بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85C

تلویزیون سامسونگ QN85C 

سامسونگ هر ساله تعدادی تلویزیون پرچم‌دار و رده‌بالا و همچنین تعدادی تلویزیون اقتصادی به بازار عرضه می‌کند. تلویزیون‌های سامسونگ معمولاً جزو بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار هستند و با کیفیت تصویر بالا و ویژگی‌ها و امکانات پیشرفته وارد بازار می‌شوند. به طور معمول تلویزیون‌های رده بالای این برند امکانات و ویژگی‌های بهتری نسبت به تلویزیون‌های اقتصادی آن دارند و برای گیمینگ نیز گزینه مناسب‌تری هستند. البته تلویزیون‌های اقتصادی برند سامسونگ نیز دارای کیفیت و قیمت مناسبی هستند و طرفداران زیادی نیز دارند. یکی از تلویزیون هایی که امسال به بازار عرضه شده است و ما می خواهیم در این مطلب به آن بپردازیم تلویزیون QN85C است، پس برای بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85C با ما همراه باشید.

تلویزیون سامسونگ QN85C یک تلویزیون QLED است که جانشین تلویزیون QN85B سال 2022 است. این تلویزیون پایین‌ترین محصول Neo QLED سامسونگ در سال 2023 است که پایین‌تر از QN90C سامسونگ قرار دارد. QN85C یک تلویزیون عالی با ویژگی لوکال دایمینگ شگفت انگیز است که کنتراست عالی و یکنواختی مشکی واقعا استثنایی به آن می‌دهد. به طور کلی این تلویزیون بی‌نظیر است و تقریباً به خوبی تلویزیون گران‌تر از خود یعنی QN90C سامسونگ است، بنابراین برای اکثر مردم این مدل ارزش خرید بیشتری دارد. برای دیدن مطلب بررسی تخصصی تلویزیون QN90C اینجا کلیک کنید. این تلویزیون دارای نور پس‌زمینه Mini LED است که اجازه می‌دهد تا سطوح بالایی از روشنایی و کنترل دقیق مناطق کم‌نور محلی تلویزیون را داشته باشد. این تلویزیون از تکنولوژی Quantum Dot و از لامپ های مینی ال ای دی استفاده نموده است و نام تجاری نئوکیولد (Neo QLED) را بر روی آن نهاده است؛ در نتیجه این نوع تلویزیون‌ها نسبت به تلویزیون‌های QLED از کیفیت تصویر بهتری برخوردار می‌باشند. محصول یادشده از رابط هوشمند تایزن OS 2023 سامسونگ استفاده می‌کند که برنامه‌های زیادی را ارائه می‌دهد. همچنین دارای یک میکروفون یکپارچه بر روی تلویزیون و کنترل از راه دور است که امکان کنترل صدای هندزفری را نیز فراهم می‌کند. QN85C یک تلویزیون بازی کاملاً مجهز با 4 پورت پهنای باند HDMI 2.1 برای بازی تا 4K @ 120Hz و پشتیبانی از هر فناوری نرخ بروزرسانی متغیر (VRR) است. این تلویزیون جزو تلویزیون بالارده سامسونگ محسوب می‌شود و یک تلویزیون مناسب برای گیمینگ است.

برای خرید محصولات سامسونگ می توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کرده، سفارش خود را ثبت کنید و محصول خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرید.

جمع امتیازات تلویزیون سامسونگ QN85C ( امتیاز از 10 میباشد)
امتیاز کلی: 8.1 امتیاز فیلم: 8.2
نمایش تلویزیون: 7.9 ورزش: 8.0
بازی های ویدیویی: 8.5 فیلم اچ دی آر: 8.0
بازی اچ دی آر: 8.6 مانیتور: 8.9

تفاوت بین اندازه‌ها و انواع سایز

مدل های “55، “65، “75 و 85”  اینچ از تلویزیون سامسونگ QN85C موجود است که تقریباً همگی از ویژگی‌های یکسانی برخوردارند و تنها نام مدل‌های آن‌ها با هم متفاوت است.

اندازه مدل نوع پانل
55″ QN55QN85C VA
65″ QN65QN85C VA
75″ QN75QN85C VA
85″ QN85QN85C VA

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ QN85C

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ QN85Cتلویزیون سامسونگ QN85C دارای طراحی شیک و زیبایی است اگرچه فرق خاصی با مدل های 2022 و 2021 نکرده است اما به طور کلی تلویزیونی شیک است و ظاهر خوبی دارد. پایه این تلویزیون در مرکز آن نصب شده است. اندازه این پایه کوچک است  و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند بنابراین تلویزیون به میز بزرگی نیاز ندارد. اندازه کوچک پایه باعث می‌شود نتواند مانع تکان خوردن تلویزیون شود اما با این وجود، لرزش زیادی ندارد و جای نگرانی نیست. اندازه پایه تلویزیون به گونه ای است که اکثر نوارهای صوتی در جلوی تلویزیون قرار می‌گیرند بدون اینکه صفحه نمایش را مسدود کنند و از این نظر بسیار مناسب است. تلویزیون سامسونگ QN85C دارای زبان طراحی Neo Slim در ساخت بدنه می‌باشد. این تلویزیون جذاب دارای حاشیه‌های باریک است و ضخامت آن حدود 0.9 سانتی متر است، همچنین ضخامت تلویزیون نیز 2.7 سانتی متر است. قاب چهار طرف صفحه نمایش این تلویزیون بسیار باریک بوده و موجب تمرکز بیننده روی محتوای در حال پخش می شود که سامسونگ از آن با طراحی 4 Bezel-less یاد کرده است.
پشت تلویزیون نیز خوب به نظر می رسد و طراحی بافت زیبایی دارد. همچنین کانال های کابلی در پشت برای کمک به مدیریت کابل وجود دارد و شیارهای کابلی در پایه نیز وجود دارد که با درپوش پنهان شده اند تا کابل ها را به سمت پایین پایه و خارج از تلویزیون هدایت کنند. توجه داشته باشید که ورودی های تلویزیون در یک ورودی فرو رفته در پنل پشتی آن قرار دارند. همچنین توجه داشته باشید که اگر تلویزیون را با یک براکت ثابت به دیوار نصب کنید، دسترسی به آنها کمی دشوار است. 
تلویزیون سامسونگ QN85C، ظاهری براق دارد و از پلاستیک درجه یک ساخته شده است. به طور کلی کیفیت ساخت این تلویزیون بسیار خوب است. به دلیل پایه کوچکی که دارد کمی به این طرف و آن طرف تکان می خورد اما این تکان خورد زیاد نیست و نگران کننده نیست. 

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ QN85C

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ QN85C

تلویزیون سامسونگ QN85C مجهز به قدرتمندترین پردازشگر تلویزیون‌های سامسونگ تا به امروز یعنی پردازشگر تصویر Neural Quantum Processor 4K می‌باشد، پردازنده فوق به کمک هوش مصنوعی و 20 شبکه عصبی و ادراکی تصاویر را پردازش کرده و در کنار تکنولوژی 4K Upscaling با افزایش رزولوشن تصاویر و کاهش نویز آن‌ها همه چیز را نزدیک به کیفیت تصویر 4K به شما نمایش می‌دهد. این تلویزیون دارای نسبت کنتراست اصلی خوبی نیست اما با تنظیم لوکال دایمینگ آن، نسبت کنتراست بسیار بهتر می‌شود. بنابراین تلویزیون می‌تواند رنگ‌های مشکی بسیار عمیقی تولید کند که وقتی در اتاق تاریک آن را تماشا می‌کنید، خاکستری به نظر نمی‌رسند. به طور کلی قابلیت تاریکی موضعی صفحه خوبی دارد و رنگ سیاه طبیعی‌تر و عمیق‌تر به نظر می‌رسد. همچنین در حالت بازی نیز کنتراست و جزئیات تیره تلویزیون بسیار خوب است. 

حداکثر روشنایی HDR تلویزیون عالی است و هایلایت های کوچک به خوبی خودنمایی می‌کنند. حداکثر روشنایی HDR تلویزیون در حالت بازی در مقایسه با سایر حالت‌ها بسیار شبیه هم هستند، بنابراین در این حالت نیز عالی است. حداکثر روشنایی SDR تلویزیون فوق‌العاده است. SDR تلویزیون به اندازه کافی روشن است که حتی در اتاق‌های بسیار روشن با نور طبیعی زیاد نیز می تواند بر تابش خیره کننده غلبه کند. محدود کننده روشنایی خودکار تلویزیون (ABL) تهاجمی نیست، بنابراین تغییرات روشنایی به حداقل می‌رسد. به طور کلی تلویزیون به اندازه کافی روشن است تا بر تابش خیره کننده غلبه کند حتی در صورتی که کم نور باشد. سامسونگ امسال از تکنولوژی Auto HDR Remastering در برخی تلویزیون های خود رونمایی کرده است. تکنولوژی فوق با بهبود کنتراست، عمق و رنگ محتوای SDR آن‌ها را واقعی‌تر به بیننده نمایش می‌دهد. این تکنولوژی با تشخیص سوژه‌ها و عناصر موجود در تصویر هرکدام را به صورت جداگانه پردازش می‌کند و تصاویری با عمق بیشتر و طبیعی‌تر را به شما ارائه می‌دهد.

این محصول از صفحه نمایشی با عمق رنگ 10 بیت واقعی برخوردار است که به کمک تکنولوژی کوانتوم دات توانایی نمایش حجم رنگ 100% از فضای رنگ DCI-P3 را دارد. همچنین به لطف تکنولوژی One Billion Color قادر به نمایش طیف وسیعی از رنگ‌های متنوع (حدود 1 میلیارد رنگ متنوع) می‌باشد. تلویزیون QN85C از صفحه نمایشی با رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K @ 120Hz را دارد. این تلویزیون دارای طیف رنگی عالی است و می‌تواند تقریباً کل طیف رنگ‌ها را در فضای رنگی پرکاربرد DCI-P3 نمایش دهد، بنابراین محتوای HDR زنده و واقعی است، اما بیشتر رنگ‌ها کمی اشباع نشده‌اند. همچنین دارای حجم رنگ عالی است و رنگ‌های روشن و زنده دارد و می‌تواند رنگ‌های روشن را به خوبی نمایش دهد. 

همچنین شایان ذکر است که تلویزیون سامسونگ QN85C دارای یکنواختی خاکستری خوب و یکنواختی مشکی شگفت انگیز است. یکنواختی این تلویزیون با رنگ‌های تیره بسیار خوب است. به دلیل محدودتر بودن منوی سرویس، نمی‌توان ویژگی لوکال دایمینگ را به طور کامل در این تلویزیون خاموش کرد، بنابراین تصویر یکنواختی سیاه با تنظیم حداقل لوکال دایمینگ قابل بررسی می‌باشد.

ورودی ها و حرکت

ورودی های تلویزیون سامسونگ QN85Cتلویزیون QN85C زمان پاسخگویی عالی دارد و اکثر انتقال‌ها را بسیار سریع انجام می‌دهد. با این حال، در انتقال صحنه‌های بسیار تاریک کمی ضعیف تر عمل می‌کند. این تلویزیون دارای ویژگی لوکال دایمینگ است که این ویژگی به کاهش تاری ناشی از زمان پاسخ سریع تلویزیون کمک می‌کند. تلویزیون سامسونگ QN85C با فرمت‌های نرخ تازه سازی متغیر (VRR) سازگار است و در محدوده نرخ تازه سازی بسیار گسترده‌ای کار می‌کند، بنابراین تضمین می‌کند که تجربه بازی بدون قطعی را داشته باشید. این تلویزیون در حالت بازی دارای تأخیر ورودی بسیار کم است و این منجر به یک تجربه بازی بسیار خوب می‌شود. این تلویزیون از تمام رزولوشن‌های رایج تا 4K @ 120Hz هرتز پشتیبانی می‌کند و همه فرمت‌های پشتیبانی شده سیگنال‌های کروما 4:4:4 را به درستی نمایش می‌دهند. 

تلویزیون گیمینگ 120 هرتز سامسونگ QN85C از صفحه نمایشی با رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و به لطف 4 پورت HDMI 2.1 توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K @ 120Hz را دارد. روی این پورت ها از تکنولوژی VRR برای ارائه رفرش ریت متغیر و همینطور ALLM برای ارائه تأخیر ورودی پایین نیز پشتیبانی می‌شود. این تلویزیون دارای قابلیت Auto Game Mode می‌باشد که به صورت خودکار اتصال PS5 را تشخیص داده و تلویزیون را به حالت بازی می‌برد تا بهترین تنظیمات برای انجام بازی را در اختیار کاربر قرار دهد.

کیفیت صدا تلویزیون سامسونگ QN85C

در تلویزیون سامسونگ QN85C پاسخ فرکانسی بسیار خوب است و مانند اکثر تلویزیون فاقد باس می‌باشد، اما به طور کلی صدای تلویزیون در سطخ متوسط بسیار خوب عمل می‌کند و در حداکثر صدا به دلیل فشرده سازی، دیالوگ‌ها کمی ناواضح می‌شوند. همچنین این تلویزیون دارای سیستم صوتی 2.2.2 کاناله می‌باشد. سیستم صوتی مذکور با بهره‌گیری از دو بلندگوی 10 واتی، دو ووفر 10 واتی و دو بلندگوی آپ فایرینگ 10 واتی مجموعاً صدایی با توان خروجی 60 وات را به شما ارائه می‌دهد. این محصول دارای تکنولوژی True Dolby Atmos است و می‌تواند هنگام پخش محتواهای Dolby Atmos، صدای فراگیر واقعی و کاملا سینمایی و سه بعدی را به شنونده ارائه دهد. همچنین تلویزیون QN85C دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی است که باعث بهبود صدای خروجی از آن می‌شود و لذت دیدن و شنیدن را زیاد می‌کند. 

ویژگی های هوشمند تلویزیون سامسونگ QN85C

رابط کاربری و برنامه ها

رابط کاربری تلویزیون سامسونگ QN85Cتلویزیون QN85C، نسخه 2023 سیستم عامل تایزن را اجرا می‌کند که استفاده از آن سریع و آسان است. هنگام استفاده از رابط Smart Hub هیچ تأخیری وجود ندارد و یافتن محتوای مورد علاقه شما آسان است. متأسفانه مانند اکثر تلویزیون‌های موجود در بازار، تبلیغات در سراسر رابط وجود دارد و هیچ گزینه‌ای برای غیرفعال کردن کامل آن‌ها وجود ندارد. همچنین فروشگاه برنامه سامسونگ دارای تعداد زیادی برنامه است. این تلویزیون از اینترنت اشیاء (IoT) و داشبورد هوشمند SmartThings برخوردار است و شما می‌توانید به کمک آن لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را مدیریت کنید. همچنین از برنامه SmartThings نیز پشتیبانی می‌کند.

ریموت کنترل

این تلویزیون دارای یک کنترل از راه دور باریک است که استفاده از آن آسان است. دارای یک طرح مینیمالیستی می‌باشد که با چند دکمه طراحی شده است. همچنین دارای یک باتری قابل شارژ داخلی است که می‌توانید آن را از طریق USB-C با یک پورت در پایین کنترل از راه دور یا از طریق پنل خورشیدی در پشت ریموت شارژ کنید. دستیار صوتی به خوبی کار می‌کند و دستورات صوتی را به خوبی اجرا می کند. می‌توانید به تلویزیون بگویید ورودی‌ها را تغییر دهد، از آن بخواهید برنامه‌ها را باز کند یا حتی روشنایی را تغییر دهد، بنابراین شما بدون استفاده از ریموت کنترل نیز می‌توانید به کمک دستورات و جستجوی صوتی از فاصله 3 الی 4 متری، تلویزیون را مدیریت و کنترل نمایید. اما متأسفانه نمی‌توانید با استفاده از صدا، محتوا را در برنامه‌ها جستجو کنید.

لوازم جانبی

لوازم جانبی تلویزیون سامسونگ QN85Cلوازم جانبی این تلویزیون شامل موارد زیر می باشد:

  • ریموت کنترل
  • راهنمای نصب
  • کابل برق

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت نقاط ضعف

زمان پاسخگویی عالی  

عدم پشتیبانی از Dolby Vision و DTS
تأخیر ورودی فوق‌العاده کم
هموارسازی محتوای با کیفیت پایین و متوسط
کاملاً بدون لرزش از همه منابع عدم امکان غیرفعال سازی کامل لوکال دایمینگ 
اوج روشنایی شگفت انگیز در HDR  
ثابت ماندن تصویر در زوایای متوسط  
پشتیبانی از هر فناوری نرخ بروزرسانی متغیر (VRR)  
دارای رابط هوشمند با کاربری آسان با مجموعه‌ای عالی از برنامه‌ها  
داشتن روشنایی کافی برای غلبه بر تابش خیره‌کننده در اتاق‌های روشن   
دارای کنتراست فوق‌العاده و یکنواختی مشکی با تنظیم لوکال دایمینگ روی سطح «بالا»  

جمع بندی بررسی تلویزیون سامسونگ QN85C

تلویزیون سامسونگ QN85C در کل تلویزیون بسیار خوبی است. کنتراست آن استثنایی است، به خصوص زمانی که لوکال دایمینگ را روی سطح «بالا» تنظیم کنید. بنابراین فیلم‌ها در یک اتاق تاریک شگفت انگیز به نظر می‌رسند. همچنین کنترل بازتاب مناسبی برای اتاق‌های روشن دارد، و تلویزیون در هر دو حالت SDR و HDR روشن می‌شود، بنابراین نمایش‌های تلویزیونی و ورزش‌ها حتی زمانی که نورهای زیادی در اطراف وجود دارد، عالی به نظر می‌رسند. ضعف اصلی آن صاف کردن محتوای با کیفیت پایین و متوسط است که بر کیفیت تصویر نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها از سرویس‌های پخش تأثیر منفی می‌گذارد. اما جدای از آن، تلویزیون نقاط قوت زیادی دارد مانند تأخیر ورودی فوق‌العاده کم برای ورودی‌های بسیار پاسخگو هنگام بازی یا استفاده از ماوس رایانه شخصی، تعداد زیادی ویژگی بازی و زمان پاسخ‌گویی عالی برای تجربه‌ای تقریباً بدون تاری. در کل می توان گفت که QN85C یک تلویزیون محکم و بسیار خوب است که به خوبی خواسته‌های شما از یک تلویزیون را پاسخ می‌دهد. پیشنهاد می کنیم برای دیدن مطالب بررسی تخصصی تلویزیون‌های دیگر از صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا دیدن کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *