ارزان ترین تلویزیون های 4k

ارزان ترین تلویزیون های 4k بازار در سال 1402

گاهی اوقات مغازه داران برای جلب مشتری بیشتر، از واژه‌هایی همچون تخفیف و یا ارزان استفاده می‌کنند که می‌تواند جنبه افراطی هم داشته باشد؛ مثلاً مغازه‌هایی هستند که در چهار فصله سال، بر روی سر درب آنها واژه تخفیف جا خوش کرده و در عین حال مشتری در حین خرید از مزایای خاصی هم بهره نمی‌برد. از کلمه یا عبارت ارزان و ارزان قیمت نیز می توان برداشت های زیادی داشت؛ گاهی ارزان به جنس هایی گفته می شود که نسبت به سایر برندها کیفیت برابری دارند و با قیمت کمتری به فروش می‌رسند و گاهی نیز یک محصول نسبت به دیگر اجناس از کیفیت پایین تری برخوردار است و به تبع قیمت کمتری نیز دارد اما به اشتباه از واژه ارزان برای آنان در جامعه استفاده می شود که در عوام بیشتر به اجناس بُنجُل شناخته می‌شوند تا ارزان؛ بنابراین در هنگام خرید باید دقت بیشتری به خرج دهیم تا این محصولات را از هم تشخیص دهیم. برای راهنمایی بیشتر ما در این مطلب به بررسی ارزان ترین تلویزیون های 4k بازار می پردازیم.

تلویزیون 4k چیست؟

ارزان ترین تلویزیون های 4k

امروزه کمتر کسی هست که کلمه فورکا- 4k یا رزولوشن را در رابطه با کیفیت تصویر تلویزیون ها نشنیده باشد. UHD 4K یک تکنولوژی است که در سال 2014 شرکت ال جی برای اولین بار اقدام به تولید تلویزیون‌های 4k با رزولوشن 3840×2160 کرد. قابلیت 4k تحول بزرگی را در صفحه نمایش تلویزیون‌ها به وجود آورد. در واقع رزولوشن 4k وضوح بالاتری را نسبت به تلویزیون‌‌های فول اچ دی یا همان وضوح 1080p به نمایش می‌گذارد. از دلایل انتخاب نام 4k برای این نوع تلویزیون‌ها این است که پیکسل تلویزیون‌های 4k چهار برابر پیکسل تلویزیون‌های فول اچ دی است که در نهایت تصاویری واضح‌تر را به نمایش می‌گذارد. همچنین رزولوشن تلویزیون‌های 4k دو برابر رزولوشن تلویزیون‌های فول اچ دی است. کیفیت تصویر 4K از دو برابر کردن وضوح Full HD یـا همان 1080 هم در طول و هم در عرض به دست می‌آید یعنی تعداد پیکسل‌های 4K چهار برابر Full HD می‌باشد که به همین دلیل از عدد 4 در آن استفاده شده است. تلویزیون‌های 4K علاوه بر اینکه جزئیات بیشتری را به نمایش می‌گذارند از طیف رنگی بهتری نیز برخوردار هستند. 2160×3840 پیکسل اندازه استاندارد تلویزیون های 4K بوده که گاهی به جای آن از عبارت‌هایی همچون UHD ،ULTRA HD و یا 2160 استفاده می‌کنند. در واقع هر قدر وضوح صفحه نمایش شما بالا‌تر باشد، قادر به دیدن جزئیات بیشتری هستید که در نتیجه آن تصاویری واقعی‌‌تر به نمایش در می‌آیند. کیفیت 4K از استانداردهای جدیدی در سرعت رفرش تصویر یا Frame Rate و فضای رنگ‌ها بهره می‌برد. به این معنا که دامنه رنگ بیشتر و دقت بالاتری را در رنگ‌ها ایجاد می‌کند. همچنین سرعت نمایش تصاویر در آن بیشتر بوده و برابر با 120 فریم در ثانیه است؛ یعنی در یک ثانیه از یک فیلم با وضوح 4K تعداد 120 عکس در مقابل چشمان شما به نمایش درخواهد آمد. فناوری 4K توانسته دنیای مجازی را بیش از همیشه به دنیای واقعی نزدیک کند؛ اما توجه داشته باشید صرفاً داشتن یک صفحه نمایش 4K به این معنا نیست که شما تصاویر با کیفیت‌تری می‌بینید بلکه محتوای شما نیز باید از کیفیت 4K برخوردار باشد.

ارزان ترین تلویزیون 4k سامسونگ

در کل تلویزیون های 4k سامسونگ وضوح بالاتری را نسبت به تلویزیون‌‌های فول اچ دی یا همان وضوح 1080p به نمایش می‌گذارند. طبیعتاً تلویزیون‌های 4k در مقایسه با تلویزیون‌های فول اچ دی قیمت بالاتری دارند. بیشتر تلویزیون‌ها در سایزهای پایین از کیفیت تصویر 4k برخوردار نیستند اما اکثراً تمامی تلویزیون‌های بالا رده با سایزهای بالا از کیفیت تصویر 4k بهره می‌برند. ما در این قسمت ارزان‌ترین تلویزیون 4k سامسونگ را  خدمت شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید انتخابی مناسب مطابق با هزینه و انتظاراتتان داشته باشید.

AU7000

تلویزیون سامسونگ AU7000

امتیاز کلی: 7.6

امتیاز فیلم: 8.2

نمایش تلویزیون: 7.3

ورزش: 7.1

بازی های ویدیویی: 7.7

فیلم اچ دی آر: 7.4

بازی اچ دی آر: 7.6

مانیتور: 7.1

AU7000 یکی از تلویزیون‌های کمپانی سامسونگ در سال ۲۰۲۱ بوده و جزو سری 7 می باشد که دارای پنل VA با کیفیت تصویر 4K و رزولوشن ۳۸۴۰x۲۱۶۰ است، که محتواها را با سرعت رفرش ۶۰ هرتز برای شما به تصویر خواهد کشید. AU7000 ظاهری مشابه با سری پیشین خود داشته ولی از ضخامت به مراتب کمتری برخوردار است که می‌تواند زیبایی و آراستگی فوق‌العاده‌ای به منزل شما ببخشد؛ این سری از تلویزیون‌های سامسونگ، مقرون به صرفه بوده و بسته به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید از امکانات بسیار خوبی بهره‌مند خواهید شد. البته ناگفته نماند این مدل جزو ارزان‌ترین تلویزیون‌های عرضه شده به بازار در سال ۲۰۲۱ از برند سامسونگ محسوب می‌شود.صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) برخوردار است و به کمک تکنولوژی One Billion Color توانایی تولید حدود 1 میلیارد رنگ مختلف را دارد. همچنین به کمک تکنولوژی PurColor رنگ های غنی و زنده تری تولید می شود و باعث می شود تا کیفیت تصویر بهتری را شاهد باشید.

تلویزیون AU7000 از درگاه‌های ارتباطی کمتری نسبت به AU8000 برخوردار بوده و کاربر قادر است تنها از سه درگاه HDMI و یک درگاه USB بهره‌مند شود، که این مقدار کم USB شاید گاهی اوقات کاربر را با مشکل مواجه کند. البته قلب تپنده این تلویزیون Crystal Processor 4K بوده که قادر است به کمک صفحه نمایش کریستالی آن تصاویر خوبی را به نمایش بگذارد. این تلویزیون از قابلیت BT HID و USB HID برخوردار است و شما می توانید موس و کیبورد بی سیم یا حتی با سیم خود را به تلویزیون متصل کنید و کارهای خود را راحت تر انجام دهید. همچنین دارای قابلیت Remote Access است و به شما اجازه می دهد تا تلویزیون را از طریق شبکه به کامپیوتر راه دور متصل کرده و به اصطلاح ریموت کنید و کارهای خود را از طریق تلویزیون انجام دهید.در کل می‌توان گفت تلویزیون سامسونگ AU7000 یکی از مدل‌های مناسب جهت تماشای فیلم و استفاده‌های روزمره بوده ولی اگر توانایی پرداخت هزینه بیشتری را دارید به شما توصیه می‌‍‌کنم نیم نگاهی به مدل AU8000 داشته باشید.

BU8000

تلویزیون سامسونگ BU8000

امتیاز کلی: 7.6

امتیاز فیلم: 8.4

نمایش تلویزیون: 7.4

ورزش: 6.8

بازی های ویدیویی: 7.7

فیلم اچ دی آر: 7.9

بازی اچ دی آر: 7.7

مانیتور: 6.8

BU8000 از دیگر تلویزیون‌های میان‌رده‌ای بوده که سامسونگ در سال 2022 معرفی کرده و دارای امکانات وقابلیت‌های مقبول و قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای است. نمونه این محصول نیز در سال 2021 با نام AU8000 نیز به بازار معرفی شد که امکانات نسبتا خوبی داشته و از نمونه‌های پرفروش این کمپانی به حساب می‌آمد. این تلویزیون با مونتاژ مصر وارد بازار ایران شده است. صفحه نمایش این محصول از رفرش ریت 60 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی Auto Motion Plus و Motion Rate 120 صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند. در سال 2022 نیز این مدل جدید فروش فوق‌العاده‌ای را از آن خود کرده چون به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند مناسب هر محیطی باشد. یکی دیگر از این ویژگی‌های فوق‌العاده در این تلویزیون صفحه نمایش کریستالی آن است که رنگ مشکی را به شکل فوق‌العاده ای یک نواخت ارائه می‌دهد و همین موجب می‌شود که HDR در این تلویزیون تصویر را در بهترین حالت قرار دهد، به خصوص زمان‌هایی که تابش نور به شکلی دید مخاطب را در هنگام نمایش کاهش می‌دهد، این صفحه نمایش کرستالی مانع آن می‌گردد و عملکرد تلویزیون را بهتر می‌کند. این تلویزیون برای بازی با کنسول های نسل نهم گزینه عالی نیست اما برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم می تواند گزینه خوبی باشد. این تلویزیون تنها 3 سانتی متر ضخامت دارد که در هنگام قرار دادن روی دیوار جذابیت فوق العاده ای ایجاد می کند.

قابلیت دیگری که در این تلویزیون می‌تواند مورد توجه باشد وجود سیستم عامل نسخه 6.5 تایزن است که در سال 2022 ارائه شده که کاربر با استفاده از آن دسترسی بهتری به بازی‌ها و برنامه‌های آن از طریق درگاه‌های ارتباط با اینترنت وایفا و LAN دارد و می‌تواند اوقات فراغت بی‌نظیری را برای مخاطب فراهم سازد. همچنین تراکم پیکسلی در این تلویزیون بسیار مطلوب ارائه شده است به گونه‌ای که برای کیفیت تصویر 4K در آن از رزولوشنی با ابعاد 3840×2160 پیکسل پشتیبانی شده است. در نظر داشته باشید سامسونگ با ارائه پردازنده تصویری از نوع Crystal 4K امکانی به وجود آورده که تصاویر قدیمی و کم کیفیت را می‌تواند به راحتی ارتقا دهد تا کاربر از دیدن آن لذت برد.

BU8500

تلویزیون سامسونگ BU8500

امتیاز کلی: 7.7

امتیاز فیلم: 8.5

نمایش تلویزیون: 7.6

ورزش: 6.9

بازی های ویدیویی: 7.8

فیلم اچ دی آر: 8.0

بازی اچ دی آر: 7.8

مانیتور: 6.9

تلویزیون سامسونگ BU8500 یک تلویزیون هوشمند از سری 8 تلویزیون سامسونگ در سال 2022 و   (3840 * 2160) HDR است که در اندازه های صفحه نمایش از 43 تا 75 اینچ عرضه می شود. یک تلویزیون میان رده 4K HDR است که کیفیت تصویر عالی، ویژگی‌های گسترده، تاخیر ورودی بسیار کم و پشتیبانی از تمامی سرویس‌های پخش اصلی را به لطف یک پلتفرم هوشمند جامع ارائه می‌دهد. این تلویزیون از محصولات ارتقا داده شده سری AU از شرکت سامسونگ است که در سال 2022 با نام اختصاری سری BU در بازارهای جهانی عرضه شده که یقینا با توجه به امکانات و قابلیت‌های موجود آن از بهترین‌ها أر بین تلویزیون های میان رده این کمپانی به شمار می‌آید. از یک پنل ال سی دی 50 هرتزی VA با نور پس زمینه LED مستقیم استفاده می کند، سیستم عامل تایزن سامسونگ را اجرا می کند و از HDR10، HLG و HDR10+ پشتیبانی می کند. تمام پلتفرم‌های اصلی پخش محتوا به علاوه تعدادی از ویژگی‌های مرتبط با کنسول بازی نسل هشتم در آن موجود می باشد. سامسونگ BU8500 نمونه کاملی از صرفه جویی در مقیاس است، زیرا دارای سطح کیفیت ساختی است که از قیمت مقرون به صرفه آن فراتر می رود. دارای قدرت خروجی صدا 20 وات و 3 عدد پورت HDMI 2.0 می باشد. تلویزیون Q60B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد. 

در این محصول از تکنولوژی Auto Motion Plus بهره گرفته شده تا صحنه های سریع به صورت واضح نمایش داده شوند و از تاری آن ها جلوگیری گردد. علاوه بر آن، سامسونگ قابلیت جدیدی را در این تلویزیون به کار برده که LED Clear Motion نام دارد و وظیفه تنظیم نور پس زمینه و نمایش تصاویر و صحنه های سریع به صورت روان و صاف را بر عهده دارد. اما اگر به تلویزیون بهتری نیاز دارید، پیشنهاد می کنم  به سراغ تلویزیون سامسونگ Q60B بروید.

CU7000

تلویزیون سامسونگ CU7000

امتیاز کلی: 6.7

امتیاز فیلم: 7.0

نمایش تلویزیون: 6.4

ورزش: 6.6

بازی های ویدیویی: 7.2

فیلم اچ دی آر: 6.6

بازی اچ دی آر: 6.6

مانیتور: 7.2

CU7000 از تلویزیون‌های میان‌رده‌ای سری 7 بوده که سامسونگ در سال 2023 معرفی کرده و دارای امکانات وقابلیت‌های مقبول و قیمت بسیار مقرون به‌صرفه‌ای است.تلویزیون CU7000 یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌های کریستال 4K سامسونگ به حساب می‌آید. این تلویزیون برای استفاده خانگی و روزمره جهت تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است. تلویزیون سامسونگ CU7000 دارای صفحه نمایش Crystal با کیفیت تصویر 4K است. تلویزیون 4K سامسونگ CU7000 مجهز به پردازشگر تصویر Crystal Processor 4K است. پردازنده مذکور به کمک تکنولوژی 4K Upscaling می‌تواند حتی محتوایی که رزولوشن پایینی دارند را در حد کیفیت تصویر 4K به بیننده نمایش دهد. همچنین محصول فوق دارای قابلیت Film Mode بوده که فریم صحنه‌ها را افزایش می‌دهد و محتوای بهتری را به شما نمایش می‌دهد. تلویزیون مذکور فاقد پورت HDMI 2.1 است و تنها دارای 3 پورت HDMI 2.0 می‌باشد و حداکثر امکان پخش کیفیت تصویر 4K@60Hz را دارد. به طور کلی محصول مورد بررسی یک تلویزیون گیمینگ به حساب نمی‌آید اما دارای قابلیت بازی یا Auto Game Mode می‌باشد که در هنگام اتصال کنسول بازی به تلویزیون به لطف تکنولوژی ALLM به طور خودکار تأخیر ورودی را کاهش می‌دهد.

تلویزیون هوشمند سامسونگ CU7000 به جدیدترین نسخه از سیستم عامل تلویزیون‌های سامسونگ یعنی تایزن 7 (Tizen 7) مجهز می‌باشد. این سیستم عامل قابلیت نصب برنامه دارد و شما تنها می‌توانید برنامه‌های مربوط به این سیستم عامل را روی آن نصب نمایید و امکان نصب برنامه‌های سیستم عامل اندرویدی و یا سیستم عامل‌های دیگر روی آن وجود ندارد. محصول فوق قابلیت اتصال گوشی هوشمند اندرویدی یا iOS به تلویزیون را دارد. شما می‌توانید علاوه بر پخش محتوا، صفحه نمایش گوشی هوشمند خود را نیز به تلویزیون منتقل کرده و مشاهده کنید. به لطف وجود قابلیت Tap View در محصول فوق می‌توانید به آسانی با نزدیک کردن موبایل گلکسی خود به تلویزیون، محتوا و یا تصویر صفحه نمایش خود را روی تلویزیون پخش نمایید. این مدل به صورت دو طرف و دو شاخه طراحی شده است. شما می توانید با خرید پایه دیوار مناسب تلویزیون خود را به دیوار نیز متصل نمایید. 

Q60B

تلویزیون سامسونگ Q60B

امتیاز کلی: 7.8 امتیاز فیلم: 8.6
نمایش تلویزیون: 7.6 ورزش: 7.0
بازی های ویدیویی: 7.9 فیلم اچ دی آر: 8.1
بازی اچ دی آر: 7.9 مانیتور: 7.0

تلویزیون سامسونگ Q60B QLED یکی از تلویزیون های سامسونگ در سری 6 سال 2022  است. این تلویزیون برای استفاده روزمره و تماشای فیلم به صورت حرفه ای گزینه مناسبی است. تلویزیون Q60B در واقع ارزان ترین تلویزیون 4K سامسونگ با صفحه نمایش QLED در سال 2022 محسوب می شود که با مونتاژ کشور مصر و مجارستان وارد کشور شده و در سایزهای 43 ، 55 ، 65 ، 75 و 85 اینچ موجود می باشد. این تلویزیون مجهز به پنل VA و رفرش ریت 60 هرتز است. تلویزیون مذکور دارای صفحه نمایش QLED با نور پس زمینه Edge LED است. از  پهنای باند HDMI 2.1 یا نرخ نوسازی متغیر (VRR) پشتیبانی می کند که اکثر مدل های QLED رده بالاتر از آن برخوردار هستند. با این حال، همچنان با پلتفرم هوشمند تایزن همراه است که استفاده از آن آسان است و تعداد زیادی برنامه برای دانلود در دسترس قرار داده است. همچنین این تلویزیون از فرمت های HDR10 و HLG پشتیبانی می کند، دارای قدرت خروجی صدا 20 وات است، مناسب کنسول بازی نسل هشتم می باشد و دارای 3 عدد پورت HDMI 2.0 می باشد. تلویزیون Q60B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد. 

تلویزیون Q60B برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی یا ورزش‌ها در اتاق‌های پرنور خوب است، زیرا دارای حداکثر روشنایی و کنترل انعکاس مناسب است و به دلیل عملکرد عالی در اتاق تاریک، برای بازی یا تماشای محتوای HDR مناسب است. این تلویزیون پایین تر از مدل Q70B QLED سامسونگ قرار دارد و جایگزین Q60A QLED سامسونگ از سال 2021 شده است. در صورتی که بودجه بیشتری دارید و علاوه بر استفاده معمولی و تماشای فیلم به دنبال تلویزیونی مناسب کنسول بازی نسل نهم هستید، ما تلویزیون سامسونگ Q70B را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر به دنبال تلویزیون ارزان قیمت تری هستید، می بایست به سراغ تلویزیون BU8500 بروید.

Q60A

تلویزیون سامسونگ Q60A

امتیاز کلی: 7.2

امتیاز فیلم: 6.9

نمایش تلویزیون: 7.7

ورزش: 7.3

بازی های ویدیویی: 7.2

فیلم اچ دی آر: 7.0

بازی اچ دی آر: 7.4

مانیتور: 7.4

تلویزیون سامسونگ Q60A از مدل‌های عرضه شده به بازار در سال 2021 بوده که به نوعی پایین‌رده‌ترین کیولد سامسونگ هم به حساب می‌آید. این تلویزیون برای  استفاده خانگی و معمولی و تماشای حرفه ای فیلم مناسب می باشد. مونتاژ کشور مصر می باشد و جزو سری 6 سامسونگ در سال 2021 است. یکی از مواردی که این مدل را با سایر تلویزیون‌های سامسونگ هم‌رده با آن متمایز می‌کند ضخامت ۴ سانتی‌متری آن بوده که در صورت نصب دیواری می‌تواند جلوه‌ای زیبا به محیط ببخشد. با اغماض می‌توان Q60A‌ را جزو تلویزیون‌های میان‌رده به حساب آورد که از امکانات مطلوب و قابل قبولی برخوردار است. توانایی نمایش رنگ مشکی به صورت عمیق این کیولد سامسونگ را یک گزینه مناسب برای اتاق‌‍‌های تاریک مبدل خواهد کرد. اگرچه سرعت رفرش ۶۰ هرتزی آن و عدم پشتیبانی از VRR این تلویزیون را برای استفاده به عنوان تلویزیون PS5 محدود می‌کند اما زمان پاسخگویی و تأخیر در ورودی استثنایی آن می‌تواند تجربه خوبی از بازی کردن را برای شما رقم بزند. تلویزیون مذکور دارای و قدرت خروجی صدا 20 وات می باشد و همچنین مناسب کنسول بازی نسل هشتم نیز می باشد.

از جمله نکات قابل توجه در مورد Q60A طراحی زیبا و بسیار شیک آن بوده که در کنار تکنولوژی کیولد به کار رفته در آن، می‌تواند هر نوع محتوایی را با وضوح بالا به نمایش بگذارد. پشتیبانی از فرمت +HDR10 می‌تواند در نمایش هر چه بهتر تصاویر با رنگ‌های دقیق و کیفیت عالی تأثیرگذار باشد؛ البته ناگفته نماند زاویه دید ضعیف، پای ثابت تلویزیون‌های دارای پنل VA بوده که این مورد در Q60A نیز دیده می‌شود. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q60A دارای سیستم عامل تایزن 6 می باشد و امکانات هوشمند بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد. این تلویزیون دارای ریموت کنترل هوشمند مدل TM2180E است. این ریموت کنترل دارای میکروفون داخلی است و از دستورات و جستجوی صوتی پشتیبانی می کند و شما می توانید بسیاری از کارها را تنها از طریق صدای خود انجام دهید. این ریموت کنترل شارژی است و شما می توانید آن را از طریق پورت USB-C شارژ کنید. چنانچه علاقمند هستید بیشتر با این مدل آشنا شوید از شما دعوت می‌کنم حتما به بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q60A مراجعه کنید.

Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70B

امتیاز کلی: 8.2

امتیاز فیلم: 8.8

نمایش تلویزیون: 7.6

ورزش: 7.6

بازی های ویدیویی: 8.7

فیلم اچ دی آر: 8.4

بازی اچ دی آر: 8.5

مانیتور: 8.1

 Q70B QLED یک تلویزیون با کیفیت 4k  از سری 7 در سال QLED 2022 سامسونگ است. این تلویزیون با مدل کامل QAQ70BAKXXT مونتاژ مصر و ویتنام (سفارش تایلند) وارد ایران شده و موجود می باشد. تلویزیون سامسونگ Q70B اساساً یک تلویزیون جذاب است که تقریباً  بر اساس این اصل ساخته شده است که تلویزیون های نازک تقاضای بیشتری دارند. قاب اطراف صفحه نمایش بسیار باریک است. Q70B گزینه بسیار جذابی برای نصب دیواری می باشد و ظاهر روی صفحه نمایش آن به طرز خوشایندی جمع و جور است. عملکرد خوبی برای اکثر استفاده‌ها مانند استفاده خانگی و گیمینگ و تماشای حرفه ای فیلم ارائه می‌کند. این تلویزیون دارای نرخ رفرش 120 هرتز بالا و زمان پاسخگویی مناسب است. . تلویزیون QLED سامسونگ  Q70B از نور پس زمینه Edge LED و پنل VA برخوردار می باشد. استفاده از پنل VA باعث شده است این تلویزیون رنگ های تیره را عمیق تر و واقعی تر نمایش دهد اما متاسفانه زاویه دید آن محدود تر است. شرکت سامسونگ از تکنولوژی جدید LED Clear Motion  در این محصول استفاده کرده است و به کمک آن می تواند نور پس زمینه را کنترل کرده و صحنه های سریع را واضح و روان نمایش دهد. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70B از سیستم عامل تایزن برخوردار است. فرقی نمی کند موبایل شما اندرویدی باشد یا iOS، می توانید آن را به صورت بیسیم به این تلویزیون متصل کنید، محتوای مورد نظر خود را روی تلویزیون به اشتراک بگذارید. تلویزیون مذکور در سایزهای 55 ، 65 ، 75 و 85 در بازار موجود است، همچنین دارای قدرت خروجی صدا 20 وات با دو کانال صدا است، مناسب برای کنسول بازی نسل نهم و دارای 4 عدد پورت HDMI 2.1 نیز می باشد.

در این تلویزیون نرخ نوسازی به شکل فوق‌العاده‌ای ارتقا یافته، و از 60 هرتز به 120 هرتز ارتقا داده شده است. گذشته از این درگاه‌های ارتباطی HDMI2.0 به HDMI2.1 ارتقا یافته‌اند و این تلویزیون به یک نمایشگر گیمینگ تبدیل شده است. اگر به تلویزیون گیمینگ بهتری نیاز دارید می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ Q80B بروید. اما اگر به دنبال تلویزیون ارزان تری برای مشاهده فیلم و سریال و استفاده خانگی و روزمره هستید، پیشنهاد ما تلویزیون سامسونگ Q60B می باشد.

Q80B

تلویزیون سامسونگ Q80B

امتیاز کلی: 7.7

امتیاز فیلم: 7.1

نمایش تلویزیون: 8.1

ورزش: 8.0

بازی های ویدیویی: 7.9

فیلم اچ دی آر: 7.1

بازی اچ دی آر: 7.9

مانیتور: 8.6

تلویزیون سامسونگ Q80B از محصولات سری 8 در سال 2022 می باشد.  تلویزیون Q80B از محصولات جدیدی است که نمونه آن با نام اختصاری Q80A در سال 2021 معرفی شده بود و اکنون  با پیشرفت‌های جدیدی در این تلویزیون مواجه هستیم که به بازار عرضه شده و مانند گذشته مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. تلویزیون Q80B یک تلویزیون 4K سامسونگ با صفحه نمایش QLED مناسب استفاده خانگی و معمولی، بازی و گیمینگ و تماشای حرفه ای فیلم است و با مونتاژ کشور مصر و اسلواکی وارد کشور شده و در سایزهای 50 ، 55 ، 65 ، 75 و 85 اینچ موجود می باشد. سامسونگ در این تلویزیون برای بهبود بخشیدن به تصاویر و صحنه‌های اکشن در کنسول‌های بازی و فیلم‌های هیجانی از نرخ نوسازی در تصویر 120 هرتز پشتیبانی کرده که می‌تواند برای گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای بسیار جالب توجه باشد. در کنار این‌ها صفحه نمایش QLED نیز مانند سری‌های 2021 تا حدودی رتبه بالای آن در سال 2022 کاسته و آن را به یک تلویزیون میان‌رده خوب تبدیل کرده است. همچنین این تلویزیون از فرمت های +HDR10 و HLG پشتیبانی می کند، دارای قدرت خروجی صدا 60 وات است، مناسب کنسول بازی نسل نهم می باشد و دارای 4 عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون Q80B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد. 

در کنار این فناوری‌ها وجود رابط‌های کاربری متعدد مانند HDMI و USB یکی از ضروری‌ترین نیاز کاربران را به خوبی پاسخگو بوده است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. تلویزیون فوق یک مدل کاملا مشابه با نام Q83B نیز دارد که در رنگ محصول و برخی از ویژگی ها با آن متقاوت است، سامسونگ این مدل را برای مناطق خاصی (کشور دانمارک، نروژ، سوئد و فنلاند) که به اسکاندیناوی معروف هستند عرضه کرده است که در مقایسه با تلویزیون گفته شده سیستم صوتی و Local Dimming بهتری دارد. در صورتی که به یک تلویزیون ارزان قیمت تر برای تماشای حرفه ای فیلم یا انجام بازی هستید، می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ Q70B بروید. اما اگر به تلویزیون مینی ال ای دی یا Neo QLED برای تماشای فیلم و انجام بازی بصورت حرفه ای نیاز دارید، ما تلویزیون سامسونگ QN85B را به شما پیشنهاد می کنیم. البته اگر به دنبال یک تلویزیون لوکس نیز هستید، می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ LS03B بروید که از سری فریم بوده و تفاوت های زیادی با این تلویزیون دارد.

ارزان ترین تلویزیون 4k ال جی

کیفیت بالای تلویزیون‌های 4K باعث شده تا این محصولات در بالاترین حد پیشنهادات، فروشندگان به خریداران باشد تا دیگر نیازی به تعویض دوباره آن در سال‌های آتی نداشته باشید. البته قیمت تلویزیون 4K نسبت به تلویزیون‌های FULL HD مقداری بالاتر است که طبیعی است. پس اگر قصد خرید یکی از تلویزیون‌های ال جی را با بودجه کم دارید بدون شک خرید یکی از این مدل‌های زیر می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در نظر داشته باشید بیشتر تلویزیون‌ها در سایزهای پایین کیفیت 4K ندارند اما ال جی تنوع بیشتری در این زمینه دارد. در ادامه ارزان‌ ترین تلویزیون‌های 4K ال جی را بر اساس از قیمت بالا تا ارزان ترین قیمت دسته بندی کرده‌ایم تا کسانی که تمایل به خرید یک تلویزیون با کیفیت 4K و هزینه کمی دارند بتوانند به راحتی مدل مورد نظرشان را انتخاب و خریداری نمایند.

UQ8000

تلویزیون ال جی UQ8000

امتیاز کلی : 7.2 امتیاز فیلم : 7.4
بازی های ویدیویی: 7.2 فیلم اچ دی آر : 6.6
نمایش تلویزیون : 7.4
ورزش : 7.0
بازی اچ دی آر : 7.3
مانیتور :7.8

مدل UQ8000 یکی میان‌رده‌های ال جی در سال 2022 بوده که توسط این کمپانی معرفی شده است و مونتاژ کشور مصر میباشد. تلویزیون فورکی (4K) ال جی UQ8000 رزولوشن 3840×2160 پیکسل دارد و می تواند محتوای 4k را به راحتی نمایش دهد. ال جی این محصول را به نسل پنجم پردازشگر تصویر آلفا 5 مجهز کرده است که به کمک تکنولوژی 4k Upscaler، علاوه بر افزایش رزولوشن محتوای ورودی، نویز تصاویر را نیز کاهش می دهد تا همه چیز را با کیفیتی نزدیک به 4k و با بیشترین جزئیات ممکن مشاهده کنید.این تلویزیون امکان پخش محتوای HDR با فرمت های HLG و HDR10 Pro را دارد و به لطف تکنولوژی Active HDR، اینگونه محتوا را با بهترین کیفیت ممکن نمایش می دهد.

با تمام اینها باید گفت تلویزیون پیش روی شما یک تلویزیون گیمینگ حرفه ای به حساب نمی آید ولی می توانید از آن به عنوان صفحه نمایش کنسول های نسل 8 مانند PS4، PS4 Pro یا Xbox One استفاده کنید. اما اگر به دنبال یک تلویزیون گیمینگ حرفه ای برای کنسول نسل 9 خود هستید، باید به سراغ سایز 86 اینچ این مدل بروید.این تلویزیون در چندین اندازه از 43 تا 86 اینچ در دسترس است و همچنین این تلویزیون از بالاترین سطح سیستم عامل‌های webOS برخوردار است که می‌تواند بسیار جذاب و سرگرم کننده باشد. این سیستم عامل به واسطه پردازنده چهار هسته‌ای α5 Gen5 AI 4K نسل پنجمی ال جی که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد به راحتی برنامه‌ها را پردازش و اجرا کند. گذشته از این ال جی با استفاده از صفحه نمایش LED و قرار دادن پنلی از نوع IPS بر روی آن امکان نمایش گروهی را برای شما بسیار لذت بخش‌تر کرده چون پنل IPS موجود زاویه دید گسترده‌تری بر روی آن بخشیده است.این در حالی است که نسبت کنتراست در آن تا حدودی ضیف‌تر و ممکن است در محیط‌های تاریک روشنایی تلویزیون نرمال نباشد و تصاویر دلچسپ و آن گونه که می‌خواهید ارائه نشود. صدا نیز از دو کانال صوتی 10 واتی در توان 20 وات صدا ارائه می‌شود. این تلویزیون دارای 3 پورت HDMI 2.0 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@60Hzاست.

در صورتی که به دنبال یک تلویزیون ارزان قیمت تر برای استفاده معمولی و تماشای فیلم و سریال هستید، می توانید به سراغ تلویزیون ال جی UQ7500 بروید. اما اگر به یک تلویزیون با کیفیت تر جهت استفاده روزمره و تماشای فیلم احتیاج دارید، ما تلویزیون ال جی UQ9000 را به شما پیشنهاد می کنیم.

NANO75 2021

 تلویزیون ال جی NANO75

 

امتیاز کلی : 6.6 امتیاز فیلم : 5.9
بازی های ویدیویی : 6.5 فیلم اچ دی آر : 5.6
نمایش تلویزیون : 7.3
ورزش : 7.0
بازی اچ دی آر : 6.7
مانیتور : 7.9

این تلویزیون از سری محصولات NanoCell شرکت ال جی است که در در هنگام اجرای کنسول‌های بازی دارای نرخ نوسازی فوق‌العاده 10.1میلی ثانیه است. در نظر داشته باشید در این تلویزیون از نسخه 6 سیستم عامل webOS استفاده شده که بسیار روان‌تر و کاربردی‌تر از نسخه قدیمی آن است. گذشته از آن در این تلویزیون مانند همه نمایشگرهای نانوسل از پنل IPS استفاده شده که دارای زاویه دید مناسبی بوده اما شاید نسبت کنتراست آن چنگی به دل نزند. تلویزیون نانوسل ال جی NANO75 دارای نور پس زمینه Direct LED است اما متاسفانه تکنولوژی Local Dimming ندارد. تلویزیون مذکور صفحه رفرش ریت 60 هرتز داشته و توانایی نمایش رزولوشن و کیفیت تصویر 4K@60Hz را دارد. همچنین صفحه نمایش آن دارای عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) می باشد و به کمک تکنولوژی Wide Color Gamut از نوع Nano Color طیف گسترده ای از رنگ های زنده و طبیعی را تولید می کند.دارای 2 پورت USB 2.0 برای اتصال حافظه جانبی و 3 پورت HDMI 2.0 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@60Hz نیز میباشد.

همچنین شرکت کره‌ای ال جی در این تلویزیون با بهره گرفتن از پردازنده تصویر α7 Gen4 AI 4K تصاویر دریافتی را در بالاترین کیفیت با رزولوشن 3840X2160  ییکسل ارائه می‌دهد. این محصول با پشتیبانی از رزولوشن و کیفیت تصویر 4K@60Hz برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم و بازی به صورت غیر حرفه ای گزینه مناسبی می باشد.ال جی برای بالا بردن نسبت کنتراست تصویر از قابلیت DR Dynamic Tone Mapping استفاده کرده است. این تلویزیون دارای سیستم صوتی 2 کاناله است و بلندگوهای آن در مجموع توان خروجی صدای 20 وات دارند.

NANO80 2021

 تلویزیون ال جی NANO80 2021

امتیاز کلی: 6.6

امتیاز نمایش: 5.9

نمایش تلویزیون: 7.3

ورزش: 7.0

بازی های ویدیویی: 6.5

فیلم اچ دی آر: 5.6

بازی اچ دی آر: 6.7

مانیتور: 8.0

تلویزیون ال جی NANO80 از تلویزیون‌های باکیفیت سری نانوسل ۲۰۲۱ است. این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K بوده که تصاویری زیبا و باکیفیت را در اختیار بیننده قرار می‌دهد. این تلویزیون دارای نسبت کنتراست تصویر بالا و روشنایی مطلوبی است که می‌تواند در محیط‌های تاریک عملکرد خوبی را ارائه دهد. در این تلویزیون ۲۰۲۱ از پردازنده Quad Core جهت نمایش تصاویری واضح و بدون تاری استفاده شده و توسط 4K Upscaler کیفیت تصاویر را ارتقاء می‌بخشد. این تلویزیون از فرمت‌های HDR شامل HDR10 Pro و HLG پشتیبانی می‌کند تا جزئیات تصاویر را به خوبی نمایان سازد. تلویزیون NANO80 زاویه دید بسیار خوبی دارد. 

در این تلویزیون۲ بلندگو صدایی فوق‌العاده باکیفیت معادل ۲۰ وات را به گوش شنونده می‌رسانند. سیستم عامل هوشمند webOS امکاناتی کاربردی همچون اتصال وایرلس به Wi-Fi، امکان دانلود برنامه و اتصال به گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌کند. علاوه بر این از دستیارهای صوتی Google Assistant و Amazon Alexa پشتیبانی می‌کند تا بتوانید تلویزیون را توسط صدای خود کنترل کنید. از جمله تفاوت‌های این محصول با نسخه قبلی خودش می‌توان به تغییر در کنترل جادویی و سیستم عامل webOS اشاره کرد. این محصول قابلیت اتصال به موبایل های هوشمند Android و iOS را دارد و شما می توانید علاوه بر به اشتراک گذاری محتوا از موبایل به تلویزیون، صفحه نمایش موبایل خود را نیز روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون منتقل و مشاهده کنید. ال جی مانند سایر تلویزیون های خود، این تلویزیون را نیز مجهز به گیرنده دیجیتال پیشرفته نموده است و به کمک آن می توانید به تماشای شبکه های داخلی و خارجی بپردازید. این گیرنده دیجیتال قابلیت ضبط برنامه نیز دارد و به شما این امکان را می دهد که برنامه های مورد علاقه خود را ضبط کرده و دوباره تماشا کنید.

NANO84

تلویزیون ال جی NANO84

امتیاز کلی: 7.2

امتیاز نمایش: 7.1

نمایش تلویزیون: 7.2

ورزش: 7.3

بازی های ویدیویی: 7.6

فیلم اچ دی آر: 6.6

بازی اچ دی آر: 7.4

مانیتور: 8.2

NANO84 از تلویزیون‌های محبوب سری نانوسل درسال 2022 هستند که در بازار جایگاه ویژه‌ای را در اختیار دارند. به گونه‌ای که هر سال نسل جدیدی از آن‌ها به بازار عرضه شده و در سال 2022 نیز نمونه دیگری از آن‌ها در مدل NANO84 ارائه شده است. این تلویزیون با مونتاژ اندونزی وارد کشور ما شده است و مناسب استفاده تجاری (هتل ها)، استفاده معمولی و خانگی و تماشای فیلم می باشد. ال جی در این تلویزیون‌ها از صفحه نمایش نانوسل پشتیبانی می‌کند این صفحه نمایش‌ها رنگ‌ها را به شکل کاملا دقیق و بدون افت با جزئیات کاملی نمایش می‌دهند و مانند تلویزیون‌های دیگر در هنگام پخش رنگ‌های ترکیبی به هیچ عنوان آن‌ها را ترکیبی و از هم پاشیده و در هم نمایش نمی‌دهند، و معمولا بیشتر از یک میلیارد رنگ را به خوبی می‌توانند پردازش کنند. همچنین ال جی در این تلویزیون از پردازنده تصویر قدرتمند α5 Gen5 AI پشتیبانی کرده است. این پردازنده می‌تواند با کمک سیستم عامل موجود سرعت اجرایی برنامه‌های موجود در تلویزیون را در سطح بالایی قرار دهد و شما در کسری از ثانیه با استفاده از آن برنامه مورد علاقه خود را به اجرا در آورید. 

همچنین در نظر داشته باشید ال جی برای کیفیت تصویر 4K در این تلویزیون از نرخ نوسازی مطلوب 60 هرتز استفاده کرده است. این میزان برای نمایش خانگی در کیفیت تصویر 4K می تواند قابل قبول باشد. در کنار این‌ها ال جی از برنامه‌ای کاملا هوشمند به نام Mobile Connectivity برای اتصال تلفن همراه و نمایش محتویات آن بر روی تلویزیون استفاده کرده است. این برنامه می‌تواند هم برای تلفن‌هایی با سیستم عامل iOS و هم Android مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین این تلویزیون دارای قدرت خروجی صدا 40 وات است و مناسب کنسول بازی نسل هشتم نیز می باشد. اگر به دنبال تلویزیون ارزان قیمت تری برای تماشای فیلم و سریال و استفاده خانگی و روزمره هستید، ما تلویزیون ال جی NANO79 را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر به دنبال تلویزیون بهتر و با کیفیت تری برای تماشای حرفه ای فیلم و سریال و همچنین گیمینگ هستید، بهتر است به سراغ تلویزیون ال جی QNED80 بروید.

NANO86 2021

 تلویزیون ال جی NANO86 2021

امتیاز کلی : 7.3 امتیاز فیلم : 7.2
بازی های ویدیویی: 7.6 فیلم اچ دی آر : 6.7
نمایش تلویزیون : 7.3
ورزش : 7.4
بازی اچ دی آر : 7.6
مانیتور : 8.3

NANO86 از تلویزیون‌هایی است که در دو سال 2020 و 2021 ارائه شده است که نسخه جدید آن دارای امکانات و قابلیت‌های بیشتر نسبت به نسخه قبلی است. تلویزیون NANO86 دارای صفحه نمایش نانوسل و کیفیت تصویر 4K می باشد و با استفاده از فناوری نانوسل در این تلویزیون وضوح تصویر را به حداکثر رسانده است و دیدن رنگ‌ها بسیار جذاب‌تر شده اند. چون که نانوسل امکانی را ایجاد می‌کند تا پیکسل‌ها در نمایش و ارائه تصاویر به صورت مستقل عمل کنند. همچنین در این تلویزیون از صدایی با قدرت 40 وات پشتیبانی کرده که یکی از نقات قوت این تلویزیون به حساب می‌آید. این تلویزیون دارای تکنولوژی TruMotion 240 است که معادل رفرش ریت 120 هرتز می باشد و تونایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد. ال جی به کمک تکنولوژی Motion Pro صحنه های سریع را واضح نمایش داده و از تاری تصاویر جلوگیری می کند. این تلویزیون از رزولوشن تصویر 3840×2160 پیکسل برخوردار است و به عنوان یک تلویزیون 4K کیفیت تصویر خوبی ارائه می دهد.

در نظر داشته باشید ال جی در این تلویزیون از پردازنده تصویر α7 Gen4 AI 4K استفاده کرده که عملکرد بسیار سریعی در پردازش تصاویر را از خودش ارائه می‌دهد. این پردازنده همچنین می‌تواند سرعت عملکرد سیستم عامل موجود را به شکل فوق‌العاده‌ای ارتقا دهد تا کاربر از اجرای برنامه‌های مورد نظرش لذت ببرد. گذشته از این‌ها ال جی در این تلویزیون از فناوری‌هایی استفاده کرده که آن را برای اجرای گیم بسیار مناسب کرده است. این قابلیت‌ها شامل VRR و درگاه HDMI2.1 استفاده کرده که باعث از بین رفتن لرزش تصاویر سریع و بالا رفتن وضوح در تصویر شده است.                         

UQ9100

تلویزیون ال جی UQ9100

امتیاز کلی : 6.9 امتیاز فیلم : 6.9
بازی های ویدیویی: 6.7 فیلم اچ دی آر :6.4
نمایش تلویزیون :7.4
ورزش : 6.6
بازی اچ دی آر : 7.0
مانیتور : 7.3

UQ9100 در میان تلویزیون‌های میان‌رده از بهترین‌های کمپانی ال جی در سال 2022 بوده که دارای ویژگی‌های فوق‌العاده است. این تلویزیون از سری محصولات UQ به حساب می آید که دارای نرخ نوسازی 120 هرتز بوده و این می‌تواند برای علاقه‌مندان به گیم گزینه‌ای فوق‌العاده‌ای باشد. همچنین ال جی در این تلویزیون از صفحه نمایش LED با پنل IPS استفاده کرده که به شکلی فوق‌العاده مناسب نمایش‌های گروهی است و در برابر تابش و روشنایی زیاد می‌تواند روشنایی خوبی داشته باشد و عملکرد بهتری را ارائه دهد. از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون می‌توان به سیستم عامل نسل جدید webOS که در سال 2022 ارائه شده است اشاره کنیم که دسترسی وسیع‌تری را به شما می‌دهد تا از برنامه‌ها وبازی‌های بیشتری لذت ببرد.

این سیستم عامل به واسطه پردازشگر تصویر α5 Gen5 AI 4K پشتیبانی می‌شود و از سرعت عمل کرد فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این پردازنده موجب می‌شود تا سیستم عامل در هنگام اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها به بهترین نحو عمل کند و سیستم عامل بدون لگ و یا تأخیر آن‌ها را به اجرا در آورد. ال جی برای ارتقا سطح روشنایی در هر حالتی از قابلیت HDR10 Pro استفاده کرده است که نور تلویزیون را در محیط‌های تاریک و روشن در بهترین حالت ممکن قرار می‌دهد. همچنین با وجود فناوری Dolby Digital Plus صدا نیز در این تلویزیون فوق‌العاده است و شما می‌توانید برای هر برنامه‌ای از حالت صوتی مخصوص آن استفاده کنید.

QNED80

تلویزیون ال جی QNED80

امتیاز کلی : 7.4 امتیاز فیلم : 6.9
بازی های ویدیویی: 7.6 فیلم اچ دی آر : 6.6
نمایش تلویزیون : 7.7
ورزش : 7.7
بازی اچ دی آر : 7.6
مانیتور : 8.5

تلویزیون QNED80 یکی از ارزان ترین تلویزیون های گیمینگ ال جی با صفحه نمایش QNED و کیفیت تصویر 4k در سال 2022 می باشد. یکی از تکنولوژی‌های موئثر در ارائه کیفیت تصاویر در این تلویزیون Edge LED است که نور پس زمینه تلویزیون را بر روی صفحه آن ساطع می‌کند. اما نور پس زمینه در این تلویزیون نیز با استفاده از فناوری HDR10 Pro به بهترین شکل کنترل می‌شود به صورتی که مطابق با میزان نور محیط تلویزیون را سازگار می‌کند و روشنایی آن را در بهترین حالت موجود به صورت کاملا هوشمند قرار می‌دهد. دارای 2 پورت HDMI 2.1 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@120Hz و 2 پورت HDMI 2.0 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@60Hz بوده که با استفاده از آن شما بالاترین نرخ نوسازی موجود یعنی 120 هرتز را تجربه می‌کنید و می‌توانید جزئی‌ترین قسمت های یک فیلم یا یک گیم پلی را هم در بالاترین حد تجربه کنید و همچنین دارای 2 پورت USB 2.0 برای اتصال حافظه جانبی است. سایزهای این مدل شامل؛ 50، 55، 65، 75، 86 اینچ هستند که برای متراژهای متفاوت بسته به نیاز شما کاربرد دارند. دارای 2 بلندگوی Down Firing است که قدرت خروجی صدای آن 20 وات میباشد.

 این تلویزیون دارای جدید ترین نسخه سیستم عامل webOS تا به امروز یعنی webOS 7 است.همچنین ال جی در این تلویزیون از پردازنده تصویر قدرتمند α7 Gen5 AI Processor 4K بهره گرفته که می‌تواند در راه اندازی برنامه‌های سیستم عامل و تلویزیون بسیار موئثر باشد. این پردازنده در بالابردن کیفیت تصاویر کم کیفیت و ارتقای آن‌ها از نظر کیفیتی نیز می‌تواند عملکرد قابل توجهی ارائه کند، و آن‌ها را با جزئیات بیشتری به شما نمایش دهد و همچنین این تلویزیون از برنامه LG ThinQ برای مدیریت و کنترل تلویزیون از طریق موبایل هوشمند پشتیبانی میکند.

ارزان ترین تلویزیون 4k سونی

در حال حاضر پرفروش‌ ترین و در عین حال محبوب ترین تلویزیون‌ها، محصولاتی هستند که از کیفیت 4K پشتیبانی می‌کنند. چنانچه تمایل به خرید تلویزیون دارید حتماً یکی از ملاک‌هایتان کیفیت تصویر 4K باشد چون تا چندین سال آینده تلویزیون شما از لحاظ کیفیت تصویر کم نمی‌آورد. به صورت کلی تلویزیون‌ های سونی نسبت به برندهای دیگر از قیمت بالاتری برخوردارند، اما در ادامه چند مدل را که به نسبت دیگر تلویزیون‌های 4K سونی قیمت پایین‌تری دارند خدمت شما معرفی می‌کنیم. 

X75K

تلویزیون سونی X75K

امتیاز کلی : 7.7 امتیاز فیلم : 8.1
بازی های ویدیویی: 7.7 فیلم اچ دی آر : 6.6
نمایش تلویزیون : 7.4
ورزش : 7.4
بازی اچ دی آر : 7.8
مانیتور :7.9

تلویزیون سونی X75K یکی ا ز مدل‌های جدید این برند ژاپنی در سال 2022 بوده که سعی شده با رویکرد اقتصادی روانه بازارهای جهانی شود؛ اگر از آن دسته طرفداران برند سونی هستید که بودجه محدودی برای خرید تلویزیون در نظر دارید بدون شک X75K یکی از گزینه‌های روی میز برای شما خواهد بود که می‌تواند امکانات قابل قبولی نظیر تصاویر 4K را در اختیار شما قرار دهد. در این تلویزیون همانند مدل بالاتر این سری یعنی X80K از رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی کرده  و به کمک تکنولوژی Motionflow XR صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کندکه در کنار آن با استفاده از نسخه یازدهم رابط کاربری اندروید حجم وسیعی از برنامه‌ها را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. این تلویزیون مجهز به پورت HDMI 2.0 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K را دارد. متاسفانه این تلویزیون از تکنولوژی ALLM و VRR پشتیبانی نمی کند. به طور کلی با توجه به موارد گفته شده این تلویزیون برای بازی کردن به صورت حرفه ای با کنسول های نسل نهم از جمله کنسول PS5 و Xbox Series X مناسب نیست، اما می توانید از آن برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم استفاده کنید.

همچنین سونی با استفاده از قابلیت وای‌فای و LAN در این تلویزیون دسترسی به اینترنت را برای کاربر بسیار راحت‌تر کرده است و شما با استفاده از آن، این امکان را خواهید داشت که به شکل مطلوبی برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود و بر روی تلویزیون نصب کنید. همچنین سونی با استفاده از موتور پردازشگر تصویر X1 امکان پردازش فیلم‌های اکشن را در کیفیت تصویر 4K در کیفیت بسیار مطلوبی را فراهم کرده است. سونی برای این نمایشگر نیز از صدای نسبتا مطلوبی استفاده کرده که با استفاده از دو کانال صوتی 10 واتی می‌تواند 20 وات صدا را در محیط ارائه دهد؛ اما با همه این اوصاف کمپانی سونی این تلویزیون را مخصوص کاربرانی ارائه داده است که به دنبال یک تلویزیون فول امکانات با قیمت پایین هستند. 

X80K

تلویزیون سونی X80K

امتیاز کلی : 7.4 امتیاز فیلم : 7.2
بازی های ویدیویی: 7.9 فیلم اچ دی آر : 6.9
نمایش تلویزیون : 7.8
ورزش : 7.4
بازی اچ دی آر : 7.7
مانیتور :7.8

X80K یکی دیگر از تلویزیون‌های 2022  میان رده کمپانی سونی به شمار می‌آید که در آن از کیفیت تصویر 4K با رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی شده است. سونی در این تلویزیون تمام تلاش خود را به کار گرفته تا محصولی با مناسبترین قیمت و امکانات بالا را در اختیار کاربر قرار دهد. این تلویزیون از جدیدترین رابط کاربری یعنی گوگل‌ تی‌وی و سیستم عامل اندروید نسل یازدهم پشتیبانی کرده که برنامه‌های موجود در آن بسیار وسیع‌تر و دسترسی به اینترنت با مرورگر‌های مختلف بسیار ساده‌تر شده است. شاید ذکر این نکته هم خالی از لطف نباشد که این تلویزیون، نمونه به روزتر X80J در سال 2021 به شمار می‌آید که توانست آمار فروش زیادی را به خود اختصاص دهد لذا سونی تلاش کرده تا عیب‌های موجود را رفع و نمایشگری عالی در سال 2022 را تحت عنوان X80K روانه بازار کند تا شاید بتواند یک گزینه کامل‌تر از این محصول باشد.

این تلویزیون از محصولاتی است که سونی در آن نیز از قابلیت HDR10 پشتیبانی کرده که می‌تواند به راحتی نور پس زمینه و روشنایی تلویزیون را کنترل کند تا شما تصاویر را در بهترین حالت بیننده داشته باشید. همچنین سونی در این تلویزیون از پنل IPS با زاویه دید گسترده که مخصوص نمایش‌های گروهی نیز استفاده کرده، در نظر داشته باشید در پنل‌های IPS نسبت کنتراست در برابر سایر پنل‌هایی مانند VA و WRGB و RGB پایین‌تر است و عملکرد ضعیف‌تری را در برابر تابش نور خورشید و محیط‌های تاریک دارد که سعی شده با گنجاندن پردازنده 4K HDR تا حدی این مشکلات را رفع کرده تا در نهایت تصاویری طبیعی‌تر در اختیار بیننده قرار دهد.این محصول دارای 4 پورت HDMI 2.0 است  و از تکنولوژی ALLM پشتیبانی می کند اما خبری از تکنولوژی VRR در آن نیست.

این تلویزیون با همان رابط Google TV که ارائه می‌شود تعداد زیادی برنامه دارد که می‌توانید دانلود کنید، که با وب‌کم تلویزیون اختصاصی سونی سازگار است، بنابراین می‌توانید از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی استفاده کنید. همچنین با ریموت بازطراحی شده  که دارای یک میکروفون داخلی برای کنترل صدا است  به شما امکان می دهد از دستورات صوتی مختلف استفاده کنید.همچنین اگر می‌خواهید بازی را در یک فضای نشیمن وسیع تماشا کنید خوب است زیرا زاویه دید وسیعی دارد، به این معنی که تصویر از طرفین یکسان به نظر می‌رسد.

X85K

تلویزیون سونی X85K

امتیاز کلی : 8.2 امتیاز فیلم : 8.7
بازی های ویدیویی: 8.6 فیلم اچ دی آر : 8.3
نمایش تلویزیون : 7.9
ورزش : 7.6
بازی اچ دی آر : 8.5
مانیتور :7.9

اگر قصد خرید یک تلویزیون 2022 سونی با امکانات مناسب جهت پشتیبانی از کنسول‌های بازی نسل نهمی و فرمت‌های مختلف تصویری با بودجه محدود را داشته باشید بدون شک تلویزیون X85K یکی از گزینه‌های روی میز شما خواهد بود؛ تلویزیون سونی X85K به نوعی اقتصادی‌ترین نمایشگر سری K بوده که از قابلیت‌هایی نظیر سرعت رفرش 120 هرتزی، VRR و ALLM پشتیبانی خواهد کرد که در نتیجه‌ی آن شاهد تصاویری مطلوب با کیفیت تصویر عالی خواهید بود. این تلویزیون در طیف گسترده ای از اندازه ها، از 43 تا 85 اینچ موجود است، این محصول به پنل VA مجهز است و می تواند عمق رنگ مشکی خوبی ارائه دهد، سونی بر روی فناوری HDR به کار رفته در این سری، پشتیبانی از فرمت تصویر دالبی ویژن را نیز گنجانده که تصاویری با کیفیت‌تر همراه با جزئیات بیشتر را شاهد خواهید بود؛ این تکنولوژی موجب می‌شود تا شما صحنه‌ها و رنگ‌ها را دقیق‌تر و با کیفیت مطلوب‌تری بیننده باشید. همچنین سونی برای این تلویزیون از پردازنده تصویر 4K HDR X1 بهره گرفته که می‌تواند به خوبی سرعت عملکرد سیستم عامل اندروید در تلویزیون را تحت تأثیر قرار دهد، و آن را به شکل بسیار مطلوبی ارتقا ببخشداین محصول دارای تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer است و کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت پویا بهبود می بخشد..

گذشته از این‌ها شما با استفاده از سیستم عامل جدید اندروید با آخرین بروزرسانی می‌توانید دسترسی کاملی به انواع برنامه‌ها را در فروشگاه گوگل پلی داشته باشید، و به راحتی با استفاده از برنامه‌های موجود و دسترسی ساده به اینترنت و اوقات فراغت بی‌نظیری برای خود فراهم سازید. سونی در این تلویزیون نیز از قابلیت‌هایی مانند درگاه‌های HDMI2.1 پشتیبانی کرده است؛ این درگاه می‌توانند کیفیت تصویر 120 هرتز را در اختیار کاربر قرار دهد تا تلویزیون برای اجرای کنسول‌های بازی نظیر PS5 عملکرد بهتری داشته باشد. البته اگر امکان اختصاص بودجه بیشتری را داشته باشید، مدل X90K می‌تواند خرید به مراتب بهتری در این زمینه باشد.

X90K

تلویزیون سونی X90K

امتیاز کلی : 7.8 امتیاز فیلم : 8
بازی های ویدیویی: 8 فیلم اچ دی آر : 7.8
نمایش تلویزیون : 7.6
ورزش : 7.5
بازی اچ دی آر : 8
مانیتور :7.8

روشنایی خیره‌کننده، طراحی جدید و مینیمال، نسبت کنتراست و نمایش رنگ عالی از جمله ویژگی‌هایی بوده که تلویزیون سونی X90K را نسبت به سری‌های پیشین سونی متمایز خواهد کرد؛ سونی در سال 2022 تلاش کرده تا نقاط ضعف موجود در سری نهم تلویزیون‌هایش را تا حد زیادی بهبود بخشیده تا کاربران بیش از پیش شاهد تصاویری با کیفیت تصویر عالی باشد. با توجه به امتیازات کسب شده،  تاکنون این مدل توانسته عملکرد بهتری نسبت به Q80B داشته و تا حدی گوی رقابت را از این رقیب کره‌ای برباید که در مطلب بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90K بیشتر به این موضوع پرداخته‌ایم.

در این مدل نیز، سامورایی‌ها در سال 2022 امکانات و قابلیت‌های بسیار مناسبی را برای اجرای کنسول‌های بازی نسل جدید فراهم کرده‌اند که در نتیجه‌ی آن کاربر قابلیت استفاده از رفرش‌ریت 120 هرتزی را خواهد داشت. همچنین شما با استفاده از رفرش ریت متغیر یا به اصطلاح VRR امکان پخش سریع‌ترین صحنه‌ها را در بالاترین کیفیت ممکن دارید. سونی برای این نمایشگر نیز از کیفیت بسیار بالای صوتی پشتیبانی کرده که می‌تواند به خوبی سالن‌های بزرگ را تحت پوشش قرار دهد. توان صوتی در این تلویزیون 30 وات است که با استفاده از دو کانال جدای صوتی پخش می‌گردد. درگاه‌های ارتباطی نیز در بهترین حالت و با تنوع بالا ارائه شده‌اند و اتصال هر دستگاهی برای این تلویزیون مهیا شده است. 

Sony X90K برای بازی های HDR چشمگیر است. به لطف تاخیر ورودی کم، زمان پاسخگویی سریع و پشتیبانی از VRR برای تجربه بازی تقریباً بدون پارگی، بازی روان و پاسخگو است. همچنین از پهنای باند HDMI 2.1 برای بازی های با نرخ فریم بالا پشتیبانی می کند.این تلویزیون برای تماشای فیلم در اتاق های تاریک عالی است. به لطف نسبت کنتراست طبیعی بالای خود، سیاهی عمیق را نمایش می دهد. دارای یک ویژگی کم‌نور محلی با آرایه کامل است که کیفیت تصویر را در صحنه‌های تاریک بیشتر بهبود می‌بخشد، اما همچنین باعث شکوفایی در اطراف اجسام روشن می‌شود.

A80K

 تلویزیون سونی A80K

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.3
بازی های ویدیویی: 9.1 فیلم اچ دی آر : 8.7
نمایش تلویزیون : 8.4
ورزش : 8.7
بازی اچ دی آر : 8.9
مانیتور :9.3

تلویزیون سونی A80K یکی از ارزان ترین تلویزیون های اولد گیمینگ 120 هرتز سونی در سال 2022 محسوب می شود. تلویزیون A80K برای تماشای حرفه ای فیلم و بازی کردن با کنسول های نسل نهم کاملا مناسب است. تلویزیون فورکی سونی 77A80K مجهز به جدید ترین و قدرتمند ترین پردازنده سونی تا به امروز یعنی پردازنده Cognitive Processor XR است. این پردازنده وظیفه پردازش تصویر و صدا را به عهده دارد و اینکار را مشابه مغز انسان انجام می دهد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش می دهد.. این تلویزیون اولد 120 دارای ویژگی‌های گیم فوق‌العاده‌ای مانند HDMI2.1 بوده و در کنار آن از قابلیت نرخ نوسازی VRR نیز برخوردار است. این در حالی است که این تلویزیون قیمت بسیار مطلوب‌تری نسبت به مدل‌های A90K و A95K دارد و می‌تواند عملکرد مشابهی را نیز در اختیار کاربر قرار دهد، که اختلاف چندانی با این دو مدل ندارد. سونی در A80K از درگاه‌های متعددی برای ارتباط تلویزیون با سایر دستگاه‌‌ها مانند کنسول‌های بازی و دستگاه‌های پخش پشتیبانی کرده است. گذشته از این‌ها شما می‌توانید با استفاده از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید که نسخه یازدهم آن است حجم وسیعی از برنامه‌ها و دسترسی به انواع بازی‌های سرگرم کننده در گوگل پلی را دشته باشید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از جدیدترین نسخه وایفای ارتباط سریع اینترنت را تجربه کنید.

همچنین سونی با استفاده از پردازنده قدرتمند Cognitive XR امکان پردازش با تأخیر ورودی بسیار پایین را فراهم کرده است، که می‌تواند به خوبی برنامه‌های موجود در تلویزیون را برای کاربر به اجرا در آورد. گذشته از این‌ها سونی با استفاده از پنل فوق‌العاده WRGB در این تلویزیون هم زاویه دید وسیعی در اختیار کاربر قرار داده که آن را برای نمایش گروهی و دسته جمعی مطلوب نموده و هم این که نسبت کنتراست را نیز به شکل بی‌نظیری ارتقا داده که می‌تواند در محیط‌های تاریک روشنایی فوق‌العاده‌ای را نشان دهد، و همین موجب شده تا بازتاب بی‌نظیری را نیز در برابر نور خورشید از خود ارائه دهد. 

جمع بندی

همانطور که اشاره کردیم رزولوشن تلویزیون‌های 4k بیشتر از تلویزیون‌های فول اچ دی است که در نهایت موجب می‌شود تا تصاویری طبیعی، شفاف و درخشان را مشاهده کنید. در حال حاضر پرفروش‌ترین تلویزیون‌ها، تلویزیون‌هایی هستند که از کیفیت تصویر 4k برخوردار هستند. بنابراین اگر قصد خرید یک تلویزیون با کیفیت بالا را دارید یکی از ملاک‌هایتان کیفیت تصویر 4k باشد. چرا که با تهیه تلویزیون‌های 4k تلویزیون‌تان تا چند سال از لحاظ کیفیت تصویر کم نمی‌آورد. پیشنهاد ما خرید چنین تلویزیون‌هایی می‌باشد چرا که تلویزیون‌های 4k کیفیت بسیار بالایی دارند. با تهیه تلویزیون‌های 4k تا سالیان طولانی نیازی به تعویض تلویزیون نخواهید داشت. به طور کلی هر سه برند سامسونگ، ال جی و سونی تلویزیون‌های باکیفیتی را تولید می کنند که ما در این مطلب از سلام بابا، ارزان ترین تلویزیون های 4k از این سه برند را معرفی کردیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.8]

حتما ببینید

تلویزیون سامسونگ Q80C

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q80C

تلویزیون سامسونگ Q80C  تلویزیون‌های سامسونگ معمولاً جزو بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار هستند. تلویزیون‌های این …

2 نظر

  1. ناشناس

    سلام کدام مارک تلویزیون بهتراست مجیک ویا هایسنس

    • رضا سعیدی

      سلام دوست عزیز . هر کدام از برندهای تلویزیون مزیت ها و معایب خودشون رو دارند و به طور قطع نمیشه گفت برندی بهتر از دیگر برندهاست . و انتخاب برند به اولویت ها و امکاناتی که شما نیاز دارید بستگی داره . شما چه سایز تلویزیونی و در چه رنچ قیمتی میخواید تا راهنماییتون کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *