تلویزیون ال جی B3

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی B3

تلویزیون ال جی B3 

شرکت ال جی یکی از بهترین تولیدکننده‌های تلویزیون‌ هوشمند در سراسر جهان است که تلویزیون‌های مدرن و باکیفیت‌ روز را با بهترین امکانات و همچنین بهترین قیمت روانه بازار می‌کند. برند ال جی هر ساله محصولات تولیدی خود را با جدیدترین فناوری‌های روز دنیا، آپدیت و به بازار عرضه می‌کند که تلویزیون‌های این برند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تلویزیون‌های ال جی دارای رابط کاربری آسان و طراحی خوبی هستند، این تلویزیون‌ها کارایی بالایی دارند و دارای کیفیت تصویر، کیفیت ساخت، صدا و امکانات بسیار خوبی می‌باشند. تلویزیون‌های بالارده و میان‌رده ال جی از هر نظر جزو بهترین‎‌ها هستند و با قیمت مناسب، امکانات بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. یکی از این تلویزیون‌ها، تلویزیون ال جی B3 است که در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی‌ها و امکانات آن بپردازیم. بنابراین برای آشنایی با این محصول فوق‌العاده سال 2023  شرکت ال جی، در این مطلب با ما همراه باشید.

 تلویزیون ال جی B3 یک تلویزیون OLED میان‌رده است که جایگزین تلویزیون B2 2022 شده است و بین تلویزیون‌های ال جی A3 OLED و C3 OLED در سری 2023 ال‌ جی قرار دارد. برای پردازش تصویر و صدا از پردازنده AI α7 ال‌جی Gen6 استفاده می‌کند و از Dolby Vision HDR و همچنین فرمت‌های صوتی Dolby Digital ،Dolby Atmos و DTS پشتیبانی می‌کند. دارای چهار پورت HDMI است که دو عدد از آن‌ها دارای پهنای باند HDMI 2.1 با قابلیت تا 4k @ 120 هرتز هستند. این تلویزیون با هر فناوری نرخ نوسازی متغیر (VRR) برای یک بازی تقریباً بدون قطعی سازگار است، دارای رابط بازی Game Optimizer ال‌جی است و از حالت خودکار کم تأخیر (ALLM) پشتیبانی می‌کند. با نسخه 23 پلتفرم هوشمند webOS ال‌ جی عرضه می‌شود و با اکوسیستم‌های هوشمند Amazon Alexa ،Apple Homekit و Google Assistant و همچنین Apple Airplay2 برای پخش بی‌سیم کار می‌کند. این تلویزیون در چند سایز 55، 65 و 77 اینچ موجود است. همچنین در صورت تمایل به خرید این تلویزیون از برند ال جی می‌توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

جمع امتیازات تلویزیون ال جی B3 ( امتیاز از 10 می‌باشد)
امتیاز کلی: 8.7 امتیاز فیلم: 8.7
نمایش تلویزیون: 8.3 ورزش: 8.5
بازی‌های ویدیویی: 9.3 فیلم اچ دی آر: 8.8
بازی اچ دی آر: 9.0 مانیتور: 9.2

تفاوت بین اندازه‌ها و انواع سایز

مدل‌های “55، “65 و “77 اینچ از تلویزیون ال جی B3 موجود است که تقریباً همگی از ویژگی‌های یکسانی برخوردارند و تنها نام مدل‌های آن‌ها متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص ابعاد و اندازه تلویزیون‌ها می‌توانید به مطلب ابعاد تلویزیون به سانتی متر مراجعه کنید.

اندازه مدل نوع پنل
55″  55B3P OLED
65″  65B3P OLED
77″  77B3P OLED

طراحی ظاهری تلویزیون ال جی B3

طراحی تلویزیون ال جی B3این تلویزیون دارای سبکی زیبا شبیه به سایر OLED های ال جی است. حاشیه‌های تلویزیون نقره‌ای رنگ می‌باشند و بسیار نازک و باریک هستند. علاوه بر این، دارای یک پایه نصب شده در مرکز تلویزیون با پنل نازک است که بدنه آن عمدتاً خاکستری رنگ می‌باشد.
پایه نصب شده در مرکز تلویزیون، یک قسمت کوچک از آن را شامل می‌شود که می‌تواند تلویزیون را ثابت نگه دارد، اما همچنان مقداری لرزش وجود دارد. با این حال، پس از شروع لرزش تلویزیون، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا ثابت شود و به طور کلی مشکلی ایجاد نمی‌کند. این تلویزیون با وجود اینکه شبیه فلز است، اما از پلاستیک ساخته شده است. پایه، تلویزیون را حدود 5.33 سانتی متر بالای میز می‌برد، بنابراین با قرار گرفتن ساندبار در جلوی آن، بخشی از صفحه نمایش تلویزیون، مسدود می‌شود.
تلویزیون ال جی B3 دارای یک پنل پشتی فلزی است که ورودی‌ها را در خود جای می‌دهد. همچنین پشت این تلویزیون، پلاستیکی با ظاهر آلومینیومی برس خورده است. برخی از ورودی‌ها رو به پهلو هستند و دسترسی به آن‌ها آسان است، اما دسترسی به ورودی‌های پشتی سخت‌تر است، خصوصاً زمانی که کابل‌هایی را به پشت تلویزیون وصل کرده باشید، امکان نصب تلویزیون روی دیوار بسیار سخت می‌شود. پورت های پشتی تلویزیون، دو پورت با پهنای باند HDMI 2.1 هستند.
کیفیت ساخت تلویزیون عالی است و اجزای آن به خوبی کنار هم قرار گرفته است. تلویزیون مذکور هیچ مشکل کنترل کیفیت آشکاری ندارد. علی‌رغم اندازه کوچک پایه، همچنان به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می‌کند و تنها کمی تکان از جلو به عقب وجود دارد که این مورد نیز در اکثر تلویزیون‌ها مشهود است.
اما اگر به دنبال یک تلویزیون با امکانات بسیار خوب و قیمت مناسب‌تر هستید، می‌توانید به سراغ تلویزیون ال جی C3 بروید، برای مشاهده ویژگی‌ها و امکانات این تلویزیون به مطلب بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C3 در وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید.

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی B3

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی B3تلویزیون ال جی B3 دارای کیفیت تصویر 4K، رفرش ریت 120 هرتزی و رزولوشن 3840×2160 پیکسل است و تصاویر را با وضوح و کیفیت بسیار خوبی نمایش می‌دهد. این تلویزیون دارای نسبت کنتراست تقریباً بی‌نهایت مانند هر OLED دیگری می‌باشد. با وجود فناوری OLED، هر پیکسل آن می‌تواند به‌طور جداگانه روشنایی خود را کنترل کند، بنابراین در کنار پیکسل‌هایی که کاملاً خاموش هستند، می‌توانید نقاط برجسته فوق‌العاده روشنی را داشته باشید که این امر نیز منجر به سیاهی کامل و بدون شکوفایی یا هاله‌ای می‌شود.
این تلویزیون دارای حداکثر روشنایی HDR مناسبی است، اما تجربه کلی HDR آن به خوبی سایر OLEDها مانند C3 OLED نیست. همچنین تلویزیون ال‌جی B3 دارای اوج روشنایی HDR مناسبی در حالت بازی نیز می‌باشد.
تلویزیون دارای حداکثر روشنایی SDR مناسبی است و اگر تعدادی نور کوچک در اطراف صفحه نمایش دارید، مبارزه با تابش خیره کننده در این تلویزیون کافی است، اما اگر تابش نور بسیار زیاد باشد، به دلیل محدودکننده روشنایی خودکار (ABL)، کم نورتر خواهد بود.
تلویزیون ال جی B3 دارای طیف رنگی عالی HDR است، دارای پوشش فوق العاده DCI-P3 است که رایج‌ترین فضای رنگی مورد استفاده در اکثر محتواهای HDR است و پوشش خوبی از Rec گسترده‌تر نیز دارد. تلویزیون مدل B3 حجم رنگ بسیار خوبی دارد. رنگ‌های تیره و روشن را به خوبی نمایش می‌دهد، اما به دلیل اوج روشنایی کمتر، در نمایش رنگ‌های بسیار روشن، کمی محدود می‌شود. همچنین مانند تمام OLEDها، در رنگ‌های تیره و اشباع برتری دارد.
تلویزیون دارای یکنواختی خاکستری و مشکی عالی است و صفحه نمایش سراسر یکنواخت است. هیچ اثر کثیف قابل توجهی در مرکز صفحه نمایش وجود ندارد که این موضوع برای تماشای ورزش یا استفاده از آن به عنوان مانیتور کامپیوتر بسیار خوب است. مانند هر OLED دیگری، خطوط عمودی ضعیفی در صحنه‌های نزدیک به تاریکی وجود دارد، اما به سختی می‌توان متوجه آن‌ها شد، مگر اینکه به دنبال آن‌ها بگردید.
تلویزیون ال جی مدل B3 دارای قابلیت بازتاب فوق العاده‌ای است و شدت نورهای روشن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، در نهایت درخشش کلی برای این تلویزیون هیچ مشکلی ندارد.
تلویزیون ال جی B3 از طرح بندی زیرپیکسلی RWBG استفاده می‌کند. هر چهار پیکسل آن هرگز به طور همزمان روشن نمی‌شوند. البته باید توجه داشته باشید که طرح بندی ساب پیکسل این تلویزیون باعث بروز مشکلاتی در نمایش متن در ویندوز می‌شود، زیرا ClearType به خوبی با طرح بندی‌های ساب پیکسل غیر RGB تنظیم نشده است. به طور کلی می‌توان گفت که کیفیت تصویر این تلویزیون با پردازشگر تصویر α7 Gen6 AI Processor 4K، بسیار خوب است. تلویزیون مذکور دارای تکنولوژی ارتقا کیفیت تصویر سیستم، کاهش نویز و تکنولوژی HDR است، همچنین از فرمت‌های Dolby Vision ،HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند و دارای حالت‌های تصویر مختلف نیز می‌باشد.

نمایش تصاویر

تلویزیون ال جی B3 نیز مانند سایر تلویزیون‌های OLED، زمان پاسخگویی تقریباً آنی دارد که در نتیجه نمایش تصویر فوق‌العاده واضح با حداقل سایه در پشت اجسام متحرک سریع را دارد. اگر به صورت جزئی‌تر بگوییم، در برخی جزئیات مقداری سایه وجود دارد، اما واقعاً قابل توجه نیست. تلویزیون مذکور از نرخ نوسازی متغیر (VRR) برای کاهش قطعی صفحه نمایش کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون همچنین از FreeSync و HDMI Forum VRR پشتیبانی می‌کند و دارای گواهی سازگار با G-SYNC است که تجربه بازی تقریباً بدون قطعی را از هر منبع دارای VRR فعال می‌کند.

ورودی‌های تلویزیون ال جی B3

ورودی‌های تلویزیون ال جی B3تلویزیون ال جی B3 دارای تأخیر ورودی کمی است که تجربه بازی روان و پاسخگو را تضمین می‌کند. شاید این تلویزیون به خوبی مانیتورهای گیمینگ سطح بالا نباشد، اما از اکثر تلویزیون‌ها بهتر است و برای گیمرها به اندازه کافی خوب است. این تلویزیون از برند ال جی از اکثر رزولوشن‌های رایج تا 4k @ 120Hz پشتیبانی می‌کند و کروما 4:4:4 را به درستی با تمام وضوح‌های پشتیبانی شده نمایش می‌دهد. فقط پورت‌های HDMI 3 و 4 از پهنای باند کامل HDMI 2.1 و طیف کامل حالت‌ها، پشتیبانی می‌کنند. پورت‌های HDMI 1 و 2 محدود به پهنای باند HDMI 2.0 هستند و سیگنال‌های خاصی مانند 4k @ 120Hz 4:4:4 را پشتیبانی نمی‌کنند. همچنین این تلویزیون به طور کامل با هر چیزی که PS5 و Xbox Series X|S در پورت‌های HDMI 3 و 4 پشتیبانی می‌کند، مانند 1440p @ 120Hz و 4K @ 120Hz و همچنین HDMI Forum VRR سازگار است.

کیفیت صدا در تلویزیون ال جی B3

تلویزیون ال جی B3 پاسخ فرکانسی مناسبی دارد و به اندازه کافی خوب است که دیالوگ‌ها شفاف و واضح به نظر برسند، اما برای داشتن بهترین تجربه صدا با باس مناسب به یک ساب ووفر اختصاصی نیاز دارید. همچنین مدیریت اعوجاج تلویزیون مشکلی ندارد. صدای تلویزیون کاملاً بلند می‌شود، اما بلندگوها در هنگام تغذیه همزمان چندین فرکانس با اعوجاج مواجه می‌شوند و در سطوح بالای اعوجاج درون مدولاسیون دیده می‌شود. تلویزیون مذکور دارای 7 حالت صدا مانند حالت استاندارد، ورزشی و سایر حالات می‌باشد. همچنین مجهز به تکنولوژی تقویت صدای دیالوگ‌ها نیز می‌باشد. سیستم صوتی این تلویزیون از دو بلندگوی 10 واتی تشکیل شده است که در نهایت می‌تواند توان خروجی 20 وات را در اختیار شما قرار دهد. این سیستم صوتی 2 کاناله می‌باشد و صدای استریو را ارائه می‌دهد. با این حال ال جی برای بهبود کیفیت صدای خروجی این تلویزیون از تکنولوژی های Dolby AC4 ،Dolby Atmos ،Dolby Digital ،Dolby Digital Plus و HE-AAC استفاده کرده است. 

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون ال جی B3

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون ال جی B3این تلویزیون نسخه 2023 رابط هوشمند اختصاصی ال‌جی، webOS را اجرا می‌کند. این رابط کاربری سریع و آسان است و از پروفایل‌های کاربر پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید صفحه اصلی را برای کاربران مختلف سفارشی کنید. تلویزیون B3 از قابلیت‌های نصب برنامه، پخش آهنگ با بلوتوث، اتصال به موبایل، قابلیت انتقال صدا به موبایل و پشتیبانی از اینترنت اشیاء پشتیبانی می‌کند. همچنین این تلویزیون دارای ریموت کنترل هوشمند، دستیار صوتی، مرورگر وب و منوی فارسی و بسیاری ویژگی‌های جذاب دیگر نیز می‌باشد. با توجه به اینکه تلویزیون مذکور از اینترنت اشیا (IoT) پشتیبانی می‌کند، بنابراین شما می‌توانید از طریق این تلویزیون، سایر لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را مدیریت و کنترل کنید.

رابط کاربری و برنامه‌ها

این تلویزیون از برند ال جی مانند سایر تلویزیون‌های مجهز به webOS،  دارای مجموعه‌ای عالی از برنامه‌ها است، بنابراین به طور قطع هرکسی می‌تواند محتوای مورد علاقه خود را پیداکند. استفاده از رابط کاربری این تلویزیون آسان است و بنابراین پیدا کردن محتوا و حرکت بین برنامه‌ها و ورودی‌ها کار سختی نمی‌باشد. همچنین این تلویزیون قابلیت ساخت پروفایل شخصی را دارد و شما یا هر یک از اعضای خانواده‌تان می‌توانید پروفایل مخصوص به خود را ساخته و با ورود به آن، محتوای مربوط به خود را مشاهده کنید.

ریموت کنترل

ریموت کنترل تلویزیون ال جی B3کنترل از راه دور جادویی ال‌جی دارای ویژگی اشاره و فشار دادن است که حرکت در منو را آسان می‌کند. میکروفون داخلی این ریموت کنترل به شما امکان می‌دهد از آن بخواهید ورودی‌ها را تغییر دهد، برنامه‌ها را باز کند و محتوا را جستجو کند. متأسفانه برخلاف تلویزیون ال جی C3، میکروفونی برای کنترل هندزفری در تلویزیون تعبیه نشده است.

لوازم جانبی

لوازم جانبی این تلویزیون شامل موارد زیر می‌باشد:

    • ریموت کنترل
    • کابل برق
    • پایه رومیزی
    • دفترچه راهنما
    • راهنمای نصب
    • باتری ریموت کنترل
    • پیچ اتصال پایه

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت نقاط ضعف

دارای کنترل انعکاس باورنکردنی

خطر سوختگی دائمی

دارای پردازش تصویر بسیار خوب

خاموش بودن دقت رنگ در HDR 

نمایش مناسب کروما 4:4:4 

قطعی قابل توجه در محتوای نرخ فریم پایین

دارای پهنای باند HDMI 2.1

عدم توانایی مبارزه با تابش خیره کننده در برخی صحنه‌ها

دارای ویژگی‌های عالی بازی

عدم توانایی نمایش برخی از نقاط برجسته در HDR به دلیل روشنایی کم

دارای تأخیر ورودی بسیار کم

 

دارای رنگ‌های پرجنب و جوش

 

حذف لرزش 24p از همه منابع 

 

دارای کنترل نمایش تصویر استثنایی

 

ثبات تصویر در هنگام مشاهده از طرفین

 

نمایش صحنه‌های تاریک با مشکی‌های عمیق و شگفت‌انگیز

 

بررسی نهایی تلویزیون ال جی B3

تلویزیون ال جی B3 به طور کلی یک تلویزیون عالی است. این تلویزیون برای تماشای فیلم در اتاق‌های تاریک به دلیل نسبت کنتراست تقریباً بی‌نهایت با رنگ‌های مشکی کامل که بیشتر رنگ‌ها روشن و زنده به نظر می‌رسند، قابل توجه است. اگر نمایش‌ها یا ورزش‌ها را در اتاق‌های پرنور تماشا می‌کنید، باز هم این تلویزیون عالی است، زیرا دارای کنترل بازتابی باورنکردنی برای مقابله با تابش خیره‌کننده از چند منبع نور است، اما شایان ذکر است، آنقدر روشن نیست که در اتاق‌های روشن‌تر با تابش خیره کننده مقابله کند. همچنین این تلویزیون برای بازی با پهنای باند HDMI 2.1 در دو پورت، پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) برای کاهش قطعی صفحه، تأخیر ورودی بسیار کم و زمان پاسخگویی تقریباً آنی برای نمایش تصویر، باورنکردنی است. استفاده از آن به عنوان مانیتور رایانه شخصی نیز فوق العاده است، اما متأسفانه OLEDها زمانی که در طول زمان در معرض همان عناصر ساکن قرار می‌گیرند، خطر سوختگی دائمی را دارند. به طور کلی این تلویزیون دارای امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی است و به جرأت می‌توان گفت که ارزش خرید را دارد. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن مطالب بررسی تخصصی تلویزیون‌های دیگر از صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا دیدن کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *