تلویزیون سامسونگ Q70B

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70B

با سلام امروز میخوام یکی از تلویزیون‌های دیگر سامسونگ که تولید سال 2022 این کمپانی است، را برای شما معرفی کنم؛ این تلویزیون، Q70B است، محصولی میان‌رده که دارای امکانات و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای است که این امکانات را بیشتر در تلویزیون‌های پرچم‌دار یا بالارده می‌توان دید. این قابلیت‌ها شامل HDMI با پهنای باند 2.1 در نرخ نوسازی 120 هرتز برای کیفیت 4K بوده و همچنین می‌توان به قابلیت تازه سازی متغیر یا همان VRR نیز در آن اشاره داشت که از امکانات فوق‌العاده‌ی آن به حساب می‌آید. گذشته از این‌ها در این تلویزیون از پنل VA پشتیبانی شده است که دارای کنتراست بسیار عالی بوده و می‌تواند به خوبی در محیط‌های تاریک و روشن با تابش شدید کیفیت را در تصویر حفظ کند هر چند این پنل از زاویه دید مطلوبی برخوردار نیست. یکی از امکانات خوب دیگری که در تلویزیون سامسونگ Q70B می‌توان به آن اشاره داشت، سیستم عامل تایزن است که سامسونگ آن را در نسخه 2022 منتشر کرده و استفاده از آن بسیار آسان و روان است. در ادامه مطلب ابتدا ویدیویی کامل از معرفی این محصول برای شما بارگذاری شده است، سپس بخش‌های مختلف تلویزیون به صورت جزئی‌تر مورد بررسی قرار گرفته است، پس تا پایان با سلام بابا همراه باشید.

نمره اجرایی در استفاده کلی 7.7نمره اجرایی در تماشای فیلم 7.3نمره اجرایی در برنامه‌های تلویزیونی 7.9نمره اجرایی در برنامه‌های ورزشی 7.8نمره اجرایی در بازی‌های ویدیویی 8.1نمره اجرایی در HDR ویدیو 7.3نمره اجرایی در HDR بازی 8.0نمره اجرایی در مانیتورینگ 8.4

این تلویزیون را می‌توان یک محصول خانگی و مناسب دانست که می‌تواند برای استفاده کنسول‌های نسل نهم نیز مناسب باشد که نسبت به بسیاری از تلویزیون‌های داخل بازار قیمت مقرون به صرفه‌تری نیز دارد. یکی از ویژگی‌های آن کنتراست بالا در تصویر است که باعث شده این تلویزیون برای استفاده در محیط‌های تاریک، حتی برای اتصال با کنسول‌های بازی بسیار مناسب باشد. این نمایشگر می‌تواند در محیط‌هایی که روشنایی بیشتری دارند و تابش نور در آن‌ها شدید است، بسیار خوب عمل کنند و روشنایی خود را بر محیط اطراف غالب کند. یکی دیگر از قابلیت‌های Q70B تأخیر در ورودی بسیار عالی آن بوده که می‌تواند برای برنامه‌های ورزشی و بازی‌های ویدیویی عملکرد فوق‌العاده‌ای نشان دهد. این ویژگی می‌تواند در هنگام استفاده به عنوان مانیتور نیز بسیار مؤثر باشد و موجب رضایت شما در اتصال به کامپیوتر خانگی باشد. البته در نظر داشته باشید قابلیت HDR در هنگام تنظیم برای صحنه‌های تاریک به اندازه کافی روشن نمی‌شود و این می‌تواند یک امتیاز منفی برای این نمایشگر تلقی شود. 

تلویزیون Q70B سامسونگ برای برای نمایش فیلم می‌تواند یک گزینه مطلوب در منزل شما باشد، زیرا دارای نسبت کنتراست بسیار بالایی است و می‌تواند در هنگام پخش، مشکی‌های عمیقی را تولید کند که این برای تماشای فیلم در محیط‌های تاریک ایده‌آل می‌باشد. گذشته از این در هنگام پخش تصاویر سریع به هیچ عنوان پرش ندارد چون زمان پاسخ‌گویی پردازنده بسیار سریع است. با این همه سرعت عملکرد خوب، در نظر داشته باشید که در تصاویر آهسته نمایش دلچسبی ندارد و پردازش خوب انجام نمی‌شود.

Q70B سامسونگ برای اجرای برنامه‌های تلویزیونی می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید شما باشد چون که از روشنایی خیره کننده‌ای برخوردار است و در محیط‎‌های بسیار روشن می‌تواند به درستی نمایش را انجام دهد و در برابر تابش شدید، بازتاب فوق‌العاده‌ای داشته باشد. اما با این وجود از زاویه دید گسترده‌ای بر خوردار نیست و نمی‌تواند در محیط‌های بزرگ کاربردی عمل کند چون مخاطب فقط در حالت رو به رو و مستقیم می‌تواند کیفیت تصویر عالی داشته باشد. اما در کنار این‌ها نیز وجود سیستم عامل کاربردی تایزن در نسخه جدید می‌تواند بسیار سرگرم کننده و جذاب باشد و دسترسی فوق‌العاده‌ای در اختیار کاربر قرار دهد. 

تلویزیون Q70B سامسونگ از تلویزیون‌های خوبی است که می‌توان با استفاده از آن مسابقات ورزشی را دنبال کرد و از دیدن آن لذت برد. چون تأخیر در ورودی آن بسیار مطلوب است و می‌تواند حرکت توپ و بازیکنان را در بهترین حالت نمایش دهد. و با استفاده از روشنایی بالایی که دارد می‌تواند بر تابش شدید نور محیط غلبه کند و تصاویر را بدون افت کیفیت نمایش دهد. این تلویزیون دارای زاویه دید وسیعی نیست و به همین دلیل نمی‌تواند برای نمایش‌های گروهی گزینه مطلوبی باشد پس برای تماشای دسته جمعی یک مسابقه اصلا ایده‌آل نیست. همچنین در هنگام پخش گوشه‌های تصویر مقداری تیره‌تر از مرکز تصویر هستند و این می‌تواند موجب حواس پرتی مخاطب در هنگام پخش باشد.

تلویزیون سامسونگ مدل Q70B یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه‌ای است که می‌تواند برای نمایش بازی‌های ویدیویی بسیار مطلوب باشد. نرخ نوسازی 120 هرتزی آن در کیفیت تصویر 4K می‌تواند تصاویر فوق‌العاده شفافی را نمایش دهد. در آن برای کاهش نیز و پرش در هنگام نمایش، از فناوری FreeSync (VRR) پشتیبانی شده که در نوع خود بی‌نظیر است. همچنین، از بازی‌های 120 هرتزی با کیفیت تصویر 4K بدون مشکل پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون سامسونگ Q70B برای تماشای فیلم در حالت HDR یک تلویزیون خوب است که نسبت کنتراست فوق‌العاده بالایی دارد، این در حالی است که قابلیت HDR در هنگام پخش قسمت‌های تاریک دچار مشکل است و روشنایی کافی ایجاد نمی‌کند. این تلویزیون می‌تواند طیف وسیعی از رنگ ها را در شفاف‌ترین حالت نمایش دهد که در نوع خود بی‌نظیر است. با این حال، روشنایی HDR آن کمی محدود است، بنابراین روشن‌ترین هایلایت‌ها آنطور که باید ظاهر نمی‌شوند.

سامسونگ Q70B برای بازی‌های HDR تلویزیونی مطلوب به حساب می‌آید. یکی از دلایل عملکرد خوب در بازی، زمان پاسخ‌گویی سریع و تأخیر ورودی کم و پشتیبانی از VRR بوده که یک تجربه فوق‌العاده از بازی را به شما ارائه می‌دهد. این در حالی است که بر خلاف حالت عادی روشنایی HDR مطلوب به نظر می‌رسد، البته از سوی دیگر نیز از تمام امکانات لازم برای این حالت مانند پهنای باند 2.1 در HDMI با نرخ نوسازی 120 هرتز در کیفیت تصویر 4K و قابلیت VRR پشتیبانی شده است که می‌تواند بسیار عالی باشد.

سامسونگ Q70B برای استفاده به عنوان یک مانیتور برای کامپیوتر خانگی عالی است. چون که این تلویزیون می‌تواند کرومای مناسب 4:4:4 را برای همه رزولوشن‌ها به جز 1440p نمایش دهد که برای وضوح متن در هنگام استفاده از آن به عنوان مانیتور بسیار مهم است. همچنین دارای تأخیر ورودی فوق‌العاده کم است که برای بازی‌های کامپیوتری می‌تواند عالی باشد. با این حال از زاویه دید وسیعی برخوردار نیست و برای تماشای چند نفری نمی‌تواند گزینه مطلوبی باشد.

طراحی تلویزیون سامسونگ Q70B

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ Q70Bنمایشگرهایی کیولد سامسونگ که در سال 2022 تولید شده‌اند بسیار باریک و زیبا هستند و Q70B نیز از این قاعده مستثنی نیست. این تلویزیون به گونه‌ای طراحی شده است که در هر مکانی بسیار زیبا دیده می‌شود. پایه در آن نسبت به مدل‌های قبلی تغییر کرده است و زیبایی و استحکام بیشتری را به دست آورده که این می‌تواند فوق‌العاده باشد. این پایه در وسط نمایشگر قرار گرفته است، بنابراین شما می‌توانید به راحتی آن را بر روی میزهای مسطح قرار دهید.

پایه نگهدارنده

پایه تلویزیون سامسونگ Q70BQ70B سامسونگ دارای پایه‌ای پلاستیکی است که کمی بی‌کیفیت به نظر می‌رسد، اما در بیشتر موارد به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می‌کند و لرزش را در آن به حداقل رسانده است. این پایه در وسط نمایشگر نصب شده است، بنابراین در صورت تمایل و بسته به نوع دیزاین دلخواه‌تان می‌توانید آن را روی یک میز کوچکتر قرار دهید، حتی اگر از خود تلویزیون نیز کوچک‌تر باشد. گذشته از آن با توجه به ارتفاع موجود در آن نسبت به کف میز می‌توانید در زیر تلویزیون انواع سیستم‌هایی صوتی مانند ساندبار را به راحتی قرار دهید بدون آن که مانع دید شما شود.

قسمت پشتی تلویزیون

پشت تلویزیون سامسونگ Q70Bدر قسمت پشتی Q70B بدنه‌ای پلاستیکی با حکاکی‌های افقی بسیار زیبایی دیده می‌شود و ظاهری آلومینیومی به بدنه آن بخشیده است. همچنین مسیرهایی در پشت تلویزیون و پایه برای مدیریت بهتر کابل‌ها وجود دارد که می‌تواند بسیار مفید باشد. گذشته از این در قسمت پشتی درگاه‌های ارتباطی رو به پهلو هستند و اگر تلویزیون به دیوار هم نصب شود دسترسی به آن‌ها بسیار ساده بوده که این ویژگی بسیار کاربردی است.

حاشیه و ضخامت

حاشیه و ضخامت تلویزیون سامسونگ Q70BQ70B یک تلویزیون بسیار باریک و زیبا است، این تلویزیون هم می‌تواند بر روی میز به خوبی قرار بگیرد و هم روی دیوار فوق‌العاده باشد. این تلویزیون دارای ضخامتی به اندازه 2.8 سانتی‌متر است که بسیار باریک‌تر از تلویزیون‌های پرچم‌دار در کمپانی‌های دیگر به حساب می‌آید. گذشته از این حاشیه بسیار کمی نیز برای آن در نظر گرفته شده، حاشیه‌ای 1.2 سانتی‌متری که این تلویزیون را تبدیل به یک نمایشگر تمام صفحه کرده است. 

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت تلویزیون سامسونگ Q70Bتلویزیون سامسونگ مدل Q70B از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. این تلویزیون مقدار کمی لرزش دارد، اما در کل محکم و استوار است. در نگاه اول پایه‌ها مقداری بی کیفیت دیده می‌شوند و پلاستیکی بودن آن شاید برای کاربر چندان خوشایند نباشد، اما در کل می‌توان گفت کیفیت ساخت آن با توجه به قیمت ارائه شده مناسب و قابل قبول است.

کیفیت تصویر کیولد Q70B

این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K است که تصاویر را در کیفیت بالا و با کمترین تأخیر ارائه می‌دهد و می‌تواند هنگام اجرا تصاویر بسیار زیبایی را ارائه کند. وجود پنل VA بر روی صفحه نمایش در این تلویزیون نیز بی‌تأثیر نبوده و موجب شده تا نسبت کنتراست آن بی‌نظیر باشد و در برابر روشنایی محیط نیز عملکرد خوبی داشته باشد. متأسفانه زاویه دید آن گسترده نیست و نمی‌تواند برای نمایش دسته جمعی گزینه خوبی باشد. روشنایی HDR نیز در هنگام پخش فیلم به حد کافی نمی‌رسد و همین باعث می‌شود صحنه‌های تاریک کیفیت مطلوبی را نداشته باشند، اما در حالت بازی HDR عملکرد نسبتاً بهتری دارد.

کنتراست

تلویزیون سامسونگ مدل Q70B نسبت کنتراست فوق‌العاده‌ای دارد، و به جرأت می‌توان گفت این یکی از بالاترین نسبت‌های کنتراست تست شده ما بر روی یک نمایشگر سامسونگ است، که با توجه به نداشتن ویژگی لوکال دایمینگ، بسیار عالی است. این بدان معناست که هنگام مشاهده فیلم در تاریکی، سیاهی را عمیق نشان می‌دهد.

اوج روشنایی HDR 

اوج روشنایی HDR تلویزیون سامسونگ Q70Bسامسونگ Q70B از تلویزیون‌های بوده روشنایی HDR مناسبی دارد. در صحنه‌های مختلف تصویر کاملاً ثابت است و روشنایی کلی صحنه‌ها خوب به نظر می‌رسد، همانطور که در تصویر بالا می‌بینید خط خاکستری، زرد را به خوبی دنبال می‌کند، بنابراین صحنه‌ها بیش از حد روشن یا تاریک نیستند. اما در صحنه‌های تاریک روشنایی به حد خودش نمی‌رسد و همین باعث می‌شود تا صحنه‌های تاریک در نمایش برای مخاطب، دلچسب نباشد. روشنایی HDR در Q70B برای حالت بازی بهتر به نظر می‌رسد. در بیشتر مواقع صحنه‌ها کمی روشن‌تر هستند و جزئیات کوچک و خاص در بازی‌ها ظاهر نمی‌شوند. در کل باز هم می‎‌توان گفت صحنه‌های تاریک در حالت بازی هم زیاد دلچسب نیستند.

یکنواختی خاکستری

یکنواختی خاکستری تلویزیون سامسونگ Q70Bیکنواختی خاکستری در این تلویزیون خوب است اما گوشه‌ها، کمی تیره‌تر به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید از تلویزیون به‌عنوان یک مانیتور استفاده کنید یا ورزش‌هایی مانند فوتبال را با مناطق وسیعی از رنگ‌های روشن تماشا کنید، باید به این مورد توجه کنید. در نظر داشته باشید که یکنواختی در صحنه‌هایی که تاریک هستند کمی بهتر است و در این حالت فقط کمی گوشه‌ها روشن‌تر هستند.

یکنواختی مشکی

یکنواختی مشکی تلویزیون سامسونگ Q70Bتلویزیون Q70B از یکنواختی مشکی عالی برخوردار است. قسمت‌های روشنی مانند ابر در حالت تاریک وجود دارد که زیاد به چشم نمی‌آید و روشنایی در اطراف متن‌های روشن مانند زیرنویس نسبتاً کم است و این مورد در فیلم‌ها باعث ایجاد مزاحمت نمی‌شوند. در این تلویزیون رنگ مشکی یکنواخت است اما به دلیل نداشتن قابلیت لوکال دایمینگ کمی سرمه‌ای تیره به نظر می‌رسد.

بازتاب نور و زاویه دید

سامسونگ Q70B علی‌رغم همه تبلیغات موجود، زاویه دید ضعیفی دارد و هنگامی که از کناره‌ها به تلویزیون نگاه کنید تصویر تار دیده می‌شود، در کل می‌توان گفت این تلویزیون برای محیط‌های بزرگ توصیه نمی‌شود و نمی‌تواند گزینه ایده‌آلی برای این محیط‌ها باشد. همچنین Q70B دارای بازتاب خوبی در محیط‌های روشن است و به درستی تلویزیون را با محیط‌های روشن وفق می‌دهد. در کل این تلویزیون در برابر تابش بالای نور و روشنایی بالا، کیفیت تصاویر را حفظ می‌کند و می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. برای تلویزیون‌هایی که زاویه دیده گسترده‌تری دارند می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

سازگاری با کنسول‌های بازی

سامسونگ Q70B از تمامی رزولوشن‌ها در جدیدترین کنسول‌های بازی نسل هشتم و نسل نهم پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای حالت Auto Low Latency Mode (ALLM) است که به طور خودکار تلویزیون را برای کمترین تأخیر به حالت بازی تغییر می‌دهد.
همچنین از آنجایی که این تلویزیون از Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند، در نظر داشته باشید اگر محتوای Dolby Vision را پخش کنید، در عوض به HDR10 محدود می‌شود. در این تلویزیون از درگاه‌های HDMI با پهنای باند 2.1 پشتیبانی شده است و گذشته از آن نرخ نوسازی تصویر در حالت متغیر یا همان VRR در توان 120 هرتز وجود دارد. 

پورت‌های ورودی

پورت ورودی تلویزیون سامسونگ Q70BQ70B بر خلاف مدل قبلی خود که Q70A بود و در آن فقط از یک درگاه HDMI2.1 پشتیبانی شده بود؛ از 4 درگاه HDMI2.1 پشتیبانی می‌کند و این می‌تواند بسیار عالی باشد و موجب رضایت کاربرانی گردد که علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی هستند. این تلویزیون دارای درگاه USB است که به خوبی می‌تواند انواع حافظه‌های جانبی مانند هارد اکسترنال را پردازش کند. همچنین در این تلویزیون می‌توان از درگاه‌های دیگری مانند اپتیکال نیز یاد کرد که یک رابط نوری است و کیفیت بالایی دارد. 

ویژگی‌های هوشمند Q70B

ویژگی هوشمند تلویزیون سامسونگ Q70Bدر این تلویزیون از سیستم عامل نسخه 2022 سامسونگ پشتیبانی شده است که دارای امکانات و ویژگی‌های هوشمند بسیار زیادی است. یکی از این قابلیت‌ها وجود هوش مصنوعی برای اجرای برنامه‌های شما از طریق صدا است، به گونه‌ای که از طریق صدا می‌توانید به راحتی محتوای‌های مورد نظرتان را در اینترنت و شبکه جهانی گوگل جستجو کنید. در این تلویزیون امکاناتی نیز نظیر اتصال تلفن همراه هوشمند (اندروید و IOS) و اجرای آن بر روی تلویزیون وجود دارد که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. همچنین می‌توانید با استفاده از دسترسی روان و بسیار کاربردی سیستم عامل از برنامه‌ها و بازی‌های متنوع فروشگاه مخصوص تایزن لذت ببرید.

رابط کاربری

وجود سیستم عامل تایزن با کاربری بسیار ساده و روان با پشتیبانی پردازنده کوانتومی در اجرا می‌تواند بسیار عالی باشد. این سیستم عامل مانند نسخه‌ گذشته دچار باگ در اجرا نیست و به خوبی می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه شما را در کمترین زمان ممکن اجرا کند. شما با استفاده از آن دسترسی بسیار راحتی به اینترنت دارید و از این طریق به راحتی به برنامه‌هایی مانند یوتیوب و دستیار صوتی گوگل دسترسی داشته باشید. 

ریموت هوشمند

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ Q70Bریموت کنترل تلویزیون Q70B سامسونگ ظاهری مانند سایر تلویزیون‌های سامسونگ در سال 2022 را دارد و همچنین سامسونگ در این ریموت هوشمند از یک دکمه میانبر اضافی برای اجرا که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهره گرفته است. همچنین میکروفون داخلی با Bixby، Alexa و Google Assistant به خوبی صدای شما را پردازش می‌کند و این امکان وجود دارد تا برنامه‌ها را از طریق صدا برای شما اجرا کند.

مجموع عملکرد تلویزیون سامسونگ Q70B

به طور کلی این تلویزیون را می‌توان یک محصول خانگی و مناسب دانست که می‌تواند برای استفاده کنسول‌های نسل نهم نیز مناسب باشد. یکی از ویژگی‌های این تلویزیون کنتراست بالا در تصویر است که باعث شده برای استفاده در محیط‌های تاریک، بسیار مناسب باشد. یکی دیگر از قابلیت‌های Q70B تأخیر در ورودی بسیار عالی آن بوده که می‌تواند برای برنامه‌های ورزشی و بازی‌های ویدیویی عملکرد فوق‌العاده‌ای نشان دهد. تلویزیون سامسونگ Q70B را در مجموع می‌توان یک تلویزیون میان‌رده با جدیدترین امکانات و مناسب برای کارهای روزمره دانست که از قیمت معقولی نیز برخوردار است. سامسونگ این تلویزیون را در سایزهای 55، 65، 75 و 85 به بازار عرضه کرده که می‌تواند مناسب سالن‌های مختلف با ابعاد مختلفی باشد. Q70B از کیفیت تصویر 4K برخوردار بوده و امکانات گیمینگ نظیر قابلیت VRR و HDMI2.1 نیز در آن به خوبی اجرا شده است و در آن از پنل VA پشتیبانی شده که نسبت کنتراست بالایی ارائه می‌دهد و از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است. برای خرید تلویزیون Q70B بر روی مدل آن کلیک کنید. همچنین در صورت تمایل به مطالعه درباره مدل به‌روزتر این محصول، پیشنهاد می‌کنم به مطلب بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70C مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *