تلویزیون ال جی G3

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی G3

تلویزیون ال جی G3

شرکت ال جی از جمله شرکت‌هایی است که تلویزیون‌های OLED و LED با نور پس‌زمینه تولید می‌کنند. تلویزیون‌های OLED آن‌ها بهترین عملکرد را در مقایسه با سایر برندهای دیگر دارند. این شرکت هر ساله  تلویزیون‌های خود را با بروزرسانی جدیدی به بازار عرضه می کند، امسال نیز تلویزیون‌های مدل G3 ،C3 و سایر مدل‌ها را تولید و به بازار عرضه کرده است. تلویزیون ال جی G3 یکی از محصولات ال جی در سال 2023 است که در این مطلب قصد داریم به بررسی تخصصی ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بپردازیم و بیشتر با آن آشنا شویم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 تلویزیون G3 یک تلویزیون سطح بالا در مجموعه OLED 2023 ال‌جی است که بالاتر از سری معمولی محبوب‌تر «C» LG C3 OLED و OLED سطح پایه «B» LG B3 OLED، اما پایین‌تر از LG Z3 OLED 8k قرار دارد. در تلویزیون‌های G3 برخلاف پنل‌های LCD موجود در تلویزیون‌های دیگر، هیچ نور پس زمینه‌ای وجود ندارد. در عوض، پیکسل‌های OLED می‌توانند سطوح روشنایی خود را به‌صورت جداگانه و مستقل از پیکسل‌های دیگر تغییر دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کنتراست تقریباً عالی را با رنگ‌های سیاه عمیق جوهری و بدون ایجاد شکوفایی یا هاله‌ در اطراف اجسام روشن نشان دهند. مانند تلویزیون ال جی G2، این تلویزیون نیز پایه ندارد و باید با پایه باریک دیواری نصب شود. شرکت ال‌جی در این تلویزیون به دلیل فناوری جدید Micro Lens Array (MLA)، تصویری 70 درصد روشن‌تر نسبت به تلویزیون‌های دیگر داده است. البته نوع 83 اینچی ال‌جی G3 فاقد MLA است. این تلویزیون با نسخه 2023 رابط هوشمند webOS اختصاصی ال‌جی عرضه می‌ شود و دارای چهار درگاه پهنای باند HDMI 2.1 است که از هر فناوری بازی که در سال 2023 فکر می‌کنید پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای آخرین پردازنده 2023 ال‌جی، α9 AI Processor Gen6 است.

جمع امتیازات تلویزیون ال جی G3 ( امتیاز از 10 می‌باشد)
امتیاز کلی: 9 امتیاز فیلم: 8.7
نمایش تلویزیون: 8.7 ورزش: 9
بازی های ویدیویی: 9.4 فیلم اچ دی آر: 9
بازی اچ دی آر: 9.1

مانیتور: 9.5

تفاوت بین اندازه‌ها و انواع سایز

تلویزیون‌های ال جی G3 در 4 اندازه به بازار عرضه شده و از لحاظ فنی تفاوت زیادی با هم ندارند. جهت آشنایی بیشتر با ابعاد تلویزیون می‌توانید به مطلب مرتبط با آن در وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید.
اندازه مدل
55″ OLED55G36LA
65″ OLED65G36LA
77″ OLED77G36LA
83″ OLED83G36LA

طراحی ظاهری تلویزیون ال جی G3

طراحی ظاهری تلویزیون ال جی G3ال‌جی G3 یک تلویزیون بسیار شیک و مدرن به نظر می‌رسد، از لحاظ ظاهری شبیه به تلویزون G2 نیز می‌باشد که در سال 2022 عرضه شده است. دارای یک قاب بسیار نازک و یک نمای جانبی صاف است، بنابراین هنگام نصب روی دیوار به صورت کاملاً صاف قرار می‌گیرد.

پایه نگهدارنده و پشت تلویزیون

این مدل تلویزیون ال جی پایه ندارد، زیرا برای نصب روی دیوار با پایه همراه طراحی شده است. اما اگر نمی‌خواهید آن را به دیوار نصب کنید، شرکت ال‌جی یک پایه جداگانه برای تلویزیون G3 می‌فروشد که می توانید آن را به صورت مجزا خریداری کنید. قسمت پشت تلویزیون ظاهری بسیار تمیز و مینیمال دارد. در ساخت آن از از فلز بافت‌دار با حاشیه نقره‌ای فلزی در لبه‌های آن استفاده شده است. برش‌های فرورفته‌ای در پشت وجود دارد که می توانید کابل ها را از طریق آن‌ها جمع کنید. پایه دیواری همراه را می‌توان با متصل کردن تلویزیون به جلو کشیده و مجدداً کابل ها را پس از نصب به دیوار به آسانی جمع کرد.

ضخامت، حاشیه و کیفیت ساخت

این تلویزیون دارای ضخامتی به اندازه 2.4 سانتی‌متر است. گذشته از این حاشیه بسیار باریکی نیز برای آن در نظر گرفته شده، حاشیه‌ای 0.6 سانتی‌متری که این تلویزیون را تبدیل به یک نمایشگر تمام صفحه کرده است. کیفیت ساخت تلویزیون ال جی G3 فوق العاده است. سرتاسر آن از فلز ساخته شده است، بنابراین ساختار آن کاملاً جامد است و به جز یک قسمت جزئی در وسط پنل پشتی، هیچ انعطافی ندارد.

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر 4k، سرعت رفرش 120 هرتزی، رزولوشن 3840×2160 پیکسل، قابلیت HDR، پنل WOLED و از طرفی پردازنده α9 AI Processor مهم‌ترین مشخصات تصویر تلویزیون ال جی G3 بوده که می‌تواند بسیار قابل توجه باشد. این تلویزیون از سیستم Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند. دالبی ویژن باعث می‌شود تا کیفیت رنگ و همین طور جزئیات کاراکترها در هنگام تغییر صحنه با وضوح قابل مشاهده نباشد. به طور کلی با وجود این ویژگی شما بهترین کیفیت تصویر ممکن رو تجربه می‌کنید.

کنتراست

کنتراست تلویزیون ال جی G3تلویزیون ال‌جی G3 دارای کنتراست باورنکردنی است. نمایشگرهای OLED مانند این تلویزیون از پیکسل‌های خود تابشی به جای نور پس‌زمینه استفاده می‌کنند و هر پیکسل می‌تواند به طور کامل خاموش شود، بنابراین این تلویزیون دارای نسبت کنتراست تقریباً بی‌نهایتی است. از آنجایی که پیکسل‌ها می‌توانند بدون تأثیر بر بقیه تصویر، روشن شوند، هایلایت‌های روشن کاملاً در کنار رنگ‌های مشکی تیره و جوهری، بدون شکوفایی یا سایه نمایش داده می‌شوند.

روشنایی SDR و HDR

HDR و SDR تلویزیون ال جی G3تلویزیون ال جی G3 دارای حداکثر روشنایی شگفت انگیز در HDR و همچنین SDR است. نقاط برجسته آن به روشنایی بسیار بالاتری نسبت به ال‌جی G2 OLED می‌رسد. متأسفانه، محدود کننده روشنایی خودکار آن (ABL) همچنان بسیار تهاجمی است و نورهای روشن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، اما حتی زمانی که کم نور می‌شود، این تلویزیون هنوز کمی روشن تر از مدل قبلی خود است. همچنین به یاد داشته باشید که مدل 83 اینچی فاقد لایه فوکوس MLA است، بنابراین روشن نیست. این مدل تلویزیون ال جی همانند مدل سال قبل خود در حالت بازی کمی تیره‌تر است. زمانی که محتوای روشنی در تلویزیون G3 پخش می‌شود و بخش بزرگی از صفحه نمایش را در برمی‌گیرد، روشنایی SDR آن بسیار چشمگیر است. تلویزیون ال جی G3 به اندازه کافی روشن است که بتواند بر تابش خیره کننده در اتاق‌های روشن غلبه کند، و محدود کننده روشنایی خودکار آن (ABL) به طور قابل توجهی صحنه‌های روشن را کاهش می‌دهد. با این حال، به اندازه ABL در سایر OLEDها، تهاجمی نیست. برای اطلاعات بیشتر درباره HDR و SDR به مطلب مقایسه HDR و SDR مراجعه کنید.

یکنواختی خاکستری و مشکی

تلویزیون ال‌جی G3 یکنواختی خاکستری عالی دارد. خطوط عمودی کم رنگی وجود دارد که این مورد در تمام OLEDها صادق است. همچنین مانند سال 2022 نوارهای عمودی مایل به صورتی کم رنگ نیز وجود دارد که به نظر مشکلی رایج در فناوری پنل ال‌ جی می‌باشد، اما بسیار ظریف هستند و احتمالاً در استفاده واقعی متوجه آن‌ها نخواهید شد. هیچ نشانه ای از الگوی شبکه ای که برخی از مالکان در مدل‌های 2021 خود دیده‌اند وجود ندارد که بسیار عالی است. تلویزیون ال جی G3 همچنین دارای یکنواختی مشکی کامل است و جلوه هاله‌ای در اطراف مناطق روشن صفحه نمایش در صحنه های تاریک وجود ندارد. 

طیف رنگی و حجم رنگ

این تلویزیون دارای طیف رنگی عالی در HDR است و پوشش تقریباً کاملی از فضای رنگی DCI-P3 دارد که بیشتر محتوای فعلی HDR از آن استفاده می کند. دقت رنگ آن نسبت به مدل های قبلی خود یعنی LG G2 OLED و LG C2 OLED بالاتر است و رنگ سبز به عنوان نقطه اوج در تلویزیون G3 است. نگاشت تن نیز به طور کلی بسیار خوب است باوجود اینکه هنوز در رنگ‌های غیراشباع کمی خاموش است. حجم رنگ در این تلویزیون بسیار چشمگیر است. همچنین مانند اکثر OLEDها، رنگ‌های اشباع تیره را به خوبی نمایش می دهد. در رابطه با رنگ‌های روشن و به تصویر کشیدن سفیدهای روشن نیز بهترین است و از مدل قبلی خود یعنی G2 نیز بهتر می‌باشد.

بازتاب نور

بازتاب نور تلویزیون ال جی G3
تلویزیون OLED ال‌جی G3 دارای قابلیت بازتاب فوق‌العاده است و بهتر از تلویزیون OLED ال‌جی G2 است. این تلویزیون در ترکیب با روشنایی فوق‌العاده، حتی در روشن‌ترین اتاق‌ها نیز عالی جلوه می‌دهد. انعکاس‌های روشن دارای رنگ بنفش هستند که ناشی از پوشش ضد انعکاس روی پنل است.

پیکسل

این تلویزیون از پنل‌های جدید LG Display با فناوری Micro Lens Array (MLA) استفاده می‌کند. این پنل‌ها روشن‌تر از پنل‌های ال‌جی G2 OLED هستند. فناوری MLA به عنوان یک لایه فوکوس در جلوی پنل WOLED عمل می‌کند و اجازه می‌دهد تصویری بسیار روشن‌تر داشته باشید. مانند تمام تلویزیون های OLED ال جی، هر چهار ساب پیکسل هرگز به طور همزمان روشن نمی‌شوند.

نمایش تصویر تلویزیون ال جی G3

تلویزیون ال جی G3 دارای زمان پاسخگویی پیکسلی فوق‌العاده سریع است. تاری بسیار کمی در پشت اشیاء متحرک سریع وجود دارد، اما به دلیل ماهیت نمونه‌برداری و نگه داشتن فناوری OLED، تاری ماندگاری وجود دارد که در صحنه‌های تقریباً سیاه مقدار بسیار جزئی‌تری وجود دارد، اما این مقدار قابل توجه نیست.

تلویزیون ال‌جی G3 از تمام فناوری‌های نرخ نوسازی متغیر فعلی پشتیبانی می‌کند و تجربه بازی تقریباً بدون قطعی را از هر منبع دارای VRR تضمین می‌کند. در محدوده وسیعی از نرخ تازه‌سازی به خوبی کار می‌کند، حتی زمانی که بسیار کم می‌شود، زیرا تلویزیون از جبران فریم پایین (LFC) نیز پشتیبانی می‌کند.

ورودی‌های تلویزیون ال جی G3

ورودی تلویزیون ال جی G3تلویزیون ال جی G3 دارای تأخیر ورودی کم است، در نتیجه یک تجربه بازی بسیار خوبی ارائه می‌دهد. اگرچه هنوز به خوبی مانیتورهای بازی سطح بالا نیست، اما از اکثر تلویزیون‌ها بهتر است و برای اکثر گیمرها به اندازه کافی خوب است. این نتایج با تنظیم حالت Boost روی «روشن» در منوی «بهینه‌ساز بازی» تنظیم شده است، که تأخیر ورودی را 2-3 میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد. این تلویزیون ال‌جی از همه فرمت‌های رایج پشتیبانی می‌کند و کروما 4:4:4 را به درستی نمایش می‌دهد، که برای واضح بودن متن بسیار مهم است. تلویزیون ال جی G3 برخلاف برخی از برندهای دیگر، 4k @ 120Hz را به خوبی و بدون نصف شدن رزولوشن یا مشکلات دیگر نمایش می‌دهد. این تلویزیون به طور کامل با هر چیزی که PS5 و Xbox Series X|S پشتیبانی می‌کند، مانند 1440p @ 120Hz و 4K @ 120Hz و همچنین HDMI Forum VRR سازگار است. همچنین دارای چهار پورت با پشتیبانی از پهنای باند HDMI 2.1 است که اگر چندین کنسول HDMI 2.1 دارید یا می‌خواهید یک رایانه شخصی را وصل کنید عالی است. مانند LG G2 یا C2، هر چهار پورت HDMI از پهنای باند 48Gbps پشتیبانی می‌کنند که این به شما امکان می‌دهد سیگنال‌های 4k @120Hz با رنگ 12 بیتی و کروما کامل 4:4:4 ارسال کنید که برای کاربران رایانه شخصی عالی است. این تلویزیون تقریباً از هر فرمت صوتی پشتیبانی می‌کند که بسیار عالی است. می‌توانید اطمینان داشته باشید که بدون توجه به منبع، بهترین صدای ممکن را خواهید داشت. همچنین اکنون از فرمت‌های صوتی DTS پشتیبانی می‌کند پس اگر دوست دارید DVD یا Blu-ray تماشا کنید، نیز عالی است. همانند ال جی OLED Flex، تلویزیون G3 نیز از Dolby Digital Plus 7.1 پشتیبانی نمی‌کند، که مانند تلویزیون‌های ال جی قبل ناامید کننده است.

کیفیت صدا

این تلویزیون دارای سیستم یکپارچه 4.2 بلندگو است که میزان مشخصی از صدای فراگیر را ارائه می‌دهد. به عنوان یک تلویزیون پاسخ فرکانسی بسیار خوبی دارد. این تلویزیون عملکرد اعوجاج مناسبی دارد. بلندگوها در کنترل اعوجاج زمانی که چندین فرکانس به طور همزمان تغذیه می‌شوند، خوب عمل می‌کنند. هنگام برخورد با اعوجاج از فرکانس های بنیادی فردی (THD) به خوبی عمل نمی‌کند. صدای IMD برای گوش انسان بدتر از THD است، بنابراین صدای این تلویزیون در کل خوشایند است، زیرا سطح اعوجاج درون مدولاسیون آن بسیار خوب است.

ویژگی‌های هوشمند

تلویزیون G3 به سیستم عامل WevQS 23(8) ال جی مجهز می‌باشد و از قابلیت‌های نصب برنامه، پخش آهنگ با بلوتوث، اتصال به موبایل، پشتیبانی از اینترنت اشیاء و ضبط برنامه پشتیبانی می‌کند. همچنین این تلویزیون دارای ریموت کنترل هوشمند، دستیار صوتی، مرورگر وب و منوی فارسی نیز می‌باشد. از طریق داشبورد هوشمند این تلویزیون می‌توانید دستگاه‌ها، لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را کنترل و مدیریت نمایید.

رابط کاربری 

رابط کاربری تلویزیون ال جی G3
تلویزیون ال جی G3 نسخه 2023 رابط هوشمند اختصاصی ال‌جی، webOS را اجرا می‌کند. رابط کاربری سریع و آسان است و از پروفایل‌های کاربر پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید صفحه اصلی را برای کاربران مختلف سفارشی کنید. مانند اکثر تلویزیون‌های موجود در بازار، تبلیغات در سراسر رابط وجود دارد. تلویزیون دارای مجموعه‌ای عالی از برنامه‌های اضافی، از جمله اکثر سرویس‌های پخش است. همچنین دارای پخش درایو USB، پخش درایو USB HDR ،HDR در نتفلیکس و HDR در یوتیوب نیز می‌باشد.

کنترل

تلویزیون G3 دارای کنترل جادویی مشابه با  G2 است. کنترل از راه دور همچنان می‌تواند به عنوان یک اشاره‌گر استفاده شود، و پیمایش در منوها را بسیار آسان می‌کند. این تلویزیون از کنترل صدای هندزفری از طریق میکروفون روی خود تلویزیون پشتیبانی می‌کند. در کنترل صوتی یک باگ وجود دارد و نمی‌تواند هر کاری را که  G2 می‌توانست انجام دهد، انجام دهند. این کارها شامل تعویض ورودی‌ها یا تغییر نور پس‌زمینه است اما باز کردن برنامه‌ها یا جستجو در وب به خوبی کار می‌کند. ال‌جی ممکن است این مشکل را از طریق به‌روزرسانی نرم افزار در آینده برطرف کند.

لوازم جانبی

لوازم جانبی تلویزیون ال جی G3

لوازم جانبی این تلویزیون شامل موارد زیر است :

  • ریموت (با 2 عدد باتری AA)
  • پایه دیواری باریک
  • پیچ‌ها، رول پلاک و راهنمای نصب روی دیوار
  • دستورالعمل نصب
  • راهنمای کاربر
  • بلستر IR

نقاط ضعف و قوت 

نقاط قوت نقاط ضعف
اوج روشنایی عالی در HDR خطر سوختگی دائمی
اوج روشنایی عالی در SDR

پرش تصویر به دلیل زمان پاسخ سریع 

زاویه دید فوق العاده گسترده ایجاد حواس‌پرتی به دلیل ABL تهاجمی در مناطق بزرگ و با روشنایی 
بسیار روشن برای OLED  
 کنترل بازتاب فوق العاده  
تأخیر ورودی فوق‌العاده کم  
پهنای باند HDMI 2.1 در هر چهار پورت  

تقریباً از هر فرمت صوتی پشتیبانی می کند

 
طیف رنگی فوق العاده گسترده در HDR  
حذف خودکار لرزش 24p را از هر منبعی   
پشتیبانی از لیست قابل توجهی از ویژگی های بازی  
نسبت کنتراست تقریباً بی نهایت برای رنگ‌های مشکی کامل  

بررسی نهایی تلویزیون ال جی G3

بر اساس بررسی که انجام دادیم می‌توان گفت که در مجموع تلویزیون ال جی G3 یک تلویزیون فوق‌العاده با به‌روزترین امکانات و مناسب برای کارهای روزمره، تماشای خانگی و فیلم و بازی و بدون نقطه ضعف خاصی دانست. روشنایی عالی آن در هر دو حالت SDR و HDR باعث می‌شود که برای تماشای هر چیزی از نمایش‌های تلویزیونی یا فیلم‌های کلاسیک در SDR گرفته تا تماشای آخرین فیلم‌های موفق در HDR مناسب باشد. دارای کنتراست بسیار عالی و تأخیر ورودی بسیار کم می‌باشد. البته برای داشتن این تلویزیون ویژه باید محدودیت بودجه نداشته باشید زیرا جزو تلویزیون های رده بالا و گران قیمت ال جی می باشد. این تلویزیون در سایزهای 55، 65، 77 و 83 اینچ تولید شده است که می‌تواند مناسب سالن‌های مختلف باشد. این تلویزیون از هر ویژگی بازی که فکرش را بکنید پشتیبانی می‌کند و همچنین تقریباً از هر فرمت صوتی پشتیبانی می‌کند. بنابراین با اطمینان می‌توان گفت که تلویزیون ال جی G3 یک تلویزیون همه کاره و دارای هر امکاناتی است که کاربر می‌خواهد داشته باشد. شما عزیزان می‌توانید برای خرید این محصول فوق‌العاده با کارشناسان فروش فروشگاه سلام بابا تماس بگیرید و یا به سایت فروشگاه مراجعه کنید. همچنین برای دیدن سایر بررسی‌های تخصصی و مطالب بیشتر به صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا رجوع کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.2]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *