بهترین تلویزیون تا 20 میلیون چه مدلی بخرم؟

بهترین تلویزیون تا 20 میلیون

آیا مبلغ حدودی 20 میلیون را برای خرید تلویزیون اختصاص داده اید؟ با این وجود نمی‌دانید بهترین تلویزیون با این قیمت چه مدل و چه سایزی می‌باشد. به احتمال زیاد به دنبال تلویزیون‌های در حدود 50 اینچ با قیمت مناسب هستید اما نمی‌دانید چه مدلی را بخرید. ما در این مطلب به شرح چند مدل از بهترین تلویزیون تا 20 میلیون در سایز 50 و 55 اینچ پرداخته‌ایم. امیدواریم با خواندن این مقاله مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. لازم به ذکر است تلویزیون‌هایی که از امکانات و قابلیت‌های زیادی بهره می‌برند به همان اندازه نیز قیمت بالایی دارند. و مدل‌های پیشنهای ما در پایین می‌تواند برای انتخاب شما کمک به سزایی باشد. شایان ذکر است این مدل ها در رنج قیمتی 20 میلیون و کمی بیشتر می باشند.

X75K

تلویزیون سونی X75K

امتیاز کلی : 7.7 امتیاز فیلم : 8.1
بازی های ویدیویی: 7.7 فیلم اچ دی آر : 6.6
نمایش تلویزیون : 7.4
ورزش : 7.4
بازی اچ دی آر : 7.8
مانیتور :7.9

تلویزیون سونی X75K یکی ا ز مدل‌های جدید این برند ژاپنی در سال 2022 بوده که سعی شده با رویکرد اقتصادی روانه بازارهای جهانی شود؛ اگر از آن دسته طرفداران برند سونی هستید که بودجه محدودی برای خرید تلویزیون در نظر دارید بدون شک X75K یکی از گزینه‌های روی میز برای شما خواهد بود که می‌تواند امکانات قابل قبولی نظیر تصاویر 4K را در اختیار شما قرار دهد. در این تلویزیون همانند مدل بالاتر این سری یعنی X80K از رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی کرده  و به کمک تکنولوژی Motionflow XR صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کندکه در کنار آن با استفاده از نسخه یازدهم رابط کاربری اندروید حجم وسیعی از برنامه‌ها را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. این تلویزیون مجهز به پورت HDMI 2.0 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K را دارد. متاسفانه این تلویزیون از تکنولوژی ALLM و VRR پشتیبانی نمی کند. به طور کلی با توجه به موارد گفته شده این تلویزیون برای بازی کردن به صورت حرفه ای با کنسول های نسل نهم از جمله کنسول PS5 و Xbox Series X مناسب نیست، اما می توانید از آن برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم استفاده کنید.

همچنین سونی با استفاده از قابلیت وای‌فای و LAN در این تلویزیون دسترسی به اینترنت را برای کاربر بسیار راحت‌تر کرده است و شما با استفاده از آن، این امکان را خواهید داشت که به شکل مطلوبی برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود و بر روی تلویزیون نصب کنید. همچنین سونی با استفاده از موتور پردازشگر تصویر X1 امکان پردازش فیلم‌های اکشن را در کیفیت تصویر 4K در کیفیت بسیار مطلوبی را فراهم کرده است. سونی برای این نمایشگر نیز از صدای نسبتا مطلوبی استفاده کرده که با استفاده از دو کانال صوتی 10 واتی می‌تواند 20 وات صدا را در محیط ارائه دهد؛ اما با همه این اوصاف کمپانی سونی این تلویزیون را مخصوص کاربرانی ارائه داده است که به دنبال یک تلویزیون فول امکانات با قیمت پایین هستند. 

CU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000

امتیاز کلی: 6.6

امتیاز فیلم: 6.5

نمایش تلویزیون: 6.8

ورزش: 6.3

بازی های ویدیویی: 6.6

فیلم اچ دی آر: 6.6

بازی اچ دی آر: 7.0

مانیتور: 6.6

CU8000 از تلویزیون‌های میان‌رده‌ای سری 8 بوده که سامسونگ در سال 2023 معرفی کرده و دارای امکانات وقابلیت‌های مقبول و قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای است.تلویزیون  CU8000 یکی از ارزان ترین تلویزیون های کریستال 4K سامسونگ به حساب می آید. این تلویزیون برای استفاده خانگی و روزمره جهت تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است. تلویزیون کریستال سامسونگ CU8000 به پنل VA مجهز است و کنتراست تصویر نسبتا خوبی دارد. این تلویزیون به لطف پنل VA می تواند رنگ های مشکی عمیق در اختیار شما قرار دهد. اما متاسفانه این تلویزیون زاویه دید محدود تری نسبت به تلویزیون های با پنل IPS دارد. با توجه به این توضیحات می توان گفت تلویزیون مذکور برای تماشای فیلم و سریال یا برنامه های تلویزیونی در محیط تاریک کاملا مناسب است. تلویزیون 4K سامسونگ CU8000 به لطف پردازنده Crystal Processor 4K و تکنولوژی 4K Upscaling،  می تواند حتی محتوایی که رزولوشن پایینی دارند را با کیفیتی نزدیک به 4K پخش کند.

تلویزیون سامسونگ CU8000 مجهز به گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2 و DVB-C) و خارجی (DVB-S2) است. از این رو می توانید مستقیما شبکه های داخلی و خارجی را روی تلویزیون دریافت کرده و نیازی به خرید گیرنده دیجیتال بصورت جداگانه نخواهید داشت. در طراحی و ساخت تلویزیون 55 اینچ سامسونگ CU8000 از زبان طراحی AirSlim استفاده شده است. به لطف این نوع طراحی، قطر و حاشیه های صفحه نمایش تلویزیون مذکور بسیار باریک است و حتی در حالت خاموش نیز جذابیت ظاهری خاصی دارد. در صورتی که به یک تلویزیون ارزان قیمت تر برای استفاده خانگی و روزمره احتیاج دارید، ما تلویزیون سامسونگ CU7000 را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر به دنبال یک تلویزیون بهتر برای تماشای فیلم و سریال هستید، می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ CU8500 بروید. 

CU7000

تلویزیون سامسونگ CU7000

امتیاز کلی: 6.7

امتیاز فیلم: 7.0

نمایش تلویزیون: 6.4

ورزش: 6.6

بازی های ویدیویی: 7.2

فیلم اچ دی آر: 6.6

بازی اچ دی آر: 6.6

مانیتور: 7.2

CU7000 از تلویزیون‌های میان‌رده‌ای سری 7 بوده که سامسونگ در سال 2023 معرفی کرده و دارای امکانات وقابلیت‌های مقبول و قیمت بسیار مقرون به‌صرفه‌ای است.تلویزیون CU7000 یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌های کریستال 4K سامسونگ به حساب می‌آید. این تلویزیون برای استفاده خانگی و روزمره جهت تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است. تلویزیون سامسونگ CU7000 دارای صفحه نمایش Crystal با کیفیت تصویر 4K است. تلویزیون 4K سامسونگ CU7000 مجهز به پردازشگر تصویر Crystal Processor 4K است. پردازنده مذکور به کمک تکنولوژی 4K Upscaling می‌تواند حتی محتوایی که رزولوشن پایینی دارند را در حد کیفیت تصویر 4K به بیننده نمایش دهد. همچنین محصول فوق دارای قابلیت Film Mode بوده که فریم صحنه‌ها را افزایش می‌دهد و محتوای بهتری را به شما نمایش می‌دهد. تلویزیون مذکور فاقد پورت HDMI 2.1 است و تنها دارای 3 پورت HDMI 2.0 می‌باشد و حداکثر امکان پخش کیفیت تصویر 4K@60Hz را دارد. به طور کلی محصول مورد بررسی یک تلویزیون گیمینگ به حساب نمی‌آید اما دارای قابلیت بازی یا Auto Game Mode می‌باشد که در هنگام اتصال کنسول بازی به تلویزیون به لطف تکنولوژی ALLM به طور خودکار تأخیر ورودی را کاهش می‌دهد.

تلویزیون هوشمند سامسونگ CU7000 به جدیدترین نسخه از سیستم عامل تلویزیون‌های سامسونگ یعنی تایزن 7 (Tizen 7) مجهز می‌باشد. این سیستم عامل قابلیت نصب برنامه دارد و شما تنها می‌توانید برنامه‌های مربوط به این سیستم عامل را روی آن نصب نمایید و امکان نصب برنامه‌های سیستم عامل اندرویدی و یا سیستم عامل‌های دیگر روی آن وجود ندارد. محصول فوق قابلیت اتصال گوشی هوشمند اندرویدی یا iOS به تلویزیون را دارد. شما می‌توانید علاوه بر پخش محتوا، صفحه نمایش گوشی هوشمند خود را نیز به تلویزیون منتقل کرده و مشاهده کنید. به لطف وجود قابلیت Tap View در محصول فوق می‌توانید به آسانی با نزدیک کردن موبایل گلکسی خود به تلویزیون، محتوا و یا تصویر صفحه نمایش خود را روی تلویزیون پخش نمایید. این مدل به صورت دو طرف و دو شاخه طراحی شده است. شما می توانید با خرید پایه دیوار مناسب تلویزیون خود را به دیوار نیز متصل نمایید. 

UR8000

تلویزیون ال جی UR8000

تلویزیون-ال-جی-UR8000

امتیاز کلی: 7.1 امتیاز فیلم: 7.2
بازی های ویدیویی: 7.4 فیلم اچ دی آر: 7.5
نمایش تلویزیون: 6.7
ورزش: 6.5
بازی اچ دی آر: 7.6
مانیتور: 7.1

از سری تلویزیون های جدید 2023 شرکت ال جی تلویزیون UR8000 می باشد که این تلویزیون برای مناطق جغرافیایی مختلف و با پسوند های متفاوتی تولید می شود. این تلویزیون در سایزهای 43″، 50″، 55″، 65″، 70″، 75″ و 86″ محصول کشور کره و با مونتاژ اندونزی است. تلویزیون UR8000 یکی از ارزانترین تلویزیون های 4K ال جی با صفحه نمایش ال ای دی در سال 2023 است. تلویزیون مذکور برای استفاده خانگی، روزمره و تماشای فیلم یا سریال کاملا مناسب است. همچنین تلویزیون این محصول دارای قابلیت Hotel Mode است و می تواند به عنوان یک تلویزیون تجاری در هتل ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. این تلویزیون در واقع جایگزین مدل UQ8000 شده است که محصول سال قبل است. همچنین این مدل مشابه مدل تلویزیون ال جی UR8050 و تلویزیون ال جی UR8100 است، با این تفاوت که طراحی بدنه یا پایه های آن با دو مدل مذکور کمی تفاوت دارد. 

تلویزیون ال جی UR8000 دارای نور پس زمینه Direct LED و نوع پنل IPS است. این تلویزیون رفرش ریت 60 هرتز دارد و می تواند محتوای 4K را با سرعت 60 هرتز به نمایش درآورد. تلویزیون مذکور دارای 3 پورت HDMI 2.0 است و خبری از پورت HDMI نسخه 2.1 در آن نیست. همچنین این محصول فاقد تکنولوژی هایی مانند VRR، AMD FreeSync یا NVIDIA G Sync است و نمی تواند رفرش ریت متغییر در اختیار شما قرار دهد. تکنولوژی Auto Low Latency mode (ALLM) در این تلویزیون وجود دارد و زمانی که کنسول بازی خود را به تلویزیون متصل کنید، تاخیر ورودی به طور خودکار کاهش پیدا می کند. این ویژگی باعث می شود تا واکنش شما در بازی ها به موقع باشد و لذت بیشتری از بازی ببرید. تلویزیون مذکور به تکنولوژی HGiG مجهز است که باعث می شود بازی های HDR که از این ویژگی پشتیبانی می کنند را با جزئیات بیشتری مشاهده کنید.  در ساخت تلویزیون 55 اینچ ال جی UR8000 همچون مدل سال گذشته آن، از زبان طراحی 3 Sided Cinema Screen استفاده شده است. این موضوع باعث شده تا حاشیه های 3 طرف تلویزیون باریک تر باشد و تمرکز بیشتری روی محتوای در حال پخش داشته باشید. رنگ قاب جلوی تلویزیون کمی با رنگ پشت آن متفاوت می باشد و زیبایی خاصی به آن بخشیده است. به همراه تلویزیون مذکور پایه های رومیزی از نوع دو طرفه و دو شاخه عرضه می شود. این پایه ها به خوبی تعادل تلویزیون را حفظ می کنند. البته لازم به ذکر است که این تلویزیون قابلیت نصب روی دیوار نیز دارد، اما باید پایه دیواری مناسب را به صورت جداگانه خریداری کنید. شایان ذکر است که تلویزیون ال جی UR8050 نیز کاملاً شبیه مدل UR8000 است، تنها تفاوت آن‌ها در پنل و رنگ قاب است که مدل UR8050 دارای قاب خاکستری رنگ و پنل ADS است. در زیر لینک هر دو مدل تلویزیون آورده شده و برای خرید و مشاهده جزئیات آن‌ها می‌توانید وارد لینک‌های زیر شوید.

UR7300

تلویزیون ال جی UR7300

امتیاز کلی: 7.0

امتیاز فیلم: 6.7

نمایش تلویزیون: 6.7

ورزش: 6.5

بازی های ویدیویی: 7.2

فیلم اچ دی آر: 7.1

بازی اچ دی آر: 7.3

مانیتور: 7.0

تلویزیون ال جی UR7300 تولید کشور کره می‌باشد که با مونتاژ چین وارد کشور ما می‌شود. تلویزیون UR7300 سال 2023 از جمله ارزان‌ترین تلویزیون‌های ال جی با کیفیت تصویر 4K است که مناسب استفاده‌های خانگی و معمولی، تجاری(هتل) و تماشای فیلم و سریال می‌باشد. این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K با طراحی صفحه نمایش تخت می‌باشد. همچنین نوع صفحه نمایش در این تلویزیون LED است که نور پس‌زمینه مبتنی بر Direct LED دارد و روشنایی خوبی را تولید می‌کند. همچنین تلویزیون مذکور دارای نوع پنل VA است، بنابراین کنتراست بسیار خوبی دارد و در نشان دادن رنگ مشکی به صورت عمیق به خوبی عمل می‌کند. همچنین این تلویزیون دارای رفرش ریت 60Hz است، بنابراین می‌تواند کیفیت تصویر 4K را با سرعت 60 هرتز نمایش دهد و به کمک تکنولوژی TruMotion 120 توانایی نمایش واضح صحنه‌های سریع را نیز دارد و از تاری تصویر تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. تلویزیون یاد شده دارای 2 کانال صدا با قدرت خروجی صدای 20 وات می‌باشد. همانند سایر تلویزیون‌های هوشمند ال جی، این تلویزیون نیز دارای سیستم عامل webOS نسخه 8 (23) می‌باشد که جدیدترین نسخه آن است و استفاده از آن نیز آسان است.

تلویزیون ال جی UR7300 دارای قابلیت اتصال به موبایل، نصب برنامه‌های مختلف، پخش آهنگ با بلوتوث، ریموت کنترل هوشمند، جستجوی صوتی، قابلیت انتقال صدا به موبایل و منوی فارسی می‌باشد. همچنین این تلویزیون از اینترنت اشیاء (IoT)، DLNA و Apple Airplay پشتیبانی می‌کند. تلویزیون مذکور دارای 3 پورت 3 عدد HDMI 2.0 و 2 پورت ورودی USB 2.0 است، بنابراین تلویزیون اقتصادی UR7300 از برند ال جی اکثر ویژگی‌های یک تلویزیون با کیفیت و کارآمد را دارد.

تلویزیون UR7300 دارای طراحی زیبایی است و مجهز به زبان طراحی Cinema Screen 3 Sided است. رنگ قاب، بدنه و پایه این تلویزیون سراسر مشکی و مناسب هر دکوراسیونی برای منزل شما می‌باشد. همچنین این تلویزیون قابلیت نصب روی دیوار را دارد و می‌توانید به وسیله پایه دیواری به راحتی آن را روی دیوار خانه یا محل کار خود نصب کنید. دفترچه راهنما، پیچ اتصال پایه، پایه رومیزی، راهنمای نصب، کابل برق، ریموت کنترل هوشمند و باتری ریموت کنترل از جمله لوازم جانبی همراه این تلویزیون می‌باشند. برای دریافت جزئیات بیشتر، اطلاع از قیمت و خرید محصول وارد لینک زیر شوید. 

AU8000

تلویزیون سامسونگ AU8000

امتیاز کلی: 7.7

امتیاز فیلم: 8.4

نمایش تلویزیون: 7.5

ورزش: 7.3

بازی های ویدیویی: 7.8

فیلم اچ دی آر: 7.6

بازی اچ دی آر: 7.7

مانیتور: 7.3

AU8000 یکی از میان‌رده‌های عرضه شده به بازار در سال 2021 بوده که به نوعی جایگزین پرفروش‌ترین تلویزیون 2020 یعنی TU8000 شده است. سری 8 سامسونگ به دلیل قیمت مناسب و امکانات عالی همیشه در بازار ایران با استقبال خوبی از طرف خریداران همراه بوده است. تلویزیون AU8000 با سیستم عامل تایزن و کیفیت تصویر 4K و با مونتاژ اسلواکی و مصر وارد کشور ما می شود. طراحی زیبا به خصوص ضخامت 3.1 سانتی متری از جمله نکات قابل توجه در مورد AU8000 بوده که در سری‌های پیشین سامسونگ این مورد به چشم نمی‌خورد. اگر به دنبال یک تلویزیون اقتصادی هستید تا در محیط‌های تاریک به تماشای فیلم یا سایر محتواهای ویدیویی بنشینید تلویزیون سامسونگ AU8000 به واسطه پنل VA به کار رفته در آن می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما به حساب بیاید. تلویزیون مذکور دارای رفرش ریت 60 هرتز و قدرت خروجی صدا 20 وات می باشد و همچنین مناسب کنسول بازی نسل هشتم نیز می باشد. 

نسبت کنتراست عالی، تأخیر در ورودی پایین و مقابله با تابش نور از جمله مهمترین نقاط قوت این تلویزیون سامسونگ 2021 به حساب می‌آید هر چند که عدم پشتیبانی از قابلیت نوردهی موضعی و میزان روشنایی ناکافی در محتواهای HDR و SDR هم توسط منتقدان به عنوان یک نقطه ضعف از آن یاد می‌شود. این تلویزیون مجهز به تکنولوژی Triple Protection بوده و از تلویزیون در برابر حوادث احتمالی مانند رعد و برق، نوسان برق و رطوبت محافظت می کند تا عمر آن افزایش یابد. اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که به دنبال ویژگی های گیمینگ در تلویزیون هستید و کیفیت تصویر این تلویزیون شما را راضی نمی کند، پیشنهاد می کنیم تا به سراغ تلویزیون سامسونگ AU9000 بروید. در صورتی که می خواهید هزینه کمتری بپردازید و به دنبال تلویزیون ارزن قیمت هستید، می توانید به تلویزیون سامسونگ AU7000  نگاهی بیاندازید.

Q60A

تلویزیون سامسونگ Q60A

امتیاز کلی: 7.2

امتیاز فیلم: 6.9

نمایش تلویزیون: 7.7

ورزش: 7.3

بازی های ویدیویی: 7.2

فیلم اچ دی آر: 7.0

بازی اچ دی آر: 7.4

مانیتور: 7.4

تلویزیون سامسونگ Q60A از مدل‌های عرضه شده به بازار در سال 2021 بوده که به نوعی پایین‌رده‌ترین کیولد سامسونگ هم به حساب می‌آید. این تلویزیون برای  استفاده خانگی و معمولی و تماشای حرفه ای فیلم مناسب می باشد. مونتاژ کشور مصر می باشد و جزو سری 6 سامسونگ در سال 2021 است. یکی از مواردی که این مدل را با سایر تلویزیون‌های سامسونگ هم‌رده با آن متمایز می‌کند ضخامت ۴ سانتی‌متری آن بوده که در صورت نصب دیواری می‌تواند جلوه‌ای زیبا به محیط ببخشد. با اغماض می‌توان Q60A‌ را جزو تلویزیون‌های میان‌رده به حساب آورد که از امکانات مطلوب و قابل قبولی برخوردار است. توانایی نمایش رنگ مشکی به صورت عمیق این کیولد سامسونگ را یک گزینه مناسب برای اتاق‌‍‌های تاریک مبدل خواهد کرد. اگرچه سرعت رفرش ۶۰ هرتزی آن و عدم پشتیبانی از VRR این تلویزیون را برای استفاده به عنوان تلویزیون PS5 محدود می‌کند اما زمان پاسخگویی و تأخیر در ورودی استثنایی آن می‌تواند تجربه خوبی از بازی کردن را برای شما رقم بزند. تلویزیون مذکور دارای و قدرت خروجی صدا 20 وات می باشد و همچنین مناسب کنسول بازی نسل هشتم نیز می باشد.

از جمله نکات قابل توجه در مورد Q60A طراحی زیبا و بسیار شیک آن بوده که در کنار تکنولوژی کیولد به کار رفته در آن، می‌تواند هر نوع محتوایی را با وضوح بالا به نمایش بگذارد. پشتیبانی از فرمت +HDR10 می‌تواند در نمایش هر چه بهتر تصاویر با رنگ‌های دقیق و کیفیت عالی تأثیرگذار باشد؛ البته ناگفته نماند زاویه دید ضعیف، پای ثابت تلویزیون‌های دارای پنل VA بوده که این مورد در Q60A نیز دیده می‌شود. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q60A دارای سیستم عامل تایزن 6 می باشد و امکانات هوشمند بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد. این تلویزیون دارای ریموت کنترل هوشمند مدل TM2180E است. این ریموت کنترل دارای میکروفون داخلی است و از دستورات و جستجوی صوتی پشتیبانی می کند و شما می توانید بسیاری از کارها را تنها از طریق صدای خود انجام دهید. این ریموت کنترل شارژی است و شما می توانید آن را از طریق پورت USB-C شارژ کنید. چنانچه علاقمند هستید بیشتر با این مدل آشنا شوید از شما دعوت می‌کنم حتما به بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q60A مراجعه کنید.

NANO84

تلویزیون ال جی NANO84

امتیاز کلی: 7.2

امتیاز نمایش: 7.1

نمایش تلویزیون: 7.2

ورزش: 7.3

بازی های ویدیویی: 7.6

فیلم اچ دی آر: 6.6

بازی اچ دی آر: 7.4

مانیتور: 8.2

NANO84 از تلویزیون‌های محبوب سری نانوسل درسال 2022 هستند که در بازار جایگاه ویژه‌ای را در اختیار دارند. به گونه‌ای که هر سال نسل جدیدی از آن‌ها به بازار عرضه شده و در سال 2022 نیز نمونه دیگری از آن‌ها در مدل NANO84 ارائه شده است. این تلویزیون با مونتاژ اندونزی وارد کشور ما شده است و مناسب استفاده تجاری (هتل ها)، استفاده معمولی و خانگی و تماشای فیلم می باشد. ال جی در این تلویزیون‌ها از صفحه نمایش نانوسل پشتیبانی می‌کند این صفحه نمایش‌ها رنگ‌ها را به شکل کاملا دقیق و بدون افت با جزئیات کاملی نمایش می‌دهند و مانند تلویزیون‌های دیگر در هنگام پخش رنگ‌های ترکیبی به هیچ عنوان آن‌ها را ترکیبی و از هم پاشیده و در هم نمایش نمی‌دهند، و معمولا بیشتر از یک میلیارد رنگ را به خوبی می‌توانند پردازش کنند. همچنین ال جی در این تلویزیون از پردازنده تصویر قدرتمند α5 Gen5 AI پشتیبانی کرده است. این پردازنده می‌تواند با کمک سیستم عامل موجود سرعت اجرایی برنامه‌های موجود در تلویزیون را در سطح بالایی قرار دهد و شما در کسری از ثانیه با استفاده از آن برنامه مورد علاقه خود را به اجرا در آورید. 

همچنین در نظر داشته باشید ال جی برای کیفیت تصویر 4K در این تلویزیون از نرخ نوسازی مطلوب 60 هرتز استفاده کرده است. این میزان برای نمایش خانگی در کیفیت تصویر 4K می تواند قابل قبول باشد. در کنار این‌ها ال جی از برنامه‌ای کاملا هوشمند به نام Mobile Connectivity برای اتصال تلفن همراه و نمایش محتویات آن بر روی تلویزیون استفاده کرده است. این برنامه می‌تواند هم برای تلفن‌هایی با سیستم عامل iOS و هم Android مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین این تلویزیون دارای قدرت خروجی صدا 40 وات است و مناسب کنسول بازی نسل هشتم نیز می باشد. اگر به دنبال تلویزیون ارزان قیمت تری برای تماشای فیلم و سریال و استفاده خانگی و روزمره هستید، ما تلویزیون ال جی NANO79 را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر به دنبال تلویزیون بهتر و با کیفیت تری برای تماشای حرفه ای فیلم و سریال و همچنین گیمینگ هستید، بهتر است به سراغ تلویزیون ال جی QNED80 بروید.

BU8000

تلویزیون سامسونگ BU8000

امتیاز کلی: 7.6

امتیاز فیلم: 8.4

نمایش تلویزیون: 7.4

ورزش: 6.8

بازی های ویدیویی: 7.7

فیلم اچ دی آر: 7.9

بازی اچ دی آر: 7.7

مانیتور: 6.8

BU8000 از دیگر تلویزیون‌های میان‌رده‌ای بوده که سامسونگ در سال 2022 معرفی کرده و دارای امکانات وقابلیت‌های مقبول و قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای است. نمونه این محصول نیز در سال 2021 با نام AU8000 نیز به بازار معرفی شد که امکانات نسبتا خوبی داشته و از نمونه‌های پرفروش این کمپانی به حساب می‌آمد. این تلویزیون با مونتاژ مصر وارد بازار ایران شده است. صفحه نمایش این محصول از رفرش ریت 60 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی Auto Motion Plus و Motion Rate 120 صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند. در سال 2022 نیز این مدل جدید فروش فوق‌العاده‌ای را از آن خود کرده چون به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند مناسب هر محیطی باشد. یکی دیگر از این ویژگی‌های فوق‌العاده در این تلویزیون صفحه نمایش کریستالی آن است که رنگ مشکی را به شکل فوق‌العاده ای یک نواخت ارائه می‌دهد و همین موجب می‌شود که HDR در این تلویزیون تصویر را در بهترین حالت قرار دهد، به خصوص زمان‌هایی که تابش نور به شکلی دید مخاطب را در هنگام نمایش کاهش می‌دهد، این صفحه نمایش کرستالی مانع آن می‌گردد و عملکرد تلویزیون را بهتر می‌کند. این تلویزیون برای بازی با کنسول های نسل نهم گزینه عالی نیست اما برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم می تواند گزینه خوبی باشد. این تلویزیون تنها 3 سانتی متر ضخامت دارد که در هنگام قرار دادن روی دیوار جذابیت فوق العاده ای ایجاد می کند.

قابلیت دیگری که در این تلویزیون می‌تواند مورد توجه باشد وجود سیستم عامل نسخه 6.5 تایزن است که در سال 2022 ارائه شده که کاربر با استفاده از آن دسترسی بهتری به بازی‌ها و برنامه‌های آن از طریق درگاه‌های ارتباط با اینترنت وایفا و LAN دارد و می‌تواند اوقات فراغت بی‌نظیری را برای مخاطب فراهم سازد. همچنین تراکم پیکسلی در این تلویزیون بسیار مطلوب ارائه شده است به گونه‌ای که برای کیفیت تصویر 4K در آن از رزولوشنی با ابعاد 3840×2160 پیکسل پشتیبانی شده است. در نظر داشته باشید سامسونگ با ارائه پردازنده تصویری از نوع Crystal 4K امکانی به وجود آورده که تصاویر قدیمی و کم کیفیت را می‌تواند به راحتی ارتقا دهد تا کاربر از دیدن آن لذت برد.

NANO75

 تلویزیون ال جی NANO75

 

امتیاز کلی : 6.6 امتیاز فیلم : 5.9
بازی های ویدیویی : 6.5 فیلم اچ دی آر : 5.6
نمایش تلویزیون : 7.3
ورزش : 7.0
بازی اچ دی آر : 6.7
مانیتور : 7.9

این تلویزیون از سری محصولات NanoCell شرکت ال جی است که در در هنگام اجرای کنسول‌های بازی دارای نرخ نوسازی فوق‌العاده 10.1میلی ثانیه است. در نظر داشته باشید در این تلویزیون از نسخه 6 سیستم عامل webOS استفاده شده که بسیار روان‌تر و کاربردی‌تر از نسخه قدیمی آن است. گذشته از آن در این تلویزیون مانند همه نمایشگرهای نانوسل از پنل IPS استفاده شده که دارای زاویه دید مناسبی بوده اما شاید نسبت کنتراست آن چنگی به دل نزند. تلویزیون نانوسل ال جی NANO75 دارای نور پس زمینه Direct LED است اما متاسفانه تکنولوژی Local Dimming ندارد. تلویزیون مذکور صفحه رفرش ریت 60 هرتز داشته و توانایی نمایش رزولوشن و کیفیت تصویر 4K@60Hz را دارد. همچنین صفحه نمایش آن دارای عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) می باشد و به کمک تکنولوژی Wide Color Gamut از نوع Nano Color طیف گسترده ای از رنگ های زنده و طبیعی را تولید می کند.دارای 2 پورت USB 2.0 برای اتصال حافظه جانبی و 3 پورت HDMI 2.0 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@60Hz نیز میباشد.

همچنین شرکت کره‌ای ال جی در این تلویزیون با بهره گرفتن از پردازنده تصویر α7 Gen4 AI 4K تصاویر دریافتی را در بالاترین کیفیت با رزولوشن 3840X2160  ییکسل ارائه می‌دهد. این محصول با پشتیبانی از رزولوشن و کیفیت تصویر 4K@60Hz برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم و بازی به صورت غیر حرفه ای گزینه مناسبی می باشد.ال جی برای بالا بردن نسبت کنتراست تصویر از قابلیت DR Dynamic Tone Mapping استفاده کرده است. این تلویزیون دارای سیستم صوتی 2 کاناله است و بلندگوهای آن در مجموع توان خروجی صدای 20 وات دارند.

AU7000

تلویزیون سامسونگ AU7000

امتیاز کلی: 7.6

امتیاز فیلم: 8.2

نمایش تلویزیون: 7.3

ورزش: 7.1

بازی های ویدیویی: 7.7

فیلم اچ دی آر: 7.4

بازی اچ دی آر: 7.6

مانیتور: 7.1

AU7000 یکی از تلویزیون‌های کمپانی سامسونگ در سال ۲۰۲۱ بوده و جزو سری 7 می باشد که دارای پنل VA با کیفیت تصویر 4K و رزولوشن ۳۸۴۰x۲۱۶۰ است، که محتواها را با سرعت رفرش ۶۰ هرتز برای شما به تصویر خواهد کشید. AU7000 ظاهری مشابه با سری پیشین خود داشته ولی از ضخامت به مراتب کمتری برخوردار است که می‌تواند زیبایی و آراستگی فوق‌العاده‌ای به منزل شما ببخشد؛ این سری از تلویزیون‌های سامسونگ، مقرون به صرفه بوده و بسته به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید از امکانات بسیار خوبی بهره‌مند خواهید شد. البته ناگفته نماند این مدل جزو ارزان‌ترین تلویزیون‌های عرضه شده به بازار در سال ۲۰۲۱ از برند سامسونگ محسوب می‌شود.صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) برخوردار است و به کمک تکنولوژی One Billion Color توانایی تولید حدود 1 میلیارد رنگ مختلف را دارد. همچنین به کمک تکنولوژی PurColor رنگ های غنی و زنده تری تولید می شود و باعث می شود تا کیفیت تصویر بهتری را شاهد باشید.

تلویزیون AU7000 از درگاه‌های ارتباطی کمتری نسبت به AU8000 برخوردار بوده و کاربر قادر است تنها از سه درگاه HDMI و یک درگاه USB بهره‌مند شود، که این مقدار کم USB شاید گاهی اوقات کاربر را با مشکل مواجه کند. البته قلب تپنده این تلویزیون Crystal Processor 4K بوده که قادر است به کمک صفحه نمایش کریستالی آن تصاویر خوبی را به نمایش بگذارد. این تلویزیون از قابلیت BT HID و USB HID برخوردار است و شما می توانید موس و کیبورد بی سیم یا حتی با سیم خود را به تلویزیون متصل کنید و کارهای خود را راحت تر انجام دهید. همچنین دارای قابلیت Remote Access است و به شما اجازه می دهد تا تلویزیون را از طریق شبکه به کامپیوتر راه دور متصل کرده و به اصطلاح ریموت کنید و کارهای خود را از طریق تلویزیون انجام دهید.در کل می‌توان گفت تلویزیون سامسونگ AU7000 یکی از مدل‌های مناسب جهت تماشای فیلم و استفاده‌های روزمره بوده ولی اگر توانایی پرداخت هزینه بیشتری را دارید به شما توصیه می‌‍‌کنم نیم نگاهی به مدل AU8000 داشته باشید.

UQ8000

تلویزیون ال جی UQ8000

امتیاز کلی : 7.2 امتیاز فیلم : 7.4
بازی های ویدیویی: 7.2 فیلم اچ دی آر : 6.6
نمایش تلویزیون : 7.4
ورزش : 7.0
بازی اچ دی آر : 7.3
مانیتور :7.8

مدل UQ8000 یکی میان‌رده‌های ال جی در سال 2022 بوده که توسط این کمپانی معرفی شده است و مونتاژ کشور مصر میباشد. تلویزیون فورکی (4K) ال جی UQ8000 رزولوشن 3840×2160 پیکسل دارد و می تواند محتوای 4k را به راحتی نمایش دهد. ال جی این محصول را به نسل پنجم پردازشگر تصویر آلفا 5 مجهز کرده است که به کمک تکنولوژی 4k Upscaler، علاوه بر افزایش رزولوشن محتوای ورودی، نویز تصاویر را نیز کاهش می دهد تا همه چیز را با کیفیتی نزدیک به 4k و با بیشترین جزئیات ممکن مشاهده کنید.این تلویزیون امکان پخش محتوای HDR با فرمت های HLG و HDR10 Pro را دارد و به لطف تکنولوژی Active HDR، اینگونه محتوا را با بهترین کیفیت ممکن نمایش می دهد.

با تمام اینها باید گفت تلویزیون پیش روی شما یک تلویزیون گیمینگ حرفه ای به حساب نمی آید ولی می توانید از آن به عنوان صفحه نمایش کنسول های نسل 8 مانند PS4، PS4 Pro یا Xbox One استفاده کنید. اما اگر به دنبال یک تلویزیون گیمینگ حرفه ای برای کنسول نسل 9 خود هستید، باید به سراغ سایز 86 اینچ این مدل بروید.این تلویزیون در چندین اندازه از 43 تا 86 اینچ در دسترس است و همچنین این تلویزیون از بالاترین سطح سیستم عامل‌های webOS برخوردار است که می‌تواند بسیار جذاب و سرگرم کننده باشد. این سیستم عامل به واسطه پردازنده چهار هسته‌ای α5 Gen5 AI 4K نسل پنجمی ال جی که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد به راحتی برنامه‌ها را پردازش و اجرا کند. گذشته از این ال جی با استفاده از صفحه نمایش LED و قرار دادن پنلی از نوع IPS بر روی آن امکان نمایش گروهی را برای شما بسیار لذت بخش‌تر کرده چون پنل IPS موجود زاویه دید گسترده‌تری بر روی آن بخشیده است.این در حالی است که نسبت کنتراست در آن تا حدودی ضیف‌تر و ممکن است در محیط‌های تاریک روشنایی تلویزیون نرمال نباشد و تصاویر دلچسپ و آن گونه که می‌خواهید ارائه نشود. صدا نیز از دو کانال صوتی 10 واتی در توان 20 وات صدا ارائه می‌شود. این تلویزیون دارای 3 پورت HDMI 2.0 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@60Hzاست.

در صورتی که به دنبال یک تلویزیون ارزان قیمت تر برای استفاده معمولی و تماشای فیلم و سریال هستید، می توانید به سراغ تلویزیون ال جی UQ7500 بروید. اما اگر به یک تلویزیون با کیفیت تر جهت استفاده روزمره و تماشای فیلم احتیاج دارید، ما تلویزیون ال جی UQ9000 را به شما پیشنهاد می کنیم.

سخن آخر 

مدل‌های ارائه شده از میان مدل‌های میان‌رده با قیمت مطلوب و امکانات نسبتاً خوبی ارائه شده است که می‌توانند بسیار کاربردی باشد این مدل‌ها برای نمایش خانگی نیز بسیار مطلوب هستند و در سایزبندی نیز بیشترین سایزها را دارند که در بازارهای ایران نیز به راحتی موجود هستند. در میان این تلویزیون‌ها، مدل‌های به‌روزی وجود دارند مانند X75K و UR8000 از شرکت سونی و ال جی و همچنین مدل های CU7000 و CU8000 که مدل های 2023 شرکت سامسونگ هستند و دارای قیمت مقرون به صرفه‌ای هستند و در عین حال از امکانات ویژه‌ای نیز برخوردار هستند. بابد توجه داشته باشیم که اکثر تلویزیون‌های اقتصادی، سایز کوچکتری نیز خواهند داشت. در پایان پیشنهاد می‌کنم جهت مشاهده مطالب بیشتر به صفحه وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 21 میانگین: 3.3]

حتما ببینید

بهترین تلویزیون گیمینگ

بهترین تلویزیون گیمینگ و مناسب بازی

بهترین تلویزیون گیمینگ یکی از مواردی که همیشه در کنار کنسول‌های بازی از اهمیت زیادی …

20 نظر

  1. فریدون

    سلام خسته نباشید من از مدل cu8000 سامسونگ خوشم اومده ولی دوستام میگن که اصلا سامسونگ نگیر اگه خراب بشه یا نیاز به قطعه داشته باشی نمایندگی تو ایران ندارد باید بندازیش دور دوو بخر بهتره میشه در این مورد راهنمایی کنید

    • fariba

      سلام دوست عزیز
      تلویزیون مذکور بسیار تلویزیون مناسبی جهت استفاده خانگی و معمولی می‌باشد.
      همچنین در صورتی که تلویزیون را با گارانتی مناسب خریداری کنید، مشکلی از لحاظ خراب شدن نخواهید داشت.

  2. محمد

    سلام وقت بخیر
    تا قیمت 20 تومن تلویزیون 50 اینچی برا بازی چی معرفی میکنین؟

    • fariba

      سلام دوست گرامی
      متاسفانه تلویزیون‌های مخصوص گیمینگ اکثرا قیمت بیستری دارند، اما با میزان بودجه شما تلویزیون 50 اینچ CU8000 از برند سامسونگ گزینه مناسبی است که با کنسول‌های نسل هشتم نیز سازگار است.

  3. Esmaeil

    سلام
    ممکنه بفرمایید تلوزیون ال جی 55 اینچ ماهواره سرخود تا 20 میلیون تومان چه مدلی مناسب هست؟ سپاس

    • fariba

      سلام دوست گرامی
      تلویزیون سامسونگ CU7000 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود

  4. مریم

    تلویزیون دوو مدل DSL-50K5700U. نظرتون راجع به این تلویزیون چیه؟ آیا ارزش خرید داره؟

    • سردبیر

      سلام و درود
      متأسفانه این برند داخل مجموعه مورد بررسی و تست قرار نگرفته است

  5. مصطفی حیدرزادگان

    سلام و وقت بخیر
    با توجه به کاربری تماشای فیلم و سریال، گیم، تماشای محتوای اینترنتی ، ترجیح به سیستم عامل اندروید، استفاده در محیطی که روزها پرنوره وبودجه ی حدود 20 میلیون، من به دو گزینه رسیدم:
    سونی 55X80J
    شیائومی 55Q1E
    با توجه به اختلاف قیمت حدود 4 میلیونی، بفرمایید که این مدل سونی ارزش هزینه ی اضافی رو داره یا با صرف هزینه ی کمتر و خرید شیائومی میتونم همون امکانات و کیفیت تصویر رو داشته باشم.

    • ارمان نویدی

      سلام و عرض ادب و احترام
      در این بین تلویزیون شیائومی پیشنهاد میشود
      موفق باشید

  6. فرزاد جليليان

    سلام درسته که توی محیط روشن پنل va تصویرش واضح تر از ips هست؟ پنل تلوزیون من ips هست اما تو محیط روشن با بالاترین تنظیمات روشنایی باز هم خیلی تاریکتر از va نشون میده. تشکر

    • سردبیر

      سلام و درود
      برعکس فرمودید دوست عزیز
      پنل va به دلیل کنتراست بالا در محیط‌های تاریک عملکرد بهتری داشته ولی پنل ips در محیط‌های روشن به تبع بهتر خواهد بود.
      جهت کسب اطلاعات تکمیلی به مطلب زیر مراجعه کنید
      https://www.salambaba.blog/5270/va-vs-ips-panel-comparison/

  7. [email protected]

    سلام وقت بخیر درایت رنج قیمت بیست میلیون بین سه برند سونی و سامسونگ وال جی ازنظر دوام وطول عمر کدوم رو پیشنهاد میکنید ممنون از پاسخگویی شما

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      تلویزیون سونی X9000h، تلویزیون ال جی nano90 و کیولد سامسونگ Q60T به نوعی جزو بهترین تلویزیون‌هایی هستند که در این رنج قرار دارند؛ اگر امکانش بود بفرمایید بیشتر در چه زمینه ای از تلویزیون استفاده می‌کنید تا دقیق‌تر شما رو راهنمایی کنم.
      پیروز و سربلند باشید

  8. متین

    کدوم تلویزیون اینپوت لگ پایین تری برای گیم داره؟
    اگر امکانش هست برای من جواب رو ایمیل کنید.
    باتشکر

    • سردبیر

      سلام و درود
      کمترین میزان تأخیر مربوط به مدل X8000H سونی می باشد که حدود 9.8 میلی ثانیه بوده سپسبه ترتیب مدل های SM9000 و Q60R در رده های بعدی قرار می گیرند.
      پیروز و سربلند باشید

  9. غلامی

    سلام و خسته نباشید من تلویزیون الجی nano86 گرفتم دستگاه ps4 رو وصل کردم تو تنظیمات میگه تلویزیون شما hdr رو ساپورت نمیکنه،چکار کنم و اینکه من دو گزینه حالت بازی Instant Response(پاسخ فوری) و عمق رنگش رو در خود تلویزیون فعال کردم

    • محمدعلی

      سلام و درود
      شما باید از طریق تنظیمات، حالت HDR را برای ورودی ps4 خود فعال کنید تا کنسول بازی شما بتواند تصاویر را به صورت HDR به نمایش بگذارد.

  10. عیوضی

    سلام ببخشید من یه تلویزیون NANO86 LG 2020 خریدم ولی متاسفانه از کدک صوتی DTS , TrueHD پشتیبانی نمیکنه.
    اگر من ساندبار بگیرم میشه این مشکل رو حل کردش یا نه؟
    یا مثلا با هدفون؟

    • محمدعلی

      سـلام و درود
      چون مدل تلویزیون شما 2020 است؛ انتظار داریم در صورتی که ساندبار یا هدفون از این قابلیت پشتیبانی کند تلویزیون قابلیت پخش آن را دارا باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *