فناوری NEO QLED

فناوری NEO QLED چیست و چه تفاوتی با QLED و OLED دارد؟

هنگام خرید تلویزیون، امکان دارد با کلمات اختصاری و تخصصی تلویزیون در برندهای مختلف برخورد کنید که در صورت آشنایی با این کلمات و خصوصیت‌ها، انتخاب و خرید بهتری خواهید داشت. کلماتی مانند NEO QLED یا QLED که از فناوری‌های برند سامسونگ می‌باشند، کلماتی هستند که هنگام جستجو برای تلویزیون با آن‎‌ها برخورد خواهید کرد. بر همین اساس ما در این مطلب از سلام بابا به تعریفی کامل از فناوری NEO QLED می‌پردازیم و همچنین این فناوری را با QLED نیز مقایسه می‌کنیم. 

NEO QLED چیست؟

تلویزیون NEO QLED QN95B فناوری QLED در اصل نسل سوم کوانتوم دات در تلویزیون‌‌های سامسونگ به شمار می‌آید که شما می‌توانید نسل‌های پیشین آن را در مدل‌‌های SUHD سال‌های 2015 و 2016 هم مشاهده کنید. تکنولوژی کوانتوم دات در تلویزیون‌ها با قرار دادن یک لایه از نقطه‌های کوانتومی، روی نور پس‌ زمینه‌ی یک پنل LED معمولی کار می‌کند. این لایه از ذرات بسیار ریزی تشکیل شده که هر کدام از این ذرات با توجه به سایزشان (بین 2 تا 10 نانومتر)، نور جداگانه‌‌ای از خود ساطع می‌کند. در واقع اندازه این ذرات، طول موج نور ساطع‌ شده از آن‌ها را تعیین می‌کند و به این صورت رنگ‌های مختلف ایجاد می‌شوند. سامسونگ ادعا کرده که نقطه‌های کوانتومی توانایی تولید بیش از یک میلیارد رنگ متفاوت را دارند که به نوبه خود بسیار عالی و چشم‌نواز است، در نتیجه تلویزیون‌های QLED که از فیلتر نقطه کوانتومی فلزی استفاده می‌کنند می‌توانند تنوع رنگ و کنتراست تصاویر نمایشی را تا حد زیادی بهبود ببخشند. جهت آشنایی بیشتر با کیولد، مطلب “QLED چیست؟” را مطالعه فرمایید. NEO QLED نیز یک فناوری در نمایشگر تلویزیون‌های سامسونگ است. در واقع نئوکیولد فناوری بهبودیافته تکنولوژی QLED می‌باشد و نسخه پیشرفته آن محسوب می‌شود. QLED در نمایشگرهای خود از نور پس زمینه LED سنتی استفاده می‌کند و برپایه‌ی فناوری نفاط کوانتومی سامسونگ می‌باشد. نقاط کوانتومی ذرات کوچکی هستند که در پس‌زمینه روشن می‌شوند و سطوح مختلفی از نور را تولید می‌کنند. اما NEO QLED از نور پس زمینه مینی LED استفاده می‌کند. مینی ال ای دی‌ها بسیار کوچکتر از LEDهای سنتی هستند، بر همین اساس تعداد بیشتری از آن‌ها در یک سطح و در دسته‌های نوری بیشتری قرار می‌گیرند که این باعث افزایش تولید نور و همچنین افزایش کیفیت تصاویر تلویزیون‌ها می‌شود. بنابراین NEO QLEDها توانایی بسیار بیشتری در کنترل روشنایی دارند و کنتراست بسیار بهتری را ارائه می‌دهند. در جدول زیر مزایا و معایب تلویزیون‌های نئوکیولد آورده شده است.

مزایا و معایب تلویزیون‌های NEO QLED

مزایا معایب
طراحی باریک قیمت بالاتر نسبت
طیف رنگی عالی پایین‌تر بودن سطوح مشکی نسبت به OLED
زاویه دید گسترده  
سطوح روشنایی فوق‌العاده   
دارای یکنواختی مشکی بهتر  
کاهش خطر سوختگی صفحه نمایش  

OLED چیست؟

تلویزیون OLED S95BOLED مخفف دیود ساطع کننده نور است یعنی هر بخش آن به صورت مستقل در صفحه نمایشگر، نور ساطع می‌کند و جداگانه خاموش و روشن می‌شود. میلیون‌ها LED کوچک در نمایشگرهای OLED وجود دارند که می‌توانند با استفاده از فناوری تابشی رنگ‌های خاصی تولید کنند. این LEDها با روشن و خاموش شدن، رنگ مشکی را در عمیق‌ترین سطح خود نمایش می‌دهند و همچنین کنتراست بالایی ایجاد می‌کنند. نکته‌‌ای که در مورد OLEDها مطرح است احتمال پیکسل سوختگی یا ماندگاری تصویر است یعنی اگر تلویزیون شما برای مدتی طولانی روی یک تصویر ثابت بماند احتمال درج شدن بعضی از جزئیات بر روی پنل وجود دارد که گاهی این مشکل ممکن است به صورت دائمی روی آن باقی بماند. 

NEO QLED چه تفاوتی با OLED دارد؟

تفاوت NEO QLED و OLEDهمانطور که ذکر شد تلویزیون‌های NEO QLED از نور پس‌زمینه مینی LED استفاده می‌کنند که این باعث ایجاد کنتراست بالاتری نسبت به تلویزیون‌های QLED سامسونگ شده است و رنگ مشکی را به صورت عمیق‌تری نشان می‌دهد و همچنین اثر هاله‌ای بسیار کمتری نیز دارد. اما در طرف دیگر نمایشگرهای OLED قرار دارند که از نور پس‌زمینه‌ای مینی LED برخوردار نیستند و هر پیکسل به صورت جداگانه و مستقل روشن و خاموش می‌شود. این پیکسل‌ها در حالت خاموش هیچ نوری را از خود ساطع نمی‌کنند، بنابراین نسبت کنتراست در OLEDها بی‌نهایت است و دارای رنگ مشکی بسیار عمیق‌تری می‌باشند که این ویژگی، مزیت بزرگ OLEDها است که از زمان اولین عزضه خود آن را داشته‌اند. اما در همین اولدها به دلیل اینکه پیکسل‌ها جداگانه کار می‌کنند، امکان سوختگی پیکسل و استهلاک تلویزیون بیشتر است، به همین دلیل به طور کلی عمر مفید NEO QLEDها و QLEDها بیشتر است. علاوه بر این موارد نئوکیولدها و کیولدها روشنایی بیشتری تولید می‌کنند که در مدل‌های بالارده مقدار این روشنایی به 4000 نیت می‌رسد، اما مقدار روشنایی در اولدها حداکثر در حدود 1000 نیت می‌باشد. برای بررسی تخصصی جدیدترین تلویزیون‌های اولد و نئوکیولد به بخش بررسی تخصصی تلویزیون در وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید.

تفاوت قیمت NEO QLED با OLED

اندازه و سایز نمایشگرها در قیمت آن‌ها تأثیر بسیار زیادی دارد، به همین دلیل این مدل تلویزیون‌ها نیز در سایزهای متفاوت، قیمت‌های متفاوتی دارند. به طور کلی و در یک رنج سایز مدل‌های نئوکیولد قیمت بالاتری دراند و اولدها قیمت نسبتاً مناسب‌تری دارند.

آیا برند سامسونگ تنها دارنده فناوری NEO QLED است؟

برند سامسونگ تلویزیون‌هایی را که نور پس‌زمینه مبتنی بر مینی LED دارند را NEO QLED می‌نامد و با این نام، سامسونگ تنها برند دارای تلویزیون‌های NEO QLED است. اما برندهای دیگری مانند برند ال جی نیز تلویزیون‌های مبتنی بر نور پس‌‌زمینه مینی LED را تولید می‌کند که آن‌ها را QNED نام‌گذاری کرده است. تلویزیون‌های QNED ال جی دارای پنل IPS هستند که اگرچه زاویه دید خوبی دارند اما کنتراست پایین‌تری دارند ولی تلویزیون‌های NEO QLED سامسونگ با پنل VA دارای کنتراست بسیار بهتری هستند.

معرفی تلویزیون‌های سامسونگ NEO QLED موجود در بازار

تلویزیون‌های نئوکیولد سامسونگ در دو کیفیت 4K و 8K به بازار عرضه شده‌اند. تلویزیون‌های دارای کیفیت 8K که در سال 2023 عرضه شده‌اند، تلویزیون‌های QN800C ،QN900C و QN700C هستند و دارای قیمت بالاتری نیز می‌باشند. تلویزیون‌های 4K معرفی شده نیز تلویزیون‌های QN90C ،QN95C و QN85C هستند. همین مدل‌ها در سال‌های 2022 و 2021 نیز عرضه شده‌اند. در حال حاضر همه مدل‌های ذکر شده در بازار ایران در دسترس نیستند. در زیر ما به معرفی تعدادی از نئوکیولدهای موجود در بازار می‌پردازیم. همچنین برای اطلاع از موجودی مدل‌های مختلف تلویزیون‌های سامسونگ می‌توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

QN800C

تلویزیون سامسونگ QN800C

تلویزیون سامسونگ QN800C

امتیاز کلی: 8.3

امتیاز فیلم: 7.6

نمایش تلویزیون: 8.6

ورزش: 8.5

بازی های ویدیویی: 8.4

فیلم اچ دی آر: 7.7

بازی اچ دی آر: 8.5

مانیتور: 8.8

تلویزیون نئوکیولد سامسونگ QN800C تولید کشور کره می‌باشد که با مونتاژ مصر وارد کشور ما می‌شود. تلویزیون QN800C سال 2023 یک تلویزیون 8K بالارده است که مناسب استفاده‌های خانگی و معمولی، بازی و گیمینگ و تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال می‌باشد. این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 8K با طراحی صفحه نمایش تخت می‌باشد. همچنین نوع صفحه نمایش در این تلویزیون NEO QLED است که نور پس‌زمینه مبتنی بر مینی LED دارد که این نوع صفحه نمایش‌ها روشنایی بسیار زیادی را تولید می‌کنند. همچنین تلویزیون مذکور دارای ویژگی لوکال دایمینگ است و نوع پنل آن VA است، بنابراین کنتراست بسیار خوبی دارد و در نشان دادن رنگ مشکی به صورت عمیق و با اثر هاله‌ای کم، عملکرد خوبی دارد. همچنین این تلویزیون دارای رفرش ریت 120Hz است و می‌تواند کیفیت تصویر 8K را با سرعت 120 هرتز نمایش دهد. تلویزیون یاد شده دارای 4.2.2 کانال صدا با قدرت خروجی صدای 70 وات می‌باشد. همانند سایر تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، این تلویزیون نیز دارای سیستم عامل Tizen نسخه 7 می‌باشد که جدیدترین نسخه آن است و استفاده از آن نیز آسان است.

از آنجایی که این تلویزیون 2023 سامسونگ دارای ویژگی‌ها و امکانات بسیار خوبی است، بنابراین همه نیازهای شما را در هر زمینه‌ای برطرف می‌کند، در ادامه به تعدادی از این ویژگی‌ها می‌پردازیم. تلویزیون سامسونگ QN800C دارای قابلیت اتصال به موبایل، نصب برنامه‌های مختلف، پخش آهنگ با بلوتوث، ریموت کنترل هوشمند، جستجوی صوتی، قابلیت انتقال صدا به موبایل و منوی فارسی می‌باشد. تلویزیون گیمینگ QN800C از اینترنت اشیاء (IoT)، DLNA و Apple Airplay پشتیبانی می‌کند. همچنین این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.1 و 3 پورت ورودی USB 2.0 است. تلویزیون QN800C همچنین مجهز به گیرنده خارجی DVB-S2، گیرنده داخلی DVB-T2 و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می‌باشد. 

تلویزیون سامسونگ QN800C دارای طراحی زیبا و منحصربه‌فردی است. این تلویزیون مجهز به زبان طراحی Infinity One است و دارای حاشیه‌هایی باریک و زیبا می‌باشد. رنگ قاب، بدنه و پایه این تلویزیون سراسر مشکی و مناسب هر دکوراسیونی برای منزل شما می‌باشد. همچنین این تلویزیون قابلیت نصب روی دیوار را دارد و می‌توانید به وسیله پایه دیواری به راحتی آن را روی دیوار خانه یا محل کار خود نصب کنید، اما باید پایه مخصوص دیوار را به صورت جداگانه خریداری نمایید. دفترچه راهنما، پیچ اتصال پایه، پایه رومیزی، راهنمای نصب، کابل برق و ریموت کنترل هوشمند از جمله لوازم جانبی همراه این تلویزیون می‌باشند. برای دریافت جزئیات بیشتر، اطلاع از قیمت و خرید محصول وارد لینک زیر شوید. 

QN800B

تلویزیون سامسونگ QN800B

تلویزیون سامسونگ QN800B

امتیاز کلی: 8.3

امتیاز فیلم: 8.4

نمایش تلویزیون: 8.1

ورزش: 8.2

بازی های ویدیویی: 8.5

فیلم اچ دی آر: 8.3

بازی اچ دی آر: 8.4

مانیتور: 8.6

تلویزیون سامسونگ QN800B جزو سری 8 سامسونگ می باشد و برای مصارف حرفه ای مانند گیمینگ و تماشای فیلم کاملا مناسب است، البته می توانید از آن برای مصارف معمولی و روزمره نیز استفاده کنید. QN800B از تلویزیون‌های فوق‌العاده‌ای است که به جرات می‌توان گفت در طراحی مانند سایر تلویزیون‌های سری QN از ظاهری فوق‌العاده زیبا و استایل بی‌نظیر بر خوردار است. این تلویزیون دارای ضخامت 2.1 سانتی‌متری بوده و صفحه‌ای کاملا باریک و تخت دارد. یکی از خوبی‌های این نمایشگر این بوده که به راحتی هرچه تمام‌تر شما می‌توانید آن را بر روی سطوحی مانند دیوار قرار دهید و همچنین با توجه به پایه وسط این نمایشگر امکان قرار دادن آن بر روی هر سطحی مانند میز وجود دارد. از قابلیت‌های دیگر این تلویزیون می‌توان به کیفیت بالای تصویر 8K آن اشاره کرد. صفحه نمایش این تلویزیون دارای رفرش ریت 120 هرتز می باشد و با استفاده از فناوری Auto Motion Plus و LED Clear Motion صحنه های سریع و اکشن را واضح نمایش می دهد و از تاری آن ها جلوگیری می کند.

همچنین سامسونگ صفحه نمایش Neo QLED موجود در این تلویزیون را با استفاده از فناوری فوق‌العاده Direct Full Array Mini LED پشتیبانی کرده است که می‌تواند خلوص رنگ مشکی را در این تلویزیون در بالا‌ترین سطح ببرد و روشنایی فوق‌العاده‌ای به آن ببخشد به گونه‌ای که تلویزیون هم در محیط‌های تاریک و هم در محیط‌های که تابش نور خورشید در آن‌ها بیشتر است عملکرد بی‌نظیری را از خوش به نمایش بگذارد. گذشته از این سامسونگ بر روی این تلویزیون نسخه جدیدی از تایزن را ارائه کرده که دسترسی بیشتری را از برنامه‌ها به کاربر ارائه دارده که می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد. یکی‌دیگر از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که سامسونگ برای بهبود عملکرد از آن استفاده کرده پردازنده قدرتمند Neural Quantum 8K بوده که سرعت عملکرد رابط کاربری را در اجرای برنامه‌ها به شکل فوق‌العاده‌ای چندین برابر نسبت به گذشته ارتقا داده است.

QN95B

تلویزیون سامسونگ QN95B

امتیاز کلی: 8.7

امتیاز فیلم: 8.8

نمایش تلویزیون: 8.5

ورزش: 8.4

بازی های ویدیویی: 8.9

فیلم اچ دی آر: 8.7

بازی اچ دی آر: 8.8

مانیتور: 8.6

QN95B یکی از  بالاترین مدل های تلویزیون LED 4k سامسونگ است. این مدل از از سری 9 تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ در سال 2022 است که فناوری رنگ کوانتومی را با نور پس‌زمینه LED مینی ترکیب می‌کند و اجازه می‌دهد تا سطوح روشنایی بالاتر و کنترل دقیق‌تری بر مناطق کم‌ نور محلی داشته باشد. این محصول کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد و علاوه بر استفاده معمولی و تماشای حرفه ای فیلم و سریال، برای اتصال به کنسول های نسل نهم یا حتی کامپیوتر های گیمینگ نیز کاملا مناسب است. تلویزیون مذکور دارای پنل VA است که کنتراست تصویر بسیار خوبی دارد و به دلیل برخورداری از حداکثر روشنایی تصویر بالا، علاوه بر محیط های کم نور برای استفاده در محیط های پر نور نیز گزینه فوق العاده ای است. QN95B با مونتاژ کشور مصر وارد ایران می شود. در این تلویزیون از سیستم عامل تایزن استفاده شده و تمام پلتفرم‌های اصلی پخش محتوا وجود دارند و درست اجرا می شوند، و تلویزیون مجموعه‌ای از ویژگی‌های مرتبط با بازی نسل بعدی را در خود جای داده است. همچنین دارای قابلیت اتصال به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه های مختلف و نصب آنها و حافظه داخلی مناسب می باشد. QN95B دارای قدرت خروجی صدا 70 وات و رفرش ریت 120هرتز است و 4 عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون QN95B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد. 

این محصول رقیبی جدی برای برندهای دیگر همچون سونی و ال جی است. تلویزیون سونی A90K و تلویزیون ال جی G2 تا حدی می­توانند رقیب این محصول سامسونگ باشند. تلویزیون QN95B Neo QLED سامسونگ مانند یک تجهیزات درجه یک به نظر می رسد با قاب های هموار و بدنه نازک که عرض آن کمتر از 1 اینچ است. اگر بودجه کمتری دارید و طراحی تلویزیون اهمیت کمتری برایتان دارد پیشنهاد می کنیم تا به سراغ تلویزیون سامسونگ QN90B بروید که برای استفاده معمولی، تماشای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای مناسب است اما به نسبت کیفیت تصویر پایین تری دارد. اگر به دنبال تلویزیون بهتری هستید که علاوه بر استفاده خانگی و تماشای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای، کیفیت تصویر 8K داشته باشد می بایست به سراغ تلویزیون سامسونگ QN700B بروید.

QN90B

تلویزیون سامسونگ QN90B

امتیاز کلی: 8.7

امتیاز فیلم: 8.7

نمایش تلویزیون: 8.6

ورزش: 8.6

بازی های ویدیویی: 8.7

فیلم اچ دی آر: 8.7

بازی اچ دی آر: 8.7

مانیتور: 8.9

در میان شرکت‌های تلویزیونی، سامسونگ به‌طور شگرفی در ارائه اندازه‌های مختلف برای همه خانواده‌های مجموعه‌هایش عالی کار کرده است. این موضوع در مورد خط QN90B که در اندازه های 43 ، 50 ، 55 ، 65 ، 75 و 85 اینچ عرضه می شود نیز صادق است. سامسونگ QN90B QLED یک تلویزیون رده بالا است که جزو تلویزیون های سری 9 سامسونگ محسوب می شود برای استفاده روزمره، تماشای حرفه ای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای کاملا مناسب است. مانند سایر تلویزیون های سامسونگ، از رابط هوشمند اختصاصی تایزن  OS سامسونگ استفاده می کند که مجموعه وسیعی از برنامه ها و بازی ­ها را ارائه می دهد. این تلویزیون صفحه نمایش 10 بیتی با قابلیت تولید و نمایش حدود 1 میلیارد رنگ مختلف دارد و می تواند تصاویر را با رنگ های واقعی و جذاب تری به بیننده نشان دهد. QN90B برای اتصال به کنسول های نسل نهم یا حتی کامپیوتر های گیمینگ نیز کاملا مناسب است. این محصول با مونتاژ کشور مصر، اسلواکی و مجارستان وارد کشور ما می شود. دارای قابلیت اتصال به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه های مختلف و نصب آنها و حافظه داخلی می باشد. QN90B دارای قدرت خروجی صدا 60 وات است و 4 عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون QN95B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2) ، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد.  به جرات می‌توان گفت این تلویزیون در سطح یک پرچم‌دار این کمپانی به حساب می‌آید. سامسونگ در این تلویزیون از درگاه‌ها و رابط‌های کاربری بسیار زیادی بهره گرفته است که شامل چهار درگاه HDMI است که در میان آن‌ها نیز از ورژن جدید آن یعنی HDMI2.1 استفاده شده تا عملکرد فوق‌العاده بهتری نسبت به مدل های پایین‌تر داشته باشد. همچنین این تلویزیون با توجه به این که در آن‌ها از درگاه ارتباطی HDMI2.1 استفاده شده دارای رفرش‌ریت 120 هرتز هستند.

این محصول توانایی تولید و نمایش طیف گسترده ای از رنگ ها را دارد و رنگ ها را به صورت دقیق و واقعی به بیننده نشان می ­دهد. سامسونگ تمرکز فزاینده‌ای را بر ارتقاء تجربه سینمایی در این تلویزیون گذاشته است و با اطمینان یکی از لوکس‌ترین محصولاتی است که می‌توانید به منزل خود ببرید، QN90B  است.  در صورتی که قصد خرید تلویزیونی با کیفیت تصویر و طراحی بهتر را دارید که علاوه بر استفاده خانگی، بازی کردن و تماشای فیلم به صورت حرفه ای برای استفاده به عنوان مانیتور گیمینگ نیز مناسب باشد ما تلویزیون سامسونگ QN95B را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر می خواهید کمتر هزینه کنید بهتر است که به سراغ تلویزیون سامسونگ QN85B بروید که برای استفاده روزمره، تماشای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای مناسب است اما به نسبت کیفیت تصویر پایین تری دارد.

QN85B

تلویزیون سامسونگ QN85B

امتیاز کلی: 8.2

امتیاز فیلم: 8.3

نمایش تلویزیون: 8.2

ورزش: 8.1

بازی های ویدیویی: 8.4

فیلم اچ دی آر: 8.1

بازی اچ دی آر: 8.4

مانیتور: 8.7

سامسونگ QN85B QLED یک تلویزیون رده بالا است که در سری 8 و سال 2022 عرضه شده و جانشین QN85A QLED سامسونگ است و بین Samsung Q80B QLED و Samsung QN90B QLED قرار می گیرد. در حال حاضر این تلویزیون با مونتاژ کشور مصر و در سایزهای 55 ، 65 ، 75 و 85 وارد بازار ایران شده و موجود می باشد. تلویزیون QN85B علاوه بر استفاده روزمره و معمولی، برای تماشای حرفه ای فیلم و همچنین گیمینگ و بازی کردن حرفه ای مناسب می باشد و می توانید با اتصال کنسول بازی نسل نهم خود، به بازی کردن با آن بپردازید. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و به لطف تکنولوژی Auto Motion Plus صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد. علاوه بر آن، وجود تکنولوژی جدید LED Clear Motion به این تلویزیون امکان تنظیم نور پس زمینه را می دهد تا در حین نمایش صحنه های سریع، تصاویر روان و بدون تاری نمایش داده شوند. این محصول به کمک پردازشگر حرفه ای خود و تکنولوژی AI Upscale نویز تصاویر با کیفیت پایین تر را حذف می کند و رزولوشن آن را افزایش می دهد تا همه چیز در حد کیفیت تصویر 4k نمایش داده شود. این محصول نیز مانند سایر تلویزیون های سامسونگ، از رابط هوشمند اختصاصی تایزن OS سامسونگ استفاده می کند که مجموعه وسیعی از برنامه ها و بازی های پخش جریانی را ارائه می دهد. دارای قدرت خروجی صدا 60 وات و 4 عدد پورت HDMI 2.1 نیز می باشد.

 سامسونگ در این تلویزیون برای بالا برد کنتراست تصویر در محیط‌های تاریک از پنل VA پشتیبانی کرده، این پنل هر چند از نظر زاویه دید عملکرد ضعیف‌ترین نسبت به سایر پنل‌ها دارد اما با وجود صفحه نمایش نسل جدید در آن کمبود موجود را تا حدود زیادی رفع کرده، و تلویزیون برای نمایش‌های گروهی هم می‌تواند عملکرد مطلوبی در اختیار کاربر قرار دهد. کیفیت ساخت این محصول نیز چشمگیر است و دارای قاب و پایه فلزی نقره ای درخشان و وزن کافی برای نشان دادن سطح داخلی با کیفیت فراوان می باشد. این کیفیت ساخت همچنین به این معنی می باشد که تلویزیون با کوچکترین حرکت دست کودک واژگون نمی شود.

NEO QLED بهتر است یا OLED؟

پاسخ این سؤال به انتظارات خریداران از تلویزیون بستگی دارد، اما با توجه به مقایسه کلی که در این مطلب انجام شد هر کدام از این مدل تلویزیون‌ها مزایا و معایب خود را دارند. تلویزیون‌های دارای فناوری NEO QLED به لطف دارا بودن نور پس‌زمینه مبتنی بر مینی LED، در زمینه کنتراست نسبت به QLEDها پیشرفت زیادی داشته‌اند و رنگ مشکی را بسیار عمیق‌تر و با اثر هاله‌ای کمتری نمایش می‌دهد. اما اولدها نیز دارای نسبت کنتراست بی‌نهایت هستند و در نمایش رنگ مشکی بدون اثر هاله‌ای از هر مدلی بهتر عمل کرده‌اند. از جمله معایب اولدها می‌توان به امکان پیکسل سوختگی در آن‌ها اشاره کرد و این به دلیل عملکرد جداگانه هر کدام از پیکسل‌ها در این نمایشگرها می‌باشد. همچنین تلویزیون‌های NEO QLED و QLED دارای حداکثر روشنایی بسیاربیشتری هستند و این نیز برتری نئوکیولدها را آشکار می‌کند. در نهایت همانطور که در ابتدا ذکر شد، پیشنهاد خرید هر کدام از این مدل‌ها بسته به نیاز ، بودجه و شرایط خریداران ممکن است تغییر کند. در پایان این مطلب پیشنهاد می‌کنم برای مطالعه مطالب مفید دیگر به وبلاگ سلام بابا سر بزنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

حتما ببینید

تلویزیون سامسونگ Q80C

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q80C

تلویزیون سامسونگ Q80C  تلویزیون‌های سامسونگ معمولاً جزو بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار هستند. تلویزیون‌های این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *