کانال یابی تلویزیون سونی

کانال یابی تلویزیون سونی – همراه با فیلم آموزشی

کانال یابی تلویزیون سونی

اگر به تازگی تلویزیون سونی جدیدی را خریداری کرده‌اید یا کانال‌های تلویزوین شما حذف شده است. این آموزش به شما کمک خواهد کرد که چگونه کانال یابی تلویزیون سونی خود را انجام دهید و چگونه کانال‌هایی را حذف و و یا مرتب کنید. بنابراین در صورت داشتن تلویزیون سونی، لطفاً دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید. اگر مارک دیگری تلویزیون غیر از سونی دارید: صفحه کانال یابی انواع تلویزیون را ببنید!

به طور کلی ده‌ها مدل تلویزیون سونی وجود دارد که اکثراً دستورالعمل مشابهی برای کانال‌یابی دارند، دستورالعمل های زیر محبوب ترین مدل‌های تلویزیون سونی را پوشش می‌دهد، اما ممکن است برای همه کار نکند. در صورتی که به مشکل برخورد کردید، می‌توانید از بخش نظرات درخواست کمک کنید ما شما را راهنمایی خواهیم کرد:

نه تنها در تلویزیون‌های سونی بلکه در تمامی برندها جهت استفاده از کانال‌های تلویزیونی تنظیماتی در نظر گرفته شده است. کاربر با استفاده از این تنظیمات می‌تواند شبکه‌های تلویزیونی موجود را شناسایی و پس از ذخیره، در هر زمان آن‌ها را دریافت کند. تلویزیون باتوجه به میزان کانال‌های موجود در هر منطقه، تمامی آن‌ها را جستجو کرده و در اختیار کاربر قرار می‌دهد. چنانچه شما نیز می خواهید کانال‌های تلویزیونی را دریافت کنید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

در همه تلویزیون‌ها دو نوع کانال‌یابی داریم روش اول کانال‌یابی خودکار و روش دوم کانال‌یابی دستی که برای مورد دوم شما نیاز به دانستن فرکانس استان خود دارید.

نحوه تنظیمات کانال تلویزیون سونی

برای تنظیمات کانال در تلویزیون‌های سونی باید وارد منو یا تنظیمات آن شوید. این منو از طریق دکمه HOME بر روی کنترل از راه دور قابل دریافت است. شما برای تنظیمات کانال تلویزیون سونی باید تنظیمات آنالوگ و دیجیتال را انجام دهید. این تنظیمات می‌توانند به صورت خودکار و یا دستی انجام شوند. موج‌يابی خودکار آنالوگ، تمام کانال‌های آنالوگ موجود را به صورت خودکار موج‌یابی می‌کند. در تنظیمات دستی، قبل از انتخاب مسیر [کانال]/ [AFT]/ [فیلتر صدا]/ [پرش]/ [سیستم رنگ]، باید PROG +/–  را برای انتخاب شماره برنامه به همراه کانال فشار دهید. پس از یافتن کانال می‌توانید آن‌ها را مرتب‌سازی کنید.

موج‌یابی خودکار دیجیتال نیز تمامی کانال‌ها را به صورت خودکار جستجو کرده و ذخیره می‌کند. در تنظیمات کانال تلویزیون سونی دو نوع موج‌یابی دیجیتال نرمال و کامل پیش روی شما قرار دارد. موج یابی نرمال، کانال‌های موجود در منطقه یا کشور را جستجو کرده و موج‌یابی کامل نیز کانال‌های موجود را بدون توجه به منطقه یا کشور جستجو می‌کند. در هر صورت، تلویزیون، کانال‌هایی را جستجو می‌کند که قادر به دریافت سیگنال آن‌ها باشد.

به این منظور فیلم زیر را ببینید و کانال‌یابی را انجام دهید:

فیلم اموزش کانال یابی تلویزیون سونی

در این مطلب به بررسی شیوه کانال‌یابی تلویزیون سونی به دو روش دستی و خودکار پرداختیم. با مشاهده فیلم‌های آموزشی بالا مشکلی در کانال‌یابی تلویزیون سونی نخواهید داشت. همچنین در صورت داشتن هر سوالی، در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 137 میانگین: 3.5]

حتما ببینید

شبکه های HD صدا و سیما

آموزش رفع مشکل شبکه های HD صدا و سیما

شبکه‌های تلویزیون با کیفیت HD از ۹۹/۹/۹ یکی از خبرهایی که این روزها دست به …

60 نظر

  1. مژده

    درود گرامی
    تی وی من سونی سری براویا هست کاناال یابی کردم گاهی بعضی شبکه های ایران که قبلا بوده دیگه نمایش نمیده و تو سرچ هم پیدا نمیکنهشبکه های hd هم فقط صدا هست تصویر نیست مشکل چیه باید چکار کنم؟

    • fariba

      سلام و درود دوست عزیز
      پیشنهاد می‌کنم آنتن تلویزیون خود را عوض کنید به یک آنتن قوی‌تر و یا تنظیمات کانال یابی تلویزیون خود را ریسیت کنید یا در صورت لزوم ریسیت کارخانه را بزنید.

  2. ايمان فرقاني

    سلام من تلويزيون 65x95k سوني دارم. نميتونم شبكه فراتر 4k ايران رو دريافت كنم درصورتي كه تلويزيون اتاقم كه سامسونگ قديمي 4k هست با همون آنتن اين شبكه رو دريافت ميكنه چه جوري ميتونم رو تلويزيون سوني اين شبكه رو دريافت كنم كانال يابي خودكار اين شبكه رو پيدا نميكنه

    • fariba

      سلام دوست گرامی
      ابتدا بررسی کنید ببینید مشکلی در آنتن یا سیگنال نداشته باشید و سپس از طریق کانال یابی دیجیتال و یا آنالوگ مجدداً اقدام به جستجو کنید.

  3. محمد

    سلام
    دوربین ساختمان روی شبکه آنالوگ هستش و دریافتش کردم
    چطور میتونم شبکه های دیجیتال و آنالوگ رو در کنار داشته باشم ودسترسی سریع به شبکه دوربین داشته باشم
    ممنون

  4. ساناز

    سلام وقتتون بخیر تلویزیون مادرم سونی هست رسیور داره روی خود تلویزیون الان کانالهاش رفته چجوری سرچ کنم کانالهاش و بیارم

    • fariba

      سلام دوست گرامی
      می تونید از طریق تنظیمات آنالوگ و دیجیتال به صورت خودکار کانال ها رو سرچ کنید

  5. Ali

    لطفا شماره تماس بدین

  6. اصغر شکرالله زاده

    سلام خسته نباشید
    تلویزیون سونی مدل جی85 خریدم
    کلیپ شما در مورد تنظیمات را نگاه کردم
    خیلی کمک کردبابت وصل شدن اینترنت
    فقط مشکلی که دارم فقط نمی توانم از فروشگاه پلیر برنامه دانلود کنم
    مثلاً برنامه fastcast tv

    میشه راهنمایی کنید

  7. مسعود

    با سلام. من تلویزیون 65X80L سونی دارم. لطف می کنید نحوه کانال یابی دستی برای اضافه کردن شبکه 4K ایران یا شبکه فراتر رو توضیح بدید. ممنونم.

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      این مورد رو جهت فیلم برداری و تولید محتوای ویدیویی به همکاران ابلاغ کردیم دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *