مقایسه یخچال ساید و فرنچ دور

مقایسه یخچال ساید بای ساید و فرنچ دور

مقایسه یخچال ساید و فرنچ دور

اخیراً در بسیاری از آشپزخانه‌ها یخچال‌های فرنچ دور به چشم می‌خورند که طرفداران زیادی هم دارند. این یخچال‌ها فضای زیادی برای ذخیره سازی دارند. با این حال شاید جای تعجب باشد که یخچال‌های ساید بای ساید نیز همچنان در حال تولید هستند. البته این یخچال‌ها هم از لحاظ طراحی و تکنولوژی، پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و این باعث شده که در بازار لوازم خانگی همچنان رقابت کنند. ما در این مطلب به مقایسه یخچال ساید و فرنچ دور پرداخته و شما را با تفاوت‌های این دو یخچال فریزر بیشتر آشنا می‌کنیم، همچنین نگاهی دقیق به مزایا و معایب این دو نوع یخچال فریزر خواهیم داشت. پس با ما همراه باشید.

یخچال ساید بای ساید

ساید بای ساید یخچالی در ابعاد بزرگ است که توسط خطی عمودی به دو قسمت یخچال و فریزر تقسیم شده است و بر خلاف یخچال‌های دوقلو کاملاً به هم چسبیده هستند. در بیشتر موارد این دو قسمت برابر نیستند و قسمت یخچال بزرگتر از فریزر است. البته یخچال‌های ساید بای ساید نیز دارای طراحی‌های متنوعی هستند، برخی از یخچال‌های ساید بای ساید از طراحی خاص موسوم به DOOR-IN-DOOR هم بهره می‌برند. به طور متوسط این یخچال‌ها از 22 تا 30 فوت مکعب ظرفیت دارند. یخچال‌های ساید بای ساید یک احساس کلاسیک دارند و در آشپزخانه‌های سبک سنتی عالی هستند.

مقایسه یخچال ساید و فرنچ دور - بررسی یخچال ساید بای ساید

مزایای یخچال های ساید بای ساید

  • دسترسی آسان به بخش‌های یخچال و فریزر
  • فضای فریزر بیشتر
  • قفسه‌های بیشتر در قسمت فریزر
  • ذخیره سازی بیشتر در قسمت درب
  • دسترسی آسان برای کودکان و نوجوانان

معایب یخچال های ساید بای ساید

  • مکانی برای ذخیره اقلام بزرگ ندارند
  • خم شدن برای دسترسی به بخش‌های پایین‌تر
  • فضای کم یخچال

مقایسه یخچال ساید و فرنچ دور - بررسی یخچال ساید بای ساید

یخچال فرنچ دور

یخچال و فریزر درب فرانسوی اولین بار در دهه 1990 ساخته شد و تا اواسط قرن محبوبیت پیدا کرد. طراحی جدید دو درب در بالا و فریزر کشویی در پایین، طرفداران یخچال‌های ساید بای ساید را غافل‌گیر کرد. این طراحی جدید و مدرن به سرعت به استاندارد تبدیل شد. اکثر مصرف کنندگان بر این باورند که طراحی فرنچ دور جذاب‌تر است. این یخچال‌ها ترکیبی از مدل ساید بای ساید و فریزر پایین است. یخچال فریزر درب فرانسوی به طور متوسط دارای ظرفیت تقریبی 36 اینچ و اندازه آن بین 20 تا 27 فوت مکعب است. این دستگاه سبک مدرن به جای ارتفاع بیشتر، پهنای بیشتری دارد و فضای بیشتری برای ذخیره ظرف‌های خیلی بزرگ دارد.

تقریباً تمام مدل‌ها، دارای قفسه‌های قابل تنظیم می‌باشند که به راحتی می‌توانند برای همه ظروف و در هر اندازه‌ای، جا داشته باشند. بنابراین شما دارای فضای ذخیره سازی فراوان هستید. همچنین برخی از آن‌ها با یک کشوی خنک کننده طراحی شده اند که فضای ذخیره سازی بیشتری را فراهم می‌کند که دمای آن برای ذخیره انواع غذاها قابل تنظیم می‌باشد.

یخچال فریزرهای فرنچ دور در مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند، تفاوت این یخچال فریزرها با یخچال فریزرهای ساید بای ساید این است که این مدل یخچال فریزرها دارای سه درب و بعضاً چهار درب می‌باشد و 2 درب آن بصورت کشویی است که طراحی آن‌ها را نسبت به ساید بای سایدها متفاوت کرده است.

مقایسه یخچال ساید و فرنچ دور - بررسی یخچال فرنچ دور

مزایای یخچال های فرنچ دور

  • قفسه‌های بزرگ
  • دسترسی آسان به مواد غذایی تازه
  • طراحی زیبا
  • سازماندهی بهتر
  • انرژی کارآمد

یخچال فریزرهای درب فرانسوی معمولا حجم ذخیره سازی بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها ارائه می‌دهند و به طور معمول سه فوت مکعب در یخچال فریزر و پهنای کمی بیشتر، فضای بیشتری را برای ذخیره سازی مواد غذایی در مقایسه با یخچال فریزرهای ساید بای ساید فراهم می‌کند. کاربرانی که یخچال فریزر فرنچ دور را به یخچال فریزر ساید بای ساید ترجیح می‌دهند، غالبا دلیل آنها این است که چون بخش یخچال فرنچ در بالای دستگاه قرار دارد و معمولا استفاده از این بخش به مراتب از بخش فریزر بیشتر است، لذا همواره محتویات این بخش راحت‌تر در دسترس قرار می‌گیرد، در حالی که محفظه فریزر که کمتر مورد استفاده است در پایین دستگاه قرار گرفته است. 

مقایسه یخچال ساید و فرنچ دور - بررسی یخچال فرنچ دور

معایب یخچال های فرنچ دور

  • قیمت بالا
  • فریزر پایین
  • ذخیره سازی کمتر در قسمت درب

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مردم در یخچال فریزرهای فرنچ دور در قسمت کشوی فریزر با آن روبه رو هستند این است که این کشو بهم ریخته می‌شود زیرا نمی‌توان اقلام را به صورتی سازمان یافته در آن جا داد و شما نمی‌توانید به آسانی چیزی را که می‌خواهید در آن پیدا کنید.

مقایسه یخچال ساید باید ساید و درب فرانسوی

اکنون که با ویژگی‌های هر دو مدل آشنا شدید، اجازه دهید نگاهی به آن‌ها در کنار یکدیگر بیاندازیم. ما نگاهی به ظاهر هر دو می‌کنیم و آن‌ها را از لحاظ نقاط قوت و نقاط ضعفشان بررسی می‌کنیم.

مقایسه یخچال ساید و فرنچ دور از لحاظ ظرفیت

در اینجا ما LG-LSXS26366S و KitchenAid-KRFC300ESS را مقایسه کردیم. همانطور که می‌بینید، ذخیره سازی درب در ساید بای ساید، بسیار گسترده است و قادر به جادادن تعداد زیادی از شیشه‌ها، نوشیدنی‌ها و ظروف دیگر است. توجه داشته باشید که گالن شیر با اندازه بزرگ و دو بطری نوشیدنی دیگر در یک قفسه جا داده شده‌اند.

اما مدل فرنچ دور، فضاهای ذخیره سازی با ارتفاع زیاد را در اختیار شما قرار می‌دهد و بطری‌های بلند بر روی چندین قفسه ذخیره می‌شوند. شیر ممکن است به طور بالقوه در قسمت پایین سمت راست قرار بگیرد، با این حال، فضا به مراتب باریک‌تر است. اما شما درب دیگری از فضای ذخیره سازی برای یخچال در طرف دیگر در اختیار دارید. هر دو یخچال دارای 6 قفسه در قسمت یخچال هستند با این حال ساید بای ساید دارای عمق بیشتری در قفسه‌ها است.

مقایسه یخچال ساید و فرنچ دور از لحاظ مصرف انرژی

یخچال فریزرهای فرنچ دور در مقایسه با ساید بای ساید دارای بهره‌وری انرژی بیشتری هستند. با قرار گرفتن فریزر در قسمت پایین، حدود 30 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

مقایسه از لحاظ ظرفیت

حالا بیایید نگاهی به فضای ذخیره سازی یخچال و قفسه بندی آن کنیم. سامسونگ RS25J500DSR یک یخچال ساید با 4 قفسه قابل تنظیم و 2 جعبه است که یکی از آن‌ها رطوبت را حفظ می‌کند و از آنجا که قفسه‌ها قابل تنظیم هستند، شما می‌توانید انواع مختلفی از بطری و ظروف بلند را در آن قرار دهید.

مقایسه یخچال ساید و فرنچ دور از لحاظ ظرفیت

Maytag-MFI2570FEZ یک یخچال فریزر فرنچ دور است که دارای پنج قفسه و دو ردیف با کنترل رطوبت است. قفسه عریض پایینی اقلام وسیع و بزرگ را جای می‌دهد و قفسه‌های بالا قابل تنظیم و مناسب برای ظروف بلند هستند. قفسه‌ها در این یخچال قفسه‌هایی هستند که بسیار انعطاف‌پذیر هستند.

بر طبق برآورد ما، هر دو این یخچال‌ها برای ارائه فضای ذخیره‌سازی چند منظوره بسیار مفید هستند، در حالی که مدل درب فرانسوی فضای گسترده‌تری برای ذخیره سازی دارد. این مدل‌ها بسیار شبیه به هم هستند، اما مدل درب فرانسه انعطاف پذیری بیشتری دارد، اما در نهایت تصمیم با شما است. 

مقایسه یخچال ساید و فرنچ دور از لحاظ ظرفیت

مقایسه یخچال ساید و فرنچ دور از لحاظ قسمت فریزر

تصویر بالا برای مقایسه فریزر است. همانطور که قبلا گفته شد، در یخچال ساید بای ساید حدود دو پنجم ظرفیت کل، به فریزر اختصاص داده شده است. اما مدل فرنچ دور دارای یک کشوی پایین است که دارای دو بخش برای ذخیره مواد است. در مدل ساید بای ساید، شما دارای چهار قفسه، چهار مخزن ذخیره روی درب و یک قسمت برای یخ ساز در کنار قسمت فریزر هستید. علاوه بر این، شما قفسه‌هایی برای ذخیره مواد غذایی در اختیار دارید که جلو چشم و در دسترس هستند.

از طرفی، مدل فرنچ دور دارای چهار محفظه ذخیره سازی است که کمی کم عمق هستند. در حالی که فریزر آن دارای قفسه‌های کمتری برای سازمان دهی است، و از این لحاظ قابل مقایسه با مدل ساید بای ساید که فضای زیادی برای فریز کردن مواد دارد، نیست.

مقایسه از لحاظ ظاهر

برای یک مقایسه منصفانه یخچال‌های Whirlpool را انتخاب کردیم تا از لحاظ زیبایی شناسی مقایسه شوند. هر دو مدل دارای دو بخش یخچال و فریزر و یک قسمت آب‌ریز و یخ‌ساز روی قسمت بیرونی هستند که از لحاظ ظاهر و زیبایی نزدیک به هم هستند. دستگیره‌های فولادی ضد زنگ که ضخیم به نظر می‌رسند هم شبیه هستند.

مدل فرنچ دور طراحی زیباتری دارد. محفظه خنک کننده بین یخچال و فریزر فضای اضافی را فراهم می‌کند و از نظر ما، زیبایی این دستگاه را بیشتر می‌کند و چشم افراد به راحتی به طرف مدل درب فرانسوی کشیده می‌شوند و قطعا این می‌تواند به عنوان یک مزیت مهم فرنچ دور برای دیزاین یک آشپزخانه، در مقایسه با مدل ساید بای ساید باشد.

مقایسه از لحاظ قیمت

مقایسه یخچال ساید و فرنچ دور از لحاظ قیمت: اگر مهمترین معیارتان هزینه یخچال فریزر است، پس قطعا یخچال فریزر ساید باید ساید نسبت به درب فرانسوی برای شما انتخاب مناسب‌تری است. اما اگر بیشتر از یخچال خود استفاده می‌کنید و می‌خواهید همه چیز مدام در دسترس و جلوی دیدتان باشد، پس مدل فرنچ دور را انتخاب کنید.

منبع : goedekers.com

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]

حتما ببینید

ابعاد و اندازه یخچال ساید بای ساید

ابعاد و اندازه استاندارد تمام یخچال ها

ابعاد و اندازه یخچال ساید بای ساید نکته‌ای مهم که کاربران هنگام خرید یخچال به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *