تلویزیون سامسونگ S90C

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ S90C

تلویزیون سامسونگ S90C 

تلویزیون‌های سامسونگ معمولاً جزو بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار هستند. تلویزیون‌های سامسونگ از کیفیت تصویر بسیار خوبی با رنگ‌های بسیار اشباع و رنگ سیاه عمیق برخوردار هستند. شرکت سامسونگ یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه تولید تلویزیون هوشمند بوده و محصولات این برند همیشه با استقبال خوبی از طرف مصرف کنندگان همراه بوده است. ما در این مقاله می‌خواهیم به بررسی تخصصی و مشخصات تلویزیون سامسونگ S90C بپردازیم.

تلویزیون سامسونگ S90C یک تلویزیون 4k سطح بالا در سری 2023 سامسونگ است که پایینتر از تلویزیون سامسونگ S95C قرار دارد. دارای یک پنل QD-OLED است که نویدبخش برخی از روشن‌ترین و زنده‌ترین رنگ‌های موجود در تلویزیون است. این تلویزیون دارای طراحی LaserSlim، پردازشگر Neural Quantum Processor 4K با فناوری Quantum HDR OLED و Motion Xcelerator Turbo Pro برای پردازش حرکتی پیشرفته است. این تلویزیون رسماً مانند S95C از 4k @ 144Hz پشتیبانی می‌کند، همچنین با پشتیبانی کامل از پهنای باند HDMI 2.1 در هر چهار پورت HDMI یک نیروگاه بازی به شمار می‌آید. مانند سایر تلویزیون‌های سامسونگ، از رابط هوشمند اختصاصی تایزن OS استفاده می‌کند که مجموعه وسیعی از برنامه‌ها و بازی‌ها را ارائه می‌دهد.

S90C یک تلویزیون OLED باورنکردنی است. ظاهری شبیه به یک سامسونگ اولد S95B اما با پشتیبانی رسمی 4k @ 144Hz دارد. روشنایی آن به اندازه سامسونگ S95C اولد یا ال جی G3 اولد نیست، اما همچنان بسیار روشن و بیشتر از ال جی C3 است. به طور کلی، این تلویزیون بسیار چشمگیر است و برای اکثر مردم خرید بهتری از لحاظ قیمت نسبت به S95C است.
جمع امتیازات تلویزیون سامسونگ S90C ( امتیاز از 10 می‌باشد)
امتیاز کلی: 9.0 امتیاز فیلم: 8.5
نمایش تلویزیون: 8.6 ورزش: 8.9
بازی های ویدیویی: 9.4 فیلم اچ دی آر: 8.9
بازی اچ دی آر: 9.2 مانیتور: 9.5

تفاوت بین اندازه ها و انواع سایز

مدل های “55، “65 و “77 اینچ از تلویزیون سامسونگ S90C موجود است که همگی از ویژگی‌های یکسانی برخوردارند و تنها نام مدل‌های آن‌ها متفاوت است. مدل‌های منطقه‌ای مانند سامسونگ S92C و سامسونگ S93C نیز وجود دارد، اما مشابه سامسونگ S90C هستند.

اندازه مدل
55″ QN55S90CAFXZA
65″ QN65S90CAFXZA
77″ QN77S90CAFXZA

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ S90C

طراحی ظاهری این تلویزیون مانند یک تلویزیون درجه یک است. سنگین و محکم و با پایه فلزی کوچکش به خوبی در جای خود ثابت می‌شود. پنل آن نازک است و حس مدرن و درجه یک دارد.

پایه نگهدارنده

تلویزیون سامسونگ S90Cپایه آن کوچک ولی محکم و از فلز ساخته شده است. تلویزیون را به خوبی نگه می‌دارد و صفحه را حدود 8.53 سانتی‌متر بالای میز می‌برد، بنابراین تقریباً هر ساندباری بدون مسدود کردن صفحه در جلوی آن قرار می‌گیرد. سامسونگ جزو برندهایی است که سعی می‌کند علاوه بر امکانات جدید، تلویزیون‌های خود را به صورت باریک و شیک طراحی نماید.

قسمت پشتی تلویزیون

تلویزیون سامسونگ S90Cپشت سامسونگ S90C بسیار شبیه به تلویزیون سامسونگ S95B است. پنل مرکزی محفظه ورودی‌ها از پلاستیک صاف ساخته شده است، با روکش‌های همراه برای کمک به زیبایی و مدیریت کابل استفاده می‌شود. مانند S95B، اگر پنل را با پایه ثابت به دیوار نصب کنید، دسترسی به ورودی‌ها سخت است، بنابراین اگر نمی‌خواهید از پایه موجود استفاده کنید، بازوی نصب (براکت دیواری) توصیه می‌شود. شما می‌توانید آن را روی پایه استاندارد VESA نصب کنید. این تلویزیون دارای پایه دیواری 200*300 VESA می‌باشد.

ضخامت و کیفیت ساخت

تلویزیون سامسونگ S90Cاین تلویزیون دارای ضخامتی به اندازه 4.1 سانتی‌متر است. همچنین حاشیه بسیار کمی دارد که 0.7 سانتی‌متر است و این تلویزیون را تبدیل به یک نمایشگر تمام صفحه کرده است. از طرفی، این تلویزیون بسیار شبیه سامسونگ S95B است، با شیب بسیار کمی به عقب که در استفاده اصلاً قابل توجه نیست. کیفیت ساخت تلویزیون عالی است. مواد استفاده شده در ساخت آن بسیار عالی هستند و در حالی که مقداری انعطاف در محفظه قطعه در پشت وجود دارد، خود پنل از فلز ساخته شده و در برابر خم شدن مقاوم است. هنگامی که تلویزیون به جلو یا عقب فشار داده می‌شود، روی پایه تکان می‌خورد، اما به سرعت ته نشین می‌شود. دو گوشه پایین صفحه نمایش مقدار کمی به عقب خم شده‌اند. این مشکل در سامسونگ S95B نیز وجود داشت که در صورت بلند کردن مکرر تلویزیون ممکن است بدتر شود. متأسفانه، نمایشگر به راحتی اثر انگشت را نشان می‌دهد. حذف آنها ممکن است دشوار باشد.

کیفیت تصویر

این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K است. وضوح تصویر با توجه به فناوری‌هایی که در آن به کار گرفته شده است می‌تواند تصاویر را در شکل بسیار مطلوبی نمایش دهد. 

کنتراست

تلویزیون سامسونگ S90Cنسبت کنتراست نسبت بین روشنایی روشن ترین رنگ (سفید) و تیره ترین رنگ (مشکی) است که تلویزیون می‌تواند تولید کند. نسبت کنتراست بالاتر به این معنی است که تلویزیون می‌تواند سیاهی عمیق تری را نمایش دهد و کیفیت کلی تصویر را بهبود می‌بخشد، به خصوص هنگام تماشای محتوا در اتاق‌های تاریک. از آنجایی که نمایشگرهای OLED به جای نور پس‌زمینه از پیکسل‌های خود تابشی استفاده می‌کنند، پیکسل‌ها می‌توانند به طور مستقل خود را تا حداکثر روشنایی خود روشن کنند، یا برعکس، می‌توانند به طور کامل خود را برای داشتن رنگ سیاه کامل خاموش کنند. این توانایی برای خاموش کردن کامل پیکسل‌ها، نسبت کنتراست تقریباً بی‌نهایتی را با هایلایت‌های روشن مناسب در کنار رنگ‌های مشکی بی‌نقص و بدون هاله به OLED می‌دهد.

روشنایی SDR و HDR

تلویزیون سامسونگ S90Cسامسونگ S90C دارای حداکثر روشنایی HDR است. هایلایت‌های روشن در این تلویزیون متحرک‌تر هستند، اگرچه مانند همه OLED‌ها، S90C دارای یک محدود کننده روشنایی خودکار تهاجمی (ABL) است که به طور قابل توجهی نورهای روشن را هنگامی که بخش بزرگی از صفحه را اشغال می‌کنند، کاهش می‌دهد. بنابراین صحنه‌ایی با مناطق روشن زیاد، مانند یک روز آفتابی روشن در ساحل، در این تلویزیون به میزان قابل توجهی کم نورتر از نمایشگرهای غیر OLED هستند. مانند سامسونگ S95B و سامسونگ S95C، سامسونگ S90C در حالت بازی HDR کمی روشن‌تر است. در نتیجه، روشن به نظر می‌رسد اما دقیق نیست. وقتی حالت Game HDR روی “پیشرفته” تنظیم شده است، به شدت روشن می‌شود.

یکنواختی خاکستری و مشکی

تلویزیون سامسونگ S90Cپنل دارای یکنواختی خاکستری خارق العاده است. تنوع بسیار کمی در روشنایی در سراسر صفحه نمایش وجود دارد که برای هر محتوایی عالی است. در گوشه‌ها خطوط عمودی بسیار کم رنگ را در امتداد پنل مشاهده می‌کنید، اما برای دیدن آنها باید بسیار نزدیک باشید. از آنجایی که OLED‌ها می‌توانند تک تک پیکسل‌ها را خاموش کنند، سامسونگ S90C دارای یکنواختی کامل مشکی است، بدون جلوه هاله ای در اطراف مناطق روشن صفحه نمایش در صحنه‌های تاریک می‌باشد.

طیف رنگ و حجم رنگ

تلویزیون سامسونگ S90C همانطور که در تلویزیون‌های دارای پنل QD-OLED معمول است، سامسونگ S90C دارای طیف رنگی فوق العاده گسترده ای است. می‌تواند طیف کامل رنگ‌ها را در فضای رنگی DCI-P3 که اکثر محتوای HDR استفاده می‌کنند، با رنگ‌های قرمز و سبز کمی بیش از حد اشباع شده نمایش دهد. نگاشت تن کمی خاموش است، بنابراین رنگ‌های بسیار اشباع شده به طور دقیق نمایش داده نمی‌شوند. متأسفانه، تلویزیون باگ Color Space سامسونگ را حفظ کرده است. به طور خودکار به فضای رنگی صحیح تغییر نمی‌کند، بنابراین باید زمانی که شروع به تماشای محتوای HDR می‌کنید، آن را به صورت دستی به «Native» تغییر دهید. این تنظیم منجر به گسترده‌ترین طیف رنگی می‌شود که تلویزیون می‌تواند نمایش دهد، اما در برخی مکان‌ها نیز قطع می‌شود و بسیاری از رنگ‌ها بیش از حد اشباع به نظر می‌رسند، بنابراین دقت زیادی ندارد. تنظیم «خودکار» دقیق‌تر است اما نمی‌تواند رنگ‌های زیادی را نمایش دهد. این تلویزیون دارای حجم رنگ استثنایی است. این پنل رنگ‌های بسیار روشن را به خوبی نشان می‌دهد و به همان روشنایی سفید خالص نزدیک می‌شود. همچنین می‌تواند رنگ‌های تیره و اشباع شده را به خوبی نمایش دهد و نشان می‌دهد که پنل‌های QD-OLED چقدر در نشان دادن رنگ‌های زنده خوب هستند.

بازتاب نور و زاویه دید

تلویزیون سامسونگ S90Cسامسونگ S90C به طرز باورنکردنی با انعکاس مستقیم برخورد می‌کند. مانند سامسونگ اولد S95B و سامسونگ اولد S95C، پوشش ضد انعکاس براق شدت انعکاس مستقیم را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. با این حال، به دلیل عدم وجود یک پلاریزه، تلویزیون در یک اتاق روشن حتی زمانی که خاموش است، رنگ صورتی دارد.

پیکسل

تلویزیون سامسونگ S90Cتلویزیون سامسونگ S90C از ساختار زیرپیکسلی منحصر به فردی استفاده می کند. به جای داشتن هر سه زیرپیکسل در یک ردیف، هر پیکسل یک مثلث را تشکیل می‌دهد که زیرپیکسل سبز بزرگتر در بالا قرار دارد. این حالت منجر به حاشیه‌های رنگی می‌شود که در هنگام نمایش هر محتوایی با خطوط افقی قابل توجه است و به خصوص وقتی تلویزیون به عنوان مانیتور رایانه شخصی استفاده می‌شود حالت مناسبی ندارد. به عنوان مثال، در یک پنجره روشن در یک رایانه شخصی ویندوزی، ممکن است متوجه یک حاشیه سبز در بالا شوید زیرا همان جایی که زیرپیکسل سبز رنگ قرار دارد. به همین ترتیب، می‌توانید به جای آن متوجه حاشیه‌های بنفش در پایین پنجره‌های روشن شوید، زیرا زیرپیکسل‌های قرمز و آبی در آن قرار دارند. علاوه بر این، با این آرایش زیرپیکسلی، متن در رایانه شخصی وضوح خوبی دارد، زیرا تنظیمات ClearType ویندوز برای این ساختار زیرپیکسلی طراحی نشده است و نمی‌تواند آن را اصلاح کند.

نمایش تصویر

زمان پاسخ دهی

تلویزیون سامسونگ S90C دارای زمان پاسخگویی تقریباً آنی است که منجر به حرکت فوق‌العاده واضح و تقریباً بدون تاری در پشت اجسام با حرکت سریع می‌شود. با توجه به ماهیت نمونه برداری و نگه داشتن فناوری OLED، هنوز تاری ماندگار قابل توجهی هنگام بازی با فرکانس 60 هرتز وجود دارد، اما در نرخ‌های تازه سازی بالاتر به سختی قابل توجه است و چندان حائز اهمیت نیست.

سرعت تازه سازی VRR

تلویزیون سامسونگ S90C از فناوری نرخ نوسازی متغیر (VRR) برای کاهش قطعی تصویر پشتیبانی می‌کند. در طیف وسیعی از نرخ تازه سازی به خوبی کار می‌کند و از منابعی با جبران فریم پایین (LFC) پشتیبانی می‌کند و تضمین می‌کند که بازی‌های شما تقریباً بدون قطعی باقی می‌مانند حتی زمانی که نرخ فریم شما بسیار پایین می‌آید. همچنین با هر سه نوع VRR سازگار است و از سازگاری کامل آن با همه منابعی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند اطمینان حاصل می‌کند.

ورودی‌ها

تلویزیون سامسونگ S90Cاین تلویزیون دارای تاخیر ورودی فوق‌العاده کم است و تجربه بازی بسیار پاسخگو را با تأخیر بسیار کم بین اقدامات شما با کنترلر یا ماوس و عملکرد روی صفحه تضمین می‌کند. تلویزیون سامسونگ S90C از اکثر رزولوشن‌های رایج تا 4k @ 144Hz پشتیبانی می‌کند. سیگنال‌های Chroma 4:4:4 به درستی با تمام وضوح‌های پشتیبانی شده نمایش داده می‌شوند که برای وضوح متن مهم است. متأسفانه، حتی با وجود اینکه می‌تواند کروما 4:4:4 را به درستی نمایش دهد، متن یک رایانه شخصی به دلیل ساختار غیرمعمول زیرپیکسل واضح نیست. توجه داشته باشید که این تلویزیون در حال حاضر فقط می‌تواند 144 هرتز در 4k خروجی دهد. 1080p @ 144Hz و 1440p @ 144Hz در حال حاضر در دسترس نیستند. با این حال، این تلویزیون می تواند 120 هرتز را بدون مشکل در تمام وضوح ها انجام دهد.

ورودی های تلویزیون رو به پایین و کناره‌ها هستند و قسمت جداگانه ای برای جک هدفون در نظر گرفته شده است. تلویزیون سامسونگ S90C از پهنای باند کامل 48 گیگابیت بر ثانیه HDMI 2.1 در هر چهار پورت HDMI پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد از چندین دستگاه با پهنای باند بالا استفاده کامل را ببرید، مثلاً اگر هم کنسول‌های نسل فعلی و هم رایانه‌های شخصی بازی پیشرفته دارید، می‌توانید از هردو استفاده کنید. متأسفانه، سامسونگ هنوز از Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند، اما به جای آن از HDR10+ پشتیبانی می‌کند، که در کل بسیار مشابه آن است اما به طور گسترده پشتیبانی نمی‌شود.
این تلویزیون با هر چیزی که PS5 ارائه می‌دهد، مانند 1440p @ 120Hz و 4K @ 120Hz، و همچنین HDMI Forum VRR، کاملا سازگار است و همچنین با همه چیزهایی که Xbox Series X|S ارائه می‌دهد، از جمله 1440p @ 120Hz، 4k @ 120Hz، HDMI Forum VRR و FreeSync Premium Pro کاملا سازگار است. هر چهار پورت HDMI از پهنای باند کامل HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند، که اگر هر دو کنسول یا رایانه شخصی دارید که قصد استفاده از آن را با تلویزیون دارید، می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد.
تلویزیون سامسونگ S90C از فرمت‌های صوتی زیادی از جمله بسیاری از گزینه‌های Dolby Digital پشتیبانی می‌کند. متأسفانه، فرمت‌های DTS را پشتیبانی نمی‌کند، که ناامیدکننده است، زیرا بسیاری از بلو-ری‌های UHD از DTS برای آهنگ‌های صوتی بدون افت خود استفاده می‌کنند.

کیفیت صدا

به طور کلی، تلویزیون سامسونگ S90C نمی‌تواند باس زیادی تولید کند، اما نمای کلی صدای متعادلی دارد، بنابراین گفتگو واضح است. صدای آن در حداکثر یا نزدیک به حداکثر میزان صدا خوب است اما زیاد بلند نمی‌شود. این تلویزیون عملکرد اعوجاج مناسبی دارد. در محدوده سه‌گانه بسیار خوب عمل می‌کند و اعوجاج زیادی در حداکثر صدا وجود ندارد، اما باز هم، حداکثر صدای کم تلویزیون به این حالت کمک می‌کند.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری

تلویزیون سامسونگ S90Cتلویزیون سامسونگ S90C نسخه 2023 سیستم عامل تایزن را اجرا می کند که استفاده از آن آسان است. رابط Smart Hub روان است و گزینه‌های پیشرفته زیادی دارد که پیدا کردن محتوای مورد علاقه شما را آسان می‌کند. مانند اکثر تلویزیون‌های موجود در بازار، تبلیغات در سراسر رابط تلویزیون سامسونگ S90C وجود دارد و هیچ گزینه ای برای غیرفعال کردن کامل آنها در دسترس نیست. برنامه‌های ارائه شده بیشتر سرویس‌های پخش رایج را پوشش می‌دهند و مجموعه بزرگی از برنامه‌های اضافی در فروشگاه برنامه سامسونگ موجود است.

ریموت کنترل

تلویزیون سامسونگ S90Cریموت کنترل مشابه کنترل موجود در تلویزیون اولد سامسونگ S95C است. این ریموت کنترل باریک و جمع و جور است و استفاده از آن آسان است. دارای یک باتری قابل شارژ داخلی با پنل خورشیدی در پشت ریموت است. همچنین اگر به طور اتفاقی باتری آن از بین رفت، می‌توانید آن را از طریق USB-C شارژ کنید. این تلویزیون با دستیار صوتی بیکسبی و الکسا سازگار است و ریموت آن دارای یک میکروفون یکپارچه برای دستورات صوتی است. کنترل‌های صوتی به خوبی کار می‌کنند و به شما امکان می‌دهند برنامه‌ها را راه اندازی کنید، ورودی‌ها را تغییر دهید یا تنظیمات خاصی را انجام دهید. کنترل‌ها در قاب پایین تلویزیون نزدیک به مرکز قرار دارند. یک دکمه به شما امکان می‌دهد تلویزیون را روشن/خاموش کنید و کانال‌ها، صدا و ورودی‌ها را تغییر دهید.

لوازم جانبی

تلویزیون سامسونگ S90C لوازم جانبی این تلویزیون شامل موارد زیر می‌باشد:

  • ریموت کنترل
  • کابل برق
  • آداپتور 3.5mm به RCA
  • دفترچه راهنما

در مشخصات این تلویزیون ذکر شده که مقدار برق مصرفی آن در صورتی که تنظیمات تلویزیون در حد وسط قرار داشته باشند، حدود 117 وات انرژی مصرف می‌کند اما چنانچه این تنظیمات از قبیل روشنایی، میزان حجم ولوم صدا و… روی حداکثر قرار داشته باشد، نهایتاً 284 وات برق مصرف می‌کند.

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت نقاط ضعف
نسبت کنتراست تقریبا بی‌نهایت برای رنگ‌های مشکی 
ABL تهاجمی می‌واند با مناطق بزرگ روشنایی حواس را پرت کند
کنترل بازتاب فوق العاده
از DTS یا Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند
رنگ‌های فوق العاده روشن
زمان پاسخ سریع منجر به مکث قابل توجه می‌شود
زاویه دید فوق العاده وسیع
در حالت بازی HDR بیش از حد روشن شده است
اوج روشنایی خوب در SDR
حاشیه‌های رنگی قابل توجه
طیف رنگی شگفت انگیز در HDR
خطر سوختگی دائمی
تاخیر ورودی فوق العاده کم
 
لرزش 24p را از هر منبعی حذف می‌کند
 
پهنای باند HDMI 2.1 در هر چهار پورت
 

تلویزیون سامسونگ S90C بخریم یا نخریم؟

تلویزیون سامسونگ مدل S90C یکی از اقتصادی ترین تلویزیون‌های سامسونگ و مدل سطح پایه با امکانات مناسب می‌باشد و برای استفاده خانگی و معمولی و همچنین تماشای فیلم به صورت حرفه ای کاملا مناسب است. سامسونگ این تلویزیون را در سایزهای 55، 65 و 77 اینچ به بازار عرضه کرده است. همچنین تلویزیون سامسونگ S90C از کیفیت تصویر 4K برخوردار بوده و دارای کیفیت ساخت محکم بدنه و فریم مشکی رنگ است. شما برای خرید محصول فوق می‌توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید و همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن مطالب بررسی تخصصی تلویزیون‌های دیگر از صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا دیدن کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *