تلویزیون سامسونگ S95B

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ S95B

اولد سامسونگ S95B

سامسونگ یکی از برندهای مطرح حوزه تلویزیون بوده که پس از مدت‌ها، شروع به عرضه اولین اولد خود در سال 2022 نمود. سامسونگ سابقه‌ای ده ساله در خط تولید اولد داشته اما از تولید این سری تلویزیون‌ها خودداری می‌کرد و بیشتر در حوزه تولید کیولدها مشغول به فعالیت بود. تلویزیون S95B از تکنولوژی QD-OLED بهره می‌برد که مخفف عبارت quantum dots بوده و قادر است تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی به نمایش بگذارد؛ روشنایی بالاتر، نمایش رنگ بهتر و وضوح بیشتر تصاویر از جمله نقاط قوت این سری از تلویزیون‌های سامسونگ به حساب می‌آید؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنم حتما ویدیوی زیر که مربوط به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات این تلویزیون است را تماشا کنید و همچنین در انتهای این مطلب ویدیوی آنباکس را نیز مشاهده نمایید.

جمع امتیازات تلویزیون سامسونگ S95B ( امتیاز از 10 می‌باشد)
امتیاز کلی: 9.0 امتیاز فیلم: 8.9
نمایش تلویزیون: 8.6 ورزش: 8.9
بازی های ویدیویی: 9.4 فیلم اچ دی آر: 8.9
بازی اچ دی آر: 9.3 مانیتور: 9.5

تلویزیون سامسونگ S95B دارای کیفیت تصویر 4K و سرعت تازه‌سازی 120 هرتز بوده که به واسطه پردازنده کوانتومی Neural خود قادر است، محتواهای مختلف را با کیفیت بالا به تصویر بکشد و حتی محتواهایی با وضوح پایین را نیز ارتقا دهد. در مورد توان صدای این تلویزیون تاکنون اظهار نظر خاصی نشده و باید منتظر بررسی‌های بیشتر ماند اما پشتیبانی از دو قابلیت دالبی اتموس و Object Tracking Sound که مختص به ردیابی سوژه‌های صوتی بوده می‌تواند قابل توجه باشد. اگر می‌خواهید با پرچم‌داران و بهترین تلویزیون‌های سامسونگ آشنا شوید، حتما نگاهی به مطلب بهترین تلویزیون سامسونگ بیاندازید.

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ S95B

تلویزیون سامسونگ s95bطراحی زیبا و منحصر به فرد در S95B یکی دیگر از نکات قابل توجه بوده که می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند؛ پایه نصب شده در مرکز نسبتا کوچک است. به دلیل اندازه بزرگ تلویزیون نسبت به پایه، کمی تکان می خورد. پایه نمایشگر را حدود 7.6 سانتی‌متر بالاتر از میز قرار می دهد، بنابراین بیشتر ساندبارها بدون مسدود کردن صفحه در جلوی آن قرار می گیرند.

پشت تلویزیون از دو بخش تشکیل شده است. پنل مرکزی که لوازم الکترونیکی را در خود جای می دهد از پلاستیک صاف ساخته شده است. پوشش‌هایی برای پنهان کردن ورودی‌ها و کمک به مدیریت کابل وجود دارد. برخلاف سایر پرچمدارهای سامسونگ در این تلویزیون از one connect استفاده نشده و پورت‌های دستگاه به صورت L مانند در بخش پشتی تلویزیون تعبیه شده‌ است.

بخش اصلی پنل سامسونگ S95B فوق‌العاده نازک است، اما انحنای بسیار کمی نیز در آن دیده می‌شود. این انحنای خفیف روی دید تاثیری نمی‌گذارد و در نمایشگرهای OLED بسیار رایج است، زیرا به‌طور باورنکردنی نازک هستند. این تلویزیون کیفیت ساخت عالی دارد. متریال استفاده شده بسیار عالی است و انعطاف پذیری بسیار کمی در هر یک از پنل‌ها وجود دارد. پایه به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می‌کند، اما به دلیل اندازه بزرگ آن کمی لرزش وجود دارد. متأسفانه، نمایشگر اثر انگشت را به راحتی نشان می دهد و حذف آنها دشوار است.

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ S95B

تلویزیون سامسونگ S95Bاز آنجایی که نمایشگرهای OLED به جای نور پس زمینه از پیکسل‌های خود تابشی استفاده می‌کنند، سامسونگ S95B دارای نسبت کنتراست تقریبا بی‌نهایت است. این ویژگی اجازه می‌دهد تا روشنایی هر پیکسل را به صورت جداگانه کنترل کند، بنابراین می‌تواند هایلایت‌های روشن را درست در کنار رنگ‌های مشکی کامل بدون هاله نمایش دهد. با هر صفحه نمایشی، اگر در اتاقی تاریک هستید، سیاهی عمیق عمدتاً قابل توجه است، اما در این تلویزیون اهمیت بیشتری دارد. از آنجایی که فاقد فیلتر پلاریزه است، رنگ‌های مشکی برآمده به نظر می‌رسند و اگر حتی کمی نور در اتاق شما وجود داشته باشد، تلویزیون کمی رنگ صورتی دارد. برای اینکه از این تلویزیون نهایت لذت را ببرید، واقعا باید در یک اتاق کاملا تاریک باشید.

تلویزیون سامسونگ S95B نور پس‌زمینه ندارد، اما به لطف نسبت کنتراست تقریبا بی‌نهایت آن، معادل یک ویژگی لوکال دایمینگ کامل است. این تلویزیون دارای حداکثر روشنایی در HDR است. متأسفانه، به دلیل محدودکننده روشنایی خودکار تهاجمی تلویزیون (ABL)، هنوز هم صحنه‌های روشن بزرگ به‌طور قابل‌توجهی کم‌تر از نقاط برجسته کوچک‌تر هستند. به طور کلی، تقریباً در حالت «بازی» به اندازه حالت «فیلم» روشن است، اما صحنه‌های واقعی کمی تاریک‌تر هستند. تلویزیون S95B سامسونگ دارای حداکثر روشنایی در SDR است. برای غلبه بر تابش خیره کننده در اتاق‌های روشن به اندازه کافی روشن است، اما متأسفانه، صحنه‌های روشن بزرگ به طور قابل توجهی توسط محدود کننده روشنایی خودکار تلویزیون (ABL) کم رنگ می‌شوند. این امر عمدتاً هنگام تماشای ورزش‌هایی با سطوح بازی روشن مانند هاکی باعث حواس پرتی می‌شود. تنظیم حداکثر روشنایی بر روی “خاموش” به طور موثر ویژگی ABL را غیرفعال می‌کند، اگر می‌خواهید روشن‌ترین تصویر ممکن را داشته باشید، به حالت تصویر پویا تغییر دهید، با افزایش کنتراست در «بالا»، کنتراست در «حداکثر» و تن رنگی که روی «استاندارد» تنظیم شده است، تصویر روشن‌تری را به دست می‌آورید.

نمایش تصاویر

تلویزیون سامسونگ S95B دارای زمان پاسخگویی پیکسلی تقریباً لحظه‌ای است، بنابراین حرکت سریع فوق‌العاده واضح است، تقریباً بدون هیچ تاری در پشت اشیاء سریع حرکت می‌کند. با توجه به ماهیت نمونه برداری و نگه داشتن فناوری OLED، همچنان تاری ماندگار قابل توجهی وجود دارد. سامسونگ S95B از نظر فنی فاقد سوسو زدن نیست، زیرا کاهش اندکی در روشنایی وجود دارد که با چرخه به‌روزرسانی نمایشگر مطابقت دارد. متأسفانه، به دلیل زمان پاسخگویی پیکسلی تقریباً لحظه ای سامسونگ S95B، پرش تصویر قابل توجهی با محتوای نرخ فریم پایین وجود دارد. پرش تصویر در تلویزیون بر نمایش روان آن تأثیر می‌گذارد. پرش، بیشتر در هنگام نمایش آهسته تصاویر با سرعت نمایش کم اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود تصاویر قطع و وصل شوند. این حالت به ویژه در عکس‌های متحرک قابل توجه است. ویژگی درج قاب سیاه و ویژگی درون یابی حرکتی هر دو می‌توانند به کاهش پرش تصویر کمک کنند، اما هر دو دارای اشکالاتی هستند.
تلویزیون S95B سامسونگ از همه فرمت‌های نرخ به‌روزرسانی متغیر فعلی پشتیبانی می‌کند و تجربه بازی تقریباً بدون قطعی را از هر منبعی که از VRR پشتیبانی می‌کند، تضمین خواهد کرد. ویژگی VRR در طیف وسیعی از نرخ‌های تازه‌سازی کار می‌کند. در کمتر از حدود 40 هرتز، جبران نرخ فریم پایین (LFC) به طور خودکار فعال می‌شود، بنابراین حتی اگر نرخ فریم شما بسیار پایین بیاید، باز هم قطعی صفحه نمایش را مشاهده نخواهید کرد.

ورودی‌ها

تلویزیون سامسونگ S95B

تلویزیون سامسونگ S95B دارای تأخیر ورودی کم فوق‌العاده‌ای در حالت “بازی” است. این اطمینان را می‌دهد که اقدامات شما با آنچه روی صفحه می‌بینید همگام هستند و تجربه بازی پاسخگو را به شما می‌دهند. سامسونگ S95B از تمام وضوح‌های رایج تا 4k @ 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. به جز 1440p @ 120Hz، همه فرمت‌های پشتیبانی شده سیگنال های کروما 4:4:4 را به درستی نمایش می دهند که برای وضوح متن مهم است. متأسفانه، با وجود اینکه می تواند کروما 4:4:4 را به درستی نمایش دهد، متن یک رایانه شخصی به دلیل ساختار غیرمعمول زیرپیکسل واضح نیست. سیگنال‌های 4k @ 120 هرتز به درستی و بدون نصف شدن رزولوشن یا مشکلات دیگر، نمایش داده می‌شوند.

تلویزیون سامسونگ S95B به طور کامل با PS5 و Xbox Series X سازگار است. همچنین با ویژگی نرخ نوسازی متغیر سونی در PS5 کار می‌کند و هنگامی که بازی را شروع می‌کنید به طور خودکار به حالت ‘بازی’ تغییر می‌کند. همچنین این تلویزیون از eARC پشتیبانی می‌کند و به آن اجازه می‌دهد صدای با کیفیت بالا فشرده نشده را از یک منبع متصل به ساندبار یا سیستم سینمای خانگی شما منتقل کند. متأسفانه، فرمت DTS را پشتیبانی نمی کند، زیرا بسیاری از بلوری های UHD از DTS برای آهنگ های صوتی بدون افت خود استفاده می‌کنند.

همانطور که از تصویر بالا پیداست چهار پورت HDMI2.1، دو پورت USB، یک جک ورودی هدفون، یک ورودی آنتن، یک کابل Ethernet و یک ورودی اُپتیکال به چشم می‌خورد؛ پشتیبانی از HDMI2.1 برای اتصال کنسول‌های نسل نهمی نظیر PS5 مناسب بوده و انتظار می‎‌رود شاهد پشتیبانی از دو قابلیت VRR و ALLM هم باشیم. 

کیفیت صدا تلویزیون سامسونگ S95B

تلویزیون سامسونگ S95B پاسخ فرکانسی مناسبی دارد. افزونه فرکانس پایین آن، بالا است، بنابراین مانند اکثر تلویزیون‌ها، نمی‌تواند باس زیادی تولید کند. از سوی دیگر، دارای پروفایل صدای نسبتاً متعادلی در سطوح گوش دادن پایین‌تر است که در نتیجه دیالوگ‌های واضحی ایجاد می‌کند. این تلویزیون به طور کلی عملکرد اعوجاج خوبی دارد. اعوجاج هارمونیک بسیار کمی حتی در حداکثر ولوم وجود دارد و در محدوده سه گانه، جایی که بیشتر قابل توجه است، بسیار کم است. اعوجاج یا دیستورت پدیده ای است که در تمام دستگاه‌ها در حدی وجود دارد. اعوجاج ناخالصی و بی کیفیتی صدا در اوج صدا می‌باشد. هر قدر که صدا بالاتر می‌رود از کیفیت و وضوح آن کاسته می‌شود، علت آن هم مثلاً این است که آمپلی فایر نمی‌تواند سیگنال ورودی را به همان شکلی که هست تقویت کند و در خروجی ظاهر کند.

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون سامسونگ S95B

رابط کاربری و برنامه‌ها

تلویزیون سامسونگ S95Bتلویزیون سامسونگ S95B نسخه 2022 سیستم عامل تایزن را اجرا می‌کند که استفاده از آن سریع و آسان است. رابط اکنون به جای نواری که در نسخه قبلی ظاهر شده بود، کل صفحه را پر می‌کند. پیدا کردن محتوای مورد علاقه خود را آسان‌تر می‌کند. متأسفانه، مانند اکثر تلویزیون‌های موجود در بازار، تبلیغات در سراسر رابط S95B سامسونگ وجود دارد و هیچ گزینه‌ای برای غیرفعال کردن کامل آن‌ها وجود ندارد. برنامه‌های ارائه‌شده بیشتر سرویس‌های پخش رایج را پوشش می‌دهند و مجموعه بزرگی از برنامه‌های اضافی موجود در فروشگاه برنامه سامسونگ وجود دارد. همچنین با Google Duo سازگار است که با اتصال وب‌کم به تلویزیون، از تماس ویدیویی با حداکثر 32 نفر پشتیبانی می‌کند.

ریموت کنترل

تلویزیون سامسونگ S95Bریموت کنترل باریک است و استفاده از آن آسان است، اما دارای تعداد محدودی از دکمه‌ها است، بنابراین باید بیشتر موارد را از طریق منوهای تلویزیون تغییر دهید. چهار دکمه دسترسی سریع برای محبوب‌ترین سرویس‌های پخش وجود دارد. متأسفانه، هیچ راهی برای بازنگری این موارد به موارد دلخواه شما وجود ندارد. می‌توانید ریموت را از طریق پنل خورشیدی در پشت یا با کابل USB-C (به طور جداگانه فروخته می‌شود) شارژ کنید. S95B سامسونگ با چندین دستیار صوتی از جمله Bixby، Google Assistant و Alexa سازگار است، اما باید از ریموت کنترل استفاده کنید زیرا تلویزیون دارای میکروفون داخلی برای کنترل‌های هندزفری نیست. کنترل‌های صوتی در این تلویزیون به خوبی کار می‌کنند و به شما امکان می‌دهند برنامه ها را راه اندازی کنید، ورودی‌ها را تغییر دهید یا تنظیمات خاصی را انجام دهید.

لوازم جانبی

تلویزیون سامسونگ S95Bلوازم جانبی این تلویزیون شامل موارد زیر می‌باشد:

  • ریموت کنترل
  • کابل برق
  • آداپتور 3.5mm به RCA
  • براکت دیواری VESA
  • دفترچه راهنما

نقاط قوت و ضعف تلویزیون سامسونگ S95B

نقاط قوت نقاط ضعف
نسبت کنتراست تقریبا بی‌نهایت برای رنگ‌های مشکی
ABL تهاجمی می‌تواند با مناطق بزرگ روشنایی حواس را پرت کند
حذف لرزش 24p از هر منبعی به طور خودکار 
زمان پاسخ سریع منجر به پرش تصویر قابل توجه می‌شود
پهنای باند HDMI 2.1 در هر چهار پورت
از عبور DTS یا Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند
اوج روشنایی خوب در SDR
وجود رنگ‌های سیاه برجسته در اتاقی با هر نور محیطی
رنگ‌های فوق‌العاده روشن
خطر کوچک سوختگی دائمی
زاویه دید فوق‌العاده وسیع 
حاشیه‌های رنگی قابل توجه
طیف رنگی گسترده
 
بازتاب فوق‌العاده
 
تاخیر ورودی کم
 

آنباکس و کالیبراسیون تلویزیون سامسونگ S95B

در ویدئوی زیر به صورت کامل بازگشایی تلویزیون سامسونگ S95B انجام شده و شما می‌توانید با شیوه اصولی نصب و راه اندازی این تلویزیون آشنا شوید؛ همچنین در ادامه‌ی ویدئو، کارشناس سلام بابا وارد منوی تلویزیون شده و شما را با بخش‌های مختلف آشنا خواهد کرد تا به آسانی کالیبراسیون تلویزیون خود را انجام دهید.

مقایسه تلویزیون سامسونگ S95B با تلویزیون ال جی C2

بنابر خواسته‌ی کاربران سایت سلام بابا ویدئوی مقایسه تلویزیون S95B با C2 که به نوعی رقیب هم از دو برند سامسونگ و ال جی هستند و جزو پرفروش‌ترین‌ها در سال 2022 به حساب می‌آیند، ضبط و بارگذاری گردید تا شما کاربران عزیز با آگاهی کامل نسبت به خرید این مدل اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از شما دعوت می‌کنم حتما نظاره‌گر ویدئوی زیر از مجموعه سلام بابا باشید.

این دو تلویزیون از بهترین محصولات بازار به شمار می‌روند. هر دو مدل در سال 2022 در کشور کره تولید و روانه بازار شده‌اند اما S95B مونتاژ مجارستان و C2 مونتاژ مصر می‌باشد. هر دو تلویزیون برای تماشای حرفه ای فیلم و سریال و همچنین بازی کردن با کنسول های نسل نهم گزینه فوق‌العاده ای هستند همچنین تلویزیون ال جی C2 مناسب استفاده تجاری در هتل‌ها نیز می‌باشد. صفحه نمایش در S95B از نوع QD-OLED (RGB) که نوع پیشرفته اولد است و در C2 از نوع (WOLED (WRGB می‌باشد. ال جی C2 دارای رفرش ریت 120 هرتز و S95B از رفرش ریت 144 هرتز برخوردار است. تلویزیون سامسونگ S95B مجهز به قدرتمندترین پردازشگر سامسونگ یعنی Neural Quantum Processor 4K و تلویزیون ال جی C2 از پردازشگر α9 Gen5 AI Processor 4K پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون ال جی C2 در سایزهای متنوع‌تری وارد بازار شده در حالی که تلویزیون S95B سامسونگ تنها در سایز 55 و 65 اینچ تولید و در دسترس کاربران قرار گرفته است. تلویزیون سامسونگ S95B مجهز به سیستم عامل تایزن 6.5 است و تلویزیون ال جی C2 از سیستم عامل webOS نسخه 7 بهره می‌برد. زمان پاسخگویی تلویزیون ال جی C2 نسبت به تلویزیون سامسونگ S95B کمتر است که این امتیاز برای بازی بسیار فوق‌العاده است. در کل باید گفت که خرید تلویزیون ال‌جی C2 می‌تواند برای بازی و گیمینگ بسیار مناسب بوده و امکانات بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. هر دو تلویزیون از امکانات و ویژگی‌های عالی بهره برده‌اند و در زمینه سایر امکانات اختلاف زیادی نداشته و شبیه به هم عمل می‌کنند. در نهایت خرید هر کدام به سلیقه و نیاز شما بستگی خواهد داشت. 

تلویزیون سامسونگ S95B ارزش خرید دارد؟

تلویزیون سامسونگ S95B دارای صفحه نمایش کیودی اولد (QD-OLED)، کیفیت تصویر 4K و سرعت تازه‌سازی 120 هرتز بوده که محتواهای مختلف را با کیفیت بالا نمایش می‌دهد. این تلویزیون دارای زمان پاسخگویی لحظه‌ای و پرش تصویر بسیار کمی است و همچنین این تلویزیون یکی از بهترین تلویزیون‌های گیمینگ بازار محسوب می‌شود و دارای 4 پورت HDMI 2.1 است. این تلویزیون در سایزهای 55 و 65 اینچ به بازار عرضه شده است. سامسونگ در این تلویزیون از زبان طراحی LaserSlim استفاده نموده است که بسیار فوق‌العاده است و برای نصب روی دیوار عالی می‌باشد. همچنین برای تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال و بازی کردن با کنسول‌های نسل نهم نیز گزینه فوق‌العاده‌ای است. اگر تمایل به خرید و بررسی مدل‌های به‌روزتر از این مدل را دارید، پیشنهاد می‌کنم مطلب بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ S95C، محصول سال 2023 سامسونگ در وبلاگ سلام بابا را از دست ندهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

حتما ببینید

تلویزیون سامسونگ Q80C

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q80C

تلویزیون سامسونگ Q80C  تلویزیون‌های سامسونگ معمولاً جزو بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار هستند. تلویزیون‌های این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *