تشخیص جاروبرقی اصلی از تقلبی

نحوه شناسایی و تشخیص جاروبرقی اصلی از تقلبی

تشخیص اصالت جاروبرقی

یکی از مهم‌ترین دغدغه کاربران عزیز، خرید محصولاتی اصل و با کیفیت از بازارهای فروش لوازم خانگی می‌باشد. متأسفانه در چند سال اخیر فروش محصولات تقلبی به جای محصولات اصلی بسیار رواج پیدا کرده و افراد سودجو و منفعت طلب با کپی برداری از نمونه‌های اصل، اقدام به فروش محصولاتی بی‌کیفیت می‌کنند. شرکت‌های زیادی در سراسر جهان در حال کپی برداری از لوازم خانگی هستند. بیشترین میزان محصولات فیک از برندهایی که اعتبار زیادی در بین خریداران دارند، کپی می‌شوند؛ محصولات برندهایی نظیر ال جی، بوش و فیلیپس، به دلیل کیفیت بالایی که دارند، محبوبیتی انکارنشدنی در میان مردم دارند. خوشبختانه سازندگان محصولات فیک، استعداد کافی در ساخت لوازم خانگی نداشته و نشانه‌هایی را از خود به جا می گذارند که تشخیص جاروبرقی اصلی از تقلبی را برای خریداران تا حدی راحت کرده است.

یکی از محصولاتی که به وفور شاهد جعل آن هستیم، جاروبرقی می‌باشد. جاروبرقی‌ها به دلیل اندازه کوچکی که نسبت به سایر لوازم خانگی دارند، مراحل جعل آسان‌تری دارند؛ به همین دلیل شرکت‌های نامعتبر به کپی برداری از جاروبرقی‌ها علاقه زیادی دارند. بیشترین جعل جاروبرقی از برندهایی همچون بوش، فیلیپس، پاناسونیک و ال جی صورت می گیرد. با بررسی برخی نکات در جاروبرقی‌ها به راحتی می‌توانید جنس تقلبی از اصل را تشخیص دهید. ضعف خریدار و عدم آگاهی کافی در رابطه با محصول، اصلی‌ترین دلیل بروز این اتفاق ناگوار است. معمولاً اشخاص کلاه بردار سعی بر به دام انداختن افرادی دارند که اطلاعات کافی از محصول مورد نظرشان را ندارند. پس با سلام‌ بابا همراه باشید تا بتوانیم اطلاعات لازم برای تشخیص جاروبرقی تقلبی از اصل را در اختیارتان قرار دهیم.

تشخیص اصالت جاروبرقی

راه های تشخیص جاروبرقی اصلی از تقلبی

  • اصلی‌ترین راه برای تشخیص جاروبرقی اصل از بدل، مراجعه به سایت اصلی تولیدکننده است. شما می‌توانید قبل از خرید مدل، شماره سریال جاروبرقی را از فروشنده تقاضا کنید. سپس کد محصول را همراه با نام برند(به انگلیسی) در موتورهای جستجوگر (مانند Google Chrome) جستجو کنید و سپس وارد لینک مربوط به سایت اصلی شوید. در پایان تصاویر سایت اصلی و مشخصات را با محصولی که قصد خرید آن را دارید، مقایسه کنید.
  • دقت در برچسب و یا موارد حک شده روی بدنه محصول (برچسب‌های محصولات فیک به راحتی پاک شده و دچار تغییر رنگ می‌شوند) 
  • در جاروبرقی‌های فیک نام برند به صورت بسیار بی کیفیت روی بدنه حک می‌شود.
  • برخی از جاروبرقی‌های فیک فاقد کارتن هستند.
  • کارتن جاروبرقی‌های فیک بسیار بی کیفیت بوده و فاقد مشخصات اصلی مربوط به محصول هستند.
  • روی بدنه اغلب جاروبرقی‌های فیک برخورداری از فیلتر هپا (HEPA) حک شده است؛ در حالی که با باز کردن جاروبرقی فیلتر هپا به چشم نمی‌خورد. 

تشخیص جاروبرقی تقلبی و اصلی بوش

برند آلمانی بوش یکی از خوش‌نام‌ترین کمپانی‌ها در زمینه تولید و عرضه لوازم خانگی است. محصولات باکیفیت بوش جزو بهترین لوازم خانگی و برقی دنیا محسوب می‌شود. جاروبرقی‌های بوش با طراحی زیبا، ظرافت بی‌نظیر و کارایی فوق‌العاده‌ای که دارند، در صدر جدول بهترین جاروبرقی‌ها قرار دارند. افراد سودجو از نام این برند محبوب سوءاستفاده کرده و محصولاتی فاقد اصالت را به خریداران می‌فروشند. جاروبرقی‌های فیک بوش به صورت خام وارد بازار می‌شوند و فاقد کارتن و برچسب هستند. فروشندگان این قبیل محصولات که به اصطلاح «جعل فروش» نامیده می‌شوند، به روش‌های مختلف برچسب و لوگوهای مشابه را روی بدنه حک کرده و بسته بندی‌هایی بی‌کیفیت را برای جاروبرقی‌ها در نظر می‌گیرند.

  • برای اطلاع از صحت اصالت جاروبرقی بوش ابتدا کد مربوط به محصول را در مرورگر(همانند google chrome) همانند تصویر زیر جستجو کرده و از بین سایت‌های نمایش داده شده، سایت اصلی بوش را باز کنید(محصولات بوش اغلب در لینک اول و دوم قرار می گیرند). صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که حاوی عکس و اطلاعات مربوط به جاروبرقی است. عکس محصول را با عکس‌های موجود در سایت اصلی بوش با دقت تطابق دهید. حتی کوچکترین تفاوت میان محصول با عکس سایت اصلی، نشان از تقلبی بودن جاروبرقی است. خوشبختانه جاروبرقی‌های بوش طراحی بسیار ظریفی دارند و از لحاظ ظاهری با جاروبرقی‌های تقلبی تفاوت زیادی دارند که تشخیص جاروبرقی اصلی از تقلبی را برای خریداران بسیار راحت‌تر کرده است.
  • اگر دو جاروبرقی تقلبی و اصل را در کنار یکدیگر قرار دهیم، تفاوت در ظرافت و جزئیات ظاهری جاروبرقی اصل و تقلبی به راحتی قابل مشاهده است. زیبایی و استحکام موجود در جاروبرقی‌های بوش توسط کمتر کمپانی قابل کپی برداری می‌باشد.
  • نام برند بوش در جاروبرقی‌های تقلبی به صورت ابتدایی و با دقت کم حک می‌شود. رنگی که برای حک نام برند استفاده می‌شود به راحتی پاک شده و بسیار بی‌کیفیت است.
  • کارتن جاروبرقی‌های اصلی بوش دارای مشخصات کامل و طراحی زیبا و با کیفیت هستند. در حالی که جاروبرقی‌های جعل از کارتن‌هایی بی کیفیت و اغلب بدون ذکر مشخصات اصلی استفاده می‌کنند.

✔ به عنوان مثال اگر جاروبرقی 5PRO5 را طبق مراحل زیر جستجو کنید، عکس و اطلاعات کاملی از این محصول را در اختیار خواهید داشت. مهم‌ترین مشخصه ظاهری در این جاروبرقی استفاده از لوله کنفی است. بوش از با کیفیت‌ترین مواد اولیه در ساخت این نوع لوله‌های جاروبرقی استفاده کرده که با یک نگاه می‌توانید اصل بودن جاروبرقی را توسط آن تشخیص دهید. در جاروبرقی 5PRO5 از چرخ‌های فلزی با استقامت عالی استفاده شده و با کمی دقت متوجه خواهید شد نام برند بوش پایین‌تر از محل اتصال لوله و در کناره بدنه حک شده است. بوش یکی از پیشروترین شرکت‌های تولیدکننده جاروبرقی‌های بدون صدا بوده به همین دلیل این موضوع را در سایر محصولات خود لحاظ کرده به طوری که شما حتی با مقایسه میزان صدای محصول نیز می‌توانید به تشخیص اصالت جاروبرقی بپردازید.

تشخیص جاروبرقی اصلی از تقلبی بوش

تشخیص جاروبرقی تقلبی و اصلی فیلیپس

جاروبرقی‌های فیلیپس نیز با کیفیت بی‌نظیری که دارند، جزو جاروبرقی‌های خوش فروش و محبوب در میان خریداران به حساب می‌آیند. همانطور که اشاره کردیم، فروشنده‌های جاروبرقی تقلبی از محبوبیت و خوش‌نامی برندها سوء استفاده کرده و محصولاتی بی‌کیفیت را به عنوان جاروبرقی‌های اصل به خریداران می‌فروشند. ما در این بخش از مقاله تشخیص اصالت جاروبرقی، شما را با روش های مختلف در جاروبرقی فیلیپس آشنا می‌کنیم.

  • برند فیلیپس نیز همانند بوش دارای وب سایت رسمی می‌باشد تا اطلاعاتی دقیق و به روز را از محصولات در اختیار خریداران قرار دهد. برای اطمینان از اصالت جاروبرقی فیلیپس؛ ابتدا به ظاهر جاروبرقی دقت کرده سپس مدل جاروبرقی را همراه با نام فیلیپس در گوگل جستجو کنید. صفحه مربوط به جاروبرقی را باز کنید و عکس‌های سایت اصلی و جاروبرقی را با هم تطابق دهید. مشخصات دقیق جاروبرقی نیز در صفحه سایت موجود بوده و شما می‌توانید صحت اطلاعاتی که فروشنده به شما داده است را بررسی کنید. 
  • فیلیپس ظرافت و طراحی بی‌نظیری را در جاروبرقی‌ها به کار می‌گیرد که جعل آن کار بسیار دشواری است، پس قبل از خرید به تمام جزئیات ظاهری جاروبرقی از جمله رنگ‌های متالیک آن دقت کنید.
  • برچسپ نام و مشخصات اصلی در جاروبرقی‌های تقلبی بسیار بی‌کیفیت هستند. رنگ کدر و نوشتار نامنظم نشان از فیک بودن جاروبرقی فیلیپس است.
  • کارتن‌هایی که توسط سازنده اصلی تولید می‌شوند با کیفیت و ظریف طراحی می‌شوند. در حالی که کارتن جاروبرقی‌های تقلبی شبیه به هم و اغلب بدون درج مشخصات اصلی و به صورت تک رنگ ساخته می‌شوند.

✔ جهت درک بهتر از راه‌های تشخیص اصالت از طریق مراجعه به سایت اصلی در ادامه یک مورد را به صورت تصویری به شما معرفی می‌کنیم; به طور مثال جاروبرقی فیلیپس مدل FC9170 را برای خرید در نظر دارید. ابتدا عبارت FC9170 را همراه با برند به صورت انگلیسی مطابق با تصویر زیر در مرورگر خود جست وجو کنید و وارد سایت اصلی فیلیپس یا سایر سایت‌های معتبر نظیر آمازون شوید. به خوبی مشخصات و تصاویر موجود را با محصول خود مقایسه کنید.

به طور مثال از بارزترین ویژگی این جاروبرقی می‌توان به طراحی نازل پارویی آن اشاره کرد. پارویی جاروبرقی ظاهری متفاوت از پارویی‌های معمولی دارد. جاروبرقی‌های فیک قادر به جعل دقیق این مدل نازل پارویی نخواهند بود. نام برند فیلیپس بالاتر از محل اتصال لوله حک شده و کد محصول را درست در قسمت پایین‌تر از محل اتصال لوله جاروبرقی می‌توان دید. 

تشخیص جاروبرقی تقلبی و اصلی فیلیپس

تشخیص جاروبرقی تقلبی و اصلی پاناسونیک

پاناسونیک یکی دیگر از تولیدکننده‌های نام آشنای جاروبرقی است که سابقه نسبتاً زیادی در این زمینه دارد. اغلب جاروبرقی‌هایی که این کمپانی تولید می‌کند ویژگی‌هایی ظاهری مشترکی دارند. در این بخش از تشخیص اصالت جاروبرقی به بررسی راه‌های تشخیص جاروبرقی تقلبی از اصل پاناسونیک می‌پردازیم. 

  • اصلی‌ترین راه برای مقایسه جاروبرقی اصل و بدل؛ مراجعه به سایت سازنده یعنی پاناسونیک می‌باشد. با داشتن عکس و کد مربوط به جاروبرقی می‌توانید به راحتی تفاوت‌های ظاهری جاروبرقی اصل با تقلبی را مشاهده کنید(طبق مراحل عکس زیر).
  • بیشترین تفاوتی که میان جاروبرقی اصل با تقلبی پاناسونیک وجود دارد مربوط به طراحی داخلی آن است.
  • جاروبرقی‌های اصل پاناسونیک روی کیسه محافظ دارند، این محافظ در جاروبرقی‌های فیک وجود ندارد.
  • روی بدنه جاروبرقی‌های پاناسونیک نام برند و مدل با فونت بسیار زیبا و مرتب حک شده است، در جاروبرقی‌های تقلبی از فونت نامرتب و بی‌کیفیت استفاده شده که به مرور زمان با تغییر رنگ همراه خواهد بود.

✔ مدل MC-CG713 یکی از بهترین جاروبرقی‌های پاناسونیک است که به راحتی می‌توانید عکس‌های اصلی آن را از طریق جستجو در گوگل بیابید. این مدل زیبا دارای دستگیره‌ای کمکی روی دسته جاروبرقی است که به صورت آرگونومیک ساخته شده تا کوچکترین فشاری به دست وارد نشود. روی بدنه نام برند، کد محصول و مشخصات اصلی جاروبرقی حک شده است. فونت به کار رفته در جاروبرقی فیک این مدل متفاوت بوده و به راحتی قابل تشخیص خواهد بود.

تشخیص جاروبرقی اصلی از تقلبی پاناسونیک

تشخیص جاروبرقی تقلبی و اصلی FAKIR

برند آلمانی FAKIR یکی از بهترین کمپانی‌های فعال در زمینه تولید انواع لوازم نظافت و شستشو به شمار می‌آید که توانسته در سالیان اخیر عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد. جاروبرقی‌های FAKIR با قدرت و عملکرد بی‌نظیری که ارائه می‌دهند توانسته اند جزو پرفروش‌ترین جاروبرقی‌ها در ماه‌های اخیر قرار بگیرند. این برند محبوب، جاروبرقی‌هایی با ظاهر منحصر به فرد و شیک را تولید می‌کند که کپی برداری از آن‌ها کار آسانی نخواهد بود. چون ظاهر این جاروبرقی‌ها تا حدی با سایر محصولات مشابه در بازار متفاوت است به همین دلیل موارد کمتری از جعل در بین آن‌ها دیده می‌شود.

  • جاروبرقی‌های Fakir ظاهر فوق‌العاده زیبا و حرفه‌ای دارند که هیچ برندی تاکنون نتوانسته به صورت حرفه‌ای و غیر قابل تشخیص جاروبرقی‌های مشابه با آن را تولید و یا عرضه کند.
  • رنگ زرد زیبایی که Fakir در بسیاری از محصولات و جاروبرقی‌ها استفاده می‌کند مختص این کمپانی است و جاروبرقی‌های تقلبی امکان استفاده از آن را ندارند.
  • Fakir به بسته‌بندی جاروبرقی‌ها اهمیت زیادی می‌دهد و جزئیات بسیاری در کارتن جاروبرقی‌های اصل مشاهده می‌شود که در جاروبرقی‌های تقلبی رعایت نشده است. 

✔ همانطور که اشاره شد طراحی به کار رفته در جاروبرقی‌های این برند بسیار خاص و منحصربه فرد هستند. جاروبرقی موجود در عکس زیر مدل Veyron Turbo xl است. این جاروبرقی مخزن دار بوده و دارای فیلتر تصفیه فوق‌العاده قوی می‌باشد. جاروبرقی در رنگ‌هایی همچون بنفش، زرد و رزگلد تولید می‌شود. ساخت جاروبرقی‌های تقلبی در این رنگ‌ها کار بسیار سختی بوده و حتی اگر تولید شوند، تفاوت رنگ مدل‌های اصلی با تقلبی کاملاً واضح خواهد بود. اگر کمی به تصاویر زیر دقت کنید خواهید فهمید که برند فکیر با رنگ سفید بر روی بدنه و نازل جارو برقی درج شده است؛ نکته‌ای که گاهی ممکن است در جاروبرقی‌های جعل اصلاً وجود نداشته باشد یا در جاهای دیگری از جاروبرقی حک شود.

تشخیص جاروبرقی تقلبی و اصلی فکیر

تشخیص جاروبرقی اصلی از تقلبی ال جی

در بین برندهای موجود جاروبرقی‌های ال جی از کیفیت بسیار عالی برخوردار هستند. به همین دلیل افراد سودجو اقدام به جعل جاروبرقی‌های ال جی می‌کنند. در واقع تعداد محدودی از جاروبرقی‌های ال جی در بازار ایران وجود دارد. به همین دلیل شناسایی تقلبی و اصل بودن جاروبرقی‌های این برند کار نسبتاً آسانی خواهد بود. اگر به دنبال پاسخ این پرسش هستید که ویژگی‌های یک جاروبرقی خوب چیست؟ به شما توصیه می‌کنم حتماً در اینجا کلیک کنید. 

  • سایت ال جی معتبرترین مرجع برای شناسایی جاروبرقی‌های تقلبی و اصل است. شما می‌توانید با دریافت مدل کامل مربوط به جاروبرقی از فروشنده، اطلاعات دقیقی از جاروبرقی را از طریق سایت اصلی به دست بیاورید. همچنین مقایسه جاروبرقی با عکس‌های سایت اصلی کمک به سزایی به تشخیص اصالت جاروبرقی ال جی خواهد کرد.
  • جاروبرقی‌های اصل ال جی ظاهر بسیار زیبایی دارند که با یک نگاه می‌توان تفاوت کیفیت بدنه و طراحی آن را تشخیص داد.
  • برچسپ نام و مشخصات اصلی در جاروبرقی‌های تقلبی بسیار بی‌کیفیت هستند. استفاده از رنگ کدر در طراحی و فونت‌های نامرتبط نشان از فیک بودن جاروبرقی ال جی است.

✔ برای درک بهتر مطلب، جاروبرقی 53181 را که یکی از بهترین جاروبرقی‌های ال جی است طبق مراحل زیر جستجو کرده ایم. محل اتصال لوله برخلاف جاروبرقی‌های معمولی در زیر مخزن قرار گرفته است و نام برند ال جی علاوه بر بدنه روی نازل پارویی نیز به چشم می‌خورد. مهم‌ترین تفاوت میان این مدل با جاروبرقی تقلبی وجود سیستم Hygienic Emptying می‌باشد که در داخل مخزن جهت فشرده سازی گرد و غبار تعبیه شده است. نکته مهمی که در مورد 53181 ال جی وجود دارد طرح روی چرخ‌های آن می‌باشد که گاهی در نمونه‌های مشابه ممکن است فاقد طرح باشد.

تشخیص جاروبرقی اصلی از تقلبی ال جی

تشخیص جاروبرقی اصلی با تقلبی سامسونگ

سامسونگ به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی شناخته می‌شود. جاروبرقی‌هایی که سامسونگ تولید می‌کند، شاید کمتر در ایران دیده شود به طوری که هم اکنون جاروبرقی‌های سامسونگ تنها در چند مدل محدود در بازار یافت می‌شوند ولی به هرحال نگاهی به آن خواهیم داشت. این جاروبرقی‌ها امکانات ویژه‌ای را در اختیار خریداران قرار می‌دهند. اما از طرفی چون جاروبرقی‌های سامسونگ از قیمت بالایی نسبت به سایر برندها برخوردار هستند به همین دلیل کمتر مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرند. شاید یکی از دلایلی که جعل و کپی برداری از جاروبرقی اصل سامسونگ کمتر دیده می‌شود مربوط به این موضوع باشد.

✔ طبق مراحل ذکر شده برای یافتن تصویر و مشخصات یکی از بهترین جاروبرقی‌های سامسونگ، مدل آن را همراه با نام برند سامسونگ در مرورگر(مانند google chrome ) جستجو می‌کنیم. روی لینک مربوط به سایت سامسونگ کلیک کنید تا صفحه اصلی مربوط به جاروبرقی باز شود. در صفحه محصول عکس و اطلاعات جاروبرقی سامسونگ ذکر شده است. شما می‌توانید ظاهر جاروبرقی که قصد خرید آن را دارید، با عکس سایت اصلی مقایسه کنید. عدم وجود کوچکترین جزئیات در عکس مربوطه، نشان از تقلبی بودن جاروبرقی سامسونگ است. به طور مثال یکی از بارزترین مشخصات این جاروبرقی استفاده از مخزن دوقلو است که گرد و غبار و مواد دیگر را از هم تفکیک می‌دهد. با باز کردن جاروبرقی این مخزن قابل رویت می‌باشد. وجود این نوع مخزن در جاروبرقی نشان از اصالت کالا خواهد بود. 

دقت کنید که روی بنده علاوه بر لوگو سامسونگ، وات و عبارت AIRTRACK ذکر شده است و نکته‌ای که باید بیشتر به آن توجه کرد رنگ سفید نوشته‌ها و گرداننده جاروبرقی می‌باشد.

تشخیص جاروبرقی تقلبی از اصلی سامسونگ

تشخیص جاروبرقی اصلی از تقلبی بکو

جاروبرقی‌های بکو از لحاظ کیفیت جایگاه بسیار مناسبی دارند. برخی از افراد منفعت طلب جاروبرقی‌های تقلبی را با نام جاروبرقی بکو به خریداران قالب می‌کنند. اغلب این جاروبرقی‌ها از برندهایی بی کیفیت هستند که با تغییر برچسب و جعل نام، تحت عنوان جاروبرقی‌های اصلی بکوو به فروش می‌رسند. جاروبرقی‌های اصلی بکو را در سایت اصلی می‌توانید مشاهده کنید. عکس‌های جاروبرقی موردنظرتان را با عکس اصلی سایت مقایسه کنید تا از اصل بودن جاروبرقی بکو اطمینان حاصل فرمایید.

جاروبرقی‌های تقلبی طول عمر بسیار کوتاه تری نسبت به جاروبرقی‌های اصل داشته و پس از گذشت مدتی صدای آن به صورت غیر معمولی افزایش می‌یابد. اگر قصد خرید یک جارو برقی را دارید توصیه می‌کنم جهت افزایش عمر مفید دستگاه، به صورت دوره ای قسمت‌های داخلی اعم از کیسه و لوله ها را تمیز کنید که در مطلب “چطور جاروبرقی را تمیز کنیم؟” به شرح آن پرداخته‌ایم.

✔ حال برای نمونه به بررسی اصالت جاروبرقی بکو مدل VCC 7324 می‌پردازیم؛ ابتدا مدل جاروبرقی همراه با اسم برند را به زبان انگلیسی جستجو کنید تا سایت اصلی بکو برای شما به نمایش دربیاید. معمولاً در سایت اصلی علاوه بر تصاویر به مشخصات محصولات هم اشاره خواهد شد. در صورت خرید ابتدا به وجود دو نوار قرمز رنگ در روی دسته و قسمت کنترل جاروبرقی دقت کنید. سپس نگاهی به حالت آینه‌ای دکمه‌ها و وجود 5 پره در چرخ‌های جاروبرقی بیندازید. همانطور که از تصاویر زیر پیداست در محصولات اصلی از چندین ترکیب رنگ در محصول استفاده می‌شود.

تشخیص جاروبرقی تقلبی از اصلی بکو

تشخیص اصالت جاروبرقی هیتاچی

کمپانی هیتاچی جاروبرقی‌هایی بسیار کاربردی با قیمت مناسب تولید می‌کند که بیشتر مدل‌های سطلی آن در بازار به چشم می‌خورد. به دو دلیل جاروبرقی‌های هیتاچی به ندرت جعل می‌شوند:

1- قیمت جاروبرقی‌های اصلی هیتاچی مناسب بوده لذا این قبیل افراد کمتر به فکر کپی یا جعل از روی این مدل هستند.

2- طراحی جاروبرقی‌های سطلی هیتاچی در صورت جعل شباهت بسیار کمی به مدل اصلی خواهد داشت.

✔ برای تشخیص اصالت جاروبرقی‌های هیتاچی ابتدا مدل آن را به صورت انگلیسی مطابق تصویر زیر جستجو کنید و وارد یکی از سایت‌های اصلی و یا معتبر موجود در لینک‌های ابتدایی شوید؛ عکس‌های موجود را با محصولی که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید. به طور مثال مدل CV-950Y در دو رنگ مشکی و سفید به بازار عرضه شده است. توان و اسم برند هیتاچی با زبان های انگلیسی و عربی روی کارتُن و جاروبرقی درج می شود(هیتاچی با زبان عربی به صورت کشیدن نوشته می شود). اگر کمی دقت کنید خواهید فهمید که در مدل هیتاچی بر روی نازل هم برند هیتاچی درج شده است. یکی از مواردی که در مورد برند هیتاچی می‌تواند به شما کمک کند رنگ این قبیل محصولات است که رنگ طلایی آن کاملاً اختصاصی می‌باشد.

تشخیص جاروبرقی اصلی از تقلبی هیتاچی

تشخیص جاروبرقی اصلی از تقلبی دوو

یکی دیگر از کمپانی‌های فعال در زمینه تولید جاروبرقی، دوو (DAEWOO) بوده که از لحاظ مصرف انرژی نیز عملکرد نسبتاً خوبی دارند. دوو بسیاری از جاروبرقی‌ها را به صورت اختصاصی برای برخی کشورها تولید و عرضه می‌کند. اغلب این کشورها فاقد سایت اصلی مربوط به دوو هستند. به همین دلیل ممکن است با جستجو در گوگل اطلاعات و عکس‌های دقیقی از جاروبرقی مورد نظرتان پیدا نکنید. برای تشخیص جاروبرقی تقلبی از اصل دوو به جزئیات ظاهری و بسته‌بندی آن دقت کنید چون معمولاً جاروبرقی‌های تقلبی فاقد جزئیات روی بسته‌بندی هستند و فقط به نوشتن اسم برند کفایت می‌کنند. ارگونامی محصولات دوو نسبت به سایر جاروبرقی‌ها دارای جزئیات بیشتری است که تشخیص اصالت را تا حدی آسان‌تر می‌کند به طور مثال برش کناری در تصاویر زیر بیانگر این موضوع هستند.

تشخیص جاروبرقی اصلی از تقلبی دوو

جمع بندی

بسیاری از فروشنده‌های سودجو از وضع بد اقتصادی و نواسانات قیمت دلار سوء استفاده کرده و جاروبرقی‌هایی بی‌کیفیت را به نام جاروبرقی اصلی با قیمت بسیار پایین به فروش می رسانند. این فروشنده ها با پیشنهاد قیمت پایین اقدام به کلاه برداری می کنند که نشان دهنده تقلبی بودن جاروبرقی است. زیرا جاروبرقی‌هایی همانند بوش و فیلیپس با امکانات و کیفیت بی‌نظیری که دارند، قیمت بالاتری از مدل‌های معمول دارند.

دقت داشته باشید در برخی موارد حتی ممکن است راه‌های پیشنهادی ما هم به تشخیص اصل بودن جاروبرقی کمک زیادی نکند(مثلا برخی از جاروبرقی‌ها مختص کشورهای خاصی تولید می‌شوند و فاقد اطلاعات در سایت‌های اصلی هستند). به طور کلی پیشنهاد ما به شما این است که از فروشگاه‌های معتبر با سابقه بالا خرید کنید چون خرید ناآگاهانه می‌تواند هزینه هنگفتی به شما تحمیل کند. مطمئن باشید اگر اطلاعات دقیق و کاملی در این زمینه داشته باشید هیچ فروشنده‌ای نمی‌تواند محصول تقلبی به شما بفروشد. همچنین اگر در زمینه انتخاب جاروبرقی مناسب نیاز به راهنمایی دارید و یا در بین خرید دو مدل دچار شک و تردید شده‌اید، مطلب بهترین مارک جاروبرقی را از دست ندهید.

همچنین در صورتی که تمایل به خریدجاروبرقی اصل با تضمین سلامت و بهترین قیمت را دارید، از طریق تماس با کادر مجرب فروشگاه سلام بابا خرید خود را ثبت و نهایی کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

حتما ببینید

تشخیص اصالت ظرفشویی

نحوه شناسایی و تشخیص ظرفشویی تقلبی از اصلی

تشخیص اصالت ماشین ظرفشویی یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از خریداران با آن درگیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *