بهترین تلویزیون سامسونگ

بهترین تلویزیون های سامسونگ

بهترین تلویزیون سامسونگ

ما در این مطلب از سلام‌ بابا قصد داریم به بررسی بهترین تلویزیون سامسونگ در سال 2023 بپردازیم. اگر چه هنوز به صورت کامل و رسمی همه مدل‌های 2023 شرکت سامسونگ عرضه نشده است اما ما قصد داریم مدل‌هایی که تا به امروز توانسته‌اند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند به شما معرفی کنیم. به دلیل تنوع محصولات سامسونگ در سال‌های اخیر ما به بررسی بهترین مدل‌های هر سری به صورت جداگانه می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

نقاط قوت

  • متعادل هستند: به طور کلی تلویزیون‌های سامسونگ نمی‌توانند در یک استفاده خاص بهترین باشند مثلا فقط مختص حالت فیلم یا ورزش نیستند بلکه در تمام جنبه‌ها، تلویزیون‌های خوبی بوده و برای گیمینگ بسیار مناسب هستند.
  • کیفیت تصویر مناسب است: کیفیت تصاویر آن‌ها خوب بوده و میزان تأخیر در ورودی نیز بسیار کم است.
  • قیمت مناسب: در کل قیمت تلویزیون‌های سامسونگ نسبت به برندهای دیگر پایین‌تر است.

نقاط ضعف

  • لرزش: حتی در تلویزیون‌های مدل بالا‌ که فرکانس آن‌ها 120 هرتز می‌باشد قابلیت حذف لرزش را ندارد. همچنین این تلویزیون‌ها ویژگی motion interpolation را از قلم انداخته اند.
  • قیمت بالا: قیمت تلویزیون سامسونگ در مدل‌های بالارده به نسبت امکانات و مدل‌‎های سایر برندها بیشتر است. فارغ از قیمت، تلویزیون‌های سامسونگ با کیفیت خوب و همچنین طراحی جذاب و ویژگی‌های هوشمند زیاد همه را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این تلویزیون‌ها نقص عمده‌ای ندارند و با امکانات مناسبی که ارائه می‌دهند جزو بهترین تلویزیون‌های بازار هستند.

بررسی مدل‌های مختلف سامسونگ

ما در اینجا قصد داریم تلویزیون‌های سامسونگ را هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ سال تولید بررسی کنیم. هر چه حروف انگلیسی بالاتر باشند یعنی از لحاظ تولید، جدیدتر هستند و هرچه اعداد بالاتر باشند، سری آن‌ها بالاتر، امکانات بیشتر و به طبع آن قیمت‌ها نیز بالاتر است. در ادامه به بررسی بهترین تلویزیون‌های سامسونگ خواهیم پرداخت. به طور مثال Q70A کیولد تولید سال 2021 و Q70B کیولد تولید سال 2022 خواهد بود. برای خرید تلویزیون‌های سامسونگ به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

تلویزیون اولد S
تلویزیون‌های نئوکیولد  QN
مدل‌های 2023 C
مدل‌های 2022 B
مدل‌های 2021 A

سامسونگ در سال 2021 برای اولین بار از سری تلویزیون‌های QN رونمایی کرده که مدل QN90A توانست نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کند؛ البته در سال 2022 هم مدل QN90B معرفی و عرضه شده است. در این سری از تلویزیو‌ن‌ها برای بهبود نور پس زمینه سامسونگ از فناوری Mini LED استفاده شده که از نسبت کنتراست بهتری نسبت به کیولدها برخوردار است. همچنین سامسونگ در این سری از تلویزیون‌های نئوکیولد، پردازنده نسل جدید Neo Quantum به کار گرفته شده که عملکرد بسیار سریع‌تری نسبت به مدل‌های پیشین دارد. همچنین سامسونگ در سال 2023 نیز به تولید این سری از محصولات ادامه داده است.

شرکت کره‌ای سامسونگ از سال 2017 در تلویزیون‌های سری Q که از فناوری عالی QLED که رقیب OLED بوده استفاده کرده است و مدل‌های خوبی را با این تکنولوژی به بازار عرضه کرده است. این تلویزیون‌ها مثل مدل‌های قدیمی‌تر با سیستم عامل تایزن راه اندازی می‌شوند و ویژگی‌های هوشمند خوبی دارند. همچنین به دلیل تأخیر در ورودی کم برای بازی عالی هستند. با ادامه مطلب همراه باشید تا معرفی کاملی از این تلویزیون‌ها را در اختیارتان قرار دهیم.

ویژگی‌های فناوری QLED

  • بهترین ابزار برای پخش محتوای HDR است.
  • طول عمر آن‌ها زیاد است.
  • قیمت کمتر نسبت به تلویزیون‌های OLED ال جی
  • مشکل سوختن دائمی مثل تلویزیون‌های OLED را ندارند.

این در حالی است که شرکت رقیب سامسونگ یعنی ال جی به سرعت در ساخت تلویزیون‌های خود از فناوری OLED استفاده می‌کند که واقعاً هم وسعت رنگ تلویزیون‌های اولد ال جی گسترده است و هم یکنواختی سیاه آن‌ها فوق‌العاده است. تنها عیبی که می‌شود به تلویزیون‌های OLED ال جی گرفت قیمت بالا و مشکل سوختن دائمی با نمایش تصویر ثابت برای مدت زمان طولانی است.


بهترین تلویزیون‌های سامسونگ موجود  در بازار

در مدل‌های معرفی شده‌ای که تا به امروز سامسونگ از آن‌ها رونمایی کرده است به جرأت می‌توان گفت سری S و QN جزو بهترین‌های موجود در ایران از کمپانی سامسونگ هستند. در نظر داشته باشید معیارهای موجود برای شناخت بهترین‌های 2023 امکانات و فناوری‌های جدید تلویزیون‌ها است که در مدل‌های زیر بهترین قابلیت‌ها برای نمایش وجود دارد. در نظر داشته باشید رتبه‌بندی موجود بر اساس بهترین‌ها از بالا به پایین شروع می‌شود. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که محصولات سال 2023 سامسونگ به تازگی وارد بازار شده‌اند و به همین دلیل هنوز بسیاری از محصولات سال قبل نیز در همه زمینه‌ها پاسخگو هستند و پا به پای محصولات جدید پیش آمده‌اند. جهت مقایسه مدل‌های مختلف تلویزیون‌های سامسونگ به بخش مقایسه تلویزیون در وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید.

S95B

تلویزیون سامسونگ S95B

امتیاز کلی: 9.1

امتیاز فیلم: 9.4

نمایش تلویزیون: 8.8

ورزش: 9.0

بازی های ویدیویی: 9.3

فیلم اچ دی آر: 9.0

بازی اچ دی آر: 9.3

مانیتور: 9.7

تلویزیون S95B یکی از بهترین تلویزیون های برند سامسونگ می باشد که در سال 2022 معرفی و به بازار عرضه شده است. تلویزیون مذکور با مونتاژ مجارستان وارد کشور ما می‌شود و مناسب استفاده خانگی و معمولی، تماشای حرفه ای فیلم، بازی و گیمینگ می‌باشد. تلویزیون مذکور دارای صفحه نمایش QD-OLED و کیفیت تصویر 4K می‌باشد. تلویزیون QD-OLED در واقع همان تلویزیون OLED است اما ساختار متفاوتی دارد و به گفته سامسونگ کیفیت تصویر بهتری نسبت به تلویزیون‌های OLED معمولی ارائه می‌دهد. در تلویزیون‌های QD-OLED به جای نور سفید از نور آبی استفاده شده است و همچنین توانایی نمایش حجم رنگ بیشتری دارند و کیفیت تصویر بهتری ارائه می‌دهند. تلویزیون S95B برای بازی کردن با کنسول‌های نسل نهم گزینه فوق‌العاده ای است. این تلویزیون جزو هیچکدام از سری‌های تلویزیون‌های سامسونگ نیست و برای اولین بار تولید شده است. از این جهت به تلویزیون سری S95B سامسونگ نیز معروف می‌باشد و همچنان از سیستم عامل تایزن در این تلویزیون نیز استفاده شده است و دارای قابلیت اتصال به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه‌های مختلف و نصب آنها و حافظه داخلی مناسب می‌باشد. S95B دارای قدرت خروجی صدا 60 وات است و 4 عدد پورت HDMI 2.1 می‌باشد. تلویزیون S95B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می‌باشد. 

سامسونگ از ریموت کنترل هوشمند و جدید خود مدل TM2280E در این تلویزیون استفاده نموده است. این ریموت کنترل مانند مدل‌های پیشرفته سال گذشته شارژی است و شما می‌توانید از طریق پورت USB-C و پنل خورشیدی (SolarCell) آن را شارژ کنید. علاوه بر موارد گفته شده این ریموت کنترل توانایی شارژ از طریق فرکانس رادیویی Wi-Fi را نیز دارد و دیگر نیازی نیست نگران شارژ ریموت کنترل آن باشید. موارد گفته شده تنها بخشی از امکانات هوشمند این تلویزیون بوده و شما با داشتن این تلویزیون می‌توانید از امکانات بسیار زیاد آن بهره‌مند شوید. طراحی تلویزیون سامسونگ S95B به معنی واقعی کلمه فوق العاده است. سامسونگ از زبان طراحی LaserSlim در این تلویزیون استفاده نموده است. ضخامت کلی تلویزیون فوق العاده باریک است. حاشیه های 4 طرف صفحه نمایش این تلویزیون بسیار ناچیز است و به صفحه نمایش بدون حاشیه نیز معروف می‌باشد. پایه این تلویزیون به شکل خطی است و در قسمت وسط تلویزیون نصب می‌شود. S95B از هر نظر تلویزیون بسیار عالی می‌باشد اما در صورتی که به تلویزیون Neo QLED با کیفیت تصویر 8K احتیاج دارید، ما تلویزیون سامسونگ QN900B را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

QN90B

تلویزیون سامسونگ QN90B

امتیاز کلی: 8.7

امتیاز فیلم: 8.7

نمایش تلویزیون: 8.6

ورزش: 8.6

بازی های ویدیویی: 8.7

فیلم اچ دی آر: 8.7

بازی اچ دی آر: 8.7

مانیتور: 8.9

در میان شرکت‌های تلویزیونی، سامسونگ به‌طور شگرفی در ارائه اندازه‌های مختلف برای همه خانواده‌های مجموعه‌هایش عالی کار کرده است. این موضوع در مورد خط QN90B که در اندازه های 43 ، 50 ، 55 ، 65 ، 75 و 85 اینچ عرضه می شود نیز صادق است. سامسونگ QN90B QLED یک تلویزیون رده بالا است که جزو تلویزیون های سری 9 سامسونگ محسوب می شود برای استفاده روزمره، تماشای حرفه ای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای کاملا مناسب است. مانند سایر تلویزیون های سامسونگ، از رابط هوشمند اختصاصی تایزن  OS سامسونگ استفاده می کند که مجموعه وسیعی از برنامه ها و بازی ­ها را ارائه می دهد. این تلویزیون صفحه نمایش 10 بیتی با قابلیت تولید و نمایش حدود 1 میلیارد رنگ مختلف دارد و می تواند تصاویر را با رنگ های واقعی و جذاب تری به بیننده نشان دهد. QN90B برای اتصال به کنسول های نسل نهم یا حتی کامپیوتر های گیمینگ نیز کاملا مناسب است. این محصول با مونتاژ کشور مصر، اسلواکی و مجارستان وارد کشور ما می شود. دارای قابلیت اتصال به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه های مختلف و نصب آنها و حافظه داخلی می باشد. QN90B دارای قدرت خروجی صدا 60 وات است و 4 عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون QN95B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2) ، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد.  به جرات می‌توان گفت این تلویزیون در سطح یک پرچم‌دار این کمپانی به حساب می‌آید. سامسونگ در این تلویزیون از درگاه‌ها و رابط‌های کاربری بسیار زیادی بهره گرفته است که شامل چهار درگاه HDMI است که در میان آن‌ها نیز از ورژن جدید آن یعنی HDMI2.1 استفاده شده تا عملکرد فوق‌العاده بهتری نسبت به مدل های پایین‌تر داشته باشد. همچنین این تلویزیون با توجه به این که در آن‌ها از درگاه ارتباطی HDMI2.1 استفاده شده دارای رفرش‌ریت 120 هرتز هستند.

این محصول توانایی تولید و نمایش طیف گسترده ای از رنگ ها را دارد و رنگ ها را به صورت دقیق و واقعی به بیننده نشان می ­دهد. سامسونگ تمرکز فزاینده‌ای را بر ارتقاء تجربه سینمایی در این تلویزیون گذاشته است و با اطمینان یکی از لوکس‌ترین محصولاتی است که می‌توانید به منزل خود ببرید، QN90B  است.  در صورتی که قصد خرید تلویزیونی با کیفیت تصویر و طراحی بهتر را دارید که علاوه بر استفاده خانگی، بازی کردن و تماشای فیلم به صورت حرفه ای برای استفاده به عنوان مانیتور گیمینگ نیز مناسب باشد ما تلویزیون سامسونگ QN95B را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر می خواهید کمتر هزینه کنید بهتر است که به سراغ تلویزیون سامسونگ QN85B بروید که برای استفاده روزمره، تماشای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای مناسب است اما به نسبت کیفیت تصویر پایین تری دارد.

QN95B

تلویزیون سامسونگ QN95B

امتیاز کلی: 8.7

امتیاز فیلم: 8.8

نمایش تلویزیون: 8.5

ورزش: 8.4

بازی های ویدیویی: 8.9

فیلم اچ دی آر: 8.7

بازی اچ دی آر: 8.8

مانیتور: 8.6

QN95B یکی از  بالاترین مدل های تلویزیون LED 4k سامسونگ است. این مدل از از سری 9 تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ در سال 2022 است که فناوری رنگ کوانتومی را با نور پس‌زمینه LED مینی ترکیب می‌کند و اجازه می‌دهد تا سطوح روشنایی بالاتر و کنترل دقیق‌تری بر مناطق کم‌ نور محلی داشته باشد. این محصول کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد و علاوه بر استفاده معمولی و تماشای حرفه ای فیلم و سریال، برای اتصال به کنسول های نسل نهم یا حتی کامپیوتر های گیمینگ نیز کاملا مناسب است. تلویزیون مذکور دارای پنل VA است که کنتراست تصویر بسیار خوبی دارد و به دلیل برخورداری از حداکثر روشنایی تصویر بالا، علاوه بر محیط های کم نور برای استفاده در محیط های پر نور نیز گزینه فوق العاده ای است. QN95B با مونتاژ کشور مصر وارد ایران می شود. در این تلویزیون از سیستم عامل تایزن استفاده شده و تمام پلتفرم‌های اصلی پخش محتوا وجود دارند و درست اجرا می شوند، و تلویزیون مجموعه‌ای از ویژگی‌های مرتبط با بازی نسل بعدی را در خود جای داده است. همچنین دارای قابلیت اتصال به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه های مختلف و نصب آنها و حافظه داخلی مناسب می باشد. QN95B دارای قدرت خروجی صدا 70 وات و رفرش ریت 120هرتز است و 4 عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون QN95B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد. 

این محصول رقیبی جدی برای برندهای دیگر همچون سونی و ال جی است. تلویزیون سونی A90K و تلویزیون ال جی G2 تا حدی می­توانند رقیب این محصول سامسونگ باشند. تلویزیون QN95B Neo QLED سامسونگ مانند یک تجهیزات درجه یک به نظر می رسد با قاب های هموار و بدنه نازک که عرض آن کمتر از 1 اینچ است. اگر بودجه کمتری دارید و طراحی تلویزیون اهمیت کمتری برایتان دارد پیشنهاد می کنیم تا به سراغ تلویزیون سامسونگ QN90B بروید که برای استفاده معمولی، تماشای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای مناسب است اما به نسبت کیفیت تصویر پایین تری دارد. اگر به دنبال تلویزیون بهتری هستید که علاوه بر استفاده خانگی و تماشای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای، کیفیت تصویر 8K داشته باشد می بایست به سراغ تلویزیون سامسونگ QN700B بروید.

QN85B

تلویزیون سامسونگ QN85B

امتیاز کلی: 8.2

امتیاز فیلم: 8.3

نمایش تلویزیون: 8.2

ورزش: 8.1

بازی های ویدیویی: 8.4

فیلم اچ دی آر: 8.1

بازی اچ دی آر: 8.4

مانیتور: 8.7

سامسونگ QN85B QLED یک تلویزیون رده بالا است که در سری 8 و سال 2022 عرضه شده و جانشین QN85A QLED سامسونگ است و بین Samsung Q80B QLED و Samsung QN90B QLED قرار می گیرد. در حال حاضر این تلویزیون با مونتاژ کشور مصر و در سایزهای 55 ، 65 ، 75 و 85 وارد بازار ایران شده و موجود می باشد. تلویزیون QN85B علاوه بر استفاده روزمره و معمولی، برای تماشای حرفه ای فیلم و همچنین گیمینگ و بازی کردن حرفه ای مناسب می باشد و می توانید با اتصال کنسول بازی نسل نهم خود، به بازی کردن با آن بپردازید. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و به لطف تکنولوژی Auto Motion Plus صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد. علاوه بر آن، وجود تکنولوژی جدید LED Clear Motion به این تلویزیون امکان تنظیم نور پس زمینه را می دهد تا در حین نمایش صحنه های سریع، تصاویر روان و بدون تاری نمایش داده شوند. این محصول به کمک پردازشگر حرفه ای خود و تکنولوژی AI Upscale نویز تصاویر با کیفیت پایین تر را حذف می کند و رزولوشن آن را افزایش می دهد تا همه چیز در حد کیفیت تصویر 4k نمایش داده شود. این محصول نیز مانند سایر تلویزیون های سامسونگ، از رابط هوشمند اختصاصی تایزن OS سامسونگ استفاده می کند که مجموعه وسیعی از برنامه ها و بازی های پخش جریانی را ارائه می دهد. دارای قدرت خروجی صدا 60 وات و 4 عدد پورت HDMI 2.1 نیز می باشد.

 سامسونگ در این تلویزیون برای بالا برد کنتراست تصویر در محیط‌های تاریک از پنل VA پشتیبانی کرده، این پنل هر چند از نظر زاویه دید عملکرد ضعیف‌ترین نسبت به سایر پنل‌ها دارد اما با وجود صفحه نمایش نسل جدید در آن کمبود موجود را تا حدود زیادی رفع کرده، و تلویزیون برای نمایش‌های گروهی هم می‌تواند عملکرد مطلوبی در اختیار کاربر قرار دهد. کیفیت ساخت این محصول نیز چشمگیر است و دارای قاب و پایه فلزی نقره ای درخشان و وزن کافی برای نشان دادن سطح داخلی با کیفیت فراوان می باشد. این کیفیت ساخت همچنین به این معنی می باشد که تلویزیون با کوچکترین حرکت دست کودک واژگون نمی شود.

Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70B

امتیاز کلی: 8.2

امتیاز فیلم: 8.8

نمایش تلویزیون: 7.6

ورزش: 7.6

بازی های ویدیویی: 8.7

فیلم اچ دی آر: 8.4

بازی اچ دی آر: 8.5

مانیتور: 8.1

 Q70B QLED یک تلویزیون با کیفیت 4k  از سری 7 در سال QLED 2022 سامسونگ است. این تلویزیون با مدل کامل QAQ70BAKXXT مونتاژ مصر و ویتنام (سفارش تایلند) وارد ایران شده و موجود می باشد. تلویزیون سامسونگ Q70B اساساً یک تلویزیون جذاب است که تقریباً  بر اساس این اصل ساخته شده است که تلویزیون های نازک تقاضای بیشتری دارند. قاب اطراف صفحه نمایش بسیار باریک است. Q70B گزینه بسیار جذابی برای نصب دیواری می باشد و ظاهر روی صفحه نمایش آن به طرز خوشایندی جمع و جور است. عملکرد خوبی برای اکثر استفاده‌ها مانند استفاده خانگی و گیمینگ و تماشای حرفه ای فیلم ارائه می‌کند. این تلویزیون دارای نرخ رفرش 120 هرتز بالا و زمان پاسخگویی مناسب است. . تلویزیون QLED سامسونگ  Q70B از نور پس زمینه Edge LED و پنل VA برخوردار می باشد. استفاده از پنل VA باعث شده است این تلویزیون رنگ های تیره را عمیق تر و واقعی تر نمایش دهد اما متاسفانه زاویه دید آن محدود تر است. شرکت سامسونگ از تکنولوژی جدید LED Clear Motion  در این محصول استفاده کرده است و به کمک آن می تواند نور پس زمینه را کنترل کرده و صحنه های سریع را واضح و روان نمایش دهد. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70B از سیستم عامل تایزن برخوردار است. فرقی نمی کند موبایل شما اندرویدی باشد یا iOS، می توانید آن را به صورت بیسیم به این تلویزیون متصل کنید، محتوای مورد نظر خود را روی تلویزیون به اشتراک بگذارید. تلویزیون مذکور در سایزهای 55 ، 65 ، 75 و 85 در بازار موجود است، همچنین دارای قدرت خروجی صدا 20 وات با دو کانال صدا است، مناسب برای کنسول بازی نسل نهم و دارای 4 عدد پورت HDMI 2.1 نیز می باشد.

در این تلویزیون نرخ نوسازی به شکل فوق‌العاده‌ای ارتقا یافته، و از 60 هرتز به 120 هرتز ارتقا داده شده است. گذشته از این درگاه‌های ارتباطی HDMI2.0 به HDMI2.1 ارتقا یافته‌اند و این تلویزیون به یک نمایشگر گیمینگ تبدیل شده است. اگر به تلویزیون گیمینگ بهتری نیاز دارید می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ Q80B بروید. اما اگر به دنبال تلویزیون ارزان تری برای مشاهده فیلم و سریال و استفاده خانگی و روزمره هستید، پیشنهاد ما تلویزیون سامسونگ Q60B می باشد.

Q70C

تلویزیون سامسونگ Q70C

امتیاز کلی : 8.1 امتیاز فیلم : 8.8
بازی های ویدیویی: 8.6 فیلم اچ دی آر : 8.2
نمایش تلویزیون : 7.6
ورزش : 7.5
بازی اچ دی آر : 8.4
مانیتور : 8.0

تلویزیون سامسونگ Q70C یکی از تلویزیون های 2023 و جزو تلویزیون های سری 7 و QLED سامسونگ محسوب می شود. تلویزیون Q70C جزو ارزان ترین تلویزیون های گیمینگ با رفرش ریت 120 هرتز سامسونگ می باشد. این تلویزیون برای استفاده های حرفه ای مانند گیمینگ و تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است. این تلویزیون مشابه تلویزیون سامسونگ Q77C است، تنها از نظر رنگ پایه و برخی تکنولوژی ها با آن تفاوت دارد. تلویزیون سامسونگ Q70C مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون سامسونگ Q70B است که سال گذشته معرفی شده بود. تلویزیون سامسونگ Q70C دارای صفحه نمایش QLED و کیفیت تصویر 4K می باشد.

این تلویزیون دارای نور پس زمینه Edge LED و پنل VA است.از تکنولوژی Local Dimming برخوردار نیستند. سامسونگ برای جبران این قضیه از تکنولوژی Supreme UHD Dimming در این تلویزیون کمک گرفته است تا نور پس زمینه را کنترل کرده و کنتراست تصویر لازم را در اختیار شما قرار دهد. همچنین این محصول از تکنولوژی Dual LED نیز برخوردار است تا به کمک نمایش بهتر رنگ های گرم و سرد، جزئیات و عمق بیشتری از تصویر را ارائه دهد. برای پردازش صدا و تصویر از پردازشگر Quantum Processor 4K استفاده می کند. این پردازشگر به کمک دو تکنولوژی 4K Upscaling و AI Upscale با حذف نویز و افزایش رزولوشن تصاویر، می تواند حتی محتوای کیفیت پایین (2K و 1080p) را نیز با کیفیت تصویر 4K نمایش دهد. دارای 4 پورت HDMI 2.1 است و با توجه به اینکه می تواند بازی های 4K را با سرعت 120 فریم بر ثانیه نمایش دهد، گزینه مناسبی برای کنسول های بازی نسل نهم به شمار می رود. دارای جدید ترین نسخه از سیستم عامل تایزن یعنی نسخه 7 می باشد که البته از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با نسخه قبلی آن ندارد. این محصول مجهز به اینترنت اشیاء (IoT) و داشبورد هوشمند SmartThings است و این امکان را به شما می دهد تا بتوانید لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را از طریق تلویزیون مدیریت کنید. همچنین می توانید با نصب برنامه SmartThings بر روی موبایل خود، تلویزیون را نیز کنترل کنید.

 

Q70A

تلویزیون سامسونگ Q70A

امتیاز کلی: 8.1

امتیاز فیلم: 8.8

نمایش تلویزیون: 7.5

ورزش: 7.5

بازی های ویدیویی: 8.6

فیلم اچ دی آر: 8.3

بازی اچ دی آر: 8.4

مانیتور: 8.0

Q70A از تلویزیون‌های سری ۷ کمپانی سامسونگ است که در سایزهای مختلف با کیفیت تصویر 4K در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شده است. برای استفاده های حرفه ای مانند تماشای فیلم و بازی کردن با کنسول های نسل نهم گزینه خوبی می باشد و با مونتاژ کشورهای مصر، ویتنام و مجارستان وارد بازار شده است.  این تلویزیون دارای پردازنده تصویر کوانتومی نسل جدید سامسونگ است که سرعت پردازش بسیار عالی را ارائه می‌دهد. همچنین در این تلویزیون مدل Q70A نسبت کنتراست تصویر، به صورت بسیار عالی ارائه می‌شود به گونه‌ای که شما در محیط‌های تاریک نیز می‌توانید تصاویر را با کیفیت مطلوب مشاهده کنید. این میان رده سامسونگ در طراحی بسیار عالی و فوق‌العاده زیبا به نظر می‌آید، به گونه‌ای که ضخامتی ۲.۸ سانتی‌متری برای آن ایجاد شده و برای اولین بار شاهد این سبک پایه‌ی وسط در Q70A هستیم. سامسونگ در این تلویزیون از قابلیت‌های گیمینگ نظیر تکنولوژی VRR، پورت HDMI2.1 و تکنولوژی AMD FreeSync پشتیبانی کرده که در هنگام اجرای کنسول‌های بازی حرفه‌ای بسیار کاربردی خواهد بود.

این تلویزیون دارای گیرنده DVB-T2 برای مشاهده شبکه های داخلی و گیرنده DVB-S2 برای مشاهده شبکه های خارجی می باشد. این گیرنده دارای قابلیت ضبط برنامه نیز است. مونتاژ ویتنام (سفارش تایلند) این تلویزیون تنها گیرنده DVB-T2 دارد. لازم به ذکر است که مونتاژ مجارستان این تلویزیون بر خلاف مونتاژهای دیگر دارای 2 گیرنده دیجیتال DVB-S2 است. یکی دیگر از قابلیت‌های خوبی که در این تلویزیون سامسونگ مدل Q70A به چشم می‌خورد گستردگی رنگ‌ها در هنگام نمایش و پخش فیلم‌ها و تصاویر است به گونه‌ای که شما جزئیات تصویر را همان گونه که تصویر برداری شده می‌بینید. قابلیت‌ خوب دیگر آن در سیستم صوتی این مدل وجود دارد که ارائه صدای فراگیر است و می‌تواند در هنگام اجرای بازی جذابیت بیشتری به مخاطب ارائه دهد.  در صورتی که به تلویزیون ارزان قیمت تری برای تماشای فیلم و استفاده خانگی و معمولی نیاز دارید، تلویزیون سامسونگ Q60A می تواند گزینه مناسبی باشد. اما در صورتی که از بودجه کافی برای خرید تلویزیون با کیفیت تر را دارید و به تلویزیون بهتری برای تماشای فیلم و بازی کردن احتیاج دارید، پیشنهاد ما خریدتلویزیون سامسونگ Q80A می باشد. همچنین در صورتی که به دنبال یک تلویزیون لوکس و زیبا هستید، می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ LS03A بروید.

Q60B

تلویزیون سامسونگ Q60B

امتیاز کلی: 7.8 امتیاز فیلم: 8.6
نمایش تلویزیون: 7.6 ورزش: 7.0
بازی های ویدیویی: 7.9 فیلم اچ دی آر: 8.1
بازی اچ دی آر: 7.9 مانیتور: 7.0

تلویزیون سامسونگ Q60B QLED یکی از تلویزیون های سامسونگ در سری 6 سال 2022  است. این تلویزیون برای استفاده روزمره و تماشای فیلم به صورت حرفه ای گزینه مناسبی است. تلویزیون Q60B در واقع ارزان ترین تلویزیون 4K سامسونگ با صفحه نمایش QLED در سال 2022 محسوب می شود که با مونتاژ کشور مصر و مجارستان وارد کشور شده و در سایزهای 43 ، 55 ، 65 ، 75 و 85 اینچ موجود می باشد. این تلویزیون مجهز به پنل VA و رفرش ریت 60 هرتز است. تلویزیون مذکور دارای صفحه نمایش QLED با نور پس زمینه Edge LED است. از  پهنای باند HDMI 2.1 یا نرخ نوسازی متغیر (VRR) پشتیبانی می کند که اکثر مدل های QLED رده بالاتر از آن برخوردار هستند. با این حال، همچنان با پلتفرم هوشمند تایزن همراه است که استفاده از آن آسان است و تعداد زیادی برنامه برای دانلود در دسترس قرار داده است. همچنین این تلویزیون از فرمت های HDR10 و HLG پشتیبانی می کند، دارای قدرت خروجی صدا 20 وات است، مناسب کنسول بازی نسل هشتم می باشد و دارای 3 عدد پورت HDMI 2.0 می باشد. تلویزیون Q60B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد. 

تلویزیون Q60B برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی یا ورزش‌ها در اتاق‌های پرنور خوب است، زیرا دارای حداکثر روشنایی و کنترل انعکاس مناسب است و به دلیل عملکرد عالی در اتاق تاریک، برای بازی یا تماشای محتوای HDR مناسب است. این تلویزیون پایین تر از مدل Q70B QLED سامسونگ قرار دارد و جایگزین Q60A QLED سامسونگ از سال 2021 شده است. در صورتی که بودجه بیشتری دارید و علاوه بر استفاده معمولی و تماشای فیلم به دنبال تلویزیونی مناسب کنسول بازی نسل نهم هستید، ما تلویزیون سامسونگ Q70B را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر به دنبال تلویزیون ارزان قیمت تری هستید، می بایست به سراغ تلویزیون BU8500 بروید.

Q80B

تلویزیون سامسونگ Q80B

امتیاز کلی: 7.7

امتیاز فیلم: 7.1

نمایش تلویزیون: 8.1

ورزش: 8.0

بازی های ویدیویی: 7.9

فیلم اچ دی آر: 7.1

بازی اچ دی آر: 7.9

مانیتور: 8.6

تلویزیون سامسونگ Q80B از محصولات سری 8 در سال 2022 می باشد.  تلویزیون Q80B از محصولات جدیدی است که نمونه آن با نام اختصاری Q80A در سال 2021 معرفی شده بود و اکنون  با پیشرفت‌های جدیدی در این تلویزیون مواجه هستیم که به بازار عرضه شده و مانند گذشته مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. تلویزیون Q80B یک تلویزیون 4K سامسونگ با صفحه نمایش QLED مناسب استفاده خانگی و معمولی، بازی و گیمینگ و تماشای حرفه ای فیلم است و با مونتاژ کشور مصر و اسلواکی وارد کشور شده و در سایزهای 50 ، 55 ، 65 ، 75 و 85 اینچ موجود می باشد. سامسونگ در این تلویزیون برای بهبود بخشیدن به تصاویر و صحنه‌های اکشن در کنسول‌های بازی و فیلم‌های هیجانی از نرخ نوسازی در تصویر 120 هرتز پشتیبانی کرده که می‌تواند برای گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای بسیار جالب توجه باشد. در کنار این‌ها صفحه نمایش QLED نیز مانند سری‌های 2021 تا حدودی رتبه بالای آن در سال 2022 کاسته و آن را به یک تلویزیون میان‌رده خوب تبدیل کرده است. همچنین این تلویزیون از فرمت های +HDR10 و HLG پشتیبانی می کند، دارای قدرت خروجی صدا 60 وات است، مناسب کنسول بازی نسل نهم می باشد و دارای 4 عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون Q80B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد. 

در کنار این فناوری‌ها وجود رابط‌های کاربری متعدد مانند HDMI و USB یکی از ضروری‌ترین نیاز کاربران را به خوبی پاسخگو بوده است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. تلویزیون فوق یک مدل کاملا مشابه با نام Q83B نیز دارد که در رنگ محصول و برخی از ویژگی ها با آن متقاوت است، سامسونگ این مدل را برای مناطق خاصی (کشور دانمارک، نروژ، سوئد و فنلاند) که به اسکاندیناوی معروف هستند عرضه کرده است که در مقایسه با تلویزیون گفته شده سیستم صوتی و Local Dimming بهتری دارد. در صورتی که به یک تلویزیون ارزان قیمت تر برای تماشای حرفه ای فیلم یا انجام بازی هستید، می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ Q70B بروید. اما اگر به تلویزیون مینی ال ای دی یا Neo QLED برای تماشای فیلم و انجام بازی بصورت حرفه ای نیاز دارید، ما تلویزیون سامسونگ QN85B را به شما پیشنهاد می کنیم. البته اگر به دنبال یک تلویزیون لوکس نیز هستید، می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ LS03B بروید که از سری فریم بوده و تفاوت های زیادی با این تلویزیون دارد.

BU8500

تلویزیون سامسونگ BU8500

امتیاز کلی: 7.7

امتیاز فیلم: 8.5

نمایش تلویزیون: 7.6

ورزش: 6.9

بازی های ویدیویی: 7.8

فیلم اچ دی آر: 8.0

بازی اچ دی آر: 7.8

مانیتور: 6.9

تلویزیون سامسونگ BU8500 یک تلویزیون هوشمند از سری 8 تلویزیون سامسونگ در سال 2022 و   (3840 * 2160) HDR است که در اندازه های صفحه نمایش از 43 تا 75 اینچ عرضه می شود. یک تلویزیون میان رده 4K HDR است که کیفیت تصویر عالی، ویژگی‌های گسترده، تاخیر ورودی بسیار کم و پشتیبانی از تمامی سرویس‌های پخش اصلی را به لطف یک پلتفرم هوشمند جامع ارائه می‌دهد. این تلویزیون از محصولات ارتقا داده شده سری AU از شرکت سامسونگ است که در سال 2022 با نام اختصاری سری BU در بازارهای جهانی عرضه شده که یقینا با توجه به امکانات و قابلیت‌های موجود آن از بهترین‌ها أر بین تلویزیون های میان رده این کمپانی به شمار می‌آید. از یک پنل ال سی دی 50 هرتزی VA با نور پس زمینه LED مستقیم استفاده می کند، سیستم عامل تایزن سامسونگ را اجرا می کند و از HDR10، HLG و HDR10+ پشتیبانی می کند. تمام پلتفرم‌های اصلی پخش محتوا به علاوه تعدادی از ویژگی‌های مرتبط با کنسول بازی نسل هشتم در آن موجود می باشد. سامسونگ BU8500 نمونه کاملی از صرفه جویی در مقیاس است، زیرا دارای سطح کیفیت ساختی است که از قیمت مقرون به صرفه آن فراتر می رود. دارای قدرت خروجی صدا 20 وات و 3 عدد پورت HDMI 2.0 می باشد. تلویزیون Q60B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد. 

در این محصول از تکنولوژی Auto Motion Plus بهره گرفته شده تا صحنه های سریع به صورت واضح نمایش داده شوند و از تاری آن ها جلوگیری گردد. علاوه بر آن، سامسونگ قابلیت جدیدی را در این تلویزیون به کار برده که LED Clear Motion نام دارد و وظیفه تنظیم نور پس زمینه و نمایش تصاویر و صحنه های سریع به صورت روان و صاف را بر عهده دارد. اما اگر به تلویزیون بهتری نیاز دارید، پیشنهاد می کنم  به سراغ تلویزیون سامسونگ Q60B بروید.

BU8000

تلویزیون سامسونگ BU8000

امتیاز کلی: 7.6

امتیاز فیلم: 8.4

نمایش تلویزیون: 7.4

ورزش: 6.8

بازی های ویدیویی: 7.7

فیلم اچ دی آر: 7.9

بازی اچ دی آر: 7.7

مانیتور: 6.8

BU8000 از دیگر تلویزیون‌های میان‌رده‌ای بوده که سامسونگ در سال 2022 معرفی کرده و دارای امکانات وقابلیت‌های مقبول و قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای است. نمونه این محصول نیز در سال 2021 با نام AU8000 نیز به بازار معرفی شد که امکانات نسبتا خوبی داشته و از نمونه‌های پرفروش این کمپانی به حساب می‌آمد. این تلویزیون با مونتاژ مصر وارد بازار ایران شده است. صفحه نمایش این محصول از رفرش ریت 60 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی Auto Motion Plus و Motion Rate 120 صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند. در سال 2022 نیز این مدل جدید فروش فوق‌العاده‌ای را از آن خود کرده چون به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند مناسب هر محیطی باشد. یکی دیگر از این ویژگی‌های فوق‌العاده در این تلویزیون صفحه نمایش کریستالی آن است که رنگ مشکی را به شکل فوق‌العاده ای یک نواخت ارائه می‌دهد و همین موجب می‌شود که HDR در این تلویزیون تصویر را در بهترین حالت قرار دهد، به خصوص زمان‌هایی که تابش نور به شکلی دید مخاطب را در هنگام نمایش کاهش می‌دهد، این صفحه نمایش کرستالی مانع آن می‌گردد و عملکرد تلویزیون را بهتر می‌کند. این تلویزیون برای بازی با کنسول های نسل نهم گزینه عالی نیست اما برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم می تواند گزینه خوبی باشد. این تلویزیون تنها 3 سانتی متر ضخامت دارد که در هنگام قرار دادن روی دیوار جذابیت فوق العاده ای ایجاد می کند.

قابلیت دیگری که در این تلویزیون می‌تواند مورد توجه باشد وجود سیستم عامل نسخه 6.5 تایزن است که در سال 2022 ارائه شده که کاربر با استفاده از آن دسترسی بهتری به بازی‌ها و برنامه‌های آن از طریق درگاه‌های ارتباط با اینترنت وایفا و LAN دارد و می‌تواند اوقات فراغت بی‌نظیری را برای مخاطب فراهم سازد. همچنین تراکم پیکسلی در این تلویزیون بسیار مطلوب ارائه شده است به گونه‌ای که برای کیفیت تصویر 4K در آن از رزولوشنی با ابعاد 3840×2160 پیکسل پشتیبانی شده است. در نظر داشته باشید سامسونگ با ارائه پردازنده تصویری از نوع Crystal 4K امکانی به وجود آورده که تصاویر قدیمی و کم کیفیت را می‌تواند به راحتی ارتقا دهد تا کاربر از دیدن آن لذت برد.

AU7000

تلویزیون سامسونگ AU7000

امتیاز کلی: 7.6

امتیاز فیلم: 8.2

نمایش تلویزیون: 7.3

ورزش: 7.1

بازی های ویدیویی: 7.7

فیلم اچ دی آر: 7.4

بازی اچ دی آر: 7.6

مانیتور: 7.1

AU7000 یکی از تلویزیون‌های کمپانی سامسونگ در سال ۲۰۲۱ بوده و جزو سری 7 می باشد که دارای پنل VA با کیفیت تصویر 4K و رزولوشن ۳۸۴۰x۲۱۶۰ است، که محتواها را با سرعت رفرش ۶۰ هرتز برای شما به تصویر خواهد کشید. AU7000 ظاهری مشابه با سری پیشین خود داشته ولی از ضخامت به مراتب کمتری برخوردار است که می‌تواند زیبایی و آراستگی فوق‌العاده‌ای به منزل شما ببخشد؛ این سری از تلویزیون‌های سامسونگ، مقرون به صرفه بوده و بسته به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید از امکانات بسیار خوبی بهره‌مند خواهید شد. البته ناگفته نماند این مدل جزو ارزان‌ترین تلویزیون‌های عرضه شده به بازار در سال ۲۰۲۱ از برند سامسونگ محسوب می‌شود.صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) برخوردار است و به کمک تکنولوژی One Billion Color توانایی تولید حدود 1 میلیارد رنگ مختلف را دارد. همچنین به کمک تکنولوژی PurColor رنگ های غنی و زنده تری تولید می شود و باعث می شود تا کیفیت تصویر بهتری را شاهد باشید.

تلویزیون AU7000 از درگاه‌های ارتباطی کمتری نسبت به AU8000 برخوردار بوده و کاربر قادر است تنها از سه درگاه HDMI و یک درگاه USB بهره‌مند شود، که این مقدار کم USB شاید گاهی اوقات کاربر را با مشکل مواجه کند. البته قلب تپنده این تلویزیون Crystal Processor 4K بوده که قادر است به کمک صفحه نمایش کریستالی آن تصاویر خوبی را به نمایش بگذارد. این تلویزیون از قابلیت BT HID و USB HID برخوردار است و شما می توانید موس و کیبورد بی سیم یا حتی با سیم خود را به تلویزیون متصل کنید و کارهای خود را راحت تر انجام دهید. همچنین دارای قابلیت Remote Access است و به شما اجازه می دهد تا تلویزیون را از طریق شبکه به کامپیوتر راه دور متصل کرده و به اصطلاح ریموت کنید و کارهای خود را از طریق تلویزیون انجام دهید.در کل می‌توان گفت تلویزیون سامسونگ AU7000 یکی از مدل‌های مناسب جهت تماشای فیلم و استفاده‌های روزمره بوده ولی اگر توانایی پرداخت هزینه بیشتری را دارید به شما توصیه می‌‍‌کنم نیم نگاهی به مدل AU8000 داشته باشید.

Q60C

تلویزیون سامسونگ Q60C

امتیاز کلی : 7.1 امتیاز فیلم : 6.8
بازی های ویدیویی: 7.2 فیلم اچ دی آر : 7.1
نمایش تلویزیون : 6.9
ورزش : 6.9
بازی اچ دی آر : 7.4
مانیتور : 7.1

تلویزیون سامسونگ Q60C جزو تلویزیون های سری 6 و 2023 سامسونگ به حساب می آید. تلویزیون سامسونگ Q60C برای استفاده معمولی و تماشای برنامه های روزمره تلویزیونی و تماشای فیلم و سریال به صورت حرفه ای نیز گزینه مناسبی می باشد. این محصول مدل مشابه تلویزیون سامسونگ Q65C می باشد و به جز تفاوت در منطقه جغرافیایی، طراحی پایه و برخی از تکنولوژی ها فرق خاصی با یک دیگر ندارند. تلویزیون Q60C را می توان یکی از ارزان ترین تلویزیون های QLED سامسونگ با کیفیت تصویر فورکی در سال 2023 عنوان نمود. این تلویزیون محصول جایگزین Q60B است. تلویزیون Q60C مجهز به پنل VA می باشد. پنل های VA در مقایسه با پنل های IPS به صورت ذاتی کنتراست تصویر بهتر و زاویه دید محدودتری دارند. متاسفانه این مدل تکنولوژی تاریکی موضعی (Local Dimming) برای کنترل نور پس زمینه به صورت منطقه ای ندارد.

این تلویزیون مجهز به 3 درگاه HDMI 2.0 است و مشابه مدل سال گذشته خود درگاه HDMI 2.1 ندارد. تلویزیون مذکور امکانات و ویژگی های اولیه گیمینگ را دارد و به لطف برخورداری از حالت بازی و منوی Gaming Hub و تکنولوژی ALLM تجربه رضایت بخشی را هنگام بازی برای کاربر رقم می زند. این تلویزیون مجهز به سیستم عامل Tizen 7 می باشد که نسبت به قبل بهبود هایی یافته است. تلویزیون مذکور قابلیت نصب برنامه های مخصوص به سیستم عامل تایزن را دارد و نمی توانید برنامه های اندرویدی را روی آن نصب نمایید. همچنین دارای سیستم صوتی 2 کاناله شامل 2 بلندگوی 10 وات می باشد و در مجموع صدایی با توان خروجی 20 وات را در اختیار کاربر قرار می دهد که برای تلویزیونی با این ابعاد راضی کننده است. تلویزیون سامسونگ Q60C دارای زبان طراحی AirSlim است و ضخامت بدنه و حاشیه صفحه نمایش کمی دارد. سامسونگ این محصول را شبیه به مدل سال قبل خود طراحی کرده است و از این نظر شاهد تفاوت خاصی نیستیم. پایه های این مدل به صورت خطی در دو طرف تلویزیون نصب می شوند و از جنس پلاستیک می باشند.

 

CU7000

تلویزیون سامسونگ CU7000

امتیاز کلی: 6.7

امتیاز فیلم: 7.0

نمایش تلویزیون: 6.4

ورزش: 6.6

بازی های ویدیویی: 7.2

فیلم اچ دی آر: 6.6

بازی اچ دی آر: 6.6

مانیتور: 7.2

CU7000 از تلویزیون‌های میان‌رده‌ای سری 7 بوده که سامسونگ در سال 2023 معرفی کرده و دارای امکانات وقابلیت‌های مقبول و قیمت بسیار مقرون به‌صرفه‌ای است.تلویزیون CU7000 یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌های کریستال 4K سامسونگ به حساب می‌آید. این تلویزیون برای استفاده خانگی و روزمره جهت تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است. تلویزیون سامسونگ CU7000 دارای صفحه نمایش Crystal با کیفیت تصویر 4K است. تلویزیون 4K سامسونگ CU7000 مجهز به پردازشگر تصویر Crystal Processor 4K است. پردازنده مذکور به کمک تکنولوژی 4K Upscaling می‌تواند حتی محتوایی که رزولوشن پایینی دارند را در حد کیفیت تصویر 4K به بیننده نمایش دهد. همچنین محصول فوق دارای قابلیت Film Mode بوده که فریم صحنه‌ها را افزایش می‌دهد و محتوای بهتری را به شما نمایش می‌دهد. تلویزیون مذکور فاقد پورت HDMI 2.1 است و تنها دارای 3 پورت HDMI 2.0 می‌باشد و حداکثر امکان پخش کیفیت تصویر 4K@60Hz را دارد. به طور کلی محصول مورد بررسی یک تلویزیون گیمینگ به حساب نمی‌آید اما دارای قابلیت بازی یا Auto Game Mode می‌باشد که در هنگام اتصال کنسول بازی به تلویزیون به لطف تکنولوژی ALLM به طور خودکار تأخیر ورودی را کاهش می‌دهد.

تلویزیون هوشمند سامسونگ CU7000 به جدیدترین نسخه از سیستم عامل تلویزیون‌های سامسونگ یعنی تایزن 7 (Tizen 7) مجهز می‌باشد. این سیستم عامل قابلیت نصب برنامه دارد و شما تنها می‌توانید برنامه‌های مربوط به این سیستم عامل را روی آن نصب نمایید و امکان نصب برنامه‌های سیستم عامل اندرویدی و یا سیستم عامل‌های دیگر روی آن وجود ندارد. محصول فوق قابلیت اتصال گوشی هوشمند اندرویدی یا iOS به تلویزیون را دارد. شما می‌توانید علاوه بر پخش محتوا، صفحه نمایش گوشی هوشمند خود را نیز به تلویزیون منتقل کرده و مشاهده کنید. به لطف وجود قابلیت Tap View در محصول فوق می‌توانید به آسانی با نزدیک کردن موبایل گلکسی خود به تلویزیون، محتوا و یا تصویر صفحه نمایش خود را روی تلویزیون پخش نمایید. این مدل به صورت دو طرف و دو شاخه طراحی شده است. شما می توانید با خرید پایه دیوار مناسب تلویزیون خود را به دیوار نیز متصل نمایید. 

CU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000

امتیاز کلی: 6.6

امتیاز فیلم: 6.5

نمایش تلویزیون: 6.8

ورزش: 6.3

بازی های ویدیویی: 6.6

فیلم اچ دی آر: 6.6

بازی اچ دی آر: 7.0

مانیتور: 6.6

CU8000 از تلویزیون‌های میان‌رده‌ای سری 8 بوده که سامسونگ در سال 2023 معرفی کرده و دارای امکانات وقابلیت‌های مقبول و قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای است.تلویزیون  CU8000 یکی از ارزان ترین تلویزیون های کریستال 4K سامسونگ به حساب می آید. این تلویزیون برای استفاده خانگی و روزمره جهت تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است. تلویزیون کریستال سامسونگ CU8000 به پنل VA مجهز است و کنتراست تصویر نسبتا خوبی دارد. این تلویزیون به لطف پنل VA می تواند رنگ های مشکی عمیق در اختیار شما قرار دهد. اما متاسفانه این تلویزیون زاویه دید محدود تری نسبت به تلویزیون های با پنل IPS دارد. با توجه به این توضیحات می توان گفت تلویزیون مذکور برای تماشای فیلم و سریال یا برنامه های تلویزیونی در محیط تاریک کاملا مناسب است. تلویزیون 4K سامسونگ CU8000 به لطف پردازنده Crystal Processor 4K و تکنولوژی 4K Upscaling،  می تواند حتی محتوایی که رزولوشن پایینی دارند را با کیفیتی نزدیک به 4K پخش کند.

تلویزیون سامسونگ CU8000 مجهز به گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2 و DVB-C) و خارجی (DVB-S2) است. از این رو می توانید مستقیما شبکه های داخلی و خارجی را روی تلویزیون دریافت کرده و نیازی به خرید گیرنده دیجیتال بصورت جداگانه نخواهید داشت. در طراحی و ساخت تلویزیون 55 اینچ سامسونگ CU8000 از زبان طراحی AirSlim استفاده شده است. به لطف این نوع طراحی، قطر و حاشیه های صفحه نمایش تلویزیون مذکور بسیار باریک است و حتی در حالت خاموش نیز جذابیت ظاهری خاصی دارد. در صورتی که به یک تلویزیون ارزان قیمت تر برای استفاده خانگی و روزمره احتیاج دارید، ما تلویزیون سامسونگ CU7000 را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر به دنبال یک تلویزیون بهتر برای تماشای فیلم و سریال هستید، می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ CU8500 بروید. 


بهترین تلویزیون سامسونگ برای خرید

در کل تلویزیون‌های شرکت سامسونگ عالی هستند؛ سامسونگ تمرکز خود را روی تولید تلویزیون در اندازه‌های مختلف و با تنوع قیمت، گذاشته است. بیشتر تلویزیون‌های سامسونگ متعادل هستند یعنی مختص یک حالت (ورزش، فیلم و بازی) نیستند بلکه برای استفاده‌های مختلف مناسب هستند. مهم‌ترین بحث در مورد تلویزیون‌های سامسونگ قیمت آن‌ها است که در مدل‌های میان‌رده شاهد قیمت نسبتاً پایین‌تری نسبت به سایر برندها هستیم. البته شایان ذکر است که سامسونگ جزو بهترین برند‌های بازار ایران محسوب می‌شود.

به صورت کلی اگر بودجه بالایی را برای خرید تلویزیون اختصاص می‌دهید، تلویزیون‌های سری QN که بهترین نئوکیولد‌های سامسونگ در سال 2022 و 2023 هستند گزینه‌ای عالی برای خرید خواهند بود. این تلویزیون‌ها کیفیت تصویر بهتر و نسبت کنتراست بالاتری نسبت به سایر مدل‌های سامسونگ را دارند، اگر قادر به انتخاب مدل مناسب در بین تلویزیون‌های سامسونگ نیستید به شما پیشنهاد می‌کنم به مطلب مقایسه QLEDهای سامسونگ سر بزنید تا مقایسه‌ای بین بهترین کیولدهای سامسونگ را در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که تلویزیونی با امکانات کمتر نسبت به Neo QLED و با قیمت کمتر می‌خواهید تلویزیون سری QLED سال 2022 و 2021 تلویزیون‌های مناسب‌تری برای خرید خواهند بود. ما در این مطلب همه سری‌های تلویزیون سامسونگ را بررسی کردیم و مدل‌هایی که به معرفی آن‌ها پرداختیم تلویزیون‌های پرفروش سامسونگ هستند. اگر در این باره سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات آن را با ما مطرح کنید. همچنین در جدول زیر یک لیست کامل از همه تلویزیون های موجود را آورده ایم. علاوه بر این شما می توانید جهت بررسی و مقایسه مدل های مختلف به صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا مراجعه کرده و مطالب بیشتری را مشاهده کنید. 

مـــدلبرندسایـــــــــــــــــــــــــزسالنوع
S95Cسامسونگ55" 65" 77" 2023OLED
S90Cسامسونگ55" 65" 77" 83"2023OLED
S95Bسامسونگ65" 55" 2022OLED
QN95Bسامسونگ 55" 65" 75" 85" 2022QLED
QN90Cسامسونگ43" 50" 55" 65" 75" 85"2023LED
QN90Bسامسونگ43" 50" 55" 65" 75" 85" 2022QLED
QN85Cسامسونگ55"2023Neo QLED
QN85Bسامسونگ 55" 65" 75" 85" 2022LED
Q80Cسامسونگ50" 55" 65" 75" 85" 98"2023QLED
Q80Bسامسونگ50" 55" 65" 75" 85"2022LED
Q77Cسامسونگ55" 65" 75"2023QLED
QN900Bسامسونگ55" 65" 75" 85" 2022LED
CU8500سامسونگ43" 50" 55" 65" 70" 75"2023LED
CU8000سامسونگ43" 50" 55" 65" 75" 85"2023LED
CU7000سامسونگ43" 50" 55" 58" 65" 70"75" 85"2023LED
BU8000سامسونگ43" 50" 55" 58" 65" 70"75" 85"2022LED
Q65Cسامسونگ43" 50" 55" 65" 70" 75" 2023LED
Q60Cسامسونگ43" 50" 55" 65" 70" 75" 85"2023QLED
Q60Bسامسونگ43" 50" 55" 60" 65" 70" 75" 85"2022LED
LS03Bسامسونگ32" 43" 50" 55" 65" 75" 85" 2022LED
QN90Aسامسونگ43" 50" 55" 65" 75" 85" 98"2021QLED
QN900Aسامسونگ 65" 75" 85"2021LED
QN85Aسامسونگ55" 65" 75" 85" 2021LED
QN800Aسامسونگ 65" 75" 85"2021LED
AU8000سامسونگ43" 50" 55" 60" 65" 70" 75" 85"2021LED
Q70Aسامسونگ 55" 65" 75" 85"2021LED
Q60Aسامسونگ43" 50" 55" 60" 65" 75" 85"2021LED
Q80Aسامسونگ 55" 65" 75" 85"2021LED
LS03Aسامسونگ43" 50" 55" 65" 75" 85"2021LED

حتما ببینید

بهترین تلویزیون گیمینگ

بهترین تلویزیون گیمینگ و مناسب بازی

بهترین تلویزیون گیمینگ یکی از مواردی که همیشه در کنار کنسول‌های بازی از اهمیت زیادی …

4 نظر

  1. Ben

    طبق این مقاله اکثر سری ها در سال های جدید تمدید میشن مثل سری qسال 2019وسال2020
    حالا با این شرایط که سریqسامسونگ بهترین مدل سامسونگ هست سریq2018یا2019 مناسب تره یا سریT2020

    • سردبیر

      سلام و درود
      در کل کیولدهای 2019 عملکرد بهتری نسبت به سری T سال 2020 داشتند البته این نکته کلی بوده و در بعضی زمینه‌ها صدق نمی‌کند؛ فرضاً اگر تمایل به بازی با ps5 هستید کیولدهای Q70T و Q80T رو باید خریداری کنید چون این مدل‌ها دارای HDMI2.1 هستند. البته جهت کسب اطلاعات تکمیلی توصیه می‎‌کنم نگاهی به مطلب مقایسه QLED های سامسونگ بیندازید.
      پیروز و سربلند باشید.

  2. سعید

    سلام.تلویزیون ال سی دی سامسونگ دارم و و جدیدا یهو خاموش میشه و وقتی پاور را میزنم چشمک زن میشه اما تی وی روشن نمیشه و با چند ضربه به پشتش بعضی وقتا روشن میشه.وقتی هم روشن میشه نمایشگر ولوم صدا میاد روی صفحه و نمیره.باتری ریموت هم در آوردم بازم خوب نشد.

    • سردبیر

      سلام و درود
      در این زمینه باید با یک سرویس کار مشورت کنید تا تلویزیون شما را از نزدیک بررسی کند.
      پیروز و سربلند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *