مقایسه کولرگازی جنرال شکار و جنرال گلد

مقایسه کولرگازی جنرال شکار با جنرال گلد

کولر گازی یا کولر اسپلیت یا گاها اسپیلیت، یکی از تاثیر گذارترین و جدید‌ترین تجهیزات در گرمایش و سرمایش فضاهای داخلی محسوب می‌شود. از ویژگی‌های کولر گازی می‌توان به صدای کم در حین کار، طول عمر بالا و مصرف بهینه برق اشاره نمود. کولرهای گازی این وظیفه را دارند که هوای گرم داخل ساختمان را توسط تبخیر مایع مبرد در اواپراتور کولر تبدیل به هوای مطبوع و خنک کند. به زبان ساده کولر گازی انرژی الکتریکی را گرفته و آن را به سرما تبدیل می‌کند. این تولید سرما و در واقع گرفتن گرما طی عملیاتی انجام می‌شود. در واقع کولر گازی بر خلاف اسم غلط انداز خود، با انرژی الکتریکی و برق باعث ایجاد سرما می‌شود نه با گاز. لوازم خانگی جنرال الکتریک یکی از باکیفیت‌ترین لوازم خانگی‌های موجود در بازار هستند که از کشورهای دیگر به ایران وارد می‌شوند. کیفیت بالای ساخت به همراه طراحی زیبای لوازم خانگی جنرال الکتریک از عمده دلایلی است که موجب محبوبیت و فروش بالای محصولات این برند می‌شود. از معروف‌ترین محصولات برند جنرال می‌شود به کولر گازی و لباسشویی آن اشاره کرد که در بازار بسیار پرطرفدار می‌باشد. در این مطلب از سلام بابا به بررسی و مقایسه کولر گازی جنرال شکار با جنرال گلد می‌پردازیم و همچنین شما می‌توانید جهت مشاهده و بررسی همه مدل‌ها و بهترین کولر گازی‌های موجود در بازار به مطلب بهترین مارک کولر گازی  مراجعه کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع کولر گازی

به طور کلی کولر گازی‌ها به دو دسته یکپارچه و دو تکه تقسیم می‌شوند. اصطلاحا به نوع دو تکه آن کولرهای اسپلیت (Split) نیز گفته می‌شود. کولرهای گازی یکپارچه همانطور که از نام آن‌ها پیداست به صورت یک سیستم واحد تولید می‌شوند و نیاز است برای استفاده (برای مثال کولر گازی پنجره‌ای) قسمتی از کولر داخل محیط و قسمتی بیرون محیط تهویه شونده جهت تبادل حرارت باشند.

کولر گازی جنرال شکار

کولر گازی جنرال شکارکولر گازی یا اسپلیت جنرال طرح لبخند جزو کولر گازی‌های جنرال شکار می‌باشد. این کولر گازی‌ها ساخت کشور تایلند و مونتاژ کشور چین می‌باشند. به صورت تک پنل طراحی شده است و دارای 2 بخش است. این مدل کولر گازی دارای ظرفیت‌های 12000، 18000، 24000، 30000 به صورت دیواری و 60000 ایستاده می‌باشند که در انواع محیط‌های مسکونی یا اداری با متراژهای مختلف و در اقلیم‌های جغرافیایی از جمله معتدل و گرم کاربرد دارند. این نوع کولر گازی از نوع سرمایش و گرمایش است و می‌توان از آن برای سرد یا گرم کردن محیط منزل یا محل کار خود استفاده کرد.

کولر گازی جنرال گلد

شرکت جنرال گلد GENERAL GOLD، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تولید کننده دستگاه‌های تهویه و انواع کولر گازی اسپلیت، کولر گازی ایستاده، داکت اسپلیت، کولر پرتابل قابل حمل و تلویزیون با بیش از یک دهه تجربه، با پایبندی به سیاست مشتری مداری و تولید محصولات با کیفیت موفق شده تا همگام با تولید کننده‌های معتبر جهانی، به بزرگ ترین برند تهویه مطبوع تبدیل شود. مدل Platinum، مدل Ultra، سری مدل SUPER و دستگاه‌های تهویه مطبوع ایستاده تک فاز و سه فاز موتور اسکرول از محصولات جدید شرکت جنرال گلد می‌باشند. این کولر گازی از نوع اسپلیت دیواری است که از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده که یونیت داخلی آن بر روی دیوار و در داخل اتاق نصب شده و یونیت خارجی آن بیرون از منزل و در فضای باز قرار می‌گیرد. در واقع یونیت داخلی همان پنل دستگاه می‌باشد و بر روی دیوار در محیط داخل خانه نصب می‌شود و یونیت خارجی هم به کمپرسور و یا موتور دستگاه مربوط می‌شود. یونیت داخلی همان پنل دستگاه می‌باشد و بر روی دیوار در محیط داخل خانه نصب می‌شود و یونیت خارجی هم به کمپرسور و یا موتور دستگاه مربوط می‌شود.

یکی از مدل‌های معروف و مقرون به صرفه شرکت جنرال گلد، مدل پلاتینیوم (Platinum) است. این مدل در سایز‌های 9000، 12000، 18000و 24000 تولید شده که با توجه به سایز فضاهای ۱۲ متری تا ۸۵ متری را می‌تواند پاسخگو باشد. این مدل دارای گاز R410a، رادیاتور مسی و عملکرد سرمایش و گرمایش می‌باشد که مخصوص مناطق معتدل و شرجی است. فوق کم مصرف ترین مدل جنرال گلد، مدل تیتانیوم (TITANIUM) است. این مدل مجهز به کمپرسور T3 تروپپکال می‌باشد که تا دمای ۶۵ درجه سانتی گراد تحمل گرمایی دارد.

کولر گازی جنرال شکار لبخند نیز مانند کولر گازی جنرال گلد در دو نوع مجهز به موتور کمپرسور اینورتر و بدون اینورتر و با موتور کمپرسور روتاری تولید و به بازار عرضه شده است. باهم به بررسی و مقایسه کولرگازی جنرال شکار با جنرال گلد می‌پردازیم. این دو مدل از جمله محبوب‌ترین کولر گازی‌های جنرال به شمار می‌آیند.

نوع موتور

مقایسه کولرگازی جنرال شکار با جنرال گلدیکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر کولر گازی موتور یا همان کمپرسور دستگاه می‌باشد که می‌تواند عملکرد و کارایی آن را کنترل و تنظیم کند. هردو کولر گازی جنرال شکار لبخندی و جنرال گلد با برخورداری از کمپرسور روتاری در دسته موتورهای سبک یا موتور T1 قرار گرفته و از نظر قدرت سرمایشی می‌توانند گزینه‌ بسیار مناسبی برای ناحیه آب و هوایی معتدل و یا کوهستانی باشند.

کولرهای گازی اسپلیت مدل اینورتر بین 30 الی 60 درصد کم مصرف‌تر هستند، بنابراین قیمت بالاتری هم دارند. هیچ کدام از این کولر گازی‌ها از اینورتر برخوردار نیستند. در مقایسه با کولرهای گازی بدون اینورتر، کولرهای گازی دارای اینورتر تلفات برق کمتری دارند و می‌توانند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند، اما با این وجود کولر گازی جنرال شکار و جنرال گلد با وجود داشتن موتور کمپرسور روتاری از مصرف انرژی کمتری نسبت به دیگر موتورها برخوردار هستند.

نوع عملکرد

هر دو کولر گازی جنرال شکار و جنرال گلد از نوع سرمایشی و گرمایشی می‌باشند. شما می‌توانید از حالت سرمایش (Cooling) برای سرد کردن محیط و از حالت گرمایش (Heating) برای گرم کردن محیط استفاده کنید و می‌توان با خرید آن‌ها در هزینه برای لوازم‌خانگی دیگر مانند بخاری جلوگیری کرد.

طراحی ظاهری

مقایسه کولرگازی جنرال شکار با جنرال گلداز لحاظ ظاهری این دو کولر گازی دارای تفاوت چشمگیری هستند به صورتی که کولر گازی جنرال شکار دارای طراحی بسیار شیک و زیبا بوده که یک لبخند زیبا و بزرگ بر روی آن طراحی شده و باعث شهرت این کولر گازی به کولر گازی جنرال شکار لبخندی شده است اما طراحی کولر گازی جنرال گلد بسیار ساده بوده که تنها لوگوی کمپانی جنرال بر روی آن قرار دارد. یونیت داخلی هر دو دستگاه از با کیفیت‌ترین مواد ساخته شده است و هر دو به رنگ سفید تولید شده که طراحی ظاهری ساده و شیکی به این محصول داده تا با تمامی سلیقه‌ها همخوانی داشته باشند. پنل داخلی کولر گازی جنرال شکار دارای صفحه نمایش است و علاوه بر دما توانایی نمایش حالت عملکرد و سرعت پرتاپ باد را دارد. کولر گازی جنرال گلد از فناوری GOLD FIN بهره می‌برد یعنی آواپراتور و رادیاتور آن از مس تشکیل شده که باعث می‌شود توانایی ضد زنگ و ضد خوردگی قوی داشته باشد.

میزان صدا

کمپرسور توانمند روتاری کولر گازی جنرال نیز نه تنها از تولید صدای بالا جلوگیری می‌کند؛ بلکه در عین حال هم تا حد زیادی از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌کند. کولر گازی جنرال شکار به قابلیت Quiet مجهز شده است که نویز و سر و صدای کولر را به حداقل می‌رساند تا در محیطی آرام تر استراحت نمایید.

گاز مصرفی

گاز مصرفی به کار رفته در این کولر گازی از نوع R410A است که با توجه به آلاینده‌ی بسیار کمی که نسبت به سایر گازهای دیگر دارد می‌تواند کم‌ترین آسیب را به محیط زیست برساند و دوست‌دار محیط زیست شناخته شده و هیچ آسیبی به محیط زیست و لایه اوزون وارد نمی‌کند و در نهایت هوایی تمیز و سالم را در فضای داخلی محیط شما ایجاد کند. 

مصرف انرژی

فاز برق مصرفی این دو کولر گازی از نوع تک فاز بوده و میزان مصرف برق زیادی ندارد و رتبه مصرف A را از آن خود کرده است که مصرف قابل قبولی دارند و شما دیگر نیازی نیست که نگران قبض‌های سنگین برق باشید. 

ریموت کنترل

کولر گازی جنرال شکار، 2 ریموت کنترل دارد تا در صورت خراب یا گم شدن بتوانید از دیگری استفاده نمایید. کولر گازی جنرال گلد دارای یک عدد ریموت کنترل می‌باشد که به کمک آن می‌توانید تنظیمات دستگاه را از راه دور انجام دهید. هر کدام دارای لوازم جانبی شامل: ریموت کنترل، باتری ریموت کنترل، کابل برق، لوله مسی نیز می‌باشند.

در جدول زیر به صورت کامل ویژگی‌های دو مدل از کولر گازی جنرال شکار و جنرال گلد با ظرفیت 18000 بی تی یو قرار داده شده و شما می‌توانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

ویژگی ها/ مدلGNRR-18GRAAGG-S18000
⬇مشخصات کلی⬇
برندجنرال شکارجنرال گلد
سال عرضه20202022
کشور سازندهتایلندچین
نوع کولر گازیاسپلیت تک پنل
اسپلیت تک پنل
نوع گازR410AR410A
اینورتر
ظزفیت بی تی یو1800018000
کولر گازی هوشمند
ظرفیت گاز(گرم)13001160
نوع عملکرد سرمایشی/ گرمایشیسرمایشی/ گرمایشی
نوع کمپرسورروتاری (Rotary)روتاری (Rotary)
مناسب اقلیم (کلاس آب و هوا)گرمسیر (T3)معتدل (T1)
تعداد سرعت قابل تنظیم4-
⬇امکانات⬇
قابلیت رطوبت گیری هوا✔️-
فیلتر تصویه هوا✔️✔️
تایمر✔️-
شبکه بی سیم (WiFi)-
پشتیبانی از اینترنت اشیاء (IoT)-
قابلیت اتصال به موبایل-
سیستم عیب یابی هوشمند-
تعداد ریموت کنترل
21
قابلیت تنظیم جهت باد
بالا/راست/پایین/چپبالا/راست/پایین/چپ
حالت های عملکردAuto/Cool/Dry/Heating/SweepFan/FOLLOW ME/SELF CLEAN/Sleep/Turbo
⬇امکانات⬇
صفحه نمایش✔️✔️
نوع صفحه نمایشسگمنتیسگمنتی
صفحه نمایش لمسی
⬇منبع تغذیه و برق⬇
برچسب مصرف انرژی یونیت داخلیAA
برچسب مصرف انرژی یونیت خارجی
AA
فاز برق مصرفیتک فازتک فاز
میزان توان مصرفی سرمایش (وات)16305129
میزان توان مصرفی گرمایش (وات)15004989

جمع بندی

در این مطلب به مقایسه کولر گازی جنرال شکار با جنرال گلد پرداختیم، هر دو مدل دارای کیفیت بسیار خوبی می‌باشند و به بهترین شیوه طراحی و عرضه بازار شده اند. تفاوت‌هایی اصلی که دارند در بالا ذکر شده و تفاوت‌های دیگر بسیار جزئی است. موتور هردو از نوع کمپرسور روتاری و نوع گازی مصرفی در هردو R410A می‌باشد. نوع عملکرد در هر دو سرمایشی و گرمایشی است. در نهایت، خرید آن به بودجه، سلیقه و نکات مهمی که مدنظرتان است بستگی دارد. برای مشاهده قیمت‌های به روز و سفارش هر کدام از این مدل‌ها می‌توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید و یا با همکاران ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

حتما ببینید

اینورتر چیست

اینورتر چیست و چه کاربردی در کولر گازی دارد؟

اینورتر چیست؟ زمانی که نوبت به سرمایش و گرمایش هوای خانه می‌رسد، هر کسی می‌خواهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *