مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90C با QN90B

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90C با QN90B

یک مقایسه درست از تلویزیون‌هایی که در یک سطح هستند و یا مقایسه تلویزیون‌های مدل قدیم و جدید می‌تواند باعث صرفه جویی در زمان و انرژی ما شود. همچنین هرساله با عرضه محصولات جدید این نیاز به مقایسه بسیار بیشتر احساس می‌شود. ما در این مطلب به طور کامل به مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90C با QN90B خواهیم پرداخت و ویژگی‌ها و مشخصات آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. این دو مدل تلویزیون از پرطرفدارترین تلویزیون‌های سامسونگ و جزو بالارده‌های این برند محسوب می‌شوند. بنابراین جهت مقایسه این دو مدل تلویزیون تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تلویزیون سامسونگ QN90C و QN90B

کاربرد تلویزیون در خانه و گاهاً محل کار برای تماشای فیلم، سریال و استفاده‌های دیگر مانند استفاده از اینترنت و بازی کردن بسیار زیاد است. برند معروف و شناخته شده سامسونگ نیز هر ساله محصولات جدید و با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کند. تلویزیون‌های سامسونگ از کیفیت تصویر بسیار خوبی با رنگ‌های بسیار اشباع و همچنین رنگ سیاه عمیق برخوردار هستند. تأخیر ورودی آن‌ها طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است و با توجه به تأخیر ورودی بسیار کم، انتخاب خوبی برای بازی‌های ویدیویی هستند. فناوری ارتقاء کیفیت تصویر در این تلویزیون‌ها محتوای با کیفیت پایین را تقریباً در حد کیفیت 4k نمایش می‌دهد و سیستم عامل Tizen آن‌ها کاربر پسند است و تعداد زیادی برنامه از طریق فروشگاه آن در دسترس می‌باشد. تلویزیون سامسونگ QN90C یکی از تلویزیون‌های 2023 و سری 9 سامسونگ به حساب می‌آید. تلویزیون QN90C یکی از بهترین تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ با کیفیت تصویر 4K در سال 2023 می‌باشد. همچنین تلویزیون سامسونگ QN90B نیز جزو تلویزیون‌های 2022 و سری 9 سامسونگ است و یکی از بهترین تلویزیون‌های مینی ال ای دی سامسونگ با کیفیت تصویر 4K در سال 2022 محسوب می‌شود. جهت بررسی بیشتر درباره QN90C می‌توانید به مطلب بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN90C مراجعه کنید.

طراحی و ساخت

طراحی ساخت و مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90C با QN90Bسامسونگ QN90C دارای زبان طراحی Neo Slim در ساخت بدنه می‌باشد و با توجه به طراحی شیک و ضخامت کم، فضای مدرن‌تری در منزل شما ایجاد می‌کند. ضخامت این تلویزیون 2.57 سانتی متر می‌باشد. حاشیه‌های 4 طرف قاب صفحه نمایش این تلویزیون بسیار باریک و دارای طراحی (4 Bezel-less) است که موجب تمرکز بیشتر بیننده بر روی محتوای در حال پخش می‌شود. پایه این مدل به صورت وسط و خطی می‌باشد و به صورت شش ضلعی است. رنگ پایه این تلویزیون مشکی و خاکستری بوده و سامسونگ از آن با رنگ Eclipse Silver نیز یاد کرده است. در پشت بدنه و پایه تلویزیون مذکور شیارهایی برایی عبور و مدیریت کابل‌های متصل به تلویزیون تعبیه شده است تا نظم و ترتیب بیشتری در فضای اطراف تلویزیون ایجاد نمایید. تلویزیون سامسونگ QN90B از زبان طراحی Boldness استفاده کرده است. تلویزیون مذکور با توجه به طراحی شیک و ضخامت کم، حس یک تلویزیون حرفه‌ای را به کاربر می‌دهد. حاشیه‌های باریک 4 طرف صفحه نمایش (4 Bezel-less) این مدل، لذت تماشای برنامه‌های مختلف در آن را دو چندان کرده است. پایه مرکزی، سنگین و عالی به نظر می‌رسد و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. هر دو تلویزیون دارای صفحه نمایش Neo QLED می‌باشند. QN90C دارای پنل ADS و QN90B دارای پنل VA می‌باشد. همچنین حداکثر روشنایی هنگام نمایش محتوای SDR و HDR در تلویزیون سامسونگ QN90C نسبت به تلویزیون QN90B کمتر است. شایان ذکر است که هر دو مدل تلویزیون دارای ویژگی لوکال دایمینگ نیز می‌باشند. 

کیفیت تصویر

مقایسه کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ Q90C با QN90Bتلویزیون سامسونگ QN90C و QN90B به لطف ویژگی لوکال دایمینگ دارای کنتراست بسیار خوبی هستند. QN90C دارای پنل ADS است که نسخه بهتری از پنل IPS می‌باشد. این نوع پنل‌ها زاویه دید بهتر، عمق رنگ مشکی بیشتر و کنتراست تصویر بالاتری نسبت به پنل‌های IPS دارند. همچنین سامسونگ این تلویزیون را به تکنولوژی Ultra Viewing Angle مجهز نموده است تا زاویه دید گسترده‌ای را در اختیار بیننده قرار دهد. این تلویزیون مجهز به تکنولوژی Local Dimming از نوع Quantum Matrix Technology می‌باشد که با کنترل نور پس زمینه کنتراست تصویر بسیار خوبی را به شما ارائه می‌نماید. علاوه بر آن تکنولوژی Ultimate UHD Dimming با بهبود کنتراست تصاویر، محتوای با کیفیت‌تری را به بیننده نمایش می‌دهد. همچنین این تلویزیون مجهز به بهترین پردازشگر تصویر تلویزیون‌های سامسونگ تا به امروز یعنی پردازشگر تصویر Neural Quantum Processor 4K می‌باشد. پردازشگر مذکور برای بهبود رزولوشن و کیفیت محتوای در حال پخش از 20 شبکه عصبی و ادراکی و تکنولوژی یادگیری عمیق استفاده می‌کند تا هر نوع محتوایی را در حد کیفیت تصویر 4K به شما نمایش دهد. تلویزیون QN90B نیز دارای پنل VA است و کنتراست تصویر خوبی دارد. سامسونگ در این محصول نیز از تکنولوژی Ultra Viewing Angle استفاده کرده است تا زاویه دید بهتری را در اختیار مخاطب قرار دهد. تلویزیون مذکور کیفیت تصویر 4K دارد و می‌تواند محتوا را با کیفیت بالایی به کاربر نمایش دهد. سامسونگ در این محصول نیز از پردازنده Neo Quantum Processor 4K استفاده کرده است. پردازنده مذکور به کمک هوش مصنوعی و استفاده از 16 شبکه عصبی چند لایه، رزولوشن و کیفیت تصویر محتوای در حال نمایش را به صورت هوشمند ارتقا می‌بخشد و آن‌ها را با کیفیت بهتری نمایش می‌دهد. پس هر چیزی را در حد کیفیت تصویر 4K در این تلویزیون مشاهده خواهید کرد. هر دو مدل دارای حالت‌های تصاویر Dynamic ،Filmmaker ،Movie ،Standard می‌باشند اما تلویزیون سامسونگ مدل QN90C حالت تصویر Eco را نیز دارد.

کیفیت صدا

هر دو مدل تلویزیون سامسونگ QN90C و QN90B دارای کیفیت صدای خوبی هستند. این تلویزیون‌ها دارای سیستم صوتی 4.2.2 کاناله می‌باشند. این سیستم صوتی شامل 4 بلندگوی 5 واتی، 2 بلندگوی (Up-firing) 10 واتی و 2 بلندگوی ووفر 10 واتی است که مجموعاً صدای خروجی را با توان صوتی 60 وات در اختیار شما قرار می‌دهند. سامسونگ برای بهبود صدای خروجی این تلویزیون را به تکنولوژی Dolby MS12 5.1ch مجهز نموده است. برای شنیدن صدای حرفه‌ای می‌توانید تلویزیون را از طریق کابل HDMI و کانال برگشتی eARC به سیستم صوتی سازگار متصل کرده و صدای دالبی اتموس را تجربه کنید. همچنین به لطف تکنولوژی Wireless Dolby Atmos در این محصول می‌توانید صدای Dolby Atmos را به صورت بی‌سیم و از طریق Wi-Fi نیز روی سیستم صوتی سازگار سامسونگ منتقل و پخش نمایید. همچنین به گونه ای عمل می‌کنند که صدا را دقیقاً از جایی که در تصویر اتفاق می‌افتد به گوش شنونده می‌رساند تا از تماشای برنامه‌های مختلف بیش از پیش لذت ببرد.

ورودی‌ها

این دو تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.1 هستند و می‌توانند کیفیت تصویر 4K@120Hz را به کاربر ارائه دهند. هر دو مدل از نظر ورودی ها تقریباً شبیه هم هستند. هر دو دارای 2 عدد USB 2.0 هستند. همچنین دارای بلوتوث، پورت شبکه LAN، شبکه بی‌سیم WiFi و قابلیت وایفای دایرکت نیز می‌باشند. همچنین این تلویزیون‌ها دارای تأخیر ورودی بسیار کم هنگام بازی هستند و تجربه یک بازی لدت بخش را فراهم می‌کنند و می‌توانید اطمینان داشته باشید که اقدامات شما با آنچه روی صفحه می‌بینید همگام هستند. سامسونگ در سال 2023 تلویزیون‌های خود را به نسخه جدید گیم بار یعنی 3.0 Game Bar مجهز نموده است که ویژگی‌های جدیدی نسبت به نسخه 2 دارد و باز هم تجربه بازی بهتری را فراهم می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که تلویزیون‌های فوق برای اتصال به کنسول‌های بازی نسل نهم (پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس) انتخابی کاملاً مناسب می‌باشند.

قابلیت‌های هوشمند

قابلیت هوشمند و مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90C با QN90Bدو مدل تلویزیون QN90C و  QN90B دارای سیستم عامل تایزن هستند که QN90C از نسخه 2023 و QN90B از نسخه 2022 پشتیبانی می‌کنند و استفاده از آن سریع و آسان است. کار با رابط Smart Hub در این تلویزیون‌ها بسیار آسان است و گزینه‌های پیشرفته زیادی دارد و به راحتی می‌توانید محتوای مورد علاقه خود را پیدا کنید. هر دو دارای قابلیت اتصال به موبایل، قابلیت انتقال صدا به موبایل، قابلیت نصب برنامه، ریموت کنترل هوشمند، قابلیت پخش آهنگ با بلوتوث، دستیار صوتی، جستجوی صوتی و دستورات صوتی هستند. همچنین این دو تلویزیون از اینترنت اشیاء (IoT) و DLNA نیز پشتیبانی می‌کنند و دارای قابلیت ضبط برنامه (PVR) نیز می‌باشند.

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90C با QN90B

تلویزیون‌های سامسونگ QN90C و QN90B تقریباً شبیه هم هستند و عملکرد یکسانی دارند، اما QN90C نسبت به مدل قبلی خود چند مزیت دارد. QN90C نگاشت آهنگ بهتری دارد و PQ EOTF را بهتر ردیابی می‌کند، بنابراین محتوای HDR در برخی از جنبه‌های کیفیت تصویر بهتر به نظر می‌رسد. QN90C همچنین از نوع پنل متفاوتی استفاده می‌کند که به طور طبیعی دارای زاویه دید وسیع‌تری است بدون اینکه نیاز به فیلترهای اضافی داشته باشد. به طور خلاصه در این مطلب به مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90C با QN90B پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که در کل این تلویزیون‌ها تفاوت کمی باهم دارند اما تلویزیون QN90C مقداری به روزتر از مدل قبلی خود می‌باشد. در نهایت خرید هر کدام به سلیقه و نیاز شما بستگی خواهد داشت. شما برای خرید محصولات فوق می‌توانید به فروشگاه سلام بابا مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید و برای دریافت اطلاعات و راهنمایی بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین جهت مطالعه بیشتر در زمینه تلویزیون‌های سامسونگ و مقایسه سایر مدل‌های این برند به صفحه وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید.

 در جدول زیر می‌توانید مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90C با QN90B و همه ویژگی‌های آن‌ها را با جزئیات بیشتری مشاهده کنید.

ویژگی ها و مــــدلQN90CQN90B
تولید کنندهسامسونگسامسونگ
سال ساخت20232022
کشورسازندهکرهکره
کشور مونتاژمصر-مجارستانمصر-مجارستان
قابلیت ضبط-✔️
منو فارسی-مونتاژ مجارستان: ندارد
مونتاژ مصر: دارد
⬇امتیازات⬇
ترکیبی8.58.7
فیلم8.58.7
برنامه تلویزیونی8.68.6
برنامه ورزشی8.48.6
گیمینگ8.78.7
فیلم HDR8.48.7
بازی HDR8.78.7
مانیتور8.68.9
⬇مشخصات اصلی⬇
نوع صفحه نمایشNeo QLEDNeo QLED
نوع پنلVA-ADSVA
کیفیت تصویر4K4K
⬇طراحی⬇
نوع پایهوسط و خطیوسط و خطی
ضخامت بدنه(cm)2.72.7
ضخامت حاشیه(cm)0.90.9
کیفیت ساخت8.09.0
نرخ تازه سازی120Hz
144Hz
120Hz
کنتراست8.89.5
لوکال دایمینگ✔️✔️
اوج روشنایی SDR9.49.3
اوج روشنایی HDR8.99.4
طیف رنگ8.28.6
حجم رنگ8.99.1
یکنواختی خاکستری7.77.4
یکنواختی مشکی8.58.9
انعکاس نور9.29.1
کیفیت SD8.08.0
کیفیت HD8.08.0
کیفیت Full HD9.09.0
کیفیت 4k1010
کیفیت 8k0.00.0
زمان پاسخ دهی8.28.8
سرعت تازه سازی متغیر9.49.4
VRR✔️✔️
FreeSync✔️✔️
G-SYNC Compatible
✔️✔️
⬇ورودی⬇
تأخیر در ورودی9.79.6
تعداد HDMI44 عدد HDMI 2.1
تعداد USB22 عدد USB 2.0
گیرنده خارجی✔️
خروجی نوری صدا11
خروجی هدفون--
ورودی کامپوننت00
خروجی RCA صدا00
ورودی کامپوزیت00
ورودی آنتن-مونتاژ مجارستان: 3
مونتاژ مصر: 2
Ethernet11
ورودی IR00
HDR10✔️✔️
+HDR10✔️✔️
دالبی ویژن
HLG✔️✔️
HDMI 2.0✔️✔️
HDMI 2.1✔️✔️
CEC✔️✔️
HDCP 2.2✔️✔️
USB 3.0
خروجی صدا متغیر
پشتیبانی Wi-Fi ✔️✔️
ARC✔️✔️
eARC
✔️✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC
✔️✔️
DTS
⬇صوتی⬇
امتیاز کیفیت صدا7.56.8
توان صدا خروجی-60w
⬇قابلیت های هوشمند⬇
رابط کاربری8.58.5
سیستم عاملTizenTizen
نسخه76.5
راحتی استفاده آسانآسان
اتصال به موبایل✔️✔️
کنترل صوتی✔️✔️
کنترل روی تلویزیون ✔️✔️
مصرف برق57w61w

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

حتما ببینید

تلویزیون سامسونگ Q80C

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q80C

تلویزیون سامسونگ Q80C  تلویزیون‌های سامسونگ معمولاً جزو بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار هستند. تلویزیون‌های این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *