منو مخفی تلویزیون ال جی

نحوه نمایش منو مخفی در تلویزیون ال جی

منو مخفی تلویزیون ال جی 

تلویزیون‌های دیجیتال مدرن به همه خدمات تجهیز شده‌اند. این تلویزیون‌ها منوهای خاصی برای تکنسین‌ها و تعمیرکاران دارند. این منوها معمولاً پنهان هستند و تنها با استفاده از ترکیب خاصی از دستورات و توابع ظاهر می‌شوند. ما در این مطلب روش‌های ورود به منو مخفی تلویزیون ال جی و منو نصب تلویزیون‌های ال جی را به شما آموزش می‌دهیم و همچنین در مورد منو فارسی در تلویزیون‌ ال جی نیز توضیحاتی را برای شما قرار دادیم؛ پس اگر شما هم تلویزیون ال جی دارید این مطلب را حتما مطالعه فرمایید.

ورود به منو مخفی تلویزیون ال جی

دلیل استفاده از منو مخفی

در برخی از تلویزیون‌ها با کنترل معمولی خود تلویزیون نمی‌توانید به منو مخفی تلویزیون دسترسی پیدا کنید و باید از کنترل مادر برای ورود به منو مخفی کمک گرفت. از طریق منو مخفی شما می‌توانید تنظیمات خاصی را اعمال کنید مثلا می‌توانید رنگ، ارتفاع و عرض تصویر و تعدیل سطح صدا را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید ویژگی‌های مختلف را فعال و غیرفعال کنید.

منو مخفی تلویزیون ال جیروش اول: دسترسی به منو مخفی

1. مطمئن شوید که ریموت کنترل اصلی تلویزیون (کنترل مادر) را دارید

البته با ریموت‌های دیگر ال جی مثلا ریموت universal (ریموت کنترل چندمنظوره و هوشمند) نیز می‌توان برای دسترسی به منو مخفی تلویزیون ال جی استفاده کرد، اما بهتر است از ریموت کنترل اصلی تلویزیون ال جی استفاده فرمایید.

منو مخفی تلویزیون ال جی

2. نوع کانال تلویزیونی (منبع ورودی) خود را انتخاب کنید

برای تعیین منبع ورودی تلویزیون دکمه INPUT روی ریموت خود را فشار دهید، سپس منبع ورودی تلویزیون خود را انتخاب کنید. توجه کنید اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است نتوانید به منو مخفی دسترسی پیدا کنید.

منو مخفی تلویزیون ال جی

3. همزمان دکمه MENU ریموت و دکمه MENU تلویزیون را فشار دهید و نگه‌ دارید

این کار را همزمان انجام دهید، در بعضی از مدل‌های ریموت و یا تلویزیون‌ها، به جای دکمه MENU، دکمه SETTINGS یا دکمه HOME جایگزین شده است و باید با استفاده از این دکمه‌ها این مراحل را انجام دهید. در برخی از ریموت‌ها نیز باید دکمه OK را فشار داده و نگه دارید.

راهنمای منو مخفی تلویزیون ال جی

4. هر دو دکمه را همزمان رها کنید سپس از شما رمز عبور درخواست می‌کند

پس از مشاهده قسمت ورود رمز در صفحه تلویزیون خود، می‌توانید دکمه‌های MENU روی ریموت و تلویزیون را رها کنید.

منو مخفی تلویزیون ال جی

5. رمز تلویزیون خود را وارد کنید

برای شروع رمز 0000 استفاده کنید.

منو مخفی تلویزیون ال جی

6. دکمه ENTER را فشار دهید

برای این مرحله منو مخفی تلویزیون ال جی دکمه enter را بزنید، این دکمه در وسط ریموت است. با این کار رمز عبور خود را تایید می‌کنید. به جای آن ممکن است لازم باشد دکمه OK را فشار دهید.

منو مخفی تلویزیون ال جی

7. در صورت لزوم کلمه عبور دیگری را امتحان کنید

اگر رمز “0000” کار نمی‌کند، یکی از کد‌های زیر را امتحان کنید:

  • 0413
  • 7777
  • 8741
  • 8743
  • 8878

منو مخفی تلویزیون ال جی

8. حال منو مخفی تلویزیون را مشاهده می‌کنید

هنگامی که به منو مخفی دسترسی پیدا کردید، حال می‌توانید به صورت دلخواه تنظیمات تلویزیون را بررسی کنید. مثلا می‌توانید از منو مخفی برای تغییر تنظیمات از قبیل انتخاب USB تلویزیون، سطح میزان صدای تلویزیون و نسخه سیستم عامل استفاده کنید.

نکته بسیار مهم 

در نظر داشته باشید که تنظیمات منو مخفی بسیار حساس است و در صورتی که بدون اطلاع تنظیماتی را تغییر دهید ممکن است تلویزیون شما کلا از کار بیفتد پس در تغییر تنظیمات آن بسیار دقت فرمایید. بهتر است قبل انجام هر تغییری قبلش از صفحه‌ نمایش عکس بگیرید یا تنظیمات فعلی را یاداشت کنید تا در صورت تغییر تصادفی یک تنظیم مهم، بتوانید تلویزیون خود را در حالت پیش فرض آن تنظیم کنید.

روش دوم: دسترسی به منو نصب

منو مخفی تلویزیون ال جی

1. مطمئن شوید که ریموت کنترل اصلی تلویزیون را دارید

البته با ریموت‌های دیگر ال جی مثلا ریموت universal (ریموت کنترل چندمنظوره و هوشمند) نیز می‌توان برای دسترسی به منو مخفی تلویزیون ال جی استفاده کرد، اما بهتر است از ریموت کنترل اصلی تلویزیون ال جی استفاده فرمایید.

منو مخفی تلویزیون ال جی

2. نوع کانال تلویزیونی (منبع ورودی) خود را انتخاب کنید

در این مرحله از منو مخفی تلویزیون ال جی باید منبع ورودی را انتخاب کنید. برای تعیین منبع ورودی تلویزیون دکمه INPUT روی ریموت خود را فشار دهید، سپس منبع ورودی تلویزیون خود را انتخاب کنید. توجه کنید اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است نتوانید به منو مخفی دسترسی پیدا کنید.

منو مخفی تلویزیون ال جی

3. دکمه MENU ریموت را فشار دهید و نگه‌دارید

معمولاً باید بین 5 تا 7 ثانیه دکمه MENU را نگه دارید. در بعضی از مدل‌های ریموت به جای دکمه MENU، از دکمه SETTINGS یا دکمه HOME استفاده می‌شود.

راهنمای منو مخفی تلویزیون ال جی

4. هنگامی که از شما رمز عبور درخواست می‌کند، دکمه MENU را رها کنید

این کار را به سرعت انجام دهید زیرا ادامه نگه داشتن دکمه MENU ممکن است باعث شود تلویزیون شما یک منو متفاوت را باز کند.

منو مخفی تلویزیون ال جی

5. رمز 1105 را وارد کنید

 حال در این مرحله از منو مخفی تلویزیون ال جی رمزی را باید وارد کرد. این کدی است که تمام تلویزیون‌های LG برای دسترسی به منو نصب از آن استفاده می‌کنند.

منو مخفی تلویزیون ال جی

6. دکمه ENTER را فشار دهید

این دکمه در وسط ریموت است و با این کار رمز عبور خود را تایید می‌کنید، به جای آن ممکن است لازم باشد دکمه OK را فشار دهید.

منو مخفی تلویزیون ال جی

7. حال منو نصب تلویزیون را مشاهده می‌کنید

در منو نصب ممکن است شما بخواهید حالت USB را برای تلویزیون خود فعال کنید. همچنین ممکن است بخواهید گزینه‌های دیگری مانند “Hotel Mode” را فعال کنید که در نحوه کار تلویزیون شما تأثیر می‌گذارد.

  • حالت هتل یا Hotel Mode از ویژگی‌هایی است که می‌توان در تلویزیون‌های LG فعال کرد، که گزینه‌های تنظیم و جستجوی کانال را از تنظیمات معمولی تلویزیون حذف می‌کند.

نکته بسیار مهم 

در نظر داشته باشید که تنظیمات منو نصب بسیار حساس است و در صورتی که بدون اطلاع تنظیماتی را تغییر دهید ممکن است تلویزیون شما کلاً از کار بیفتد پس در تغییر تنظیمات آن بسیار دقت فرمایید. بهتر است قبل انجام هر تغییری قبلش از صفحه‌ نمایش عکس بگیرید یا تنظیمات فعلی را یادداشت کنید تا در صورت تغییر تصادفی یک تنظیم مهم، بتوانید تلویزیون خود را در حالت پیش فرض آن تنظیم کنید.

ویدیو نحوه ورود به منو مخفی تلویزیون ال جی

تنظیماتی که می‌توانید در منو مخفی اعمال کنید

  • منو مخفی تلویزیون ال جی به شما امکان تنظیم یک سری ویژگی‌ها را می‌دهد مثلاً شما می‌توانید تنظیمات صوتی و تصویری، تنظیمات ارتقاء رنگ تلویزیون و موارد دیگر را دست‌کاری و تعدیل کنید.
  • در قسمت تنظیمات استاندارد تصویر، شما می‌توانید روشنایی و کنتراست، رنگ، وضوح و رنگ یا سایه رنگ‌ها را کنترل کنید. در تنظیمات تعدیل رنگ سفید شما می‌توانید مقدار رنگ و درجه آن را تغییر دهید.
  • در قسمت تنظیمات صدا، شما می‌توانید صدای زمینه، حداقل و حداکثر حجم صدا را تغییر دهید و یا تنظیمات صوتی را برای صدای خروجی تعدیل کنید.
  • در قسمت General (عمومی یا معمولی) شما می‌توانید فرکانس نور پس زمینه و روشنایی، تست رنگ و مجموعه دستورالعمل حالت مصرف برق را تغییر دهید که تلویزیون بعد از قطع شدن برق چه عملی را انجام دهد. (این گزینه به طور خاص برای افرادی که تجربه مکرر از جمله نوسانات برق و قطع برق را دارند کاربردی است).
  • در قسمت Upgrade شما می‌توانید سیستم عامل تلویزیون خود را ارتقاء دهید که این کار عملکرد دستگاه را بهبود خواهد بخشید. بروزرسانی سیستم عامل به طور عمومی هر دو ماه یک بار در دسترس شما قرار می‌گیرد. برای یادگیری نحوه آپدیت تلویزیون ال جی به مطلب آموزش آپدیت تلویزیون ال جی مراجعه کنید.

نکته:

هنگامی که شما در منو مخفی تلویزیون ال جی یک ویژگی را تغییر می‌دهید، تنظیمات جدید را تا زمانی که نمی‌دانید این تغییر روی چه مواردی تأثیر می‌گذارد را ذخیره نکنید. اگر شما نتیجه تغییرات را دوست نداشته باشید می‌توانید دوباره امتحان کنید و یا می‌توانید تلویزیون را خاموش کنید تا به تنظیمات اصلی و پیش فرض خود برگردد و دوباره امتحان کنید.

فارسی سازی منو تلویزیون ال جی

فارسی سازی منو تلویزیون‌های ال جی

بیشتر افراد زمانی که تصمیم دارند تلویزیون‌های اصل را خریداری کنند در ابتدا نگران این هستند که آیا تلویزیون منو فارسی دارد یا خیر؟ وجود منو فارسی در تلویزیون‌های ال جی جزو سوالاتی است که هر روزه مشتریان از ما می پرسند. متاسفانه تلویزیون‌های وارداتی و اصل برند ال جی منو فارسی ندارند و در حال حاضر راه حل مناسبی برای افزودن زبان فارسی به این تلویزیون ها وجود ندارد. و تلویزیون‌هایی که منو فارسی دارند از تلویزیون‌های مونتاژ ایران هستند و جزو تلویزیون‌های وارداتی نیستند. البته کار با تلویزیون‌های ال جی بسیار آسان است و با منو انگلیسی هم مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

در این مطلب به بررسی روش‌های ورود به منو مخفی تلویزیون ال جی پرداختیم. اگر در این زمینه سوال یا نظری دارید حتماً در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع : wikihow

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 30 میانگین: 3.3]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

492 نظر

  1. ثنایی

    سلام. تلویزیون ur8050 خریداری کردیم. به آنتن وصل میشه کانال یابی نمیکنه. در صورتی که همین انتن تلویزیون های دیگه رو ردشن میکنه. میگن کد منطقه اشتباه هست. کد منطقه رو در منو مخفی چند وارد کنیم؟؟

    • fariba

      سلام و درود
      لطفا به آیدی زیر در تلگرام پیام دهید و مشکلتان را بیان کنید

      @salambaba4

  2. مهدوی

    سلام
    با روشی که کاربران در اینجا و سایت های دیگه گفتند وارد منوی مخفی شدم و منطقه رو به 3131 تغییر دادم
    اما نه تنها شبکه های اچ دی درست نشد بلکه حتی شبکه های قبلی هم پریده و با شبکه یابی هیچ کانالی رو شناسایی نمیکنه
    اگه کسی راهکاری بلده راهنمایی کنه
    ممنون

    • fariba

      سلام دوست گرامی
      تلویزیون خود را ریسیت کنید و مراحل کانال یابی را مجددا انجام دهید.

  3. مرتضی

    سلام . وقت بخیر . تی وی ال جی من ۴۹ اینج و ال ای دی هستش روی تلویزیون دکمه منو و ..‌ نداره فقط زیر تلویزیون یه دکمه هست که با فشردنش تی وی خاموش و با چپ و راست صدا کم میشه با بالا پایین کانالا عوض میشه . چطور میتونم وارد منو مخفی اولیش بشم ؟ اونی که کد ۱۱۰۵ هستش میاد بالا با نگه داشتن دکمه seting ولی منو مخفی اولی نمیاد؟

  4. HOssein

    سلام خسته نباشید مدل تلویزیون بنده 2015
    LG49LF631V هستش کانال یابی زدم شبکه های HD اومد بالا فقط صدا داره ولی تصویر نداره مشکل از کجاست؟؟
    تلویزیون بنده منوی مخفی رو هم بالا نمیاره چیکار کنم؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *