فرمت های صوتی و تصویری تلویزیون

فرمت های صوتی و تصویری تلویزیون | مهم ترین فرمت های صوتی و تصویری در تلویزیون

فرمت های صوتی و تصویری تلویزیون

فرمت های صوتی و تصویری تلویزیون: همه فایل‌ها دارای شناسه‌ای هستند که اصطلاحا به آن‌ها فرمت می‌گوییم. همانطور که می‌دانید امروزه فرمت‌های صوتی و تصویری مختلفی وجود دارند که هر کدام مختصات خاص خود را دارند که بسیاری از دستگاه‌ها قادر به پخش اغلب آن‌ها هستند. اما احتمالا برای شما هم پیش اآمده که یک فیلم را دانلود کرده یا از دوستی گرفته باشید و بعدا متوجه شدید که تلویزیون شما آن فیلم را پخش نمی‌کند و از فرمت آن فیلم پشتیبانی نمی‌کند.

در این شرایط شما مجبور شدید که با کامپیوتر فرمت فیلم را تغییر دهید. و یا با کامپیوتر فیلم را تماشا کرده باشید. ما در این مطلب از سلام‌ بابا، مهم‌ترین فرمت های صوتی و تصویری برای تلویزیون که بیشترین کاربرد را دارند و تلویزیون شما باید پشتیبانی کند را معرفی می‌کنیم، پس با ما همرا باشید.

فرمت های صوتی و تصویری تلویزیون

شرایطی را در نظر بگیرید که یک فایل ویدیویی تنها در یک فرمت موجود است، آن هم فرمتی که توسط دستگاه شما پشتیبانی نمی‌شود! حالا باید چکار کرد؟ به عنوان نمونه ممکن است یک فایل ویدیویی را با فرمت MOV دریافت کرده و مشاهده کنید تلویزیون هوشمند قدیمی شما از آن پشتیبانی نمی‌کند. در این زمان مجبورید تا به جای تماشای ویدیو در تلویزیون عریض و بزرگ خود، به تماشای آن در لپ تاپ کوچکتان راضی بشید. به همین دلیل هنگام خرید تلویزیون باید به مشخصات آن و فرمت‌هایی که ساپورت می‌کند دقت کنید تا بعدا با همچین مشکلاتی روبه رو نشوید.

فرمت های صوتی

MP3

فرمت های صوتی و تصویری- MP3

مخفف MPEG Layer3 و يک نوع فايل فشرده صوتي است که به علت قابليت پخش در دستگاه‌هاي پخش CD بسيار مورد استفاده است. فرمت MP3 سيستمی فشرده‌ براي موسيقي است كه با كاهش تعداد بايت‌های موجود در يک آهنگ، بدون صدمه به كيفيت صداي آن، حجم فايل صوتي را کاهش مي‌دهد. در واقع mp3 موفق‌ترين فرمت از خانواده Mpeg است.

AAC

فرمت های صوتی و تصویری- AAC

AAC یا کدگذاری پیشرفته صدا مشابه MP3 است اما فایل‌های صوتی AAC فضای کمتری نسبت به MP3 اشغال می‌کنند. همچنین راندمان بیشتری با روش فشرده‌سازی Lossy دارد که کیفیت موسیقی با وجود سایز فایل کمتر، بالاتر است. AAC از ISO و IEC پیروی می‌کند و همچنین بخشی از مشخصات MPEG-2 و MPEG-4 است. MP3 به یک نام آشنا بدل شده اما در واقع بیشتر پلت‌فرم‌های مهم مانند آی تیونز، Youtube، اندروید و پلی استیشن از روش فشرده‌سازی صوتی AAC پیروی می‌کنند.

FLAC

فرمت های صوتی و تصویری- FLAC

FLAC و یا Free Lossless Audio Codec یک نرم‌افزار متن باز است. یکی از معروف‌ترین فرمت‌های Lossless است که امروزه در دسترس است. FLAC می‌تواند فایل‌ صوتی خام یا uncompressed را تا ۶۰-۵۰% فشرده کند. به این معنی که یک فایل صوتی uncompressed را با تقریبا نصف حجم قبلی خواهید داشت. بیشتر دستگاه‌ها و سیستم‌‌ها بجز دستگاه‌های Apple از فرمت صوتی FLAC حمایت می‌کنند. 

WMA

Windows Media Audio یا WMA، فرمت جدیدی است که از سوی مایکروسافت ارائه شده و حجم آن تا نصف همتای MP3 خود می‌رسد. این فرمت که در ابتدا تنها از سوی خود مایکروسافت و نرم‌افزار پخش موسیقی رسمی ویندوز یعنی Windows Media Player پشتیبانی می‌شد، امروزه از سوی بسیاری از سایت‌های موسیقی به عنوان فرمت اصلی آهنگ‌های قابل دانلود، پذیرفته شده است. کیفیت فایل‌های WMA تفاوت چندان زیادی با MP3 ندارد و گفته می‌شود که در حجم‌های خیلی پایین حتی کیفیتی بالاتر از MP3 را ارائه می‌دهد. یک فایل معمولی موسیقی با این فرمت تقریبا بین دو تا سه مگابایت حجم دارد.

WAV

فرمت های صوتی و تصویری - WAV

فایل‌های WAV با پسوند wav مشخص می‌شوند و تقریبا به ‌وسیله تمام برنامه‌های ویندوزی که امکان پخش صدا را دارند، قابل پخش هستند. بیشتر تلفن‌های همراه موجود در بازار نیز که می‌توانند فایل‌های موسیقی را پخش کنند، می‌توانند از این فرمت به عنوان زنگ‌های پیش فرض استفاده کنند.

کلمه WMV مخفف عبارت Windows Media Video و یک فرمت فایل استاندارد است و با پسوند فایل wmv شناخته می‌شود. این فرمت در سال 1999 میلادی توسط مایکروسافت با هدف ‘استریم ویدئو از طریق اینترنت’ منتشر شد. فرمت فایل WMV یکی از انواع فرمت‌های فشرده‌سازی ویدئوای است که طبق الگوریتم خاصی حجم فایل‌های ویدیویی اصلی را بدون افت کیفیت محسوس، فشرده و رمزنگاری کرده و حجم آن‌ها را به مراتب کمتر می‌کند.

کیفیت WMV

کیفیت یک فایل WMV قبل از ساخته شدن مشخص می‌شود و سپس توسط الگوریتم‌های خاصی رمزنگاری و فشرده می‌شود. بنابراین حجم آن تا حدود زیادی کاهش می‌یابد. زمانی که این فایل WMV با استفاده از برنامه‌های مختلفی پخش می‌شود، داده‌های رمزنگاری شده آن، رمزگشایی شده و ویدئو قابل مشاهده می‌شود. 

OGG

فرمت های صوتی و تصویری - OGG

این فرمت صوتی از نوعی فشرده سازی خاص استفاده می‌کند که البته Open source می‌باشد. همین ویژگی این امکان را فراهم می‌کند تا سازندگان وسایل پخش کننده، با تغییر نرخ بیت‌های صوتی، کیفیت آن را متناسب با پخش کننده خود تغییر دهند. از این رو ممکن است این فایل‌ها در حجم‌ها و کیفیت‌های مختلفی یافت شوند. این فرمت معمولا برای صدای زنگ وسایل استفاده می‌شود از این رو حجم بسیار پایینی دارند.

Re

این فرمت مخفف real Audio/Video است که با پسوندهای ( ra .ram .rm.)  دیده می‌شود. این فرمت به دلیل استفاده از فشرده سازی خاصی به نام Loosy Compression قسمت‌های زیادی از فایل صوتی را حذف می‌کند لذا از حجم پایینی برخودار است. این فرمت که کیفیت پایینی نسبت به موارد بالا دارد معمولا در سایت‌هایی که نیاز به پخش فایل صوتی دارند استفاده می‌شود که در حجم مصرف شده صرفه جویی شود.

تفاوت کدک ها (Codec) و بسته‌ها (Container) 

فرمت های صوتی و تصویری تلویزیونCodec به زبان ساده معادل coder/decoder می‌باشد، ابزاری که با پردازش ویدیو، آن را کدگذاری و هنگام پخش کدگشایی می‌کند. کدک‌های مختلفی وجود دارند و هر کدام با تکنولوژی خاصی فایل‌های ویدیویی را فشرده سازی کرده و حجم آن‌ها را کاهش می‌دهند.

Container یا همان فرمت تصویر در واقع بسته‌ای است که فایل‌های صدا، تصویر، کدک، زیر نویس و غیره همگی در آن قرار می‌گیرند تا برای پخش توسط تلویزیون یا سیستم‌های دیگر آماده شوند. mp4, mkv و avi تماما فرمت تصویر یا Container هستند.

کدک های تصویری

حال نوبت این رسیده است که در این مقاله با مهم‌ترین فرمت‌های صوتی و تصویری برای تلویزیون با کدک‌های تصویری آشنا شوییم.

(WMV (Windows Media Video

MKV بدون شک یکی از بهترین فرمت‌های حال حاضر ویدیو است! این فرمت تقریبا تمامی کدک‌های صوتی و تصویری را پشتیبانی می‌کند و می‌تواند چندین فایل ویدیویی، صدا، زیرنویس، اطلاعات منوها و فصل های DVD را در خود نگه دارد.

(Xvid (H.263/MPEG-4 Part 2

این کدک برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ به عنوان یک استاندارد متن باز و رقیب جدی کدک DivX معرفی شد و در مدت زمانی کم، به محبوبیتی باورنکردنی رسید. با استفاده از Xvid می‌توان حجم فیلم‌های DVD را تا رسیدن به حجم CD کاهش داد، بدون اینکه کیفیت، کاهش قابل توجهی پیدا کند.

(x264 (H.264/MPEG-4 AVC 

این کدک برای اولین بار در سال 2003 معرفی شد. H.264 را باید شناخته شده‌ترین استاندارد رمزنگاری در ویدیوهای Blu-ray و همچنین محبوب‌ترین استاندارد رمزنگاری در سیستم‌های پخش آنلاین دانست. در مورد محبوبیت و کاربرد این کدک، کافیه بدانید سرویس‌های پخش آنلاینی همچون YouTube و Vimeo از H.264 استفاده می‌کنند. x264 در واقع یک پیاده‌سازی منبع باز برای این کدک است که به ازای ارائه کیفیت بالا، حجم معقولی را اشغال می‌کند.

(x265 (H.265/MPEG-H HEVC

در بین انواع فرمت‌ها و کدک‌های تصویری ، H.265 را باید جدیدترین دانست که برای اولین بار در سال 2013 به عنوان کدک بهبود یافته H.264 معرفی شد. در H.265، شاهد افزایش فشرده‌سازی به میزان دو برابر هستیم، در حالی که کیفیت آن همچنان همانند H.264 باقی مانده است. پشتیبانی از رزولوشن‌های بالا تا 8K را باید برتری محض این کدک دانست. در واقع H.265، بهترین کدک عرضه شده تا امروز است، چرا که از بالاترین رزولوشن‌ها پشتیبانی کرده و از طرفی دیگر، فشرده‌سازی فوق‌العاده زیادی دارد.

VP9

از مهم‌ترین فرمت‌های صوتی و تصویری برای تلویزیون، فرمت VP9 است. VP9 یک کدک ویدیوی جدید است که باعث می‌شود فایل‌های ویدئویی را به نصف اندازه فشرده سازی کنید. البته باید گفت از VP9 برای برای فشرده سازی فایل‌‌‌های ویدئویی و  پخش نمایش‌هادر اندازه رزولوشن  4K استفاده می‌‌شود، که چهار برابر بیشتر از وضوح تلویزیون HD است.

نکته: منظور از کدک(codec) مدار الکترونیکی است برای تبدیل سیگنال‌های صوتی یا تصویری به یک خروجی دیجیتالی بخش اساسی یک تخته مدار صوتی یا کارت پردازش تصاویر دوربین ویدیویی. به عبارت دیگر،مدار مجتمع که داده‌های آنالوگ را به داده‌های دیجیتال تبدیل می‌کند و بالعکس.

باید دانست که VP9 بخشی از WebM وب‌ام ،یک قالب چند رسانه‌ای است که برای ارائه یک فرمت ویدئویی آزاد و با کیفیت بالا برای استفاده در اچ تی ام‌ال ۵ ارائه شده‌ است که توسعه آن توسط شرکت گوگل حمایت می‌شود. به حساب می‌آید. گوگل قصد دارد از VP9 برای محتوای 4K استفاده کند. اما فن‌آوری دیگری به نام HEVC  وجو دارد که در همین راستا می‌تواند عمل کند و به نوعی رقیب VP9 است.

چرا از فرمت VP9 در محتوای 4k استفاده می‌شود؟

کدک‌های فعلی(MPEG 4 / H.264) این امکان را فراهم می‌کند تا حجم عظیمی از اطلاعات را در یک فیلم فشرده سازی کنید و از این طریق سرویس‌های ویدیویی آنلاین مانند Netflix یا YouTube به نمایش داده شوند. تصاویر حاصل از یک فیلم با فرمت 4k در حدود 8.3 میلیون پیکسل دارند. این حجم از جزییات نیازمند روش بهتری برای فشرده سازی داده‌ها به منظور انتقال یا ذخیره آن است و این دلیل  مهمی است که چرا از فناوری VP9 استفاده می‌شود.

VP9 در چه محتواهایی استفاده می شود؟

همانطور که گفته شد VP9 توسط شرکت گوگل ارائه شده است. که بیشتر از آن در محتوای 4K در You Tube  استفاده می‌کند. همچنین از این فرمت در سروریس  Google Play streaming video استفاده شده است. گوگل برای استفاده از این فرمت با تلویزیون‌های ال جی، پاناسونیک، فیلیپس، ساسمونگ، شارپ و سونی همکاری دارد.

DTS

یکی دیگر از مهم‌ترین فرمت‌های صوتی و تصویری  تلویزیون،فرمت DTS است. این فرمت مخفف Digital Theater Systems است. قبل از اینکه به نقش و کارکرد DTS بپردازیم، در اینجا یک پیشینه تاریخی کوتاه از اهمیت آن در تکامل سینما خانگی ارائه شده است.

DTS در سال 1993 به عنوان رقیبی برای Dolby Labs در توسعه فناوری رمزگذاری/رمزگشایی صوتی صدای فراگیر شناخته شد که در نرم‌افزارهای کاربردی مربوط به سینما و سینمای خانگی استفاده شده است. از فرمت DTS که به عنوان فرمت مربوط به سینمای خانگی با اسم‌های DTS Digital Surround یا DTS Core نام برده می‌شود در ابتدا به عنوان فرمت Laserdisc استفاده به عمل آمد و سپس در DVD کارایی خود را نشان داد.

DTS Digital Surround

DTS Digital Surround یک سیستم رمزگذاری و رمزگشایی 5 کاناله است که برای استفاده از آن گیرنده‌ سینمای خانگی با 5 کانال تقویت و 5 بلندگو و ساب ووفر نیاز است. DTS Digital Surround با نمونه‌گیری 48 کیلوهرتز در 24 بیت رمزگذاری می‌شود و از سرعت انتقال حداکثر 1.5 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند. از این فرمت برای موسیقی متن فیلم در DVD و Blu ray و در میکس و پخش موسیقی استفاده به عمل می‌آید.

دقت داشته باشید که برای دسترسی به اطلاعات موسیقی متن رمزگذاری شده DTS یا موسیقی متن فیلم بر روی CD، DVD، دیسک‌های صوتی DVD یا دیسک‌های Blu ray، باید یک گیرنده سینمای خانگی یا پیش پردازنده/پردازنده AV با یک رمزگذار DTS داشته باشید.

انواع DTS 

معروف‌ترین قالب صوتی از دی تی اس، DTS Digital Surround است (که در قسمت بالا کارایی آن را توضیح دادیم) اما باید گفت انواع دیگر از این فرمت نیز وجود دارد. به عنوان مثال از دیگر نوع‌های DTS که مربوط به دیسک‌های Blu ray است می‌توان DTS HD Master Audio، DTS Neo: X و DTS: X را نام برد.

نوعی دیگر از فرمت دی تی اس، DTS Virtual:X است. این فرمت برخی از مزایای فرمت DTS:X را ارائه می‌دهد، اما به محتوای مخصوص برنامه‌نویسی و به بلندگوهای زیادی نیاز ندارد و فرمتی مناسب برای استفاده از آن در ساند بار هاست. به عبارت دیگر، DTS Virtual: X از تکنیک‌های اختصاصی پردازش صوت در نوار صدا استفاده می‌کند تا صدای سه بعدی ایجاد نماید. هر گاه بخواهید با ساند بار به برنامه ورزشی یا سرگرمی مورد علاقه خود در تلویزیون گوش دهید با توجه به این از فرمت DTS Virtual: X در آن استفاده شده باشد از تجربه شنیداری بسیار بالاتر، بهتر و عالی تر برخوردار خواهید شد.

کارایی  DTS Virtual: X

 DTS Virtual: X از نشانه‌های صوتی پیچیده استفاده می‌کند تا به مغز شما بگوید که صداها از کجا می‌آیند. در نتیجه این صدای محیط است که به نظر می‌رسد شما را کاملا محاصره می‌کند و تحت تاثیر قرار می‌دهد. و با توجه به اینکه صدای ایجاد شده به دلیل استفاده از این فرمت ایجاد شده است (و نه از طریق اسپیکرهای نصب شده بر دیوار یا سقف اتاق) اندازه اتاق هر چقدر باشد اهمیت پیدا نمی‌کند زیرا نه تنها با صدای انعکاس یافته اذیت نمی‌شوید، بلکه کاملا از بودن در چنین فضایی لذت می‌برید.

DTS Virtual: X می‌تواند از یک سیستم صوتی 7 کاناله استفاده کند تا از این طریق صدای سه بعدی خیره کننده با کانال‌های مقاومت قوی تولید کند DTS Virtual: X همچنین می‌تواند شگفتی‌هایی را با حتی تنظیمات بلندگوهای متوسط ​​انجام دهد. در حقیقت، به دلیل ضریب شکل کوچک آن‌ها برای ساند بارها بسیار مناسب است.

فرمت های تصویری یا Container

فرمت های صوتی و تصویری تلویزیون

MKV

از واژه انگليسي MATORASKA كه از واژه روسي ماتروشكا گرفته شده است مخفف شده. ماتروشكا يك اسباب بازي بچه‌گانه به شكل تخم مرغ هست که وقتي بازش مي‌كنيد مي‌بينيد وسطش باز يك تخم مرغ ديگر هست و همينطور تا 7-8 بار. در مورد فايل‌هاي MKV هم همينطور مي‌توايند چندين صدا و چندين زير نويس داشته باشيد.

فرمت Matroska علاوه بر رایگان بودن، یک استاندارد متن باز نیز محسوب می‌شود و به همین دلیل با گذر زمان به روز باقی مانده است. MKV تقریبا تمامی کدک‌های ویدیویی و صوتی را در خود جای می‌دهد، علاوه بر اینکه از چندین زیرنویس نیز پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از منوهای DVD و دسته‌بندی ویدیوها را باید از دیگر امکانات MKV عنوان کرد که آن را به انعطاف‌پذیرترین فرمت کنونی تبدیل کرده‌اند.

MP4

فرمت های صوتی و تصویری- MP4

از آن‌جایی که MP4 یک فرمت استاندارد شده برای ویدیوهاست، تقریبا تمام پخش‌کننده‌های ویدیویی از آن پشتیبانی کرده و قادر به اجرای آن هستند. فرمت MP4، خود را به عنوان یک فرمت چندرسانه‌ای ذخیره‌ای دیجیتال مطرح کرده. اساسا فایل‌هایی با این شناسه، دسته‌ای از اطلاعات را شامل می‌شوند که به صورت فشرده شده در آمده‌اند .

سطح بالای فشرده‌سازی موجود در ویدیوهای MP4 به فایل‌های مربوطه این اجازه را می‌دهد که نسبت به دیگر فرمت‌های ویدیویی حجم کم‌تری داشته باشند. این را هم در نظر بگیرید که در این فرمت، کاهش حجم فایل‌ها به طور مستقیم کیفیت ویدیوها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و کیفیت اصلی تقریبا به طور کلی حفظ می‌شود. اگرچه این ظرف از کدک‌های ویدیویی و صوتی بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند، اما اغلب شاهد استفاده از کدک‌های ویدیویی H.263 و H.264 و همچنین کدک صوتی AAC در آن هستیم. پشتیبانی از زیرنویس را باید دیگر قابلیت MP4 دانست.

AVI

فرمت های صوتی و تصویری - AVI

این ظرف برای اولین بار در سال 1992 توسط مایکروسافت معرفی شد. ویدیوهای با پسوند AVI را باید محبوب‌ترین فایل‌های چندرسانه‌ای در کل دهه 90 و همچنین ابتدای دهه 2000 دانست. این ظرف تنها قادر به جای دادن ترک‌های ویدیویی و صوتی بوده و حتی قادر است تا چندین ترک را در خود جای دهد، اما ویژگی دوم آن کمتر استفاده می‌‌شود. قابلیت خواندن فایل‌های با پسوند AVI تقریبا جهانی است، اما برخی از محدودیت‌های آن در پشتیبانی از روش‌های فشرده‌‎سازی، کار با AVI را کمی مشکل می‌کند.

بهترین فرمت های صوتی و تصویری تلویزیون

  • اگر هدفون‌ گران قیمت دارید و می‌خواهید به موزیک‌هایتان همان طور که باید شنیده شوند، گوش فرا دهید به شما فایل‌های صوتی با فرمت flac را پیشنهاد می‌کنیم.
  • اگر کیفیت و حجم مناسب را در کنار هم می‌خواهید، بهتر است از فایل‌های صوتی با فرمت mp3 استفاده کنید.
  •  MKV بهترین فرمت دانلود فیلم است و قطعا هر تلویزیونی باید آن را پشتیبانی کند.
  • H.264 یا x264 امروزه به عنوان متداول‌ترین فرمت فیلم‌های HD, Full HD و 4K شناخته می شود و HEVC یا H.265 به عنوان نسخه جدیدتر، همان کیفیت را با حجم کمتر ارائه می‌دهد.

در قسمت نظرات شما می‌توانید به ما بگویید که تلویزیون چه فرمت های صوتی و تصویری را باید پشتیبانی کند؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.5]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

13 نظر

  1. امیر

    تلوزون من g plus هستش ولی فیلم هایی که ۷۲۰ دانلود میکنم با گوشی نشون نمیده و میگه فرمتش درست نیس کلا چیکار کنم باهاش

    • سردبیر

      سلام و درود
      منظورتون رو درست نفهمیدم دوست عزیز
      یعنی فیلم روی گوشیتون پخش نمیشه و این مورد چه ربطی به تلویزیون دارد؟

  2. Nazanin

    سلام وقت بخیر
    تلویزیون مدل 50LU722S
    درحالت پخش ویدئو 4k با فرمت MKV پشتیبانی می کنه ولی صدا نداره و متن فرمت صوتی پشتیبانی نمی شود رو میاره
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

    • سردبیر

      سلام و درود
      در منو، زیرنویس رو غیرفعال کنید ببینید آیا مشکل حل خواهد شد یا خیر

  3. A.O

    سلام وعرض ادب وقت بخیر.
    تلویزیون ما سامسونگ هست من زمانی که فلشم رو که تمام فیلم هاش با فرمتmp4 هست رو بهش میزنم فلش متصل میشه و واردش میشم اما فیلم ها رو نمایش نمیده.
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    • سردبیر

      سلام و درود
      بفرمایید مدل تلویزیون شما چیه؟ و اینکه آیا سایر فرمت‌های دیگه هم قابلیت پخش دارند یا خیر؟

  4. Reza

    سلام من یه ویدیو تبدیل به فرمت avi کردم و چند فرمت دیگه مثل divx xvid

    خلاصه فعلا تو فلشه میخام رایت کنم ولی هنوز مطمئن نیستم مشکل بنده اینجاست که همه اینارو وقتی تو دی وی دی پیلر خانگی میزنم میاره نشون میده ولی وقتی میزنم تصویر نیست هیچی فقط تایم میره بالا همه چیزو میاره به جز تصویر

    • سردبیر

      سلام و درود
      میتونید از برنامه handbrake استفاده کنید و خروجی رو برای دی وی دی پلیر بهینه سازی کنید.

  5. محسن ایجادی

    سلام وقت بخیر؛
    میخواستم بدونم تلویزیون ال جی مدل ۵۷۰۰۰
    از چه فرمانهایی برای دانلود کلیپ سه بعدی پشتیبانی میکنه

    • رضا سعیدی

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه در رابطه با تلویزیون شما اطلاعاتی در دسرت نیست لطفا مدل دقیق را درج کنید.

  6. کوروش

    تلویزیون ال ای دی پارس مدل
    JA32DHNS
    تا الان فرمت های
    JPEG
    MP4
    MKV
    رو امتحان کردم و هیچکدوم رو پشتیبانی نمیکنه.
    فقط تشخیص میده که بهش یو اس بی وصل هست یا نه
    توی دفترچه راهنما و توی سایت کارخونه هم هیچ توضیحی در مورد فرمتهایی که پشتیبانی می‌کنه داده نشده

    • سردبیر

      سلام و درود
      متأسفانه اطلاعات خاصی در مورد این مدل در دسترس نیست ولی در حالت عادی همه ی تلویزیون ها از فرمت MP4 پشتیبانی می کنند؛
      1. اطمینان حاصل کنید که کیفیت فایل ها بیشتر از حد مجاز تلویزیون نباشد چون مثلاً تلویزیون های FullHD قالبلیت پخش تلویزیون های 4K ندارند.
      2.می توانید از برنامه HANDBRAKE جهت تبدیل فرمت فیلم ها سازگار با تلویزیون استفاده کنید.
      3. در نهایت می توانید با خریداری اندروید باکس مشکل خود را به طور کلی در این زمینه رفع کنید.
      پیروز و سربلند باشید

  7. Jesus

    عالی بود 👍🌟🌟🌟🌟🌟👌🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *