مقایسه تلویزیون سامسونگ S95C با S95B

مقایسه تلویزیون سامسونگ S95C با S95B

عرضه مدل‌های جدید تلویزیون به بازار، نیاز به مقایسه این تلویزیون‌ها با مدل‌های قدیمی‌تر را ایجاد می‌کند. با توجه به تنوع مدل‌های مختلف تلویزیون، خریداران در انتخاب و مقایسه این مدل‌ها درچار سردرگمی می‌شوند، بنابراین یک مقایسه درست برای مدل‌های مختلف ضروری می‌باشد. از این رو که شرکت سامسونگ نیز مدل‌های جدیدی به بازار عرضه کرده است ما در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه تلویزیون سامسونگ S95C با S95B بپردازیم. این دو مدل تلویزیون از بالارده‌ترین تلویزیون‌های سامسونگ هستند که مدل S95C در سال 2023 و مدل S95B در سال 2022 معرفی و عرضه شده‌اند و جزو پرطرفدارین تلویزیون‌های این شرکت محسوب می‌شوند. بنابراین جهت مقایسه این دو مدل تلویزیون تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برند سامسونگ

امروزه کاربرد تلویزیون در منازل بسیار زیاد شده است و علاوه بر تماشای فیلم و سریال، استفاده‌های دیگری مانند استفاده‌ از اینترنت، بازی کردن، پخش آهنگ و موارد دیگری  نیز دارد. برند معروف و شناخته شده سامسونگ نیز هر ساله محصولات جدید و با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کند. تلویزیون‌های سامسونگ از کیفیت تصویر بسیار خوبی با رنگ‌های بسیار اشباع و رنگ سیاه عمیق برخوردار هستند. تأخیر ورودی آن‌ها طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است و با توجه به تأخیر ورودی بسیار کم، انتخاب خوبی برای بازی‌های ویدیویی هستند. فناوری ارتقاء کیفیت تصویر در این تلویزیون‌ها محتوای با کیفیت پایین را تقریباً در حد کیفیت 4k نمایش می‌دهد و سیستم عامل Tizen آن‌ها کاربرپسند است و تعداد زیادی برنامه از طریق فروشگاه آن در دسترس است. جهت مطالعه بیشتر در زمینه تلویزیون های سامسونگ و مقایسه سایر مدل های این برند به صفحه وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید. 

طراحی و ساخت

طراحی ساخت و مقایسه تلویزیون سامسونگ S95C با S95Bتلویزیون سامسونگ S95C دارای طراحی بسیار شیک است و در هر اتاقی بسیار زیبا به نظر می‌رسد. پایه مرکزی آن عالی به نظر می‌رسد و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. همچنین باتوجه به اینکه سامسونگ پنل پورت‌های ورودی را به جعبه Slim One Connect خارجی انتقال داده است، این عمل منجر به ضخامت یکنواخت‌تر تلویزیون شده و محصولی ظریف و بسیار باریک را به نمایش می‌گذارد که به صورت کامل با دیوار فیکس می‌شود و هیچ برآمدگی در پشت تلویزیون وجود ندارد. در مقابل تلویزیون سامسونگ S95B نیز دارای حاشیه‌های فوق‌العاده نازکی است که می‌تواند با محیط شما ترکیب شود. مانند تمام تلویزیون های OLED، بخش پنل تلویزیون فوق العاده نازک است. طراحی کلی بسیار شبیه به تلویزیون سامسونگ QN90B به نظر می‌رسد. پایه مرکزی سنگین و عالی می‌باشد و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. تلویزیون S95C دارای حاشیه 0.7 سانتی متر است، اما S95B حاشیه 0.8 سانتی متر دارد. علاوه بر این تلویزیون S95C ضخامت کلی 1.2 سانتی متر را دارد و بسیار باریک می‌باشد، اما تلویزیون S95B دارای ضخامت 4.7 سانتی متر است و از تلویزیون سامسونگ S95C ضخیم‌تر می‌باشد. پشت تلویزیون سامسونگ S95C با تلویزیون سامسونگ S95B بسیار متفاوت است. سامسونگ تصمیم گرفته است که ورودی‌ها را به یک جعبه Slim One Connect خارجی منتقل کند تا بتوانید جعبه ورودی را دور از تلویزیون قرار دهید. این یک ویژگی همه جانبه است، زیرا می‌توانید انتخاب کنید که جعبه ورودی را روی میز خود بگذارید یا می‌توانید آن را در پشت تلویزیون یا پشت پایه نصب کنید. اما پشت تلویزیون S95B در پنل مرکزی، لوازم جانبی را در خود جای می‌دهد و دسترسی به ورودی‌ها در این مدل آسان نیست. پیشنهاد می‌کنم برای اطلاعات بیشتر درباره مدل جدید سامسونگ S95C، مطلب بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ S95C را حتماً مطالعه کنید.

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ S95Bاز آنجایی که نمایشگرهای OLED از جمله تلویزیون‌های سامسونگ S95C و S95B، به جای نور پس زمینه از پیکسل‌های خود تابشی استفاده می‌کنند، دارای نسبت کنتراست تقریباً بی نهایت هستند. این ویژگی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا روشنایی هر پیکسل را به صورت جداگانه کنترل کنند، بنابراین می‌توانند هایلایت‌های روشن را درست در کنار رنگ‌های مشکی کامل بدون هاله نمایش دهند. هر دو تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4k می‌باشند و همچنین دارای حداکثر روشنایی چشمگیر در HDR هستند که در این زمینه S95C مقداری بهتر از S95B هم شده است. هر دو تلویزیون دارای پنل QD-OLED (RGB) هستند. همچنین تلویزیون S95C دارای یکپارچگی رنگی یا همان Color Uniformity بسیار تحسین‌برانگیزی است. این پردازشگر هوشمند نویزهای تصویر را کاهش می‌دهد، (به خصوص در نمایش شبکه‌های ایرانی عالی عمل می‌کند) و روشنایی و کنتراست را متناسب با نور محیط و محتوای در حال پخش تنظیم می‌کند. ممکن است بخواهید تصاویر یا فیلم‌های قدیمی مورد علاقه‌تان را با کیفیت‌های مختلف همچون SD/ HD/ FHD تماشا کنید، همه چیز را برعهده فناوری Ai Upscale سامسونگ بگذارید و تفاوت حیرت‌انگیز در ارتقاء کیفیت این تلویزیون با مدل‌های معمولی را ببینید. تلویزیون QD-OLED 4K سامسونگ S95C واقعاً در این بخش عالی عمل می‌کند. تلویزیون های سامسونگ مدل S95C و S95B از جمله گزینه‌هایی هستند که می‌توانند برای نمایش بازی‌های ویدیویی بسیار مطلوب باشد. تلویزیون S95C نرخ تازه سازی 144 هرتزی دارد و S95B نرخ تازه سازی 120 هرتزی دارد که کیفیت تصویر 4K فوق‌العاده شفافی را نمایش می‌دهند. در این ویژگی برای کاهش نویز و پرش در هنگام نمایش، از فناوری FreeSync (VRR) استفاده شده است. 

کیفیت صدا

تلویزیون سامسونگ S95C کیفیت صدای خوبی دارد و دارای مشخصات صدای متعادلی است، بنابراین دیالوگ‌ها واضح و قابل درک هستند، صداها خیلی بلند نیستند، و بیس عالی و بدون نویزی دارد. تلویزیون سامسونگ S95C دارای سیستم صوتی 2.2.2 کاناله است. این سیستم صوتی در مجموع توان خروجی صدای 70 وات را در اختیار شما قرار می‌دهد و مجهز به تکنولوژی Object Tracking Sound یا OTS است و صداها را درست از جایی که در صفحه نمایش اتفاق می‌افتند، پخش می‌کند. این محصول از استاندارد‌های صوتی Dolby در چندین نسخه استفاده می‌کند که شامل نسخه‌های Dolby Digital / Plus – Dolby Atoms – Dolby AC-4 هستند. سامسونگ اگرچه از دالبی ویژن در تصویر پشتیبانی نمی‌کند اما با کمک دالبی اتموس و تولید صدای 3 بعدی، به بهبود حالت سینماتیک صدا کمک می‌کنند.

همچنین تلویزیون سامسونگ S95B نیز دارای سیستم صوتی 2.2.2 کاناله است. این سیستم صوتی شامل دو بلندگوی 10 واتی، دو بلندگوی بالای 10 واتی Up-firing و دو بلندگوی ووفر 10 واتی است که در مجموع توان خروجی صدای 60 وات را در اختیار شما قرار می‌دهند. این تلویزیون مجهز به تکنولوژی Object Tracking Sound یا OTS است. این محصول دارای تکنولوژی Active Voice Amplifier (AVA) نیز می‌باشد و به کمک سنسور صدای تعبیه شده روی تلویزیون، نویز محیط را تشخیص داده و صدای دیالوگ ها را با توجه به آن تقویت می‌کند. همچنین دارای تکنولوژی Wireless Dolby Atmos است و صدای Dolby Atmos را به صورت بی‌سیم و از طریق Wi-Fi نیز روی سیستم صوتی سازگار سامسونگ منتقل و پخش می‌کند.

ورودی ها

مقایسه ورودی تلویزیون سامسونگ S95C با S95Bاین دو تلویزیون از نظر تعداد وروردی‌ها تقریباً شبیه به هم هستند و در یک سطح می‌باشند. تلویزیون سامسونگ S95C از پهنای باند کامل 48 گیگابیت بر ثانیه HDMI 2.1 در هر چهار پورت HDMI پشتیبانی می‌کند. این به شما انعطاف‌پذیری می‌دهد تا از چندین دستگاه با پهنای باند بالا استفاده کامل کنید. همچنین 4 پورت HDMI و 3 پورت USB در تلویزیون تعبیه شده‌اند که در کنار آن‌ها درگاه LAN، دیجیتال و ماهواره نیز به چشم می‌خورد. همگی پورت‌های HDMI نسخه HDMI 2.1 هستند و USB نیز نسخه 3.0 است که جدیدترین استانداردهای این ورودی‌ها هستند. تلویزیون ساموسونگ مدل S95B  نیز دارای 4 پورت HDMI 2.1 است و توانایی پخش محتوای 4K با سرعت 120 هرتز را دارد. همچنین ورودی‌های Samsung S95B رو به پایین و به طرفین هستند و یک بریدگی جداگانه برای جک هدفون نیز وجود دارد. اما ورودی‌های تلویزیون S95C به یک جعبه Slim One Connect خارجی منتقل شده‌اند که این یک ویژگی خاص و متمایز در این تلویزیون است.

قابلیت‌های هوشمند

قابلیت هوشمند تلویزیون سامسونگ S95Cهر دو مدل تلویزیون S95C و S95B دارای سیستم عامل تایزن هستند که S95C از نسخه 7 و S95B از نسخه 6.5 پشتیبانی می‌کنند. هر دو دارای قابلیت اتصال به موبایل، قابلیت انتقال صدا به موبایل، قابلیت نصب برنامه، ریموت کنترل هوشمند، قابلیت پخش آهنگ با بلوتوث، دستیار صوتی، جستجوی صوتی و دستورات صوتی هستند. همچنین این دو تلویزیون از اینترنت اشیاء (IoT) و DLNA پشتیبانی می‌کنند و دارای قابلیت ضبط برنامه (PVR) نیز می‌باشند.

مقایسه تلویزیون سامسونگ S95C با S95B

در این مطلب به مقایسه تلویزیون سامسونگ S95C با S95B پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که تلویزیون سامسونگ S95C OLED و S95B OLED در کل از نظر عملکرد و کیفیت تصویر بسیار شبیه به هم هستند، اما دارای تفاوت‌های جزئی نیز می‌باشند. تلویزیون سامسونگ S95C کمی روشن‌تر می‌شود و در حال حاضر از نرخ تجدید 144 هرتز پشتیبانی می‌کند، S95C همچنین دارای طراحی به‌روز شده‌ای است که به نظر می‌رسد، بهتر ساخته شده است و از جعبه ورودی Slim One Connect خارجی نیز استفاده می‌کند، با وجود این ویژگی‌ها می‌توان گفت که مدل S95C مقداری از S95B بهتر است. در نهایت خرید هر کدام به سلیقه و نیاز شما بستگی خواهد داشت. شما برای خرید محصولات فوق می‌توانید به فروشگاه سلام بابا مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید و همچنین برای دریافت اطلاعات و راهنمایی بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

 در جدول زیر می‌توانید مقایسه تلویزیون سامسونگ S95C با S95B و همه ویژگی‌های آن‌ها را با جزئیات بیشتری مشاهده کنید.

ویژگی ها و مــــدلS95CS95B
تولید کنندهسامسونگسامسونگ
سال ساخت20232022
کشورسازندهکرهکره
کشور مونتاژمصر-مجارستانمصر-مجارستان
قابلیت ضبط-✔️
منو فارسی-
⬇امتیازات⬇
ترکیبی9.19.1
فیلم9.39.4
برنامه تلویزیونی8.88.8
برنامه ورزشی9.09.0
گیمینگ9.39.3
فیلم HDR9.09.0
بازی HDR9.29.3
مانیتور9.79.7
⬇مشخصات اصلی⬇
نوع صفحه نمایشQD-OLEDQD-OLED
نوع پنلQD-OLED (RGB)QD-OLED (RGB)
کیفیت تصویر4K4K
⬇طراحی⬇
نوع پایهوسط و خطیوسط و خطی
ضخامت بدنه(cm)1.24.1
ضخامت حاشیه(cm)0.70.8
کیفیت ساخت9.08.5
نرخ تازه سازی144Hz120Hz
کنتراست1010
لوکال دایمینگ
اوج روشنایی SDR7.77.8
اوج روشنایی HDR8.68.3
طیف رنگ9.49.5
حجم رنگ9.19.1
یکنواختی خاکستری8.68.7
یکنواختی مشکی1010
انعکاس نور9.59.5
کیفیت SD8.08.0
کیفیت HD8.08.0
کیفیت Full HD9.09.0
کیفیت 4k1010
کیفیت 8k0.00.0
زمان پاسخ دهی9.99.8
سرعت تازه سازی متغیر9.59.4
VRR✔️✔️
FreeSync✔️✔️
G-SYNC Compatible
✔️✔️
⬇ورودی⬇
تأخیر در ورودی9.79.7
تعداد HDMI44 عدد HDMI 2.1
تعداد USB32 عدد USB 2.0
گیرنده خارجی✔️✔️
خروجی نوری صدا11
خروجی هدفون11
ورودی کامپوننت00
خروجی RCA صدا00
ورودی کامپوزیت00
ورودی آنتن-2
Ethernet11
ورودی IR00
HDR10✔️✔️
+HDR10✔️✔️
دالبی ویژن
HLG✔️✔️
HDMI 2.0✔️✔️
HDMI 2.1✔️✔️
CEC✔️✔️
HDCP 2.2✔️✔️
USB 3.0
خروجی صدا متغیر✔️
پشتیبانی Wi-Fi ✔️✔️
ARC✔️✔️
eARC
✔️✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC
✔️✔️
DTS
⬇صوتی⬇
امتیاز کیفیت صدا7.47.4
توان صدا خروجی-60w
⬇قابلیت های هوشمند⬇
رابط کاربری8.58.5
سیستم عاملTizenTizen
نسخه76.5
راحتی استفاده آسانآسان
اتصال به موبایل✔️ ✔️
کنترل صوتی✔️ ✔️
کنترل روی تلویزیون ✔️ ✔️
مصرف برق140w113w

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.8]

حتما ببینید

تلویزیون سامسونگ Q80C

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q80C

تلویزیون سامسونگ Q80C  تلویزیون‌های سامسونگ معمولاً جزو بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار هستند. تلویزیون‌های این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *