ابعاد و اندازه یخچال ساید بای ساید

ابعاد و اندازه استاندارد تمام یخچال ها

ابعاد و اندازه یخچال ساید بای ساید

نکته‌ای مهم که کاربران هنگام خرید یخچال به آن توجه می‌کنند ابعاد و اندازه یخچال می‌باشد. ابعاد یخچال بستگی به اندازه محیطی دارد که در آن قرار می‌گیرد. به عنوان مثال اگر محیط آشپزخانه بزرگ باشد می‌توانید یخچال‌های دو قلو یا ساید را انتخاب کنید اما اگر محیط آشپزخانه شما کوچک باشد باید یخچال‌های بالا پایین را انتخاب کنید. در زمان انتخاب ابعاد یخچال مناسب حتما باید به فضایی که درب آن اشغال می‌کند، دقت کنید. برای مثال جایی که برای یخچال در نظر دارید، نباید به نحوی باشد که درب دستگاه به سمت دیوار باز شود. اگر مجبور بودید باید فضایی برای گردش لولاهای درب در نظر بگیرید. بهتر است که حداقل ۵ سانتی‌متر بین دیوار و لولای درب یخچال فاصله ایجاد کنید. در این مطلب از سلام‌ بابا ابعاد و اندازه یخچال ساید بای ساید و چند مدل از بهترین یخچال‌ها را برایتان قرار داده‌ایم، امیدواریم که در انتخاب بهترین یخچال متناسب با دکور منزلتان کمکی کرده باشیم.

انواع یخچال‌ها:

  • یخچال فریزر بالا پایین
  • یخچال ساید بای ساید
  • یخچال دو قلو
  • یخچال فرنچ

ابعاد و اندازه یخچال فریزر بالا پایین

اندازه استاندارد یخچال و فریزرهمانطور که می دانید یخچال و فریزرهای بالا پایین تک یخچال هستند و دارای دو درب، یک درب در قسمت بالا و یک درب در قسمت پایین می‌باشد. قسمت بالا فریزر و قسمت پایین آن یخچال است. این سری از یخچال‌ها در بین مردم اهمیت زیادی دارد و برای همین شرکت‌های زیادی دست به تولید این سری محصولات کرده‌اند از جمله ال جی، سامسونگ، هیتاچی و بکو. قابلیت خرید یخچال بالا پایین با قیمت مناسب و با کیفیت و دوام زیاد از جمله مشخصات این سری از محصولات است که باعث شده بیشتر کسانی که بودجه کافی را برای خرید یخچال‌های گران قیمت‌تر ندارد، به خرید این نوع یخچال روی بیاورند و برندهای سازنده برای احترام به مشتریان این محصولات را با کیفیت خیلی بالا به بازار عرضه می‌کنند. عرض این یخچال‌ها با توجه به برند تولید کننده و ظرفیت خود یخچال‌ها متفاوت است. کسانی که فضای زیادی ندارند و به دنبال یخچالی جمع و جور هستند یخچال فریزر بالا پایین گزینه‌ای مناسب می‌باشد. برای تراز کردن یخچال می‌توانید به مقاله « تراز کردن یخچال، چگونه یخچال و فریزر را تمیز کنیم» مراجعه کنید.

ابعاد و اندازه یخچال ساید بای ساید

اندازه استاندارد یخچال ساید بای سایددر حال حاضر یخچال‌های ساید بای ساید شیک‌ترین و پیشرفته‌ترین مدل‌های موجود در بازار می‌باشند. برخی از یخچال‌های ساید بای ساید دارای دو درب، یک درب در سمت راست و یک درب در سمت چپ می‌باشند. برخی دیگر از مدل های ساید بای ساید دارای 4 درب، دو درب به صورت جدا از هم در سمت بالا و دو درب دیگر در قسمت پایین یخچال قرار دارد. این مدل یخچال‌ها با عرض 92-90 سانتی متر تولید می‌شوند و از لحاظ ارتفاعی هم 180-175 هستند و از لحاظ عمقی از 75 تا 85 سانتی متر بسته به ظرفیت یخچال متفاوت هستند.

  • نکته مهم: یخچال‌های ساید بای ساید ال جی در دو نوع، یخچال‌های درب در درب و یخچال‌های اینستاویو طراحی شده‌اند. در ادامه به شرح هر کدام به صورت جدا می‌پردازیم تا بیشتر با یخچال‌های ساید بای ساید آشنا شوید. 

ابعاد و اندازه یخچال درب در درب (Door in Door)

ابعاد و اندازه یخچال ساید بای ساید درب در درب

 یخچال ساید بای ساید درب در درب (door in door) شامل یک درب مجزا از یخچال می‌باشد که در قسمت بالای یخچال و در سمت راست قرار دارد. با باز کردن این درب متوجه طبقه‌ها و قفسه‌های زیادی می‌شوید که به کاربر اجازه ذخیره سازی انواع مواد خوراکی و میان وعده ها را می‌دهد. همان طور که می‌دانید هنگامی که درب اصلی یخچال باز می‌شود حجم بالایی از هوای خنک به بیرون رانده می‌شود که در نتیجه‌ آن موتور یخچال مجبور است برای جبران هوای خنک خارج شده با سرعت بالاتری کار کند و انرژی مصرفی بیشتری را به کار بگیرد. بنابراین با وجود درب Door in Door با هزینه‌های بالای برق در قبوض خود روبرو نمی‌شوید. ابعاد و اندازه یخچال دور این دور و اینستاویو نزیک به یخچال‌های ساید بای ساید می‌باشد که در جدول بالا به هر کدام اشاره شده است.

ابعاد و اندازه یخچال اینستاویو InstaView

ابعاد و اندازه یخچال ساد بای ساید اینستا ویو

یخچال‌های اینستاویو نسل بعدی دور این دورها هستند. فناوری ™InstaView Door-in-Door ال‌جی دارای پنل شیشه‌ای براقی است که با دو ضربه پشت سر هم روشن شده و به شما امکان می‌دهد که حتی بدون باز کردن درب یخچال، داخل محفظه را به راحتی ببینید، این کار باعث کاهش اتلاف سرما می‌شود و غذا را به مدت بیشتری تازه نگه می‌دارد. این نوع یخچال‌ها ظاهری بسیار شیک و مدرن دارند، طوری که دکوری خاص را به هر آشپزخانه ای می‌بخشند. 

ابعاد و اندازه یخچال دوقلو

اندازه استاندارد یخچال دوقلوبا مشاهده عکس بالا متوجه می‌شوید که یخچال‌های دوقلو در سمت چپ خود دارای فریزر هستند و سیستم یخچال در سمت راست آن‌ها قرار می‌گیرد. این یخچال‌ها با دسترسی آسان و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، به یکی از پرطرفدارترین نمونه‌های بازار لوازم‌ خانگی تبدیل شده‌اند. این مدل یخچال به دلیل طراحی مجزا و همچنین فضای گسترده هر کدام از قسمت‌های یخچال و فریزر در حال حاضر می‌تواند بهترین گزینه برای خانواده‌های پرجمعیت باشد. این نوع یخچال‌ها به دلیل سطح گسترده‌تری که دارند، باید پیش از خرید آن‌ها بررسی کنید که آیا فضای موردنیاز برای قرار دادن یخچال فریزر موردنظر را در آشپزخانه خود دارید یا خیر.

ابعاد و اندازه یخچال فرنچ (French Door)

ابعاد و اندازه یخچال فرنچ دوریخچال فرنچ دور یکی از شیک‌ترین و به روزترین محصولات است. از یک طرف توجه به طراحی فوق‌العاده زیبا و مجزای آن نسبت به سایر مدل‌ها و از طرفی دیگر نیز در نظر گرفتن یک سری امکانات و خصوصیات برای این مدل، بدون شک نظر هر بیننده‌ای را به سمت خود می کشاند. طراحی این نوع یخچال‌ها شامل دو بخش می‌باشد؛ قسمت بالای آن دارای دو درب و درب قسمت پایینی آن به صورت کشو مانند می‌باشد. این نوع یخچال فریزر به طور متوسط دارای ظرفیت تقریبی 36 اینچ و اندازه آن بین 20 تا 27 فوت مکعب است. این دستگاه سبک مدرن به جای ارتفاع بیشتر، پهنای بیشتری دارد و فضای بیشتری برای ذخیره ظرف‌های خیلی بزرگ دارد. تفاوت این یخچال فریزرها با یخچال فریزرهای ساید بای ساید این است که این مدل یخچال فریزرها دارای سه درب و بعضاً چهار درب می باشد و 2 درب آن بصورت کشویی است که طراحی آنها را نسبت به ساید بای سایدها متفاوت کرده است

جمع بندی

همانطور که اطلاع دارید هر تولید کننده بر اساس خطوط تولید یخچال فریزر خود مشخصات خاص خود را دارد، اما در تعیین ابعاد جدید یخچال جنبه‌هایی اساسی وجود دارد و ابعاد مختلفی برای هر نوع یخچال وجود دارد. بنابراین این ابعادها به صورت میانگین بیان شده است. ممکن است این برندها بسته به مدلی که دارند ابعاد آن‌ها تا چندین سانتی متر فرق داشته باشند. اگر مدل خاصی مدنظر دارید برای فهمیدن ابعاد دقیق آن، در قسمت نظرات بپرسید یا با ما تماس حاصل فرمایید.

اگر به راهنمای خرید یخچال فریزر نیاز دارید می توانید به مقاله « راهنمای جامع خرید یخچال فریزر » مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 16 میانگین: 3.4]

حتما ببینید

مقایسه یخچال فریزر ال جی X257 با X247

مقایسه یخچال فریزر ال جی X257 با X247

یکی از ضروری‌ترین وسایل منزل یخچال فریزر می‌باشد که هر خانه‌ای به آن احتیاج دارد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *