بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN95C

تلویزیون سامسونگ QN95C 

شرکت سامسونگ از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی بسیار قدرتمند می‌باشد و هر ساله به‌روزترین تولیدات خود را روانه بازار می‌کند. در این بین تلویزیون‎‌های سامسونگ معمولاً جزو بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار هستند. تلویزیون‌های این شرکت از کیفیت تصویر بسیار خوبی با رنگ‌های اشباع و رنگ سیاه عمیق برخوردار هستند. شرکت سامسونگ یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه تولید تلویزیون هوشمند بوده و طرفداران بسیار زیادی نیز در سراسر جهان دارد. ما در این مطلب به  بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN95C می‌پردازیم که یکی از تلویزیون‌های پرچم‌دار برند سامسونگ می‌باشد. بنابراین با سلام بابا همراه باشید تا در ادامه به مواردی همچون طراحی تلویزیون، کیفیت تصویر، کیفیت صدا و سایر قابلیت‌های این نئوکیولد سامسونگ بپردازیم.

تلویزیون سامسونگ QN95C یک تلویزیون بالارده NEO QLED از سری تلویزیون‌های 2023 و با کیفیت تصویر 4K بوده که مدل بالاتر تلویزیون QN90C و همچنین جایگزین مدل QN95B سال 2022 می‌باشد. تلویزیون QN95C دارای لوکال دایمینگی تقریباً دو برابر مدل پایین‌تر خود یعنی QN90C است. در صورت تمایل به بررسی بیشتر تلویزیون QN90C به مطلب بررسی تخصصی آن مراجعه فرمایید. این تلویزیون پرچم‌دار سامسونگ چند تفاوت اساسی با مدل قبلی خود دارد که بارزترین آن‌ها عدم وجود جعبه خارجی Slim One Connect سامسونگ است. این جعبه، یک پردازنده عصبی کوانتومی 4k برای ارائه ارتقاء مقیاس بهتر است که برای اولین بار در سال 2022 معرفی شد و تبلیغ زیادی توسط شرکت سامسونگ برای آن انجام شد. همچنین این تلویزیون مانند تمام تلویزیون‌های سامسونگ، رابط کاربری اختصاصی Tizen OS سامسونگ را اجرا می‌کند که مجموعه‌ای از برنامه‌ها و بازی‌ها را ارائه می‌دهد. با دستیارهای صوتی Bixby و Alexa نیز سازگار است و از استاندارد جدید خانه هوشمند Matter پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید تمام دستگاه‌های هوشمند سازگار با Matter خود را از طریق تلویزیون کنترل کنید. تلویزیون QN95C دارای ویژگی‌هایی نظیر پهنای باند HDMI 2.1، سرعت رفرش 144 هرتز و نرخ نوسازی متغیر (VRR) می‌باشد و از طرفی پشتیبانی از سیستم عامل تایزن نیز می‌تواند در استفاده از قابلیت‌های هوشمند نیز بسیار کاربردی باشد. تلویزیون مذکور جزو تلویزیون‌های سری 9 و نئوکیولد سامسونگ بوده که مناسب استفاده خانگی و معمولی، بازی و گیمینگ و تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال می‌باشد. برای بررسی جزئی‌تر ویژگی‌های این تلویزیون با ارزش از برند سامسونگ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

جمع امتیازات تلویزیون سامسونگ QN95C ( امتیاز از 10 می‌باشد)
امتیاز کلی: 8.3 امتیاز فیلم: 8.2
نمایش تلویزیون: 8.1 ورزش: 8.1
بازی های ویدیویی: 8.6 فیلم اچ دی آر: 8.4
بازی اچ دی آر: 8.6 مانیتور: 8.8

تفاوت بین اندازه‌ها و انواع سایز

مدل‌های “55، “65، “75 و 85” اینچ از تلویزیون سامسونگ QN95C موجود است که تقریباً همگی از ویژگی‌های یکسانی برخوردارند و تنها نام مدل‌های آن‌ها متفاوت است.

اندازه مدل نوع پنل
55″ QN55QN95C VA
65″ QN65QN95C VA
75″ QN75QN95C VA
85″ QN85QN95C VA

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ QN95C

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ QN95C

تلویزیون سامسونگ QN95C دارای طراحی بسیار عالی است که در هر مکانی عالی به نظر می‌رسد و ظاهری مدرن و درخشان دارد. حاشیه‌های این تلویزیون فوق‌العاده نازک و در حدود (0.8 سانتی متر) هستند که زیبایی تلویزیون را چند برابر کرده است. همچنین پایه نصب شده برای این تلویزیون بسیار زیبا و نازک است که به صورت خطی در مرکز تلویزیون قرار دارد و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند و به راحتی روی میزهای کوچک نیز قرار می‌گیرد، اما متأسفانه این پایه به خوبی از تلویزیون پشتیبانی نمی‌کند و تلویزیون به راحتی تکان می‌خورد. علاوه بر این تلویزیون قابلیت نصب بر روی دیوار را هم دارد و کسانی که تمایل دارند، می‌توانند به راحتی تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنند. اندازه پایه در مدل 65 اینچی این تلویزیون حدود 6.3 سانتی‌متر در 6.35 سانتی‌متر است که پایه تلویزیون را حدود 7.87 سانتی‌متر بالای میز تلویزیون قرار می‌دهد، بنابراین اکثر ساندبارها بدون مسدود کردن صفحه نمایش در جلوی تلویزیون قرار می‌گیرند. پشت تلویزیون نیز با طراحی بافتی زیبا در پنل پشتی عالی به نظر می‌رسد. از طریق پایه تلویزیون شیارهایی در امتداد پشت آن وجود دارد که به مدیریت کابل کمک می‌کند و همچنین پوششی وجود دارد که کابل‌ها را روی پایه پنهان می‌کند تا یک نصب واقعاً تمیز داشته باشد و هیچ کابلی در اطراف تلویزیون پخش نشود. همچنین یک رابط در نزدیکی بالای تلویزیون وجود دارد که به شما امکان می‌دهد یک افزونه دوربین سامسونگ یا وب‌کم را که جداگانه فروخته می‌شود وصل کنید.

به طور کلی تلویزیون مدل سامسونگ QN95C کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و با مواد درجه یک، از جمله پایه فلزی جامد و پلاستیک درجه یک در پشت ساخته شده است. این تلویزیون برای استفاده‌های مختلف و در همه زمینه‌ها عالی می‌باشد. تنها به دلیل پایه آن، مقداری انعطاف در پنل پشتی وجود دارد که این مورد نیز در اکثر تلویزیون‌ها رایج است و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. تلویزیون سامسونگ QN95C دارای زبان طراحی Infinity One است و از نظر زیبایی کاملاً باریک و شیک است. ضخامت کلی این تلویزیون تنها 2.5 سانتی‌متر است و بسیار باریک می‌باشد. ضخامت بسیار کم این تلویزیون باعث می‌شود تا برای نصب روی دیوار نیز  عالی به نظر برسد. این تلویزیون دارای حاشیه‌های بسیار باریک در 4 طرف صفحه نمایش می‌باشد که به آن طراحی 4 Bezel-less می‌گویند که توجه بیننده را بیش از پیش بر روی محتوای در حال پخش جلب می‌نماید. بنابر همه مواردی که در طراحی ظاهری تلویزیون‌ QN95C بیان شد، این تلویزیون جزو یکی از بهترین تلویزیون‌های 2023 می‌باشد. برای اطلاع از لیست بهترین تلویزیون‌ها حتماً به مطلب بهترین تلویزیون‌های 2023 نگاهی بیاندازید.

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ QN95Cکیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ QN95C

تلویزیون سامسونگ QN95C دارای کیفیت تصویر 4K است و تصاویر را با وضوح و کیفیت بسیار خوبی نمایش می‌دهد. همچنین دارای نسبت کنتراست فوق العاده خوبی همراه با ویژگی لوکال دایمینگ می‌باشد. به جرأت می‌توان گفت تلویزیون QN95C کنتراست فوق العاده‌ای دارد. کنتراست اصلی این پنل به دلیل گنجاندن فناوری Ultra Viewing Angle سامسونگ مقداری کم است، این فناوری زاویه دید را بهبود می‌بخشد، اما تیرگی جزئی به صفحه نمایش اضافه می‌کند که کنتراست اصلی را کاهش می‌دهد. اگرچه با فعال کردن کامل ویژگی لوکال دایمینگ، این امر به هیچ وجه قابل توجه نیست و تلویزیون در زمینه کنتراست فوق‌العاده‌ای عمل می‌کند و سیاهی عمیق را حتی در صحنه‌های پیچیده و دارای هایلایت‌های روشن به خوبی نشان می‌دهد و کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشد. تلویزیون 4K سامسونگ QN95C به پردازشگر Neural Quantum Processor 4K مجهز است، این پردازشگر با بهبود رزولوشن محتوای در حال پخش، از طریق 20 شبکه عصبی و به کمک تکنولوژی یادگیری عمیق و هوش مصنوعی، رزولوشن و کیفیت تصاویر را ارتقا می‌دهد تا محتواهای مختلف را با جزئیات بهتر و در حد کیفیت تصویر 4K مشاهده کنید. تلویزیون مذکور دارای تکنولوژی HDR10+ Adaptive و HDR10+ Gaming است و این به آن معناست که شما می‌توانید علاوه بر فیلم در بازی‌ها نیز HDR10+ را تجربه نمایید و از تماشای برنامه‌ها لذت ببرید.

تلویزیون سامسونگ QN95C به اندازه‌ای روشن است که تجربه HDR شگفت‌انگیزی را ایجاد می‌کند. این تلویزیون به اندازه‌ای روشن است که در صحنه‌های بسیار روشن نیز، نکات برجسته‌ چشم‌نوازی را به نمایش می‌گذارد و نورهای روشن کوچک در صحنه‌های تاریک به‌طور باورنکردنی خودنمایی می‌کنند. همچنین حداکثر روشنایی در حالت “بازی” به طور متوسط مانند حالت “فیلم” است اما متأسفانه، محتوای واقعی در حالت «بازی» مقداری کم‌رنگ‌تر است. حداکثر روشنایی SDR نیز در این تلویزیون بسیار عالی است و به اندازه کافی روشن است. روشنایی SDR تلویزیون QN95C به حدی است که حتی در اتاق‌های بسیار روشن با نور طبیعی زیاد هم می‌تواند بر تابش خیره کننده غلبه کند. این تلویزیون همچنین دارای طیف رنگی بسیار خوبی است و دارای پوشش عالی از فضای رنگی DCI-P3 و نگاشت رنگ عالی با نادرستی بسیار کمی است. همچنین فضای رنگی 2020 و نگاشت رنگ آن به طور قابل توجهی با رنگ سبز اشباع شده و رنگ فیروزه‌ای کاهش یافته است. به طور کلی حجم رنگ QN95C شگفت انگیز است، رنگ‌ها روشن و پر جنب و جوش هستند و در مقابل از رنگ‌های سفید روشن به خوبی جدا می‌شوند. رنگ‌های تیره و اشباع شده نیز به لطف نسبت کنتراست بالای آن به خوبی نمایش داده می‌شوند. متأسفانه تلویزیون سامسونگ QN95C یکنواختی خاکستری متوسطی دارد و مقداری جلوه کثیف در مرکز صفحه نمایش وجود دارد که در بیشتر محتواها به ویژه در ورزش، قابل توجه است. در مقابل یکنواختی مشکی تلویزیون شگفت‌انگیز است. توجه داشته باشید که به دلیل محدودتر بودن منوی سرویس، نمی‌توانید لوکال دایمینگ را به طور کامل در این تلویزیون خاموش کنید، بنابراین تصویر Native Black Uniformity با لوکال دایمینگ «کم» تنظیم شده است. این تلویزیون از برند سامسونگ در زمینه بازتاب نور نیز بسیار خوب عمل کرده است و دارای پوشش براق بسیار عالی می‌باشد و شدت انعکاس مستقیم را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

نمایش تصاویر

تلویزیون سامسونگ QN95C در اکثر موارد زمان پاسخگویی بسیار مناسبی دارد، به طوری که در حرکات بسیار سریع نیز محتوای واضحی را نمایش می‌دهد. تلویزیون فوق مجهز به تکنولوژی ALLM بوده که هنگام بازی تأخیر ورودی پایینی را به شما ارائه می نماید. این تلویزیون از صفحه نمایشی با رفرش ریت 144 هرتز برخوردار است، اما در زمینه گیمینگ توانایی نمایش بازی‌های 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه را دارد و برای بازی کردن با کنسول‌های نسل نهم گزینه بسیار خوبی است. تلویزیون مدل QN95C از تکنولوژی VRR پشتیبانی می‌کند و در محدوده نرخ تازه‌سازی بسیار گسترده‌ای کار می‌کند، همچنین تضمین می‌کند که بازی‌های شما تقریباً بدون قطعی باقی می‌مانند. 

ورودی‌های تلویزیون سامسونگ QN95Cورودی‌های تلویزیون سامسونگ QN95C

این تلویزیون از برند سامسونگ در حالت “بازی” تأخیر ورودی بسیار کمی دارد که این منجر به یک تجربه بازی بسیار پاسخگو و تقریباً بدون تأخیر قابل توجه بین اقدامات شما و آنچه روی صفحه می‌بینید، می‌شود. این تلویزیون از اکثر رزولوشن‌های رایج تا 4k @ 144Hz پشتیبانی می‌کند. اکثر فرمت‌های پشتیبانی شده سیگنال‌های کروما 4:4:4 را به درستی نمایش می‌دهند که برای متن واضح از رایانه ضروری است.

تلویزیون گیمینگ سامسونگ QN95C دارای 4 پورت HDMI 2.1 می‌باشد و  با کنسول‌های نسل نهم مانند (PS5 و Xbox Series X)  سازگار است. این تلویزیون دارای تکنولوژی AMD FreeSync Premium Pro و Nvidia G-Sync بوده و سازگاری کاملی با کارت‌های گرافیک شرکت Nvidia و AMD دارد. تلویزیون فوق مجهز به نسخه جدید گیم بار یعنی Game Bar 3.0 می‌باشد و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است. با داشتن این تلویزیون گیمینگ سامسونگ تجربه بسیار لذت بخشی از بازی خواهید داشت.

کیفیت صدا تلویزیون سامسونگ QN95C

تلویزیون سامسونگ QN95C دارای پاسخ فرکانسی خوبی می‌باشد. همانند بسیاری از تلویزیون‌ها، بیس بسیار کمی در این تلویزیون وجود دارد، اما پروفایل صدا متعادل است و دیالوگ‌ها واضح به نظر می‌رسند. به طور کلی صدای این تلویزیون زیاد نیست، بنابراین انتخاب خوبی برای یک محیط پر سر و صدا نخواهد بود. این تلویزیون قدرت صدای 70 وات را با کمک سیستم صوتی 4.2.2 کاناله با مجموع 8 بلندگو در اختیار شما قرار می‌دهد. سیستم صوتی این محصول از 4 بلندگوی 5 واتی، 2 بلندگوی آپ فایرینگ 15 واتی و 2 بلندگوی ووفر 10 واتی تشکیل شده است. تلویزیون مذکور دارای تکنولوژی Adaptive Sound+ می‌باشد و صداها را با توجه به محتوای در حال پخش تنظیم کرده تا با بهترین کیفیت شنونده محتوای مورد علاقه خود باشید. به طور کلی، کنترل اعوجاج این تلویزیون بسیار خوب است. در سطوح شنیداری متوسط، اعوجاج شنیداری کمی وجود دارد و حتی در حداکثر صدا نیز به سختی قابل توجه است.

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون سامسونگ QN95C

رابط کاربری تلویزیون سامسونگ QN95Cتلویزیون QN95C نسخه 2023 سیستم عامل تایزن سامسونگ را اجرا می‌کند و استفاده از آن سریع و آسان است. همچنین رابط Smart Hub در آن ساده است و گزینه‌های پیشرفته زیادی دارد و به راحتی می‌توانید محتوای مورد علاقه خود را پیدا کنید. این تلویزیون از اینترنت اشیاء (IoT) و داشبورد هوشمند SmartThings برخوردار است و شما می توانید به کمک آن لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را مدیریت کنید. تلویزیون مذکور دارای قابلیت نصب برنامه، قابلیت پخش آهنگ با بلوتوث، قابلیت اتصال به موبایل، قابلیت انتقال صدا به موبایل، قابلیت ضبط برنامه (PVR) و بسیاری ویژگی‌های جذاب دیگری می‌باشد که این تلویزیون را تبدیل به یک تلویزیون هوشمند بی‌نظیر کرده است.

رابط کاربری و برنامه‌ها

برنامه‌های ارائه‌شده در این تلویزیون بیشتر سرویس‌های پخش رایج را پوشش می‌دهند، اما مجموعه بزرگی از برنامه‌های اضافی در فروشگاه برنامه سامسونگ وجود دارد که به راحتی می‌توانید آن‌ها را روی تلویزیون خود نصب کنید. همچنین یک رابط در پشت تلویزیون وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد، یک افزونه دوربین سامسونگ را که جداگانه فروخته می‌شود، به تلویزیون وصل کنید و تماس‌های ویدیویی و سایر برنامه‌های مربوط به دوربین را فعال می‌کند. متأسفانه مانند اکثر تلویزیون‌های موجود در بازار، تبلیغات در سراسر رابط این تلویزیون نیز وجود دارد و هیچ گزینه‌ای برای غیرفعال کردن کامل آن‌ها وجود ندارد و تنها می‌توانید تا حدودی این تبلیغات را محدود کنید.

ریموت کنترل 

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ QN95Cکنترل از راه دور این تلویزیون سامسونگ، بسیار باریک و جمع و جور است و استفاده از آن نیز آسان است. این ریموت کنترل دارای یک باتری قابل شارژ داخلی با پنل خورشیدی در پشت ریموت است. همچنین اگر شارژ آن به طور غیرمنتظره تمام شد، می‌توانید آن را از طریق USB-C شارژ کنید. این تلویزیون به لطف میکروفون داخلی از کنترل صوتی هندزفری پشتیبانی می‌کند یا در صورت تمایل می‌توانید از میکروفون روی ریموت استفاده کنید. همچنین در قاب پایین تلویزیون نزدیک گوشه سمت راست کنترلی قرار داده شده است که یک دکمه برای روشن و خاموش کردن تلویزیون و تغییر کانال‌ها، صدا و ورودی‌ها وجود دارد. همچنین یک سوئیچ کوچک در کنار دکمه پاور وجود دارد که میکروفون داخلی تلویزیون را برای هماهنگی صدای هندزفری کنترل می‌کند. برای خرید بهترین تلویزیون‌های سامسونگ به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

لوازم جانبی

لوازم جانبی این تلویزیون شامل موارد زیر می باشد:

    • ریموت کنترل
    • پایه رومیزی
    • پیچ اتصال پایه
    • دفترچه راهنما
    • راهنمای نصب
    • کابل برق

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت نقاط ضعف
زمان پاسخگویی عالی عدم پشتیبانی از Dolby Vision
دارای تأخیر ورودی بسیار کم
دارای مشکل یکنواختی خاکستری
تصویر ثابت در زوایای مختلف دارای کمی قطعی در تصویرهای آهسته
دارای اوج روشنایی فوق‌العاده بالا عدم پشتیبانی از فرمت‌های صوتی DTS
پردازش خوب محتوای با وضوح پایین  
به طور خودکار لرزش 24p را از هر منبعی حذف می‌کند  
دارای رابط هوشمند با کاربری آسان با مجموعه‌ای عالی از برنامه‌ها  
 دارای مجموعه‌ای عالی از ویژگی‌های بازی از جمله VRR و نرخ تازه سازی 144 هرتز  

بررسی نهایی تلویزیون سامسونگ QN95C

تلویزیون سامسونگ QN95C یک تلویزیون بی‌نظیر و استثنایی برای هر نوع استفاده یا شرایطی است. برای تماشای محتوا در طول روز و در یک اتاق روشن عالی است، زیرا برای غلبه بر تابش خیره کننده به شدت روشن می‌شود و بازتاب فوق العاده‌ای دارد. همچنین به لطف نسبت کنتراست بالا و ویژگی Mini LED Local Dimming تلویزیونی چشمگیر برای تماشای فیلم در اتاق تاریک است. در این تلویزیون، HDR به لطف طیف رنگی گسترده‌اش شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد و هایلایت‌های روشن حتی در صحنه‌های روشن، به خوبی خودنمایی می‌کنند. در نهایت این تلویزیون به دلیل تأخیر ورودی کم، زمان پاسخگویی عالی و بسیاری از ویژگی‌های بازی، از جمله حداکثر نرخ تازه‌سازی 144 هرتز و پشتیبانی از VRR، یک تلویزیون عالی برای بازی است. در پایان پیشنهاد می کنیم برای دیدن مطالب بررسی تخصصی سایر تلویزیون‌های 2023 و مطالب مفید دیگر از صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا دیدن کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *