تشخیص اصالت ماشین لباسشویی

نحوه شناسایی و تشخیص لباسشویی تقلبی از اصلی

تشخیص اصالت ماشین لباسشویی

امروزه یکی از مشکلات هر خریداری تشخیص اورجینال بودن کالاهای موجود از مدل‌های فیک مشابه است که سودجویان با استفاده از روش‌های بسیار ساده‌ای می‌توانند هر محصول بی‌کیفیتی را جایگزین برندهای معتبر کرده و آن را به عنوان کالایی اصل در بازار عرضه کنند. تشخیص ماشین لباسشویی اصلی از تقلبی برای همه مردم کار آسانی نیست بنابراین ما در این مطلب سلام‌ بابا قصد داریم زیر و بم شناسایی محصولات اصلی را برای شما بیان کرده تا با استفاده از ساده‌ترین روش‌های مرسوم نسبت به تشخیص اصالت محصولات خود اقدام کنید.

چون ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم هر خانه و آشپزخانه‌ای محسوب می‌شود، هر روز به میزان عرضه و تقاضای آن افزوده می‌شود که همین موجب سوء استفاده عده‌ای سودجو می‌شود. بسیاری از این افراد با تعویض ماشین لباسشویی‌هایی با کیفیت پایین‌تر به مدل برندهای معتبر همانند بوش، ال جی و سامسونگ از این راه به درآمدهای هنگفتی دست پیدا می‌کنند. البته یکی از دلایل رواج این کار افزایش کمپانی‌های بی نام و نشان تولیدکننده ماشین لباسشویی‌ها بوده که مدل‌هایی مشابه با ظاهر محصولات معتبر تولید و عرضه می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین راه‌های تشخیص کالاهای فیک از کالای اصلی بررسی محصول بر روی سایت اصلی سازنده آن و مطایقت با محصولی است که می‌خواهید بخرید اما علاوه بر این، نکات دیگری هستند که به کمک آن‌ها می‌توان اصالت کالا را تشخیص داد. در ادامه ابتدا به معیارهای اصلی تشخیص اصالت اشاره‌ای خواهیم کرد سپس به راه‌های تشخیص اصالت ماشین لباسشویی سه برند ال جی، سامسونگ و بوش اشاره خواهیم کرد. 

روش های تشخیص لباسشویی تقلبی

برچسب انرژی جعل

مراقب برچسب‌های انرژی تقلبی باشید که گاهی برای جلب اعتماد بیشتر مشتری و فروش بیشتر بر روی محصولات چسبانده می‌شود. به عنوان مثال برچسب یک ماشین لباسشویی اصلی که رده انرژی آن A و یا B است را به رده‌های  A++ و یا A+++ تبدیل می‌کنند که برای تشخیص آن حتماً باید به سایت تولیدکننده محصول مراجعه کنید و مشخصات واقعی را با برچسب آن مطابقت دهید.

شماره سریالشماره سریال ال جی در لباسشویی

همه محصولات اصلی دارای یک برچسب بوده که مدل، برند و یک شماره سریال مختص به آن محصول روی آن درج شده است که شما هنگام خرید ماشین لباسشویی، در وهله اول می‌توانید مدل محصول را در مرورگر گوشی خود جست‌وجو کرده و تصاویر موجود را با محصول خود مقایسه کنید. پس از آن شما می‌توانید شماره سریال خود را در سایت اصلی سازنده جست‌و‌جو کنید تا از اصالت محصول تا حد زیادی اطمینان حاصل کنید. البته این نکته هم قابل ذکر می‌باشد که این روش %100 نبوده ولی در 90% موارد می‌توان به آن اطمینان کرد.

حک برند روی دستگاه

یکی دیگر از روش‌های تشخیص ماشین لباسشویی اصلی از تقلبی حک برند روی بدنه دستگاه است. در واقع هیچ کدام از کمپانی‌ها برند خود را روی محصول خود حک نمی‌کنند که در صورت مشاهده چنین موردی باید در مورد اصل بودن محصول شک کنید. از این روش معمولاً جهت اعتبار بخشیدن به محصولات استفاده می‌شود. یکی دیگر از ترفندهای موجود جلب توجه مشتری به عباراتی همچون Made in China و Made in Korea می‌باشد که می‌تواند در فریب خریداران تأثیر زیادی داشته باشد.

حک برند روی دستگاه

تغییر ظرفیت ماشین لباسشویی

گاهاً دیده شده افراد سودجو ظرفیت ماشین‌های لباسشویی را با تغییر برچسب و جهت کسب منافع بیشتر به ظرفیت‌های بالاتر تغییر می‌دهند؛ به عنوان مثال ظرفیت یک ماشین لباسشویی 7 کیلویی را به 8 کیلو تبدیل می‌کنند. در این قبیل موارد حتماً باید به ظاهر محصول توجه کنید چون معمولاً لباسشویی‌هایی که ظرفیت بالایی دارند از نظر اندازه بزرگ‌تر بوده و حتی از وزن بیشتری نیز برخوردار هستند.

پس در قدم اول گول برچسب‌هایی که تهیه و چسباندن آن روی محصول کار بسیار ساده‌ای است را نخورید. بسیاری از افراد جاعل با زدن برچسب‌های متنوع و زیبا سعی در جذب اعتماد خریدار دارند در حالی که این برچسب‌ها بی‌ارزش بوده و هیچ ارزشی ندارند. در این زمینه باید به جنس، رنگ و گاه فونت نوشته‌ها توجه کرد البته برای تشخیص از این راه باید بسیار خبره باشید چون برچسب‌ها بسیار شبیه به محصولات اصلی هستند.

مشخصات ظاهری ماشین لباسشویی اصلی از تقلبی

برخلاف تصور عموم که فکر می‌کنند بسته‌بندی محصولات باید کاملاً سالم و بدون هیچ موردی باشد باید عرض کنم که محصولات اصلی چون مسافت زیادی را تا رسیدن به دست مصرف کننده طی می‌کنند و معمولاً از طریق مرزهای غیر رسمی وارد کشور می‌شوند پس بسیار منطقی است که بسته‌بندی و یا کارتن آن‌ها دارای پارگی، خراشیدگی و یا حتی رطوبت باشد. پس در هنگام خرید گول بسته‌بندی‌های جذاب و زیبا بدون هیچ خط و خشی را نخورید.

در کل برای تشخیص ماشین لباسشویی اصلی از تقلبی نگاهی کامل به مشخصات ظاهری محصول داشته باشید بدین صورت که هنگام خرید نام کامل مدل و تصاویر مورد نظر خود را در مرورگر وب به انگلیسی سرچ کرده و سپس به سایت اصلی برند مورد نظر خود مراجعه کنید و نگاهی دقیق به گالری محصول بیندازید سپس جزئیات را با محصول خود مطابقت دهید. از شباهت کامل هر دو با هم اطمینان حاصل کنید و در صورت مشاهده هرگونه تناقض همانند تغییر در لبه‌ها و یا ظاهر لباسشویی از خرید محصول صرف نظر کنید. اگر قصد خرید ماشین لباسشویی دارید حتماً نگاهی به مطلب “راهنمای خرید ماشین لباسشوییداشته باشید.

مشخصات ظاهری ماشین لباسشویی

تشخیص اصل بودن لباسشویی ال جی

در این قسمت به صورت عملی رویه تشخیص اصالت ماشین لباسشویی ال جی مدل G6 که با ظرفیت 8 کیلوگرم به بازار عرضه شده است را برای شما بررسی خواهیم کرد تا با رویه کار بهتر آشنا شوید. این مدل چون از محبوبیت نسبتاً زیادی برخوردار است بیشتر توسط افراد سودجو جعل می‌شود. این افراد مدل‌هایی را که  از نظر ظاهری مشابه این محصول هستند را با زدن برچسب و لیبل، حک کردن برند و تغییر بسته‌بندی به عنوان محصول اصلی جا زده و به خریدار می‌فروشند. به قول معروف گنجشگ را رنگ کرده و به جای قناری می‌فروشند!

شما برای فهمیدن ماشین لباسشویی اورجینال از تقلبی باید هنگام خرید، با جست‌و‌جوی مدل محصول با زبان انگلیسی و بازکردن گزینه‌های پیشنهادی گوگل، وارد سایت‌های رسمی سازنده و یا معرفی کننده شده و به مقایسه لباسشویی از نظر ظاهر و همچنین مشخصات درج شده بپردازید.  

همانطور که از عکس زیر پیداست مدل G6 دارای رنگ سفید با درب استیل روشن بوده و با اندکی دقت خواهیم فهمید که لوگو ال جی به صورت برجسته در قسمت بالا و روی در شوینده تعبیه شده ولی برچسب گارانتی با ظاهری براق در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. نور LED نمایشگر آن زرد متمایل به سبز بوده و 18 برنامه روی چرخاننده وسطی باید نوشته شده باشد.

در ادامه می‌توان گفت به عنوان مثال ماشین لباسشویی G6 مدل FH4G6TDY2 دارای ویژگی‌هایی نظیر چرخش موتور 14000 دور در دقیقه، صفحه نمایش LED، سیستم تشخیص وزن لباس، برنامه‌های ضد آلرژی و ضدچروک، رده مصرف انرژی +++A، صدای شستشو 52 دسی بل، 13برنامه اصلی و سایر ویژگی‌ها بوده که شما با مشاهده تمامی امکانات و برنامه‌های آن در سایت اصلی یا فروشگاه‌های معتبر پی به اصلی بودن ماشین لباسشویی می‌برید.

ماشین لباسشویی G6 مدل FH4G6TDY2

تشخیص اصل بودن لباسشویی بوش

لباسشویی‌های بوش از جمله دیگر برندهایی است که ممکن است توسط برخی جعل شود؛ جهت آشنایی هر چه بیشتر شما با این روش، در ادامه یکی از مدل‌های پرطرفدار بوش را بررسی می‌کنیم که شما نیز باید در حین خرید همه این موارد را در نظر گرفته و مو به مو اجرا کنید. ماشین لباسشویی بوش مدل WAW3256XGC از محصولات ویژه برند بوش است که دارای امکانات ویژه و کاربردهای متنوعی است. ممکن است افراد سودجو در این بین با تبدیل کردن ماشین لباسشویی‌های رده پایین به این مدل ویژه بتوانند سود زیادی را به جیب بزنند برای همین شما قبل از خرید طبق مطالب گفته شده عمل کنید سپس اقدام به خرید نمایید.

همانطور که از تصویر زیر پیداست مدل WAW3256XGC دارای رنگ نقره‌ای با درب استیل و کناره تیره بوده که موتور آن تا 1600 دور در دقیقه قابلیت چرخش را دارا می‌باشد. لوگو بوش در این مدل همانند ال جی بر روی درب قرارگیری شوینده تعبیه شده با این تفاوت که این بار لوگو در وسط درب می‌باشد نه کناره آن. قسمت‌های کناری دارای طرح دایره‌ای برجسته بوده و درب تخلیه اضطراری نیز در زیر درب اصلی و در سمت راست گنجانده شده است. لباسشویی بوش مدل WAW3256XGC با ظرفیت 9 کیلو دارای 14 برنامه شستشو، رده انرژی +++A، سنسور تشخیص وزن لباس، مجهز به AutoStain و SpeedPerfect بوده که در لباسشویی‌های تبدیلی چنین امکاناتی وجود ندارد.

 

ماشین لباسشویی بوش مدل WAW3256XGC

تشخیص اصل بودن لباسشویی سامسونگ

امروزه با توجه به قیمت نوسانات بازار و پایین آمدن قدرت خرید مردم بسیاری از افراد سودجو با تبدیل ماشین لباسشویی‌هایی از برندهای شناخته نشده به برندهایی نظیر سامسونگ خواهان صید از آب گل آلود هستند که این کار می‌تواند به راحتی مردم را دچار سردرگمی کرده و هزینه‌های هنگفتی را به آنان تحمیل کند. این افراد با تغییر به نوع بسته بندی و حک برند سامسونگ و همچنین زدن برچسب‌های بی‌ارزش تا حدودی توانسته‌اند خریدار را به سمت ماشین لباسشویی تقلبی گمراه کنند و با همین روال با نام برندهای معتبر دنیا توانسته‌اند فروش برندهای فیک و جعلی را به حداکثر برسانند و آن‌ها را جایگزین لباسشویی‌های باکیفیت کنند.

برای خرید شما باید نکات اشاره شده را به خاطر بسپارید و در حین خرید نسبت به انجام و یا تست لباسشویی سامسونگ خود مطابق با معیارها بپردازید. در ادامه رویه بررسی ماشین لباسشویی سامسونگ مدل WW90 را که از فناوری‌ها و قابلیت‌های بالایی برخوردار است به شما نشان خواهیم داد.

با جست‌و‌جوی مدل کامل لباسشویی در گوگل می‌توانید وارد صفحه اصلی سامسونگ شده تا تصاویر رسمی محصول به شما نشان داده شود؛ مطابق با عکس‌ها نسبت به مقایسه محصول خود بپردازید به طور مثال اگر دقت کنید این مدل دارای رنگ سفید یا یخچالی بوده و درب آن به صورت توکار و به صورت دایره ای دیده می‌شود. لوگو و برند سامسونگ در وسط محل پر کردن شوینده مشهود بوده و از همه مهمتر 14 برنامه بر روی گرداننده آن باید درج شده باشد. از جمله دیگر مشخصات موجود در سایت می‌توان به گنجایش 9 کیلوگرمی، سرعت چرخش موتور 1200 دور در دقیقه، موتور اینورتر دیجیتال، سیستم عیب یاب Smart Check،  و قابلیت AddWash اشاره کرد.

تشخیص اصالت ماشین لباسشویی سامسونگ مدل WW90

تشخیص اصل بودن لباسشویی هیتاچی

بعد از انتخاب مدل مورد نظر بسته به نیاز خود وارد فضای اینترنت شده و مدل کامل محصول خود را وارد کنید؛ به طور مثال در اینجا برای تفهیم بیشتر کاربر  ماشین لباسشویی هیتاچی مدل BD-W90XWV را جست‌وجو کرده‌ایم البته فقط مدل و آن هم با زیان انگلیسی سپس وارد سایت‌های اصلی مرتبط می‌شویم. ظاهر و مشخصات را به ترتیب به کمک تصاویر و توضیحات موجود در سایت با محصولی که در دسترس شما قرار دارد تطابق دهید. در اینجا از تصاویر رسمی می‌فهمیم که  BD-W90XWV هیتاچی دارای رنگ استیل با شیشه دودی می‌باشد که دو بریدگی در اطراف درب مشهود است. لوگو و برند در سمت چپ درب تعبیه شده و باید 16 برنامه در قسمت مدیریت وجود داشته باشد.

از جمله مشخصات ذکر شده هم می‌توان مورادی همچون ظرفیت 9 کیلو گرم، سرعت چرخش موتور 1400 دور، میزان صدا 47 دسی بل، مصرف انرژی +++A، سنسور لرزش 3D و سیستم کنترل لرزش دوگانه اشاره کرد.

تشخیص ماشین لباسشویی اصلی از تقلبی هیتاچی مدل BD-W90XWV

طریقه شناسایی لباسشوی فیک

در مطلب تشخیص ماشین لباسشویی اصلی از تقلبی به به این نتیجه رسیدیم که با توجه به تنوع بالای محصولات و برندهای ناشناخته ماشین لباسشویی امکان عرضه محصولات تقلبی نسبت به سایر لوازم بیشتر می‌باشد. امکانات پیشرفته و ظرافت خاصی که در طراحی ماشین لباسشویی‌های بوش و ال جی به کار رفته باعث شده تا خربداران علاقه بیشتری نسبت به خرید آن‌ها داشته باشند و همین موجب رواج مدل‌های مشابه یا فیک در بین این لباسشویی‌ها شده است به همین دلیل افراد سودجو سعی در جایگزین و تغییر ماشین لباسشویی‌های فیک به جای این برندهای معتبر جهانی هستند.

در نتیجه توصیه ما به کاربران این است که در مرحله اول از فروشگاه های معتبر و با سابقه اقدام به خرید نمایند و برای اطمینان کامل از اورجینال بودن محصول مطابق دستورالعمل‌های ذکر شده عمل کنند تا از هدر رفتن منابع مالی خود جلوگیری کرده و تا حدی از فراهم کردن زمینه برای سودجویان جلوگیری شود. خوشبختانه فروشگاه سلام بابا با سابقه درخشان در زمینه فروش لوازم خانگی نیاز مشتریان عزیز را به خوبی برآورده کرده است. همکاران ما به صورت مستمر آماده ارائه مشاوره و راهنمایی به شما بزرگواران می‌باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 4.8]

حتما ببینید

تشخیص اصالت ظرفشویی

نحوه شناسایی و تشخیص ظرفشویی تقلبی از اصلی

تشخیص اصالت ماشین ظرفشویی یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از خریداران با آن درگیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *