راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

امروزه در اغلب خانه‌ها از یخچال برای نگهداری و انجماد مواد غذایی استفاده می‌شود. با گذشت سال‌ها‌، یخچال از یک جعبه خنک‌کننده با تعدادی قفسه ساده به یک وسیله پیچیده تبدیل شده است و دارای تنوع زیادی است که قیمت‌های متفاوتی هم دارند و احتمالا فکر کنید هرچقدر بیشتر هزینه کنید بهتر است اما اینطور نیست. مهم‌ترین نکته برای خرید یخچال این است که انتظارتان را از این وسیله مشخص کنید. ما در مطلب راهنمای جامع خرید یخچال فریزر همه جوانب یک یخچال فریزر را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا در انتخاب مدل مناسب به شما کمک کنیم. پس اگر قصد خرید یخچال فریزر دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید. همچنین اگر به دنبال یخچال مناسب می‌گردید، پیشنهاد می‌کنم به مطلب یخچال چی بخریم هم نگاهی بیاندازید.

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

واحد فوت در اندازه یخچال فریزر چیست‌؟

اندازه یخچال فریزر نقش بسیار مهمی در خرید شما دارد. قبل از اینکه بخواهیم بررسی کنیم که چطور امکان دارد اندازه یخچال مورد نیاز خودمان را تخمین بزنیم باید بدانیم که ابعاد یخچال چطور اندازه‌گیری می‌شود. فروشنده‌ها بیشتر اندازه یخچال را با فوت اعلام می‌کنند. به همین خاطر ما در این راهنمای جامع خرید یخچال فریزر‌، ابتدا به بررسی واژه‌ فوت می‌پردازیم. البته در اصل یخچال فریزر با لیتر محاسبه می‌شود و به کار بردن فوت بیشتر برای تبلیغ است و در اکثر مواقع دقیق نیست. جهت اطلاعات بیشتر درباره فوت یخچال فریزر پیشنهاد می‌کنم مطلب مربوط به آن را از دست ندهید.

محاسبه ظرفیت یخچال

برای محاسبه اندازه یک یخچال از واحد فوت مکعب استفاده می‌شود که ما در این راهنمای جامع خرید یخچال فریزر روش محاسبه آن را شرح می‌دهیم. هر فوت مکعب (Cubic Foot) برابر با 28٫3168 لیتر می‌باشد. هر لیتر فضایی به اندازه یک مکعب 10 در 10 در 10 را اشغال می‌کند، بنابراین‌:

1 لیتر = یک مکعب 10 * 10 * 10

1 فوت مکعب = 28٫3168 لیتر

1 فوت مکعب تقریبا برابر است با 28 تا مکعب 10 * 10* 10

بنابراین یک یخچال 12 فوت، فضایی به اندازه 336 مکعب 10 در 10 در 10 را اشغال می‌کند (336=2*28).

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

یخچال فریزر شما باید چه اندازه ای باشد؟

اندازه یخچال فریزر به دو تا عامل مهم بستگی دارد که در این راهنمای جامع خرید یخچال فریزر آن‌ها را شرح می‌دهیم.

  • اندازه آشپزخانه: اگر اندازه آشپزخانه‌تان کوچک است به هیچ وجه یخچال بزرگ نخرید چون واقعا در هنگام رفت و آمد و اسباب کشی دردسرساز می‌شود و همچنین از لحاظ تمیز کردن نیز سخت‌تر است.
  • نوع کاربری و تعداد کاربران یخچال: البته این مسئله در خانواده‌های 2 تا 5 نفره خیلی فرق ندارد. اما در خانواده‌های بیش از 5 نفر اهمیت دارد و باید یک یخچال بزرگ‌تر تهیه کنند.

یخچال فریزر مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت

خانواده‌هایی با تعداد اعضا 5 نفر و بیشتر خانواده بزرگ و پرجمعیت محسوب می‌شوند. هرچه تعداد اعضای خانواده بیشتر باشد خوراکی و آشامیدنی بیشتری نگهداری می‌شود. برای خانواده‌های بزرگ ما یک یخچال 18 فوت را توصیه می‌کنیم. البته بستگی به مصرف خانواده‌ها دارد و برای خانواده‌هایی که پرمصرف هستند 28 فوت پیشنهاد می‌کنیم. 

یخچال فریزر مناسب برای زوج‌های جوان

زوج‌های جوانی که تازه می‌خواهند تشکیل خانواده بدهند، بهتر است که از همان ابتدا یک یخچال خوب تهیه کنند تا دیگر لازم نباشد تا چند سال دیگر هم آن را تعویض کنند. بهتر است یک یخچال فریزر هوشمند بخرید چراکه تا چند سال آینده یخچال‌های غیر هوشمند منسوخ می‌شوند.

یخچال فریزر برای خانه دانشجویی و مجردی

دانشجوها که معمولاً فوت و اندازه برایشان مهم نیست بلکه قیمت در اولویت است، ما برای دانشجویان و افراد مجرد که بیشتر به فیمت و اقتصادی بودن یخچال اهمیت می‌دهند، یک یخچال 7 فوت پیشنهاد می‌کنیم.

نکات فنی مهم درباره یخچال فریزر

طرز کار یخچال فریزر کمی پیچیده است و لازم است که در یک مقاله فقط طرز کار یخچال را توضیح دهیم. اما ما به صورت مختصر طرز کار را برای شما شرح خواهیم داد تا در هنگام خرید یخچال اطلاعات مورد نیاز را داشته باشید. یخچال از 4 قسمت مختلف تشکیل شده که عبارتند از:

1- Compressor

2 Evaporator

3- Condenser

4- Termostat

این چهار قسمت طی یک فرایند پیچیده گاز فریون را خنک می‌کنند و در لوله‌های یخچال به حرکت در می‌آورند و به این ترتیب این گاز گرمای مواد غذایی را جذب می‌کند و دوباره با کمک Compressor و Condenser خنک می‌شوند و دوباره این چرخه تکرار می‌شود. ما در این راهنمای جامع خرید یخچال فریزر، فقط درباره انواع کمپرسورهای یخچال توضیح مختصری می‌دهیم تا موقع خرید بدانید کمپرسور یخچال‌تان از چه نوعی است.

منظور از کمپرسور یا موتور یخچال فریزر چیست؟

واژه Compress در زبان انگلیسی به معنی فشرده سازی است. کمپرسور یخچال فریزر یا همان موتور یخچال فریزر در واقع قلب یخچال است. نقش کمپرسور در یخچال فریزر خیلی پیچیده است. ما در این پست به صورت کلی توضیحاتی در مورد آن خواهیم داد.

وظیفه کمپرسور در یخچال

وظیفه کمپرسور در یخچال این است که گاز فریون را در لوله‌های یخچال به حرکت درآورد. هر چه این گردش بتواند با قدرت و سرعت بیشتری انجام شود (یعنی هر چه زور کمپرسور بیشتر باشد) بهتر است. در واقع قدرت و میزان سر و صدای یخچال فریزر ارتباط مستقیمی با نوع کمپرسور دارد. کمپرسور یخچال فریزرهای موجود در بازار دو نوع هستند که عبارتند از پیستونی و خطی که ما در این جا هر کدام را بررسی کرده و تفاوت کمپرسور معمولی (پیستونی) با کمپرسور خطی ساخت LG را نیز شرح می‌دهیم.

 کمپرسور پیستونی یا کمپرسور معمولی

اساس کار این کمپرسورها بر اساس حرکت یک پیستون در داخل یک سیلندر است. کمپرسورهای پیستونی سر و صدای زیادی دارند و برق بیشتری مصرف می‌کنند. در بیشتر یخچال‌های مدل پایین از کمپرسور پیستونی استفاده شده است.

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

کمپرسور خطی یا compressor Linear

کمپرسور خطی یک تکنولوژی جدید است که در یخچال فریزرهای LG به کار رفته است. کمپرسورهای خطی علاوه بر اینکه برق کمتری مصرف می‌کنند، صدای بسیار کمی دارند. در اکثر یخچال‌های جدید از کمپرسور خطی استفاده می‌شود.

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

میزان مصرف انرژی یخچال فریزر

حتما موقع خرید حواستان به میزان مصرف انرژی یخچال فریزر مورد نظر باشد! یادتان باشد که یخچال فریزرهای ساید بای ساید نسبت به یخچال فریزرهای معمولی برق بیشتری مصرف می‌کنند. برای تشخیص میزان مصرف برق یخچال فریزر باید به برچسب انرژی آن دقت کنید. بحث برچسب انرژی کمی طولانی است. ما فقط به صورت خلاصه خدمتتان عرض می‌کنیم که برچسب انرژی از G تا A رتبه‌بندی می‌شود و هر چه میزان مصرف انرژی به A نزدیک‌تر باشد یعنی مصرف آن دستگاه کمتر است.

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

نقش منطقه جغرافیایی در انتخاب یخچال فریزر مناسب

اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید یخچال فریزر‌هایی با موتور قدرتمند نیاز نیست، چون زیاد به یخچال فشار نمی‌آید. ساکنان این مناطق باید بیشتر به اندازه یخچال فریزرشان فکر کنند. اما در مناطقی مانند خوزستان که دمای هوا در تابستان واقعاً بسیار گرم است، ساکنان باید یک یخچال فریزر بخرند که موتور بسیار قدرتمندی داشته باشد و بتواند از پس گرمای منطقه بربیاید.

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

متوسط عمر یخچال فریزر چقدر است؟

هر یخچال، به طور متوسط بین 12 تا 14 سال می تواند کار کند. طول عمر یخچال به دو عامل مهم بستگی دارد که عبارتند از بدنه و موتور یخچال فریزر که ما در این راهنمای جامع خرید یخچال فریزر در مورد آن‌ها شرح می‌دهیم.

بدنه یخچال فریزر

بیشتر یخچال‌های بالارده از استیل ضدزنگ ساخته شده‌اند که بسیار مقاوم هستند اما خیلی از یخچال‌ها هم با پوشش‌های شبیه استیل پوشانده می‌شوند و در واقع فولاد کربن ساخته شده‌اند. بدنه هر یخچالی در آب و هوای مرطوب (مثل گیلان یا مازندران) خیلی زود پوسیده می‌شود و شما هم نمی‌توانید جلوی این مسئله را بگیرید. البته این مشکل در آپارتمان‌ها کمتر است چون خیلی از آپارتمان‌های مناطق شمال کشور به کولرگازی و تهویه مجهز هستند و این رطوبت در محیط خانه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. در مناطقی مثل تهران که آب و هوای خشک دارد و در طول سال هوای نرمالی دارد احتمال آسیب دیدن بدنه یخچال خیلی کمتر است.

موتور یخچال فریزر یا همان کمپرسور

اگر در استفاده از یخچال فریزرتان حساس باشید و مواظب آن باشید، احتمال آسیب دیدن موتور یخچال یا کمپرسور، خیلی کم است. البته حتی اگر موتور یخچال‌ خراب شود قابل تعمیر یا تعویض است اما هزینه‌اش کمی بالا است.

انواع یخچال فریزر بر اساس طراحی و کاربری

یخچال‌ها بر اساس نیاز مشتریان در چند نوع مختلف تولید می‌شوند. هر نوع یخچال برای کاربری خاصی طراحی می‌شود که ما در این راهنمای جامع خرید یخچال فریزر همه مدل‌ها را به اختصار خدمتان توضیح خواهیم داد. 

1-یخچال بالا پایین مدل فریزر بالا

در یخچال‌های بالا پایین مدل فریزر بالا، فریزر در قسمت بالا و یخچال در قسمت پایین قرار دارد. معمولا اندازه یخچال بزرگ‌تر از قسمت فریزر است اما در بعضی از مدل‌ها ممکن است یخچال و فریزر تقریبا هم اندازه باشند. بعضی از افراد از روی اجبار و به این دلیل که وقت آشپزی ندارند، یک بار غذا درست می‌کنند و بعد هر روز هفته آن غذا را دوباره گرم می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، یخچال بالا فریزر برای شما خیلی مناسب است چون فریزر همیشه دم دست است.

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

2-یخچال بالا پایین مدل فریزر پایین

در این نوع یخچال‌ها، یخچال در قسمت بالا و فریزر در قسمت پایین قرار دارد. معمولاً اندازه یخچال بزرگ‌تر از قسمت فریزر است. اما در بعضی از مدل‌ها ممکن است که یخچال و فریزر تقریبا هم‌اندازه باشند. اگر معمولا غذای تازه مصرف می‌کنید و فقط در مواقع خاص از خوارکی‌های فریز شده (یخ زده) استفاده می‌کنید، یخچال فریزر پایین، برای شما مناسب‌تر است.

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

3-یخچال فریزر دوقلو

یخچال فریزرهای دوقلو در نگاه اول شباهت زیادی با یخچال‌های ساید بای ساید دارند. در واقع می‌شود گفت ساید بای ساید هم به نوعی، یخچال فریزر دوقلو به حساب می‌آید. یخچال فریزرهای دوقلو به لحاظ قیمت تفاوت چندانی با ساید بای ساید ندارند اما اندازه‌یشان بزرگ‌تر است. اگر آشپزخانه‌تان کوچک است به یخچال فریزر دوقلو فکر نکنید! قسمت فریزر یخچال‌های دوقلو خیلی جادار است.

اگر خانواده پرجمعیتی دارید و نیاز دارید خوراکی‌های زیادی را در فریزر جا بدهید، بهتر است یخچال فریزر دوقلو بخرید چون ساید بای ساید نمی‌تواند کارتان را راه بیندازد. البته ساید بای سایدهای 32 فوتی یا یخچال فریزرهای فرنچ دور یا درب فرانسوی خیلی جا دارند اما قیمت‌شان نسبت به دوقلوها بیشتر است. 

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

4-یخچال فریزر ساید بای ساید Side by side

یخچال ساید بای ساید محبوب‌ترین نوع یخچال فریزر هستند. همانطور که از نام این مدل مشخص است، یخچال و فریزر در کنار هم قرار می‌گیرند (مثل یخچال فریزرهای دوقلو). امکانات یخچال‌های ساید بای ساید بیشتر از مدل‌های معمولی است. ساید بای ساید در واقع به نوعی یخچال فریزر دوقلو پیشرفته‌تر است. تناسب اندازه یخچال به فریزر بر اساس نیاز در نظر گرفته می‌شود و معمولا در یخچال‌های ساید بای ساید هم، اندازه یخچال بزرگتر از فریزر است. اغلب Side by sideها امکانات خوبی دارند مثل یخ ساز اتوماتیک و آب سرد کن. مدل‌های هوشمند امکاناتی چون دستیار صوتی، اینستا ویو، امکان پخش اهنگ، سیستم عامل و اتصال به اینترنت را دارند. در واقع هرچقدر امکانات یخچال بیشتر باشد، قیمت هم بیشتر است. برای اطلاع از قیمت و خرید بهترین یخچال فریزرهای ساید بای ساید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید. 

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

ظرفیت مناسب یخچال ساید بای ساید

بهترین اندازه برای ساید بای ساید 28 فوت است. به دلیل اینکه ساید بای سایدهای 28 فوت در اغلب آپارتمان‌ها به راحتی جا به جا می‌شوند. اگرچه فضای راه پله اکثر آپارتمانی‌های جدید برای انتقال وسایل منزل مناسب است. اما هنوز هم راه پله خیلی از آپارتمان‌ها کوچک است و بالا و پایین بردن وسایلی مثل یخچال واقعاً سخت است. اندازه 28 فوت از هر لحاظ عالی است و معمولاً در اسباب‌کشی دردسر کمتری دارد.

5-یخچال فریزر درب فرانسوی یا فرنچ دور French door

یخچال‌های درب فرانسوی یا فرنچ دور از همه مدل‌ها جادارتر و البته گران‌تر هستند‌. فرنچ دور معمولاً دو تا درب در بالا و یک یا دو درب کشویی در قسمت پایین دارد. یخچال فرنچ دور بسیار جادار است و جلوه بسیار شیک و مدرنی به آشپزخانه‌تان می‌دهد. یخچال درب فرانسوی یا French door فقط برای خانه‌های بزرگ با حداقل جمعیت 5 نفر مناسب است، زیرا فرنچ دور واقعا برای یک خانواده 2 نفره طراحی نشده است.

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

رنگ مناسب برای یخچال فریزر 

رنگ یخچال هم یکی از مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. ما در این راهنمای جامع خرید یخچال فریزر، می‌خواهیم درباره رنگ‌های مختلف یخچال چند نکته مهم را خدمتتان عرض کنیم.

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

یخچال فریزر سفید

رنگ سفید بهترین و مناسب‌ترین رنگ برای یخچال است. چون یخچال‌های سفیدرنگ معمولاً ارزان‌تر از مدل‌های مشکی و نقره‌ای هستند. اگر موقع اسباب کشی خط و خشی روی ان بیافتد کمتر دیده می‌شود. برای ترمیم خط و خش همیشه یه راه حل وجود دارد. سفید با هر رنگی ست می‌شود.

یخچال فریزر سیلور یا نقره‌ای

یخچال فریزر نقره‌ای یا سیلور جلوه بسیار مدرنی به آشپزخانه‌تان می‌دهد. رنگ نقره‌ای تقریبا خنثی است. به این معنی که با هر رنگی می‌تواند ست شود اما با لوازم مشکی خیلی شیک‌تر و مدرن‌تر به نظر می‌آید. در حال حاضر اغلب یخچال‌های موجود در بازار نقره‌ای هستند.

یخچال فریزر مشکی

یخچال مشکی بسیار شیک است و اگر با بقیه لوازم آشپزخانه درست ست شود (نسبت به رنگ نقره‌ای) جلوه مدرن‌تری به آشپزخانه‌تان می‌دهد. اما متاسفانه رنگ مشکی یک مشکل هم دارد. کوچک‌ترین ایرادی در رنگ بدنه یخچال وجود داشته باشد خیلی زود به چشم می‌آید. در ضمن اغلب یخچال‌های مشکی همین گونه هستند که وقتی دستتان را روی بدنه‌اش می‌کشید جای انگشت‌هایتان روی آن باقی می‌ماند که خیلی از خانم‌ها به این مسئله حساس هستند.

یخچال فریزر با رنگ‌های فانتزی

ست کردن لوازم منزل با رنگ‌های فانتزی ممکن است خیلی سخت باشد. مثلا اگر یک یخچال قرمز بخرید، نمی‌توانید بقیه لوازم مثل لباسشویی را با آن ست کنید و رنگ‌های فانتزی معمولا بعد از مدتی از چشم می‌افتند. اگر به رنگ‌های فانتزی علاقه دارید و می‌خواهید حتما یک رنگ فانتزی انتخاب کنید، توصیه می‌کنیم یک رنگ ملایم و شاد انتخاب کنید. چون یخچال فریزر وسیله‌ای است که شما در طول روز زیاد با آن سر و کار دارید. بنابراین دیدن رنگ‌های جیغ ممکن است برای روحیه‌تان مناسب نباشد و به مرور زمان عصبی تان می‌کند (مثل رنگ قرمز).

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

بودجه شما برای خرید یخچال فریزر چقدر است؟

بیشتر افراد توانایی خرید یخچال‌های گران قیمت را ندارند. یخچال نقش بسیار مهمی در زندگی ما انسان‌ها دارد. هر خانواده در طول عمرشان ممکن است فقط 2 یا 3 عدد یخچال بخرند، بنابراین برای خرید یخچال فریزر هزینه کنید. اما اگر بودجه‌تان محدود است به این دو نکته مهم حتما دقت کنید:

  • در انتخاب اندازه یخچال فریزر خیلی دقت کنید!
  • یخچال فریزر بزرگ‌تر، گران‌تر است و اگر واقعاً به یک یخچال بزرگ نیاز ندارید، یخچال کوچک‌تر بخرید، برای مثال یک زوج جوان واقعاً به یخچال بزرگ‌تر از 28 فوت نیازی ندارند و یخچال‌های مدرن و هوشمند نیز ضروری نیستند.

نکات مهم در هنگام خرید یخچال فریزر و امکانات یخچال‌ها

  • تحویل یخچال فریزر

موقع تحویل گرفتن یخچال، به محل قرار گرفتن برچسب انرژی دقت کنید. ممکن است یک قسمتی روی بدنه یخچال آسیب دیده باشد و فروشنده برای اینکه مشتری متوجه این مسئله نشود برچسب انرژی را روی آن قسمت بچسباند. برچسب یخچال معمولا در گوشی سمت چپ و بالای یخچال چسبانده می‌شود.

  • چرخ زیر یخچال

سعی کنید یخچالی بخرید که زیرش چرخ داشه باشد. چون معمولاً خانم‌ها زحمت تمیز کردن و نگهداری آشپزخانه را می‌کشند و به همین خاطر جابه‌جایی یخچال بدون چرخ برایشان غیرممکن است. البته الان دیگر خیلی از یخچال‌های موجود در بازار چرخ دارند اما به هر حال باز هم حواستان باشد.

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

  • آب سرد کن یخچال

خب مسلماً همه می‌دانند که آب سردکن چه چیزی است، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که آبسردکن‌ها دو مدل هستند. یک مدل معمولی است و شما باید خودتان به صورت دستی داخلش آب بریزید و یک مدل جدیدتر است که شلنگ دارد و مستقیم به لوله آب وصل می‌شود. این مدل به مراتب بهتر است چون شما همیشه داخل یخچال‌تان آب سرد دارید.

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

  •  یخساز یخچال فریزر

یخسازها هم دو مدل هستند. یک مدل معمولی است که فقط جایش در داخل یخچال مشخص است و باید به صورت دستی تنظیم کنید. اما یک مدل دیگر هم هست که به صورت اتومات یخ می‌سازد و فقط کافی است یک دکمه را فشار دهید تا به اندازه نیازتان یخ بریزد. معمولاً یخسازهای اتومات دو نوع یخ می‌سازند: یکی به صورت حبه‌ای و یکی دیگر هم به صورت فالوده‌ای، یخساز اتومات واقعاً عالی است.

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر بر اساس امکانات

  •  Door in Door یا DID چیست؟

door in door در واقع یک نوع طراحی جدید و مدرن است که روی درب اصلی یخچال یک درب دیگر هم کار گذاشته می‌شود. داخل درب دوم می‌توانید بطری‌های نوشیدنی‌تان را قرار دهید و اگر زمانی خواستید نوشیدنی میل کنید به جای اینکه در بزرگ را باز کنید فقط کافی است در کوچک را باز کنید و خیلی راحت نوشیدنی را بردارید و نوش جان کنید. 

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

جمع‌بندی نهایی راهنمای جامع خرید یخچال فریزر 

توصیه می‌کنم پیش از خرید یخچال در اینترنت مطالعه کنید. مطالب، عکس‌ها و ویدیوهای زیادی درباره مدل‌های مختلف یخچال وجود دارد. همه را ببینید و بعد مدل مناسب را انتخاب کنید. اگر بصورت آنلاین هم خرید می‌کنید، حتما مدل مورد نظر را داخل سایت بررسی کنید و با فروشنده سایت مشورت کنید تا با توجه به نیازتان مدل مناسب را به شما معرفی کنند. امروزه خرید آنلاین خیلی به‌صرفه است و در صورت وجود مشکل، بیشتر فروشگاه‌ها ضمانت تعویض کالا را دارند. پس جای نگرانی وجود ندارد اما حتماً از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. برای مطالعه مطالب بیشتر در زمینه لوازم خانگی به وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 4.4]

حتما ببینید

مقایسه یخچال فریزر ال جی X257 با X247

مقایسه یخچال فریزر ال جی X257 با X247

یکی از ضروری‌ترین وسایل منزل یخچال فریزر می‌باشد که هر خانه‌ای به آن احتیاج دارد. …

3 نظر

  1. نعمتی

    سلام بسیار عالی‌وجامع اطلاعات دادید.ممنون.

  2. Melina

    كسي راجب يخچال مارك گرند اطلاعي داره ممنون

  3. ناشناس

    ممنون که گفتید مارکهای خوب ایرانی هم بگید مثل اسنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *