تشخیص اصالت ظرفشویی

نحوه شناسایی و تشخیص ظرفشویی تقلبی از اصلی

تشخیص اصالت ماشین ظرفشویی

یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از خریداران با آن درگیر هستند وجود کالاهای تقلبی زیادی در بازار می باشد که دلیل اصلی آن به نوسانات بازار و بالا رفتن قیمت ها برمی گردد. در اینجاست که افراد سودجو از این فرصت استفاده کرده و با جایگزین کردن کالاهایی از برندهای ناشناخته و یا رده پایین این قبیل محصولات را در قالب برندهای اصلی و معتبر روانه بازار می کنند. راه های مختلفی برای تشخیص ظرفشویی اصلی از تقلبی وجود دارد که ما سعی داریم در این مطلب از سلام‌ بابا شما را با آنها آشنا کنیم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا با اطمینان کامل کالای مورد نظر خود را انتخاب و در نهایت خریدی عالی داشته باشید.

به دلیل استفاده و کاربرد فراوان ماشین های ظرفشویی در آشپزخانه، هر روزه به میزان تقاضا و عرضه افزوده می شود. به تبع افرادی در این میان با تبدیل ظرفشویی های بی کیفیت از برندهای ناشناخته سعی در فروش این قبیل محصولات به جای برندهایی نظیر بوش، سامسونگ و … را دارند تا از این طریق سودهای کلانی را به جیب بزنند. قضیه تا حدی پیش رفته که با استفاده از دستگاه های لیزری نیز می توانند هر مارک و برندی را روی محصولات بی کیفیت حک کنند پس به این مورد توجه داشته باشید که وجود لیبل و یا برند، دلیل قاطعی بر اصل بودن محصول نیست.

تشخیص ظرفشویی اصلی از تقلبی

جست وجوی مدل ظرفشویی

اولین و بهترین راه برای تشخیص ظرفشویی اصلی از تقلبی، جست وجوی مدل کامل آن در اینترنت به زبان انگلیسی می باشد؛ برای این کار ابتدا در مرورگر خود نام کامل مدل را به انگلیسی تایپ کرده تا سایت تولید کننده و عرضه کننده های آن محصول برای شما نمایش داده شود. در این بین سایت اصلی سازنده معمولاً در لینک های ابتدایی قرار گرفته است. وارد سایت مورد نظر خود شوید و عکس های محصول را با ظرفشویی که در مقابل شما قرار دارد مقایسه کنید. در صورت مغایرت تصویر و یا تفاوت در ظاهر باید در مورد اصل بودن کالا به شک بیفتید.

برچسب های فیک و حک برند

یکی از راه های تشخیص ظرفشویی اصلی از تقلبی بررسی لیبل و برچسب های فیک روی بدنه ی کالا است. به این نکته دقت داشته باشید که وجود این موارد لزوماً دلیلی بر اصل بودن یک محصول نیست پس گول برچسب های زیبا و پرزرق و برق را نخورید. یکی از ترفندهای افراد سودجو این است که با استفاده از برچسب های متعدد بر روی محصول سعی در گمراه کردن خریدار دارند. به عنوان مثال برچسب هایی از برند محصول، کشور سازنده، مشخصات کلیدی ظرفشویی و … را قرار می دهند. 

تشخیص اصالت ظرفشویی

بسته بندی های زیبا و تمیز

گذراندن مسافت های طولانی معمولاً بسته بندی های محصولات خارجی را دچار خط و خش کرده و گاهی حتی شاهد پارگی و یا فرسودگی بسته بندی آنها هستیم؛ پس برخلاف بیشتر مشتریان گول ظاهر زیبای محصولات را نخورید چون یکی از ترفند های موجود، استفاده از بسته بندی های زیبا و جذاب توسط فروشندگان اجناس تقلبی می باشد. به هیچ عنوان بسته بندی و برچسب های زیاد که کاملاً بی ارزش بوده و فقط جهت جذب خریدار می باشند را ملاک اصلی بودن کالای خود درنظر نگیرید. هنگام خرید ظرفشویی تمامی بدنه ی آنرا با دقت زیادی بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه خط و خراشی بر روی بدنه از خرید آن صرف نظر کنید چون هیچ کمپانی هنگام زدن برچسب و یا لیبل خراش های جزئی را روی بدنه دستگاه ایجاد نمی کند که دلیل آن اشتباه افراد سودجو هنگام چسباندن برچسب ها یا حک برند بر روی بدنه دستگاه می باشد. 

استعلام شماره سریال ماشین ظرفشویی

شماره سریال از بهترین راه های موجود جهت تشخیص اصالت کالا می باشد. شما با خرید هر محصول اصلی یک شماره سریال اختصاصی در دسترس خواهید داشت؛ جهت استفاده از آن ابتدا وارد سایت اصلی تولید کننده برند مراجعه کنید سپس اعداد را با دقت در قسمت مربوطه وارد کنید تا در صورتی که ماشین ظرفشویی شما اصل باشد تمامی اطلاعات مربوطه به نمایش درخواهد آمد. در بعضی از برند های معتبر به ساعت خروج محصول از کارخانه نیز اشاره می شود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که شماره سریال کالای اورجینال در بعضی مواقع ممکن است فقط دو یا سه حرف با کالای فیک تفاوت داشته باشد پس به خوبی اعداد را با هم مقایسه کنید.

اگر چه این روش جزو معتبرترین روش های تشخیص ظرفشویی اصلی از تقلبی بوده اما متأسفانه امروزه شاهد دور زدن این روش هم توسط برخی سودجویان هستیم.

تشخیص اصل بودن ظرفشویی ال جی

ظرفشویی های ال جی یکی دیگر از برندهایی است که توسط افراد سودجو جعل می شود و ظرفشویی های رده های پایین را جایگزین آنها کرده و به بازار عرضه می کنند که در نتیجه آن هزینه های هنگفتی به افراد ناآشنا در این زمینه تحمیل می شود. همچنین علاوه بر چسباندن لیبل و برند ال جی، با قرار دادن برچسب های تقلبی زیادی سعی در گمراه کردن خریدار را دارند.شما هنگام خرید لباسشویی طبق تصویر زیر قبل از هر چیزی نام کامل مدل را با زبان انگلیسی در اینترنت سرچ کرده و به سایت اصلی سازنده محصول مراجعه کنید سپس عکس های محصول که در زاویه های مختلف نشان داده شده، را با دقت به تمام جزئیات ظرفشویی که قصد خرید آن را دارید و ظرفشویی که در سایت اصلی موجود است را بررسی کنید.

به عنوان مثال ظرفشویی ال جی مدل D1444LF دارای ویژگی های منحصر به فرد زیادی است که افراد سودجو با تغییر برندهایی با کیفیت پایین تر به این مدل می توانند سود زیادی را به دست بیاورند. پس هنگام خرید ظرفشویی طبق مطالب بالا عمل کرده و از صحت درستی اصالت کالای انتخابی خود اطمینان پیدا کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید درب آن نقره ای بوده و با اندکی دقت متوجه خواهید شد که برند ال جی در گوشه ی سمت چپ با کمی برجستگی حک شده است. برخی از ویژگی های ظرفشویی ال جی مدل D1444LF همچون ظرفیت 14 نفره، 7 عملکرد شستشو، قابلیت TrueSteam، شستشوی نیمه بار، آبکشی  اضافی، دارای عیب یابی هوشمند و قفل کودک می باشد که در سایت اصلی به آنان اشاره شده و در ظرفشویی های تبدیلی به این مارک دارای این قابلیت ها نمی باشند.

ظرفشویی ال جی مدل D1444LF

تشخیص اصل بودن ظرفشویی بوش

برند بوش در بین برند های دیگر با توجه به امکانات ویژه و به کارگیری فناوری های پیشرفته در آن از محبوبیت بیشتری در بین مردم برخوردار است و فروشندگان تقلبی با استفاده از لباسشویی های مشابه با مدل های پرفروش آن، سعی در جایگزین کردن و فروش به عنوان کالای اصلی هستند بدون اینکه خریداران از فیک بودن آن بویی ببرند. شما باید برای تشخیص اصالت ظرفشویی بوش مورد نظر خود باید طبق دستورالعمل های ذکر شده در متون بالا پیش رفته و مطابق با آنها اصلی بودن ظرفشویی خود را بسنجید تا با اطمینان کامل بتوانید اقدام به خرید نمونه ی مورد نظر خود کنید.

به عنوان مثال ظرفشویی بوش مدل SMS67MW01B با توجه به کارایی های بالایی که دارد افراد سودجو به راحتی می توانند مدل های فیک را با استفاده از دستکاری های ریزی به آن تبدیل کنند. به طور مثال با رجوع به سایت اصلی و مشاهده تصاویر خواهید فهمید که لوگو BOSCH در وسط دسته و زیر نمایشگر قرار گرفته است. همچنین رنگ دسته با رنگ بدنه متفاوت است.

 برای تشخیص ظرفشویی اصلی از تقلبی گاهی توجه به تعداد طبقات و یا جزئیات ریز موجود در طبقات مثل حالت جمع شونده یا طرح بازوهای داخلی نیز می تواند  در این زمینه بسیار به شما کمک کند. البته در سایت اصلی به نکاتی همچون ظرفیت 13 نفره، رده انرژی A++، سنسور میزان مصرفی آب، سیستم ضد نشت آب، قفل کودک و 7 برنامه شستشو اشاره شده که در مدل های تبدیلی از چنین قابلیت هایی پشتیبانی نمی شود یا به صورت محدود امکان استفاده از آنها را دارید.

ویژگی های ظرفشویی بوش مدل SMS67MW01B

تشخیص اصل بودن ظرفشویی سامسونگ

قبل از خرید مدل مورد نظر خود باید اطلاعاتی از قبیل شماره سریال و تصاویر اصلی ماشین ظرفشویی سامسونگ را با نمونه در دسترس خود مقایسه کنید تا هنگام خرید دچار سردرگمی در اورجینال و فیک بودن آن نشویم. کیفیت بالای محصولات برند سامسونگ در طول سال ها سابقه ی کاری موجب شده است تا کاربران بیش از حد به این شرکت اعتماد داشته باشند. همین اعتماد نقطه شروعی برای افراد سودجو بوده تا با جعل محصولات مشابه با برند سامسونگ اقدام به فروش محصولات بی کیفیت خود بنمایند. به همین دلیل قبل از خرید ظرفشویی سامسونگ باید طبق مطالب بالا عمل کرده تا بتوانید از اصالت کالای خود مطمئن شوید. همچنین اگر تمایل دارید قبل از خرید با انواع شوینده های ماشین های ظرفشویی آشنا شوید به شما توصیه می کنم حتماً مطلب بهترین شوینده ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

ظرفشویی سامسونگ مدل DW60H6050FW با ظرفیت 14 نفره، رده انرژی A+، نوع نمایشگر LED blue، دارای حالت نیمه بار، تولید صدای 49 دسی بل، میزان آب مصرفی 12 لیتر و … است که در سایت اصلی به آن اشاره شده که در هنگام تست قبل از خرید می توانید به آنها توجه کنید. در حین خرید باید به مشخصات ظاهری و شماره سریال محصول نیز دقت کنید به طور مثال در تصویر زیر که از سایت اصلی سامسونگ برگرفته شده شما خواهید فهمید که لوگو برند سامسونگ در سمت چپ محصول و لبه کناری واقع شده است. صفحه نمایشگر مشکی بوده و برنامه ها به صورت سه تایی در طرفین آن قرار گرفته اند.

  ظرفشویی سامسونگ مدل DW60H6050FW

تشخیص اصل بودن ظرفشویی بکو

برند بکو از دیگر محصولاتی است که ممکن است مورد توجه افراد جعل فروش واقع شود؛ این اشخاص به دلیل نوسانات قیمت بازار و پایین آمدن قدرت خرید مردم همیشه راهی برای سودهای کلان به دست می آورند. در این میان با تبدیل ظرفشویی های برندهای ناشناخته به مارک های معتبر جهانی سعی در کلاهبرداری و سود های مالی هستند که با اندکی دقت در حین خرید می توانید تا حد زیادی از چنین کاری جلوگیری کنید. پس باید در انتخاب و خرید محصول مورد نظر خود دقت کافی را به خرج دهید تا متحمل هزینه های بیهوده بابت کالاهای نه چندان  مرغوب نشوید.

به عنوان مثال ظرفشویی بکو مدل DFN28321 از مدل های پرفروش کمپانی بکو بوده که سودجویان با استفاده از ظرفشویی هایی با کیفیت پایین تر به راحتی با افزودن تعدادی مشخصات ظاهری و زدن برچسب، اصالت آنرا تغییر می دهند و در قالب این مدل به فروش می رسانند. به طور مثال با توجه به تصویر زیر برند بکو در سمت چپ ظرفشویی حک شده است و صفحه نمایش آن نیز در سمت چپ دستگاه قرار گرفته است. از سری ویژگی های ظرفشویی بکو مدل DFN28321 با ظرفیت 13 نفره، می توان به 8 برنامه شستشو، برچسب انرژی  ++A، میزان آب مصرفی 10 لیتر و حالت نیم بار اشاره کرد؛ البته با دیدن عکس دیگر موجود در گالری سایت بکو می توانید به مقایسه جزئیات موجود در قفسه ها و فضای داخلی ظرفشویی هم بپردازید.

ظرفشویی بکو مدل DFN28321

تشخیص اصل بودن ظرفشویی دوو

با توجه به مطالب بالا هنگام خرید ماشین ظرفشویی دوو باید ابتدا با جست و جوی مدل و بررسی عکس های محصول نسبت به مقایسه نمونه در دسترس با عکس های اصلی موجود در سایت های معتبر بپردازیم. همانطور که قبلاً هم اشاره کریم مطمئن ترین راه جهت یک خرید مطمئن مراجعه به فروشگاه های با سابقه و دارای  پیشینه کاری می باشد. 

به طور مثال تشخیص ظرفشویی اصلی از تقلبی دوو مدل DDW-M1411 در قالب تصویر زیر صورت گرفته است. همانطور که پیداست این مدل دارای دسته های برجسته در قسمت فوقانی می باشد. دکمه های کنترل و اعمال برنامه در طرفین نمایشگر قرار گرفته است. یکی از نکات ریز در این فرایند دقت به رنگ نور نمایشگر بوده که معمولاً در مشخصات به آن نیز اشاره می شود.معمولاً همراه با تصاویر مشخصات محصول نیز در اختیار کاربر قرار می گیرد مثلاً مدل DDW-M1411 دارای برچسب انرژی ++A، میزان آب مصرفی 11 لیتر، ظرفیت 14 نفره، 6 برنامه شستشو، قابلیت تأخیر در شستشو، نمایشگر LED Blue است که مدل های تقلبی به راحتی می توانند جایگزین این مدل باکیفیت شوند. به همین دلیل هنگام خرید طبق مطالب بالا از اصالت کالای انتخابی اطمینان حاصل نمایید.

ماشین ظرفشویی دوو مدل DDW-M1411

جمع بندی

برند بوش به دلیل کیفیت ساخت عالی و قابلیت های زیادی که دارد بیشتر مورد استقبال خریداران قرار گرفته به همین دلیل مورد تعرض افراد جاعل نیز واقع شده است که سعی می کنند با تبدیل برندهای با کیفیت پایین تر به این برند معتبر جهانی، بتوانند برای خود بازار گرمی کنند. البته برند ال جی و سامسونگ نیز در این عرصه از عملکرد بسیار خوبی برخوردار هستند و در رده های بعدی قرار می گیرند به طوریکه امروزه کمتر خانه ای پیدا می شود که یکی از این برندها در آن موجود نباشد.

در این مطلب سعی کردیم بهترین راهکار برای فهمیدن اصل و بدل بودن ماشین ظرفشویی ارائه دهیم و شما با چک کردن این اطلاعات حین خرید دیگر نیازی به کارشناس نخواهید داشت و خودتان می‌توانید جنس اصلی را از فیک تشخیص دهید.در صورتی که تمایل به خرید ظرفشویی اصل با تضمین سلامت و بهترین قیمت را دارید، از طریق تماس با کادر مجرب فروشگاه سلام بابا خرید خود را ثبت و نهایی کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4]

حتما ببینید

مقایسه ماشین ظرفشویی سامسونگ 5070 با ال جی 512

مقایسه ماشین ظرفشویی سامسونگ 5070 با ال جی 512

برند سامسونگ سامسونگ به‌عنوان یکی از با ارزش‌ترین برندهای جهان در سال‌های اخیر شناخنه شده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *