بهترین تلویزیون‌های شیائومی را بشناسبد

بهترین تلویزیون شیائومی

بهترین تلویزیون‌ شیائومی 2023

شیائومی یکی از کمپانی‌هایی است که در سال‌های اخیر در دنیای دیجیتال سر و صدای بسیار زیادی به پا کرده است. می‌توان این شرکت را با گوشی‌های هوشمند اقتصادی و بسیار کاربردی‌اش شناخت که در چند سال گذشته نیز پا به عرصه بازار تلویزیون گذاشته است و تلویزیون‌های محبوبی را روانه بازارهای جهان کرده است. ما نیز امروز می‌خواهیم در این مطلب از سلام‌بابا بهترین تلویزیون‌ شیائومی در سال 2023 را معرفی و شما را با امکانات و قابلیت تلویزیون‌های این کمپانی بیشتر آشنا سازیم. در نظر داشته باشید تلویزیون‌های ارائه شده شیائومی مانند بسیاری از محصولات دیگر این کمپانی بسیار مقرون به صرفه هستند و یقینا برای افرادی که می‌خواهند یک تلویزیون خوب و با امکانات مطلوب و اقتصادی داشته باشند تلویزیون‌های شیائومی توصیه می‌شود.

در ادامه، ابتدا نیم نگاهی به یکی از جدیدترین مدل‌های موجود در بازار ایران خواهیم داشت سپس به ترتیب به معرفی بهترین تلویزیون‌های شیائومی بازار ایران خواهیم پرداخت به نحوی که در پایان، بهترین مدل تلویزیون شیائومی موجود در بازار خدمت شما معرفی شده است پس تا پایان همراه ما باشید:

تلویزیون شیائومی A2

ویژگی های کلیدی
کیفیت 4K 2022
صدا 24 وات 60 هرتز
LED / پنل VA 2×USB
 سیستم عامل Android 3×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی  چین

تلویزیون شیائومی A2 از سری نمایشگرهای اقتصادی این برند چینی در سال 2022 بوده که در آن سعی شده امکانات مناسبی با قیمت تمام شده معقول در اختیار مشتری گذاشته شود؛ A2 در  سه سایز 43 ، 50 و 58 اینچ روانه بازار گردیده که به نوعی جز ارزان‌ قیمت‌ترین تلویزیون‌های خارجی موجود در داخل کشور هم به حساب خواهند آمد. با توجه به برچسب قیمتی این تلویزیون شما از کیفیت تصویر 4K با نرخ نوسازی 60 هرتز و عمق رنگ 10 بیتی بهره خواهید برد که تصاویر قابل قبولی را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. از طرفی این محصول از سیستم عامل اندروید نیز پشتیبانی کرده که از تنوع بالایی در انواع برنامه و بازی‌ها برخوردار است. شیائومی برای این سیستم عامل از حافظه‌ای 16 گیگابایتی استفاده کرده است و برای اجرای بدون افت برنامه و بازی‌های نصب شده بر روی آن پردازنده‌ای از نوع Mali G52 MP2 استفاده شده که تولید شرکت سازنده تلویزیون یعنی شیائومی به حساب می‌آید. گذشته از این‌ها شما برای تنظیم کیفیت تصویر در محیط‌های مختلف می‌توانید از قابلیت HDR10 در آن استفاده کنید که در هر حالت تصویر را در بهترین کیفیت موجود ارائه می‌دهد. 

تلویزیون A2 به نوعی نسخه به‌روزتر P1 شیائومی به حساب می‌آید که سعی شده با ایجاد تغییراتی در طراحی و قاب تلویزیون، در نهایت محصولی کاربرپسندتر نسبت به مدل‌های پیشین روانه بازار گردد. یکی از نکات قابل توجه در مورد A2 شیائومی توان صوتی 24 واتی آن بوده که می‌تواند صدایی مناسب را در اختیار کاربر قرار دهد و آن را به یکی از گزینه‌های اقتصادی برای استفاده‌های روزمره در محیط کار یا خانه مبدل کرده است.

تلویزیون شیائومی Q2

ویژگی های کلیدی
کیفیت 4K 2022
صدا 30 وات 60 هرتز
LED / پنل VA 2×USB
 سیستم عامل Android 3×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی  چین

تلویزیون شیائومی Q2 یکی از محصولات کیولد شیائومی است که در سایزهای 50، 55 و 65 اینچ در سال 2022 به بازار عرضه شده است. این تلویزیون به دلیل برخورداری از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز برای تماشای فیلم و برنامه‌های ورزشی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای گیمینگ به صورت حرفه‌ای مناسب نیست. Q2 شیائومی نسبت به مدل سال گذشته خود از رفرش ریت پایین‌تری برخوردار است و همچنین فاقد ویژگی لوکال دایمینگ می‌باشد به همین دلیل دارای کنتراست ضعیفی است. تلویزیون شیائومی Q2  شباهت زیادی به تلویزیون شیائومی Q1E دارد. دارای صفحه نمایش LED و تکنولوژی Quantum Dot است که توانایی نمایش حجم رنگ 92 درصد از فضای رنگ DCI-P3 را دارد و همچنین دارای پنل VA است که زاویه دید کمتری نسبت به پنل‌های IPS دارد. 

نوع پایه ها در این تلویزیون از نوع دو شاخه هستند و در دو طرف تلویزیون قرار می‌گیرند. این پایه‌ها از جنس فلز و بسیار مقاوم می‌باشند.این تلویزیون قابلیت نصب بر روی دیوار توسط براکت یا پایه دیواری را نیز دارد که این پایه‌های دیواری باید جداگانه خریداری شوند. تلویزیون شیائومی Q2 دارای دو بلندگوی 15 واتی با پشتیبانی از دالبی اتموس و DTS:X است که در مجموع توان خروجی صدای 30 وات را در اختیار شنونده قرار می‌دهد. سیسم عامل این تلویزیون اندروید 11 با رابط کاربری گوگل تی‌وی می‌باشد. شیائومی برای این سیستم عامل از حافظه ای 16 گیگابایتی استفاده کرده است. همچنین از وایفای و بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون شیائومی F2

تلویزیون شیائومی  F2

ویژگی های کلیدی
کیفیت HD  2022
صدا 24 وات 60 هرتز
IPS-LED  2×USB
 سیستم عامل Fire OS 4×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی  چین

تلویزیون مدل F2 یکی از محصولات معرفی شده کمپانی شیائومی در سال 2022 است که دارای کیفیت تصویر 4K با نرخ نوسازی 60 هرتز معرفی شده است. این تلویزیون دارای سیستم عامل بسیار جدیدی به نام Fire OS است که توسط کمپانی شیائومی ارائه شده و می‌تواند عملکرد سریع و استفاده بسیار راحت‌تری را نسبت به سایر سیستم عامل‌ها داشته باشد. شما با استفاده از آن می‌تواند به دستیار صوتی هوشمند از طریق ریموت دسترسی داشته باشید و به راحتی به اینترنت متصل شوید.

این سیستم عامل با پشتیبانی پردازنده Mali G52 MP2 به راحتی بدون هیچ مشکلی برنامه‌ها و بازی‌های مورد نظر شما را اجرا می‌کند و دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است که امکان نصب انواع بازی‌ها و برنامه‌ها بر روی آن وجود دارد. گذشته از این‌ها توان صوتی در این تلویزیون 24 وات بوده که با توجه به سایزهای ارائه شده آن بسیار عالی و مناسب است. همچنین درگاه‌های موجود در این تلویزیون مطابق با نیاز کاربر ارائه شده است و یقینا شما با وجود این تلویزیون در این مورد کمبودی را حس نخواهید کرد.

تلویزیون شیائومی LM5-5ASP

تلویزیون شیائومی LM5

ویژگی های کلیدی
کیفیت 4K  2020
صدا 20 وات 60 هرتز
LED  3×USB
 سیستم عامل اندروید  3×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی ساخت چین

در سال‌های اخیر تلویزیون‌های شیائومی در ایران بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته‌اند و هر ساله استقبال خوبی از این محصولات به عمل می‌آید. یکی از تلویزیون‌هایی که طرفداران مخصوص به خود را دارد شیائومی M5-5ASP است. تلویزیون شیائومی M5-5ASP از طراحی شیک و بسیار زیبایی برخوردار است. صفحه نمایش این تلویزیون تخت بوده به همین دلیل برای اتاق و هال بزرگ، بسیار مناسب ارزیابی می‌شود. بدنه این تلویزیون از پلاستیک فشرده ساخته شده که از طرفی قاب دور آن ظاهر زیبایی را به تلویزیون و محیط خواهد بخشید. این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K است که از رزولوشن 3840X2160 پیکسل در آن پشتیبانی شده و از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده، البته در نظر داشته باشید که شیائومی برای سایز 32 اینچ آن از کیفیت تصویر HD بهره برده است. 

قرار دادن بر روی میز یا نصب تلویزیون به دیوار به لطف طراحی عالی قاب و بدنه آن کار خاصی ندارد و به آسانی صورت می‌گیرد. به لحاظ فناوری و امکانات جانبی در این تلویزیون تلاش شده تا به نسبت سایر تلویزیون‌های موجود در بازار عقب نماند. نوع ساخت این تلویزیون به گونه‌ای است که کمترین فضا را اشغال می‌کند و قابلیت متصل شدن به دیوار منزل را دارا است، پورت‌های HDMI و USB برخی از قابلیت‌های این تلویزیون هستند و در کنار قابلیت اتصال شدن به بلوتوث و وای فای می‌‌تواند بسیار کاربردی تلقی شود. به عنوان مثال، تلویزیون شیائومی M5-5ASP دارای سه پورت HDMI (یک ARC)، دو پورت USB، یک ورودی AV و S/PDIF برای صوت است. علاوه بر این، M5-5ASP دارای بلوتوث بوده که به راحتی به دستگاه‌هایی دیگر مانند ساندبار و بلندگو وصل می‌شود. حال بهتر است به سایر مشخصات تلویزیون شیائومی M5-5ASP که باعث شده شیائومی را جزو بهترین برند تلویزیون چینی قراردهد، بپردازیم. 

تلویزیون شیائومی P1

ویژگی های کلیدی
کیفیت 4K  2021
صدا 20 وات 60 هرتز
LED / پنل VA 2×USB
 سیستم عامل Android TV 3×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی  چین

P1 از جمله تلویزیون‌های تولید سال ۲۰۲۱ شیائومی به حساب می‌آید که قیمت بسیار عالی و مقرون به صرفه ای برای آن در نظر گرفته شده است. این محصول دارای امکانات و قابلیت‌های مناسب با نیاز کاربران بوده که این شرکت چینی در آن از کیفیت تصویر 4K بهره برده که در نتیجه‌ی آن، شما می‌توانید نظاره‌گر محتواهایی با رزولوشن ۳۸۴۰x۲۱۶۰ پیکسل باشید؛ این مقدار می‌تواند در کنار فناوری‌هایی مانند 4K Upscaling جزئیات فوق‌العاده‌ای را برای مخاطب به نمایش بگذارد. همچنین شیائومی برای این تلویزیون از پنل تصویر VA استفاده کرده که می‌تواند نسبت کنتراست تصویر را در حد مطلوب و مناسب پخش در محیط‌های تاریک قرار دهد. دقت داشته باشید زاویه دید در پنل‌های VA به صورت معمول ضعیف تر از پنل‌های IPS است و پیشنهاد می‌شود در هنگام پخش در زاویه مستقیم نمایشگر باشید تا دید بهتری را از تصاویر داشته باشید.

گذشته از این موارد شیائومی برای افزایش سرعت عملکرد پردازنده Mali G52 MP2 در هنگام اجرای برنامه‌های سیستم عامل از یک رام دو گیگابایتی پشتیبانی کرده است که امکان اجرای همزمان چند برنامه را با هم بر روی تلویزیون فراهم ساخته است. از نظر طراحی نیز این تلویزیون دارای صفحه نمایش تخت و تمام صفحه با حاشیه‌ای بسیار باریک است و یقینا می‌تواند جلوه بسیار زیبایی به سالن منزل شما ببخشد. همچنین در تلویزیون از قابلیت‌های هوشمندی مانند دستیار صوتی گوگل و جستجوگر صوتی هوشمند است که می‌تواند کاربردی باشد. لازم به ذکر است مدل به‌روزتر این تلویزیون یعنی A2 نیز وارد بازار ایران شده که می‌توانید نیم نگاهی هم به آن حین خرید تلویزیون داشته باشید.

 تلویزیون شیائومی Q1E

ویژگی های کلیدی
کیفیت 4K  2021
صدا 30 وات 60 هرتز
QLED / پنل VA 2×USB
 سیستم عامل Android TV 3×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی  چین

Q1E یکی از تلویزیون‌های بسیار پر طرفدار در سال 2021 بود که توسط کمپانی بزرگ شیائومی معرفی گردید؛ این تلویزیون دارای قابلیت‌ها و امکانات‌های بسیار زیادی بوده در حالی که کمپانی چینی شیائومی برای آن قیمت بسیار زیادی مطلوب و ارزانی تعیین کرده که همین باعث استقبال مناسب خریداران از این کیولد شیائومی شده است. در این تلویزیون از کیفیت تصویر 4K با صفحه نمایشی از نوع کیولد بوده که می‌تواند روشنایی بسیار عالی را در هنگام پخش در اختیار شما قرار دهد. شیائومی برای این تلویزیون از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید سال 2021 استفاده و در قلب آن از پردازنده تصویر ARM Mali G52 گنجانده که به واسطه آن می‌تواند سرعت اجرایی برنامه‌های مورد نظر شما را در بهترین حالت پخش قرار دهد. مدل Q1E یکی از رقبای جدی سری Q60 سامسونگ به حساب می‌آید که هر دو تقریبا در یک رنج قیمت قرار دارند و این تلویزیون شیائومی عملکرد بهتری در زمینه سیستم عامل هوشمند به نمایش گذاشته است.

گذشته از این‌ها در مدل Q1E دسترسی به اینترنت بسیار ساده و شما می‌توانید به راحتی با استفاده از قابلیت وای‌فای و درگاه LAN تلویزیون خود را به اینترنت متصل سازید. همچنین این پردازنده کوانتومی می‌تواند به راحتی تصویر در کمترین زمان به صفحه نمایش در بهترین کیفیت منتقل سازد تا شما بالاترین جزئیات را در آن بیننده باشید. گذشته از این‌ها شیائومی به صدای این تلویزیون اهمیت بسیار زیادی داده است و برای این تلویزیون از صدایی قدرتمند با توان 30 وات پشتیبانی کرده که می‌تواند محدوده بزرگی را تحت پوشش خودش قرار دهد و با استفاده از فناوری دالی ویژن صدایی فراگیر و کاملا شفاف را ارائه دهد. 

 تلویزیون شیائومی Q1

تلویزیون شیائومی Q1-XIAOMI

ویژگی های کلیدی
کیفیت 4K  2021
صدا 30 وات 120 هرتز
QLED / پنل VA 2×USB
 سیستم عامل Android TV 3×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی  چین

Q1E از محصولات جدید و فوق‌العاده‌ای است که در سال ۲۰۲۱ معرفی گردید. این محصول چینی دارای امکانات و قابلیت‌های مطلوب و قابل قبولی است و به راحتی می‌تواند نیازهای کاربر را پاسخگو باشد. شرکت چینی شیائومی در این تلویزیون از رابط کاربری اندروید استفاده کرده که بسیار سریع و عملکرد اجرای فوق‌العاده‌ای دارد و آن را مدیون پردازنده Mali G52 MP2 است که کمپانی شیائومی به صورت اختصاصی از آن استفاده کرده است. این پردازنده دارای چهار هسته‌ی مرکزی برای اجرا و پردازش تصاویر در بالاترین سرعت است. همچنین شیائومی در این تلویزیون از صدایی با قدرت ۳۰ وات پشتیبانی کرده که می‌تواند عملکرد فوق‌العاده یا در محیط داشته باشد و به خوبی تمام سالنی که تلویزیون در آن قرار دارد را پوشش دهد.

از یک سوی دیگر در این تلویزیون از +HDR10 استفاده شده که نور پس زمینه تصویر را در مطلوب ترین حالت قرار می‌دهد و به صورت هوشمندانه نسبت کنتراست تصویر را در محیط‌های تاریک در بهترین حالت قرار می‌دهد. همچنین درگاه‌های ارتباطی در این نمایشگر به صورت کافی در آن قرار داده شده به گونه‌ای که در آن از دو درگاه USB و سه درگاه HDMI استفاده کرده است. شیائومی در این تلویزیون از فناوری Chromecast Built-in پشتیبانی کرده که می‌تواند دسترسی و امکان اتصال سایر دستگاه‌های دیگر و اجرای محتواهای آن‌ها را بر روی تلویزیون فراهم سازد.


تلویزیون شیائومی چی بخرم؟

در وهله اول باید به این نکته دقت داشته باشید که در سری تلویزیون‌های شیائومی سعی شده با یک هزینه تمام شده معقول، یک نمایشگر با امکانات و کیفیت تصویر مناسب در اختیار خریدار قرار بگیرد پس اگر بودجه بیشتری در اختیار داشته باشید می‌توانید نسبت به خرید مدل‌های بهتری از برندهای کره‌ای یا ژاپنی نیز اقدام کنید؛ در مجموع محصولات معرفی شده در این مطلب برای انتخاب بهترین تلویزیون شیائومی، دو مدل Q2 و Q1E از سری کیولدهای شیائومی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای خرید نسبت به سایر مدل‌های معرفی شده باشند هر چند در نهایت این نوع استفاده و نیاز شما خواهد بود که تعیین‌کننده خواهد بود؛ در ادامه مدل‌هایی نظیر A2 یا P1 نیز مطرح می‌شوند که شاید نوع سلیقه شما برای چیدمان یا نوع پایه‌ها می‌تواند سهم به‌سزایی در انتخاب نهایی ایفا کند. از دید شما بهترین تلویزیون شیائومی کدام مدل خواهد بود؟! در پایان از شما دعوت می‌کنم حتما نگاهی به مطلب بهترین تلویزیون 4k بازار ایران داشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

حتما ببینید

بهترین تلویزیون گیمینگ

بهترین تلویزیون گیمینگ و مناسب بازی

بهترین تلویزیون گیمینگ یکی از مواردی که همیشه در کنار کنسول‌های بازی از اهمیت زیادی …

یک نظر

  1. Kamiyar

    از دید من شیائومی سیاستی رو که در حوزه گوشی پیاده کرده به حوزه تلویزیون هم کشونده یعنی تولید محصولات اقتصادی با امکانات نسبتا عالی که اگر پولی رو که بابتش میدیم در نظر بگیریم میشه گفت درنهایت از خریدمون راضی خواهیم بود ولی خوب همیشه سونی یا الجی محصولاتشون بیشتر آدمو مجذوب خودشون می‌کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *