تلویزیون سامسونگ QN900C

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900C

تلویزیون سامسونگ QN900C 

امروزه بیشتر تلویزیون‌های بازار دارای کیفیت تصویر 4K هستند، اما در این میان شرکت سامسونگ با تولید تلویزیون‌های 8K، بالاترین کیفیت تصویر را ارائه می‌دهد. سامسونگ از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی بسیار قدرتمند می‌باشد و هر ساله به‌روزترین تولیدات خود را روانه بازار می‌کند. تلویزیون‌های نئوکیولد سامسونگ در دو کیفیت 4K و 8K به بازار عرضه شده‌اند. تلویزیون‌های دارای کیفیت 8K که در سال 2023 عرضه شده‌اند، تلویزیون‌های QN800C ،QN900C و QN700C هستند و به تبع داشتن کیفیت تصویر بالاتر، دارای قیمت بیشتری نیز می‌باشند. به طور کلی کیفیت تصویر تلویزیون‌های برند سامسونگ بسیار خوب می‌باشند و همیشه رضایت کاربران را فراهم کرده‌اند. ما در این مطلب به بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900C می‌پردازیم که یکی از تلویزیون‌های بسیار عالی از برند سامسونگ می‌باشد. بنابراین با سلام بابا همراه باشید تا در ادامه به مواردی همچون طراحی تلویزیون، کیفیت تصویر، کیفیت صدا و سایر قابلیت‌های این نئوکیولد سامسونگ بپردازیم.

تلویزیون سامسونگ QN900C تلویزیون برتر سامسونگ در سری تلویزیون‌های 8k خود است. این تلویزیون مدل بالاتر تلویزیون نئوکیولد QN800C می‌باشد. همچنین این تلویزیون جایگزین تلویزیون سامسونگ QN900B سال 2022 شده و از فناوری مشابه مدل قبلی خود برخوردار است، مانند LEDهای کوانتومی اختصاصی سامسونگ، در مقایسه با فناوری معمولی کوانتومی ماتریکس، امکان کنترل دقیق‌تری بر لوکال دایمینگ تلویزیون را فراهم می‌کند. این پردازنده از همان پردازشگر کوانتومی عصبی 8k مانند QN900B استفاده می‌کند که با استفاده از هوش مصنوعی، به گونه‌ای طراحی شده است که ارتقاء دقیق‌تری را بر اساس صحنه به صحنه ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر درباره کیفیت تصویر 8K به مطلب رزلوشن 8K چیست؟ مراجعه کنید. مانند بسیاری از QLEDهای قبلی سامسونگ، تلویزیون از One Connect Box خارجی استفاده می‌کند تا به شما کمک کند، ورودی‌های خود را مرتب و منظم نگه دارید. این تلویزیون نئوکیولد در سایزهای 65 اینچ، 75 اینچ و 85 اینچ موجود است. در صورتی که تمایل به اطلاعات بیشتر درباره فناوری NEO QLED دارید، مطلب مربوط به آن در وبلاگ سلام بابا را از دست ندهید.

جمع امتیازات تلویزیون سامسونگ QN900C ( امتیاز از 10 می‌باشد)
امتیاز کلی: 8.2 امتیاز فیلم: 8.0
نمایش تلویزیون: 7.9 ورزش: 8.2
بازی های ویدیویی: 8.7 فیلم اچ دی آر: 8.0
بازی اچ دی آر: 8.7 مانیتور: 8.9

تفاوت بین اندازه‌ها و انواع سایز

مدل‌های “65، “75 و “85 اینچ از تلویزیون سامسونگ QN900C موجود است که تقریباً همگی از ویژگی‌های یکسانی برخوردارند و تنها نام مدل‌های آن‌ها متفاوت است.

اندازه مدل نوع پنل
65″ QN65QN900C VA
75″ QN75QN900C VA
85″ QN85QN900C VA

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ QN900C

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ QN900C

تلویزیون سامسونگ QN900C دارای طراحی بسیار ممتازی است و ظاهری مدرن و زیبا دارد. این تلویزیون دارای حاشیه‌های بسیار نازکی است که به لطف طراحی صفحه نمایش بی‌نظیر سامسونگ، باعث غوطه‌ور شدن بیننده می‌شود. پایه خاکستری تیره این تلویزیون با بقیه قسمت‌های آن، ترکیب بسیار زیبایی است و نسبت به پایه نقره‌ای استفاده شده در مدل QN900B سامسونگ، مطابقت بیشتری دارد. تلویزیون QN900C دارای پایه بسیار خوبی است و در صورتی که بخواهید تلویزیون‌تان را روی میز کوچکی قرار دهید هیچ مشکلی نخواهید داشت، زیرا فضای کمی را اشغال می‌کند. همچنین پایه، به خوبی تلویزیون را پشتیبانی می‌کند و لرزش بسیار کمی دارد. می‌توان جعبه One Connect همراه را به پشت تلویزیون یا پشت پایه وصل کرد و یا اینکه می‌توانید آن را در جای دیگری قرار دهید. پایه حدود 8 سانتی‌متر، صفحه نمایش را بالا می‌برد، بنابراین قرار دادن ساندبار، مزاحمتی ایجاد نمی‌کند و صفحه نمایش را مسدود نمی‌کند.

پشت تلویزیون از یک پنل پلاستیکی تخت بزرگ با طرح الگوی عمودی جدید ساخته شده است. همچنین هشت بلندگو در پشت تلویزیون وجود دارد که برای بهبود پاسخ فرکانسی تلویزیون طراحی شده‌اند. از آنجایی که همه ورودی‌ها، به جای خود تلویزیون به جعبه One Connect متصل می‌شوند، هیچ نیازی به مدیریت کابل نخواهید داشت. همانطور که گفته شد، این تلویزیون دارای حاشیه‌های بسیار نازک 0.2 سانتی‌متری است. همچنین ضخامت تلویزیون حدود 1.6 سانتی‌متر است. به طور کلی تلویزیون سامسونگ QN900C کیفیت ساخت عالی دارد، اما پنل پشتی پلاستیکی نسبت به اکثر تلویزیون‌های دیگر به خصوص در طرفین تلویزیون، انعطاف پذیری کمتری دارد. همچنین پنل پشتی در هر دو لبه بالا سمت چپ و راست کمی بیرون زده است. در کل مشکلات مربوط به پنل پشتی احتمالاً مشکلی ایجاد نمی‌کنند و هنگام تماشای تلویزیون قابل توجه نیستند.

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ QN900Cکیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ QN900C

تلویزیون سامسونگ QN900C دارای کیفیت تصویر 8K است و تصاویر را با وضوح و کیفیت بسیار خوبی نمایش می‌دهد. همچنین دارای نسبت کنتراست فوق العاده خوبی همراه با تکنولوژی لوکال دایمینگ می‌باشد. بنابراین حتی با وجود هایلایت‌های روشن روی صفحه، رنگ مشکی عمیق و یکنواخت باقی می‌ماند. توجه داشته باشید که کنتراست اصلی تلویزیون پایین است، اما از آنجایی که گزینه لوکال دایمینگ غیرفعال نمی‌شوند، بنابراین به طور کلی از کنتراست خوبی برخوردار است. تلویزیون عملکرد بلومینگ بسیار خوبی دارد، بدین معنا که نور نقاط روشن بر روی نقاط تاریک تأثیر می‌گذارد، اما وقتی در پس‌زمینه سیاه نمایش داده می‌شود، در اطراف اجسام روشن و زیرنویس‌ها مقداری شکوفایی وجود دارد. تلویزیون سامسونگ QN900C دارای روشنایی HDR مناسبی است، اما تلویزیون دارای یک محدودکننده خودکار روشنایی تهاجمی (ABL) است که به میزان قابل توجهی صحنه‌های بزرگ و روشن را کاهش می‌دهد. به طور کلی تلویزیون در حالت «بازی» نسبت به حالت «فیلم» کمی روشن‌تر می‌شود. تلویزیون مذکور همچنین دارای حداکثر روشنایی عالی در SDR است و به راحتی در یک اتاق با نور خوب بر تابش خیره‌کننده غلبه می‌کند. با توجه به دارا بودن یک محدودکننده روشنایی خودکار بسیار تهاجمی (ABL)، صحنه‌هایی با مناطق روشن بزرگ، مانند پیست هاکی را کم نور می‌کند.

تلویزیون سامسونگ مدل QN900C دارای طیف رنگی عالی است. پوشش قابل‌توجهی از فضای رنگی DCI-P3 دارد که توسط اکثر بلوری‌های UHD استفاده می‌شود. اما این پوشش از Rec یعنی فضای رنگی سال 2020 که روز به روز محبوب‌تر می‌شود، کمی محدودتر است. این تلویزیون دارای یکنواختی بسیار خوبی نیز می‌باشد. یک اثر کثیف جزئی صفحه نمایش در مرکز صفحه وجود دارد که هنگام تماشای ورزش یا وب‌گردی باعث ایجاد حواس‌پرتی می‌شود. خوشبختانه، رنگ بندی بسیار کمی وجود دارد، به طوری که کناره‌های صفحه نمایش فقط کمی تیره‌تر از بقیه قسمت‌های صفحه است. همچنین این تلویزیون برند سامسونگ با فعال کردن تکنولوژی لوکال دایمینگ، یکنواختی مشکی فوق‌العاده خوبی دارد و هیچ مشکل قابل توجهی وجود ندارد، اما با غیرفعال شدن لوکال دایمینگ از منوی سرویس، صفحه نمایش به طرز چشمگیری ابری می‌شود، به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که این ویژگی را خاموش نکنید. این تلویزیون دارای بازتاب نور عالی است و پوشش براق آن شدت انعکاس مستقیم را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد، بنابراین تابش خیره‌کننده در یک اتاق روشن چندان قابل توجه نیست. متأسفانه یک مشکلی که وجود دارد، این است که لایه «Ultra Viewing Angle» که برای ایجاد زاویه دید وسیع‌تر طراحی شده است، باعث می‌شود نورهای روشن، لکه‌هایی را در سراسر صفحه ایجاد کنند. مانند اکثر تلویزیون‌های موجود در بازار، تلویزیون سامسونگ QN900C نیز از طرح‌بندی زیرپیکسلی BGR (آبی-سبز-قرمز) به جای چیدمان سنتی RGB (قرمز-سبز-آبی) استفاده می‌کند و هیچ مشکلی برای محتوای ویدیویی ایجاد نمی‌کند، اما اگر قصد دارید از این تلویزیون به عنوان مانیتور رایانه شخصی استفاده کنید، باید در نظر داشته باشید که وضوح متن را کمی کاهش می‌دهد.

نمایش تصاویر

تلویزیون سامسونگ QN900C زمان پاسخگویی بسیار خوبی دارد، بنابراین نمایش تصویر واضحی دارد و تاری بسیار کمی در پشت اشیاء با حرکت سریع وجود دارد. متأسفانه، هاله قابل توجهی در جزئیات سایه وجود دارد، زیرا تلویزیون به کندی از سیاهی به سایه‌های تیره تبدیل می‌شود. با توجه به زمان پاسخگویی سریع تلویزیون، هنگام تماشای فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی پرش تصویر قابل توجهی وجود دارد که در تصویرهای متحرک آهسته بیشتر به چشم می‌خورد. این تلویزیون به طور خودکار لرزش را از همه منابع بدون نیاز به تنظیمات اضافی حذف می‌کند. تلویزیون QN900C از هر سه فرمت VRR پشتیبانی می‌کند، بنابراین بدون در نظر گرفتن منبع، سازگاری بسیار خوبی دارد. VRR در این تلویزیون به خوبی کار می‌کند و تجربه بازی تقریباً بدون قطعی را ارائه می‌دهد. متأسفانه، اگر با کیفیت 1440p بازی می‌کنید، نمی‌توانید از قابلیت‌های 144 هرتز استفاده کنید زیرا تلویزیون در آن وضوح به 120 هرتز محدود شده است.

ورودی‌های تلویزیون سامسونگ QN900Cورودی‌های تلویزیون سامسونگ QN900C

تلویزیون سامسونگ QN900C دارای تأخیر ورودی فوق‌العاده کم برای تجربه بازی بسیار سریع در تمامی رزولوشن‌های پشتیبانی‌شده است. تلویزیون به طور طبیعی از همه فرمت‌های رایج به جز 1440p @ 144Hz پشتیبانی می‌کند. همچنین به درستی کروما 4:4:4 را از همه فرمت‌ها نمایش می‌دهد. تلویزیون QN900C با تمام ویژگی‌های پشتیبانی شده PS5 و Xbox Series X|S کاملاً سازگار است. متأسفانه، تلویزیون از پشتیبانی Dolby Vision برخوردار نیست، بنابراین هنگام بازی یا تماشای فیلم در کنسول، به HDR10 محدود می‌شوید.

تلویزیون گیمینگ سامسونگ QN900C دارای پهنای باند HDMI 2.1 در هر چهار پورت خود است که برای اتصال چندین دستگاه که از 4k @ 120Hz پشتیبانی می‌کنند، عالی است. این تلویزیون دارای پشتیبانی از eARC است که به آن امکان می‌دهد صدای با کیفیت بالا و فشرده نشده را از یک منبع متصل به سیستم سینمای خانگی یا ساندبار شما منتقل کند. متأسفانه، از هیچ فرمت DTS که معمولاً در بسیاری از بلوری های UHD استفاده می‌شود، پشتیبانی نمی‌کند.

کیفیت صدای تلویزیون سامسونگ QN900C

این تلویزیون پاسخ فرکانسی مناسبی دارد. مانند بسیاری از تلویزیون‌ها، فاقد بیس است، بنابراین هنگام استفاده از بلندگوها احساس تپش یا سروصدا نخواهید کرد. تلویزیون QN900C دارای یک ویژگی تصحیح صدای اتاق به نام Adaptive Sound Pro است که صدا را بر اساس فضای تماشای شما افزایش می‌دهد و برای بهبود وضوح دیالوگ به خوبی عمل می‌کند. تنها مشکلی که وجود دارد این است که متاسفانه صدای تلویزیون اصلا زیاد نیست و برای جبران آن می‌توانید از ساندبارهای مناسب استفاده کنید. برای دیدن بهترین ساندبارهای موجود در بازار به مطلب بهترین ساندبارهای بازار مراجعه کنید. همچنین تلویزیون مذکور کنترل اعوجاج خوبی دارد. اعوجاج هارمونیک بسیار کمی در محدوده تریبل در سطوح صدای متوسط وجود دارد، اما در حداکثر ولوم افزایش می‌یابد. این تلویزیون مجهز به سیستم صوتی 6.2.4 کاناله است و توانایی ارائه صدای فراگیر و سه بعدی واقعی با حداکثر قدرت خروجی صدای 90 وات را دارد. سیستم صوتی تلویزیون مذکور متشکل از 12 بلندگو است که ترکیبی از بلندگوهای ووفر (Woofer)، آپ فایرینگ (Up-Firing)، بلندگوی وسط (Center) و چند بلندگوی دیگر می‌باشد.

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون سامسونگ QN900C

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون سامسونگ QN900Cتلویزیون QN900C نسخه به روز شده 2023 تایزن OS را اجرا می‌کند که استفاده از آن سریع و آسان است. این نسخه با مجموعه عظیمی از برنامه‌های پخش بارگذاری شده است، بنابراین در پیدا کردن نمایش‌ها و فیلم‌های مورد علاقه خود مشکلی نخواهید داشت. مانند اکثر تلویزیون‌های موجود در بازار، تبلیغات در سراسر رابط کاربری وجود دارد و هیچ گزینه‌ای برای غیرفعال کردن کامل آن‌ها وجود ندارد. این تلویزیون از برند سامسونگ، دارای داشبورد هوشمند SmartThings است و از اینترنت اشیا (IoT) پشتیبانی می‌کند. شما علاوه بر مدیریت و کنترل لوازم خانگی هوشمند از طریق تلویزیون، می‌توانید از طریق موبایل هوشمند (Android و iOS) خود نیز تلویزیون مذکور را کنترل نمایید.

رابط کاربری و برنامه‌ها

برنامه‌های ارائه‌شده در این تلویزیون بیشتر سرویس‌های پخش رایج را پوشش می‌دهند، اما مجموعه بزرگی از برنامه‌های اضافی در فروشگاه برنامه سامسونگ وجود دارد که به راحتی می‌توانید آن‌ها را روی تلویزیون خود نصب کنید. تلویزیون مذکور مجهز به گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2) و گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) می‌باشد و شما می‌توانید بدون نیاز به خرید گیرنده مجزا شبکه‌های داخلی و خارجی را دریافت و مشاهده کنید. همچنین تلویزیون پیش روی شما قابلیت ضبط برنامه یا Extended PVR دارد و شما می‌توانید برنامه شبکه در حال پخش را روی حافظه جانبی ضبط کرده و سپس در فرصت مناسب آن را تماشا کنید.

ریموت کنترل 

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ QN900Cکنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ QN900C دارای چهار دکمه دسترسی سریع برای محبوب‌ترین سرویس‌های پخش است. این کنترل از راه دور باریک است و استفاده از آن بسیار آسان است و به لطف باتری قابل شارژ آن که می‌توانید آن را از طریق پنل خورشیدی در پشت یا با کابل USB-C شارژ کنید، نگران تعویض باتری نخواهید بود. با چندین دستیار صوتی از جمله Bixby ،Google Assistant و Alexa سازگار است، اما متأسفانه حالت هندزفری ندارد. کنترل‌های صوتی به خوبی کار می‌کنند و به شما امکان می‌دهند برنامه‌ها را راه‌اندازی کنید، ورودی‌ها را تغییر دهید و تنظیمات خاصی را انجام دهید. جهت مشاهده جزئیات بیشتر و دقیق‌تر درباره این تلویزیون به سایت فروشگاهی سلام بابا مراجعه کنید.

لوازم جانبی

لوازم جانبی این تلویزیون شامل موارد زیر می‌باشد:

    • ریموت کنترل
    • پایه رومیزی
    • پیچ اتصال پایه
    • دفترچه راهنما
    • راهنمای نصب
    • کابل برق

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت نقاط ضعف
زمان پاسخگویی شگفت انگیز برای نمایش تصاویر واضح با حداقل تاری هموارسازی محتوای با کیفیت پایین غیرقابل توجه
دارای Chroma 4:4:4 برای ارائه متن واضح از رایانه شخصی
محدود کننده روشنایی خودکار تهاجمی

اوج روشنایی و کنترل بازتاب عالی برای غلبه بر تابش خیره‌کننده

عدم پشتیبانی 1440p @ 144Hz
رابط هوشمند با کاربری آسان با طیف گسترده‌ای از برنامه‌های پخش جریانی عدم پشتیبانی از Dolby Vision
دارای ویژگی Local Dimming تأثیرگذار  
قابلیت ارتقاء مقیاس خوب  
تأخیر ورودی فوق‌العاده کم  

بررسی نهایی تلویزیون سامسونگ QN900C

تلویزیون سامسونگ QN900C یک تلویزیون عالی برای استفاده‌های ترکیبی است. به لطف حداکثر روشنایی SDR و کنترل بازتاب فوق‌العاده، به راحتی در یک اتاق روشن بر تابش خیره کننده غلبه می‌کند، بنابراین برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی یا ورزش عالی است. همچنین برای استفاده در یک اتاق تاریک به دلیل تکنولوژی تأثیرگذار لوکال دایمینگ، بسیار مناسب است، بنابراین انتخاب خوبی برای تماشای فیلم نیز می‌باشد. این تلویزیون به دلیل تأخیر ورودی فوق‌العاده کم و زمان پاسخ‌دهی سریع، یک تلویزیون عالی برای بازی است، بنابراین یک تجربه بازی سریع را ارائه می‌کند که تاری بسیار کمی در پشت اشیاء در نمایش تصاویر سریع دارد. همچنین دارای پشتیبانی از VRR و پهنای باند HDMI 2.1 است که آن را به یک انتخاب عالی برای جفت شدن با کنسول‌های مدرن یا رایانه‌های شخصی مخصوص بازی کرده است. این تلویزیون همچنین یک گزینه عالی برای استفاده به عنوان مانیتور رایانه شخصی است زیرا کروما 4:4:4 را به درستی نمایش می‌دهد و زاویه دید به اندازه کافی گسترده است که هنگام نشستن از نزدیک، کناره‌های صفحه یکنواخت می‌مانند. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن مطالب بررسی تخصصی سایر تلویزیون‌های 2023 و مطالب مفید دیگر از صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا دیدن کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *