کانال یابی تلویزیون سونی

کانال یابی تلویزیون سونی – همراه با فیلم آموزشی

کانال یابی تلویزیون سونی

اگر به تازگی تلویزیون سونی جدیدی را خریداری کرده‌اید یا کانال‌های تلویزوین شما حذف شده است. این آموزش به شما کمک خواهد کرد که چگونه کانال یابی تلویزیون سونی خود را انجام دهید و چگونه کانال‌هایی را حذف و و یا مرتب کنید. بنابراین در صورت داشتن تلویزیون سونی، لطفاً دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید. اگر مارک دیگری تلویزیون غیر از سونی دارید: صفحه کانال یابی انواع تلویزیون را ببنید!

به طور کلی ده‌ها مدل تلویزیون سونی وجود دارد که اکثراً دستورالعمل مشابهی برای کانال‌یابی دارند، دستورالعمل های زیر محبوب ترین مدل‌های تلویزیون سونی را پوشش می‌دهد، اما ممکن است برای همه کار نکند. در صورتی که به مشکل برخورد کردید، می‌توانید از بخش نظرات درخواست کمک کنید ما شما را راهنمایی خواهیم کرد:

نه تنها در تلویزیون‌های سونی بلکه در تمامی برندها جهت استفاده از کانال‌های تلویزیونی تنظیماتی در نظر گرفته شده است. کاربر با استفاده از این تنظیمات می‌تواند شبکه‌های تلویزیونی موجود را شناسایی و پس از ذخیره، در هر زمان آن‌ها را دریافت کند. تلویزیون باتوجه به میزان کانال‌های موجود در هر منطقه، تمامی آن‌ها را جستجو کرده و در اختیار کاربر قرار می‌دهد. چنانچه شما نیز می خواهید کانال‌های تلویزیونی را دریافت کنید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

در همه تلویزیون‌ها دو نوع کانال‌یابی داریم روش اول کانال‌یابی خودکار و روش دوم کانال‌یابی دستی که برای مورد دوم شما نیاز به دانستن فرکانس استان خود دارید.

نحوه تنظیمات کانال تلویزیون سونی

برای تنظیمات کانال در تلویزیون‌های سونی باید وارد منو یا تنظیمات آن شوید. این منو از طریق دکمه HOME بر روی کنترل از راه دور قابل دریافت است. شما برای تنظیمات کانال تلویزیون سونی باید تنظیمات آنالوگ و دیجیتال را انجام دهید. این تنظیمات می‌توانند به صورت خودکار و یا دستی انجام شوند. موج‌يابی خودکار آنالوگ، تمام کانال‌های آنالوگ موجود را به صورت خودکار موج‌یابی می‌کند. در تنظیمات دستی، قبل از انتخاب مسیر [کانال]/ [AFT]/ [فیلتر صدا]/ [پرش]/ [سیستم رنگ]، باید PROG +/–  را برای انتخاب شماره برنامه به همراه کانال فشار دهید. پس از یافتن کانال می‌توانید آن‌ها را مرتب‌سازی کنید.

موج‌یابی خودکار دیجیتال نیز تمامی کانال‌ها را به صورت خودکار جستجو کرده و ذخیره می‌کند. در تنظیمات کانال تلویزیون سونی دو نوع موج‌یابی دیجیتال نرمال و کامل پیش روی شما قرار دارد. موج یابی نرمال، کانال‌های موجود در منطقه یا کشور را جستجو کرده و موج‌یابی کامل نیز کانال‌های موجود را بدون توجه به منطقه یا کشور جستجو می‌کند. در هر صورت، تلویزیون، کانال‌هایی را جستجو می‌کند که قادر به دریافت سیگنال آن‌ها باشد.

به این منظور فیلم زیر را ببینید و کانال‌یابی را انجام دهید:

فیلم اموزش کانال یابی تلویزیون سونی

در این مطلب به بررسی شیوه کانال‌یابی تلویزیون سونی به دو روش دستی و خودکار پرداختیم. با مشاهده فیلم‌های آموزشی بالا مشکلی در کانال‌یابی تلویزیون سونی نخواهید داشت. همچنین در صورت داشتن هر سوالی، در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 138 میانگین: 3.4]

حتما ببینید

شبکه های HD صدا و سیما

آموزش رفع مشکل شبکه های HD صدا و سیما

شبکه‌های تلویزیون با کیفیت HD از ۹۹/۹/۹ یکی از خبرهایی که این روزها دست به …

60 نظر

  1. پگاه

    ممنون از آموزشتون. تلوزیون سونی مدل kd 55x8000h دارم و هر چی جستجوی دیجتال را میزنم میگه آنتن خود را بررسی کنید،،، چند تا آنتن دیگه هم وصل کردم بازم هیچ شبکه ای پیدا نکردم.میشه مدل آنتنی که وصل میکنید برای کانال یابی بنویسید؟اگر چیزی پیشنهاد میدید هم لطف کنید بگید.

    • سردبیر

      سلام و درود
      موقع راه اندازی، چه کشوری رو انتخاب کردید؟

  2. زهرا

    سلام تلوزیون ما سونی KDL-50W800C هست کانل یابی دیجیتال و آنالوگ رو انجام میدم ولی فقط کانال افق و تماشا و چندتا رادیو رو میاره کانال های یک و دو و سه و … رو نمیاره
    چیکار باید بکنم؟

    • سردبیر

      سلام و درود
      در چه شهری تشریف دارید و از چه آنتنی استفاده می‌کنید؟

  3. قاسمی

    با سلام
    تقریبا یک هفته میشه کانال های ۱ تا ۱۱ تلویزیون حذف شد و با تنظیمات کامل و موج یابی و هم چنین درست کردن آنتن درست نشد باید چکار کرد؟

  4. طه

    سلام ببخشید دستگاه کانال یابی را چگونه می توان به تلویزیون Sony 2192 وصل کنیم؟
    ممنون میشم زودتر راهنماسی بفرمایید

    • سردبیر

      لطفاً منظورتون رو واضح‌تر بفرمایید

  5. S

    سلام چکار کردید درست شد؟منم الان به این مشکل بر خوردم و کسی پاسخ گو نیست

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      چه مشکلی دوست عزیز؟!

    • وحید

      سلام ، ببخشید من میخوام کانال فراتر که 4k هست رو بیارم ولی هرچی کانال یابی خودکار و آنالوگ رو‌میزنم نمیاره مدل دقیق تی وی رو‌نمیدونم فقط سونی ۲۰۲۱ هست از 4k هم‌پشتیبانی میکنه

  6. محمدرضا

    سلام ببخشید نصب انتن رومیزی برای تلویزیون های قدیمی امکان پذیرع؟

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      برای تلویزیون‌های قدیمی تبعاً باید از ست تاب باکس استفاده کنید که این مورد هم بسته به مدل گیرنده شما دارد؛ در کل این امکان وجود دارد ولی ممکن است در تصاویر دریافتی نویز دیده شود که با بارش باران یا برف این مشکل دوچندان خواهد شد.
      پیروز و سربلند باشید

  7. Soroosh

    سلام مدل تلویزیون من Kd-55X8500E هست کانال یابی ک میزنم وقتی پر میشه مینویسه خدماتی یافت نشد. لطفا اتصال آنتن را بازبینی کنید.

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      یکبار تلویزیون رو به حالت کارخانه بازگردانید و مجدد امتحان کنید. در صورت عدم رفع مشکل از یک آنتن دیگر استفاده کنید یا اتصالات آنتن خود را بررسی کنید.
      پیروز و سربلند باشید

    • نواب

      با سلام و احترام فلش رو تلویزیون سونی من نمیخونه و درگاه فلش سالمه و فورمت فلش رو هم چک کردم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
      ضمناً سیستم سینمای خانگی رو هم اجرا نمیکنه

      • سردبیر

        سلام و درود
        مدل تلویزیون و آخرین نسخه سیستم عامل؟
        تست کنید که آیا درگاه usb قادر است وسایل الکترونیکی نظیر گوشی رو شارژ کند یا خیر

  8. zhra

    سلام
    تلویزیون ما سونی براویا میباشد
    شبکه های دیجیتال بعد از موج یابی اسمشون حذف شدند و بعد از آن یک بار دیگر به تنظیمات کارخانه بازگشتم دوباره تنظیم کرددم ولی درست نشد،باید چیکار کنم؟

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      میتونید یکبار از طریق منو مخفی تلویزیون را ریست کرده و مجدد بررسی کنید. البته شاید تغییر موقعیت مکانی نیز در این موضوع دخیل باشد.
      پیروز و سربلند باشید

    • Zahra

      سلام وقتتون بخیر تلویزیون سونی X75H باید به ست آپ باکس وصل باشه یا فقط یه فیش آنتن؟

      • سردبیر

        سلام و درود
        اتصال به فیش آنتن کفایت خواهد کرد دوست عزیز چون این مدل دارای گیرنده داخلی است.

      • محمد

        با سلام
        متاسفانه فقط کیفیت SD رو میاره و کانالهای HD رو نمیاره، اپدیت فریمویر هم تاثیری نداشت در حالی که تلوزیون فرمت جدید رو ساپورت میکنه به احتمال زیاد نیاز به خرید گیرنده خواهد بود

  9. جوان

    سلام.وقت بخیر.تلویزیون ال سی دی سونی داریم.بعد از تلاش برای کانال یابی دیجیتال،کانال ها پیدا میشن ولی هر بار بعد از خاموش کردن تلویزیون ریست کارخانه میشه و دوباره باید انتخاب کشور و زبان و کانال یابی کرد،کمکی میتونید کنید؟

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      باید با یک سرویس در این زمینه مشورت کنید دوست عزیز

    • اکبر احمدی

      سلام .تلویزیون ما سونی ۵۵ اینچ هستش در مرداد ۱۴۰۱ خریداری کردیم مشکلی که من دارم اینه که بعدازاینکه کانال یابی میشه وکانالها را که مرتب میکنم وقتی تلویزیون راخاموش میکنیم کانال ها به هم می‌ریزد.

      • سردبیر

        سلام و درود
        لطفا مدل تلویزیون رو قید کنید دوست عزیز
        و اینکه آیا بعد از روشن کردن فقط ترتیب کانال‌ها به هم خورده و ساعت و تاریخ تغییر نخواهد کرد؟

  10. مصطفی

    سلام چرا شبکه ۳ موقع فوتبال فیلم نشون میده بابد چکار کنم اعصابم داغون شده. تلویزیون سونی . گیرنده خارجی هم نداریم که بهش وصل باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *