بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C3

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C3

تلویزیون ال جی C3

تلویزیون‌های OLED و LED شرکت ال جی از جمله محصولات با کیفیت این شرکت هستند. تلویزیون‌های OLED آن‌ها بهترین عملکرد را در مقایسه با سایر برندهای دیگر دارند. این شرکت هر ساله تلویزیون‌های جدیدی را به بازار عرضه می‌کند، امسال نیز تلویزیون‌های مدل G3، C3 و سایر مدل‌ها را تولید و به بازار عرضه کرده است. تلویزیون ال جی C3 یکی از محصولات ال جی در سال 2023 است که در این مطلب قصد داریم به بررسی تخصصی مشخصات و قابلیت‌های آن از جمله سایزها، طراحی ظاهری، کیفیت تصاویر، نمایش تصاویر، ورودی تلویزیون، کیفیت صدا و ویژگی‌های هوشمند، بپردازیم و بیشتر با آن آشنا شویم. همچنین در ادامه علاوه بر ویدیو بررسی، ویدیو جعبه گشایی این تلویزیون نیز برای شما بارگذاری شده است، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تلویزیون ال‌جی C3 OLED یک مدل میان‌رده‌ در مجموعه OLED 2023 ال‌جی است که بالاتر از تلویزیون ال‌جی B3 سطح پایه سری «B» و پایین‌تر از تلویزیون OLED ال جی G3 و ال جی Z3 OLED 8k قرار دارد. برخلاف پنل‌های LCD موجود در تلویزیون‌های دیگر، هیچ نور پس زمینه‌ای در این مدل وجود ندارد. پیکسل‌های OLED می‌توانند سطوح روشنایی خود را به‌صورت جداگانه و مستقل از پیکسل‌های دیگر تغییر دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کنتراست تقریباً عالی را با رنگ‌های سیاه عمیق جوهری و بدون ایجاد سایه در اطراف اجسام روشن نشان دهند. سری «C» معمولاً محبوب‌ترین OLED ال‌جی است، زیرا تقریباً تمام ویژگی‌های سری «G» را با قیمت بسیار کمتری دارد. غیر از فناوری Micro Lens Array (MLA) تلویزیون G3، تلویزیون C3 همه کارهایی که تلویزیون G3 انجام می‌دهد را می‌تواند انجام دهد. این تلویزیون نیز مشابه G3 با نسخه 2023 رابط هوشمند webOS اختصاصی ال‌جی عرضه شده است و دارای چهار پورت پهنای باند کامل HDMI 2.1 می‌باشد. همچنین دارای جدیدترین پردازنده 2023 ال‌جی، α9 AI Processor Gen6 است که نوید پردازش تصویر بهبود یافته از طریق فناوری‌های Brightness Booster Max و AI Tech ال‌جی را می‌دهد، و همچنین می‌تواند صدای 2 کاناله را با صدای 7.1.2 کانال مجازی با هم ترکیب کند. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با تلویزیون G3 می‌توانید بررسی تخصصی تلویزیون ال جی G3 در وبلاگ سلام بابا را مطالعه کنید.

جمع امتیازات تلویزیون ال جی C3 ( امتیاز از 10 میباشد)
امتیاز کلی: 8.8 امتیاز فیلم: 8.5
نمایش تلویزیون: 8.5 ورزش: 8.8
بازی های ویدیویی: 9.4 فیلم اچ دی آر: 8.7
بازی اچ دی آر: 9.0

مانیتور: 9.4

تفاوت بین اندازه‌ها و انواع سایز

تلویزیون‌های ال جی C3 در 6 اندازه به بازار عرضه شده است. جهت آشنایی بیشتر با سایز تلویزیون می‌توانید به مطلب ابعاد تلویزیون به سانتی متر در وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید.
اندازه مدل
42″ OLED42C3
48″ OLED48C3
55″ OLED55C3
65″ OLED65C3
77″ OLED77C3
83″ OLED83C3

طراحی ظاهری تلویزیون ال جی C3

تلویزیون اولد ال جی C3 دارای طراحی مشابه تلویزیون ال جی (C2 (2022 است. حاشیه‌های نقره‌ای نازکی دارد، این حاشیه‌ها به قدری نازک است که هنگام نشستن با کمی فاصله و دید معمولی، به سختی می‌توانید متوجه آن‌ها شوید. به طور کلی این تلویزیون از لحاظ طراحی بسیار شیک و مدرن به نظر می‌رسد.

پایه نگهدارنده

پایه تلویزیون ال جی C3پایه نگهدارنده تلویزیون ال جی C3 مشابه تلویزیون ال جی C2 است و همان مشکلات را دارد. این پایه‌ها مقداری کوچک هستند و تلویزیون روی آن‌ها تکان می‌خورد. با این حال پس از شروع لرزش، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا تلویزیون ثابت شود، بنابراین می‌توان گفت که در کل مشکلی ایجاد نمی‌کند. پایه نگهدارنده این تلویزیون، صفحه نمایش را 6.8 سانتی متر بالاتر از میز نگه می‌دارد، بنابراین اکثر ساندبارها را می‌توان بدون مسدود کردن صفحه نمایش روی میز قرار داد. ناگفته نماند که پایه تلویزیون 83 اینچی بزرگتر است و همچنین مدل 42 اینچی با دو پایه در اطراف به جای پایه مرکزی عرضه شده است.

قسمت پشتی تلویزیون

پشت تلویزیون ال جی C3قسمت پشت تلویزیون احساس بسیار خوبی را منتقل می‌کند. این قسمت از یک فلز بافت‌دار و برس خورده ساخته شده است و لمس آن تقریباً مشابه لمس یک پارچه احساس می‌شود. یک پنل پلاستیکی بزرگ هم در این قسمت قرار دارد که وروردی‌ها در سمت راست آن هستند. این تلویزیون دارای گیره‌های مدیریت کابل است که از طریق آن می‌توانید کابل‌ها را به سمت یک پوشش پلاستیکی کوچک هدایت کنید و از طریق یک گیره دیگر در پشت پایه خارج کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید کابل‌ها را از طریق یک پوشش پلاستیکی کوچک عبور دهید.

ضخامت و حاشیه

ضخامت و حاشیه تلویزیون ال جی C3این تلویزیون دارای ضخامتی به اندازه 4.5 سانتی‌متر است. علاوه بر این حاشیه بسیار باریکی نیز برای آن در نظر گرفته شده است، حاشیه‌ای 0.6 سانتی‌متری که این تلویزیون را تبدیل به یک نمایشگر تمام صفحه کرده است.

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت تلویزیون ال جی C3تلویزیون ال جی C3 یک تلویزیون بسیار خوش ساخت و ممتاز می‌باشد. بافت پشت آن همانند لمس پارچه منحصر به فرد و زیبا می‌باشد. تلویزیون انعطاف زیادی ندارد اما روی پایه کمی تکان می‌خورد که با گذشت زمان کمی خودش ثابت می‌شود و مشکلی ایجاد نمی‌کند. پایه آن کوچک است و فضای کمی اشغال می‌کند. به طور کلی این تلویزیون بسیار محکم ساخته شده است.

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر 4k، سرعت رفرش 120 هرتزی، رزولوشن 3840×2160 پیکسل، قابلیت HDR، پنل WOLED و از طرفی پردازنده α9 AI Processor Gen6 مهم‌ترین مشخصات تصویر تلویزیون ال جی C3 بوده که می‌تواند بسیار قابل توجه باشد. همچنین این تلویزیون از سیستم Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند اما لوکال دایمینگ ندارد. دالبی ویژن باعث می‌شود تا کیفیت رنگ و همین طور جزئیات کاراکترها در هنگام تغییر صحنه با وضوح قابل مشاهده نباشد. به طور کلی با وجود این ویژگی‌ها شما بهترین کیفیت تصویر ممکن رو تجربه می‌کنید. 

کنتراست

کنتراست تلویزیون ال جی C3تلویزیون ال جی C3 مانند هر OLED دیگری دارای نسبت کنتراست تقریباً بی‌نهایت است. از آنجایی که هر پیکسل می‌تواند به‌طور جداگانه روشنایی خود را به دلیل فناوری OLED کنترل کند، شما می‌توانید در کنار پیکسل‌های کاملاً خاموش، هایلایت‌های فوق‌العاده روشنی را داشته باشید که منجر به سیاهی بی‌نقص و بدون سایه می‌شود. این موضوع در یک اتاق تاریک بسیار چشمگیر است.

روشنایی SDR و HDR

روشنایی HDR  تلویزیون ال جی C3تلویزیون ال جی C3 دارای حداکثر روشنایی HDR بسیار خوبی است. در برخی صحنه‌ها پیشرفت قابل‌ توجهی نسبت به تلویزیون ال جی C2 سال گذشته داشته است، اگرچه به طور کلی، به سختی می‌توانید تفاوت بین این دو مدل را ببینید. مانند سایر OLEDها، صحنه‌های بسیار روشن به دلیل محدودیت روشنایی خودکار (ABL) به طور قابل توجهی کم‌نورتر از نقاط برجسته کوچکتر هستند. این موضوع در هنگام مشاهده محتوای معمولی زیاد قابل توجه نیست، زیرا انتقال روشنایی معمولاً صاف انجام می‌شود، اما هنگام تماشای محتوای HDR روشن برای مدت طولانی، تلویزیون بسیار کم نور است و ABL هنگام استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور رایانه شخصی باعث ایجاد حواس پرتی می‌شود. همچنین این تلویزیون دارای حداکثر روشنایی بسیار خوبی در SDR نیز است. روشنایی آن کمی بیشتر از مدل C2 است، مخصوصاً زمانی که عناصر روشن بیشتر می‌شوند یا تمام صفحه را درگیر می‌کنند. محدودکننده روشنایی خودکار آن (ABL) کمتر از C2 است، اما همچنان به طور قابل توجهی صحنه‌های روشن را کاهش می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر درباره HDR و SDR به مطلب مقایسه HDR و SDR مراجعه کنید.

یکنواختی خاکستری و مشکی

تلویزیون ال جی C3 دارای یکنواختی خاکستری عالی است، اما بسیار شبیه به C2 و G3 است و زمانی که رنگ‌های یکنواخت نشان داده می‌شوند، خطوط عمودی کم‌رنگی در صحنه های بسیار تاریک و نوارهای عمودی کم‌رنگ صورتی بر روی صفحه نمایش وجود دارد. این یک مشکل رایج در مورد فناوری پنل‌های مورد استفاده در OLEDهای ال جی است، اما این مشکلات ظریف هستند و در عمل متوجه آن‌ها نخواهید شد. همچنین هیچ نشانه‌ای از الگوی شبکه‌ای که برخی از مالکان در مدل‌های 2021 خود دیده‌اند وجود ندارد که بسیار عالی است.

یکنواختی سیاه در OLEDها به دلیل پیکسل‌های خود تابش عالی است. این تلویزیون نیز دارای یکنواختی کامل مشکی است و هیچ هاله‌ای در اطراف اجسام روشن وجود ندارد.

طیف رنگی و حجم رنگ

طیف رنگی تلویزیون ال جی C3
تلویزیون ال جی C3 دارای طیف رنگی شگفت انگیز است. مانند اکثر تلویزیون‌های این محدوده بازار، مدل C3 تقریباً فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد که محتوای فعلی HDR از آن استفاده می‌کنند. با این حال هنگام نمایش تصاویر بسیار روشن، دقت رنگ آن پایین است. با نمایش سبزهای دقیق مشکل دارد و همه رنگ ها عموماً اشباع نشده هستند. نگاشت تن آن نیز مانند تلویزیون ال‌جی C2 خاموش است و با نگاشت دقیق رنگ‌های غیراشباع مشکل دارد. توجه داشته باشید که این نتایج با دریافت سیگنال محرک نزدیک به 1000 نیت توسط تلویزیون انجام می‌شود. در استفاده واقعی دقت رنگ تلویزیون و نگاشت تن بسیار بهتر است. این تلویزیون همچنین Rec یعنی فضای رنگی 2020 که توسط برخی محتوا استفاده می‌شود، را به خوبی پوشش می‌دهد. اما با این حال نمی‌تواند طیف کامل رنگ سبز یا فیروزه‌ای را نمایش دهد. به طور کلی، این تلویزیون برای بینندگانی که واقعاً به دقت رنگ HDR علاقه دارند، بهترین تلویزیون نیست، اما در غیر این صورت، عالی به نظر می‌رسد.

بازتاب نور

بازتاب نور تلویزیون ال جی C3
تلویزیون ال‌جی C3 دارای قابلیت بازتاب فوق‌العاده است و از رنگ بنفش پوشش ضد انعکاس تلویزیون ال‌جی G3 جلوگیری می‌کند، که این یک ویژگی خوب است. به طور کلی تابش خیره کننده، برای این تلویزیون مشکلی ندارد.

پیکسل

تلویزیون ال جی C3 از همان پنل تلویزیون ال جی C2 سال گذشته استفاده می کند، یعنی پنل های WBE 2022 که با نام Ex نیز شناخته می‌شود. شرکت ال جی ادعا می‌کند که این پنل‌ها نسبت به پنل‌های تلویزیون ال جی C1 سال 2021 روشن‌تر هستند و اتلاف گرما در آن بهتر می‌باشد و کمتر مستعد سوختن هستند. مانند تمام تلویزیون های OLED ال جی، هر چهار ساب پیکسل هرگز به طور همزمان روشن نمی‌شوند. همچنین توجه داشته باشید که این تلویزیون از طرح بندی زیرپیکسل RWBG استفاده می‌کند، بنابراین با نمایش متن در ویندوز مشکل دارد، زیرا ClearType به خوبی با طرح‌بندی های ساب پیکسل غیر RGB تنظیم نشده است.

نمایش تصاویر

مانند تمام OLEDها، این تلویزیون دارای زمان پاسخگویی پیکسلی فوق‌العاده سریع است. تاری بسیار کمی در پشت اجسام متحرک سریع وجود دارد، اما به دلیل ماهیت نمونه برداری و نگه داشتن فناوری OLED، همچنان تاری ماندگار و قابل توجهی وجود دارد. در صحنه‌های تقریباً سیاه این موضوع بیشتر وجود دارد، اما این اتفاق فقط زمانی رخ می‌دهد که از حالت کاملاً خاموش خارج می‌شوید و سپس به سرعت ثابت می‌شود، بنابراین متوجه آن نخواهید شد.

این تلویزیون از قابلیت FreeSync و HDMI Forum VRR پشتیبانی می‌کند و دارای گواهی سازگاری G-SYNC است که تجربه بازی تقریباً بدون قطعی را از هر منبع دارای VRR فعال می‌کند. در محدوده وسیعی از نرخ تازه‌سازی به خوبی کار می‌کند، حتی زمانی که بسیار کم می‌شود، زیرا تلویزیون از جبران فریم پایین (LFC) پشتیبانی می‌کند. 

ورودی‌های تلویزیون ال جی C3

ورودی‌های تلویزیون ال جی C3تلویزیون ال جی C3 دارای تأخیر ورودی کم است و در نتیجه یک تجربه بازی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. اگرچه هنوز به خوبی مانیتورهای بازی سطح بالا نیست، اما از اکثر تلویزیون‌ها بهتر است و برای اکثر گیمرها به اندازه کافی خوب است. این نتایج با تنظیم حالت Boost روی «روشن» در منوی «بهینه‌ساز بازی» تنظیم شده است، که تأخیر ورودی را 2-3 میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد. مانند اکثر تلویزیون‌ها، تأخیر ورودی در خارج از «حالت بازی» برای بازی‌های مبتنی بر  رقابت بسیار زیاد است، اگرچه در مدل ال جی C3 بسیار بهتر از مدل G3 یا C2 است. این تلویزیون از همه فرمت‌های رایج پشتیبانی می‌کند و کروما 4:4:4 را به درستی نمایش می‌دهد، که برای واضح بودن متن بسیار مهم است. این تلویزیون به طور کامل با هر چیزی که PS5 و Xbox Series X|S را پشتیبانی می‌کند، مانند 1440p @ 120Hz و 4K @ 120Hz و همچنین HDMI Forum VRR سازگار است. همچنین دارای چهار پورت است که از پهنای باند HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند، که اگر چندین کنسول HDMI 2.1 دارید یا می‌خواهید رایانه شخصی را وصل کنید، این تلویزیون بسیار عالی است. همانند نمایشگرهای OLED 2022 ال‌جی، هر چهار پورت HDMI در ال‌جی C3 از پهنای باند 48 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. این امکان را به شما می‌دهد تا سیگنال‌های 4k @ 120Hz با رنگ 12 بیتی و فول کروما 4:4:4 ارسال کنید که برای کاربران رایانه شخصی عالی است. همچنین این تلویزیون همانند تلویزیون ال جی G3 از فرمت‌های صوتی DTS پشتیبانی می‌کند.

کیفیت صدا

بلندگوهای تلویزیون ال جی C3 دارای پاسخ فرکانسی مناسبی می‌باشد. آن‌ها همچنین یک پسوند فرکانس پایین خوب دارند و مانند اکثر تلویزیون‌ها باس زیادی تولید نمی‌کنند. تلویزیون C3 نمی‌تواند از فشرده‌سازی و پمپاژ مصنوعات در حداکثر حجم جلوگیری کند. تلویزیون دارای پروفایل صدای متعادلی در سطوح گوش دادن متوسط است که منجر به گفتگوی واضح می‌شود. این تلویزیون عملکرد اعوجاج مناسبی دارد. تلویزیون C3 در هنگام مواجهه با اعوجاج از فرکانس‌های بنیادی فردی (THD) عملکرد بهتری دارد.

ویژگی‌های هوشمند

تلویزیون C3 به سیستم عامل WevQS 23(8) ال جی مجهز می‌باشد و از قابلیت‌های نصب برنامه، پخش آهنگ با بلوتوث، اتصال به موبایل، پشتیبانی از اینترنت اشیاء و ضبط برنامه پشتیبانی می‌کند. همچنین این تلویزیون دارای ریموت کنترل هوشمند، دستیار صوتی، مرورگر وب و منوی فارسی نیز می‌باشد. از طریق داشبورد هوشمند این تلویزیون می‌توانید دستگاه‌ها، لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را کنترل و مدیریت نمایید.

رابط کاربری 

رابط کاربری تلویزیون ال جی C3
تلویزیون ال جی C3 نسخه 2023 رابط هوشمند اختصاصی ال‌جی، webOS را اجرا می‌کند. این رابط کاربری سریع و آسان است و از پروفایل‌های کاربر پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید صفحه اصلی را برای کاربران مختلف سفارشی کنید. مانند اکثر تلویزیون‌های موجود در بازار تبلیغات در سراسر رابط وجود دارد. 

برنامه‌ها و ویژگی‌ها

تلویزیون دارای مجموعه‌ای عالی از برنامه‌ها، از جمله اکثر سرویس‌های پخش است و  شما مطمئناً محتوای مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد. همچنین دارای پخش درایو USB، پخش درایو USB HDR ،HDR در نتفلیکس و HDR در یوتیوب نیز می‌باشد.

کنترل

این تلویزیون از همان کنترل جادویی تلویزیون ال‌جی C1 و C2 استفاده می‌کند. اگر ترجیح می‌دهید به جای استفاده از دکمه‌ها، منوها را به این روش هدایت کنید، می‌توانید از آن به عنوان اشاره‌گر استفاده کنید. همچنین میکروفون‌هایی روی تلویزیون وجود دارد که امکان کنترل صدای هندزفری را فراهم می‌کند. کنترل صدا در تلویزیون ال جی C3 به خوبی C2 نیست. شما نمی‌توانید از آن بخواهید که نور پس زمینه را تغییر دهد، ورودی‌ها را تغییر دهد یا سؤالات اساسی مانند آب و هوا در منطقه فعلی را بپرسید. اما خوشبختانه همچنان می‌توانید درخواست باز کردن برنامه‌ها و جستجو در داخل برنامه‌ها را داشته باشید.

لوازم جانبی

لوازم جانبی تلویزیون ال جی C3

لوازم جانبی این تلویزیون شامل موارد زیر است :

  • ریموت (با 2 عدد باتری AA)
  • کلیپ‌های مدیریت کابل
  • راهنمای کاربر
  • بلستر IR (با برچسب‌های نصب)

نقاط ضعف و قوت 

نقاط قوت نقاط ضعف

تأخیر ورودی بسیار کم

خطر سوختگی دائمی
 کنترل بازتاب فوق‌العاده هندلینگ گرادیان HDR متوسط

زاویه دید مناسب تصاویر

پرش تصویر قابل توجه به دلیل زمان پاسخ‌دهی سریع 
دارای ویژگی‌های بازی چشمگیر ایجاد حواس پرتی با وجود ABL تهاجمی در مناطق بزرگ و روشن
پشتیبانی از فرمت‌های صوتی DTS     
طیف رنگی گسترده برای محتوای HDR  
حذف خودکار لرزش 24p را از هر منبعی  
هموارسازی عالی محتوای با کیفیت پایین  
دارای پهنای باند HDMI 2.1 در هر چهار پورت  
نسبت کنتراست تقریباً بی‌نهایت برای رنگ‌های مشکی کامل  

آنباکس و کالیبراسیون تلویزیون ال جی C3

در ویدیوی زیر به صورت کامل بازگشایی تلویزیون ال جی C3 انجام شده و شما می‌توانید با شیوه اصولی نصب و راه اندازی اولد 2023 آشنا شوید؛ همچنین در ادامه‌ی ویدیو، کارشناس سلام بابا وارد منوی تلویزیون شده و شما را با بخش‌های مختلف آن آشنا خواهد کرد تا به آسانی کالیبراسیون تلویزیون خود را انجام دهید.

بررسی تلویزیون ال جی C3

در این مطلب به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C3 پرداختیم. طبق بررسی انجام شده تلویزیون ال‌جی C3 یک تلویزیون شگفت‌انگیز است که مطمئناً همه خریداران را راضی می‌کند. روشنایی بسیار خوب در SDR و HDR آن را برای تماشای هر چیزی از محتوای SDR گرفته تا آخرین فیلم‌های موفق در HDR مناسب می‌کند. کنترل بازتاب فوق العاده‌ای دارد و با حداکثر روشنایی کامل، تلویزیون می‌تواند اتاق‌های روشن یا خیره کننده را بدون مشکل کنترل کند. اما تقریباً مانند هر OLED موجود در بازار، برای اتاق‌های تاریک مناسب‌تر است، جایی که پنل OLED آن با رنگ‌های سیاه عمیق جوهری، واقعاً بهترین عملکرد را دارد. تأخیر بسیار کم ورودی آن، آن را به رویای گیمرها تبدیل می‌کند، زیرا ورودی‌های شما خیلی زود روی صفحه نمایش ترجمه می‌شوند، و زمان پاسخگویی عالی این تلویزیون، آن را به انتخابی عالی برای هر طرفدار محتوای سریع، چه ورزشی و چه بازی، تبدیل می‌کند. این تلویزیون همچنین از DTS پشتیبانی می‌کند و آن را به یک انتخاب عالی برای مرکز سرگرمی منزل شما تبدیل می‌کند. بنابر همه این موارد می‌توان گفت که تلویزیون ال جی C3 یک تلوزیون بسیار عالی می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید برای خرید این محصول فوق‌العاده با کارشناسان فروش فروشگاه سلام بابا تماس بگیرید و یا به سایت فروشگاه مراجعه کنید. همچنین برای دیدن سایر بررسی‌های تخصصی و مطالب بیشتر از صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا دیدن کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *