بهترین تلویزیون گیمینگ

بهترین تلویزیون گیمینگ و مناسب بازی

بهترین تلویزیون گیمینگ

یکی از مواردی که همیشه در کنار کنسول‌های بازی از اهمیت زیادی برخوردار است نمایشگر یا تلویزیون پخش کننده محتوا است که می‌تواند در تجربه هر چه بهتر بازی برای کاربر تأثیر به سزایی داشته باشد؛ کیفیت تصویر عالی، تأخیر در ورودی پایین، سرعت رفرش بالا و صدای رسا از جمله ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شوند کاربر تا ساعت‌ها غرق فضای بازی شود. تقاضا برای تلویزیون‌های 4K با قابلیت‌ HDR که پشتیبانی از بازی‌های PlayStation 4 Pro و Xbox One X تضمین می‌کنند، در حال افزایش است چرا که گیمرها می‌خواهند بیشترین لذت را از بازی‌های مورد علاقه‌شان ببرند. تولیدکنندگان به این مسأله اهمیت می‌دهند و تلویزیون‌های جدید را با تأخیر در ورودی بسیار کم و با دیگر ویژگی‌های طراحی شده مخصوص گیمرها تولید می‌کنند. برخی از این تلویزیون‌ها وارد بازار شده‌اند و قیمت آن‌ها هم به اندازه کافی پایین آمده و ارزش خرید را دارند. ما در این مطلب از سلام‌ بابا بهترین تلویزیون 4K HDR گیمینگ را به شما معرفی می‌کنیم. پس اگر شما هم عاشق بازی هستید این مطلب را از دست ندهید.

نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد، این است که تلویزیون‌های مخصوص PS5 و Xbox Series X باید از پورت HDMI2.1 پشتیبانی کنند، اما برخی از مدل‌های ذکر شده در این مطلب فاقد این قابلیت هستند، لذا در صورتی که به دنبال یک تلویزیون برای یکی از این کنسول‌ها هستید به شما توصیه می‌کنم به مطلب”بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X” مراجعه کنید.

بهترین تلویزیون گیمینگ

قابلیت های مهم در تلویزیون گیمینگ

اگر تا حالا خیلی پیگیر کنسول‌های بازی و گیمینگ حرفه‌ای نبوده‌اید، ما توضیح مختصری برای شما در مورد اصطلاحات رایج و قابل بررسی در تلویزیون‌های مناسب برای گیمینگ ارائه می‌دهیم سپس به معرفی مدل‌ها می‌پردازیم.

HDR چیست؟

HDR یا High Dynamic Range در واقع امکان نمایش طیف وسیع‌تری از رنگ‌های مختلف، از تاریک‌ترین تا روشن‌ترین رنگ را همراه با جزئیات بیشتر فراهم می‌کند. به عبارتی نسبت کنتراست تلویزیون را افزایش داده و تصاویری واقعی‌تر و جذاب‌تر را به نمایش خواهد گذاشت. همچنین HDR باعث می‌شود در مقایسه با تصاویر معمولی جزئیات بسیار بیشتری دیده شود و اجزای تصویر هم هر لحظه برای چشم انسان قابل لمس‌تر باشد.

HDR تلویزیون گیمینگ

HDR10 و Dolby Vision

در حال حاضر تکنیک‌های مختلفی برای پیاده‌سازی تکنولوژی HDR وجود دارد که هر کدام در مقایسه با یکدیگر مزایا و معایب خود را دارند. HDR10 و Dolby Vision مهم‌ترین فرمت‌های تصویری روی نمایشگر بوده که تفاوت اساسی آن‌ها به عمق رنگ و حداکثر میزان روشنایی بر می‌گردد. HDR10 استاندارد اصلی فیلم‌های سینمایی بلوری Ultra HD است و از پردازش رنگ 10 بیتی و حداکثر روشنایی 1000بیت استفاده می‌کند. در طرف مقابل دالبی ویژن به پردازش رنگ 12 بیتی و حداکثر روشنایی 4000 دست یافته است.

دالبی‌ویژن یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های پیاده‌سازی HDR است که البته نیازمند سخت‌افزار بسیار قدرتمند‌تری است. بر اساس اطلاعات رسمی مایکروسافت، کنسول XBOX ONE S از استاندارد HDR10 بهره می‌برد. (که به موجب قیمت پایین دستگاه کاملاً منطقی به نظر می‌رسد).

تکنولوژی HDR در تلویزیون گیمینگ

تأخیر در ورودی(لگ)

تأخیر در ورودی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید یک تلویزیون برای گیمرها به شمار می‌آید. تأخیر در ورودی به سرعت انتقال داده‌های یک دستگاه خارجی همچون کنسول‌های بازی به صفحه نمایش اشاره دارد به زبان ساده به مدت زمانی که تلویزیون صرف پردازش و انتقال تصویر بر روی صفحه نمایش می‌کند تأخیر در ورودی گفته می‌شود. از آن جهت که هر چه تأخیر در ورودی کمتر باشد به تبع سرعت نمایش و پردازش بازی نیز بیشتر خواهد بود بنابراین بازیکن می‌تواند واکنش سریع‌تری نسبت به اتفاقات بازی داشته باشد. تأخیر در ورودی را با واحد میلی ثانیه بیان می‌کنند به طور مثال این میزان برای پردازش یک تصویر با رزولوشن 1080 و سرعت رفرش 60 هرتز در تلویزیون ال جی CX حدود 13.4 میلی ثانیه طول خواهد کشید که فعال یا غیر فعال بودن حالت تصویر بازی، در آن تأثیر به سزایی خواهد داشت؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید به مطلب “تأخیر ورودی در تلویزیون چیست” مراجعه کنید.

سرعت رفرش (Refresh Rate)

رفرش‌ریت یا سرعت تازه‌سازی به تعداد دفعاتی که صفحه نمایش تلویزیون در یک ثانیه به روزرسانی می‌شود اطلاق خواهد شد. برای سرعت رفرش یک عدد در نظر گرفته می‌شود که نشانگر به روزرسانی تعداد فریم‌ها در یک ثانیه است. هر چه سرعت رفرش یک تلویزیون بیشتر باشد قادر به نمایش تصاویری واقعی‌تر و عاری از هرگونه تاری خواهد بود. از آن جهت که سرعت رفرش نقش مهمی در سرعت بازی‌های ویدیویی دارد، عدد آن برای گیمرها بسیار مهم است. اغلب تلویزیون‌هایی که در این مطلب قرار گرفته‌اند دارای سرعت رفرش بی نظیر 120 هرتز هستند. با این اوصاف برای گیمینگ گزینه‌ای عالی خواهند بود. 

پورت HDMI 2.1

HDMI 2.1 از جدیدترین فرمت‌هایی است که توسط پورت HDMI پشتیبانی می‌شود. این فرمت عملکرد مشابه HDMI 2.0 دارد با این تفاوت که HDMI 2.1 قادر به انتقال محتوای 4K در سرعت رفرش 120 هرتز و حتی محتوای 8K در سرعت رفرش 60 هرتز است. در حالی که HDMI2.0 تنها قادر به انتقال محتوای 4K در سرعت رفرش 60 هرتز است. فرمت HDMI 2.1 با رونمایی از کنسول‌های بازی جدید همچون PS5 بسیار مورد توجه قرار گرفت. زیرا HDMI2.1 تنها اتصالی است که برای کیفیت 8K و در نرخ انتقال فریم بالا توسط این کنسول‌های بازی پشتیبانی می‌شود. 

در لیست زیر به معرفی بهترین و جدیدترین تلویزیون‌های مناسب گیمینگ که در بازار موجود هستند می‌پردازیم؛

C3

تلویزیون ال جی C3

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.1
بازی های ویدیویی: 9.4 فیلم اچ دی آر : 8.9
نمایش تلویزیون : 8.6
ورزش : 8.8
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور : 9.4

تلویزیون گیمینگ 120 هرتز ال جی C3 یکی از بهترین تلویزیون‌های ال جی در سال 2023 و مونتاژ اندونزی است. این تلویزیون برای تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال و همچنین استفاده روزمره و خانگی نیز گزینه مناسبی است. تلویزیون ال جی C3 مدل جایگزین مدل ال جی C2 است که سال گذشته معرفی شده بود. این تلویزیون دارای صفحه نمایش OLED Evo است که روشنایی صفحه نمایش بیشتری را ارائه می‌دهد و باعث ایجاد کنتراست بیشتری خواهد شد. همچنین دارای پنل (WRGB ) WOLED است که در واقع ساب پیکسل های آن محسوب می‌شوند. تلویزیون ال جی C3 از پردازنده α9 Gen6 AI Processor 4K برخوردار است که جزو پردازشگرهای نسل 6 ال جی می‌باشد. این پردازشگر به کمک فناوری AI Super Upscaling 4K و هوش مصنوعی رزولوشن تصاویر را افزایش داده و آن‌ها را به بهترین شیوه در حد کیفیت 4K ارتقا می‌دهد.

تلویزیون ال جی C3 از سیستم دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تا کیفیت رنگ و جزئیات در هنگام تغییر صحنه با وضوح قابل مشاهده نباشد و بهترین کیفیت تصویر را ارائه می‌دهد. سرعت رفرش ریت در این تلویزیون 120 هرتز است و دارای حداقل تأخیر ورودی نیز می‌باشد به همین دلیل به یک تلویزیون مناسب مخصوص بازی با کنسول‌های نسل نهم از جمله PlayStation 5، Xbox Series X و Xbox Series S تبدیل شده است. این تلویزیون به جدیدترین نسخه از سیستم عامل  webOS یعنی webOS 8 مجهز شده است. همچنین از برنامه LG ThinQ نیز پشتیبانی می‌کند و با نصب این برنامه می‌توانید از طریق موبایل تلویزیون خود را کنترل کنید. این تلویزیون در اندازه‌های 42 تا 83 اینچ در بازار موجود می‌باشد. 

C2

تلویزیون ال جی C2

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.2
بازی های ویدیویی: 9.3 فیلم اچ دی آر : 8.6
نمایش تلویزیون : 8.6
ورزش : 8.9
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور : 9.5

تلویزیون گیمینگ 120 هرتز ال جی C2 یکی از بهترین تلویزیون های ال جی در سال 2022 است. تلویزیون C2 دارای صفحه نمایش OLED و کیفیت تصویر 4K است. یکی از مهم‌ترین تغییرات در این تلویزیون نسبت به مدل قبلی شرکت ال جی استفاده از پنل WRGB بوده ، در این نوع پنل‌ها هم زاویه دید به شکل بسیار عالی ارتقا یافته است و هم با استفاده از فناوری اولد نسبت کنتراست نیز در بالاترین سطح قرار دارد. ال جی در این محصول از بالاترین سطح تکنولوژِی در ساخت تلویزیون استفاده کرده، این فناوری‌ها شامل جدیدترین تکنولوژِی‌ها برای ارائه بهتر تصاویر کنسول‌های بازی است. صفحه نمایش این محصول دارای رفرش ریت 120 هرتز می باشد و به کمک تکنولوژی OLED Motion Pro صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند و به پردازنده نسل پنجم ال جی یعنی α9 Gen5 AI Processor 4K مجهز شده است که به آلفا 9 معروف است.

این تلویزیون در اندزاه های 42 تا 83 اینچ در بازار موجود میباشد. HDMI2.1 از تکنولوژِی‌های فوق‌العاده‌ای است که امکان ارسال تصاویر 120 هرتز را به راحتی برای کاربر فراهم می‌کند و کیفیت بی‌نظیری را با جزئیات بسیار بالایی برای کاربر به نمایش می‌گذارد و این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.1 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@120Hz است. گذشته از این با وجود قابلیت‌هایی هم چون نرخ‌ نوسازی متغیر در هنگام پخش هر صحنه‌ای شما بالاترین حد از کیفیت تصویر را بیننده هستید. همچنین ال جی در C2 از توان صوتی مطلوبی با قدرت 40 وات صدا پشتیبانی کرده که در نوع خودش بی‌نظیر است. همچنین درگاه‌ها و رابط‌های متنوعی نیز مانند مدل گذشته آن یعنی C1 در C2 نیز وجود دارد و ارتباط و اتصال تلویزیون را با سایر دستگاه‌ها راحت‌تر کرده است.

CS

تلویزیون ال جی CS

امتیاز کلی : 8.8 امتیاز فیلم : 9.1
بازی های ویدیویی: 9.2 فیلم اچ دی آر : 8.5
نمایش تلویزیون : 8.3
ورزش : 8.8
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور : 9.4

CS از مجموعه تلویزیون‌های کمپانی ال جی است که در سال 2022 به بازارهای جهانی عرضه شد ومونتاژ کشور مصر است. تلویزیون CS یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ 120 هرتز ال جی می باشد. این محصول دارای صفحه نمایش OLED و کیفیت تصویر 4K می باشد. صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت واقعی برخوردار است و به کمک تکنولوژی Perfect Color و True Color Accuracy Pro طیف گسترده ای از رنگ های دقیق و طبیعی را تولید می کند. صفحه نمایش این محصول دارای رفرش ریت 120 هرتز است و به کمک تکنولوژی OLED Motion صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند. این تلویزیون به پردازشگر نسل پنجم آلفا 9 ال جی یعنی α9 Gen5 AI Processor 4K مجهز است. این پردازشگر به کمک تکنولوژی 4K Upscaler و AI Upscaling Gen2 رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد.

همچنین این تلویزیون از نظر طراحی نیز دارای زیبایی بی‌نظیری است که نظر هر کاربری را هنگام خرید به خودش جلب می‌کند. این تلویزیون دارای استایل بسیار باریکی است که در زیر آن از پایه‌ای بزرگ از جنس استیل مقاوم استفاده شده که ظاهر استثنائی به آن بخشیده و می‌تواند منزل شما را آراسته‌تر از همیشه نمایش دهد. همچنین ال جی در این تلویزیون از تمام ویژگی‌های یک مانیتور در آن استفاده کرده و می‌تواند به عنوان یک مانیتور نیز از آن برای کامپیوتر خانگی خود استفاده کنید. گذشته از این ال جی از تمام قابلیت‌های مخصوص برای پخش کنسول‌های نسل جدید پشتیبانی به عمل آورده؛ این قابلیت‌ها شامل نرخ نوسازی متغیر و و درگاه‌های HDMI2.1 و رفرش‌ریت 120 هرتزی می‌شوند که گیم ویدیو‌ها را در بهترین حالت نشان می‌دهد. این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.1 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد.

QN90B

تلویزیون سامسونگ QN90B

امتیاز کلی: 8.7

امتیاز فیلم: 8.7

نمایش تلویزیون: 8.6

ورزش: 8.6

بازی های ویدیویی: 8.7

فیلم اچ دی آر: 8.7

بازی اچ دی آر: 8.7

مانیتور: 8.9

در میان شرکت‌های تلویزیونی، سامسونگ به‌طور شگرفی در ارائه اندازه‌های مختلف برای همه خانواده‌های مجموعه‌هایش عالی کار کرده است. این موضوع در مورد خط QN90B که در اندازه های 43 ، 50 ، 55 ، 65 ، 75 و 85 اینچ عرضه می شود نیز صادق است. سامسونگ QN90B QLED یک تلویزیون رده بالا است که جزو تلویزیون های سری 9 سامسونگ محسوب می شود برای استفاده روزمره، تماشای حرفه ای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای کاملا مناسب است. مانند سایر تلویزیون های سامسونگ، از رابط هوشمند اختصاصی تایزن  OS سامسونگ استفاده می کند که مجموعه وسیعی از برنامه ها و بازی ­ها را ارائه می دهد. این تلویزیون صفحه نمایش 10 بیتی با قابلیت تولید و نمایش حدود 1 میلیارد رنگ مختلف دارد و می تواند تصاویر را با رنگ های واقعی و جذاب تری به بیننده نشان دهد. QN90B برای اتصال به کنسول های نسل نهم یا حتی کامپیوتر های گیمینگ نیز کاملا مناسب است. این محصول با مونتاژ کشور مصر، اسلواکی و مجارستان وارد کشور ما می شود. دارای قابلیت اتصال به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه های مختلف و نصب آنها و حافظه داخلی می باشد. QN90B دارای قدرت خروجی صدا 60 وات است و 4 عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون QN95B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2) ، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد.  به جرات می‌توان گفت این تلویزیون در سطح یک پرچم‌دار این کمپانی به حساب می‌آید. سامسونگ در این تلویزیون از درگاه‌ها و رابط‌های کاربری بسیار زیادی بهره گرفته است که شامل چهار درگاه HDMI است که در میان آن‌ها نیز از ورژن جدید آن یعنی HDMI2.1 استفاده شده تا عملکرد فوق‌العاده بهتری نسبت به مدل های پایین‌تر داشته باشد. همچنین این تلویزیون با توجه به این که در آن‌ها از درگاه ارتباطی HDMI2.1 استفاده شده دارای رفرش‌ریت 120 هرتز هستند.

این محصول توانایی تولید و نمایش طیف گسترده ای از رنگ ها را دارد و رنگ ها را به صورت دقیق و واقعی به بیننده نشان می ­دهد. سامسونگ تمرکز فزاینده‌ای را بر ارتقاء تجربه سینمایی در این تلویزیون گذاشته است و با اطمینان یکی از لوکس‌ترین محصولاتی است که می‌توانید به منزل خود ببرید، QN90B  است.  در صورتی که قصد خرید تلویزیونی با کیفیت تصویر و طراحی بهتر را دارید که علاوه بر استفاده خانگی، بازی کردن و تماشای فیلم به صورت حرفه ای برای استفاده به عنوان مانیتور گیمینگ نیز مناسب باشد ما تلویزیون سامسونگ QN95B را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر می خواهید کمتر هزینه کنید بهتر است که به سراغ تلویزیون سامسونگ QN85B بروید که برای استفاده روزمره، تماشای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای مناسب است اما به نسبت کیفیت تصویر پایین تری دارد.

X95K

تلویزیون سونی X95K

امتیاز کلی : 8.3 امتیاز فیلم :8.4
بازی های ویدیویی: 8.6 فیلم اچ دی آر : 8.3
نمایش تلویزیون : 8.3
ورزش :8.1
بازی اچ دی آر : 8.5
مانیتور :8.3

تلویزیون سونی X95K  برای استفاده های حرفه ای مانند بازی کردن و تماشای فیلم و سریال و همچنین استفاده روزمره کاملا مناسب است. تلویزیون سونی X95K در واقع مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون سونی X95J است.از تلویزیون‌های فوق‌العاده سری BRAVIA بوده که پرچمدار سال 2022 شرکت سونی است، در این محصول سونی از جدیدترین امکانات و قابلیت‌های موجود در سال 2022 پشتبانی کرده که می‌تواند استفاده از آن برای هر کاربری جذاب باشد. سونی در این تلویزیون از جدیدترین نسخه رابط کاربری Google TV یعنی نسل یازدهم آن پشتیبانی کرده که در میان سیستم عامل‌ها از بالاترین تنوع برنامه‌ای برخوردار است. همچنین در این تلویزیون صفحه نمایشی از نوع Mini LED به کار گرفته شده که دارای کیفیت فوق‌العاده بالایی در نمایش تصاویر است. در نظر داشته باشید که فناوری Mini LED از فناوری‌های جدید کمپانی سامسونگ است که هم وضوح بیشتر و هم نسبت کنتراست بالاتری را برای کاربر ارائه می‌دهد. البته سونی با استفاده از پنل VA نیز در این تلویزیون کنتراست را به حد بی‌نهایت رسانده که در نوع خود بی‌نظیر به شمار می‌آید و شما می‌توانید با استفاده از آن در تاریکی تلویزیون را در بهترین حالت بیننده باشید. 

سونی برای کنترل نور پس زمینه این تلویزیون از تکنولوژی منحصر به فردی به نام XR Backlight Master Drive استفاده می کند. این تکنولوژی به کمک تکنولوژی Local Dimming پیشرفته نور پس زمینه صفحه نمایش Mini LED این تلویزیون را کنترل کرده و به صورت دقیق کنتراست تصاویر را تنظیم می کند.

همچنین سونی در این تلویزیون از قابلیت‌های گیمینگ مانند نرخ‌نوسازی متغیر (VRR) استفاده کرده است که در هنگام حرکت صحنه‌های سریع در پخش فیلم رفرش‌ریت را در بالاترین حد ممکن نگهداری کند. در کنار این‌ها سونی در تلویزیون مدل X95K از درگاه‌های HDMI 2.1 استفاده به عمل آورده و باید بدانید که بالاترین سرعت نوخ نوسازی در این تلویزیون برای کیفیت تصویر 4K در بهترین حالت 120 هرتز است. همچنین سونی در این تلویزیون از درگاه‌ها و رابط‌های بسیار متنوعی پشتیبانی کرده است تا سایر دستگاه‌های پخش و کنسول‌های بازی به راحتی به تلویزیون متصل شوند و شما از آن استفاده کنید. 

QN85B

تلویزیون سامسونگ QN85B

امتیاز کلی: 8.2

امتیاز فیلم: 8.3

نمایش تلویزیون: 8.2

ورزش: 8.1

بازی های ویدیویی: 8.4

فیلم اچ دی آر: 8.1

بازی اچ دی آر: 8.4

مانیتور: 8.7

سامسونگ QN85B QLED یک تلویزیون رده بالا است که در سری 8 و سال 2022 عرضه شده و جانشین QN85A QLED سامسونگ است و بین Samsung Q80B QLED و Samsung QN90B QLED قرار می گیرد. در حال حاضر این تلویزیون با مونتاژ کشور مصر و در سایزهای 55 ، 65 ، 75 و 85 وارد بازار ایران شده و موجود می باشد. تلویزیون QN85B علاوه بر استفاده روزمره و معمولی، برای تماشای حرفه ای فیلم و همچنین گیمینگ و بازی کردن حرفه ای مناسب می باشد و می توانید با اتصال کنسول بازی نسل نهم خود، به بازی کردن با آن بپردازید. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و به لطف تکنولوژی Auto Motion Plus صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد. علاوه بر آن، وجود تکنولوژی جدید LED Clear Motion به این تلویزیون امکان تنظیم نور پس زمینه را می دهد تا در حین نمایش صحنه های سریع، تصاویر روان و بدون تاری نمایش داده شوند. این محصول به کمک پردازشگر حرفه ای خود و تکنولوژی AI Upscale نویز تصاویر با کیفیت پایین تر را حذف می کند و رزولوشن آن را افزایش می دهد تا همه چیز در حد کیفیت تصویر 4k نمایش داده شود. این محصول نیز مانند سایر تلویزیون های سامسونگ، از رابط هوشمند اختصاصی تایزن OS سامسونگ استفاده می کند که مجموعه وسیعی از برنامه ها و بازی های پخش جریانی را ارائه می دهد. دارای قدرت خروجی صدا 60 وات و 4 عدد پورت HDMI 2.1 نیز می باشد.

 سامسونگ در این تلویزیون برای بالا برد کنتراست تصویر در محیط‌های تاریک از پنل VA پشتیبانی کرده، این پنل هر چند از نظر زاویه دید عملکرد ضعیف‌ترین نسبت به سایر پنل‌ها دارد اما با وجود صفحه نمایش نسل جدید در آن کمبود موجود را تا حدود زیادی رفع کرده، و تلویزیون برای نمایش‌های گروهی هم می‌تواند عملکرد مطلوبی در اختیار کاربر قرار دهد. کیفیت ساخت این محصول نیز چشمگیر است و دارای قاب و پایه فلزی نقره ای درخشان و وزن کافی برای نشان دادن سطح داخلی با کیفیت فراوان می باشد. این کیفیت ساخت همچنین به این معنی می باشد که تلویزیون با کوچکترین حرکت دست کودک واژگون نمی شود.

X90L

تلویزیون سونی X90L

امتیاز کلی : امتیاز فیلم :
بازی های ویدیویی: فیلم اچ دی آر :
نمایش تلویزیون :
ورزش :
بازی اچ دی آر :
مانیتور :

تلویزیون سونی X90L یکی از تلویزیون های 2023 سونی است. محصول کشور ژاپن و مونتاژ مالزی می باشد. این تلویزیون برای استفاده های حرفه ای مانند تماشای فیلم و سریال، گیمینگ و همینطور استفاده خانگی و معمولی کاملا مناسب است. این تلویزیون مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون سونی X90K است که در سال گذشته معرفی شده بود. این تلویزیون دارای صفحه نمایش ال ای دی و کیفیت تصویر 4K می باشد.تلویزیون ال ای دی سونی X90L دارای نور پس زمینه Direct Full Array LED و پنل VA می باشد. سونی مثل همیشه این سری از تلویزیون های خود را با صفحه نمایش ال ای دی تولید کرده است، اما امسال برای بهبود بلومینگ در صحنه های تاریک و همچنین ارائه عمق رنگ مشکی بهتر و کنتراست تصویر بیشتر، تعداد مناطق قابل کنترل نور پس زمینه که اصطلاحا به آن Dimming Zones Count گفته می شود را افزایش داده است. IL]KDK این محصول دارای رفرش ریت 120 هرتز است و به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity صحنه های سریع را واضح و شفاف نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند.

تلویزیون گیمینگ سونی X90L از تمام ویژگی های گیمینگ جدید کنسول های نسل نهم پشتیبانی می کند. سونی طبق سنت همیشگی خود این تلویزیون را به 2 پورت HDMI 2.1 (شماره 3 و 4) مجهز کرده است و کیفیت تصویر 4K@120Hz را در اختیار شما قرار می دهد. روی این پورت ها از تکنولوژی VRR برای ارائه رفرش ریت متغیر و همینطور ALLM برای ارائه تاخیر ورودی پایین نیز پشتیبانی می شود. تلویزیون سونی X90L مجهز به سیستم صوتی Acoustic Multi-Audio به همراه Sound Positioning Tweeter و بلندگوهای X-Balanced می باشد و صداها را به صورت آکوستیک از صفحه نمایش پخش می کند و حس واقع گرایانه تری را به بیننده منتقل می کند. این سیستم صوتی 2 کاناله است و شامل 2 بلندگوی Full Range (Bass Reflex) با توان 10 وات و همینطور 2 بلندگوی Tweeter با توان 5 وات می باشد که در مجموع توانایی تولید صدای 30 وات را دارند. تلویزیون هوشمند سونی X90L مجهز به سیستم عامل اندروید 10 می باشد. این محصول به جدیدترین نسخه از رابط کاربری گوگل تی وی (Google TV) مجهز شده که امکانات هوشمند بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد و کار کردن با آن نیز راحت و لذت بخش است.از کیفیت ساخت و طراحی بسیار خوبی برخوردار است. بدنه تلویزیون به رنگ مشکی است و از جنس پلاستیک فشرده و با کیفیت می باشد. طراحی پشت تلویزیون به شکل مشبک است و زیبایی خاصی به تلویزیون می دهد. پایه های این تلویزیون به شکل خطی و از جنس آلومینیوم هستند و در دو طرف آن نصب می شوند. طراحی این پایه ها گوّه ای شکل است و به رنگ نقره ای تیره (نزدیک به مشکی) است و زیبایی خاصی به تلویزیون می دهد. این پایه ها در دو حالت استاندارد و ساندبار قابل نصب و تنظیم هستند.

QNED90

تلویزیون ال جی QNED90

تلویزیون ال جی QNED90

ویژگی های کلیدی
کیفیت 4K  2022
صدا 40 وات 120 هرتز
QNED / پنل IPS 3×USB
 سیستم عامل WebOS  4×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی ساخت اندونزی

QNED90 تلویزیون دیگر از شرکت ال جی است که در سال 2022 عرضه شد این محصول دارای امکانات بسیار عالی و کیفیت مطلوب و در خور شأن کاربر را دارد گذشته از آن از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. ال جی در این تلویزیون از صفحه نمایش QNED استفاده کرده است که با فناوری Direct Full Array Mini LED پشتیبانی می‌شود و شما با استفاده از آن می‌توانید به راحتی جزئیات تصویر را در بالاترین کیفیت با طیف وسیعی از رنگ‌ها بیننده باشید. همچنین در این تلویزیون ال جی از نسخه ششم سیستم عامل WebOS پشتیبانی شده می‌تواند برای کاربر بسیار سرگرم کننده و عالی باشد. ال جی در این تلویزیون از پنل IPS استفاده کرده است که مکملی برای فناوری Direct Full Array Mini LED و در کنار آن هم زاویه دید نسبتا مطلوبی به تلویزیون بشیده و هم نسبت کنتراست به میزان مناسبی بالا است.

گذشته از این‌ها ال جی در این تلویزیون از طراحی فوق‌العاده زیبا استفاده کرده و برای آن قابی باریک با ضخامت 3.1 سانتیمتر استفاده کرده که می‌تواند به راحتی آن را بر روی دیوار نصب نمود. همچنین این تلویزیون دارای درگاه‌های ارتباطی بسیار متنوعی است که می‌تواند اتصال سایر دستگاه‌ها را با آن ساده کند. در میان این درگاه‌ها HDMI 2.1 نیز به خوبی به چشم می‌خورد که می‌توانند سرعت رفرش‌ریت 120 هرتز را در کیفیت تصویر 4K برای کاربر اجرا کند. همچنین قابلیت‌هایی مانند VRR نیز برای اجرای بهتر در بهترین حالت نیز در این تلویزیون وجود دارد که می‌تواند برای گیمرها بسیار کاربردی باشد.

X85K

تلویزیون سونی X85L

امتیاز کلی : 7.8 امتیاز فیلم : 7.6
بازی های ویدیویی: 8.3 فیلم اچ دی آر : 7.6
نمایش تلویزیون : 7.5
ورزش : 7.6
بازی اچ دی آر : 8.3
مانیتور : 8.3

تلویزیون سونی X85L یکی از تلویزیون های 2023 سونی محسوب می شود. تلویزیون X85L با مدل کامل KD-55X85L مونتاژ مالزی وارد بازار ایران شده است و از جمله ارزان ترین تلویزیون های گیمینگ سونی محسوب می شود. . تلویزیون X85L جزو تلویزیون های براویا (BRAVIA) سونی محسوب می شود و در بازار نیز به این اسم معروف است. سونی تلویزیون های 2023 خود را با پسوند L معرفی و روانه بازار نموده است، به همین دلیل ممکن است این محصول در بازار با عنوان تلویزیون سری L سونی نیز شناخته شود. این تلویزیون دارای صفحه نمایش ال ای دی و کیفیت تصویر 4K است. سونی امسال تصمیم گرفت که این تلویزیون را ارتقا داده و آن را با نور پس زمینه Direct Full Array LED تولید کند که باعث ارائه کیفیت تصویر بیشتری می شود. این تلویزیون دارای پنل VA است و عمق رنگ مشکی بهتر و کنتراست تصویر بالاتری ارائه می دهد اما زاویه دید آن کمی محدودتر از تلویزیون هایی است که دارای پنل IPS یا ADS هستند.  صفحه نمایش این محصول از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی X-Motion Clarity صحنه های سریع را کاملا واضح و صاف نمایش می دهد. تکنولوژی X-Motion Clarity  برای اولین بار است که به این سری از تلویزیون های سونی می آید و عملکرد بهتری از این لحاظ نسبت به مدل سال گذشته خود دارد.

تلویزیون سونی X85L مجهز به 4 پورت HDMI است که تنها 2 عدد از آنها HDMI 2.1 هستند. پورت HDMI شماره 3 و 4 این تلویزیون از نوع HDMI 2.1 هستند و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارند. روی این پورت ها از تکنولوژی VRR و ALLM نیز پشتیبانی می شود و شما رفرش ریت متغیر و همینطور Input Lag یا تاخیر ورودی پایینی را تجربه خواهید کرد که برای بازی کردن بخصوص با کنسول های نسل نهم اهمیت دارد. این تلویزیون مجهز به سیستم صوتی Double Bass Reflex با طراحی X-Balanced می باشد که علاوه بر صدای با کیفیت و واضح باعث شده تا ضخامت کلی تلویزیون نیز باریک تر شود. این سیستم صوتی شامل 2 بلندگوی Full Range (Bass Reflex) با توان 10 وات است که در مجموع توان خروجی صدای 20 وات را در اختیار شما قرار می دهد. بلندگوهای این تلویزیون در قسمت پایین آن تعبیه شده اند و صداها را به سمت پایین شلیک می کنند که اصطلاحا به آنها Down Firing می گویند. سیستم صوتی این تلویزیون 2 کاناله است و صدای استریو را در اختیار شما قرار می دهد و به لطف پیشرفت جزئی که کرده، صدای باس دلنشین تری را ارائه می دهد و باعث می شود تا لذت تماشای تلویزیون بیشتر شود. تلویزیون هوشمند سونی 55X85L به سیستم عامل اندروید 10 مجهز است و جزو تلویزیون های اندرویدی محسوب می شود. سونی مانند گذشته این تلویزیون را نیز به رابط کاربری گوگل تی وی (Google TV) مجهز کرده است تا از کار کردن با آن لذت ببرید. رابط کاربری دوست داشتنی گوگل تی وی ظاهر مدرن و شیکی دارد و امکانات خوبی نیز در اختیار شما قرار می دهد و کار کردن با آن آسان است.  سونی بخش زیادی از بدنه این تلویزیون را از مواد و متریال بسیار با کیفیتی به نام SORPLAS ساخته است. متریال SORPLAS در واقع توسط سونی توسعه داده شده است و بسیار سبک و مقاوم می باشد و با توجه به اینکه قابل بازیافت است، به محیط زیست نیز آسیب وارد نمی کند. ضخامت کلی این تلویزیون تنها 5.6 سانتیمتر است که برای یک تلویزیون با نور پس زمینه Direct Full Array LED کاملا قابل قبول است. لازم به ذکر است که ضخامت این تلویزیون به نسبت مدل قدیمی این سری باریک تر شده است و از این لحاظ نیز پیشرفت خوبی داشته است.

Q70C

تلویزیون سامسونگ Q70C

امتیاز کلی : 8.1 امتیاز فیلم : 8.8
بازی های ویدیویی: 8.6 فیلم اچ دی آر : 8.2
نمایش تلویزیون : 7.6
ورزش : 7.5
بازی اچ دی آر : 8.4
مانیتور : 8.0

تلویزیون سامسونگ Q70C یکی از تلویزیون های 2023 و جزو تلویزیون های سری 7 و QLED سامسونگ محسوب می شود. تلویزیون Q70C جزو ارزان ترین تلویزیون های گیمینگ با رفرش ریت 120 هرتز سامسونگ می باشد. این تلویزیون برای استفاده های حرفه ای مانند گیمینگ و تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است. این تلویزیون مشابه تلویزیون سامسونگ Q77C است، تنها از نظر رنگ پایه و برخی تکنولوژی ها با آن تفاوت دارد. تلویزیون سامسونگ Q70C مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون سامسونگ Q70B است که سال گذشته معرفی شده بود. تلویزیون سامسونگ Q70C دارای صفحه نمایش QLED و کیفیت تصویر 4K می باشد.

این تلویزیون دارای نور پس زمینه Edge LED و پنل VA است.از تکنولوژی Local Dimming برخوردار نیستند. سامسونگ برای جبران این قضیه از تکنولوژی Supreme UHD Dimming در این تلویزیون کمک گرفته است تا نور پس زمینه را کنترل کرده و کنتراست تصویر لازم را در اختیار شما قرار دهد. همچنین این محصول از تکنولوژی Dual LED نیز برخوردار است تا به کمک نمایش بهتر رنگ های گرم و سرد، جزئیات و عمق بیشتری از تصویر را ارائه دهد. برای پردازش صدا و تصویر از پردازشگر Quantum Processor 4K استفاده می کند. این پردازشگر به کمک دو تکنولوژی 4K Upscaling و AI Upscale با حذف نویز و افزایش رزولوشن تصاویر، می تواند حتی محتوای کیفیت پایین (2K و 1080p) را نیز با کیفیت تصویر 4K نمایش دهد. دارای 4 پورت HDMI 2.1 است و با توجه به اینکه می تواند بازی های 4K را با سرعت 120 فریم بر ثانیه نمایش دهد، گزینه مناسبی برای کنسول های بازی نسل نهم به شمار می رود. دارای جدید ترین نسخه از سیستم عامل تایزن یعنی نسخه 7 می باشد که البته از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با نسخه قبلی آن ندارد. این محصول مجهز به اینترنت اشیاء (IoT) و داشبورد هوشمند SmartThings است و این امکان را به شما می دهد تا بتوانید لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را از طریق تلویزیون مدیریت کنید. همچنین می توانید با نصب برنامه SmartThings بر روی موبایل خود، تلویزیون را نیز کنترل کنید.

 

Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70B

امتیاز کلی: 8.2

امتیاز فیلم: 8.8

نمایش تلویزیون: 7.6

ورزش: 7.6

بازی های ویدیویی: 8.7

فیلم اچ دی آر: 8.4

بازی اچ دی آر: 8.5

مانیتور: 8.1

 Q70B QLED یک تلویزیون با کیفیت 4k  از سری 7 در سال QLED 2022 سامسونگ است. این تلویزیون با مدل کامل QAQ70BAKXXT مونتاژ مصر و ویتنام (سفارش تایلند) وارد ایران شده و موجود می باشد. تلویزیون سامسونگ Q70B اساساً یک تلویزیون جذاب است که تقریباً  بر اساس این اصل ساخته شده است که تلویزیون های نازک تقاضای بیشتری دارند. قاب اطراف صفحه نمایش بسیار باریک است. Q70B گزینه بسیار جذابی برای نصب دیواری می باشد و ظاهر روی صفحه نمایش آن به طرز خوشایندی جمع و جور است. عملکرد خوبی برای اکثر استفاده‌ها مانند استفاده خانگی و گیمینگ و تماشای حرفه ای فیلم ارائه می‌کند. این تلویزیون دارای نرخ رفرش 120 هرتز بالا و زمان پاسخگویی مناسب است. . تلویزیون QLED سامسونگ  Q70B از نور پس زمینه Edge LED و پنل VA برخوردار می باشد. استفاده از پنل VA باعث شده است این تلویزیون رنگ های تیره را عمیق تر و واقعی تر نمایش دهد اما متاسفانه زاویه دید آن محدود تر است. شرکت سامسونگ از تکنولوژی جدید LED Clear Motion  در این محصول استفاده کرده است و به کمک آن می تواند نور پس زمینه را کنترل کرده و صحنه های سریع را واضح و روان نمایش دهد. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70B از سیستم عامل تایزن برخوردار است. فرقی نمی کند موبایل شما اندرویدی باشد یا iOS، می توانید آن را به صورت بیسیم به این تلویزیون متصل کنید، محتوای مورد نظر خود را روی تلویزیون به اشتراک بگذارید. تلویزیون مذکور در سایزهای 55 ، 65 ، 75 و 85 در بازار موجود است، همچنین دارای قدرت خروجی صدا 20 وات با دو کانال صدا است، مناسب برای کنسول بازی نسل نهم و دارای 4 عدد پورت HDMI 2.1 نیز می باشد.

در این تلویزیون نرخ نوسازی به شکل فوق‌العاده‌ای ارتقا یافته، و از 60 هرتز به 120 هرتز ارتقا داده شده است. گذشته از این درگاه‌های ارتباطی HDMI2.0 به HDMI2.1 ارتقا یافته‌اند و این تلویزیون به یک نمایشگر گیمینگ تبدیل شده است. اگر به تلویزیون گیمینگ بهتری نیاز دارید می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ Q80B بروید. اما اگر به دنبال تلویزیون ارزان تری برای مشاهده فیلم و سریال و استفاده خانگی و روزمره هستید، پیشنهاد ما تلویزیون سامسونگ Q60B می باشد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 17 میانگین: 4.5]

حتما ببینید

بهترین تلویزیون های 4K

بهترین تلویزیون های 4k

بهترین تلویزیون های 4k  با پیشرفت روزافزون علم و فناوری هر ساله امکانات و قابلیت‌های …

79 نظر

  1. گلی

    سلام برای xbox series s لازمه تلویزیون ۱۲۰ هرتز و hdmi 2.1 داشته باشه ؟
    یا نیازی نداره

    • fariba

      سلام دوست عزیز بله نیازمند تلویزیون 120 هرتز می‌باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *