کیفیت فول اچ دی چیست؟

تلویزیون FULL HD

با اینکه روز به روز تلویزیون‌هایی با فرمت‌های جدید و پیشرفته‌تر وارد بازار می‌شوند، اما هنوز تلویزیون‌های Full HD در میان مردم از مقبولیت زیادی برخوردار هستند. چرا که این تلویزیون‌ها با عملکرد نسبتاً عالی و قیمت مناسبی که دارند برای افرادی که به دنبال تهیه تلویزیون برای فضاهای کوچک مثل اتاق خواب، مغازه، آشپزخانه یا مانیتورینگ دوربین‌های مداربسته هستند، بسیار مقرون به صرفه هستند. تلویزیون‌های فول‌اچ‌دی در سایزهای 40 تا 55 اینچ در بازار ایران موجود می‌باشند. در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که کیفیت تصویر تلویزیون FULL HD چیست؟ پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.  

کیفیت FULL HD چیست؟

در فرمت Full HD کیفیت تصویر به حد بالایی می‌رسد و به کاربر این امکان را می‌دهد تا کوچکترین جزئیات تصویر را به راحتی مشاهده کند. در این فرمت تصویر، حداکثر 1920 پیکسل به صورت افقی و 1080 پیکسل به صورت عمودی قابل مشاهده است، به همین دلیل به این نوع فرمت 1080P نیز گفته می‌شود که در کل، حداکثر پیکسل‌های تصویر در حالت عمودی را نشان می‌دهد. 

تلویزیون FULL HD

مقایسه ی Full HD با HD

حتماً این سؤالات برای شما هم پیش آمده است که تفاوت رزولوشن‌های HD و Full HD در چیست؟ کدام کیفیت تصویر بهتر است؟ اصلاً پیکسل‌ها چه نقشی در کیفیت تصاویر دارد؟ پیکسل‌ها نقاط تشکیل دهنده‌ی تصویر هستند و تصاویری که شما مشاهده می‌کنید از کنار هم قرار گرفتن پیکسل‌ها تشکیل شده است در نتیجه هر چه تعداد پیکسل بیشتر باشد، طبیعتاً تصویر واضح‌تر خواهد بود. معیار دسته بندی رزولوشن در تلویزیون‌ها تعدا پیکسل‌ها است. تصویر HD دارای تعداد 720×1280 پیکسل و Full HD دارای 1080×1920 پیکسل هستند. هرچه رزولوشن و وضوح تصویر بالاتر باشد، کیفیت تصویر بهتر است، در نتیجه به دلیل تعداد پیکسل‌های بیشتر در رزولوشن Full HD، تصاویر را واضح‌تر، شفاف‌تر و با کیفت بهتر نسبت به رزولوشن HD ارائه می‌دهد. برای خرید تلویزیون‌های فول اچ دی موجود در بازار ایران به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید. 

مقایسه ی Full HD با 4K

FULL HD و 4K UHD، هر دو نشان دهنده‌ی وضوح نمایشگر هستند. اصطلاح رزولوشن در تصویربرداری به عنوان تعداد پیکسل در نظر گرفته می‌شود. تصویر Full HD در واقع دارای 1920 پیکسل عرض و 1080 پیکسل ارتفاع است. چشمگیرترین قسمت در مقایسه این دو فرمت تلویزیون، تصویر دقیق تری است که با افزایش وضوح به دست می‌آید. کیفیت 4K نه تنها تصاویری واضح و طبیعی‌تر را به نمایش می‌گذارد بلکه مخاطب را نیز به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. تعداد پیکسل‌های تصویر در صفحه نمایش تلویزیون 4K، چهار برابر بیشتر از تعداد پیکسل‌های تلویزیون Full HD است. بنابراین بینندگان با کیفیت 4K می‌توانند حتی وقتی در فاصله‌ی نزدیکتر از صفحه نمایشگر قرار دارند، تصاویر و برنامه‌ها را با زاویه دید گسترده‌تر و کاملاً صاف مشاهده کنند و نهایت لذت را ببرند. در واقع تلویزیون‌های Full HD از قیمت پایین‌تری نسبت به تلویزیون‌های 4K برخوردارند. چنانچه می‌خواهید در این مورد بیشتر تحقیق کنید مطلب مقایسه ی کیفیت 4K با Full HD اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مقایسه 4K با Full HD

بررسی تلویزیون FULL HD 

تلویزیون های 1080P کم کم به سوی منسوخ شدن می‌روند هر چند که محتوای کیفیت 4K وجود ندارد و یا خیلی کم است اما بیشتر مردم دوست دارند که آخرین تکنولوژی‌های موجود را داشته باشند و در حال حاضر طرفداران زیادی دارد. باید عرض کنم که کیفیت FULL HD در تلویزیون‌های OLED عالی عمل می‌کند و بهترین کیفیت را به شما ارائه می‌دهد. در ادامه تلویزیون‌های Full HD را برای شما رده‌بندی کرده‌ایم به طوری که بهترین مدل در پایان مطلب به آن پرداخته شده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4.4]

حتما ببینید

تلویزیون اسمارت

تلویزیون اسمارت چیست؟ | معرفی بهترین تلویزیون های اسمارت

تلویزیون اسمارت تلویزیون‌های اسمارت اولین بار توسط شرکت سامسونگ تولید و به بازار عرضه شدند. …

2 نظر

  1. محمد

    مطلب بسیار عالی بود ممنون از راهنماییتون

    • سردبیر

      تشکر از اظهار نظر شما
      اگر نکته خاصی مدنظرتون بود می‌تونیم در آپدیت‌های بعدی ان شاء الله روی مطلب اعمال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *