کانال یابی تلویزیون سونی

کانال یابی تلویزیون سونی – همراه با فیلم آموزشی

کانال یابی تلویزیون سونی

اگر به تازگی تلویزیون سونی جدیدی را خریداری کرده‌اید یا کانال‌های تلویزوین شما حذف شده است. این آموزش به شما کمک خواهد کرد که چگونه کانال یابی تلویزیون سونی خود را انجام دهید و چگونه کانال‌هایی را حذف و و یا مرتب کنید. بنابراین در صورت داشتن تلویزیون سونی، لطفاً دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید. اگر مارک دیگری تلویزیون غیر از سونی دارید: صفحه کانال یابی انواع تلویزیون را ببنید!

به طور کلی ده‌ها مدل تلویزیون سونی وجود دارد که اکثراً دستورالعمل مشابهی برای کانال‌یابی دارند، دستورالعمل های زیر محبوب ترین مدل‌های تلویزیون سونی را پوشش می‌دهد، اما ممکن است برای همه کار نکند. در صورتی که به مشکل برخورد کردید، می‌توانید از بخش نظرات درخواست کمک کنید ما شما را راهنمایی خواهیم کرد:

نه تنها در تلویزیون‌های سونی بلکه در تمامی برندها جهت استفاده از کانال‌های تلویزیونی تنظیماتی در نظر گرفته شده است. کاربر با استفاده از این تنظیمات می‌تواند شبکه‌های تلویزیونی موجود را شناسایی و پس از ذخیره، در هر زمان آن‌ها را دریافت کند. تلویزیون باتوجه به میزان کانال‌های موجود در هر منطقه، تمامی آن‌ها را جستجو کرده و در اختیار کاربر قرار می‌دهد. چنانچه شما نیز می خواهید کانال‌های تلویزیونی را دریافت کنید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

در همه تلویزیون‌ها دو نوع کانال‌یابی داریم روش اول کانال‌یابی خودکار و روش دوم کانال‌یابی دستی که برای مورد دوم شما نیاز به دانستن فرکانس استان خود دارید.

نحوه تنظیمات کانال تلویزیون سونی

برای تنظیمات کانال در تلویزیون‌های سونی باید وارد منو یا تنظیمات آن شوید. این منو از طریق دکمه HOME بر روی کنترل از راه دور قابل دریافت است. شما برای تنظیمات کانال تلویزیون سونی باید تنظیمات آنالوگ و دیجیتال را انجام دهید. این تنظیمات می‌توانند به صورت خودکار و یا دستی انجام شوند. موج‌يابی خودکار آنالوگ، تمام کانال‌های آنالوگ موجود را به صورت خودکار موج‌یابی می‌کند. در تنظیمات دستی، قبل از انتخاب مسیر [کانال]/ [AFT]/ [فیلتر صدا]/ [پرش]/ [سیستم رنگ]، باید PROG +/–  را برای انتخاب شماره برنامه به همراه کانال فشار دهید. پس از یافتن کانال می‌توانید آن‌ها را مرتب‌سازی کنید.

موج‌یابی خودکار دیجیتال نیز تمامی کانال‌ها را به صورت خودکار جستجو کرده و ذخیره می‌کند. در تنظیمات کانال تلویزیون سونی دو نوع موج‌یابی دیجیتال نرمال و کامل پیش روی شما قرار دارد. موج یابی نرمال، کانال‌های موجود در منطقه یا کشور را جستجو کرده و موج‌یابی کامل نیز کانال‌های موجود را بدون توجه به منطقه یا کشور جستجو می‌کند. در هر صورت، تلویزیون، کانال‌هایی را جستجو می‌کند که قادر به دریافت سیگنال آن‌ها باشد.

به این منظور فیلم زیر را ببینید و کانال‌یابی را انجام دهید:

فیلم اموزش کانال یابی تلویزیون سونی

در این مطلب به بررسی شیوه کانال‌یابی تلویزیون سونی به دو روش دستی و خودکار پرداختیم. با مشاهده فیلم‌های آموزشی بالا مشکلی در کانال‌یابی تلویزیون سونی نخواهید داشت. همچنین در صورت داشتن هر سوالی، در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 138 میانگین: 3.4]

حتما ببینید

شبکه های HD صدا و سیما

آموزش رفع مشکل شبکه های HD صدا و سیما

شبکه‌های تلویزیون با کیفیت HD از ۹۹/۹/۹ یکی از خبرهایی که این روزها دست به …

60 نظر

  1. انصار

    تلویزیون سونی براویا k555 فکرکنم هست
    مشکلمن اینکه خواستم اچ دی سرچ بزنم همچی پرید فقط انالوگ میاد سرچ میزنم هیچ کانالی پیدا نمیکنه چیکارکنم

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      با توجه به سیل عظیم نظرات در مورد HD سازی کانال های صدا و سیما و سراسری بودن این مشکل، در ادامه تمام راه حل های موجود را به صورت جامع برای شما شرح می دهیم:
      1. آن دسته از دوستانی که در مورد پشتیبانی کردن تلویزیون یا گیرنده خود از فرمت HEVC مطمئن نیستند می توانند به بخش مشخصات در سایت اصلی برند تلویزیون خود مراجعه کنند ولی این نکته را بدانید که اغلب تلویزیون های 4K از این قابلیت پشتیبانی می کنند و آپدیت کردن سیستم عامل در برخی مدل های محدود می تواند در پشتیبانی کردن از فرمت HEVC تأثیر گذار باشد.

      2. دسته دوم مشکلات مربوط به کسانی می شود که تلویزیونشان قادر به دریافت شبکه های HD می باشد اما عملاً تصویری وجود ندارد و فقط صدا دریافت می کنند؛در ادامه باید ذکر کنم که در ابتدا و طبق گفته های منابع رسمی قرار بود هر دو نوع محتوای SD و HD از طریق گیرنده ها قابل دریافت باشد یعنی پخش شبکه های SD ادامه داشته باشد اما طبق گفته روابط عمومی صدا و سیما افرادی که با چنین مشکلی مواجه هستند باید تلویزیون یا گیرنده خود را عوض کنند.

      3.با این وجود و طبق تجربه ی شخصی در چند روز اول تعدادی از گیرنده ها و تلویزیون ها قادر به دریافت بخشی از شبکه ها نبودند که با گذشت چند روز و کانال یابی مجدد، این مشکل رفع شد؛ لذا توصیه می کنم چند روزی در این مورد صبر داشته باشید سپس به خرید محصول اقدام کنید.
      چون مطلب جداگانه در این خصوص در سلام‌ بابا به رشته تحریر درآمده به همین دلیل از شما دعوت می کنم چنانچه در این خصوص نظر و یا پیشنهادی خاصی دارید در اینجا کلیک کرده تا به مطلب مربوطه راهنمایی شوید تا هم نظر خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و هم کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند
      مطلب ⬅آموزش رفع مشکل شبکه های HD صدا و سیما
      پیروز و سربلند باشید

  2. فروغی

    سلام چگونه میتونیم کانالهای تلویزیون سونی براویا مدلkdl-40ex719را تنظیم کنیم

  3. sadra

    سلام شبکه های حذف شده تلویزیون سونی براویا رو چجوری برگردونیم؟

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      باید دوباره رویه کانال یابی رو انجام بدید دوست عزیز

  4. فرا

    باسلام.کانال های دیجیتال تلویزیون سونی EX700 به طور کامل پیدا نمیشود. کانال های انالوگ هم هیچ کدام پیدا نمیشود. مشکل کجاست؟

    • سردبیر

      سلام و درود
      آیا تازگی این مشکل رخ داده؟! یا قبلاً هم سابقه داشته است؟
      به احتمال زیاد مشکل از آنتن و یا اتصالات مربوط به آن است که برای این منظور می توانید آنتن را با یک تلویزیون دیگر تست کنید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. البته می توانید نگاهی به مطلب”روش تقویت آنتن تلویزیون” نگاهی بیندازید.

      • ناجی عابدی

        سلام تلویزیون بنده سونی 46EX710است بنظر شما دیجیتال هم داره اگر داره راهنمایی بفرمایید چطوری باید کانالیابی دستی انجام بدم هرچی گشتم پیدا نکردم همچنین تغییر حالت از آنالوگ به دیجیتال را بفرمایید

        • سردبیر

          سلام و عرض ادب
          در سایت اصلی DVB-TAnalog برای این مدل ذکر شده است اما قابلیت HEVC برای آن ذکر نشده است یعنی شاید از شبکه های جدید HD پشتیبانی نکند.

  5. عیوض زاده

    سلام چرا شبکه آی فیلم رو درست کانال یابی نمیکنه تلویزیون ال ایی دی سونی هست

    • سردبیر

      سلام و درود
      این مشکل در بعضی مناطق رخ می دهد؛ البته ممکن است مشکل از آنتن دهی نیز باشد ولی به هر حال تنها چاره استفاده از کانال یابی دستی می باشد.

  6. M.gh

    سلام
    تلویزیون ما سونی است و 46 اینچ هستش
    شبکه هامون پریده چطوری باید کانال آی فیلم رو بیاریم؟

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      می توانید از کانال یابی دستی استفاده کنید البته قبلش باید فرکانس شبکه آی فیلم رو پیدا کنید. در صورت عدم رفع مشکل آنتن هی خود را تقویت کنید
      پیروز و سربلند باشید

  7. فرزانه

    سلام من هرکاری کردم شبکه های دیجیتال را نتونستم بیارم لطفا راهنمایی کنید مدل تلویزیون هم سونی Klv-40BX420 هستش

    • سردبیر

      سلام و درود
      لطفاً مشکل خود را واضح تر بیان کنید؛ اصلاً به گزینه کانال یابی دسترسی دارید؟ پس از کانال یابی شبکه ای یافت نمی شود؟!

  8. مرتضی

    سلام
    لطفا راهنمایی بفرمایید وقتی کانال های تلویزیون تنظیم میشه و استفاده میکنیم چرا بهنگام خاموش کردن و روشن شدن مجدد درصفحه تلویزیون بایستی تنظیمات رو از ابتدا شروع کنیم ؟؟
    با تشکر فراوان

    • ارمان

      درود برشما
      بیشتر این اتفاق به دلیل آنتن دهی ضعیف می باشد و ایراد در تلویزیون نیست
      موفق باشید

  9. مرتضي

    با سلام
    تلويزيون ما ديجيتال ش از تنظيم خارج شده و غير فعال شده است و كانال ها قابل تنظيم نمي باشد علت غيرفعال شدن آن جيست ؟
    راه كار لطفا

    • محمدعلی

      سلام و درود
      لطفاً مدل تلویزیون خود را ذکر کنید تا دقیق تر راهنمایی کنیم
      با تشکر

      • محمود نائینی

        با سلام مدل تلویزیون من سونی براویا ex710 هست تا دو هفته قبل تمام کانالهای دیجیتال را داشتم ولی به خاطر جابجایی تلویزیون من دو هفته به برق متصل نبود حالا هرچی سرچ میکنم هیچ کانالی را پیدا نمیکنه و فقط آنالوگ را کانال یابی میکنه بدون دریافت کانالی لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

  10. Baqir

    سلام
    میخواستم درمورد کانال یابی تلویزیون وی وولی مرا کمک نمایید لز کمک شما متشکرم.

    • ارمان

      درود برشما
      متاسفانه اطلاعاتی در مورد این برند در دسترس نیست
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *