ریست فکتوری تلویزیون

آموزش کامل ریست فکتوری تلویزیون ال‌جی، سونی، سامسونگ

آموزش کامل ریست فکتوری تلویزیون ال‌جی، سونی، سامسونگ | بازگرداندن به تنظیم مجدد کارخانه 

اگر در تلویزیون شما مشکلاتی از جمله: حذف برنامه ها، بهم ریختن تنظیمات تلویزیون، و یا هر مشکل نرم افزاری که باعث شود تلویزیون درست کار نکند، به وجود آمده، نیاز است تلویزیون خود را ریست کنید. ممکن این مشکلات بخاطر پایین بودن ورژن سیستم‌عامل تلویزیون شما باشد بنابراین ما در این مطلب نحوه بروزرسانی سیستم عامل تلویزیون ال‌جی، سونی و سامسونگ را به صورت آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) برای شما قرار دادیم. همچنین آموزش کامل ریست فکتوری تلویزیون ال‌جی، سونی، سامسونگ را با استفاده از دو روش کاربردی به همراه ویدیو اختصاصی برای شما عزیزان قرار دادیم. پس با ما همراه باشید.

ریست فکتوری تلویزیون

ریست فکتوری تلویزیون چیست؟

ریست فکتوری تلویزیون به معنی باز گرداندن تلویزیون به تنظیمات اولیه یا کارخانه می‌باشد. تلویزیون‌ها سیستم های پیچیده‌ای هستند و در صورتی که تنظیمات مورد نظر کاربران بر روی آن اعمال شود و یا به عبارت بهتر تلویزیون شخصی سازی شود ممکن است با مشکل رو به رو شده و به ریست تلویزیون نیاز داشته باشید. هدف اصلی از انجام این کار، بازگشت نرم افزاری اطلاعات به حالت پیش فرض است و ریست کردن هیچ کارکردی به عنوان تعمیر تلویزیون ندارد.

نکته مهم قبل از ریست کردن تلویزیون

توجه کنید که با ریست تلویزیون تمامی تنظیمات مثل صدا، تصویر، چیدمان کانال ها و… از بین می رود و مجدداً نیاز به تنظیم دارد. اگر قصد شما از ریست تنظیم دوباره تلویزیون می باشد روش های گفته شده را دنبال کنید.

نکته: همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بعضی از مشکلات شما با آپدیت تلویزیون قابل حل است. بنابراین روش های زیر را که برای بروزرسانی تلویزیون ذکر کردیم امتحان کنید کنید.

ریست فکتوری تلویزیون

آپدیت آفلاین سیستم عامل تلویزیون ال جی به صورت دستی

اگر می‌خواهید سیستم عامل تلویزیون LG خود را به روز کنید، می توانید مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

1. اول از همه، باید فایل‌های مورد نیاز سیستم عامل را از وب‌سایت رسمی تلویزیون ال جی بارگیری کنید. کافی است به وب‌سایت ال جی بروید و مدل تلویزیون خود را جستجو کنید. فایل‎های سیستم عامل که با پسوند (epk.*) می باشد را با توجه به مدل تلویزیون خود پیدا خواهید کرد. آن را دانلود کنید و در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

2. اکنون یک درایو USB را به کامپیوتر خود وصل کرده و در درایو USB یک پوشه جدید با نام LG_DTV ایجاد کنید.

3. فایل epk. را در پوشه LG_DTV کپی کنید.

4. اکنون درایو USB را به تلویزیون LG خود وصل کرده و مراحل زیر را انجام دهید:

  • دکمه صفحه Home یا Menu را از ریموت تلویزیون خود فشار دهید، صفحه “Settings” را باز کنید. اشاره گر را روی “OPTION” قرار بدید اما دکمه OK را فشار ندهید. اکنون هفت بار دکمه عدد 7 بر روی ریموت را فشار دهید.تا بروزرسانی سیستم عامل شروع شود.
  • اگر با فشار دادن هفت بار دکمه عدد 7 ریموت عمل بروزرسانی برای شما کار نکرد. دکمه “Fav” را 7 بار فشار دهید.
  • برای بازیابی سیستم عامل پیش فرض، همان دستورالعمل‌ها که در بالا گفتیم را دنبال کنید اما این بار دکمه شماره 9 را هفت بار فشار دهید.
دانلود فایل به‌روزرسانی تلویزیون ال‌ جی
دانلود فایل بروزرسانی تلویزیون ال‌ جی

در این لینک به طور کامل‌تر آپدیت سیستم عامل تلویزیون ال جی قرار داده شده است.

ریست فکتوری تلویزیون

آپدیت آفلاین سیستم عامل تلویزیون سونی به صورت دستی

اگر می‌خواهید سیستم عامل تلویزیون Sony خود را به روز کنید، مراحل زیر به شما کمک می کند:

1. اول از همه، آخرین فایل‌های سیستم عامل را برای مدل تلویزیون سونی خود از وب سایت سونی دانلود کنید. کافیست به وب سایت سونی بروید و مدل تلویزیون خود را جستجو کنید. فایلهای سیستم عامل را در صفحه مدل تلویزیون خود پیدا خواهید کرد. آن را دانلود کنید و در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

2. اکنون فایل ZIP بارگیری شده را با استفاده از نرم افزار Zip یا هر نرم افزار دیگری از حالت فشرده خارج کنید (یعنی extract کنید). این پوشه باید شامل فایل BIN. باشد.

3. یک درایو USB به کامپیوتر خود وصل کنید و پوشه بروزرسانی را در درایو USB خود کپی کنید.

4. اکنون درایو USB را به پورت USB تلویزیون Sony خود وصل کنید. تلویزیون به طور خودکار فایل های سیستم عامل را شناسایی کرده و به روز رسانی سیستم عامل را آغاز می کند. به روزرسانی سیستم عامل تقریباً 5 دقیقه طول می کشد.

  • اگر تلویزیون Sony شما گزینه های Wi-Fi، اترنت یا USB مودم را برای اتصال به اینترنت دارد، می توانید مستقیماً با استفاده از منوی تنظیمات، سیستم عامل تلویزیون خود را ارتقا دهید.
دانلود فایل به‌روزرسانی تلویزیون سونی
دانلود فایل به‌روزرسانی تلویزیون سونی

در این لینک به طور کامل‌تر آپدیت سیستم عامل تلویزیون سونی قرار داده شده است.

ریست فکتوری تلویزیون

آپدیت آفلاین سیستم عامل تلویزیون سامسونگ به صورت دستی

با آپدیت تلویزیون سامسونگ، کانال‌های تلویزیونی یا سایر اطلاعات حذف نخواهند شد. اگر می خواهید به صورت دستی به روزرسانی انجام دهید، وارد سایت سامسونگ شوید و با پیدا کردن مدل تلویزیون خود، فایل آپدیت مورد نظر را دانلود کنید. فایل آپدیت تلویزیون سامسونگ دارای فرمت EXE است، آن را از حالت فشرده خارج کنید و داخل یک فلش سالم بریزید. فلش را به تلویزیون متصل کنید و با کنترل، دکمه MENU را بزنید. به قسمت Support بروید و Software Upgrade را انتخاب نمایید.
با زدن گزینه By USB اسکن فلش شما آغاز می‌شود که ممکن است ۱ دقیقه طول بکشد. در مسیر آپدیت تلویزیون سامسونگ هرگز دستگاه را خاموش نکنید. پس از اتمام به روز رسانی، دستگاه را ریستارت کنید.

آپدیت تلویزیون سامسونگ با استفاده از اینترنت 

تلویزیون را روشن و به نت متصل کنید. با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون روی دکمه MENU کلیک کنید و سپس به تب SUPORT بروید و گزینه SOFTWARE UPDATE را انتخاب کنید. گزینه ONLINE را انتخاب کنید. به این ترتیب دستگاه به سرورهای سامسونگ وصل می شود و  آپدیت تلویزیون سامسونگ به صورت خودکار انجام می شود.

ریست فکتوری تلویزیون

در کل برای ریست فکتوری تلویزیون دو روش وجود دارد :

روش اول : با استفاده از منوی مخفی تلویزیون

روش دیگری برای ریست تلویزیون از طریق منوی مخفی تلویزیون می‌باشد اما ما استفاده از این روش را زیاد پیشنهاد نمی‌کنیم. چراکه برخی افراد از تنظیمات منو مخفی اطلاعاتی ندارند و با دستکاری و تغییر آنها ممکن است کل عملکرد تلویزیون شما مختل شود. اگر حتما می خواهید از این روش استفاده کنید باید خیلی دقت کنید. در مورد نحوه ورود به منوی مخفی تلویزیون ال جی، سونی و سامسونگ در وبلاگ سلام‌ بابا مقاله داریم که لینک آنها را در پایین برای شما قرار دادیم. کد لازم برای ریست فکتوری تلویزیون شما در این مقاله ها وجود دارد.

  • ریست فکتوری تلویزیون ال جی با استفاده از منو مخفی
  • ریست فکتوری تلویزیون سونی با استفاده از منو مخفی
  • ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ با استفاده از منو مخفی

روش دوم : با استفاده از منوی تنظیمات اصلی تلویزیون

این روش دسترسی به آن آسان‌تر است و بیشتر برای بازگرداندن تغییراتی که در تنظیمات و رنگ و نور و صدای دستگاه تغییر داده ایم استفاده می‌شود. در ادامه مطلب ما ریست تلویزیون را با این روش توضیح خواهیم داد.

مراحل ریست فکتوری تلویزیون ال جی

  1. دکمه “Home” را از ریموت کنترل تلویزیون خود فشار دهید.
  2. آیکن cog (همان آیکن چرخ دنده تنظیمات) را در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش خود انتخاب کرده و سپس از فهرست باز شده “All Settings” را انتخاب کنید.
  3. در قسمت “General”، گزینه “Reset to Initial Settings” را انتخاب کنید.

خرید بهترین تلویزیون های ال جی

ویدیو ریست تلویزیون ال جی

مراحل ریست فکتوری تلویزیون سونی

  1. دکمه “Home” را از ریموت کنترل تلویزیون خود فشار دهید.
  2. سپس در پایین صفحه باز شده گزینه “Settings” را انتخاب کنید.
  3. از منو باز شده گزینه “Storage & Reset” را انتخاب کنید سپس گزینه “Factory data reset” را انتخاب کنید.
  4. برای حذف همه اطلاعات و ریست کامل گزینه “Erase everything” را انتخاب کنید.
  5. در نهایت گزینه “Yes” را انتخاب کنید که عمل ریست انجام شود.

خرید بهترین تلویزیون های سونی 

ویدیو ریست تلویزیون سونی

مراحل ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ

  1. دکمه “MENU” را از ریموت کنترل تلویزیون خود فشار دهید.
  2. از منوی ظاهر شده قسمت “Support” را انتخاب کنید. سپس گزینه “Self Diagnosis” زا انتخاب کنید.
  3. در این قسمت از منو گزینه “Reset” را انتخاب کنید.(اگر این گزینه غیرفعال باشد باید از طریق منو مخفی اقدام به ریست تلویزیون کنید)
  4. پین را وارد کنید که عمل ریست شروع شود.(اگر هرگز پین را تغییر نداده اید، پیش فرض 0000 است.)
    اگر پین را مجدداً تنظیم کرده اید اما نمی توانید به یاد بیاورید که چیست باید با شرکت نمایندگی برند تلویزیون خود تماس حاصل فرمایید.

خرید بهترین تلویزیون های سامسونگ

ویدیو ریست تلویزیون سامسونگ

به احتمال زیاد بعد از ریست فکتوری تلویزیون می خواهید دوباره عمل کانال‌یابی دیجیتال تلویزیون را انجام دهید. به همین خاطر ما مطلبی در مورد تنظیمات و کانال‌یابی دیجیتال تلویزیون‌های ال‌جی، سونی و سامسونگ را برای شما قرار دادیم که به نحو احسنت این کار را انجام دهید. پس حتما به آن مطلب مراجعه فرمایید.

در این مطلب نحوه بروزرسانی سیستم عامل های تلویزیون ال جی و سونی و سامسونگ را به صورت آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) برای شما شرح دادیم. همچنین آموزش کامل ریست فکتوری تلویزیون ال‌جی، سونی، سامسونگ را با استفاده از دو روش تنظیمات اصلی تلویزیون و منو مخفی به همراه ویدیو اختصاصی برای شما همراهان گرامی سلام‌ بابا قرار دادیم. اگر در این زمینه سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات حتما با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 2]

حتما ببینید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ …

84 نظر

  1. امیرناصر

    باسلام ، تلویزیون سونی 55x75k دارم . تاریخ آن را به ۲۰۱۵ تغییر دادم و سپس ریست کردم. حالا به وای فای وصل نمیشود تا سیستم تلویزیون بالا بیاید. خواهشمندم راهنمایی بفرمایید. میشه بدون طی کردن مراحل مختلف، بصورت فوری تلویزیون را روشن کرد . متشکرم.

  2. پویا

    با سلام، تلویزیون ال جی sj800 مشکلش اینه که به گوشی و وای فای وصل نمیشه و کنتل هوشمند هم به سختی کانالها رو عوض میکنه، و شکلک (کلیک) هم روی صفحه نمیاره(مثل کنترلهای قدیمی عمل میکنه)، ریست میکنم یه چند دقیقه خوبه وصل میشه کنترل هم درست میشه ولی دوباره از کار میفته، بعضی روزهام یه نیم ساعت وصل میشه ، مشکل از چیه؟

    • سردبیر

      سلام و درود
      برای مورد اول مطمئن بشید ساعت و تاریخ به روز بوده و برای ریموت هم سعی کنید از اپلیکیشن‌های شبیه ساز ریموت استفاده کنید تا پی ببرید آیا مشکل از کنترل جادویی بوده یا خود تلویزیون

  3. Aram

    سلام وقت بخیر
    تلویزیون استارایکس 50اینچ دارم وقتی روشن میکنم لوگوی اندرویدمیادبعدازون روی یک تصویرثابت می مونه وهیچی نمیاره ونسبت ب کنترل هیچ واکنشی نشان نمیده

    • سردبیر

      سلام و درود
      با یک سرویس‌کار مشورت کنید تا تلویزیون رو از نزدیک بررسی کنید.

  4. Mostafa

    سلام وقت بخیر
    من یک تلویزیون سامسونگ‌ هوشمند ۵۵ اینچ دارم
    یکی اینکه به وای فای وصل نمیشه و دیگری ریست هم نمیشه باید چیکار کنم ممنون میشم کمکم کنید

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      برای ریست می تونید یکبار سیم تلویزیون را از داخل پریز بکشید و برای اتصال به وای فای موقعیت مکانی رو یکبار تغییر بدید.
      پیروز و سربلند باشید

  5. علی

    سلام وقت بخیر
    بازگشت به تنظیمات کارخانه به تلویزیون اسیب میزند؟

    • سردبیر

      سلام و درود
      خیر فقط تنظیمات موجود در منو به حالت پیش فرض برخواهند گشت و ممکن است برخی از برنامه های موجود نیز که نصب شده اند حذف شوند.

  6. امین

    سلام . من یک تلوزیون ال جی اسمارت دارم بدون هیچ اتفاقی در زمان پخش برنامه تصویر و صدا قطع و وصل میشه چکار باید کرد ؟ تنظیمات کارخانه هم زدم فرقی نکرد .

    • سردبیر

      سلام و درود
      با یک تعمیرکار مشورت کنید تا تلویزیون شما رو به صورت میدانی بررسی کند.
      پیروز و سربلند باشید

      • علی

        داداش من تو تلویزیون لانچر نسب کردم خاموش کردم دیگه روشن نمیشه چجوری میشه reset کرد
        مدل:۱۲ ۵۰ مارشال.
        سایز: ۵۰ اینچ.

        • علی مسیبی

          Resetفکتوری یعنی چی‌‌‌‌‌‌؟

        • سردبیر

          بازگشت به تنظیمات اولیه کارخانه

        • سردبیر

          چه لانچری دوست عزیز و اینکه چجوری نصب کردید؟

        • رضا

          سلام تلویزیون مدیا استار وقتی کنترل رو فشار میدی با تاخیر عمل میکنه و یا بعضی وقتا اصلا عمل نمیکنه. مثلا دکمه صدا رو فشار میدی چند ثانیه دیگه صدا زیاد یا کم میشه. مشکل جیه. سپاس

        • سردبیر

          سلام و درود
          با یک سرویس کار در ارتباط باشید دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *