بازتاب یا رفلکشن در تلویزیون

بازتاب یا رفلکشن در تلویزیون

بازتاب یا رفلکشن در تلویزیون

در این مقاله سعی داریم شما را با مفهوم بازتاب یا رفلکشن در تلویزیون آشنا نماییم. برخی مواقع انعکاس نور در محیطی که تلویزیون در آن قرار دارد اتفاق می‌افتد. اما سوال این است که چرا در این حالت بازتاب یا رفلکش ایجاد می‌شود؟ و آیا می‌توان از آن جلوگیری کرد؟ در این مطلب می‌خواهیم به پاسخ سوالات مطرح شده بپردازیم.

بازتاب یا رفلکشن در تلویزیون

براق و مات

بازتاب اشاره دارد به مقدار نوری که روی صفحه تلویزیون ظاهر می‌شود، آن هم وقتی که منابع نور دیگری در اتاق وجود دارد. در برخی از تلویزیون‌ها وقتی که نور روی آن‌ها درخشان است. ته رنگی زرد وجود داره که روی دیگر اشیاء که منعکس می‌شوند روی صفحه نمایش منعکس می‌شود. اگر شما در یک اتاق روشن تلویزیون تماشا می‌کنید، خریدن یک تلویزیون که می‌تواند بازتاب رو در یک راه حفظ کند ( که این در راه اندازی خوب به نظر می‌رسد ) مهم می‌باشد.

برای بازتاب ما دو عکس گرفتیم یکی از تلویزیون‌ها که مقدار متوسطی از نور را منعکس کرده و دیگری مقدار زیادی از نور را منعکس کرده است. ما همچنین اندازه می‌گیریم مقدار نور منعکس شده بوسیله تلویزیون را به عنوان یک درصد روشنایی از منبع نور و نوع پایانی صفحه نمایش که در تلویزیون استفاده می‌شود را بررسی می‌کنیم.

رفلکشن چه زمانی اهمیت پیدا می‌کند؟

اگر تلویزیون شما در اتاق نشیمن قرار دارد، نور می‌تواند به طور اذیت کننده‌ای در طول روز مشاهده شود. نور درخشان در میان مناطق دید شما می‌تواند میزان کنتراست مشاهده‌، از موارد روی صفحه را کاهش بدهد و اگر نور در حال تابیدن به طور مستقیم بر روی صفحه نمایشه آن می‌تواند برای دیدن از میان انعکاس خیلی مشکل باشد.

اگر شما در اتاقتون چراغ یا منبعی از نور خورشید دارید بازتاب روی تلویزیون ظاهر می‌شود. به خاطر داشته باشید که همه تلویزیون‌ها منعکس کننده مقداری از نور هستند. بنابراین شما نمی‌توانید به طور کامل از بازتاب جلوگیری کنید. اگر شما در حال تماشای تلویزیون در یک اتاق روشن هستید، شایان ذکر است که در اتاق روشن نه تنها مقدار نور منعکس شده مهمه، بلکه چگونگی دریافت نور پس زمینه در تلویزیون نیز مهم است.

تست ما

بازتاب یا رفلکشن در تلویزیون

تصاویر اول ما مقداری از بازتاب نور را که شما با منابع نور از قدرت متوسط تابش روی تلویزیون می‌توانید ببینید، دریافت کردند. این تلویزیون‌ها از تنظیمات کالیبراسیون منظم ما در این عکس استفاده می‌کنند به این معنی که آن‌ها برای یک اتاق تاریک تنظیم شده‌اند. اگر شما در یک اتاق تاریک تلویزیون تماشا می‌کنید که بعضی اوقات یا اغلب اوقات یک بیت از نور در مقابل تلویزیون را داره‌، این تست به احتمال زیاد برای شما هم مهم خواهد بود.

برای این تست ما یک تصویر در سمت چپ تلویزیون نمایش دادیم و سپس قدرت را روی یک لامپ در مقابل صفحه نمایش راه‌اندازی کردیم و سپس یک عکس گرفتیم. نور پس زمینه تلویزیون یکدست است به طوریکه رنگ سفید را در lookd/m2 ساطع می‌کند که این برای اتاق تیره‌تر مناسب است. دو چراغ که هر دو دارای یک درجه حرارت رنگ از 6500k هستند که یکی معادل 40w از قدرت و دیگری معادل 60w از قدرت است.

تصاویر ( روشن )

بازتاب یا رفلکشن در تلویزیون

ما عکس دوم را از تلویزیون گرفتیم و این بار با یک منبع بسیار روشن تر از نور در مقابل تلویزیون. این تست به معنی شبیه سازی یا نوعی از بازتاب می‌باشد که ممکن است برای شما تجربه‌ای در یک اتاق روشن و با یک پنجره درخشان روی تلویزیون باشد. اگر در مورد تنظیمات فعلی خودتان نگران هستید این آزمون برایتان مهم خواهد بود.

برای این تست ما یک تصویر را روی سمت چپ تلویزیون نمایش میدهیم و قدرت را روی چند لامپ (از دو تست تصویر اولیه  + یک جعبه نرم ) در مقابل صفحه نمایش راه اندازی کردیم و سپس یک عکس گرفتیم. چون چراغ‌ها روشن می‌باشد ما نور پس زمینه تلویزیون را با میزان حداکثر، به عنوان تنها راه برای جلوگیری از شسته شدن کامل جزئیات تنظیم کردیم.

نتایج تست رفلکشن

نتایج تست بازتاب ما مقدار واقعی از بازتاب نور بوسیله تلویزیون را به شما ارائه می‌دهد. این کمک می‌کند تا دسته بندی تلویزیون تعیین کند که آن در یک دوره چه مقدار نور را منعکس می‌کند. اگرچه شاید آن به عنوان نمره ذهنی ما برای بیشتر مردم مفید نباشد. برای اندازه گیری مقداری از نور در یک بازتاب تلویزیون‌، ما تلویزیون را خاموش کردیم و یک نور را روی صفحه نمایش تلویزیون تاباندیم و از یک متر روشنایی‌، برای اندازی گیری روشنایی از منبع نور و سپس برای درخشندگی انعکاس بر روی صفحه نمایش استفاده کردیم. سپس ما به روشنایی بازتاب به عنوان یک درصد از منبع آن توجه کردیم.

این به چه معنی است؟ قسمتی از نور منعکس شده محدود بوسیله تلویزیون.

چه وقت مهم است؟ برای نور محدود در اتاق مهم می‌باشد.

ارزش زیاد : 1% درصد

تفاوت قابل توجه : 5% درصد

Screen Finish نوع صفحه نمایش

بازتاب یا رفلکشن در تلویزیونتست نوع صفحه نمایش ما بررسی می‌کند که از چه نوع صفحه روی صفحه نمایش استفاده شده است. پس از تمام شدن نور کمتر منعکس شده اما بازتاب تعریف شده، در حالی که بازتاب روی صفحه نمایش‌های نیمه براق قوی‌تر هستند، اما یک بیت ناصاف یا مبهم به نظر می‌رسد. بسته به نیازهای شما یک نوع بهتر از دیگری است. ما یک نوع براق را برای کسانی که تنها منابع نور محیطی را در اطراف تلویزیون دارند توصیه می‌کنیم و یک نوع نیمه براق را برای کسانی که یک منبع نور از روشنایی مستقیم روی صفحه نمایش تلویزیون دارند توصیه داریم.

 

دو راه برای بررسی این موارد وجود دارد. ابتدا شما می‌توانید بگویید چه مقدار نور منعکس شده است و اگر انعکاس یک تلویزیون برابر کمتر از 1% از روشنایی از نور چراغ باشد پس تلویزیون یک نوع صفحه نمایش براق دارد، اما بالای 1% به معنی یک نوع نیمه براق است.

این به چه معنی است؟ نوعی از پوشش روی صفحه نمایش تلویزیون.

چه وقت مهم است؟ اشیاء روشن در مسیر انعکاس مستقیم ( برای مثال در مقابل صفحه تلویزیون )

ارزش زیاد: براق برای نور محیط خوبه اما نه برای انعکاس مستقیم.

امتیاز ما

نمره بازتاب ما، پایه ای از تصویر ذهنی ما از بازتاب روی یک تلویزیون است. ما در میان محاسبه مقداری از بازتاب نور (بر اساس نتایج تست بازتاب) را به عنوان ظاهر بازتاب روی صفحه نمایش گرفتیم. زیرا عوامل متعدد زیادی برای نوعی از بازتاب که خوب به نظر می‌رسد برای یک بیننده وجود دارد و برای مقایسه همه این‌ها به صورت عینی مشکل است.

ما تصمیم گرفتیم این امتیاز، یکی از ارزیابی‌های عینی کم ما باشد چون این تمرکز روی چیزی است که مردم واقعا با تلویزیونشان تجربه می‌کنند ما این را مورد توجه قرار دادیم که مهم ترین ارزیابی است که برای بازتاب انجام داده‌ایم. مواردی شبیه رنگ رفتگی واضح وقتی که نور روی صفحه نمایش تلویزیون می‌تابد، هاله‌ای در اطراف نور/تابش خیره کننده و اشیاء منعکس شده که به طور واضح در صفحه نمایش تعریف شدند که همه منفی در نظر گرفته شده‌اند و روی امتیاز ما برای این دسته بندی نیز تاثیر دارند.

بازتاب و کیفیت تصویر

نور منعکس شده، ظاهر نوری که تلویزیون شما تولید می‌کند را تغییر می‌دهد و این چگونگی درک شما از رنگ‌ها را هم تغییر می‌دهد. به عنوان یک قاعده کلی با وجود نور بیشتر در اتاق تلویزیون شما، نور پس زمینه باید روشن‌تر باشد و این اجازه می‌دهد تلویزیون شما که در رقابت با منابع دیگر نور است، حداقل تا حدودی به حفظ رنگ در نظر گرفته شده کمک کند و اجازه می‌دهد شما نیز از جزئیات در تصویر لذت ببرید که ممکن است در غیر این صورت از کار بیافتد.

صفحه نمایش براق / صفحه نمایش مات و کنتراست

صفحه نمایش براق به طور کلی نسبت به صفحه نمایش‌های دیگه نور کمتری منعکس می‌کند. از آنجا که با نور منعکس شده تماس کمتری وجود دارد رنگ‌های سیاه در تصویر تیره‌تر از آن که بر روی یک تلویزیون با صفحه نمایش براق باقی می‌ماند. کنتراست یکی از مهم‌ترین عناصر کیفیت تصویر است و برای گفتن اینکه در کل صفحه نمایش براق بهترین کیفیت تصویر را نسبت به هر نوع صفحه نمایش دیگر ارائه می‌دهد مورد اطمینان است. به همین دلیل صفحه نمایش مات زیاد استفاده نمی‌شود. عمق درک از رنگ سیاه با صفحه نمایش مات عالی نیست بنابراین زمینه تصویر در آن بدتر از چیزی که یک صفحه نمایش نیمه براق یا نوع براق آن نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد.

چطور بهترین نتیجه را کسب کنیم؟

بهترین راه برای کاهش ظهور بازتاب یا رفلکشن روی تلویزیون شما، موقعیت تلویزیون شماست که باید آن را در یک مکان که نور درخشان به طور مستقیم به صفحه نمایش نتابد، قرار بدهید. شما همچنین باید روشنایی را بالا ببرید (یا نور پس زمینه یا نور oled ) و آن را در سطحی تنظیم کنید که تلویزیون شما در آن مکانی که قرار دارد، بهترین کیفیت را به شما ارائه بدهد.

تنظیمات وابسته

نور پس زمینه/نور oled:

روشنایی صفحه تلویزیون را کنترل می‌کند. اگر شما یک تلویزیون که در اتاق روشن خوب به نظر برسد را می‌خواهید، باید یک تلویزیون با نور پس زمینه که می‌تواند روشنایی زیادی را دریافت کند، بگیرید.

روشنایی برجسته یا اوج روشنایی:

برخی از تلویزیون‌های بالاتر پایان شامل گزینه‌ای برای ایجاد یک تصویر برجسته با روشنایی اضافه هستند. این ویژگی به طور منظم برای فیلم مفید نخواهد بود اما برای ویدیو HDR مهم است.

آخرین نکات

صفحه نمایش براق نور کمتری را منعکس می‌کند اما به دلیل انعکاس، تعریف شده‌تر به نظر می‌رسد. این برای موقعیت‌هایی که تلویزیون به طور مستقیم در مقابل منابع نور قرار داره، ایده‌آل نیست. اگر خطوط کلی بازتاب منحرف به نظر می‌رسد یک صفحه نمایش براق برای کاهش نور محیط بگیرید و اگر صفحه نمایش تلویزیون در مقابل منبع نور قرار می‌گیرد یک نوع نیمه براق بگیرید.

در حالی که صفحه نمایش مات به طور مشترک استفاده می‌شود. نقطه ضعف بزرگ آن‌ها این است که در آن‌ها کیفیت وضوح تصویر به طور قابل توجهی کاهش پیدا میکند. برای کاهش مقدار انعکاس در صفحه نمایش مات نور روی صفحه نمایش منتشر می‌شود. با اضافه کردن اثر انتشار، نور از صفحه نمایش خارج می‌شود و این بدون تاری به تصویر اضافه می‌شود. صفحه نمایش مات همچنین نور محیط را بیشتر منعکس می‌کند و اگر شما واقعا یک صفحه نمایش مات می‌خواهید باید یک فیلتر جداگانه برای تلویزیون خود بگیرید.

تقریبا تمام مدل‌های بالا پایان از یک صفحه براق استفاده می‌کنند و این به دلیل مزایای کنتراست و کیفیت تصویر عمومی و داشتن انعکاس نور کمتر است . متاسفانه اگر شما یک صفحه نمایش نیمه براق بخرید، مدل‌های بالا پایان بهترین نیستند.

نتیجه 

 نور منعکس شده از یک صفحه نمایش تلویزیون می‌تواند منحرف بشه یا حتی تصویر تلویزیون شما را خراب کند. برخی از تلویزیون‌ها برای دریافت نور، بهتر از بقیه هستند. این موارد برای افزایش عملکرد بهتر برای کسانی که تلویزیون را در یک اتاق روشن تماشا می‌کنند اهمیت دارد. ما از هر تلویزیون در حالی که انعکاس متوسط داشته عکس گرفتیم و همچنین زمانی که مقدار نور بیشتری را داشته هم عکس گرفتیم. ما مقدار نور منعکس شده بوسیله صفحه نمایش را اندازه گرفته و بررسی کردیم که چه نوع صفحه نمایش در تلویزیون استفاده شده است.

اگر شما در یک اتاق که مقدار مناسبی از نور را دریافت می‌کند تلویزیون تماشا می‌کنید مطمئن شوید که شما یک تلویزیون را که به خوبی می‌تواند روشنایی دریافت کند بگیرید. شما باید تلویزیونی با یک صفحه نمایش که به خوبی با موقعیت تلویزیون شما سازگاره انتخاب کنید. برای یک تلویزیون که به طور مستقیم مقابل یک منبع نور قرار دارد، یک صفحه نمایش نیمه براق بگیرید چون در آن‌ها بازتاب به خوبی برای صفحه نمایش تعریف نشده است. برای اتاق‌هایی با مقدار زیادی از نور محیطی، یک صفحه نمایش براق بگیرید . چون آن‌ها به طور کلی نور کمتری را منعکس می کنند (اما مورد خوبی برای انعکاس مستقیم نیست) . متاسفانه برای برخی صفحه نمایش مات وجود ندارد و اگر شما یک صفحه نمایش مات بخواهید باید یک فیلتر جداگانه برای تلویزیون خود بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *