تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی

نحوه شناسایی و تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی

تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی

یکی از مهمترین نکاتی که امروزه ذهن خریداران را درگیر کرده وجود جنس‌های تقلبی یا به زبان عامیانه بُنجُل می‌باشد که گاهی به وفور در بازار دیده می‌شود. کولرگازی‌ها یکی از این دسته اقلام می‌باشند که به دلیل ارزش افزوده بالا، از این قضیه مستثنی نبوده به طوری که تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی بسیار دشوار بوده و علاوه بر این امروزه به دلیل نوسانات دلار و بالا رفتن قیمت‌ها، افرادی سودجو با سوء استفاده از موقعیت و تبدیل کولر گازی‌های بی کیفیت به برندهای معتبر از این آب گِل آلود ماهی خود را صید می‌کنند.

هنگامی که شما در موقع خرید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشید پس از گذشت مدتی یا شاهد خرابی و استهلاک زیاد دستگاه خود خواهید بود یـا قبض‌های نجومی برق، شما را کلافه خواهند کرد. لازم به ذکر است که تشخیص کولر گازی‌های تقلبی از روی کارتن و شکل کولر گازی‌ها برای افراد ناآشنا بسیار دشوار و تقریباً غیر ممکن می‌باشد زیرا تفاوت چشم‌گیری از نظر ظاهری در بین کولر گازی اصلی و تقلبی برای شما قابل تشخیص نیست پس در ادامه ما راه‌های تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی را به طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم تا به راحتی کولر گازی‌های تقلبی را از اصلی شناسایی کنید و خرید خوبی داشته باشید.     

تفاوت کولر گازی های تقلبی و اصلی 

  • توجه کردن به برد الکتریکی بزرگ و با کیفیت موجود در موتور کولر گازی در هنگام خرید.
  • چک کردن کیو آر کد نوشته شده بر روی کارتن کولر گازی‌های اصلی با استفاده از نرم افزار‌های موبایلی.
  • هیچ کدام از کشورهای سازنده کولرهای گازی، هیچوقت عکس پرچم کشور خود را بر روی برچسب برند خود نمی‌زنند.
  • در تبدیل کردن کولر گازی‌ها با ظرفیت پایین به طور مثال 12000 به ظرفیت‌های بالاتر باید به وزن تقریبی موتور و سایز موتور توجه کرد. 
  • جنس کارتون کولر گازی‌های تقلبی بی‌کیفیت می‌باشد و در برابر آب مقاومت ندارند و رنگ نوشته‌های چاپ شده بر روی کارتون پاک می‌شود.
  • یکی از راه‌های تشخیص کولر گازی‌های تقلبی در هنگام خرید پرسیدن مدل دقیق کولر گازی از فروشنده و جستجو در سایت‌های معتبر خارجی برند مورد نظر می‌باشد. یکی از مشکلات رایج این راهکار این است که به طور مثال شرکت‌ گری بیشتر مدل‌های خود را به صورت کاتالوگ یا در قالب pdf ارائه می‌دهد بنابراین شاید در پیدا کردن همه ی مدل‌های برند مورد نظر کولر گازی با مشکل روبه‌رو شوید.

در ادامه به ترتیب نحوه بررسی هر کدام از کولرگازی‌های اصلی گری، اُجنرال، ال جی، سامسونگ، جنرال شکار و هیتاچی به صورت جداگانه اشاره خواهیم کرد. البته اگر به دنبال این سؤال هستید که کدام یک از مدل‌های ذکر شده عملکرد بهتری دارند، می‌توانید نگاهی به مطلب”رده بندی کولر گازی ها در سال 2020-2021” داشته باشید.

تشخیص کولر گازی برند گری

تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی برند گری

کولرگازی‌های گری هم اکنون در مدل‌های لومو، اسفورماتیک، اکسنت، جی فورماتیک، جی ماتیک و کیوفورماتیک در بازار موجود می باشد که به دلیل تنوع بالا در همه محیط‌ها و همچنین اقلیم‌های مختلف جغرافیایی قابل استفاده می‌باشد. کولر گازی‌های گری به دلیل قابلیت‌هایی که دارند طرفداران بیشتری نسبت به سایر برندها داشته به همین دلیل موراد بیشتری از جعل‌ها در بین آن‌ها دیده می‌شود. 

  • همه کولر گازی‌های گری به جز دو مدل اسفورماتیک و 36000 سری نئو (Neo) دارای لوگوی حک شده گری (GREE) بر روی پنل خارجی می‌باشند.
  • همه کولر گازی‌های گری دارای رنگ سفید و بعضی از آن‌ها یک نوار طلایی روی پنل خود دارند؛ در صورت مشاهده پنل‌های مشکی رنگ برند گری مطمئن باشید تقلبی است.
  • کولر گازی‌های اصلی گری دارای برد الکتریکی بزرگ و با کیفیت می‌باشد در صورتی که در مدل‌های تقلبی یا اصلاً برد وجود ندارد یا برد بی‌کیفیت و کوچکی در داخل آن تعبیه شده است.
  • جهت تشخیص اصالت کولرگازی گری خریداری شده طبق تصویر زیر وارد مرورگر خود شوید و مدل دقیق آن را به انگلیسی جست وجو کنید؛ مثلاً مدل 24000 GREE LOMO سپس مشخصات و ظاهر آن را با محصول خود مقایسه کنید.تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی برند گری

تشخیص کولر گازی برند اُجنرال

تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی اُجنرال

  • استفاده از لوگوی Made in JAPAN بر روی پنل تقلبی کولر گازی‌های اُجنرال.
  • در بعضی مواقع کولر گازی‌های فیک اُجنرال را با نام‌های جنرال KIT یا جنرال ZH معرفی می‌کنند.
  • برای جلب توجه بیشتر مشتری از عبارت DC inverter در کولر گازی‌های اُجنرال استفاده می‌کنند در حالی که کولر گازی‌های اُجنرال فاقد اینورتر هستند.
  • کولر گازی‌های اُجنرال با طرح پنل آینه‌ای تقلبی می‌باشند زیرا طرح آینه‌ای مخصوص کولر گازی‌های فوجی است که نسبت به برند اُجنرال دارای قیمت پایین‌تری هستند. 
  • جهت تشخیص اصالت کولرگازی اُجنرال خریداری شده وارد مرورگر خود شوید و مدل دقیق آن را به انگلیسی جست وجو کنید؛ به طور مثال در تصویر زیر جست و جوی کولر گازی 18000 OGENERAL را مشاهده می‌کنید.تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی برند اُجنرال

برند ال جی

تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی برند ال جی

  • استفاده از لوگوی Made in KOREA بر روی پنل تقلبی کولر گازی ال جی.
  • از نظر شکل ظاهری کولر گازی‌های ال جی دارای طرح طرح اختصاصی در پنل بوده و به نوعی نسبت به سایر برندها پنل‌های آن منحصر به فرد می‌باشد. 
  • جهت تشخیص اصالت کولرگازی ال جی خریداری شده، با جست و جو در سایت اصلی برند LG می‌توانید تصویری از مدل مورد نظر خود در زوایای مختلف همراه با مشخصات کامل ببینید.تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی برند ال جی

برند سامسونگ 

تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی برند سامسونگ

  • لوگوی فیک چاپ شده بر روی کولر گازی های تقلبی سامسونگ دارای رنگ بی‌کیفیت و ناهماهنگ می‌باشد.
  • جهت تشخیص اصالت کولرگازی سامسونگ خریداری شده طبق تصویر زیر وارد مرورگر خود شوید و مدل دقیق آن را به انگلیسی جست وجو کنید؛ به طور مثال در تصویر زیر کولر گازی سامسونگ 12000 به انگلیسی سرچ شده است؛ سپس می‌توانید تصاویر و مشخصات موجود را مقایسه کنید.

تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی برند سامسونگ

برند جنرال شکار

تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی جنرال شکار

  • همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید کولر گازی‌های جنرال شکار دارای پنل طرح لبخندی می‌باشند.  
  • کولر گازی‌های جنرال شکار اصلی دارای کارتون رنگ کاهی منحصر به فرد می‌باشد.
  • کولر گازی‌های جنرال شکار دارای مدل ایستاده فقط دارای ظرفیت 60000 می‌باشد.

برند هیتاچی

تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی برند هیتاچی

  • کارتون کولر گازی اصلی هیتاچی دارای طرح رنگی (سفید و صورتی) می‌باشد.
  •  از نظر ظاهری می‌توان به نوار طلایی رنگ روی پنل کولر گازی‌های هیتاچی اصلی اشاره کرد.
  • با جست و جو کردن در سایت اصلی برند هیتاچی (HITACH) ویژگی‌ها و تصویر کولر را مشاهده کنید.

تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی برند هیتاچی

مهمترین و بهترین کاری که می‌توان برای اطمینان حاصل کردن از یک خرید بی‌دردسر و خوب انجام داد؛ خرید از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه می‌باشد. حتماً هنگام تحویل کولرگازی به خوبی محصول را چک کنید و تا حد ممکن خودتان با سرویس کار معتبر هماهنگ کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 5]

حتما ببینید

مقایسه کولرگازی جنرال شکار و جنرال گلد

مقایسه کولرگازی جنرال شکار با جنرال گلد

کولر گازی یا کولر اسپلیت یا گاها اسپیلیت، یکی از تاثیر گذارترین و جدید‌ترین تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *