تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

تبدیل گوشی‌های اندروید و آیفون به ریموت کنترل تلویزیون

تبدیل گوشی به ریموت کنترل تلویزیون

برخی از گوشی‌های هوشمند می‌توانند در نقش کنترل دستگاه‌های الکترونیکی شما ظاهر شوند. این موضوع زمانی جذاب می‌شود که ریموت کنترل خود را گم کرده باشید یا در دسترس شما نباشد. کنترل تلویزیون با موبایل می‌تواند برای کاربران بسیار کاربردی و جذاب باشد. برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون باید گوشی مورد نظر شما به تلویزیون متصل گردد. ما در این مطلب از به طور کامل روش‌های تبدیل گوشی‌های هوشمند و غیر هوشمند اندروید و آیفون به ریموت کنترل تلویزیون و همچنین برنامه‌های مخصوص هر برند را به همراه فیلم آموزشی برای شما همراهان گرامی سلام‌ بابا قرار داده‌ایم، پس با ما همراه باشید.

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت کنترل تلویزیون فرایند ساده‌ای می‌باشد و تنها با دانلود برنامه مناسب انجام این کار به راحتی قابل انجام است. این کار به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. اتصال و تبدیل از طریق مادون قرمز
  2. اتصال و تبدیل از طریق وای فای به صورت غیر مستقیم
  3. اتصال و تبدیل از طریق وای فای به صورت مستقیم

اولین گام در تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون این است که ابتدا مطمئن شوید گوشی اندرویدی شما به تراشه‌ (IR Infrared) یا همان مادون قرمز مجهز شده است. در صورتی که گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی کند، حتما در مشخصات آن درج خواهد شد.

بعد از اطمینان از این موضوع، فارغ از این که تلویزیون شما هوشمند است یا خیر، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلف برای تبدیل گوشی اندرویدی و آیفون به ریموت تلویزیون استفاده کنید.

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

روش اول: تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت از طریق مادون قرمز

اگر گوشی شما از مادون قرمز پشتیبانی می‌کند. استفاده از نرم افزارهای AnyMote Smart Remote و Smart IR Remote بهترین انتخاب هستند. چراکه این‌ها نرم افزار کنترل ریموت چندمنظوره هستند و می‌توانند تقریباً به هر چیزی که دستورات مادون قرمز دریافت می‌کند مانند:
تلویزیون، ست‌تاپ باکس، پخش‌کننده DVD و BluRay ،VCR، آمپلی فایر، Air Conditioner، گیرنده AV، سوئیچر، دوربین DSLR و غیره فرمان دهند.

نرم افزار AnyMote یکی از مطرح‌ترین نرم‌افزارهای ریموت کنترل مادون قرمز است. همچنین شما می‌توانید به راحتی دستگاه‌های مختلف مانند: تلویزیون، کولر گازی، گیرنده دیجیتال، تیونر و ساب وافر را توسط این برنامه کنترل نمایید. این برنامه با پشتیبانی از 900 هزار دستگاه دیجیتالی، یکی از مطرح‌ترین نرم افزارها در این زمینه است  و از اکثر گوشی‌های هوشمند دارای مادون قرمز پشتیبانی می‌کند.

اگر گوشی شما از مادون قرمز پشتیبانی نمی کند می‌توانید با استفاده از فیلم زیر به صورت دستی گوشی قدیمی خود را به ریموت کنترل تلویزیون تبدیل کنید و از آن به عنوان ریموت استفاده کنید یا از روش‌های دوم و سوم برای تبدیل گوشی به ریموت تلویزیون استفاده کنید.

روش دوم: تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت از طریق وای فای به صورت غیر مستقیم

برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون با این روش، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. یک مودم یا یک گوشی دیگری داشته باشید.
  2. تلویزیون شما باید مجهز به وای فای و وای فای دایرکت باشد.

در این روش هم می توانید از نرم افزار AnyMote Smart Remote استفاده کنید با این تفاوت که در این روش از طریق Wifi اقدام به تبدیل گوشی به ریموت تلویزیون می‌کنیم.

مراحل تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون از طریق Wifi (غیر مستقیم)

  1. در ابتدا اپلیکیشن AnyMote Smart Remote را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.
  2. باید گوشی و تلویزیون خود را به یک مودم مشترک وصل کنید (توجه داشته باشید در این روش از حجم نت شما کم نمی‌شود) حتی می توان گوشی و تلویزیون را به یک مودم بدون شارژ متصل کرد و خواهید دید که مشکلی در اجرای نرم افزار پیش نمی‌آید. این برنامه در شبکه محلی خود شما کار می‌کند.
  3. باز هم اگر مودم ندارید نگران نباشید، شما با داشتن یک گوشی دوم می‌توانید همین کار را انجام دهید و گوشی دوم در اینجا نقش یک مودم را برای شما بازی می‌کند. حالا Mobile Hotspot گوشی دوم را فعال کنید.
  4. وای فای گوشی اول و وای فای تلویزیون را روشن کرده و به هات اسپات گوشی دوم متصل شوید.
  5. بعد از اتصال گوشی و تلویزیون به یک مودم مشترک، نرم افزار AnyMote را باز کنید و برند تلویزیون خود را انتخاب، سپس مدل تلویزیون را جستجو کنید و آن را انتخاب کنید تا گوشی شما مانند ریموت کنترل تلویزیون عمل کند.

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

روش سوم: تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت تلویزیون به صورت مستقیم

در روش دوم گوشی و تلویزیون به طور غیر مستقیم از طریق Wifi متصل می‌شدند اما در این روش شما می‌توانید بدون مودم و هیچ دستگاه جانبی، گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید و حتی نیازی نیست که تلویزیون را به مودم متصل کنید. تمام چیزی که در این روش احتیاج دارید:

  • تلویزیون شما باید از WiFi و WiFi Direct پشتیبانی کند.
  • یک نرم افزار ریموت کنترل که قابلیت اتصال مستقیم به وای فای دایرکت تلویزیون را داشته باشد.

تنها نرم افزارهایی قابلیت اتصال مستقیم را دارند که توسط خود کمپانی‌های سازنده تلویزیون ساخته می‌شوند. در پایین لینک دانلود نرم افزارهای ریموت کنترل هر برند تلویزیون را قرار دادیم که قابلیت اتصال مستقیم را دارند.

اگر از مدل دقیق تلویزیون خود آگاهی دارید می‌توانید مدل آن را در نرم افزار AnyMote Smart Remote جستجو و انتخاب کنید ولی اگر نتوانستید از این نرم افزار استفاده کنید ریموت کنترل‌های تلویزیون‌های برتر را به صورت اختصاصی برای شما قرار دادیم.

دانلود برنامه های تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت 4 برند برتر تلویزیون
 تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون ال جی تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون سامسونگ
تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون سونی تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون پاناسونیک

مراحل تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت تلویزیون بصورت مستقیم

  1. ابتدا با توجه به برنامه‌هایی که در بالا برای شما قرار دادیم نرم افزار مختص برند تلویزیون خود را نصب فرمایید.
  2. Wifi و Wifi Direct تلویزیون را فقط روشن (On) کنید (نیازی نیست آن را به مودمی متصل کنید).
  3. وای فای گوشی خود را روشن کنید و به Wifi Direct تلویزیون متصل شوید.
  4. نرم افزار را باز کنید و حالا به تمام قابلیت‌هایی که یک کنترل عادی می‌تواند داشته باشد دسترسی دارید و می‌توانید آن‌ها را روی گوشی خود تجربه کنید.

علاوه بر برنامه‌های که در بالا معرفی کردیم در اینجا نیز ویدیوهایی برای تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت تلویزیون را قرار دادیم که می‌توانید از نرم افزارهایی که در این ویدیوها استفاده شدند نیز برای تبدیل گوشی خود به کنترل استفاده فرمایید.

ویدیو تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت تلویزیون ال جی با استفاده از برنامه Smart ThinQ

ویدیو تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت تلویزیون سامسونگ با استفاده از برنامه  WatchON Samsung و Smart View

ویدیو تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت تلویزیون سونی با استفاده از برنامه Remote Media

تبدیل گوشی آیفون به ریموت تلویزیون

برای تبدیل گوشی آیفون به ریموت تلویزیون، برنامه‌هایی را برای شما معرفی خواهیم کرد که به طور مستقیم و بدون هیچ دستگاه جانبی می‌توانید تنها با نصب آن روی گوشی خود و انتخاب برند و مدل تلویزیون خود، گوشی را به ریموت آن تلویزیون تبدیل کنید. در پایین انواع برنامه‌های مخصوص گوشی آیفون برای انواع برند تلویزیون قرار دادیم همچنین یک ویدیو برای تبدیل گوشی‌های آیفون مدل پایین به کنترل تلویزیون که مجهز به مادون قرمز نیستند را برای شما قرار دادیم.

برنامه تبدیل گوشی آیفون به ریموت انواع برند تلویزیون به همراه تنظیمات آنها

برنامه مخصوص تلویزیون اپل: Apple TV Remote

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

برنامه مخصوص تلویزیون سامسونگ: Samsung Smart View

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

برنامه مخصوص تلویزیون پاناسونیک: Panasonic TV Remote 2

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

برنامه مخصوص تلویزیون ال جی: Remote for LG TV

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

برنامه مخصوص تلویزیون فیلیپس: Philips MyRemote

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

برنامه مخصوص تلویزیون‌های اندروید: Android TV

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

برنامه مخصوص تلویزیون‌های سونی: Sonymote

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

برنامه کاربردی برای انواع برند تلویزیون: RemoteMaster

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

ویدیو تبدیل گوشی آیفون به ریموت تلویزیون 

در این مطلب به طور کامل روش‌های تبدیل گوشی‌های هوشمند و غیر هوشمند اندروید و آیفون به ریموت کنترل تلویزیون و همچنین برنامه‌های مخصوص هر برند تلویزیون را به همراه فیلم آموزشی آن برای شما قرار دادیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع گردد. اگر در این زمینه مشکل یا سوالی دارید حتما در قسمت نظرات با ما مطرح فرمایید.

منابع: igeeksblog ،lg

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.5]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

2 نظر

  1. حنیف جویا

    سلام لطفا نرم افزار کنترول تلویزیون اسمارت توشیبا را55L5450VE همرای آموزش وصل کردنش برایم بگوئید ممنون

    • سانیا زارعی

      سلام وقت بخیر . برنامه AnyMote Smart Remote رو روی گوشی نصب کنید. بعدش گوشی موبایل و تلویزیون تون رو به یه مودم مشترک وصل کنین و ضمن باز کردن نرم افزار، برند و مدل تلویزیون رو توش جستجو کنین. به این ترتیب می تونین از گوشی هوشمندتون به عنوان یه ریموت کنترل استفاده کنین و از مزایای کنترل تلویزیون با موبایل بهره مند شوید، موفق باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *