بهترین مارک یخچال ساید بای ساید

بهترین مارک یخچال ساید بای ساید در سال 2020 کدام است؟

بهترین مارک یخچال ساید بای ساید

از زمانی كه سايد‌ باي‌ سايدها به بازار عرضه شدند ديگر برندهای معروف روي يخچال فريزرهاي جدا زیاد كار نكردند ولي سايدباي‌ سايدها روز به روز پیشرفته‌تر و با کیفیت‌تر و در نتیجه پرفروش‌تر شدند. در حال حاضر یخچال‌های ساید بای ساید ظاهر زیبایی دارند و طرفداران زیادی هم دارند. ما در این پست ویژگی یخچال‌های ساید را توضیح می‌دهیم و همچنین بهترین مارک یخچال ساید بای ساید را از برندهای مختلف، برایتان لیست می‌کنیم که امیدواریم مفید باشد و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید. اگر شما هم قصد خرید یخچال ساید بای ساید را دارید حتما تا آخر این مطلب را با ما همراه باشید.

 بهترین برند یخچال

پاسخ به این سوال که بهترین مارک یخچال ساید بای ساید کدام است را نمی‌توان در یک جمله یا سطر داد که کدام برند بهتر است. بهترین روش انتخاب این است که شما انتظارات خود را از یک ساید بای ساید تعیین کنید و با بررسی تمامی موارد می‌توان به بهترین انتخاب رسید. برای مثال اگر شما به بار نیاز دارید، در یخچال‌های رده پایین سامسونگ بار بسیار کوچک و محدودی وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد رده‌بندی جداگانه هر مدل از یخچال‌ها می‌توانید به مطلب “رده بندی یخچال فریزر در سال 1402” مراجعه کنید.

رتبه بـــــــــرند  مزیت نسبت به سایر برندها
رتبه اول ساید بای ساید ال جی ظاهر و کیفیت ساخت بالا
رتبه دوم ساید بای ساید سامسونگ مصرف انرژی پایین
رتبه سوم ساید بای ساید بوش
رتبه چهارم ساید بای ساید هیتاچی
رتبه پنجم ساید بای ساید دوو

درباره یخچال‌های ساید بای ساید

یخچال‌های ساید با ساید محبوب‌ترین نوع یخچال فریزر هستند. همونطور که از نام این مدل مشخص است، یخچال و فریزر در کنار هم قرار می‌گیرند. امکانات یخچال‌های ساید بیشتر از مدل‌های معمولی است. تناسب اندازه یخچال به فریزر بر اساس نیاز در نظر گرفته می‌شود و معمولا در یخچال‌های ساید هم، اندازه یخچال بزرگتر از فریزر است.
یخچال‌های دوقلو شباهت بسیار زیادی به یخچال‌‌های ساید بای ساید دارند. هرچند که این یخچال‌‌ها فضای بزرگی برای ذخیره سازی دارند و برای خانواده‌‌های پرجمعیت بسیار مناسب هستند؛ اما این یخچال‌‌ها در واقع بعضی از امکانات ساید بای سایدها را ندارند و نمی‌‌توان آن‌‌ها را دقیقا جزو دسته ساید بای سایدها قرار داد.

نکات کلیدی برای انتخاب ساید بای ساید

خرید یخچال ساید بای ساید به‌ دلیل اهمیت و طول عمر زیاد، سرمایه‌ گذاری مهمی است. به همین دلیل در هنگام خرید یخچال علاوه‌ بر مارک یخچال، باید فاکتورهایی مثل قیمت، اندازه یخچال، مدل و طراحی ظاهری، امکانات و قابلیت‌‌ها و میزان مصرف انرژی را هم مدنظر قرار بدهید. بنابراین باید برای خرید یک یخچال مناسب وقت کافی بگذارید و به اندازه کافی برای انتخاب بهترین مارک و مدل یخچال تحقیق کنید.
اگر شما ظاهر فیزیکی و زیبایی ساید باید ساید را می‌خواهید باید بدانید که تفاوت عمده انواع یخچال‌های ساید بای ساید با نوع معمولی آن در ظاهر، قیمت و ویژگی‌های فیزیکی آن است البته ساید بای سایدها امکانات بیشتری را هم دارند. این یخچال‌ها نسبت به مدل‌های عادی زیباتر هستند و در آن واحد نیاز شما را به یخچال و فریزر برطرف می‌کنند.

برای این که بدانید یک ساید بای ساید خوب چه ویژگی‌هایی داشته باشد، حتماً به نکات زیر توجه کنید:

هزینه

 مهم‌‌ترین فاکتور در خرید یخچال مثل هر نوع کالای دیگری، مقدار هزینه‌‌ای است که برای آن در‌نظر گرفته‌‌اید. پس بهتر است قبل از رفتن برای خرید، تعیین کنید که دقیقا چقدر می‌خواهید برای یک یخچال هزینه کنید. یخچال‌‌های رده‌ بالا، مصرف انرژی کمتری در مقایسه با یخچال‌‌های پایین‌‌رده دارند و قیمتشان هم بیشتر است. اگر بودجه شما کم است، پس به فکر خرید یخچال ساید نباشید چراکه قیمت اآن‌ها بیشتر از بقیه یخچال‌ها است. اما اگر در بودجه شما محدودیتی وجود ندارد و توانایی پرداخت هزینه بالا را دارید، حتما ساید بای ساید را در اولویت قرار بدید.

اندازه و ظرفیت یخچال ساید 

براي خانواده‌هاي 3-2 نفره يخچال حداكثر 18 فوت كافي است و براي خانواده‌هاي تا 5 نفره 22 فوت. اما اندازه يخچال در نهايت به ميزان نگهداري مواد غذايي هر خانواده بستگي دارد. در هنگام خرید یخچال مقدار فضای داخلی را  در نظر بگیرید. مثلا محفظه مخصوص شیشه در برخی مدل‌ها قابلیت تغییر دارد؛ در عین حال بخشی از فضای داخلی را اشغال می‌کند. همچنین باید فضای آشپزخانه را در‌نظر گرفت و با‌ توجه به فضایی که برای یخچال در اختیار دارید، سراغ اندازه مورد نظرتان بروید. یخچال شما باید حداقل از هر طرف به‌ اندازه ۵ سانت از دیوارها فاصله داشته باشد.

بهترین مارک یخچال ساید بای ساید

مصرف انرژی

برای مقایسه‌ مصرف انرژی یخچال‌‌ها، باید به برچسب انرژی که روی بدنه‌ دستگاه چسبانده شده، نگاه کنید. روی این برچسب علاوه‌ بر یک‌ سری اطلاعات مثل مصرف سالانه‌ انرژی و میزان صدای تولید شده توسط موتور یخچال، رده‌‌بندی مصرف انرژی یخچال هم مشخص شده. این رده‌ بندی که از حروف A+++ (برای بهترین مصرف انرژی) تا D (برای بیشترین مصرف انرژی) درجه‌ بندی شده، معیار خوبی برای مقایسه‌ مصرف انرژی یخچال‌‌ها باشد. اگر به عمر موتور ساید بای ساید خود اهمیت می‌دهید پیشنهاد ما به شما خرید ساید بای سایدهای چند موتوره است.

بهترین مارک یخچال ساید بای ساید

سیستم خنک کنندگی 

یخچال‌های قدیمی دارای سیستم خنک کنندگی بودن که به موتور یخچال فشار زیادی وارد می‌کرد و بازده نسبتا کمی هم داشتند. اما از ۷ سال پیش، مدل‌هایی با دو سیستم خنک کنندگی جداگانه با قابلیت تنظیم دما به بازار وارد شد. این مدل‌ها با اینکه نسبت به بقیه یخچال‌ها کمی مصرف برق را بالاتر می‌برند؛ کارکردی کاملا بهینه دارند و باعث طول عمر بیشتر موتور می‌شوند. مدل‌های جدیدتر که از ۲ یا ۳ سال پیش به بازار عرضه شدند، هم محفظه صفر درجه دارند که قابلیت تنظیم جداگانه دارد و هم برای نگهداری طولانی‌تر و بهتر مواد غذایی حساس مناسب‌تر است.

امکانات 

دستگاه تصفیه هوای داخل یخچال (ضد باکتری)، فیلترهای مختلف تصفیه آب، مجاری خروجی آب و یخ ریز و آبریز روی در یخچال، نمایشگرهای مختلف روی در یخچال و صفحه‌های LED و فضای Door-in-Door، همه از امکانات یخچال‌های ساید هستند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خودتان هر کدام از آن‌ها را داشته باشید. طبقات داخلی یخچال باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند تا بتوان راحت و بر حسب نیاز از آن‌ها استفاده کرد. عرض طبقه‌‌های مدل‌ سه در هم معمولا بیشتر از سایر مدل‌هاست؛ و به شما این امکان را می‌دهد تا ظروف بزرگ و پهن را هم در یخچال قرار دهید.

تعداد درب های یخچال 

قرار دادن ۲، ۳ یا ۴ در برای ساید بای سایدها بیشتر برای راحت‌تر شدن استفاده آنهاست. برای مثال طراحی یخچال به گونه‌ایست که مواد غذایی یا بطری‌هایی که مدام با آن‌ها سر و کار دارید نزدیک‌تر و در دسترسی راحت‌تری قرار گیرند. اما نمی‌توان جنبه ظاهری و زیبایی آن را هم ندیده گرفت. توصیه ما به شما این است که اگر خانواده پرجمعیتی هستید یا کودکانتان مدام به سراغ یخچال می‌روند، ساید بای سایدی را تهیه کنید که مجهز به بار خانگی باشد.

بهترین مارک یخچال ساید بای ساید

رنگ و ظاهر یخچال 

معمولا ساید بای ساید ها در سه رنگ سفید، استیل و تیتانیوم تولید می‌شوند اما از آنجا که بیشتر لوازم آشپزخانه با این ۳ رنگ هماهنگ می‌‌شوند، خرید مدل‌ های طرح دار را پیشنهاد نمی‌‌کنیم و توصیه ما به شما انتخاب مدل‌های ساده‌تر است و به جای آن توجه خود را به جنس روکش و ضد ضربه یا ضد خش بودن سطح خارجی معطوف کنید.

بهترین مارک یخچال ساید بای ساید

نکاتی که باید در نگهداری از یخچال رعایت کنید:
  • هر 3 یا 4 هفته یخچال را از برق کشیده، زیرش را جارو بکشید و داخلش را با جوش شیرین و آب سرد تمیز کنید.
  • برای اینکه بوی غذاهای شما در فضای یخچال پخش نشود آن‌ها را در ظروف درب دار قرار دهید.
  • برای اینکه نوسانات برق به یخچال شما صدمه نزند حتما دستگاه محافظ بخرید.
  • لبه‌‌های لاستیکی یخچال را هر چند وقت یکبار کنترل کنید.
  • از قرار دادن غذای گرم در داخل یخچال خودداری کنید.
  • یخچال را در معرض گرما، نور مستقیم آفتاب و رطوبت قرار ندهید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 17 میانگین: 3.1]

حتما ببینید

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر

راهنمای جامع خرید یخچال فریزر امروزه در اغلب خانه‌ها از یخچال برای نگهداری و انجماد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *