بررسی تخصصی تلویزیون ال جی UR8000

تلویزیون ال جی UR8000

 ال جی با تکیه بر آخرین تکنولوژی‌های حیرت انگیز خود همگام با طراحی‌های مدرن و شیک، تجربه‌ای کاملا متفاوت از قبل را به شما ارائه می‌کنند. سیستم عامل به کار رفته در تلویزیون‌های ال جی WebOS است. این سیستم عامل با رابط کاربری جذابی که دارد به شما کمک می‌کند تا در راحت‌ترین حالت ممکن کارهایی مثل وب‌گردی، ارتباط با دیگر دستگاه‌ها و دانلود برنامه‌های مورد نیازتان را انجام دهید. سیستم صوتی و تلویزیون‌های ال جی بالاترین استانداردهای کیفیت را به خود دیده‌اند و در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارند. تلویزیون‌های OLED با کیفیت تصویری عالی، نمایشگرهای پرطرفدار ال جی هستند که همیشه در لیست برترین‌ها حضور ویژه دارند. این شرکت هر ساله تلویزیون‌های جدیدی را به بازار عرضه می‌کند. تلویزیون ال جی UR8000 یک تلویزیون پایه 4k است که در سال 2023 عرضه شده است و در این مطلب قصد داریم به بررسی تخصصی مشخصات و قابلیت‌های آن بپردازیم و بیشتر با آن آشنا شویم، همچنین در انتهای مطلب ویدیوی جعبه گشایی و کالیبراسیون این تلویزیون بارگذاری شده است، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

این تلویزیون جایگزین ال جی UQ8000 شده و بین ال جی UR7500 و UR9000 قرار می‌گیرد. به عنوان یک مدل سطح پایه، ویژگی‌های اضافی بسیار کمی را ارائه می‌کند، تقریباً مدل مناسبی برای گیمرها نیست و گزینه‌های پردازش تصویر آن بسیار محدود است. این تلویزیون در طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها از 43 اینچ تا مدل بزرگ 86 اینچی در دسترس است، بنابراین تلویزیونی مناسب برای هر مکانی با هر اندازه‌ای می‌باشد. تلویزیون ال جی UR8000 به طور کلی یک تلویزیون مناسب است. در یک اتاق تاریک به لطف نسبت کنتراست بومی بالا و یکنواختی مشکی، عالی به نظر می‌رسد که انتخاب خوبی برای تماشای فیلم است. برای تماشای ورزش‌ها یا نمایش‌ها در یک اتاق روشن خوب است، اما به دلیل اوج روشنایی کم آن کمی محدود است، بنابراین نمی‌تواند تابش خیره‌کننده زیادی را در یک اتاق روشن تحمل کند. همچنین دید خارج از زاویه ضعیفی دارد، بنابراین انتخاب خوبی برای چیدمان صندلی‌های گسترده نیست. در نهایت، تلویزیون ال جی UR8000 یک تلویزیون بازی مناسب با تاخیر ورودی کم و زمان پاسخگویی سریع است، اما اکثر اندازه‌های آن فاقد هرگونه ویژگی بازی پیشرفته هستند، بنابراین برای گیمرهای رقابتی ایده آل نیست.

جمع امتیازات تلویزیون ال جی UR8000 ( امتیاز از 10 می‌باشد)
امتیاز کلی: 7.1 امتیاز فیلم: 7.0
نمایش تلویزیون: 6.7 ورزش:6.5
بازی های ویدیویی: 7.4 فیلم اچ دی آر: 7.5
بازی اچ دی آر: 7.6

مانیتور: 7.1

تفاوت بین اندازه‌ها و انواع سایز

تلویزیون ال جی UR8000 در اندازه‌های 43، 50، 55، 65، 70، 75 و 86 اینچی موجود و به بازار عرضه شده است. جهت آشنایی بیشتر با ابعاد تلویزیون می‌توانید به مطلب مرتبط با آن در وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید.

پردازنده VRR رفرش ریت اندازه مدل
α5 AI Processor 4k Gen6 NO 60Hz 43″ 43UR8000AUA
α5 AI Processor 4k Gen6 NO 60Hz 50″ 50UR8000AUA
α5 AI Processor 4k Gen6 NO 60Hz 55″ 55UR8000AUA
α5 AI Processor 4k Gen6 NO 60Hz 65″ 65UR8000AUA
α5 AI Processor 4k Gen6 NO 60Hz 75″ 75UR8000AUA
α7 AI Processor 4k Gen6 YES 120Hz 86″ 86UR8000AUA

طراحی ظاهری تلویزیون ال جی UR8000

ال‌جی UR8000 با حاشیه‌های نازک در سه طرف و قاب پایین ضخیم‌تر، طراحی بسیار ساده‌ای دارد. این تلویزیون مانند برخی از مدل‌های بالاتر ال جی، مدرن یا ممتاز به نظر نمی‌رسد، اما برای یک مدل مقرون به صرفه کاملاً مناسب است.

پایه نگهدارنده

پایه نگهدارنده تلویزیون ال جی UR8000

این تلویزیون از یک جفت پایه V شکل استفاده می‌کند که به خوبی تلویزیون را پشتیبانی می‌کند. پایه نمایشگر را حدود 3.4 اینچ بالای میز می‌برد، بنابراین فضای زیادی برای قرار دادن ساندبار در جلو بدون مسدود کردن صفحه وجود دارد. برخلاف ال‌جی UR9000، موقعیت دیگری برای پایه‌ها وجود ندارد، بنابراین اگر میز باریکی دارید نمی‌توانید آن‌ها را نزدیک‌تر به هم قرار دهید.

قسمت پشتی، ضخامت و حاشیه

قسمت پشتی تلویزیون ال جی UR8000پشت تلویزیون بسیار ساده است. ورودی‌ها در پنل پشتی فرو رفته‌اند که دسترسی به آن‌ها را زمانی که تلویزیون روی دیوار نصب می‌شود دشوار می‌کند. گیره‌هایی درست بالای هر پایه برای مدیریت بسیار ابتدایی کابل وجود دارد. این تلویزیون دارای ضخامتی به اندازه 5.8 سانتی‌متر است. گذشته از این حاشیه بسیار باریکی نیز برای آن در نظر گرفته شده، حاشیه‌ای 1.2 سانتی‌متری که این تلویزیون را تبدیل به یک نمایشگر تمام صفحه کرده است.

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت تلویزیون ال جی UR8000ال‌جی UR8000 در کل به خوبی ساخته شده است. به طور کلی پایه‌ها به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می‌کنند و در صورت تکان دادن کمی تکان می‌خورد. مقداری انعطاف در امتداد پنل پشتی وجود دارد، اما این مورد رایج است و مشکلی نیست. اکثراً از پلاستیک ساخته شده است و اگرچه مواد استفاده شده درجه یک نیستند، ساختار کلی آن هیچ نقطه نگرانی آشکاری ندارد.

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی UR8000

کیفیت تصویر 4k، رزولوشن 3840×2160 پیکسل، رفرش ریت 60 هرتز، پنل LED و از طرفی پردازنده α5 AI Processor 4k Gen6 مهم‌ترین مشخصات تصویر تلویزیون ال جی UR8000 می‌باشد.

کنتراست

کنتراست تلویزیون ال جی UR8000تلویزیون ال جی UR8000 در کل کنتراست خوبی دارد. نسبت کنتراست اصلی آن عالی است، بنابراین رنگ سیاه در یک اتاق تاریک بسیار خوب به نظر می‌رسند. این تلویزیون دارای ویژگی لوکال دایمینگ نیست، بنابراین در صحنه‌های تاریک اطراف اشیاء روشن یا زیرنویس‌ها شکوفا نمی‌شوند. اما از آنجایی که تلویزیون نمی‌تواند نقاط برجسته را بدون تأثیر بر بقیه تصویر روشن کند، صحنه‌های تاریک کاملاً بی‌نقص به نظر نمی‌رسند.

روشنایی SDR و HDR

روشنایی SDR تلویزیون ال جی UR8000متاسفانه، این تلویزیون دارای حداکثر روشنایی متوسط ​​در HDR است. بدون لوکال دایمینگ و اوج روشنایی کم، هایلایت‌ها به هیچ وجه ظاهر نمی‌شوند و HDR به طور کلی صاف به نظر می‌رسد. متأسفانه این تلویزیون از HDR رایانه‌های شخصی ویندوزی پشتیبانی نمی‌کند. هنگام تلاش برای فعال کردن HDR در تنظیمات نمایشگر ویندوز، با شکست مواجه می‌شوید و تنظیمات HDR غیرفعال می‌ماند. تغییر به حالت بازی تغییر محسوسی در حداکثر روشنایی تلویزیون ایجاد نمی‌کند. اوج روشنایی کلی هنوز برای تجربه بازی تاثیرگذار HDR بسیار کم است. ال‌جی سری UR8000 روشنایی متوسطی در SDR دارد. آنقدر روشن است که بر مقدار متوسطی از تابش خیره کننده غلبه کند و هیچ تغییری در روشنایی با صحنه‌های مختلف وجود ندارد. با این حال، برای یک اتاق بسیار روشن به اندازه کافی روشن نیست. برای اطلاعات بیشتر درباره HDR و SDR به مطلب مقایسه HDR و SDR مراجعه کنید.

یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی

یکنواختی خاکستری مشکلی ندارد. نوارهای عمودی تیره قابل توجهی در سراسر صفحه وجود دارد و یک لکه تیره در نزدیکی مرکز صفحه نمایش هنگام تماشای ورزش یا استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور کامپیوتر بسیار حواس‌پرت کننده است. یکنواختی در صحنه‌های نزدیک به تاریکی بسیار بهتر است و موارد ذکر شده قبلی قابل توجه نیستند. یکنواختی مشکی این تلویزیون در کل عالی است. صفحه نمایش کمی ابری است، اما هیچ نقطه روشن یا نور پس زمینه‌ای وجود ندارد.

طیف رنگی و بازتاب نور

تلویزیون ال جی UR8000 دارای طیف رنگی مناسب در HDR است. نمی‌تواند طیف رنگی گسترده‌ای را نمایش دهد، بنابراین محتوای HDR به‌نظر می‌رسد که از بین رفته است. هنگام ارسال یک محرک 75 درصدی که مربوط به محتوایی است که با 1000 نیت تسلط یافته است، نگاشت تن نیز در کل خوب نیست؛ بنابراین بیشتر محتوای HDR نادرست است. در صحنه‌های کم نور، تلویزیون بسیار بهتر عمل می‌کند. متأسفانه، این تلویزیون دارای حجم رنگی فرعی است. به دلیل طیف رنگی محدودی که دارد، نمی‌تواند طیف وسیعی از رنگ‌ها را در هیچ سطح روشنایی نمایش دهد و رنگ‌های اشباع شده کم‌نور هستند.
این تلویزیون دارای بازتاب مناسب است، اما پوشش ضد انعکاس آن دارای چند مشکل قابل توجه است. هر منبع نور درخشانی که بر روی صفحه نمایش منعکس می‌شود، لکه رنگین کمان قابل توجهی دارد. این پوشش مقداری نور را جذب می‌کند و شدت آن را کاهش می‌دهد، اما از آنجایی که این تلویزیون به طور کلی نمی‌تواند خیلی روشن شود، برای یک اتاق روشن مناسب نیست.

پیکسل

پیکسل تلویزیون ال جی UR8000
این تلویزیون از طرح بندی زیر پیکسل BGR استفاده می‌کند که بر کیفیت تصویر تأثیر نمی‌گذارد، اما در برخی از برنامه‌هایی که از طرح بندی BGR پشتیبانی نمی‌کنند، متن را تار می‌کند که اگر می‌خواهید از آن به عنوان مانیتور رایانه شخصی استفاده کنید این نکته بسیار مهم است.

نمایش تصاویر

تلویزیون ال جی UR8000 به طور کلی زمان پاسخگویی خوبی دارد، اما هنوز چند مشکل وجود دارد و حرکت به طور کلی واضح نیست. انتقال به حالت تاریک به طور قابل توجهی کندتر از انتقال روشن است، که منجر به لکه دار شدن قابل توجهی در پشت نواحی تاریک صفحه می‌شود. همچنین به دلیل سوسو زدن PWM، تصاویر تکراری قابل توجهی در هر چیزی کمتر از حداکثر روشنایی وجود دارد. اکثر اندازه‌های این تلویزیون به نرخ تازه‌سازی 60 هرتز محدود شده‌اند و از نرخ نوسازی متغیر (VRR) پشتیبانی نمی‌کنند. از سوی دیگر، ال‌جی 86UR8000 86 اینچی دارای پنل 120 هرتزی است و از VRR پشتیبانی می‌کند.

ورودی های تلویزیون ال جی UR8000

ورودی‌های تلویزیون ال جی UR8000این تلویزیون دارای تاخیر ورودی بسیار کم است و در صورت استفاده از این تلویزیون به عنوان مانیتور یا ورودی‌های بسیار پاسخگو هنگام بازی، تجربه دسکتاپ بسیار پاسخگو را تضمین می‌کند. این تلویزیون از اکثر رزولوشن‌های رایج پشتیبانی می‌کند اما فقط با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز. این سیگنال‌های کروما 4:4:4 را به درستی در تمام وضوح‌های پشتیبانی شده نمایش می‌دهد، که برای متن واضح از یک رایانه رومیزی ضروری است.

به جز نوع 86 اینچی، این تلویزیون نمی‌تواند از قابلیت‌های PS5 و مزیت Xbox Series S|X به طور کامل استفاده کند. اکثر اندازه‌ها به نرخ تازه‌سازی 60 هرتز محدود شده‌اند و از نرخ‌های تازه‌سازی متغیر پشتیبانی نمی‌کنند. اگرچه HDR با رایانه شخصی ویندوز کار نمی‌کند، اما روی PS5 به خوبی کار می‌کند. این تلویزیون در هر سه پورت HDMI خود به پهنای باند HDMI 2.0 محدود شده است و از HDR10+ یا Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین شما به HDR10 محدود شده‌اید. ال جی نسخه 86 اینچی را برای پشتیبانی از پهنای باند HDMI 2.1 روی دو پورت HDMI تبلیغ می‌کند.
این تلویزیون از طریق پورت eARC خود از فرمت‌های صوتی بدون اتلاف Dolby پشتیبانی می‌کند که بسیار عالی است. متأسفانه، بر خلاف مدل‌های سطح بالاتر ال‌جی مانند ال جی C3، از هیچ فرمت صوتی DTS پشتیبانی نکرده‌اند. بسیاری از بلوری‌ها و دی‌وی‌دی‌ها از DTS برای آهنگ‌های صوتی خود استفاده می‌کنند، بنابراین اگر قصد تماشای آن‌ها را دارید، پخش‌کننده رسانه خود را مستقیماً به سیستم سینمای خانگی خود وصل کنید تا بهترین صدای ممکن را داشته باشید.

کیفیت صدای تلویزیون ال جی UR8000

پاسخ فرکانسی این تلویزیون خوب است. مانند بسیاری از تلویزیون‌ها، نمی‌تواند باس عمیق تولید کند، بنابراین در فیلم‌های اکشن صدای تپش وجود ندارد. دارای پروفایل صدای متعادل بالای پسوند فرکانس پایین (LFE) است که تضمین می‌کند دیالوگ در سطوح متوسط گوش دادن ​​خوب به نظر برسد. صدای آن به خوبی بلند می‌شود، اما فشرده سازی قابل توجهی در حداکثر حجم وجود دارد. اعوجاج کلی مشکلی ندارد. در سطوح متوسط گوش دادن ​​بسیار بهتر و در حداکثر صدا بدتر است.

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون ال جی UR8000

تلویزیون هوشمند ال جی UR8000 به جدیدترین سیستم عامل اختصاصی ال جی در سال 2023، یعنی webOS 23 (webOS 8) مجهز می‌باشد. حافظه داخلی کلی در تلویزیون مذکور نسبت به مدل سال گذشته آن ارتقاء یافته و 2 برابر شده است که پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. این تلویزیون دارای منوی هوشمند Game است که تمام برنامه‌ها، ورودی‌ها و امکانات دیگر مورد نیاز برای گیمینگ و استریمینگ را در خود جای داده است. همچنین منوی هوشمند Music در تلویزیون فوق دیده می‌شود که از طریق آن می‌توانید به راحتی به تمام منابع پخش آهنگ و موزیک ویدئو چه در سرویس‌های آنلاین (مانند یوتیوب) و چه از ورودی‌هایی مانند بلوتوث دسترسی داشته باشید. ال جی منوی هوشمند Home Office را نیز برای محصول فوق در نظر گرفته است که برنامه‌هایی مانند Remote PC، Chrome Remote Desktop و Windows 365 را در خود جای داده است تا توسط آن‌ها بتوانید به کامپیوتر خود از طریق اینترنت متصل شده و با آن کار کنید. این تلویزیون دارای هوش مصنوعی ThinQ AI است و از اینترنت اشیاء (IoT) پشتیبانی می‌کند. شما از طریق داشبورد هوشمند تلویزیون مذکور یعنی Home Hub، می‌توانید خانه هوشمند خود را مدیریت و کنترل کنید.

رابط کاربری 

رابط کاربری تلویزیون ال جی UR8000
تلویزیون ال جی UR8000 نسخه 2023 رابط هوشمند webOS اختصاصی LG را اجرا می‌کند. متأسفانه، پیمایش منوها و برنامه‌ها به طور کلی کند است و احساس کندی دارد. متأسفانه، تقریباً مانند همه تلویزیون‌های موجود در بازار، تبلیغات در سراسر رابط هوشمند وجود دارد و شما نمی‌توانید آن‌ها را به طور کامل غیرفعال کنید. می‌توانید با استفاده از تنظیمات «Home Promotion» و «Content Recommendation» در منوی «Home Settings»، ردیابی تبلیغات را محدود کنید و تبلیغات را از صفحه اصلی حذف کنید، اما راهی برای حذف تبلیغات از صفحه برنامه‌ها وجود ندارد. فروشگاه محتوا دارای مجموعه عظیمی از برنامه‌های پخش است و اکثر سرویس‌های جریان اصلی در دسترس هستند.

ریموت کنترل

ریموت کنترل تلویزیون ال جی UR8000
ال‌جی UR8000 با کنترل از راه دور جادویی ال‌جی عرضه می‌شود. اگر این رویکرد را به جای استفاده از دکمه‌های کنترل از راه دور ترجیح می‌دهید، می‌توانید از آن به عنوان یک اشاره گر استفاده کنید، و پیمایش در منوها را آسان‌تر می‌کند. همچنین این ریموت دارای یک میکروفون یکپارچه است که به خوبی کار می‌کند. می‌توانید از فرمان‌های صوتی برای درخواست از تلویزیون برای باز کردن برنامه‌های خاص، جستجوی درون برنامه‌ها، درخواست زمان یا درخواست آب و هوا استفاده کنید. یک دکمه واحد در مرکز پایین تلویزیون قرار دارد و سنسور مادون قرمز نیز در آن قرار دارد. می‌توانید تلویزیون را با دکمه روشن یا خاموش کنید، ورودی‌ها یا کانال‌ها را تغییر دهید و صدا را کنترل کنید.

لوازم جانبی

لوازم جانبی این تلویزیون شامل موارد زیر است:

  • ریموت (با 2 عدد باتری AA)
  • کابل برق
  • راهنمای کاربر
  • گیره‌های مدیریت کابل

در مشخصات این تلویزیون ذکر شده که مقدار برق مصرفی آن در صورتی که تنظیمات تلویزیون در حد وسط قرار داشته باشند، حدود 62 وات انرژی مصرف می‌کند اما چنانچه این تنظیمات از قبیل روشنایی و میزان حجم ولوم صدا روی حداکثر قرار داشته باشد، نهایتاً 132 وات برق مصرف می‌کند.

نقاط ضعف و قوت تلویزیون ال جی UR8000

نقاط قوت نقاط ضعف
نمایش درست Chroma 4:4:4 برای متن واضح از رایانه شخصی 
عدم روشنایی کافی برای غلبه بر تابش خیره کننده در یک اتاق روشن
امکان انتخاب گسترده‌ای از برنامه‌ها
نرخ تازه سازی 60 هرتز و ویژگی‌های محدود بازی در اکثر اندازه‌ها
کنتراست بومی بالا برای رنگ‌های سیاه
جلوه قابل توجه صفحه نمایش کثیف در مرکز
مدیریت انعکاس مناسب
بدون ویژگی لوکال دایمینگ برای بهبود کنتراست
یکنواختی مشکی عالی
فعال نبودن HDR با رایانه‌های شخصی ویندوز
تاخیر ورودی کم
اوج روشنایی کم در HDR
  زاویه دید ضعیف

جعبه گشایی و کالیبراسیون تلویزیون ال جی UR8000

در ویدیوی زیر به صورت کامل آنباکس تلویزیون ال جی UR8000 انجام شده است. همچنین در ادامه ویدیو کارشناس فروشگاه سلام بابا وارد منوی تلویزیون شده و شما را با قسمت‌های مختلف آن آشنا می‌کند تا در راه اندازی و کالیبراسیون آن مشکلی نداشته باشید.

بررسی نهایی تلویزیون ال جی UR8000

در این مطلب به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی UR8000 پرداختیم. یک تلویزیون 4k سطح پایه 2023 ال‌جی است. این مدل جانشین تلویزیون ال جی UQ8000 است. تلویزیون ال جی UR8000 در اندازه‌های 43، 50، 55، 65، 70، 75 و 86 اینچی موجود و به بازار عرضه شده است. کیفیت تصویر 4k، رزولوشن 2160×3840 پیکسل، رفرش ریت 60 هرتز، پنل LED و از طرفی پردازنده α5 AI Processor Gen6 مهم‌ترین مشخصات تصویر تلویزیون ال جی UR8000 می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید برای خرید این محصول فوق العاده با کارشناسان فروش سلام بابا تماس بگیرید و یا به سایت فروشگاه مراجعه کنید. همچنین برای دیدن سایر بررسی‌های تخصصی و مطالب بیشتر به صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا رجوع کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *