تلویزیون ال جی QNED81

بررسی تخصصی تلویزیون ال جی QNED81

تلویزیون ال جی QNED81 

ال جی یک شرکت فعال در زمینه فناوری و تولید محصولات هوشمند است. تلویزیون‌های برند ال جی جزو بهترین‌های بازار به حساب می‌آیند و همواره با دو برند مشهور دیگر (سامسونگ و سونی)، در رقابت هستند. تلویزیون‌های هوشمند تولید شده توسط شرکت ال جی از امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردارند و رضایت مشتریان خود را فراهم می‌کنند. ال جی همانطور که در تولید تلویزیون‌های OLED از جمله صدرنشینان است، در تولید تلویزیون‌های میان‌رده نیز بسیار خوب عمل کرده است. تلویزیون‌های سری QNED از جمله این تلویزیون‌ها هستند که ما در این مطلب قصد داریم به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی QNED81 بپردازیم. بنابراین برای بررسی مشخصات و ویژگی‌های این محصول تازه به بازار عرضه شده ال جی در این مطلب با ما همراه باشید.

تلویزیون ال جی QNED81 از جمله تلویزیون‌های میان‌رده تولید شده در سال 2023 می‌باشد. این تلویزیون دارای صفحه نمایش QNED می‌باشد که شرکت ال جی با ترکیب فناوری نانوسل و کوانتوم دات این صفحه نمایش را به وجود آورده است. این فناوری‌ها برای بهبود خروجی رنگ هستند و در اینجا ال‌جی از آن‌ها برای تأثیرگذاری بر بخش‌های مختلف طیف رنگی استفاده کرده است و در نهایت دقیق‌ترین و واضح‌ترین خروجی رنگ را از تلویزیون ال‌جی ارائه می‌کند. این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K با صفحه نمایش تخت می‌باشد. همچنین مجهز به پنل IPS است، بنابراین برای محیط‌هایی که زاویه دید از بغل دارند نیز مناسب می‌باشد. تلویزیون ال جی QNED81 را می‌توان به عنوان یک تلویزیون اقتصادی گیمینگ دانست زیرا دارای ویژگی‌های بازی مانند پشتیبانی از نرخ نوسازی متغییر (VRR) و پهنای باند HDMI2.1 است و مناسب کنسول بازی نسل نهم می‌باشد. از شما دعوت می‌کنم برای جزئیات بیشتر درباره این تلویزیون حتماً ادامه مطلب را دنبال کنید. همچنین در صورت تمایل به خرید این محصول اقتصادی می‌توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

جمع امتیازات تلویزیون ال جی QNED81 ( امتیاز از 10 میباشد)
امتیاز کلی: 7.0 امتیاز فیلم: 7.0
نمایش تلویزیون: 7.6 ورزش: 7.5
بازی های ویدیویی: 7.1 فیلم اچ دی آر: 6.0
بازی اچ دی آر: 7.3 مانیتور: 8.3

تفاوت بین اندازه ها و انواع سایز

مدل های “50، “55، “65 ، “75 و “86  اینچ از تلویزیون ال جی QNED81 موجود است که تقریباً همگی از ویژگی‌های یکسانی برخوردارند و تنها نام مدل‌های آن‌ها متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص ابعاد و اندازه تلویزیون‌ها می‌توانید به مطلب ابعاد تلویزیون به سانتی متر مراجعه کنید.

اندازه مدل نوع پنل
50″ 50QNED81 IPS
55″ 55QNED81 IPS
65″ 65QNED81 IPS
75″ 75QNED81 IPS
86″ 86QNED81 IPS

طراحی ظاهری تلویزیون ال جی QNED81

طراحی ظاهری تلویزیون ال جی QNED81تلویزیون ال جی QNED81 دارای حاشیه‌های باریک و یکسان در اطراف صفحه نمایش می‌باشد و یک طراحی شیک و زیبا به این تلویزیون بخشیده است. بدنه تلویزیون نسبت به سال قبل باریک‌تر شده و به راحتی روی دیوار نصب می‌شود. طراحی پایه این تلویزیون مشابه مدل سال قبل نیست و به شکل خطی طراحی شده و به نوعی پایه وسط محسوب می‌شود که توسط پیچ در قسمت میانی تلویزیون نصب می‌شود و بر همین اساس به راحتی روی میزهای کوچک نیز قرار می‌گیرد. پایه تلویزیون با دو حالت مختلف قابل تنظیم است بنابراین وجود ساندبارها مانعی برای صفحه نمایش نخواهند بود. رنگ پایه‌ها ترکیبی از دو رنگ مشکی و نقره‌ای می‌باشد و با بدنه مشکی تلویزیون بسیار زیبا دیده می‌شوند.
همچنین پشت تلویزیون دارای فلز برس خورده است و ظاهری ساده دارد. گیره‌هایی در پشت تلویزیون برای مدیریت و عبور کابل از آن وجود دارد. همچنین یک قاب یا کاور در کنار لوازم جانبی این تلویزیون قرار داده شده است که پس از عبور کابل‌ها از پشت پایه، می‌توان با قرار دادن این قاب روی قسمت پشتی پایه، کابل‌ها را زیر آن مخفی کرد و ظاهر منظم‌تری را به پشت تلویزیون بخشید. ورودی‌های تلویزیون نیز رو به پهلو و در پشت تلویزیون هستند و در صورت نصب روی دیوار دسترسی به آن‌ها کمی دشوار است.
به طور کلی تلویزیون ال جی QNED81 دارای کیفیت ساخت بسیار خوبی است و برای استفاده حرفه‌ای مانند بازی کردن و تماشای فیلم و سریال گزینه بسیار مناسبی است. تلویزیون QNED81 دارای زبان طراحی Cinema Screen 3 Sided است و مشابه مدل سال قبل خود از نظر زیبایی کاملاً باریک و شیک است و این طراحی به شما کمک می‌کند تا روی محتوای در حال پخش تمرکز کرده و از تماشای آن لذت بیشتری ببرید. ضخامت کلی این تلویزیون تنها 2.97 سانتیمتر است و بسیار باریک می‌باشد. ضخامت بسیار کم این تلویزیون باعث می‌شود تا برای نصب روی دیوار نیز عالی باشد.

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی QNED81

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی QNED81

تلویزیون ال جی QNED81 با کیفیت تصویر 4K و رفرش ریت 120 هرتزی، تصاویر را با وضوح و کیفیت بسیار خوبی نمایش می‌دهد. این تلویزیون با ترکیب فناوری نانوسل و کوانتوم دات، یک صفحه نمایش بی‌نظیر تولید کرده که در این صفحه نمایش رنگ‌ها به طور تمیز و قدرتمند روی پنل بازتولید می‌شوند و در نتیجه یک نقطه مثبت واقعی را در کیفیت نمایش این تلویزیون را نشان می‌دهند. همچنین با توجه به اینکه تلویزیون دارای ویژگی لوکال دایمینگ می‌باشد، به کمک این ویژگی می‌تواند نور پس زمینه را کنترل کرده و کنتراست تصویر لازم را ایجاد نماید. شایان ذکر است که ال جی علاوه بر تکنولوژی لوکال دایمینگ، این تلویزیون را به تکنولوژی Ultra Contrast نیز مجهز کرده است تا بتواند کنتراست تصویر بهتری را در اختیار مخاطبان قرار دهد. متأسفانه یکنواختی سیاه در این تلویزیون زیاد جالب نیست و صحنه‌هایی که باید در آن سیاهی عمیق قابل مشاهده باشد، در بهترین حالت به رنگ خاکستری تیره ظاهر می‌شود. 

به طور کلی روشنایی HDR در این تلویزیون بد نیست، اما آنقدر روشن نیست که برجسته‌سازی‌ها را در پس‌زمینه‌های تاریک واقعاً برجسته کند. هایلایت‌های کوچک نسبت به بزرگترها بیستر روشن‌ می‌شوند. همچنین روشنایی HDR در حالت بازی مانند حالت خارج از بازی به نظر می‌رسد و هیچ تفاوتی مشاهده نخواهید کرد. حداکثر روشنایی SDR نیز مناسب است. به اندازه‌ای روشن است که با چند نور با تابش خیره‌کننده در اطراف، مقابله کند اما اگر آن را در مقابل یک پنجره خیلی روشن قرار دهید، این روشنایی کافی نیست. همچنین تفاوت روشنایی بین صحنه‌های مختلف وجود دارد، اما این تنها زمانی قابل توجه است که از آن به‌عنوان مانیتور رایانه شخصی استفاده می‌کنید. 

شرکت ال جی امسال پردازشگر تلویزیون 4K ال جی QNED81 را ارتقا داده و از پردازشگر نسل جدیدتر آلفا 7 یعنی α7 Gen6 AI Processor 4K در آن استفاده کرده است. این پردازنده وظیفه پردازش تصویر و صدا را بر عهده دارد و به خوبی می‌تواند از پس این کار بربیاید. پردازشگر مذکور از تکنولوژی AI Super Upscaling 4K و قابلیت Noise Reduction کمک می گیرد تا بتواند نویز تصاویر را کاهش داده و با افزایش رزولوشن آن‌ها، حتی محتواهایی با کیفیت 2K و 1080 را نیز در حد 4K نمایش دهد. 

نمایش تصاویر

این تلویزیون توانایی نمایش بازی‌های 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه را دارد و برای بازی کردن با کنسول‌های نسل نهم گزینه بسیار خوبی است. QNED81 دارای تکنولوژی VRR نیز می‌باشد که برای تجربه روان بازی‌ها در کنسول‌های نسل نهم نیاز است و همچنین تأخیر ورودی (Input Lag) پایینی را نیز ارائه می‌دهد. تلویزیون ال جی QNED81 با داشتن دو پورت ورودی HDMI نسخه 2.1 به راحتی کنسول‌های نسل نهم را متصل می‌کند. این تلویزیون از قابلیت HGiG پشتیبانی می‌کند و به کمک آن می‌تواند قسمت‌های تاریک و روشن بازی‌های HDR را با جزئیات بیشتری نمایش دهد.

ورودی ها

ورودی‌های تلویزیون ال جی QNED81

تلویزیون QNED81 دارای تأخیر ورودی بسیار کم است و از اکثر رزولوشن‌های رایج از جمله 4k با فرکانس 120 هرتز، بدون مشکل پشتیبانی می‌کند و chroma 4:4:4 را نیز به درستی نمایش می‌دهد. این تلویزیون از قابلیت Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین شما محدود به تماشای محتوای HDR در فرمت اصلی HDR10 هستید. یکی از پورت‌های پهنای باند HDMI 2.1 نیز به عنوان درگاه eARC عمل می‌کند، به این معنی که اگر ساندبار یا گیرنده دارید، فقط می‌توانید یک دستگاه HDMI 2.1 را متصل کنید. همچنین این تلویزیون از سرویس‌های گیمینگ ابری پشتیبانی می‌کند و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم‌های مربوطه بازی کنید. بنابراین حتی اگر کنسول بازی هم نداشته باشید، از نعمت بازی کردن محروم نخواهید بود.

کیفیت صدا تلویزیون ال جی QNED81

تلویزیون QNED81 دارای پاسخ فرکانسی مناسبی می‌باشد و در سطح صدای متوسط بسیار خوب به نظر می‌رسد. این تلویزیون قدرت صدای 20 وات را با استفاده از دو بلندگوی 10 واتی در اختیار شما قرار می‌دهد. این تلویزیون ال جی به لطف برخورداری از تکنولوژی AI Sound Pro و به کمک هوش مصنوعی، صدا را با توجه به نوع محتوا و شرایط محیط تنظیم می‌کند و صدای فراگیر مجازی را در اختیار مخاطب قرار می دهد. همچنین مدیریت اعوجاج بد نیست و در سطوح شنیداری متوسط، مناسب عمل می‌کند.

ویژگی های هوشمند تلویزیون ال جی QNED81

تلویزیون QNED81 به سیستم عامل WevQS 23(8) ال جی مجهز می‌باشد و از قابلیت‌های نصب برنامه، پخش آهنگ با بلوتوث، اتصال به موبایل، پشتیبانی از اینترنت اشیاء و ضبط برنامه پشتیبانی می‌کند. همچنین این تلویزیون دارای ریموت کنترل هوشمند، دستیار صوتی، مرورگر وب و منوی فارسی نیز می‌باشد. از طریق داشبورد هوشمند این تلویزیون می‌توانید دستگاه‌ها، لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را کنترل و مدیریت نمایید. همچنین می‌توانید برنامه LG ThinQ را روی موبایل هوشمند خود نصب کرده و بدون نیاز به ریموت کنترل و از طریق موبایل، تلویزیون خود را کنترل کنید.

رابط کاربری و برنامه ها

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون ال جی QNED81استفاده از نسخه 2023 سیستم عامل WevOS سریع و آسان است، پیدا کردن محتوا و حرکت بین برنامه‌ها و ورودی‌ها کار ساده‌ای می‌باشد. همچنین QNED81 دارای قابلیت Multi View می‌باشد و قادر است دو محتوای مختلف از دو منبع گوناگون را در یک صفحه به نمایش بگذارد. این تلویزیون از قابلیت Art Gallery نیز برخوردار است و به شما امکان آن را می‌دهد که از آن به عنوان قاب عکس و اثر هنری استفاده کنید.

ریموت کنترل

کنترل از راه دور تلویزیون ال جی QNED81 دارای ویژگی اشاره و فشار دادن است که حرکت در منو را آسان‌تر می‌کند. این ریموت کنترل یک میکروفون داخلی را در خود جای داده که می‌توانید از آن بخواهید ورودی‌ها را تغییر دهد، برنامه‌ها را باز کند، محتوا را جستجو کند یا تنظیمات را انجام دهد. شایان ذکر است که خود تلویزیون فاقد میکروفون داخلی است، بنابراین تنها راه ارتباطی برای تعامل با آن از طریق میکروفون تعبیه شده در ریموت کنترل خواهد بود.

لوازم جانبی

لوازم جانبی تلویزیون ال جی QNED81لوازم جانبی این تلویزیون شامل موارد زیر می باشد:

    • ریموت کنترل
    • پایه رومیزی
    • پیچ اتصال پایه
    • دفترچه راهنما
    • راهنمای نصب
    • کابل برق

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت نقاط ضعف
زاویه دید گسترده
 دارای کنتراست نسبتاً ضعیف
مدیریت انعکاس مناسب
عملکرد ضعیف در یکنواختی سیاه
حذف خودکار لرزش 24p را از هر منبعی 
عدم پشتیبانی از قابلیت Dolby Vision
نمایش محتوای با وضوح پایین و 4k بدون مشکل   

آنباکس و کالیبراسیون تلویزیون ال جی QNED81

در ویدیوی زیر به صورت کامل بازگشایی تلویزیون ال جی QNED81 انجام شده و شما می‌توانید با شیوه اصولی نصب و راه اندازی این تلویزیون 2023 آشنا شوید؛ همچنین در ادامه‌ی ویدیو، کارشناس سلام بابا وارد منوی تلویزیون شده و شما را با بخش‌های مختلف آشنا خواهد کرد تا به آسانی کالیبراسیون تلویزیون خود را انجام دهید.


تلویزیون ال جی QNED81 بخریم یا نخریم؟

تلویزیون ال جی QNED81 برای اکثر مصارف مانند تماشای نمایش‌ها و ورزش‌ها در اتاق‌های دارای نور مناسب با چیدمان صندلی‌های وسیع مناسب است، زیرا این تلویزیون دارای بازتاب مناسب و زاویه دید گسترده‌ای است. همچنین به لطف پهنای باند HDMI 2.1، پشتیبانی از VRR و تأخیر ورودی کم و سرعت پاسخگویی، برای بازی‌های مختلف نیز مناسب است. متأسفانه، برای تماشای فیلم در اتاق‌های تاریک، زیاد خوب نیست، زیرا سیاهی‌ها در تاریکی، خاکستری به نظر می‌رسند و ویژگی لوکال دایمینگ خوب عمل نمی‌کند. اما به طور کلی می‌توان گفت که تلویزیون ال جی QNED81 یک تلویزیون اقتصادی مناسب است و با توجه به قیمت آن دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خوبی است و ارزش خرید را دارد. در نهایت پیشنهاد می کنیم برای دیدن مطالب بررسی تخصصی تلویزیون‌های دیگر از صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا دیدن کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *