بهترین مارک ماشین ظرفشویی

بهترین مارک ماشین ظرفشویی در سال 1402

بهترین مارک ماشین ظرفشویی

این روزها استفاده از انواع لوازم برقی مانند ماشین ظرفشویی رواج زیادی پیدا کرده است. ماشین ظرفشویی باعث صرفه جویی در زمان و انرژی شما می‌شود و می‌توانید وظیفه شستشوی ظروف را به ماشین ظرفشویی بسپارید و به راحتی به دیگر کارهای خود بپردازید. اما آیا می‌دانید هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به چه نکته‌هایی توجه کنید و مناسب‌ترین ماشین ظرفشویی برای خانواده شما کدام است؟ ما در این مطلب از سلام‌ بابا می‌خواهیم به شما در خرید ماشین ظرفشویی مناسب کمک کنیم. همچنین بهترین مارک ماشین ظرفشویی و تعدادی از بهترین و پر طرفدارترین مدل‌های ماشین ظرفشویی را به شما معرفی کنیم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بهترین مارک ماشین ظرفشویی

انواع ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی وسیله‌ای است که برای تمیز کردن خودکار ظروف آشپزخانه و کارد و چنگال استفاده می‌شود. برخلاف شستشوی دستی که برای از بین بردن کثیفی‌ها به شدت به شستشوی فیزیکی متکی است، ماشین ظرفشویی به صورت مکانیکی و با پاشیدن آب داغ (معمولاً بین 45 تا 75 درجه سانتیگراد)، ظروف را تمیز می‌کند. شیوه کار ماشین ظرفشویی به این صورت است مقداری از مواد شوینده در مخزن مربوطه گذاشته می‌شود، سپس مخلوطی از آب و مواد شوینده به کمک یک یا چند بازوی آب پاش، پمپ می‌شود و ظروف را با این مخلوط تمیز کننده، تمیز می‌کند. این مخلوط برای صرفه جویی در مصرف آب و انرژی به گردش در می آید. البته اغلب یک پیش شستشو وجود دارد که ممکن است حاوی مواد شوینده باشد یا نباشد، و سپس آب آن تخلیه می‌شود و بعد از آن شستشوی اصلی با آب شیرین و مواد شوینده انجام می‌شود. پس از پایان شستشو، آب تخلیه می‌شود و سپس آبکشی شروع می‌شود و پس از فرآیند آبکشی، آب دوباره تخلیه می شود و ظروف با یکی از چندین روش خشک کردن، خشک می شوند. ناگفته نماند که استفاده از شوینده مناسب برای تمیزی بیشتر ظروف و همچنین استفاده بهتر از ماشین ظرفشویی و ماندگاری آن بسیار ضروری است.

علاوه بر واحدهای خانگی، ماشین‌های ظرفشویی صنعتی برای استفاده در مراکز تجاری مانند هتل‌ها و رستوران‌ها وجود دارند که تعداد زیادی از ظروف باید در آن‌ها تمیز شوند. شستشو در این ظزفشویی‌ها با دمای 65 تا 71 درجه سانتیگراد انجام می‌شود. ماشین‌های ظرفشویی امروزی دارای یک درب از جلو و به صورت کشویی هستند که امکان دسترسی به فضای داخلی را فراهم می‌کند و معمولاً شامل دو یا گاهی اوقات سه قفسه بیرون‌کش می‌شوند که گاهاً این قفسه‌ها را “سبد” نیز می‌نامند. ماشین ظرفشویی کشویی که برای اولین بار توسط Fisher & Paykel در سال 1997 معرفی شد. کشویی بودن ظرفشویی‌ها معضل مدل‌های قدیمی را برطرف کرده‌اند و دیگر نیاز نیست برای گذاشتن ظروف در عمق ظرفشویی خم شد. بیشتر ماشین‌های ظرفشویی امکان قرار دادن ظروف معمولی، ظروف نقره، اقلام بلند و ظروف پخت و پز را در قفسه پایینی دارند، در حالی که ظروف شیشه‌ای، فنجان‌ها و نعلبکی‌ها در قفسه بالایی قرار می‌گیرند. علاوه بر این موارد «سبد کارد و چنگال» نیز در قسمت بالای ظرفشویی رایج شده است. 

ماشین‌های ظرفشویی را می‌توان با توجه به ظرفیتشان و همچنین از لحاظ نحوه قرار گرفتن و چیدمانشان به سه دسته رومیزی، توکار و ایستاده تقسیم کرد. ماشین‌های ظرفشویی از بعد ظرفیت و گنجایش متنوع هستند و از ظرفیت 6 نفره تا 14 نفره را در بر می‌گیرند. ماشین های رومیزی در واقع همان ماشین های 6 تا 8 نفره کم ظرفیت هستند که ابعاد کوچکی دارند و به راحتی می توانند بر روی کابینت آشپزخانه قرار گیرند، اما ماشین های ایستاده معمولاً ماشین های ظرفشویی 12 نفره با ظرفیت بالا می باشند. برای مطالعه درباره بهترین ماشین ظرفشویی، مطلب مربوط به آن را مطالعه کنید. 

انواع ماشین ظرفشویی و بهترین مارک ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی چه مارکی خوبه؟

به طور کلی نمی‌توان گفت که یک برند کامل و بدون نقص است اما با توجه به بررسی یک سری ویژگی‌ها و اولویت‌ها مانند قفسه‌های ظرفشویی، سیستم خشک کردن، سیستم تمیز کنندگی، سر و صدای ماشین ظرفشویی، سرعت، دفع مواد غذایی، کارایی و زیبایی، می‌توان از میان برندهای موجود بهترین را انتخاب کرد. انتخاب برند مناسب بسیار مهم است، به خصوص برای وسایلی که طول عمر و کیفیت آن‌ها با اهمیت است. شاید هر ماشین ظرفشویی بتواند ظروف صبحانه، نهار و شام شما را تمیز کند اما ماندگاری و کیفیت ماشین  ظرفشویی و کارایی آن‌ها برای انجام کارهای سخت است که قابل توجه است. تعدادی از برندهای ایرانی نیز اقدام به تولید ماشین ظرفشویی کرده‌اند، اما متأسفانه آنگونه که باید باشند، پاسخگو نیستند و کیفیت آن‌ها با محصولات خارجی قابل مقایسه نیست. برای خرید ظرفشویی حتماً یک برند مطمئن را در نظر بگیرید که سال‌هاست به تکنولوژی ساخت ظرفشویی دست پیدا کرده است و بهترین ماشین ظرفشویی‌ها را ساخته است. اگر همچنان علاقه‌مندید اطلاعات بیشتری در مورد خرید ماشین ظرفشویی به دست آورید به خواندن مقاله ادامه دهید. 

بهترین مارک ماشین ظرفشویی

پرطرفدارترین برندهای ماشين ظرفشويی

در حال حاظر برندهای معتبر بازار که عملکرد خوبی داشته‌اند و دارای طرفداران زیادی هستند، بیشتر برندهای خارجی هستند. از جمله این برندها می‌توان به بوش، ال‌جی و سامسونگ اشاره کرد. شما با در نظر گرفتن نیازها و اولویت‌ها و بودجه خود می‌توانید هر کدام از این برندها را انتخاب کنید. البته هر کدام از این برندها مدل‌های متنوعی از ظرفشویی با ویژگی‌ها و ظرفیت‌های متفاوت دارند و شما با توجه به نیازهایتان باید مدل مناسب را انتخاب کنید. در ادامه تعدادی از مدل‌های سه برند شناخته شده در بازار یعنی  ال جی، سامسونگ و بوش را آورده‌ایم و شما با بررسی این مدل‌ها می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

325

ماشین ظرفشویی ال جی 325

مشخصات کلی

سال تولید 2020
کشور سازنده کره
نوع موتور دایرکت درایو اینورتر (Inverter Direct Drive)
تعداد برنامه 10
تعداد طبقات  3
ظرفیت 14 نفره

ماشین ظرفشویی ال جی 325 محصول سال 2020  کشور کره می باشد و در رنگ های نقره ای و مشکی(دودی) تولید شده است.  ماشین ظرفشویی مذکور یک ماشین ظرفشویی بزرگ با ظرفیت شستشو ظروف 14 نفره است و برای خانواده های پرجمعیت و مهمانی ها بسیار مناسب است. این محصول دارای دو نوع منو مخفی و منو نمایان یا قابل دیدن است که در ویدیو بالا ماشین ظرفشویی ال جی 325 منو مخفی معرفی شده است، شایان ذکر است که نوع دیگر نیز دارای همان امکانات و ویژگی ها می باشد و تنها تفاوت در نوع نمایش منو است. این مدل دارای موتور Inverter Direct Drive است. استفاده از این موتور بدون برس باعث کاهش نویز یا صدا هنگام کار، صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی و افزایش طول عمر دستگاه شده است. ال جی طول عمر موتور اینورتر این ماشین ظرف شویی را تا 10 سال تضمین کرده است که همین موضوع نشان دهنده کیفیت ساخت بالای آن می باشد. ظرفشویی مذکور دارای 3  طبقه است که می توانید تعداد زیادی ظروف و قاشق و چنگال را درون آن بچینید تا شسته شوند. این ماشین مجهز به طبقاتی با سیستم EasyRack Plus است و انعطاف پذیری بیشتری برای قرار گیری ظروف با ابعاد مختلف دارد. طبقه بالایی این محصول برای قرار دادن کارد، قاشق و چنگال طراحی شده است. ظرفشویی ال جی 325 بر خلاف مدل های ارزان تر دارای تکنولوژی QuadWash است و به جای 2 بازو، از 4 بازو برای اسپری آب به صورت 360 درجه در آن استفاده شده است. همین موضوع باعث شده تا آب با شدت بیشتری به ظروف اسپری شده و حتی ظروفی که در گوشه های این محصول قرار دارند نیز به خوبی شسته و تمیز شوند. این مدل مجهز به 10 برنامه شستشو است تا بتوانید با توجه به نیاز خود و میزان کثیف بودن ظروف برنامه مناسب را انتخاب کرده یا حتی برنامه جدیدی را از طریق موبایل هوشمند خود دانلود نمایید.

این محصول دارای قفل کودک، قابلیت کاهش سختی آب، قابلیت تنظیم سبدها، قابلیت تنظیم ارتفاع سبد، شستشوی ظروف بزرگ، شستشو با نصف ظرفیت، شستشو با تأخیر و شسشتوی سریع می باشد. در مصرف آب و انرژی صرفه جویی می کند و در هر دور شستشو از 9.5 لیتر آب استفاده می کند. دارای شبکه بی سیم (WiFi)، پشتیبانی از اینترنت اشیاء (IoT)، قابلیت اتصال به موبایل و سیستم عیب یابی هوشمند نیز می باشد. محفظه داخلی این ماشین ظرفشویی از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است و از هر نظر  کیفیت ساخت بالایی دارد. بنابراین ماشین ظرفشویی ال جی 325 یک ظرفشویی کامل و بدون نقص برای آشپزخانه شما می باشد. 

425

ماشین ظرفشویی ال جی 425

مشخصات کلی

سال تولید 2018
کشور سازنده کره
نوع موتور دایرکت درایو اینورتر (Inverter Direct Drive)
تعداد برنامه 10
تعداد طبقات  3
ظرفیت 14 نفره

ماشین ظرفشویی ال جی 425 در سال 2018 تولید و به بازار عرضه شده است و محصول کشور کره می باشد. دارای ظرفیت 14 نفره است و در رنگ های سفید، نقره ای و مشکی تولید شده است. همچنین دارای موتور دایرکت درایو اینورتر یا بدون تسمه است که باعث کاهش نویز یا صدا هنگام کار می شود. حداکثر سطح صدا در هنگام کار 44 دسی بل است. این ماشین ظرفشویی به طور متوسط در هر دور شستشو حدود 9.6 لیتر آب مصرف می کند و دارای 10 برنامه شستشوی مختلف برای تمیز کردن هر نوع ظرفی با هر میزان کثیفی می باشد. همچنین این ماشین ظرفشویی با گنجایش 14 نفره طراحی شده و می تواند گزینه مناسبی برای خانواده های پر جمعیت محسوب گردد. نوع نصب آن رو کار می باشد و همچنین دارای قفل کودک، قابلیت کاهش سختی آب، قابلیت تنظیم سبدها، قابلیت تنظیم ارتفاع سبد، شستشوی ظروف بزرگ، شستشو با نصف ظرفیت، شستشو با تأخیر و شسشتوی سریع می باشد. دارای 3 طبقه می باشد که که طبقه بالا برای قرار دادن قاشق و چنگال بوده و سبد های پایینی برای شستشوی ظرف های بزرگ و کوچک می باشد. 

در ساخت ماشین ظرفشویی ال جی B425 از تکنولوژی QuadWash استفاده شده تا بتواند آب را از طریق 4 پره روی بازوی های چرخشی خود به سمت ظرف ها اسپری کند. این تکنولوژی باعث می شود آب از همه جهت ها به ظرف های کثیف برسد و تمامی ظرف ها به صورت کامل و از همه زوایا تمیز شوند. همچنین دارای سیستم Vario Plus بوده تا شستشو را بهتر و موثر تر انجام دهد. شما در پایان شستشو نیز می توانید با استفاده از تکنولوژی Condensing و TrueSteam ظرف های خود را به خوبی خشک کرده و از آن ها استفاده نمایید. برای صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی شما همچنین می توانید از قابلیت Energy Saver استفاده کرده که نحوه کار آن با کاهش دمای آب و کاهش دمای خشک کردن می باشد. اگر می خواهید ظرف های شما پس از شستشو بهتر و سریع تر خشک شوند، می توانید از قابلیت Extra Dry استفاده نمایید. این ماشین ظرفشویی دارای سیستم Smart Diagnosis نیز می باشد و می توانید تنها با نزدیک کردن موبایل تان به قسمت خاصی از درب ماشین ظرفشویی، اشکال آن را روی موبایل خود ببینید و برای رفع آن اقدام نمایید. اگر می خواهید مدل جدیدتر این محصول را داشته باشید می توانید ماشین ظرفشویی ال جی 325 را تهیه کنید.

512

ظرفشویی ال جی 512

مشخصات کلی
سال عرضه 2018
کشور سازنده کره
نوع موتور دایرکت درایو اینورتر (Inverter Direct Drive)
تعداد برنامه 9
تعداد طبقات 2
ظرفیت 14 نفره

ماشین ظرفشویی ال جی 512 محصول فوق العاده سال 2018 شرکت ال جی است که مونتاژ و ساخت کشور کره می باشد و در رنگ های سفید و نقره ای تولید شده است و از امکانات بسیار خوبی بهره مند است. برای اینکه کارهای زندگی خود را ساده و آشپزخانه خود را مدرن کنید و ظروف بدون لکه و درخشانی را داشته باشید، ماشین ظرفشویی های شیک و قدرتمند ال جی دارای فناوری نوآورانه و طراحی  شیک هستند – برای تمیز کردن سریع تر و ظاهری مناسب با آنچه می خواهید.  نوع نصب این ماشین ظرفشویی به صورت روکار بوده و می توانید آن را به زیبایی در هر نقطه ای از آشپزخانه خود قرار دهید. این محصول به عنوان یک ماشین ظرفشویی بزرگ معرفی شده است و می تواند برای یک خانواده پر جمعیت نیز مناسب باشد، زیرا دارای ظرفیت مناسب برای 14 نفر می باشد. این ماشین ظرفشویی مصرف انرژی پایینی دارد و در حین شستشو صدای بسیار کمی تولید می نماید و آلودگی صوتی ایجاد نمی کند. کیفیت ظرفشویی گفته شده به قدری خوب است که شرکت ال جی کارکرد درست آن را تا 10 سال تضمین نموده است. در داخل این ماشین ظرفشویی 2 طبقه برای قرار دادن ظروف طراحی شده است که می توانید هر نوع ظرفی را با هر شکل و اندازه ای در داخل آن ها قرار دهید. میزان مصرف آب در هر دور شستشو در این ماشین ظرفشویی 9.6 لیتر می باشد. همچنین دارای تعداد 9 برنامه مختلف شستشو می باشد که می توان به کمک این برنامه ها مدت زمان شستن و خشک شدن ظرفها را بر اساس میزان کثیفی آن ها را مشخص کرد. دارای جنس بدنه و جنس سطح داخلی  استیل ضد زنگ می باشد. جهت باز شدن درب آن به سمت پایین است و دارای دکمه های کنترلی لمسی نیز می باشد. 

ماشین ظرفشویی ال جی 512 در ساخت خود از تکنولوژی QuadWash استفاده کرده که از طریق 4 بازو آب را به سمت ظروف اسپری می کند و به خوبی ظروف را آبکشی و تمیز می نماید. همچنین در قسمت داخلی این طبقه ها شاخک های کوچکی وجود دارد که ظروف خود را می توانید بین آن ها قرار دهید و به کمک سیستم EasyRack Plus نیز می توانید به راحتی آن ها را خم کنید و ظروف بزرگ تر را روی طبقات قرار دهید. متاسفانه این محصول قابلیت اتصال به وای فای را ندارد و به همین دلیل نمی توان آن را ماشین ظرفشویی هوشمند نامید. البته دارای سیستم عیب یابی هوشمند (Smart Diagnosis) می باشد و می توانید با نزدیک کردن موبایل تان به قسمت خاصی از درب محصول و از طریق NFC بین آن ها ارتباط برقرار نمایید و اشکال ماشین ظرفشویی خود را راحت تر شناسایی نمایید.

532

ظرفشویی ال جی 532

ماشین ظرفشویی ال جی 532

مشخصات کلی
سال عرضه 2020
کشور سازنده کره
نوع موتور دایرکت درایو اینورتر (Inverter Direct Drive)
تعداد برنامه 10
تعداد طبقات 2
ظرفیت 14 نفره

ماشین ظرفشویی ال جی 512 محصول فوق العاده سال 2020 شرکت ال جی است که مونتاژ و ساخت کشور کره می باشد و در رنگ نقره ای تولید شده است و از امکانات بسیار خوبی بهره مند است.  این محصول به عنوان یک ماشین ظرفشویی بزرگ معرفی شده است و می تواند برای یک خانواده پر جمعیت نیز مناسب باشد، زیرا دارای ظرفیت مناسب برای 14 نفر می باشد. این ماشین ظرفشویی مصرف انرژی پایینی دارد و در حین شستشو صدای بسیار کمی تولید می نماید و آلودگی صوتی ایجاد نمی کند. حداکثر سطح صدا هنگام کار 46 دسی بل است. کیفیت ظرفشویی گفته شده به قدری خوب است که شرکت ال جی کارکرد درست آن را تا 10 سال تضمین نموده است. در داخل این ماشین ظرفشویی 2 طبقه برای قرار دادن ظروف طراحی شده است که می توانید هر نوع ظرفی را با هر شکل و اندازه ای در داخل آن ها قرار دهید. میزان مصرف آب در هر دور شستشو در این ماشین ظرفشویی 9.9 لیتر می باشد. همچنین دارای تعداد 10 برنامه مختلف شستشو می باشد که می توان به کمک این برنامه ها مدت زمان شستن و خشک شدن ظرفها را بر اساس میزان کثیفی آن ها را مشخص کرد. دارای جنس بدنه و جنس سطح داخلی  استیل ضد زنگ می باشد. جهت باز شدن درب آن به سمت پایین است و دارای دکمه های کنترلی لمسی نیز می باشد. 

این مدل علاوه بر برنامه های شستشو، قابلیت های دیگری نیز دارد. از جمله آن ها می توان به قابلیت Dual Zone اشاره کرد که این اجازه را می دهد تا بتوانید ظروف ظریف و کوچک خود را به همراه ظروف بزرگ در ماشین ظرفشویی قرار داده تا در یک دور شستشو هم زمان تمیز شوند. قابلیت Extra Dry نیز به خشک کردن بهتر ظرف ها پس از شستشو کمک می کند. همچنین اگر حجم ظروف کثیف شما کم است می توانید از قابلیت Half Load برای شستشو با نصف ظرفیت استفاده نمایید تا در مصرف آب و انرژی نیز صرفه جویی شود. علاوه بر موارد گفته شده این محصول قابلیت قفل کودک (Child Lock) دارد که با فعال نمودن آن دکمه های کنترلی این ماشین ظرفشویی قفل می شوند تا شیطنت کودکان مانع کار دستگاه نشود.

8050

ماشین ظرفشویی سامسونگ DW60A8050FG

ماشین ظرفشویی سامسونگ DW60A8050FG

مشخصات کلی

سال تولید 2023
کشور سازنده کره
نوع موتور دیجیتال اینورتر (Digital Inverter)
تعداد برنامه 8
تعداد طبقات  3
ظرفیت 14 نفره

ماشین ظرفشویی سامسونگ DW60A8050FG محصول سال 2023 کشور کره می‌باشد که با مونتاژ چین وارد بازار شده است. این محصول با رنگ دودی و جنس استیل ضد زنگ و همچنین با نوع نصب روکار(مبله)، دارای طراحی بسیار زیبایی است. همچنین دارای صفحه نمایش لمسی از نوع سگمنتی است که می‌تواند وضعیت شستشو، زمان باقیمانده از شستشو و پیام‌های مربوط به خطا یا هشدار را نمایش دهد. طراحی داخلی ظرفشویی به صورت 3 طبقه است که طبقه بالا برای قاشق و چنگال اختصاص داده شده تا از ایجاد به هم ریختگی جلوگیری شود، دو طبقه دیگر نیز این امکان را ایجاد می‌کند هر نوع ظرفی را با هر شکل و اندازه‌ای به راحتی در آن قرار دهید. ظرفیت این ماشین ظرفشویی 14 نفره است و برای خانواده‌های پرجمعیت و مهمانی‌ها مناسب است. 

این مدل ظرفشویی سامسونگ دارای موتور دیجیتال اینورتر (Digital Inverter) است که دارای عملکرد فوق‌العاده‌ای در شستشو می‌باشد. این نوع موتور دارای صدای بسیار کمی است که در حداکثر سطح صدا به 42 دسی بل می‌رسد. ظرفشویی A8050 دارای 8 برنامه شستشو است و قابلیت دانلود برنامه‌های بیشتری را نیز دارند. برنامه Auto Wash برای شستشو و خشک کردن بهتر ظروف با توجه به میزان کثیفی آن‌ها، برنامه Delicate برای شستشو و خشک کردن ظروف شیشه‌ای، برنامه Eco برای شستشو و خشک کردن ظروف روزمره با صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، برنامه Express برای شستشو و خشک کردن سریع ظروف روزمره، برنامه Glass 40°C برای شستشو و خشک کردن ظروف شیشه‌ای، برنامه Intensive برای شستشو و خشک کردن ظروف بسیار چرب و کثیف، برنامه Pre Wash یا پیش شستشو برای شستن ظروف با آب سرد و برنامه Self Clean برای شستشو و تمیز کردن خودکار داخل ماشین ظرفشویی از جمله برنامه‌های ماشین ظرفشویی سامسونگ DW60A5080FG می‌باشند که در هر کدام از این برنامه‌ها شستشو را با درجه مشخص و متفاوتی انجام می‌دهد.

این محصول دارای قفل کودک، قابلیت کاهش سختی آب، قابلیت تنظیم سبدها، قابلیت تنظیم ارتفاع سبد، شستشو با تأخیر، شسشتوی سریع، سیستم تمیز کردن خودکار، سیستم جلوگیری از نشت آب، محافظت از ظروف شیشه‌ای، شستشوی بهداشتی، صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، شبکه بی‌سیم WiFi و پشتیبانی از اینترنت اشیاء می‌باشد. برای خرید این محصول بی‌نظیر وارد لینک زیر شوید.

5070

ماشین ظرفشویی سامسونگ 5070

مشخصات کلی

سال تولید 2017
کشور سازنده کره
نوع موتور دیجیتال اینورتر (Digital Inverter)
تعداد برنامه 7
تعداد طبقات  3
ظرفیت 14 نفره

ماشین ظرفشویی سامسونگ DW60M5070FW در سال 2017 با مونتاژ کشور چین و در رنگ های سفید و نقره ای تولید و عرضه شده است. این ماشین ظرفشویی جزو ماشین ظرفشویی های بزرگ محسوب می شود و ظرفیت مناسب برای شستشوی ظروف 14 نفر را دارد و می توانید به وسیله آن ظرف های تعداد زیادی از افراد را بشویید. همچنین این محصول دارای طراحی به خصوصی است که می توان آن را به صورت توکار و یا روکار در آشپزخانه نصب نمود. نوع موتور این ظرفشویی دیجیتال اینورتر (Digital Inverter) می باشد که تولید صدای بسیار کم و قدرت شستشوی فوق العاده آن بسیار مورد توجه است. حداکثر سطح صدا هنگام کار این ماشین ظرفشویی 46 دسی بل است و در هر دور شستشو 12 لیتر آب مصرف می کند. دارای ویژگی های قفل کودک، کاهش سختی آب، تنظیم ارتفاع سبدها، سبد مخصوص قاشق و چنگال و قابلیت شستشوی ظروف بزرگ را دارد. دارای 7 برنامه شستشو و خشک کردن می باشد که به وسیله آن ها می توانیم بر اساس نیاز خود شستشوی ظروف را تنظیم کنیم. جهت باز شدن درب این محصول به سمت پایین است و جنس بدنه استیل ضد زنگ می باشد. همچنین نوع دکمه های کنترل به صورت فشاری می باشد. 

3 سبد مختلفی که در این محصول وجود دارند، به شما این امکان را می دهد که هر نوع ظرفی با هر شکل و اندازه ای را به راحتی در آن قرار دهید و با محدودیتی مواجه نشوید. بالاترین طبقه طراحی شده در این ماشین ظرفشویی مخصوص قرار دادن قاشق و چنگال می باشد و در صورت دلخواه نیز می توانید آن را خم کرده و آسان تر از آن استفاده نمایید. طبقه میانی این محصول نیز برای قرار دادن ظروف متوسط و کوچک طراحی شده و همچنین طبقه پایینی این محصول مخصوص ظروف بزرگ تر مانند قابلمه، ماهیتابه و دیس های بزرگ تر می باشد. این ماشین ظرفشویی یک طراحی کاملا مینیمال برای هماهنگی هر چه بهتر با آشپزخانه شما را دارد. متاسفانه این محصول را نمی توان به عنوان ماشین ظرفشویی هوشمند سامسونگ 5070 معرفی کرد زیرا قابلیت اتصال به وای فای منزل شما را ندارد و نمی توانید آن را از طریق سایر وسایل هوشمند کنترل نمایید. بنابراین پیشنهاد می شود این نکته را در هنگام انتخاب ماشین ظرفشویی در نظر داشته باشید. 

SMS8ZDW48Q

ماشین ظرفشویی بوش SMS8ZDW48Q

ماشین ظرفشویی بوش SMS8ZDW48Q

مشخصات کلی

سال تولید 2022
کشور سازنده آلمان
نوع موتور اکو سایلنس درایو (EcoSilence Drive)
تعداد برنامه 8
تعداد طبقات  3
ظرفیت 13 نفره

ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS8ZDW48Q از محصولات سری 8 سال 2022، تولید و مونتاژ کشور آلمان می‌باشد. این ماشین ظرفشویی با رنگ سفید و جنس استیل ضد زنگ، قابلیت نصب به صورت روکار(مبله) و توکار(کابینتی) را دارد و با طراحی بی‌نظیر خود، زیبایی فوق‌العاده‌ای را به آشپزخانه شما می‌دهد. صفحه نمایش این ظرفشویی از نوع TFT است که می‌تواند وضعیت شستشو، زمان باقیمانده از شستشو و پیام‌های مربوط به خطا یا هشدار را نمایش دهد. دکمه‌های مربوط به شستشو نیز به صورت لمسی در مرکز ظرفشویی قرار گرفته است. طراحی داخلی ظرفشویی به صورت 3 طبقه است و دارای 3 سبد است که قابلیت جا دادن هر نوع ظرفی را در خود دارد. از طبقه بالایی این ظرفشویی می‌توان برای قرار دادن قاشق و چنگال و چیزهای کوچک استفاده کرد تا راحت‌تر در دسترس باشند و همچنین از به هم‌ریختگی داخل ظرفشویی هم جلوگیری می‌شود. از سبد دوم نیز می‌توان برای لیوان و ظروف با اندازه متوسط استفاده کرد و طبقه پایین هم برای ظروف بزرگتر مناسب است. ظرفیت این ماشین ظرفشویی 13 نفره است و تعداد زیادی ظرف را در خود جای می‌دهد، بنابراین برای خانواده‌های متوسط و بعضی از مهمانی‌ها مناسب است.

نوع موتور ظرفشویی بوش SMS8ZDW48Q از نوع سایلنس درایو (EcoSilence Drive) است که دارای عملکرد فوق‌العاده‌ای در شستشو و تمیزی ظروف دارد. این نوع موتور دارای صدای بسیار کمی است و در هر زمان از شبانه‌روز می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید بدون اینکه مزاحمت و سر و صدایی ایجاد کند. میزان مصرف آب در هر دور شستشوی این ظرفشویی حدود 9.5 لیتر می‌باشد. ظرفشویی SMS8ZDW48Q دارای تعداد زیادی برنامه شستشوی متنوع است و حتی قابلیت دانلود برنامه‌های بیشتری را نیز دارند. برنامه Auto 45-65°C برای شستشوی خودکار انواع ظروف با آب 45 تا 65 درجه سانتیگراد، برنامه Eco 50°C برای شستشوی اقتصادی با صرفه‌جویی آب و انرژی با آب 50 درجه سانتیگراد، برنامه Express 45°C برای شستشوی سریع ظروف با آب 45 درجه سانتیگراد، برنامه Express 65°C – 1h برای شستشوی سریع ظروف غذاخوری تنها در 1 ساعت با آب 65 درجه سانتیگراد، برنامه Favourite برای شخصی سازی برنامه شستشوی دلخواه شما و ذخیره آن، برنامه Glass 40°C برای شستشو و خشک کردن ظروف شیشه ای و ظریف با آب 40 درجه سانتیگراد، برنامه Intensive 70° برای شستشوی ظروف بسیار کثیف با اسپری پر فشار آب 70 درجه سانتیگراد و برنامه Silence 50°C برای شستشوی ظروف با سر و صدای کم با آب 50 درجه سانتیگراد از جمله برنامه‌های این ماشین ظرفشویی باکیفیت از برند بوش می‌باشند.

این محصول دارای قابلیت تنظیم سبدها، قابلیت تنظیم ارتفاع سبد، طبقه یا سبد قاشق و چنگال، شسشتوی سریع، شستشوی ظروف بزرگ، شستشو با نصف ظرفیت، شستشو با تأخیر، سیستم تشخیص میزان کثیفی ظروف، سیستم جلوگیری از نشت آب، شستشوی بهداشتی، شستشو با آب داغ، سیستم تمیز کردن خودکار، محافظت از ظروف شیشه‌ای، صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، قابلیت اتصال به موبایل، شبکه بی‌سیم WiFi و پشتیبانی از اینترنت اشیاء می‌باشد. شایان ذکر است ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS8ZDI48Q نیز دقیقاً مشابه همین مدل است و تنها تفاوتی که دارند این است که مدل SMS8ZDI48Q نقره‌ای رنگ می‌باشد. لینک خرید هر دو مدل ماشین ظرفشویی در زیر آورده شده است.

SMS8YCI03E

ماشین ظرفشویی بوش SMS8YCI03E

ماشین ظرفشویی بوش SMS8YCI03E

مشخصات کلی

سال تولید 2022
کشور سازنده آلمان
نوع موتور اکو سایلنس درایو (EcoSilence Drive)
تعداد برنامه 8
تعداد طبقات  3
ظرفیت 14 نفره

ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS8YCI03E از محصولات سری 8 سال 2022، تولید و مونتاژ کشور آلمان می‌باشد. این ماشین ظرفشویی دارای رنگ نقره‌ای و جنس استیل ضد زنگ می‌باشد و قابلیت نصب به صورت روکار(مبله) و توکار(کابینتی) را دارد. این ظرفشویی با طراحی بی‌نظیر خود، آشپزخانه شما را به یک آشپزخانه لوکس تبدیل می‌کند. صفحه نمایش این ظرفشویی از نوع TFT است که می‌تواند وضعیت شستشو، زمان باقیمانده از شستشو و پیام‌های مربوط به خطا یا هشدار را نمایش دهد. دکمه‌های مربوط به شستشو نیز به صورت لمسی در مرکز قسمت بالایی ظرفشویی قرار گرفته است. طراحی داخلی ظرفشویی به صورت 3 طبقه است و دارای 3 سبد است که قابلیت جا دادن هر نوع ظرفی را در خود دارد. از طبقه بالایی این ظرفشویی می‌توان برای قرار دادن قاشق و چنگال و چیزهای کوچک استفاده کرد تا راحت‌تر در دسترس باشند و همچنین از به هم‌ریختگی داخل ظرفشویی هم جلوگیری می‌شود. از سبد دوم نیز می‌توان برای لیوان و ظروف با اندازه متوسط استفاده کرد و طبقه پایین هم برای ظروف بزرگتر مناسب است. ظرفیت این ماشین ظرفشویی 14 نفره است و تعداد زیادی ظرف را در خود جای می‌دهد، بنابراین برای خانواده‌های متوسط و مهمانی‌ها مناسب است.

نوع موتور ظرفشویی بوش SMS8YCI03E همانند سایر مدل‌های بوش از نوع سایلنس درایو (EcoSilence Drive) است که دارای عملکرد فوق‌العاده‌ای در شستشو و تمیزی ظروف دارد و کیفیت و ماندگاری زیادی نیز دارد. این نوع موتور دارای صدای بسیار کمی، حدود 43 دسی بل در حداکثر صدا است و در هر زمان از شبانه‌روز می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید بدون اینکه مزاحمت و سر و صدایی ایجاد کند. میزان مصرف آب در هر دور شستشوی این ظرفشویی حدود 9.5 لیتر می‌باشد. این ظرفشویی باکیفیت بوش دارای تعداد زیادی برنامه شستشوی متنوع است و حتی قابلیت دانلود برنامه‌های بیشتری را نیز دارند. برنامه Auto 45-65°C برای شستشوی خودکار انواع ظروف با آب 45 تا 65 درجه سانتیگراد، برنامه Eco 50°C برای شستشوی اقتصادی با صرفه‌جویی آب و انرژی با آب 50 درجه سانتیگراد، برنامه Express برای شستشو و خشک کردن سریع ظروف روزمره با آب 60 درجه سانتیگراد، برنامه Favourite برای شخصی سازی برنامه شستشوی دلخواه شما و ذخیره آن، برنامه Glass 40°C برای شستشو و خشک کردن ظروف شیشه ای و ظریف با آب 40 درجه سانتیگراد، برنامه Intensive 70° برای شستشوی ظروف بسیار کثیف با اسپری پر فشار آب 70 درجه سانتیگراد، برنامه Silence 50°C برای شستشوی ظروف با سر و صدای کم با آب 50 درجه سانتیگراد و برنامه ی هوشمند Intelligent از جمله برنامه‌های این ماشین ظرفشویی باکیفیت از برند بوش می‌باشند.

این محصول دارای قابلیت کاهش سختی آب، قابلیت تنظیم سبدها، قابلیت تنظیم ارتفاع سبد، طبقه یا سبد قاشق و چنگال، شسشتوی سریع، شستشوی ظروف بزرگ، شستشو با تأخیر، سیستم تشخیص میزان کثیفی ظروف، شستشوی بهداشتی، شستشو با آب داغ، سیستم تمیز کردن خودکار، محافظت از ظروف شیشه‌ای، صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، قابلیت اتصال به موبایل، شبکه بی‌سیم WiFi و پشتیبانی از اینترنت اشیاء می‌باشد. 

SMS8ZDW48M

ظرفشویی بوش SMS8ZDW48M

ظرفشویی بوش SMS8ZDW48M

مشخصات کلی
سال عرضه 2021
کشور سازنده آلمان
نوع موتور اکو سایلنس درایو (EcoSilence Drive)
تعداد برنامه 9
تعداد طبقات 3
ظرفیت 13 نفره

ماشین ظرفشویی بوش SMS8ZDW48M رنگ سفید، جزو ماشین ظرفشویی های 2021 و سری 8 بوش و ساخت کشور آلمان می باشد. این مدل دارای رنگ نقره ای نیز می باشد که نام کامل ان به صورت SMS8ZDI48M است. این ماشین ظرف شویی دارای سه طبقه و ظرفیت 13 نفره می باشد و حتی برای خانواده های پرجمعیت نیز کاملا مناسب است. ماشین ظرفشویی سه سبد بوش SMS8ZDW48M مجهز به موتور EcoSilence Drive می باشد. از ویژگی های موتور اکو سایلنس درایو می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی، راندمان بالا و صدای کم اشاره کرد. به گفته بوش این محصول در هنگام کار صدایی در حد 42 دسی بل ایجاد می کند که با انتخاب برنامه Silence این میزان به 40 دسی بل نیز کاهش می یابد. طبقه یا سبدهای این مدل از نوع Max Flex Pro می باشند و می توانید پایه های درون آن را بسته به نیاز خود تنظیم نمایید. سبد یا طبقه وسط آن نیز مجهز به سیستم RackMatic است و می توانید ارتفاع آن را با توجه به اندازه ظروف تغییر دهید. شما می توانید در این مدل از انواع مختلف مواد شوینده سازگار از قبیل قرص، پودر یا مایع شونده استفاده کنید.

این محصول به دلیل برخورداری از تکنولوژی Zeolith Drying جزو ماشین ظرفشویی PerfectDry بوش محسوب می شود و ظروف را بهتر خشک می کند. ماشین ظرفشویی مذکور دارای 9 برنامه شستشوی مختلف است که می توانید با توجه به نیاز خود برنامه مناسب را انتخاب کرده یا برنامه شستشوی مورد نظر جدید را از طریق موبایل هوشمند دانلود نمایید. سعی کنید برنامه شستشوی را با توجه به نوع ظروف انتخاب نمایید چون در هر برنامه دما و میزان سختی آب متفاوت است. این ماشین ظرفشویی بوش به جز برنامه های شستشو، چندین قابلیت دیگر نیز دارد که می توانید با توجه به نیاز خود از آن ها استفاده نمایید. به عنوان مثال قابلیت ExtraDry به خشک شدن بهتر ظرف ها پس از شستشو کمک می کند. ماشین ظرفشویی هوشمند بوش SMS8ZDW48M مجهز به تکنولوژی وای فای (WiFi) است و می تواند به صورت بی سیم به شبکه یا اینترنت متصل شود. همچنین این محصول از برنامه Home Connect پشتیبانی می کند و قابلیت Remote Start دارد. در نتیجه شما می توانید با نصب برنامه مذکور بر روی موبایل هوشمند (اندرویدی و آی او اس) خود، ماشین ظرفشویی را از راه دور روشن نمایید.

SMS6ZCW08Q

ظرفشویی بوش SMS6ZCW08Q

مشخصات کلی
سال عرضه 2022
کشور سازنده آلمان
نوع موتور اکو سایلنس درایو (EcoSilence Drive)
تعداد برنامه 6
تعداد طبقات 3
ظرفیت 14 نفره

ماشین ظرفشویی بوش SMS6ZCW08Q رنگ سفید، جزو ماشین ظرفشویی های 2022 و با عنوان سری 6 زئولیت دار و ساخت کشور آلمان می‌باشد. از فناوری زئولیت با مواد معدنی برای خشک کردن ظروف استفاده می شود. این محصول به دلیل برخورداری از تکنولوژی Zeolith Drying جزو ماشین ظرفشویی PerfectDry بوش محسوب می شود و ظروف را بهتر خشک می کند. این ماشین ظرفشویی دارای سه طبقه و ظرفیت 14 نفره می باشد و برای خانواده های متوسط و پر جمعیت گزینه ی بسیار مناسبی است. ماشین ظرفشویی سه سبد بوش SMS6ZCW08Q مجهز به موتور EcoSilence Drive می‌باشد. از ویژگی های موتور اکو سایلنس درایو می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی، راندمان بالا و صدای کم اشاره کرد.

می‌توانید این محصول را هم به صورت توکار (کابینتی) و هم به صورت روکار (مبله) نصب کنید. جنس بدنه این ظرفشویی از استیل ضد زنگ است و کیفیت ساخت عالی و مقاومی دارد. صفحه نمایش در این ظرفشویی از نوع سگمنتی است و می‌توانید با استفاده از آن تنظیمات ماشین ظرفشویی را انجام دهید. از طبقه بالایی دستگاه که به آن VarioDrawer گفته می‌شود می‌توانید برای قرار دادن کارد و قاشق و چنگال استفاده کنید، سبد وسط برای  قرار دادن ظروف متوسط و سبد آخر و پایینی را هم برای شستشوی ظروف بزرگ تر می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. ماشین ظرفشویی مذکور دارای 6 برنامه شستشوی مختلف است که می توانید با توجه به نیاز خود برنامه مناسب را انتخاب کرده یا برنامه شستشوی مورد نظر جدید را از طریق موبایل هوشمند دانلود نمایید. همچنین از برنامه ی Home Connect نیز پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد ماشین ظرفشویی هوشمند خود را از طریق این برنامه کنترل و مدیریت کنید.

SMS46M

ظرفشویی بوش SMS46MI20M

ماشین ظرفشویی بوش SMS46MI20M

مشخصات کلی

سال تولید 2020
کشور سازنده المان
نوع موتور اکو سایلنس درایو (EcoSilence Drive)
تعداد برنامه 7
تعداد طبقات  3
ظرفیت 14 نفره

ماشین ظرفشویی بوش SMS46MI20M سری 4 جزو ماشین ظرفشویی های 2020 بوش به حساب می آید که ظرفیت 14 نفره دارد و برای استفاده خانواده های پر جعیت نیز مناسب می باشد.در این مدل از موتور اکو سایلنس درایو (EcoSilence Drive) استفاده شده است. موتور مذکور از نوع بدون برس می باشد و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، نسبت به مدل های قدیمی صدای کمتر و بازدهی بیشتری نیز دارد. این محصول جزو ماشین ظرفشویی های SilencePlus بوش محسوب می شود و در حین کار صدای کمی دارد. ماشین ظرفشویی پیش روی شما مجهز به 7 برنامه شستشو است. در هر برنامه شستشو، دما و میزان سختی آب فرق دارد و شما می توانید بسته به نیاز خود برنامه مناسب را انتخاب نمایید. اگر از برنامه شستشوی Silence استفاده کنید صدای آن از حالت عادی نیز کمتر می شود که استفاده از این برنامه برای شستشوی ظروف در شب پیشنهاد می شود.

ماشین ظرفشویی مذکور قابلیت HygienePlus نیز دارد که با فعال نمودن آن شستشو با دمای بسیار بالا انجام می شود تا ظروف به صورت کاملا بهداشتی شسته شوند. این ظرف شویی به لطف سنسور آکوا (AquaSensor) توانایی تشخیص میزان کثیفی آب و ظروف را دارد. این ماشین ظرفشویی نقره ای بوش ممکن است در بازار با رنگ اینوکس نقره ای (Silver Inox) نیز معرفی شود که فرقی ندارد و در واقع یکسان می باشند و همچنین این مدل در رنگ سفید نیز تولید شده است. این محصول به صورت روکار طراحی شده است اما شما می توانید با باز نمودن بخش بالایی ظرفشویی، آن را به صورت توکار نیز نصب نمایید. بوش درب این مدل را از جنس استیل ضد زنگ (Stainless Steel) ساخته است که قابلیت Anti-Fingerprint دارد و اثر انگشت روی آن باقی نمی ماند. محفظه داخلی این محصول کیفیت ساخت بالایی دارد و از جنس استیل ضد زنگ می باشد که در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است.

SMS46N

ظرفشویی بوش SMS46NW01B

مشخصات کلی

سال تولید 2019
کشور سازنده المان
نوع موتور اکو سایلنس درایو (EcoSilence Drive)
تعداد برنامه 7
تعداد طبقات  3
ظرفیت 13 نفره

ماشین ظرفشویی بوش SMS46NW01B رنگ سفید یکی از ماشین ظرفشویی های 2019 و سری 4 بوش می باشد.مونتاژ ترکیه این محصول وارد بازار کشور ایران شده و موجود میباشد. این ماشین ظرفشویی دارای ظرفیت 13 نفره است و به همین دلیل برای خانواده هایی با جمعیت زیاد نیز کاملا مناسب می باشد. محصول فوق مجهز به موتور اکو سایلنس درایو می باشد که از نوع بدون برس است. موتور EcoSilence Drive برخلاف موتور های معمولی قدیمی در حین کار صدای کمتری دارد. همچنین موتور مذکور بازدهی بیشتری دارد و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند تا هزینه های شما نیز کاهش یابد. دارای 3 طبقه و 1 سبد کوچک (مخصوص قاشق و چنگال) است. این ظرفشویی دارای نگهدارنده مخصوص لیوان های پایه دار (Stemware Holder) است و همچنین از طبقه یا سبد بالا (Extra Space 3rd Basket) مخصوص قرارگیری قاشق، چنگال و ظروف کوچک نیز برخوردار است.

این ظرفشویی دارای 7 برنامه شستشو است و شما می توانید بسته به نیاز خود برنامه مناسب را انتخاب نمایید. یکی از برنامه های آن برنامه Glass میباشد که در این برنامه دمای آب پایین تر از برنامه های دیگر است تا به ظروف شیشه ای و ظریف شما آسیبی نرسد. همچنین از برنامه Intensive می توانید برای شستشوی ظروف بسیار کثیف یا ظروفی که چند روز شسته نشده اند استفاده کنید. با انتخاب قابلیت HygienePlus در ماشین ظرفشویی مذکور، ظروف با دمای بالاتر و به مدت طولانی تری شسته می شوند تا کاملا تمیز و بهداشتی شسته شوند. بوش این مدل را در 3 رنگ سفید، مشکی و نقره ای به صورت روکار طراحی کرده است اما شما می توانید با باز کردن و برداشتن بخش بالایی ظرفشویی، آن را به صورت توکار نیز نصب نمایید.

نکاتی که باید در خرید، نگهداری و استفاده از ماشین ظرفشویی رعایت کنید.

    • از نكات بسيار مهم در انتخاب ماشين ظرفشويی ميزان مصرف انرژی A است كه بهتر است نوع كم مصرف آن انتخاب شود.
    • بهتر است دستگاهی را انتخاب كنيد دارای عايق صوتی باشد تا سر و صدای ناشی از شستشوی ظروف را به بيرون انتقال ندهد.
    • مدل‌هایی که قابلیت شناسایی میزان کثیفی ظروف و حجم ظروف داخل دستگاه را دارا هستند، بهترین گزینه برای انتخاب خانواده‌‌ها است؛ چون با استفاده از این موارد به طور اتوماتیک میزان انرژی دستگاه تنظیم شده و باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.
    • از قرار دادن ظروفی که باقیمانده غذا بر روی آن مانده در داخل دستگاه خودداری کنید و حتماً قبل از گذاشتن ظروف در داخل ماشین ظرفشویی آن‌ها را با یک دستمال یا با آبکش کردن سریع پاک کنید.
    • هنگام شست و شو با ماشین ظرفشویی به هیچ عنوان از مواد سفید کننده در داخل ماشین ظرفشویی استفاده نکنید.
    • قرص ظرفشویی یا پاک کننده‌ای را که با دستگاه شما همخوانی دارد خریداری و استفاده کنید .
    • بیشتر از حجم ماشین داخل آن ظرف نگذارید تا باعث ایجاد اختلال در روند شستشو و گردش آب نشود.
    • پس از اتمام کار ماشین ظرفشویی، فیلتر آن را تمیز کنید تا عملکرد آن در دفعات بعدی شستشو بالاتر برود.

در جدول زیر لیست کلی از ظرفشویی‌ها را مشاهده می‌کنید:

مـــدلبرندسالظرفیت شستشونوع موتورتعداد طبقاتتعداد برنامه شستشو
325ال جی202014 نفرهدایرکت درایو اینورتر310
425ال جی201814 نفرهدایرکت درایو اینورتر310
512ال جی201814 نفرهدایرکت درایو اینورتر29
532ال جی202014 نفرهدایرکت درایو اینورتر210
DF425HSSال جی202014 نفرهدایرکت درایو اینورتر310
DW60A8050FGسامسونگ202314 نفرهدیجیتال اینورتر38
5070سامسونگ201714 نفرهدیجیتال اینورتر37
SMS46MI20Mبوش202014 نفرهاکو سایلنس درایو37
SMS46NW01Bبوش201913 نفرهاکو سایلنس درایو37
SMS8YCI01Eبوش202114 نفرهاکو سایلنس درایو39
SMS6ECI03Eبوش202013 نفرهاکو سایلنس درایو37
SMS8ZDW48Mبوش202113 نفرهاکو سایلنس درایو39
SMS8YCI03Eبوش202214 نفرهاکو سایلنس درایو38
SMS8ZDW48Qبوش202213 نفرهاکو سایلنس درایو38
SMS4ECI26Mبوش202214 نفرهاکو سایلنس درایو36
SMS6ZCW08Qبوش202214 نفرهاکو سایلنس درایو36
SMS6ZCI00Gبوش202214 نفرهاکو سایلنس درایو36

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 4.1]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *