تلویزیون ال جی QNED80

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی QNED80

تلویزیون ال جی QNED80 

ال جی یکی از معتبرترین برندها در زمینه‌ تولید تلویزیون و بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ پنل اولد در جهان است. تلویزیون‌های هوشمند تولید شده توسط شرکت ال جی از امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردارند. ال جی همانطور که در تولید تلویزیون‌های OLED از جمله صدرنشینان است، در تولید تلویزیون‌های میان‌رده نیز بسیار خوب عمل کرده است. تلویزیون‌های سری QNED از جمله این تلویزیون‌ها هستند که ما در این مطلب قصد داریم به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی QNED80 بپردازیم. بنابراین برای بررسی مشخصات و ویژگی‌های این محصول تازه به بازار عرضه شده در این مطلب با ما همراه باشید.

تلویزیون ال جی QNED80 از جمله تلویزیون‌های میان‌رده تولید شده در سال 2023 می‌باشد. ال‌جی QNED80 2023 مدل ابتدایی سری QNED ال‌جی است که فناوری نقاط کوانتومی و فناوری نانوسل اختصاصی ال‌جی را برای نمایش طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها نسبت به اکثر تلویزیون‌های با قیمت مشابه ترکیب می‌کند. این تلویزیون جایگزین ال جی QNED80 2022 شده و پایین‌تر از ال جی QNED85 قرار دارد. به طور کلی یک تلویزیون پایه است اما بسیاری از ویژگی‌های مشابه مدل‌های بالاتر مانند پنل 120 هرتز، پهنای باند HDMI 2.1 و پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) را ارائه می‌دهد. از شما دعوت می‌کنم برای جزئیات بیشتر درباره این تلویزیون حتماً ادامه مطلب را دنبال کنید. همچنین در صورت تمایل به خرید این محصول اقتصادی می‌توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

جمع امتیازات تلویزیون ال جی QNED80 ( امتیاز از 10 می‌باشد)
امتیاز کلی: 7.0 امتیاز فیلم: 7.0
نمایش تلویزیون: 7.5 ورزش: 7.5
بازی های ویدیویی: 7.1 فیلم اچ دی آر: 6.3
بازی اچ دی آر: 7.3 مانیتور: 8.3

تفاوت بین اندازه‌ها و انواع سایز

مدل‌های “50، “55، “65، “75 و “86 اینچ از تلویزیون ال جی QNED80 موجود است که تقریباً همگی از ویژگی‌های یکسانی برخوردارند و تنها نام مدل‌های آن‌ها متفاوت است. نسخه 50 اینچی از پنل VA استفاده می‌کند که کنتراست بسیار بهتری دارد، اما زاویه دید مناسبی ندارد و نور پس‌زمینه مدل 86 اینچی direct-lit می‌باشد و بلندگوهای بهتری دارد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص ابعاد و اندازه تلویزیون‌ها می‌توانید به مطلب ابعاد تلویزیون به سانتی متر مراجعه کنید.

اندازه مدل نوع پنل
50″ 50QNED80URA VA
55″ 55QNED80URA IPS
65″ 65QNED80URA IPS
75″ 75QNED80URA IPS
86″ 86QNED80URA IPS

طراحی ظاهری تلویزیون ال جی QNED80

طراحی تلویزیون ال جی QNED80تلویزیون ال جی QNED80 2023 طراحی ساده و تمیزی دارد. حاشیه‌ها کمی ضخیم‌تر از تلویزیون‌های مقرون به صرفه هستند، اما این مورد باعث حواس پرتی نمی‌شوند. پایه‌های آن به صورت دو شاخه طراحی شده و V شکل هستند که به خوبی تلویزیون را نگه می‌دارد. پایه‌ها صفحه را حدود 8.13 سانتی‌متر بالاتر می‌برند، بنابراین اکثر ساندبارها بدون مسدود کردن صفحه نمایش قرار می‌گیرند. قسمت پشتی تلویزیون از یک پنل پلاستیکی بزرگ تشکیل شده است. ورودی‌ها در سمت چپ تلویزیون هستند، بنابراین دسترسی به آن‌ها با نصب تلویزیون روی دیوار دشوار است. گیره‌هایی در پشت تلویزیون برای مدیریت و عبور کابل از آن وجود دارد. همچنین این تلویزیون کیفیت ساخت مناسبی دارد. پشت آن تماماً پلاستیکی است و در سراسر آن انعطاف قابل توجهی وجود دارد، اما این مورد رایج است و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. به طور کلی، مواد استفاده شده در ساخت آن کمی ارزان هستند و پلاستیک بیشتری نسبت به ال جی QNED80 2022 وجود دارد، اما هیچ مشکلی در کنترل کیفیت این تلویزیون وجود ندارد.
تلویزیون ال جی QNED80 از زبان طراحی 3 Sided Cinema Screen برخوردار است. ضخامت این تلویزیون 3.0 سانتی‌متر می‌باشد و می‌توان بدون هیچ مشکلی آن را بر روی دیوار نصب کرد. در جعبه این تلویزیون چندین گیره نظم دهنده نیز قرار داده شده است که به کمک آن‌ها می‌توانید کابل و سیم های پشت تلویزیون را مدیریت کرده و فضای مرتب‌تری را در اختیار داشته باشید. رنگ بدنه و رنگ قاب صفحه نمایش مشکی و رنگ پایه‌ها مشکی و نقره‌ای می‌باشد.

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی QNED80

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی QNED80تلویزیون ال جی QNED80 با کیفیت تصویر 4K و رفرش ریت 120 هرتزی، تصاویر را با وضوح و کیفیت بسیار خوبی نمایش می‌دهد. تلویزیون ال جی QNED80 2023 کنتراست ضعیفی دارد. رنگ‌های مشکی، خاکستری به نظر می‌رسند و صحنه‌های کم‌نور فاقد جزئیات سایه هستند. یک ویژگی لوکال دایمینگ وجود دارد که برای بهبود کنتراست طراحی شده است اما ضعیف است و توصیه می‌کنیم آن را خاموش کنید. با تنظیم لوکال دایمینگ بر روی “خاموش”، Blooming وجود ندارد، زیرا کل نور پس زمینه همیشه با همان شدت روشن است. تکنولوژی local dimming باعث می‌شود که روشنایی به‌صورتی کنترل شود که قرار گرفتن روشنایی و تاریکی در کنار هم بدون اینکه روی هم تاثیر بگذارند، امکان پذیر باشد. Blooming باعث تاثیر نور نقاط روشن بر تیره می‌شود، به این ترتیب نور از نقاط روشن به تاریک درز می‌کند و منجر به کاهش عمق تاریکی نقطه‌های تاریک می‌شود. فناوری لوکال دایمینگ به ارتقاء کنتراست کمک خواهد کرد. کنتراست و جزئیات تیره در حالت بازی با غیرفعال کردن لوکال دایمینگ یکسان به نظر می‌رسند.

تلویزیون ال جی QNED80 2023 دارای حداکثر روشنایی در HDR است. هایلایت‌های روشن و چشمگیر در محتوای HDR به چشم نمی‌آیند و HDR به طور کلی صاف به نظر می‌رسد. فعال کردن لوکال دایمینگ به طور قابل توجهی اوج روشنایی هایلایت‌های کوچکتر را افزایش می‌دهد، اما کیفیت کلی تصویر بدتر می‌شود. ال جی QNED80 2023 دارای حداکثر روشنایی خوب در SDR است. به اندازه کافی روشن است که در یک اتاق با نور متوسط ​​یا حتی یک اتاق روشن، بر کمی تابش خیره کننده غلبه کند. QNED80 ال جی دارای طیف رنگی عالی در HDR است. حجم رنگ عمدتاً به دلیل کنتراست کم آن محدود شده است، زیرا نمی‌تواند رنگ‌های اشباع تیره را به خوبی نمایش دهد. کالیبراسیون این تلویزیون بسیار آسان است و نتایج پس از کالیبراسیون تقریباً عالی است و هیچ مشکل قابل توجهی ندارد.

تلویزیون ال جی QNED80 یکنواختی خاکستری عالی دارد. کناره‌های صفحه نمایش کمی تیره‌تر از مرکز هستند، اما چندان قابل توجه نیست. جلوه صفحه نمایش تار بسیار کمی در مرکز وجود دارد. صحنه‌های تقریباً سیاه، بدون هیچ مشکل قابل‌توجهی، عالی به نظر می‌رسند. یکنواختی مشکی این تلویزیون خوب است. ابری قابل توجه در سراسر صفحه نمایش و چند نقطه روشن در امتداد لبه پایین وجود دارد. فعال کردن ویژگی لوکال دایمینگ، یکنواختی سیاه را به طور قابل توجهی بدتر می‌کند، زیرا تعداد بسیار محدود مناطق نمی‌توانند به طور مؤثری صفحه نمایش اطراف نقاط برجسته روشن را کم نور کنند. این تلویزیون دارای زاویه دید عالی است و به شما این اطمینان را می‌دهد که حتی زمانی که با زاویه باز هم تماشا می‌کنید، از یک تصویر ثابت لذت خواهید برد و یک انتخاب عالی برای چیدمان صندلی‌های وسیع است. این تلویزیون از یک پنل IPS با چیدمان ساب پیکسل RGB استفاده می‌کند که برای کاربران رایانه شخصی عالی است زیرا Windows ClearType به خوبی RGB را کنترل می‌کند.

نمایش تصاویر

نمایش تصاویر تلویزیون ال جی QNED80زمان پاسخگویی این تلویزیون عالی است و تاری حرکتی در محتوای با حرکت سریع بسیار کم است. مقداری بیش از حد در جزئیات سایه وجود دارد که به عنوان یک افکت هاله‌ای خفیف در اطراف جزئیات تیره‌تر مشاهده خواهید کرد، اما جزئی است. این تلویزیون می‌تواند محتوای با نرخ فریم پایین را تا 120 فریم بر ثانیه درون‌یابی کند. به طور کلی با محتوای با حرکت آهسته مناسب است، اما هنگام کنش سریع، آثار حرکتی قابل توجهی وجود دارد. به دلیل زمان پاسخگویی سریع، هنگام تماشای محتوای با نرخ فریم پایین مانند فیلم، پرش تصویر قابل توجهی وجود دارد. این امر به ویژه در عکس‌های متحرک آهسته یا عکس‌های منظره عریض قابل توجه است. این تلویزیون لرزش را از هر منبعی، از جمله منابع 60 هرتزی مانند جعبه‌های کابل، حذف می‌کند. برای تجربه تماشای فیلم آرام، تنظیمات سینمای واقعی را فعال کنید. تلویزیون ال جی QNED80 2023 از فناوری نرخ تازه‌سازی متغیر برای کاهش قطعی تصویر پشتیبانی می‌کند. از هر سه فرمت VRR در کل محدوده نرخ تازه‌سازی تلویزیون پشتیبانی می‌کند.

ورودی‌ها

ورودی‌های تلویزیون ال جی QNED80این تلویزیون دارای تاخیر ورودی فوق‌العاده کم است و تجربه بازی یا دسکتاپ پاسخگو را تضمین می‌کند. کمی کندتر از ال جی QNED80 2022 و جدیدترین تلویزیون‌های رده‌بالای ال جی مانند G3 اولد است. ال‌جی QNED80 2023 از همه سیگنال‌ها تا 4k @ 120 هرتز و فقط در درگاه‌های HDMI 3 و 4 پشتیبانی می‌کند. همچنین کروما 4:4:4 را با هر سیگنالی که برای متن واضح از رایانه ضروری است، به درستی نمایش می‌دهد. پورت‌های HDMI 1 و 2 محدود به پهنای باند HDMI 2.0 هستند، بنابراین نمی‌توانید از آن برای سیگنال‌های 4k @ 120Hz با رنگ کروما 4:4:4 و عمق رنگ 10 بیتی استفاده کنید. این تلویزیون تا زمانی که از پورت‌های HDMI 3 و 4 استفاده می‌کنید بدون مشکل با PS5 کار می‌کند، زیرا از پهنای باند کامل HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند. مانند PS5، در Xbox Series X هیچ مشکلی وجود ندارد، اما برای استفاده کامل از آن باید از پورت‌های پهنای باند 3 و 4 HDMI 2.1 استفاده کنید.
این تلویزیون از Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین شما محدود به تماشای محتوای HDR در فرمت اصلی HDR10 هستید. یکی از پورت‌های پهنای باند HDMI 2.1 نیز به عنوان درگاه eARC عمل می‌کند، به این معنی که اگر ساندبار یا گیرنده دارید، فقط می‌توانید یک دستگاه HDMI 2.1 را متصل کنید. همچنین از فرمت‌های صوتی زیادی پشتیبانی می‌کند که بسیار عالی است. از فرمت‌های صوتی DTS پشتیبانی می‌کند که برای تماشای DVD یا Blu-ray بسیار عالی است، زیرا تمایل دارند از DTS برای آهنگ‌های صوتی اصلی خود استفاده کنند.

کیفیت صدا تلویزیون ال جی QNED80

متأسفانه ال‌جی QNED80 2023 پاسخ فرکانسی متوسطی دارد. موسیقی درهم به نظر می‌رسد، اعوجاج شنیداری وجود دارد و همه چیز با هم ترکیب می‌شود و درک دیالوگ یا صداهای خاص در میکس را دشوار می‌کند. مانند اکثر تلویزیون‌ها، باس بسیار کمی وجود دارد، اما در این تلویزیون حتی بدتر از حد معمول است. پاسخ فرکانس، اندازه‌گیری مقدار خروجی یک سیستم در مقایسه با ورودی آن، به عنوان تابعی از فرکانس است. به عبارت دیگر، توصیف می‌کند که یک سیستم با چه دقتی هر فرکانس محتوای صوتی را بر حسب دامنه، بازتولید می‌کند. حتی در سطوح صدای متوسط، عملکرد اعوجاج این تلویزیون ضعیف است و در حداکثر صدا، ضعیف عمل می‌کند. اعوجاج هر تغییری در سیگنال اصلی توسط یک سیستم است. در بازتولید صدا، اعوجاج یک نقص در نظر گرفته می‌شود زیرا با تولید فرکانس‌هایی که در محتوای اصلی گنجانده نشده‌اند، دقت بازتولید را کاهش می‌دهد. این تلویزیون از سیستم صوتی دو کاناله برخوردار است و در مجموع با داشتن دو بلندگوی 10 واتی صدایی با قدرت 20 وات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون ال جی QNED80

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون ال جی QNED80تلویزیون هوشمند ال جی QNED80 از سیستم عامل webOS 2023 برخوردار است. این تلویزیون از اینترنت اشیاء (IoT) و تکنولوژی ThinQ AI نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین این تلویزیون دارای ریموت کنترل جادویی و هوشمند نیز می‌باشد. دارای قابلیت Art Gallery می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد از تلویزیون به عنوان یک قاب عکس یا اثر هنری استفاده کرده و زیبایی فضای خانه‌تان را دوچندان کنید. تلویزیون مذکور از سرویس‌های گیمینگ ابری پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید بدون نیاز به کنسول بازی و با داشتن اینترنت پرسرعت به صورت آنلاین به بازی کردن بپردازید.

رابط کاربری و برنامه‌ها

تلویزیون ال جی QNED80 نسخه 2023 رابط هوشمند اختصاصی webOS ال‌جی را اجرا می‌کند. این سیستم عامل برای استفاده، سریع و آسان است. متأسفانه، تبلیغات در سراسر رابط هوشمند وجود دارد و شما نمی‌توانید آن‌ها را به طور کامل غیرفعال کنید. با استفاده از تنظیمات «Home Promotion» و «Content Recommendation» در منوی «Home Settings» می‌توانید ردیابی تبلیغات را محدود کنید و تبلیغات را از صفحه اصلی حذف کنید، اما راهی برای حذف تبلیغات از صفحه برنامه‌ها وجود ندارد. رابط هوشمند webOS داخلی دارای مجموعه عظیمی از برنامه‌های پخش است.

ریموت کنترل

ریموت کنترل تلویزیون ال جی QNED80ال‌جی QNED80 2023 با کنترل از راه دور جادویی ال‌جی عرضه می‌شود. اگر این رویکرد را به جای استفاده از دکمه‌های کنترل از راه دور ترجیح می‌دهید، می‌توانید از آن به عنوان یک اشاره‌گر استفاده کنید و پیمایش در منوها را آسان‌تر می‌کند. همچنین این ریموت دارای یک میکروفون یکپارچه است که به خوبی کار می‌کند. می‌توانید از فرمان‌های صوتی برای درخواست از تلویزیون برای باز کردن برنامه‌های خاص، جستجوی درون برنامه‌ها، درخواست زمان یا درخواست شرایط آب و هوا استفاده کنید. یک دکمه واحد در مرکز پایین تلویزیون قرار دارد و سنسور مادون قرمز نیز در آن قرار دارد. می‌توانید تلویزیون را با دکمه روشن یا خاموش کنید، ورودی‌ها یا کانال‌ها را تغییر دهید و صدا را کنترل کنید.

لوازم جانبی

لوازم جانبی تلویزیون ال جی QNED80

لوازم جانبی این تلویزیون شامل موارد زیر می‌باشد:

    • گیره‌های مدیریت کابل و بسته‌بندی کابل
    • ریموت (با 2 عدد باتری AA)
    • روکش‌های پایه
    • راهنمای کاربر
    • کابل برق

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت نقاط ضعف
تاخیر ورودی کم
کیفیت صدای متوسط
زاویه دید گسترده 
نسبت کنتراست پایین
یکنواختی خاکستری عالی
هایلایت های خاص اصلاً برجسته نیستند
زمان پاسخگویی عالی با حداقل تاری حرکت
لرزش 120 هرتز (PWM) در حالت تصویر «بهینه ساز بازی» ثابت می‌شود
اوج روشنایی خوب در SDR و مدیریت بازتاب مناسب
 
Chroma 4:4:4 به درستی برای متن واضح نمایش داده می‌شود
 

جعبه گشایی و کالیبراسیون تلویزیون ال جی QNED80

در این قسمت از طریق ویدیو زیر به آنباکس یا جعبه گشایی تلویزیون ال جی QNED80 می‌پردازیم. در ویدیو علاوه بر آنباکس تلویزیون و بررسی لوازم همراه آن، کارشناس سلام بابا به صورت کامل به کالیبراسیون و راه‌اندازی تلویزیون مذکور نیز پرداخته است. بنابراین شما به راحتی با مشاهده کامل این ویدیو خودتان می‌توانید کالبراسیون تلویزیون خود را انجام دهید.

تلویزیون ال جی QNED80 بخریم یا نخریم؟

تلویزیون ال جی QNED80 برای اکثر مصارف مانند استفاده خانگی و حرفه‌ای مانند تماشای فیلم و سریال و گیمینگ مناسب است، همچنین از قابلیت Hotel Mode نیز برخوردار است و به عنوان یک تلویزیون تجاری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این تلویزیون از صفحه نمایش LED، پنل IPS، نور پس زمینه Direct و پردازنده آلفا 7 نسل 6 بهره می‌برد. همچنین به لطف پهنای باند HDMI 2.1، پشتیبانی از VRR و تأخیر ورودی کم و سرعت پاسخگویی، برای بازی‌های مختلف نیز مناسب است. به طور کلی می‌توان گفت که تلویزیون ال جی QNED80 یک تلویزیون اقتصادی مناسب است و با توجه به قیمت آن دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خوبی است و ارزش خرید را دارد. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن مطالب بررسی تخصصی تلویزیون‌های دیگر از صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا دیدن کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 3.7]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

2 نظر

  1. محمدرضا حجتی

    از قیمتش هم میگفتی تا همه بدونن نمیتونن بخرن..فقط باید پزش رو بدی..کی پول داره تلویزیون بخره

    • fariba

      سلام دوست عزیز
      به طور کلی تلویزیون‌های ال جی دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر برندها می‌باشد و این تلویزیون نیز جزو تلویزیون‌های اقتصادی و باکیفیت این برند می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *