یخچال فریزر چی بخریم؟

یخچال چی بخریم؟ [معرفی 10 مدل از پرفروش ترین یخچال فریزرها]

امروزه یخچال فریزر جزو اصلی‌ترین وسیله‌های خانه می‌باشد. اما هنگامی که می‌خواهیم یخچال فریزر جدید بخریم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ چه یخچال فریزری مناسب منزل من است؟ کدام برند را انتخاب کنم؟ ویژگی‌های یک یخچال خوب چیست؟ اگر می‌خواهید جواب این سؤالات را به دست بیاورید در این مطلب از سلام بابا با ما همراه باشید.

یخچال فریرز و پیشینه آن

بشر از دیرباز برای حفظ مواد غذایی از چشمه‌ها، چاه‌ها یا غارهای زیرزمینی استفاده می‌کرد. آب ‌انبار و یخدان را برای نگهداری آب یخ در تابستان‌ها به کار برده اند. نخستین یخچال مصنوعی شناخته‌شده در 1748 میلادی بدست ویلیام کولین در دانشگاه گلاسگو رونمایی شد. اولیور ایوانس، مخترع آمریکایی، که به عنوان پدر یخچال شناخته می‌شود، مخترع یخچال بخار فشرده‌است، با این وجود او دستگاهی که بتواند فرایند مربوط را طی کند نساخت. در سال 1834 میلادی ژاکوب پرکینز با تغییر در طرح اولیه ایوانس توانست اولین یخچال جهان را بسازد و  جان گوری، یک مخترع آمریکایی اهل فلوریدا، نخستین یخچال مکانیکی را در 1841 میلادی بر پایهٔ طرح ایوانس ساخت که از آن برای ساختن یخ برای خنک نگاه‌داشتن مبتلایان تب زرد استفاده می‌کرد. همچنین فریزرهای خانگی به عنوان محفظه های جداگانه (بزرگتر از حد لازم فقط برای تکه های یخ) در سال 1940 معرفی شدند.

در اصطلاح عامیانه یخچال، وسیله‌ای تجاری و خانگی است که از یک محفظه عایق حرارتی و یک پمپ حرارتی (مکانیکی، الکترونیکی یا شیمیایی) تشکیل شده است که گرما را از داخل خود به محیط بیرونی خود منتقل می‌کند به طوری که داخل آن تا دمای کمتر از دمای اتاق کاهش می‌یابد. یک یخچال دما را چند درجه بالاتر از نقطه انجماد آب حفظ می‌کند. محدوده دمایی مطلوب برای نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد (37 تا 41 درجه فارنهایت) است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده توصیه می‌کند که یخچال در دمای 4 درجه سانتیگراد (40 درجه فارنهایت) یا کمتر از آن نگهداری شود و دمای فریزر در دمای 18- درجه سانتیگراد (0 درجه فارنهایت) تنظیم شود. بنابراین به طور کلی یخچال وسیله‌ای است که گرمای مواد غذایی را گرفته و آن‌ها را سرد نگه می‌دارد تا از فاسد شدن آن‌ها جلوگیری نماید. یخچال‌ها امروزه نقش بسزایی دارند چون هر انسانی برای بقای خود احتیاج به مواد غذایی دارد و برای خراب نشدن آن‌ها قطعاً به یک وسیله سردکننده احتیاج دارد. یخچال جزو وسایلی است که در هر خانه‌ای باید حتماً موجود باشد و بدون آن در زندگی به مشکل جدی برخورد خواهید کرد.

در گذشته یخچال‌ها به طور کلی به دو نوع تجاری و خانگی تقسیم می‌شدند:

یخچال‌های تجاری: یخچال‌های تجاری یا فریزرها با نام‌های متفاوتی شناخته می‌شوند. این مدل یخچال‌ها 40 سال زودتر از مدل‌های خانگی وارد بازار شده و مورد استفاده قرار گرفتند. در این یخچال‌ها از گازهایی مانند آمونیوم (R-17) یا سولفورید اکسید (R-764) استفاده می‌شد که گاهی نشتی داشت و برای استفاده خانگی خطرناک بود. یخچال تجاری که دارای شیشه در جلوی خود هستند و برای نگهداری نوشیدنی‌ها در فروشگاه‌ها استفاده می‌شوند از معروف‌ترین یخچال‌های تجاری هستند. این یخچال‌ها دارای تجهیزاتی متناسب با کارکرد خود هستند. به عنوان مثال دارای ظرفیت بالا و قابلیت بازکردن مکرر درب آن است. این یخچال‌ها به‌طور متوسط روزانه 4kwh انرژی مصرف می‌کنند.

یخچال‌های خانگی: از افراد پیشگام در عرصه تولید یخچال می‌توان به چارلز تلیر، دیوید بویل و رائول پیکت اشاره کرد. اولین شخصی که حق ثبت اختراع یخچال‌های ربایشی را گرفت کارل فون لینده بود. در این واحدهای خانگی معمولاً برای نصب قطعات مکانیکی موتور و کمپرسور به زیرزمین یا اتاق مجاور نیاز بود و جعبه سرد آن در آشپز خانه قرار می‌گرفت. یک مدل در سال 1922 وجود داشت که شامل یک جعبه یخی چوبی و کمپرسور آب سردکن بود.

اما امروزه انواع مختلفی از یخچال‌ها تولید شده‌اند که استفاده از آن‌ها بسیار راحت‌تر از گذشته می‌باشد و همچنین طراحی یخچال فریزرها پیشرفت زیادی کرده است و باعث زیبایی بیشتر آشپزخانه می‌شوند. در ادامه انواع مختلف یخچال فریزر را بررسی می کنیم.

انواع یخچال فریزر

انواع یخچال فریزر

ما در این مطلب سعی داریم انواع یخچال فریزر خانگی را بررسی کنیم تا شما بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید که کدام مدل و برند یخچال مناسب منزل شماست پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. همه یخچال‌ها به یک شکل طراحی نشده‌اند و از نظر نوع بسیار متفاوت هستند. این مدل‌ها شامل مدل‌های ساید بای ساید گرفته تا درب‌های فرانسوی، فریزرهای بالا تا فریزرهای پایین و مدل‌های دیگر می‌باشند.

یخچال تک درب:

این مدل از یخچال فریزر و یا یخچال فریزرها، قدیمی‌ترین مدل‌های یخچال فریزر هستند که از قدیم در خانه‌ها در دسترس بودند. امروزه نیز این مدل از یخچال فریزرها به دلیل کوچکی، عدم نیاز به فضای زیاد در بیشتر ادارات، فروشگاه‌ها و حتی هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل از یخچال فریزرها که به عنوان یخچال فریزرهای اقتصادی نیز شناخته می‌شوند، بهترین گزینه برای‌ خانواده‌های کوچک و افراد مجرد به حساب می‌آیند که تنها به ویژگی پایه‌ای یک یخچال فریزر نیاز دارند.

یخچال فریزرهای فریزر پایین:

در طرح‌هایی که فریزر در پایین و یخچال در بالا قرار دارد، نیازی به خم شدن مداوم برای دسترسی به مواد غذایی نیست. همچنین مدل‌های فریزر پایین به جای قفسه، کشویی بوده و پهن‌تر و جادارتر از مدل‌های فریزر بالا هستند.

یخچال فریزرهای فریزر بالا:

در مدل هایی که فریزر در بالا و یخچال در پایین قرار دارد، نیاز است تا برای دسترسی به بخش های پایینی یخچال که ممکن است زیاد با آن سروکار داشته باشید، دائم خم شوید. اگر قیمت، کارایی، فضایی که در نظر گرفته‌اید بزرگ‌ترین نگرانی شما است، یک یخچال فریزر بالا برای شما مناسب است.

یخچال فریزرهای دو قلو:

یخچال فریزرهای دوقلو نیز از مدل‌هایی هستند که از قدیم در بازار موجود بوده و همیشه جزء پرطرفدارترین مدل‌های زمان خود بوده‌اند. البته امروزه با عرضه مدل‌های جدید، استقبال از این مدل یخچال فریزرها تا حدی کاهش یافته است. این مدل از یخچال فریزرها به دلیل ماهیت خود نسبت به سایر انواع یخچال فریزرهای موجود در بازار، حجم به مراتب بالاتری دارند و بیشتر برای خانواده‌های پرجمعیت استفاده می‌شوند. علاوه بر آن، به دلیل جدا بودن یخچال و فریزر از همدیگر، جابجایی آن‌ها نسبت به سایر یخچال فریزرها نظیر ساید بای ساید راحت تر است. در ضمن در این مدل از یخچال فریزر، افراد به حجم مساوی از یخچال و فریزر دسترسی دارند. شاید بتوان گفت مشکل اصلی این دسته از یخچال‌ها، فضای بزرگ مورد نیاز آن‌ها است و می‌بایست ابعاد این نوع یخچال ها در مراحل طراحی کابینت آشپزخانه مدنظر قرار گیرد.

یخچال فریزر ساید بای ساید:

یخچال ساید بای سایددر طول سال‌های اخیر، این مدل‌ها یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های یخچال فریزر در ایران و جهان بوده است و به همین دلیل بیشترین نوآوری برای عرضه مدل‌های جدید بر اساس این مدل شکل گرفته است. یخچال فریزر ساید بای ساید در حقیقت مدل ارتقاء یافته یخچال فریزرهای دوقلو بوده که علاوه بر یک تکه شدن، امکان تنظیم حجم یخچال و فریزر را برای مشتریان به شکل بهتری فراهم کرده است. بر این اساس برخلاف یخچال فریزر دوقلو، شما حتماً مجبور به دارا بودن حجم مساوی یخچال و فریزر نیستید. معمولاً در یخچال فریزرهای ساید بای ساید، اندازه یخچال از فریزر بزرگ تر است. یخچال فریزرهای ساید بای ساید طراحی بسیار زیبایی دارند ولی عموماً فضای زیادی ندارند و امکان نگهداری موارد حجیم را نخواهید داشت. در مقابل اگر از مواد تازه و فریزری به یک اندازه استفاده می کنید، این گزینه می‌تواند مناسب‌ترین گزینه به حساب آید. این نوع یخچال دارای آپشن‌ها و ویژگی‌های متنوع مانند یخ ساز و آب سردکن و ظرفیت ذخیره سازی خوب هستند همچنین نمای بسیار زیبا و شیک را درآشپزخانه دارند. یخچال ساید بای ساید به طور کلی جمع شده یک یخچال و فریزر به صورت جدا در یک پکیج است و به دلیل طراحی آن مورد توجه خیلی از خریداران است، این مورد یخچال‌ها معمولاً دارای امکانات به‌روز و عالی هستند. یخچال‌های ساید بای ساید دارای ویژگی‌های زیادی است و یکی از آن‌ها مصرف برق بسیار پایین است که در بعضی از مدل‌های گرید، انرژی آن +A و یا ++A می‌باشد و این یک ملاک بسیار مهم برای خرید این وسیله نیز است، دیگر ویژگی مهم آن ظرفیت و فضای داخل ساید بای ساید است که دارای فضای مناسب و زیاد برای مواد غذایی می‌باشد و دیگر ویژگی‌های آن را ظاهر، فریزر پرقدرت، موتور قوی، یخ‌ساز اتوماتیک و بسیاری دیگر ویژگی‌ها می‌توان نام برد. برای بررسی بیشتر یخچال فریزر ساید بای ساید به مطلب ویژگی های یخچال ساید بای ساید مراجعه کنید.

یخچال فریزر درب فرانسوی:

در ادامه نوآوری‌های صورت گرفته در طراحی انواع یخچال فریزر، با بازطراحی انجام شده، نوع جدیدی از یخچال فریزر به بازار عرضه شد بنام درب فرانسوی یا French Door در این طراحی جدید که دارای ویژگی‌های جدید و متنوعی است، محل قرارگیری یخچال و فریزر به جای آن که در کنار همدیگر قرار داشته باشد، مجدد به بالا و پایین تفکیک گردید و با یک تکه کردن یخچال و فریزر و افزایش عرض آن امکانات جدیدی را برای مصرف کنندگان فراهم آمد. این نوع یخچال فریزرها در واقع ترکیب یخچال ساید بای ساید با یخچالِ فریزر پایین تشکیل شده است. در یخچال‌های درب فرانسوی دیگر محدودیتی که برای قراردادن وسایل بزرگ مانند کیک تولد یا ظرف‌های عریض وجود داشت، رفع شده و شما به راحتی می‌توانید از فضای عریض آن به شکل دلخواه استفاده کنید. در قسمت پایین نیز که فریزر قرار دارد، برای سهولت استفاده و طراحی متمایز، کشویی قرار داده شده که دسترسی به کلیه مواد غذایی حتی تا انتهای فریزر را به راحتی میسر می‌کند. یخچال‌های با طرح فرانسوی جزو جادارترین یخچال فریزرها محسوب می‌شوند که جلوه بسیار شیک و مدرنی به آشپزخانه شما می‌دهند. البته این مدل‌ها در بین تمامی مدل‌های یخچال فریزر، از همه گران‌تر می‌باشند.

یخچال فریز چهار درب:

این مدل از یخچال فریزرها نیز تقریباً مشابه یخچال فریزرهای درب فرانسوی است، با این تفاوت که در بخش فریزر پایین بجای کشو دارای دو درب جداگانه است. مزیت این طراحی نسبت به طراحی درب فرانسوی آن است که بجای یک یا دو کشو یک تکه مرتبط با فریزر، شما دسترسی به تعداد کشوهای بیشتری دارید که امکان تفکیک و طبقه‌بندی مواد غذایی را بیشتر برای شما فراهم می‌کند. اما امکان قراردادن مواد غذایی بزرگ و عریض دیگر برای شما فراهم نیست. به عنوان مثال اگر زمانی تصمیم داشته باشید برای مهمانی آخر هفته خود یک ماهی درسته را طبخ کنید، امکان نگهداری آن تنها در یخچال فریزرهای درب فرانسوی وجود دارد.

مواردی که باید هنگام خرید یخچال فریزر در نظر داشته باشیم:

ابعاد یخچال فریزر: با توجه به میزان فضای آشپزخانه؛ اندازه ورودی آشپزخانه و میزان فضای در دسترس برای باز نمودن درب یخچال ابعاد یخچال فریزر را انتخاب می‌کنیم.

مصرف انرژی یخچال فریزر: یخچال فریزها جزو پرمصرف‌ترین لوازم برقی هستند که امروزه با استفاده از موتورهای خطی اینورتر با بکارگیری تکنولوژی بهینه تأثیر زیادی در مصرف کم انرژی دارند و با برچسب انرژی که از +++A (بهترین مصرف انرژی) تا D (بیشترین مصرف انرژی) درجه بندی شده که به عنوان برچسب انرژی بر روی درب یخچال زده می‌شود.

فضای داخلی یخچال فریزر: میزان فضا برای ذخیره مواد غذایی است که در یخچال‌های فریزر بالا بین 14.5 الی 24 فوت، یخچال‌های فریزر پایین 19 الی 25فوت، ساید بای ساید 20 الی 29 فوت، یخچال فریزر دوقلو 32 الی 41 فوت و در یخچال فریزر درب فرانسوی 18 الی 32 فوت است.

خدمات پس از فروش و گارانتی یخچال فریزر: مهم‌ترین گارانتی در یخچال‌های ساده مربوط به کندانسور یا همان موتور یخچال فریزر است؛  اما هنگام خرید یخچال‌های دیجیتال باید به گارانتی قطعات الکترونیک آن نیز توجه داشته باشید و از خدمات پس از فروش برند مورد نظرتان مطمئن شوید. 

اندازه مناسب یخچال

برای انتخاب اندازه مناسب یخچال فریزر می‌توان بر اساس تعداد افرادی که از یخچال استفاده می‌کنند، از قانون کلی زیر استفاده کنید.

اندازه خانوار

حجم توصیه شده

1 تا 2 نفر

250 تا 380 لیتر

3 تا 4 نفر

350 تا 530 لیتر

بیشتر از 5 نفر

440 لیتر و بیشتر

ما یخچال‌های کوچک‌تر را توصیه نمی‌کنیم زیرا مصرف انرژی کمتری دارند و در درازمدت هزینه بیشتری برای شما خواهند داشت. همچنین می‌توانید برای هر یک از اعضای خانواده اضافی 28.5 لیتر به فضای فریزر اضافه کنید. همچنین باید به مساحت آشپزخانه خود توجه کنید و بر اساس وسعت مکانی که برای یخچال فریزر در نظر گرفته‌اید تصمیم بگیرید. اما این نکته را حتما در نظر داشته باشید که یخچال جدیدتان فضایی در کناره‌ها، بالا و عقب برای خروج گرما از موتور داشته باشد. زیرا اگر این فضا را نداشته باشد، یخچال برای خنک ماندن باید سخت‌تر کار کند و در درازمدت یخچال فریزر دچار هزینه خواهد شد. به عنوان یک قاعده، ما به طور پیش‌فرض فضای حداقل 5 سانتی‌متر در کناره‌ها و عقب و 10 سانتی‌متر در بالای یخچال را برای این منظور در نظر می گیریم.

رنگ مناسب برای یخچال فریزر

امروزه یخچال فریزرها بیشتر در رنگ های سفید، نقره ای، دودی و مشکی مات می‌باشد و خریداران بسته به دکوراسیون آشپزخانه و خود و ترکیب رنگ آن می‌توانند رنگ مناسب خود را انتخاب کنند. به طور کلی تمیز نگه داشتن یخچال فریزر سفید راحت‌تر است و قیمت ارزان‌تری هم نسبت به سایر رنگ‌ها دارد. اما یخچال فریزر با رنگ‌های نقره ای و دودی و مشکی هم طرفداران بسیاری دارد و زیبایی خاصی را به آشپزخانه می‌بخشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با راهنمای خرید یخچال فریزر می توانید به مطلب راهنمای جامع خرید یخچال فریزر مراجعه کنید.

برندهای مختلف یخچال فریزر ایرانی و خارجی

امروزه مدل‌های بسیار متنوعی از انواع یخچال فریزر وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و مزایا و معایب خود را دارند. در ایران برندهای ایرانی نیز مانند برندهای خارجی مدل‌های مختلفی از یخچال فریزرها را تولید کرده‌اند که در ادامه به بررسی مختصری از معروف‌ ترین برندهای ایرانی و همچنین برندهای خارجی می‌پردازیم.

برندهای ایرانی

انواع یخچال برند ایرانی

در میان برندهای ایرانی، برند اسنوا، امرسان، هیمالیا و الکترواستیل جزو پرطرفدارترین مدل‌ها هستند. اگر هزینه‌ای که برای خرید یخچال فریزر در نظر دارید نسبتاً کم است، این برندهای ایرانی دارای سطح کیفیت مناسبی هستند. از مزایای خرید یخچال فریزر برند ایرانی می‌توان به مقرون به صرفه بودن قیمت، در دسترس بودن بهتر خدمات پس از فروش، در دسترس بودن قطعات یخچال و وجود نمایندگی‌های متعدد اشاره کرد. اما معایب آن‌ها شامل کیفیت پایین‌تر ساخت بدنه و موتور نسبت به مدل‌های خارجی ، صدای زیاد موتور حین کار کردن و همچنین ضعیف بودن موتور و عدم برخورداری از امکانات و ویژگی‌های روز دنیا می‌باشد.

یخچال فریزر اسنوا: این برند از فناوری‌های روز دنیا استفاده کرده و دارای تنوع بسیاری می‌باشد. نسبت به سایر برندهای ایرانی دارای طول عمر بیشتری می‌باشد. همچنین دارای بدنه استیل ضد زنگ می‌‌باشد و رده انرژی A+  را دارد. اما از معایب این نوع یخچال فری‌توان به قیمت بالای آن نسبت به سایر یخچال‌های ایرانی، تولید برفک زیاد و ایجاد بوی نامطبوع اشاره کرد.

یخچال فریزر امرسان: این برند نیز دارای تنوع زیادی می‌باشد و دارای قیمت مقرون به صرفه‌تری نیز می‌باشد. همچنین دارای قفسه‌های متعددی است و بسیار جادار می‌باشد و دارای رده مصرف انرژی A و B می‌باشد. اما این محصول از کیفیت پایینی در دستگیره‌ها و کشوها برخوردار است و همچنین کیفیت بدنه آن پایین است.

یخچال فریزر هیمالیا: محصولات هیمالیا دارای گنجایش داخلی مناسب هستند و از سیستم بدون برفک نیز برخوردارند و دارای رده انرژی A می‌باشد. اما کیفیت آب سرد کن و یخ ساز آن‌ها پایین است و همچنین اندازه‌های بزرگی دارند و دارای صدای زیادی نیز می‌باشند.

یخچال فریزر الکترو استیل: دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب، گنجایش داخلی خوب، سیستم سرمایش سریع و تعمیرات آسان می‌باشند. از معایب این برند می‌توان به صدای نسبتاً زیاد و گارانتی و خدمات پس از فروش ضعیف و همچنین مشکل در خنک سازی اشاره کرد.

برندهای خارجی

یخچال فریزرهای خارجی دارای تنوع بسیار زیادی می‌باشند و همچنین از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و طول عمر بیشتری نسبت به برندهای ایرانی دارد. در برندهای خارجی از با کیفیت‌ترین قطعات استفاده می‌شود بنابراین کم هزینه‌تر خواهند بود. همچنین موتور یخچال فریزر برندهای خارجی بسیار بی سر و صدا و با کیفیت هستند. انواع مختلفی از برندهای خارجی وجود دارند که برند ال جی، سامسونگ، بوش و دوو از معروف‌ترین آن‌ها هستند که در ایران دو برند ال جی و سامسونگ جزو پرفروش‌ترین‌ها هستند. در ادامه به معرفی مختصری از این برندها می پردازیم.

برند ال جی: یخچال فریزرهای هوشمند ال جی را در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف تولید شده‌اند. یخچال ال ‌جی برای ماندگاری طولانی، ذخیره بیشتر و زیبایی سبک خانه شما طراحی شده است و در یک واحد شیک و کم فضا غذا را سرد و تازه نگه می‌دارد. محصولات ال جی دارای تکنولوژی عالی، آپشن‌های متنوع، کیفیت خوب، گارانتی شرکتی مناسب، گنجایش عالی و دوام و طول عمر بسیار بالا هستند. ساید بای ساید ال جی همراه با سیستم پیشرفته و کارایی عالی که دارد آرزوی داشتن یک آشپزخانه شیک را برای شما برآورده می‌کند. این سری از یخچال ال جی با کارایی و فناوری پیشرفته‌ایی که دارد از مواد غذایی شما مراقبت و نگهداری می‌کند. نوآوری Door-in-Door  یا (درب دولایه) امکان دسترسی راحت‌تر به فضای بیشتری از یخچال را برای شما فراهم می‌کند. درب کوچکی که بر روی درب اصلی یخچال تعبیه شده با فشار یک دکمه باعث می‌شود تا دیگر نیازی به باز کردن مکرر درب اصلی یخچال نباشد و مقدار بسیار کمتری از هوای سرد از یخچال خارج شود. این ویژگی موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.

برند سامسونگ: در حال حاضر، یخچال ساید بای ساید سامسونگ به عنوان پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین یخچال فریزرهای موجود در بازار محصولات لوازم خانگی تلقی می‌شوند. تکنولوژی‌های مدرنی که در این دسته از محصولات لوازم خانگی سامسونگ به کار رفته، تفاوتی قابل ملاحظه را میان آن‌ها و سایر برندهای بزرگ دنیا مانند یخچال ساید ال جی و یخچال ساید هیتاچی و غیره  ایجاد کرده است.

 تعدادی از  تکنولوژی‌های مدرن آن عبارت‌اند از: کنترل دیجیتال دما، انجماد سریع، نور ال ای دی، تنظیمات قابل تغییر، قابلیت اتصال به وای فای 

همچنین از مزایای این سری از محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره نماییم:

1- طراحی شیک و کاربر پسند

2- ظرفیت و گنجایش خیلی عالی

3- کیفیت ساخت فوق العاده

4- امکانات به‌روز

5- قابلیت سیستم هوشمند Smart Home

برند بوش: این برند همیشه جزء برترین سازنده‌های لوازم خانگی بوده است و بوش این خصوصیات خود را در ساید بای سایدها هم گذاشته است، این سری از یخچال‌ها دارای کیفیت ساخت فوق العاده بالایی هستند و به همین دلیل یکی از ساید بای سایدهای پرفروش جهان می باشند. برای خرید ساید بای ساید بوش بهتر است اول نیاز خود را از یک محصول در نظر بگیرید و بعد از آن می‌توان اولویت دوم را به قیمت ساید بای ساید بوش داد. این سری از محصولات شرکت بوش دارای امکانات زیادی است، البته بستگی به مدل هم دارد اما از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیت‌های: یخ ساز خودکار، خردکن یخ خودکار، فیلتر آپ، تصفیه هوا و غیره اشاره نمود. ساید بوش دارای مزیت‌های زیادی مانند کیفیت ساخت بالا، طراحی‌های زیبا و کلاسیک، امکانات به‌روز و عالی، عملکرد بسیار است.

برند دوو: یکی از برندهای کاملاً شناخته شده و با کیفیت لوازم خانگی که محصولات آن در جهان معروف است محصولات مارک دوو است. برند دوو در ایران نیز شناخته شده است. کمپانی اصلی دوو در کره جنوبی و در شهر سئول قرار دارد بسیاری از محصولات برند دوو در همان کمپانی اصلی که در کره جنوبی قرار دارد ساخته می‌شود، اما بسیاری از محصولات هم در کمپانی‌های زیر مجموعه دوو که در نقاط مختلف جهان مانند لهستان، چین، تایوان و مالزی قرار دارد ساخته می‌شود. اما نکته مهمی که باید بدانید این است که تمامی محصولاتی که در کشورهای دیگر تولید می‌شوند باز هم زیر نظر متخصصین کره جنوبی تأیید و سپس روانه بازار می‌شوند. در ایران نیز در شهر اصفهان کارخانه دوو تأسیس شده و برخی از محصولات دوو در ایران تحت نظر لیسانس خود کارخانه دوو در کره ساخته می‌شود. محصولات دوو دارای طراحی مناسب هستند و عمر و دوام طولانی دارند.

همانطور که گفته شد در ایران برند ال جی و سامسونگ در میان برندهای خارجی از طرفداران بیشتری برخوردار هستند و جزو پرفروش‌ترین یخچال فریزرها هستند. به همین دلیل در ادامه این مطلب به معرفی 5 مدل از هر کدام از برندهای ال جی و سامسونگ می‌پردازیم.

برند ال جی

X334

یخچال فریزر ال جی X334

یخچال فریزر ال جی X334

یخچال فریزر ال جی X334 یک یخچال ساید بای ساید بالا و پایین با رنگ دودی می باشد که در سال 2019 توسط شرکت ال جی و با مونتاژ کشور چین تولید شده است. یخچال مذکور دارای چهار درب می باشد و ظرفیت کل آن 889 لیتر می باشد که برابر با 31 فوت است. این محصول دارای موتور اینورتر خطی (Inverter Linear Compressor) است و علاوه بر طول عمر بالا، در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و عملکرد عالی دارد. ال جی عملکرد و دوام این موتور را تا 10 سال تضمین کرده است. این محصول از قابلیت درب در درب (Door in Door) جدید برخوردار است و به شما اجازه می دهد تا بدون باز کردن درب اصلی یخچال فریزر به برخی مواد غذایی دسترسی داشته باشید و سرمای داخل یخچال کمتر هدر برود. همچنین از قابلیت InstaView برخوردار است که یک صفحه شیشه ای است که با دوبار زدن روی آن روشن می شود و شما می توانید بدون باز کردن درب یخچال داخل آن را ببینید

این یخچال فریزر دارای سیستم ذخیره و نگهداری هوشمند مواد غذایی (Smart storage system) است و شما می توانید مواد غذایی مختلف خود را در آن نگهداری کنید. یخچال فریزر 31 فوت ال جی GRX-334DPB دارای تکنولوژی Hygiene FRESH+ است و هوای داخل یخچال را به صورت بهداشتی تصفیه می کند. این تکنولوژی دارای فیلتر 5 لایه است و باکتری های داخل یخچال را تا 99.999% از بین می برد و همچنین بوی بد مواد غذایی را نیز تصفیه می کند. این محصول دارای صفحه نمایش لمسی است و همچنین کنترل کاملی را در اختیار شما قرار می دهد. این محصول قابلیت اتصال به آب شهری را دارد و دارای تصفیه آب نیز است. این یخچال فریزر از تکنولوژی Smart ThinQ برخوردار است که حالا به نام LG ThinQ شناخته می شود. شما می توانید با نصب برنامه LG ThinQ روی موبایل اندرویدی و iOS خود به راحتی حتی خارج از خانه و از طریق اینترنت نیز یخچال فریزر خود را مدیریت و کنترل کنید. 

J34

یخچال فریزر ال جی J34

یخچال فریزر ال جی J34

یخچال فریزر ال جی J34 یک یخچال ساید بای ساید با رنگ نقره ای می باشد که در سال 2018 توسط شرکت ال جی و با مونتاژ کشور کره تولید شده است. یخچال مذکور دارای پنج درب می باشد و ظرفیت کل آن 930 لیتر می باشد که برابر با 34 فوت است. علاوه برا این از طراحی دور این دور نیز بهره می‌برد. دور این دور یا به لاتین Door in Door نشان دهنده‌ی یک درب اضافی بر روی درب اصلی یخچال است. این درب بار اضافی اجازه‌ی دسترسی شما را به قسمت‌های خاصی از یخچال آسان می‌کند. این محصول دارای موتور اینورتر خطی (Inverter Linear Compressor) است و علاوه بر طول عمر بالا، موتور اینورتر خطی به دلیل کاهش لرزش و اصطکاک در آن موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. نوع گاز خنک کننده در موتور این یخچال R600a است. فیلتر بهداشتی Hygiene FRESH تا 99.99 درصد از نفوذ میکروب ها و باکتری ها به فضای داخلی یخچال جلوگیری می کند.

سیستم خنک کننده Multi Air Flow نیز هوای خنک را در تمامی طبقه ها و قفسه های داخل یخچال به وجود می آورد. قسمت فریزر آن با امکاناتی همچون انجماد سریع و قابلیت بدون برفک همراه شده است. قابلیت آب سرد کن و یخ ساز و سیستم عیب یاب Smart Diagnosis از دیگر امکانات این ساید بای ساید ال جی هستند. قابلیت انجماد سریع در قسمت فریزر ساید بای ساید ال جی هم همانطورکه از نامش پیداست باعث منجمد شدن سریع مواد غذایی می‌شود. قابلیت بدون برفک نیز در ساید بای ساید ال جی از برفک بستن مواد جلوگیری می کند. لازم به ذکر است قفسه ها و طبقه های ساید بای ساید ال جی به صورت کاملاً مدیریت شده طراحی شده اند. یکی از بهترین مزیت های یخچال دور این دور ال جی J34 باخبر شدن هوشمندانه و به موقع کاربر از عیب و نقص های آن می باشد. ال جی به منظور راحتی کار کاربر و همچنین تشخیص خودکار عیب های این مدل یخچال از سیستم عیب یاب هوشمند برای آن کمک گرفته است. تنها باید نرم افزار سیستم عیب یاب هوشمند را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید سپس با مچ شدن آن از طریق Wi-Fi به یخچال خود به صورت خوکار هرگونه مشکل دستگاه را شناسایی می کند و با ارتباط برقرار کردن با تکنسین تعمریاتی عیب یخچال رفع خواهد شد. لازم به ذکر است که تشخیص هوشمند یا همان Smart Diagnosis یک راه ساده، آسان و فوری برای رفع و عیب یابی یخچال می باشد.

X274

یخچال فریزر ال جی X274

یخچال فریزر ال جی X274

یخچال فریزر ال جی X274 یک یخچال ساید بای ساید بالا و پایین با رنگ دودی می باشد که در سال 2021 توسط شرکت ال جی و با مونتاژ کشور کره تولید شده است. یخچال مذکور دارای چهار درب می باشد و ظرفیت کل آن 705 لیتر می باشد که برابر با 25 فوت است. موتور این محصول از نوع اینورتر خطی یا Inverter Linear Compressor می باشد که نسل جدید موتور های ال جی بوده که عملکرد قدرتمند و طول عمر دستگاه را تضمین می‌کند. این موتور سطح مصرف انرژی و سر و صدای دستگاه را به نحوه چشمگیری کاهش می‌دهد در نتیجه دستگاه با قدرت و توان بیشتری روند خنک سازی مواد غذایی را انجام خواهد داد. یک ویژگی مهم در این محصول، قابلیت ویو صفحه شیشه‌ای براق بر روی درب یخچال است که با دو بار ضربه زدن بر روی آن می‌توانید محتویات داخل یخچال را مشاهده نمایید. این ویژگی هم فضای بیشتری برای ذخیره سازی مواد غذایی در اختیار شما قرار می‌دهد و هم دسترسی سریع‌تر به مواد غذایی مورد علاقه و اقلامی که پر مصرف هستند را امکان پذیر خواهد کرد در نتیجه درب اصلی به تعداد دفعات کم‌تری باز خواهد شد و از بیرون آمدن هوای سرد و اتلاف انرژی جلوگیری می‌شود. 

تکنولوژی Total No Frost یا همان سیستم ضد برفک با گردش مداوم جریان هوایی خنک و سرد در داخل محفظه از به وجود آمدن کریستال‌های کوچک یخ و انباشته شدن آن‌ها روی هم جلوگیری می‌کند بنابراین دیگر خبری از برفک و مشکلات ناشی از پاک کردن آن نیست و این یعنی رفاه و آسایش بیشتر برای کاربران. همچنین بافت و کیفیت و طعم مواد غذایی آسیبی نخواهد دید در نتیجه برای مدت زمان طولانی همچنان تازه و سالم باقی می‌مانند به علاوه فضای بیشتری را هم جهت ذخیره سازی مواد غذایی در اختیار خواهید داشت. ضمن اینکه سطح مصرف انرژی دستگاه نیز کاهش پیدا می‌کند که این قضیه موجب می‌شود دستگاه بهتر بتواند پروسه‌ی خنک سازی مواد غذایی را انجام دهد. همچنین با وجود سیستم عیب یاب هوشمند Smart Diagnosis می‌‎توانید مشکلات و عیب‌های یخچال را تشخیص دهید و در جهت رفع آن اقدام نمایید

X24

یخچال فریزر ال جی X24

یخچال فریزر ال جی X24یخچال فریزر ال جی X24 یک یخچال ساید بای ساید با رنگ نقره ای و درب فرنچ می باشد که در سال 2021 توسط شرکت ال جی و با مونتاژ کشور کره تولید شده است. یخچال مذکور دارای چهار درب می باشد و ظرفیت کل آن 705 لیتر می باشد که برابر با 25 فوت است. موتور به کار رفته در این یخچال فریزر از نوع اینورتر خطی است که به آن Inverter Linear گفته می شود. از ویژگی های این موتور می توان به قدرت بسیار بالای آن و زمان خنک کنندگی کم آن اشاره کرد. به کمک موتور معرفی شده، دمای یخچال و فریزر نوسان بسیار کمی دارد و موجب می شود تازگی مواد غذایی برای مدت طولانی تری حفظ شود. ال جی کارکرد و عمر موتور یاد شده را تا 10 سال تضمین می کند. یخچال فریزر ساید بای ساید ال جی X24 دارای یخچال در قسمت بالا و فریزر در قسمت پایین است و می توانید از طریق 4 درب به داخل آن دسترسی داشته باشید. این محصول مجهز به تکنولوژی Door Cooling+ است که باعث می شود مواد غذایی موجود در درب یخچال نیز کاملا سرد شده و تازگی آن ها حفظ شود. این محصول دارای تکنولوژی Hygiene FRESH+ نیز می باشد که وظیفه تصفیه کردن هوای داخل یخچال و جلوگیری از ایجاد بوی بد مواد غذایی توسط فیلتر 5 لایه اش را بر عهده دارد. 

در قسمت بالا و یخچال این محصول 3 طبقه وجود دارد که می توانید بخشی از مواد غذایی خود را روی آن ها و بخشی از آن ها را در 6 طبقه درب یخچال قرار دهید. در قسمت فریزر آن نیز 3 طبقه و 6 کشو وجود دارد که می توانید مواد غذایی خود را برای مدت طولانی تری در آن نگه دارید. آب ریز و یخ ریز این محصول به آب شهری وصل می شود و دارای فیلتر برای تصفیه آب می باشد. تکنولوژی UVnano در این محصول به کار رفته که با استفاده از نور فرابنفش، باکتری های موجود در آب را تا 99.99% از بین می برد و باعث می شود آب را به صورت کاملا تمیز و به دور از بیماری ها در دسترس داشته باشید.روی درب یخچال فریزر مذکور طراحی InstaView وجود دارد که استفاده از مواد غذایی را آسان تر می کند تا شما بتوانید بدون باز کردن درب یخچال نیز، مواد غذایی درون آن را مشاهده نمایید. برای استفاده از آن نیز تنها کافی است 2 بار روی صفحه را لمس کنید تا بتوانید داخل آن را مشاهده نمایید. همچنین دستگیره این محصول به شکل اهرمی Easy Open Handle بوده و کار کردن با آن بسیار آسان می باشد.

X287

یخچال فریزر ال جی X287

یخچال فریزر ال جی X287   یا GCX-287TNSI  از جمله یخچال فریزر های ساید بای ساید 2022 ال جی می باشد. این محصول جزو یخچال فریزر های اینورتر دار ال جی است که در رنگ های نقره ای و سفید و مشکی مات روانه بازار شده است .ظرفیت کل یخچال فریزر ساید بای ساید ال جی X287 برابر با 674 لیتر است که شامل 424 لیتر در قسمت یخچال و 250 لیتر در بخش فریزر است. ظرفیت کل این محصول معادل 24 فوت می باشد و جزو یخچال فریزر های بدون برفک ال جی به حساب می آید.

این یخچال به اینستاویو (InstaView) مجهز است. اینستاویو در واقع یک شیشه است که در قسمت درب مخفی یخچال فریزر یا همان Door in Door قرار دارد. بطور پیش فرض داخل این بخش قابل رویت نیست و با 2 بار ضربه زدن به بخش اینستاویو، می توانید بدون نیاز به باز کردن درب، قسمتی از محتوای موجود در یخچال را مشاهده کنید.  همچنین این محصول به قابلیت Express Freeze مجهز می باشد که در صورت فعال شدن، بخش فریزر در سریع ترین زمان ممکن خنک می شود. از جمله ویژگی های دیگر این محصول، استفاده از سیستم تهویه بهداشتی Hygiene Fresh+ است. این سیستم شامل یک فن و 4 فیلتر مخصوص و همچنین نور UV می باشد که در مجموع باعث جذب و از بین بردن باکتری های داخل یخچال می شوند همچنین  دارای Deodorizer است و بوی بد مواد غذایی را از بین می برد تا تاثیری روی عطر و طعم دیگر مواد غذایی نگذارند.این محصول علاوه بر آب ریز و یخ ساز معمولی، به یخ ساز کروی یا Craft Ice Maker نیز مجهز می باشد و همچنین دارای قابلیت Child Lock است که به شما اجازه می دهد پنل کنترلی را قفل کنید تا از تغییر ناخواسته تنظیمات جلوگیری شود. این محصول فاقد مخزن آب است و امکان اتصال به آب شهر دارد. با متصل کردن این یخچال فریزر به آب شهر، همیشه آب خنک و یخ در دسترس دارید و همچنین دارای فیلتر برای تصفیه آب است تا همیشه آب سالم و گوارا به شما ارائه دهد و همچنین نگران خالی شدن مخزن آب هم نیستید.

 

برند سامسونگ

RS80

یخچال فریزر سامسونگ RS80

یخچال فریزر سامسونگ RS80یخچال فریزر سامسونگ RS80 رنگ نقره ای که نام کامل و دقیق آن RS80T5190SL است جزو یخچال فریزر های ساید بای ساید سامسونگ سری 5 در سال 2020 و مونتاژ کشور چین در بازار موجود است. این یخچال دارای ظرفیت کلی 849 لیتر است که معادل 30 فوت می باشد. سیستم خنک کننده این محصول یکپارچه بوده و Mono Cooling نام دارد که موجب چرخش هوا در یخچال و فریزر می شود. موتور این یخچال از نوع دیجیتال اینورتر یا Digital Inverter می باشد. این نوع موتور نسبت به مدل های قدیمی تر عملکرد بهتری داشته و انرژی کمتری مصرف می کند. طراحی و ساختار این کمپرسور به گونه ای است که صدا و لرزش کمتری تولید می کند و قدرت سرمایش بسیار بالایی دارد.ظرفیت واقعی این یخچال فریزر برابر با 806 لیتر می باشد که شامل 292 لیتر در بخش فریزر و 514 لیتر در بخش یخچال می باشد. به طور کلی می توان گفت این یخچال فریزر با توجه به ظرفیت بالای خود برای یک خانواده پر جمعیت می تواند مناسب باشد. این محصول دارای قابلیت درب در درب (Food Showcase) بوده و به شما این امکان را می ‌دهد که بدون باز کردن درب یخچال، به نوشیدنی ها و مواد غذایی موجود در آن دسترسی آسان داشته باشید. در داخل درب این بخش صفحه ای فلزی (Metal Cooling) وجود دارد که به دلیل جنس و ویژگی هایی که دارد، هوای سرد را در خود نگه می دارد و موجب ثابت ماندن دما می شود.

این محصول برای کار کردن از گاز R600a بهره می گیرد که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می کند. همچنین موتور این محصول از امکان تنظیم سرعت برخوردار بوده و می تواند دمای یخچال و فریزر را ثابت نگه دارد. دارای قابلیت All Around Cooling بوده که باعث می شود دمای نقاط مختلف یخچال فریزر بصورت یکنواخت تنظیم شده و از طریق دریچه های تعبیه شده در داخل یخچال و فریزر وارد آن شود. محصول فوق مجهز به سیستم No Frost یا Frost Free است و جزو یخچال فریزر های بدون برفک سامسونگ محسوب می شود. علاوه بر آن، این محصول از بوگیر (Deodorizer) برخوردار است که از انتشار بوی ماندگی و بد مواد غذایی در یخچال جلوگیری می کند و باعث تازه ماندن آن ها می شود. در کنار این ویژگی ها، این یخچال فریزر دارای تکنولوژی Anti-Bacterial Protector است که به کمک یک فیلتر کربن فعال، بوی بد مواد غذایی را جذب کرده و باکتری ها را از بین می برد.

RS68

یخچال فریزر سامسونگ RS68

یخچال فریزر سامسونگ RS68یخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ RS68 با مدل کامل  RS68A8820S9/LV رنگ نقره ای که جزو سری 8 یا 8000 سامسونگ محسوب می شود از جمله یخچال فریزرهای سامسونگ است که در سال 2021 و مونتاژ کشور لهستان وارد بازار ایران شده و موجود می باشد.دارای ظرفیت کل 652 لیتر است که معادل 23 فوت می باشد. یخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ RS68 دارای موتور دیجیتال اینورتر (Digital Inverter) است. موتور های دیجیتال اینورتر به دلیل ساختاری که دارند، لرزش کمتری نسبت به موتور های دیجیتال معمولی داشته و انرژی کمتری مصرف می کنند. حداکثر صدای تولید شده توسط این محصول برابر با 38 دسی بل می باشد که در مقایسه با مدل های مشابه بسیار خوب است.سیستم سرمایشی یخچال فریزر مذکور از نوع Twin Cooling Plus می باشد که سرما را به طور مجزا در بخش فریزر و یخچال به گردش در می آورد. در کنار آن، سامسونگ از سیستم تهویه هوای Multi Flow نیز در این یخچال فریزر بهره برده است که به لطف کانال های متعددی که در آن وجود دارد، باعث گردش یکنواخت هوا در کل محصول می شود.

از سیستم Precise Cooling برخوردار است که با تنظیم خودکار سرعت موتور، دمای یخچال فریزر را تقریبا ثابت نگه می دارد. این موضوع علاوه بر اینکه باعث کاهش مصرف برق می شود، مواد غذایی را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد. محصول فوق مجهز به سیستم No Frost است و جزو یخچال فریزر های بدون برفک سامسونگ محسوب می شود. یخچال فریزر دو درب سامسونگ RS68 دارای 4 طبقه در بخش فریزر و 4 طبقه در بخش فریزر می باشد. طبقات این یخچال فریزر همگی از نوع شیشه ای و حرارت دیده می باشند و در برابر تغییر دما مقاوم هستند. این یخچال فریزر دارای آب ریز و یخ ریز خودکار می باشد. سیستم یخ ساز این محصول به گونه ای طراحی شده که فضای کمی را اشغال می کند. همچنین این یخ ساز از نوع اتوماتیک است و با اتصال به آب شهری به صورت خودکار پر می شود و می تواند یخ را به صورت حبه ای و یا خرد از خود خارج نماید. برای انتخاب نوع یخ و یا آب خروجی نیز تنها کافی است از روی پنل تعبیه شده در بالای قسمت آب ریز، حالت مورد نظرتان را انتخاب نمایید. شما حتی می توانید در صورت نیاز قسمت آب ریز یخچال فریزر را قفل کنید. 

RH65

یخچال فریزر سامسونگ RH65

یخچال فریزر سامسونگ RH65یخچال فریزر RH65 با مدل کامل RH65A5401M9/EU یکی از یخچال فریزر های ساید بای ساید سری 5 سامسونگ در سال 2021 محسوب می شود و مونتاژ چین وارد کشور شده و در بازار موجود می باشد. دارای موتور Digital Inverter است که نسبت به موتور های قدیمی عملکرد بهتری دارد و انرژی کمتری مصرف می کند. طراحی و ساختار این کمپرسور به گونه ای است که صدا و لرزش کمتری تولید می کند و حداکثر صدای تولید شده توسط این یخچال فریزر برابر با 39 دسی بل اعلام شده است. دارای سیستم خنک کننده All Around Cooling بوده که باعث می شود دمای نقاط مختلف یخچال فریزر بصورت یکنواخت تنظیم شود. تکنولوژی Active Fresh Filter در این محصول برای حذف بوی بد و از بین بردن باکتری ها تا 99% طراحی شده و دارای تاییدیه از شرکت Intertek می باشد. طبق تاییدیه Intertek این یخچال فریزر می تواند بسیاری از باکتری ها از جمله Staphylococcus Aureus و Escherichia Coli را تا حد زیادی از بین برده و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری نماید. از سیستم No Frost یا ضد برفک برخوردار است به این دلیل دیگر خبری از تولید برفک نیست و نیازی نیست نگران یخ زدایی و مشکلات پاک کردن آن باشید.

یخچال فریزر RH65 دارای ظرفیت کلی 628 لیتر است که معادل 22 فوت می باشد. ظرفیت کل این محصول شامل 410 لیتر در بخش یخچال و 218 لیتر در بخش فریزر است. این محصول دارای قابلیت درب در درب (Food Showcase) روی درب یخچال بوده تا دسترسی فوری و راحت به برخی مواد غذایی و نوشیدنی های موجود در این قسمت داشته باشید بدون اینکه نیاز باشد درب یخچال را به صورت کامل باز کنید. پشت این قسمت در داخل یخچال یک صفحه از جنس فلز وجود دارد که سامسونگ آن را با نام Metal Cooling معرفی کرده است و وظیفه دارد که با نگه داشتن سرما، از هدر رفت هوای سرد در هنگام استفاده از قابلیت درب در درب جلوگیری کند و مواد غذایی موجود در این قسمت سرد تر بمانند. این یخچال فریزر مجهز به 4 طبقه و 5 قفسه در بخش یخچال است و همچنین دارای 4 طبقه در قسمت فریزر نیز می باشد. سامسونگ قابلیت Door Alarm را نیز در این محصول قرار داده تا در صورتی که درب یخچال فریزر را کامل نبسته اید، به شما از طریق اعلان خبر دهد.

RS64

یخچال فریزر سامسونگ RS64

یخچال فریزر سامسونگ RS64یخچال فریزر سامسونگ RS64 یکی از یخچال فریزر های ساید بای ساید سامسونگ است که در سال 2019 معرفی گردید. این یخچال در رنگ های مختلفی تولید می شود که رنگ دودی آن با مدل کامل RS64R5304B4 و رنگ نقره ای آن با مدل RS64R5309M9 وارد بازار شده است و از جمله یخچال فریزر های سری 5 یا 5000 سامسونگ است. به موتور دیجیتال اینورتر یا Digital Inverter مجهز می باشد. این نوع موتور در مقایسه با موتور های معمولی، عملکرد بهتر و عمر بیشتری دارند. حداکثر نویز تولید شده توسط این محصول برابر با 40 دسی بل است و جزو یخچال فریزر های کم صدا به حساب می آید. موتور این محصول امکان تنظیم سرعت دارد که باعث می شود دمای یخچال و فریزر تقریبا ثابت بماند. سامسونگ محصول مذکور را به سیستم خنک کننده All Around Cooling مجهز نموده که باعث می شود دمای نقاط مختلف یخچال فریزر بصورت یکنواخت تنظیم شود. 

این یخچال به سیستم ضد برفک یا No Frost مجهز می باشد و اصطلاحا به آن یخچال فریزر بدون برفک نیز گفته می شود. یخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ RS64 ابعاد استاندارد دارد اما با توجه به اینکه سامسونگ از تکنولوژی SpaceMax در ساخت آن استفاده کرده، نسبت به محصولات مشابه خود فضای بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. این محصول دارای ظرفیت کل 660 لیتر (23 فوت) می باشد که ظرفیت کل در بخش یخچال برابر با 420 لیتر و در قسمت فریزر برابر با 240 لیتر است. مجهز به 4 طبقه یا قفسه در بخش یخچال است. همچنین این محصول دارای 4 قفسه در قسمت فریزر نیز می باشد. طبقات این یخچال فریزر همگی از نوع شیشه ای و حرارت دیده می باشند و در برابر تغییر دما مقاوم هستند. RS64 مجهز به یخ ساز خودکار با قابلیت تولید یخ حبه ای و خرد است که روی درب فریزر قرار دارد. دارای 2 درب است و جزو یخچال فریزر های دو درب سامسونگ به حساب می آید. این یخچال دارای آب ریز و یخ ریز می باشد که روی درب فریزر قرار دارد. شما از طریق دکمه های لمسی که در این قسمت تعبیه شده می توانید نوع یخ خروجی را انتخاب کنید. این یخچال فریزر دارای قابلیت Dispenser Lock یا قفل آب ریز نیز می باشد که از طریق همین پنل قابل فعال یا غیر فعال کردن آن وجود دارد.

RS50

یخچال فریزر سامسونگ RS50

یخچال فریزر سامسونگ RS50 از جمله یخچال فریزر های 2018 و سری 6 سامسونگ است و در رنگ های مختلف و با امکانات متفاوت تولید می شود. رنگ نقره ای یا تیتانیوم نقره ای این یخچال فریزر، با مدل کامل RS50N3913SA/EU و رنگ مشکی آن با مدل دقیق RS50N3913BC  مونتاژ چین وارد کشور شده است. به موتور دیجیتال اینورتر یا Digital Inverter مجهز می باشد. کمپرسور های اینورتر به دلیل طراحی و ساختاری که دارند، لرزش کمتری داشته و نسبت به کمپرسور های معمولی صدای کمتری تولید می کند. به گفته سامسونگ حداکثر صدای تولید شده توسط این یخچال فریزر برابر با 43 دسی بل است. ظرفیت کل این یخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ برابر با 551 لیتر (20 فوت) می باشد. ظرفیت کلی بخش یخچال برابر با 359 لیتر یا 13 فوت می باشد. در حالی که ظرفیت کل بخش فریزر این محصول معادل 192 لیتر یا 7 فوت است. دارای قابلیت Power Freeze است که از طریق پنل کنترل می توانید آن را فعال یا غیرفعال کنید. با فعال کردن این ویژگی، موتور با حداکثر توان ممکن عمل می کند تا دمای فریزر را در کمترین زمان ممکن به حد مورد نظر برساند.

سامسونگ از سیستم Multi Flow در محصول مذکور استفاده کرده است که باعث گردش یکنواخت هوا در کل یخچال فریزر می شود. این محصول به سیستم خنک کننده یکپارچه یا Mono Cooling مجهز است و از یک سیستم مشترک برای خنک کردن بخش یخچال و فریزر استفاده می کند.به سیستم No Frost مجهز است و جزو یخچال فریزر های بدون برفک سامسونگ به حساب می آید. دارای مینی بار یا Home Bar است و یک درب کوچک برای دسترسی آسان به برخی از مواد غذایی که بیشتر مصرف می شوند دارد. این درب فاقد دستگیره می باشد و شما با فشار دادن درب می توانید آن را باز کرده و به بخش مینی بار دسترسی داشته باشید. این یخچال ساید سامسونگ مجهز به آب ریز و یخ ریز است که روی درب فریزر قرار دارند. این یخچال فریزر به آب شهر متصل می شود و فاقد مخزن آب می باشد. به این ترتیب برای استفاده از آب ریز یا یخ ساز، نیازی به پر کردن دستی مخزن نخواهید داشت. این محصول مجهز به فیلتر آب نیز می باشد که آب ورودی به یخچال فریزر را تصفیه می کند. دارای 5 طبقه در بخش یخچال و 3 طبقه در بخش فریزر است. این طبقات از جنس شیشه حرارت دیده می باشند و به آسانی خارج شده و قابل نظافت هستند.

یخچال فریزر خوب چی بخریم؟

ما در این مطلب از سلام بابا به توضیحات کاملی از یخچال فریزر و پیشینه آن، انواع برندهای ایرانی و خارجی و مدل‌هایی از پرفروش‌ترین برندها پرداختیم. همچنین راهنمای کاملی برای انتخاب اندازه و رنگ یخچال فریزر را بیان کرده‌ایم. شما می‌توانید با مطالعه کامل این مطلب اطلاعات مفیدی در رابطه با یخچال فریزر و انواع آن به دست آورید و به راحتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین برای مشاهده محصولات و مدل‌های بیشتر می‌توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید و تنوع بیشتری از محصولات را مشاهده کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن مطالب مفید دیگر از صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا دیدن کنید.

می‌توانید جهت بررسی مدل‌های بیشتر جدول زیر را مطالعه کنید. در این جدول لیست کامل همه مدل‌های ال جی و سامسونگ موجود در بازار قرار داده شده‌ است.

مدل / ویژگی هابرندسال عرضهکشور سازنده نوع یخچال فریزرنوع موتورظرفیت (فوت)
RS80سامسونگ2020کرهدو درب-ساید بای سایددیجیتال اینورتر30
RS68سامسونگ2021کرهآمریکایی-دو درب-
ساید بای ساید
دیجیتال اینورتر22
RH65سامسونگ2021کرهدو درب-ساید بای سایددیجیتال اینورتر23
RS64سامسونگ2019کرهدو درب-ساید بای سایددیجیتال اینورتر23
RS50سامسونگ2018کرهآمریکایی-دو درب-
ساید بای ساید
دیجیتال اینورتر20
RR39-RZ32سامسونگ2017کرهدوقلودیجیتال اینورتر26
X259ال جی2020کرهدو درب-ساید بای سایداینورتر خطی24
X267ال جی2022کرهدو درب-ساید بای سایداینورتر خطی24
X287ال جی2022کرهدو درب-ساید بای سایداینورتر خطی24
J257ال جی2022کرهدو درب-ساید بای سایداینورتر خطی24
J348ال جی2022کرهدو درب-ساید بای سایداینورتر خطی32
X257ال جی2022کرهدو درب-ساید بای سایداینورتر خطی24
F682ال جی2021کرهبالا پایین-دو درباینورتر هوشمند
17
F689ال جی_کرهبالا پاییناینورتر خطی26
F882ال جی_کرهفریزر بالااینورتر خطی30
J267ال جی2022کرهدو درب-ساید بای سایداینورتر خطی24
J287ال جی2022کرهدو درب-ساید بای سایداینورتر خطی24
J34ال جی2018کرهساید بای سایداینورتر خطی34
L267ال جی2020کرهدو درب-ساید بای سایداینورتر خطی24
Q247ال جی2018کرهدو درب-ساید بای سایداینورتر خطی24
X24ال جی2021کرهبالا پایین-ساید بای ساید
فرنچ (درب فرانسوی)
اینورتر خطی25
X247ال جی2017کرهدو درب-ساید بای سایداینورتر خطی24
X274ال جی2021کرهبالا پایین-ساید بای سایداینورتر خطی25
X29ال جی2020کرهبالا پایین-ساید بای ساید
فرنچ (درب فرانسوی)
اینورتر خطی20
X334ال جی2019کرهبالا پایین-ساید بای ساید-چهار درباینورتر خطی31
X39ال جی2018کرهبالا پایین-ساید بای ساید-چهار درباینورتر خطی32
X337ال جی2020کرهساید بای ساید-سه درب
اینورتر خطی28
KAG90AW204بوش_آلمانساید بای ساید_28

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 4.7]

حتما ببینید

مقایسه یخچال فریزر ال جی X257 با X247

مقایسه یخچال فریزر ال جی X257 با X247

یکی از ضروری‌ترین وسایل منزل یخچال فریزر می‌باشد که هر خانه‌ای به آن احتیاج دارد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *