نحوه تميز كردن ماشين ظرفشويی

نحوه تميز كردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

نحوه تميز كردن ماشين ظرفشويی

یکی از وسایلی که این روزها در خیلی از خانه‌ها استفاده می‌شود، ماشین ظرفشویی است و یکی از مسائل پیرامون آن نیز نحوه تميز كردن ماشين ظرفشويی است. ممکن است بگویید ماشین ظرفشویی بخاطر اینکه همیشه در حال تمیز کردن ظروف می‌باشد احتیاج به تمیز کردن ندارد. همانطور که ماشین ظرفشویی ظروف را تمیز می‌کند، خود آن نیز باید به درستی تمیز شود. وقتی ظروف کثیف با آن تمیز می‌شوند، ذرات غذایی شروع به چسبیدن به دیوارها و درب در طول زمان می‌کنند. اگر ماشین ظرفشویی شما واقعا کثیف باشد، می‌تواند بوی بدی ایجاد کند و روند شستشو را با کندی انجام دهد یا حتی به درستی کار نکند.

برای اینکه از رشد قارچ ها و باکتری‌ها در بدنه دستگاه جلوگیری کنید باید جرم‌ها و روغن‌هایی که در قسمت خروجی آب جمع می‌شوند را به طور کامل از بین ببرید. بنابراین تميز كردن ماشين ظرفشويی را هر ماه یک بار در برنامه‌های ضروری خود قرار دهید. ما در این مطلب از سلام‌ بابا، نحوه تميز كردن ماشين ظرفشويی و روش‌هایی راحت و سریع برای تميز كردن آن را به شما آموزش می‌دهیم، پس تا آخر این مطلب را دنبال کنید.

نحوه تميز كردن فیلتر ماشين ظرفشويی

مراحل تميز كردن داخل ماشين ظرفشويی

نحوه تميز كردن ماشين ظرفشويی: در ابتدا، قفسه‌ها را خارج کنید، تیغه‌های پایین و تمامی قفسه‌ها را بیرون بکشید و قبل از تمییز کردن داخل دستگاه همه آن‌ها را به خوبی بشویید. تمام موارد جدا شدنی به راحتی خارج می‌شوند و هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد، پس بدون هیچ نگرانی قطعات جداشدنی را جدا کنید.

1- تميز كردن فیلتر ماشين ظرفشويی

نحوه تميز كردن فیلتر ماشين ظرفشويی

اگر ماشین ظرفشویی شما دارای یک فیلتر در پایین است، کثیفی و جرم روی آن را تمیز کنید. فیلتر و دریچه آن را بررسی کنید و ببینید چیزی در آن نباشد، ممکن است چاقو و یا یک قاشق غذاخوری در آن گیر کرده باشد پس به خوبی آن را بررسی کنید.

2- تميز كردن محفظه داخلی ماشين ظرفشويی

بهتر است برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی از مواد شوینده صنعتی استفاده نکنید. با استفاده از یک پارچه و یا اسفنج مرطوب می‌توانید به سادگی محفظه داخلی ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید. استفاده از ترکیبات طبیعی مثل سرکه سفید و آبلیمو و نمک هم می‌توانند در این زمینه به شما کمک زیادی کند.

نحوه تميز كردن ماشين ظرفشويی

3- چک کردن لوله ها و خرجی ها

لوله‌های آب را برای اطمینان از عدم گرفتگی سوراخ‌ها و جریان کامل آب چک کنید. تمام جرم‌ها و اشغال‌هایی که باعث گرفتگی لوله‌های چرخش آب شده است را با خلال دندان یا هر وسیله کوچک دیگر تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن ظرفشویی با مواد طبیعی

  • برای نحوه تميز كردن داخل ماشين ظرفشویی می‌توانید مقداری سرکه را داخل محفظه اسپری کنید و سپس با یک پارچه دستگاه را تمیز کنید.

نحوه تميز كردن ماشين ظرفشويی با سرکه

  • روش دیگر برای حذف بو و لکه‌های محفظه داخلی ماشین ظرفشویی این است که  قسمت جاظرفی و مواردی را که جدا کردید بعد از تمیز کردن سر جای خود قرار دهید و یک فنجان سرکه داخل ماشین بریزید. قسمت پایین ماشین هم یک فنجان جوش شیرین اضافه کنید. می‌توانید برای برطرف کردن بوی بد داخل ماشین از چند قطره آبلیمو هم استفاده کنید. حالا ماشین ظرفشویی را در حالت شستشو قرار داده و اجازه دهید دستگاه شروع به کار کند. به این صورت در مدت کوتاهی شما شاهد تمیزی و از بین رفتن بوهای نامطبوع آن خواهید بود.
  • برای تمیز کردن و از بین بردن رسوبات داخلی ماشین ظرفشویی، استفاده از آب پرتغال هم می‌تواند بسیار موثر باشد.

با این حال، اگر بوی سرکه شما را ناراحت می‌کند، یک یا دو فنجان آب لیمو را در قفسه بالا قرار دهید و دوباره ماشین ظرفشویی را روشن کنید. این کار باعث می‌شود بوی ماشین ظرفشویی شما بوی لیموی تازه داشته باشد.

نحوه تميز كردن ماشين ظرفشويی با سرکه: شما همچنین می توانید هر چند هفته یک بار داخل ماشین ظرفشویی یک لیوان بگذارید و دو سوم از آن را با سرکه سفید پر کنید. سپس ماشین ظرفشویی را در حالت شستشوی نرمال با آب داغ قرار داده و آن را به کار بیاندازید. سرکه باعث کاهش حجم صابون، ذرات غذا و چربی چسبیده به دیواره‌ها، قفسه‌ها و لوله‌های تخلیه می‌شود.

نحوه تميز كردن ماشين ظرفشويی با آب

نحوه تمیز کردن زنگ زدگی از محفظه داخلی ماشین ظرفشویی

  • برای این کار کمی جوش شیرین را خیس کنید و روی محل زنگ زدگی پخش کنید.
  • سپس بگذارید جوش شیرین 1 ساعت روی محل زنگ زدگی بماند.
  • سپس به وسیله اسکاج زنگ زدگی را کامل پاک کنید.
  • در آخر با یک دستمال خیس داخل دستگاه را تمیز کرده و خشک کنید.

نکاتی که باید در نگه‌داری ماشین ظرفشویی حتما رعایت کنید

  • در فواصل زمانی مناسب ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید، تا این کار به راحتی و در زمان کم انجام شود.
  • برای چیدمان ظروف در فضای ماشین ظرفشویی حتما از کتابچه راهنمای دستگاه استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که حتما پیش از قرار دادن ظروف، داخل محفظه ماشین ظرفشویی کاملا تمیز باشند.
  • هیچ گاه از ماشین ظرفشویی بدون فیلتر استفاده نکنید. اگر فیلتر را به درستی جایگذاری نکرده باشید، در عملکرد ماشینتان تاثیر خواهد گذاشت و به ظروف هم آسیب می‌زند.
  • آب را روی درجه مناسب تنظیم کنید چون برای تمیز شدن ظرف‌‌ها آب داغ مورد نیاز است.
  • تمیز نگهداشتن لوله آب پایین قفسه اول بسیار مهم است. زمانی که می‌خواهید ظرف‌های شسته شده خود را بردارید این محل را چک کنید تا از باقی ماندن ذرات مواد غذایی در آنجا مطمئن شوید. چرا که اگر این مواد در آنجا بمانند سبب پوسیدگی، بوی بد و مسدود شدن لوله‌های متصل به ماشین می‌شوند.

ما در این مطلب، نحوه تميز كردن ماشين ظرفشويی را برای شما توضیح دادیم. اگر در این باره سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین جهت خرید جدیدترین و بهترین ماشین‌های ظرفشویی به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 2]

حتما ببینید

نحوه چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی

نحوه صحیح چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی

نحوه چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی اگر نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی درست نباشد …

3 نظر

  1. راد سرویس

    ممنونم از مطلب خوبتون.
    در صورتی که مخاطبین عزیز نیاز به تعمیر ظرفشویی در منزل داشتند می توانند از خدمات راد سرویس استفاده نمایند.باعث افتخار است.

  2. سیما

    سلام وشبتون بخیربرای زنگ زدگی ماشین ظرفشویی هم توضیح دهیدوبگین که ازچه موادشوینده ای استفاده کنیم

    • سانیا زارعی

      سلام وقتتون بخیر . برای زنگ زدگی میتونید از جوش شیرین استفاده کنید . جوش شیرین را کمی خیس کنید و روی محل زنگ زدگی قرار دهید و بزاری یک ساعت بمونه سپس با اسکاج زنگ زدگی رو تمییز کنید سپس با پارچه خیس اون رو تمییز کرده و خشک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *