یکنواختی خاکستری

یکنواختی خاکستری در کیفیت تصویر تلویزیون

یکنواختی خاکستری در کیفیت تصویر تلویزیون

احتمالا شما هم Gray Uniformity یا یکنواختی خاکستری در تلویزیون را شنیده‌اید، اما اگر نمی‌دانید این موضوع چیست یا چه تاثیری روی کیفیت تصویر تلویزیون دارد این مطلب را از دست ندهید. ما در این مطلب سعی کرده‌ایم یکنواختی خاکستری را به طور کامل و واضح برای شما توضیح دهیم و همچنین اهمیت آن در کیفیت تصویر تلویزیون‌ها را به برای شما شرح دهیم. در پایان نیز تعدادی از بهترین تلویزیون‌های دارای یکنواختی خاکستری مناسب را برای شما قرار داده‌ایم. پس در ادامه با سلام بابا همراه باشید.

یکنواختی خاکستری چیست و چه اهمیتی دارد؟

یکنواختی خاکستری حالتی را مشخص می‌کند که تلویزیون می‌تواند یک رنگ یکنواخت را روی صفحه نمایش، نشان دهد. داشتن یک تلویزیون با یکنواختی خوب برای تماشای محتوای دارای مناطق بزرگ همرنگ، مانند ورزش، مهم است یا اگر قرار است از تلویزیون به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده کنید، این مساله اهمیت زیادی دارد. هنگامی که روی صفحه نمایش تلویزیون، لبه‌ها تیره‌تر هستند یا اگر مرکز آن کثیف به نظر می‌رسد، ممکن است بیشتر متوجه مشکلات آن شوید که به عنوان یک جلوه صفحه کثیف شناخته می‌شود.

مسائل یکنواختی در اکثر فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی قابل توجه نیست، اما می‌تواند در محتواهای دیگر با رنگ‌های یکنواخت آشکارتر باشد. شما می‌توانید آن را در برخی از برنامه‌های پخش اخبار و به خصوص ورزش متوجه شوید. به این دلیل که پخش‌های ورزشی معمولاً دارای مناطق وسیعی از رنگ‌های روشن مانند زمین بازی هاکی، زمین بسکتبال یا زمین فوتبال هستند. این مشکلات در هاکی بیشتر قابل توجه است زیرا بیشتر صفحه نمایش سفید خواهد بود، بنابراین خواهید دید که کدام مناطق تیره‌تر هستند. با این حال، مشکلات فقط به ورزش محدود نمی‌شود، زیرا اگر یکنواختی تلویزیون با هر نوع محتوایی واقعا بد باشد، می‌تواند باعث ایجاد حواس‌پرتی زیادی شود. همچنین اگر می‌خواهید از تلویزیون به عنوان مانیتور رایانه شخصی استفاده کنید، داشتن یکنواختی خوب واقعاً مهم است. اهمیت این موضوع به این دلیل است که اغلب صفحات وب یا اسنادی که مشاهده خواهید کرد، اغلب یک رنگ هستند و مسئله مذکور در این موارد بسیار بارزتر خواهد بود.

یکنواختی خاکستری

در عکس بالا، می‌توانید تفاوت را در دو تلویزیون از یک برند مشاهده کنید. یکی در سمت راست که بسیار بدتر است زیرا مناطق تکه‌تکه‌ای از رنگ‌های تیره وجود دارد و جلوه صفحه نمایش کثیف در مرکز وجود دارد. در سمت چپ هم یکنواختی کامل نیست چون گوشه‌ها تیره‌تر هستند، اما بسیار یکنواخت‌تر از سمت راست است.

یکنواختی در انواع مدل تلویزیون

در تلویزیون‌های LCD با نور پس‌زمینه LED، مشکلات یکنواختی خاکستری ناشی از چند عامل است؛ پنل‌های LCD نسبت به فشار بسیار حساس هستند، بنابراین فشار اضافی ناشی از ناهماهنگی اجزای تلویزیون یا استفاده نادرست از پنل در حین ساخت یا حمل و نقل می‌تواند منجر به بروز نقص شود. همچنین فشار بیش از حد می‌تواند بر نور پس زمینه و میزان انتشار نور تأثیر بگذارد که باعث می‌شود برخی از مناطق تاریک‌تر شوند. همچنین اندازه تلویزیون نیز ممکن است تأثیر داشته باشد زیرا یکنواخت نگه داشتن صفحه نمایش بزرگتر سخت‌تر است. در تلویزیون‌های OLED، این مسئله، مستقل از مشکلات مربوط به فشار، بیشتر مربوط به نقص در خود پنل است.

به طور کلی یکنواختی خاکستری برای هر پنل منحصر به فرد است. این بدان معنی است که هیچ دو تلویزیون، حتی از یک مدل، در این زمینه مشابه نیستند. با این حال، به طور کلی، تلویزیون‌های سطح بالاتر باید یکنواختی خاکستری بهتری داشته باشند، زیرا تولیدکنندگان استانداردهای سخت گیرانه‌تری برای پنل‌های مورد استفاده، خواهند داشت. تلویزیون‌های با نور پس‌زمینه LED سطح بالاتر معمولاً از نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی یا LED مستقیم استفاده می‌کنند که معمولاً برای یکنواختی بهتر از تلویزیون‌های دارای نور لبه هستند.

تلویزیون‌های LED و OLED از فناوری‌های مختلفی برای نمایش تصویر استفاده می‌کنند. در حالی که تلویزیون‌های LED در واقع تلویزیون‌های LCD هستند که با نور پس زمینه LED روشن می‌شوند، OLED ها هیچ نور پس زمینه‌ای ندارند و در عوض هر پیکسل جداگانه روشن و خاموش می‌شود. به این ترتیب، وقتی صحبت از یکنواخت بودن به میان می‌آید، عملکرد متفاوتی خواهند داشت. در بیشتر موارد، OLED ها یکنواختی بهتری دارند و به ندرت مشکلی وجود دارد و تلویزیون‌های ال ای دی در این زمینه مشکل بیشتری دارند، به خصوص اگر نور پس زمینه آن‌ها نور لبه باشد و LED مستقیم نباشد. با این حال، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که یک تلویزیون فقط به دلیل نور پس‌زمینه یا نوع پنل، یکنواختی بهتری نسبت به دیگری دارد. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین تلویزیون‌های دارای یکنواختی خاکستری خوب می‌پردازیم. همچنین در صورت تمایل به خرید هر کدام از تلویزیون‌های زیر می‌توانید با کارشناسان فروشگاه سلام بابا تماس بگیرید و بعد از دریافت بهترین مشاوره، خرید خود را انجام دهید.

A95K

 تلویزیون سونی A95K

تلویزیون سونی A95K

امتیاز کلی : 9 امتیاز فیلم : 9.3
بازی های ویدیویی: 9.2 فیلم اچ دی آر : 8.9
نمایش تلویزیون : 8.7
ورزش : 8.9
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور :9.6

A95K از تلویزیون‌های پرچم دار سری A در سال 2022 است که دارای امکانات و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای است. سونی در این تلویزیون نیز مانند سری گذشته سال 2021 از صفحه نمایش OLED بر روی این تلویزیون استفاده کرده، با این تفاوت که این سری از نوع QD-OLED بر روی آن به کار گرفته شده است. این نوع صفحه نمایش QD-OLED نسبت به OLED ها از زاویه دید بسیار قوی‌تری برخوردار هستند و روشنایی بسیار بهتری را در محیط‌های تاریک از خودشان نشان می‌دهند. گذشته از این‌ها در برابر انعکاس نور خورشید نیز بازتاب فوق‌العاده‌ای دارند. همچنین تغییر دیگری که سونی در این تلویزیون نسبت به مدل‌های 2021 ارائه داده است در نوع پنل آن است و این بار سونی به جای WRGB از پنل RGB پشتیبانی کرده است. در این پنل رنگ مشکی بسیار خالص‌تر شده و کنتراست بسیار قوی‌تر از قبل است چون در آن پردازنده تصویر XR OLED Contrast Pro پیکسل‌ها را کنترل کرد و آن‌ها را به صورت جدا از هم خاموش و روشن می‌کند و موجب می‌شود تا زاویه دید نیز در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد و شما از دیدن تصاویر و برنامه‌های موجود لذت ببرید.

صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز واقعی برخوردار است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K با سرعت 120 هرتز را دارد. سونی به کمک تکنولوژی XR OLED Motion صحنه های سریع را کاملا صاف و روان نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند.صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت واقعی برخوردار است و به لطف تکنولوژی QD-OLED و تکنولوژی XR Triluminos Max و Live Color طیف گسترده تری از رنگ ها را نسبت به اکثر تلویزیون های اولد بازار ارائه می دهد و در این زمینه عملکرد عالی دارد. که می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای اجرای کنسول‌های بازی نسل جدید باشد. این تلویزیون دارای پورت HDMI 2.1 است همچنین سونی از نسل جدید رابط کاربری Google TV نیز استفاده کرده که می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد چون حجم برنامه‌های موجود در آن بسیار بیشتر از گذشته شده و کاربر می‌تواند اوقات بیشتری را در کنار نمایشگر سپری کند.

S95B

تلویزیون سامسونگ S95B

امتیاز کلی: 9.1

امتیاز فیلم: 9.4

نمایش تلویزیون: 8.8

ورزش: 9.0

بازی های ویدیویی: 9.3

فیلم اچ دی آر: 9.0

بازی اچ دی آر: 9.3

مانیتور: 9.7

تلویزیون S95B یکی از بهترین تلویزیون های برند سامسونگ می باشد که در سال 2022 معرفی و به بازار عرضه شده است. تلویزیون مذکور با مونتاژ مجارستان وارد کشور ما می‌شود و مناسب استفاده خانگی و معمولی، تماشای حرفه ای فیلم، بازی و گیمینگ می‌باشد. تلویزیون مذکور دارای صفحه نمایش QD-OLED و کیفیت تصویر 4K می‌باشد. تلویزیون QD-OLED در واقع همان تلویزیون OLED است اما ساختار متفاوتی دارد و به گفته سامسونگ کیفیت تصویر بهتری نسبت به تلویزیون‌های OLED معمولی ارائه می‌دهد. در تلویزیون‌های QD-OLED به جای نور سفید از نور آبی استفاده شده است و همچنین توانایی نمایش حجم رنگ بیشتری دارند و کیفیت تصویر بهتری ارائه می‌دهند. تلویزیون S95B برای بازی کردن با کنسول‌های نسل نهم گزینه فوق‌العاده ای است. این تلویزیون جزو هیچکدام از سری‌های تلویزیون‌های سامسونگ نیست و برای اولین بار تولید شده است. از این جهت به تلویزیون سری S95B سامسونگ نیز معروف می‌باشد و همچنان از سیستم عامل تایزن در این تلویزیون نیز استفاده شده است و دارای قابلیت اتصال به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه‌های مختلف و نصب آنها و حافظه داخلی مناسب می‌باشد. S95B دارای قدرت خروجی صدا 60 وات است و 4 عدد پورت HDMI 2.1 می‌باشد. تلویزیون S95B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می‌باشد. 

سامسونگ از ریموت کنترل هوشمند و جدید خود مدل TM2280E در این تلویزیون استفاده نموده است. این ریموت کنترل مانند مدل‌های پیشرفته سال گذشته شارژی است و شما می‌توانید از طریق پورت USB-C و پنل خورشیدی (SolarCell) آن را شارژ کنید. علاوه بر موارد گفته شده این ریموت کنترل توانایی شارژ از طریق فرکانس رادیویی Wi-Fi را نیز دارد و دیگر نیازی نیست نگران شارژ ریموت کنترل آن باشید. موارد گفته شده تنها بخشی از امکانات هوشمند این تلویزیون بوده و شما با داشتن این تلویزیون می‌توانید از امکانات بسیار زیاد آن بهره‌مند شوید. طراحی تلویزیون سامسونگ S95B به معنی واقعی کلمه فوق العاده است. سامسونگ از زبان طراحی LaserSlim در این تلویزیون استفاده نموده است. ضخامت کلی تلویزیون فوق العاده باریک است. حاشیه های 4 طرف صفحه نمایش این تلویزیون بسیار ناچیز است و به صفحه نمایش بدون حاشیه نیز معروف می‌باشد. پایه این تلویزیون به شکل خطی است و در قسمت وسط تلویزیون نصب می‌شود. S95B از هر نظر تلویزیون بسیار عالی می‌باشد اما در صورتی که به تلویزیون Neo QLED با کیفیت تصویر 8K احتیاج دارید، ما تلویزیون سامسونگ QN900B را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

C2

تلویزیون ال جی C2

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.2
بازی های ویدیویی: 9.3 فیلم اچ دی آر : 8.6
نمایش تلویزیون : 8.6
ورزش : 8.9
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور : 9.5

تلویزیون گیمینگ 120 هرتز ال جی C2 یکی از بهترین تلویزیون های ال جی در سال 2022 است. تلویزیون C2 دارای صفحه نمایش OLED و کیفیت تصویر 4K است. یکی از مهم‌ترین تغییرات در این تلویزیون نسبت به مدل قبلی شرکت ال جی استفاده از پنل WRGB بوده ، در این نوع پنل‌ها هم زاویه دید به شکل بسیار عالی ارتقا یافته است و هم با استفاده از فناوری اولد نسبت کنتراست نیز در بالاترین سطح قرار دارد. ال جی در این محصول از بالاترین سطح تکنولوژِی در ساخت تلویزیون استفاده کرده، این فناوری‌ها شامل جدیدترین تکنولوژِی‌ها برای ارائه بهتر تصاویر کنسول‌های بازی است. صفحه نمایش این محصول دارای رفرش ریت 120 هرتز می باشد و به کمک تکنولوژی OLED Motion Pro صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند و به پردازنده نسل پنجم ال جی یعنی α9 Gen5 AI Processor 4K مجهز شده است که به آلفا 9 معروف است.

این تلویزیون در اندزاه های 42 تا 83 اینچ در بازار موجود میباشد. HDMI2.1 از تکنولوژِی‌های فوق‌العاده‌ای است که امکان ارسال تصاویر 120 هرتز را به راحتی برای کاربر فراهم می‌کند و کیفیت بی‌نظیری را با جزئیات بسیار بالایی برای کاربر به نمایش می‌گذارد و این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.1 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@120Hz است. گذشته از این با وجود قابلیت‌هایی هم چون نرخ‌ نوسازی متغیر در هنگام پخش هر صحنه‌ای شما بالاترین حد از کیفیت تصویر را بیننده هستید. همچنین ال جی در C2 از توان صوتی مطلوبی با قدرت 40 وات صدا پشتیبانی کرده که در نوع خودش بی‌نظیر است. همچنین درگاه‌ها و رابط‌های متنوعی نیز مانند مدل گذشته آن یعنی C1 در C2 نیز وجود دارد و ارتباط و اتصال تلویزیون را با سایر دستگاه‌ها راحت‌تر کرده است.

G3

تلویزیون ال جی G3

تلویزیون ال جی G3

امتیاز کلی : 9.1 امتیاز فیلم : 9.2
بازی های ویدیویی: 9.4 فیلم اچ دی آر : 9.1
نمایش تلویزیون : 8.8
ورزش : 9.0
بازی اچ دی آر : 9.1
مانیتور : 9.5

تلویزیون ال جی G3 مونتاژ اندونزی و جزو بهترین‌ تلویزیون‌های اولد 2023 ال جی است که دارای کیفیت تصویر 4K نیز می‌باشد. این تلویزیون نسخه به‌روز تلویزیون ال جی G2 است که سال گذشته معرفی شده بود. همچنین به دلیل سرعت رفرش بالایی که دارد جزو بهترین تلویزیون‌های گیمینگ به حساب می‌آید و برای تماشای فیلم و سریال نیز بسیار گزینه مناسبی است. تلویزیون ال جی G3 از لحاظ ظاهری بسیار شبیه مدل سال قبل خود یعنی ال جی G2 می‌باشد، ال جی در این تلویزیون از زبان طراحی Gallery استفاده کرده است و از قاب بسیار نازکی برخوردار است. این تلویزیون پایه ندارد و برای نصب بر روی دیوار طوری طراحی شده که کاملا صاف روی دیوار می‌ایستد اما اگر نمی‌خواهید آن را به دیوار نصب کنید می‌توانید از پایه‌های جداگانه استفاده کنید که باید به‌طور مجزا آن‌ها را خریداری نمایید.

پردازش صدا و تصویر در این تلویزیون به کمک پردازشگر α9 Gen6 AI Processor 4K انجام می‌گیرد. این پردازنده از تکنولوژی 4K Upscaler و AI Super Upscaling 4K برای ارتقای کیفیت تصویر کمک می‌گیرد و این کار را با کاهش نویز تصاویر و افزایش رزولوشن آن‌ها انجام می‌دهد. صفحه نمایش این تلویزیون مانند مدل سال گذشته خود OLED Evo می‌باشد که این صفحه نمایش نسبت به صفحه نمایش اولد معمولی، روشنایی صفحه بیشتری دارد. تلویزیون ال جی G3 از توان صوتی 60 وات برخوردار است که توسط 4 بلندگوی 10 واتی و 2 بلندگوی ووفر 10 واتی به گوش شما خواهد رسید. این تلویزیون با بهره‌گیری از سیستم عامل webOS با نسخه 2023 می‌تواند امکان دسترسی به برنامه‌های مختلفی را از طریق اتصال به اینترنت امکان‌پذیر نماید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از برنامه LG ThinQ بر روی موبایل خود، تلویزیون را از طریق موبایل کنترل کنید. این تلویزیون در سایزهای 55، 65، 77، 83 اینچی موجود می‌باشد.

C3

تلویزیون ال جی C3

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.1
بازی های ویدیویی: 9.4 فیلم اچ دی آر : 8.9
نمایش تلویزیون : 8.6
ورزش : 8.8
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور : 9.4

تلویزیون گیمینگ 120 هرتز ال جی C3 یکی از بهترین تلویزیون‌های ال جی در سال 2023 و مونتاژ اندونزی است. این تلویزیون برای تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال و همچنین استفاده روزمره و خانگی نیز گزینه مناسبی است. تلویزیون ال جی C3 مدل جایگزین مدل ال جی C2 است که سال گذشته معرفی شده بود. این تلویزیون دارای صفحه نمایش OLED Evo است که روشنایی صفحه نمایش بیشتری را ارائه می‌دهد و باعث ایجاد کنتراست بیشتری خواهد شد. همچنین دارای پنل (WRGB ) WOLED است که در واقع ساب پیکسل های آن محسوب می‌شوند. تلویزیون ال جی C3 از پردازنده α9 Gen6 AI Processor 4K برخوردار است که جزو پردازشگرهای نسل 6 ال جی می‌باشد. این پردازشگر به کمک فناوری AI Super Upscaling 4K و هوش مصنوعی رزولوشن تصاویر را افزایش داده و آن‌ها را به بهترین شیوه در حد کیفیت 4K ارتقا می‌دهد.

تلویزیون ال جی C3 از سیستم دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تا کیفیت رنگ و جزئیات در هنگام تغییر صحنه با وضوح قابل مشاهده نباشد و بهترین کیفیت تصویر را ارائه می‌دهد. سرعت رفرش ریت در این تلویزیون 120 هرتز است و دارای حداقل تأخیر ورودی نیز می‌باشد به همین دلیل به یک تلویزیون مناسب مخصوص بازی با کنسول‌های نسل نهم از جمله PlayStation 5، Xbox Series X و Xbox Series S تبدیل شده است. این تلویزیون به جدیدترین نسخه از سیستم عامل  webOS یعنی webOS 8 مجهز شده است. همچنین از برنامه LG ThinQ نیز پشتیبانی می‌کند و با نصب این برنامه می‌توانید از طریق موبایل تلویزیون خود را کنترل کنید. این تلویزیون در اندازه‌های 42 تا 83 اینچ در بازار موجود می‌باشد. 

A95L

تلویزیون سونی A95Lتلویزیون سونی A95L

امتیاز کلی: 9.2

امتیاز فیلم: 9.1

نمایش تلویزیون: 8.9

ورزش: 9.1

بازی های ویدیویی: 9.3

فیلم اچ دی آر: 9.3

بازی اچ دی آر: 9.1

مانیتور: 9.4

تلویزیون سونی A95L تولید کشور ژاپن می‌باشد که با مونتاژ مالزی وارد کشور ما می‌شود. تلویزیون A95L سال 2023 از جمله بهترین و رده بالاترین تلویزیون‌های سونی با کیفیت تصویر 4K است که مناسب استفاده‌های خانگی و معمولی، بازی و گیمینگ و تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال می‌باشد. این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K با طراحی صفحه نمایش تخت و نوع سطح براق می‌باشد. همچنین تلویزیون مذکور دارای نوع پنل QD-OLED (RGB) است. این تلویزیون کنتراست فوق‌العاده خوبی دارد و در نشان دادن رنگ مشکی به صورت عمیق عالی عمل می‌کند. همچنین این تلویزیون دارای رفرش ریت 120Hz است، بنابراین می‌تواند کیفیت تصویر 4K را با سرعت 120 هرتز نمایش دهد. سونی با استفاده از تکنولوژی XR OLED Motion صحنه‌های سریع را کاملاً صاف و روان نمایش می‌‌دهد و از تاری تصاویر تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. به طور کلی زاویه دید در تلویزیون‌های OLED عالی است اما تلویزیون OLED با ساختار QD-OLED خود و روشنایی صفحه نمایش بیشتری که دارد، زاویه دید بسیار بهتری ارائه می‌دهد و شما تقریباً از هر نقطه‌ای می‌توانید به راحتی به تماشای تلویزیون بپردازید. تلویزیون یاد شده دارای 2.2 کانال صدا با قدرت خروجی صدای 60 وات می‌باشد. همانند سایر تلویزیون‌های هوشمند ال جی، این تلویزیون نیز دارای جدیدترین نسخه از سیستم عامل گوگل تی وی (Google TV) یعنی نسخه 12 می‌باشد که جدیدترین نسخه آن است و استفاده از آن نیز آسان است.

تلویزیون سونی A95L دارای قابلیت اتصال به موبایل، نصب برنامه‌های مختلف، پخش آهنگ با بلوتوث، ریموت کنترل هوشمند، جستجوی صوتی و منوی فارسی می‌باشد. همچنین این تلویزیون از اینترنت اشیاء (IoT)، DLNA ،Apple Airplay ،Apple HomeKit و کروم کست (Chromecast) پشتیبانی می‌کند. تلویزیون مذکور دارای 4 پورت است که 2 عدد HDMI 2.0 و 2 عدد HDMI 2.1 می‌باشد. همچنین دارای 2 پورت ورودی، یک عدد USB 2.0 و یک عدد USB 3.0 است. 

تلویزیون سونی A95L دارای طراحی بسیار زیبای و شیکی است و به زبان طراحی One Slate مجهز می‌باشد. رنگ قاب و بدنه این تلویزیون، مشکی و همچنین رنگ پایه آن نقره‌ای است که مناسب هر دکوراسیونی برای منزل شما می‌باشد. نوع پایه تلویزیون دو طرف و خطی می‌باشد و به دو صورت قابل تنظیم است که می‌توانید با توجه به نیاز خود آن را تغییر دهید. همچنین این تلویزیون قابلیت نصب روی دیوار را دارد و می‌توانید به وسیله پایه دیواری به راحتی آن را روی دیوار خانه یا محل کار خود نصب کنید. دفترچه راهنما، پیچ اتصال پایه، پایه رومیزی، راهنمای نصب، کابل برق، ریموت کنترل هوشمند و باتری ریموت کنترل از جمله لوازم جانبی همراه این تلویزیون می‌باشند. برای دریافت جزئیات بیشتر، اطلاع از قیمت و خرید محصول وارد لینک زیر شوید. 

A80L

تلویزیون سونی A80L

امتیاز کلی: 8.8 امتیاز فیلم: 9.2
بازی های ویدیویی: 9.1 فیلم اچ دی آر: 8.9
نمایش تلویزیون: 8.5
ورزش: 8.6
بازی اچ دی آر: 8.9
مانیتور: 9.0

تلویزیون سونی A80L یکی از تلویزیون های 2023 سونی محسوب می شود. سونی تلویزیون های 2023 خود را با پسوند L معرفی و روانه بازار کرده است، به همین دلیل ممکن است تلویزیون سونی A80L را در بازار با عنوان تلویزیون سری L سونی نیز معرفی کنند. همچنین این تلویزیون جزو تلویزیون های براویا (BRAVIA) سونی نیز محسوب می شود و به این اسم در بازار شناخته می شود. تلویزیون A80L ارزان ترین تلویزیون اولد گیمینگ 4K با سرعت 120 هرتز سونی در سال 2023 محسوب می شود. این تلویزیون برای استفاده حرفه ای مانند تماشای فیلم و سریال و همچنین گیمینگ کاملا مناسب است. این تلویزیون مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون سونی A80K است که در سال گذشته معرفی شده بود. همچنین دارای صفحه نمایش اولد و کیفیت تصویر 4K HDR می باشد.

 این تلویزیون دارای پنل WRGB است که در واقع ساب پیکسل های آن محسوب می شوند. سونی با استفاده از تکنولوژی XR OLED Contrast Pro پیکسل های صفحه نمایش این تلویزیون را کنترل کرده و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد. این محصول دارای تکنولوژی XR OLED Motion است و به کمک آن صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر تا حد زیادی جلوگیری می کند. تلویزیون 4K سونی A80L به پردازشگر قدرتمند و اختصاصی سوتی یعنی Cognitive Processor XR مجهز است. این پردازشگر وظیفه پردازش تصویر و صدا را به عهده دارد و این کار را مانند مغز انسان انجام می دهد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد.

X95L

تلویزیون سونی X95L

تلویزیون سونی X95L

امتیاز کلی: 8.4 امتیاز فیلم: 8.3
بازی های ویدیویی: 8.7 فیلم اچ دی آر: 8.4
نمایش تلویزیون: 8.2
ورزش: 8.2
بازی اچ دی آر: 8.7
مانیتور: 8.6

تلویزیون سونی X95L یکی از تلویزیون های 2023 و سری X95L می باشد. این محصول جزو تلویزیون های براویا (BRAVIA) سونی محسوب می شود و با این اسم نیز در بازار شناخته می شود. تلویزیون X95L بهترین تلویزیون مینی ال ای دی با کیفیت تصویر 4K و رفرش ریت 120 هرتز سونی در سال 2023 است. این مدل به لطف برخورداری از کیفیت تصویر بالایی که دارد برای تماشای فیلم و سریال به صورت حرفه ای و حتی گیمینگ با کنسول های بازی نسل نهم گزینه ای فوق العاده است. البته که شما می توانید برای استفاده خانگی و روزمره نیز از آن استفاده کرده و لذت ببرید. این تلویزیون با مدل کامل و دقیق XR-X95L مونتاژ مالزی وارد بازار ایران می شود. این تلویزیون مدل بهتر، جدیدتر و جایگزین تلویزیون سونی X95K می باشد که سال گذشته معرفی و وارد بازار شده بود.

 این تلویزیون مجهز به پردازشگر پیشرفته و قدرتمند Cognitive Processor XR است که به گفته سونی مانند مغر انسان عمل می کند. این پردازشگر اختصاصی سونی در واقع بهترین پردازشگر استفاده شده در تلویزیون های این شرکت ژاپنی تا به امروز است و به طوری کخ سونی حتی در تلویزیون های پرچم دار خود نیز از آن استفاده می کند. این مدل به لطف برخورداری از پردازشگر Cognitive Processor XR و به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling توانایی کاهش نویز و ارتقا رزولوشن محتوای در حال پخش را دارد تا حتی محتواهایی با کیفیت پایین را نیز نزدیک به کیفیت تصویر 4K در این تلویزیون ببینید.سونی از زبان طراحی One Slate در این محصول استفاده کرده است که حس یک تلویزیون بالارده را به خوبی به کاربر منتقل می کند. این مدل طراحی مینیمال دارد و همچنین قاب و صفحه نمایش تلویزیون در یک سطح می باشند که ظاهر یکپارچه ای به تلویزیون بخشیده است .

نتیجه

یکنواختی خاکستری به این اشاره دارد که چگونه تلویزیون، یک رنگ تک و ثابت را در سراسر صفحه نمایش می‌دهد. این موضوع برای محتوایی که دارای یک منطقه بزرگ از یک رنگ است، مانند موارد ورزشی که یکنواختی بد خاکستری بر ظاهر سطوح بازی تأثیر می‌گذارد، اهمیت دارد. متأسفانه، راه‌های زیادی برای بهبود این یکنواختی وجود ندارد و این موضوع کاملاً به پنلی بستگی دارد که دریافت می‌کنید. می‌توانید برای کاهش فشار صفحه را با یک پارچه نرم ماساژ دهید، اما این یک تکنیک بسیار ظریف است، بنابراین اگر از خودتان مطمئن نیستید بهتر است این کار را انجام ندهید. در نهایت اگر این ویژگی تلویزیون شما به قدری بد است که برایتان مشکل ایجاد می‌کند، تنها راه مطمئن، تعویض تلویزیون می‌باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

حتما ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN95C

تلویزیون سامسونگ QN95C  شرکت سامسونگ از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی …

2 نظر

  1. ابراهیم

    سلام بنظر شما تلویزیون الجی مدل55un7340 از نظر یکنواختی رنگ های جامد چجوریه ؟رنگ ها یکنواخت و یکدست بنظرمیان یا خیر لطفا یک توضیح مختصر بدید راجب این تلویزیون و یکنواختی خاکستری در این تلویزیون؟

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      مدل un7340 یک میان رده ال جی به حساب میاد لذا انتظار زیادی در حد تلویزیون‎‌های بالارده نمیشه داشت؛
      نکات تکمیلی در ویدیوی زیر داده شده که از شما دعوت می‌کنم حتماً نگاهی به آن داشته باشید
      https://video.zoomilo.com/5988/49un7340/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *