کانال یابی تلویزیون ال جی

جامع ترین آموزش کانال یابی تلویزیون ال جی [همراه با فیلم]

کانال یابی خودکار تلویزیون ال جی

1. ابتدا کنترل تلویزیون ال جی خود را آورده و برروی کنترل، دکمه ( Settings ) یا (Q.MENU) را مطابق شکل زیر را پیدا کنید و آن را فشار دهید؛

کانال یابی تلویزیون ال جی

2. سپس از منو باز شده سمت راست یا چپ تلویزیون آخرین گزینه یا همان سه نقطه را انتخاب کنید و یا می‌توانید دکمه تنظیمات را به مدت پنج ثانیه نگه دارید تا مستقیم به منو تنظیمات تلویزیون منتقل شوید؛

کانال یابی تلویزیون ال جی

3. سپس در قسمت کانال‌ها “CHANNELS”، “تنظیم کانال “Channel Tuning” را انتخاب کنید؛

کانال یابی دیجیتال تلویزیون ال جی

4. در مرحله بعدی مطابق شکل زیر گزینه Antenna را انتخاب کنید و سپس دکمه next را بزنید و وارد مرحله بعد شوید؛

کانال یابی دیجیتال تلویزیون ال جی

5. در مرحله بعد، گزینه Digital only Search را برای پیدا کردن کانال‌های دیجیتال انتخاب کنید؛ (در صورتی که گزینه دیگری دارد و می‌خواهید کانال‌های آنالوگ را هم برای شما بیاورد آن گزینه را هم انتخاب کنید)

کانال یابی تلویزیون ال جی

6:چند دقیقه منتظر بمانید تا کانال یابی به اتمام برسد، اکنون کانال یابی به پایان رسیده و باید بر روی گزینه done کلیک کنید.

فیلم  کانال یابی خودکار

در ویدیوی زیر آموزش بالا را به صورت عملی مشاهده خواهید کرد. ویدیوی زیر راهنمای بسیار خوبی برای آموزش کانال یابی خودکار تلویزیون ال جی است، بنابراین به گزینه‌های انتخابی و مراحل آن به دقت توجه کنید.

فیلم تنظیمات اولیه  تلویزیون ال جی اسمارت

فیلم زیر تنظیمات اولیه تلویزیون‌های اسمارت ال جی را به شما آموزش داده و در در نهایت نحوه کانال یابی تلویزیون را به شما آموزش خواهد داد. 

کانال یابی دستی 

برای کانال یابی دستی تلویزیون‌های ال جی نیاز است شما فرکانس کانال مورد نظر خود را بدانید، فیلم اول تنظیمات dvb-s است و فیلم بعدی کانال یابی دستی گیرنده دیجیتال می‌باشد. برای مشاهده فرکانس‌های هر استان اینجا کلیک کنید.

تنظیم تلویزیون ال جی ماهواره سرخود

فیلم کانال یابی دستی دیجیتال ال جی

جمع بندی

به طور کلی استفاده از تلویزیون‌های هوشمند کار زیاد سختی نیست و تنها با یک سرچ ساده می‌توانید روش‌های کانال یابی و استفاده از آن را یاد بگیرید. ما در این مطلب از سلام بابا به آموزش کانال یابی خودکار و دستی در تلویزیون های ال جی پرداخته‌ایم. جهت مطالعه مطالب بیشتر به صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 183 میانگین: 3.4]

حتما ببینید

شبکه های HD صدا و سیما

آموزش رفع مشکل شبکه های HD صدا و سیما

شبکه‌های تلویزیون با کیفیت HD از ۹۹/۹/۹ یکی از خبرهایی که این روزها دست به …

318 نظر

  1. mojtaba

    سلام من تلویزیون 43دارای گیرنده دارم ک مدتی پیش کانال های تلویزیونش کلن قط شد وه هرکاری کردم نیامدن حتی کابل و انتن رو هم عوض کردم ولی جواب ندادلطفا بگید مشکل از کجاست ممنون میشم جواب مو بدید

    • سردبیر

      سلام و درود
      در این رابطه یا یک نصاب مشورت کنید دوست عزیز

  2. علی بلاغی

    سلام من یک تلویزیون ال‌جی رسیور دار مدل43LK6100دارم کیفیت گیرنده چقدر هست 4Kهست و این مدل خوبه یا بد لطفا کمی برای این تلویزیون توضیح دهید خیلی تشکر

    • سردبیر

      سلام و درود
      تلویزیون دارای کیفیت Full HD بوده و گیرنده ها هم از کیفیت HD پشتیبانی می کنند؛ مدل های بهتری با کیفیت تصویر 4K در بازار موجود بوده که جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید در اینچا کلیک کنید تا به مطلب ارزان ترین تلویزیون های ال جی 4K راهنمایی شوید.
      پیروز و سربلند باشید

    • فیض الهی هستم

      سلام من تلویزیون ال جی نانو ۸۶ گرفتم چی جوری به وسیله بلوتوث به گوشی موبایل وصل شم. وقتی میزنم میگه تو گوشی تلفن باید برنامه خاصی را نصب کنم تا حالا نتونستم وصل شم. منظورم از طریق اسمارت ویو نمیگم از طریق بلوتوث.

      • fariba

        سلام و درود، بلوتوث تلویزیون را از طریق منوی اصلی یا منوی مخفی فعال کنید و بر روی حالت Discoverable قرار دهید سپس بلوتوث موبایل را روشن کنید تا به جستجوی دستگاه‌های اطراف خود بپردازد و تلویزیون را پیدا کند. سپس نام تلویزیون در بین دستگاه های روشن روی گوشی نمایش داده می‌شود که باید آن را انتخاب کنید. بعد کد تاییدی به شما نمایش داده می‌شود که باید آن را در تلویزیون خود با استفاده از کنترل وارد کنید. جهت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید. https://www.salambaba.blog/23765/how-to-connect-bluetooth-headphones-to-tv/

  3. Shery

    سلام من فقط صدای تلویزیون رو دارم حتی شبکه های خارجی
    چطور میتونم تصویرهم داشته باشم؟
    ۴۹اینجLG

    • سردبیر

      سلام و درود
      با یک نصاب در این زمینه مشورت کنید یا از راهکار های موجود در مطلب زیر استفاده کنید:
      https://www.salambaba.blog/57724/iran-hd-tv/

  4. هادی

    سلام ببخشید میخواستم ببینم چجوری میشه تلویزیون ۴۲ ال جی رو به اینترنت وصل کرد

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      این مورد در یک مطلب جداگانه توضیح داده شده که جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید در ایــنجا کلیک کنید.
      پیروز و سربلند باشید

      • بیطرف

        آخه آدم بیسواد تو که یاد نداری چرا آموزش میدی

        • سردبیر

          مشکل کجاست سلطان؟!!!!

  5. محمد

    سلام و درود
    ببخشید میخوام بدونم اگه از DVB_S2 خودِ تی وی LG 43 SMART UK6300
    برای تماشای DVB_S2 استفاده کنیم ممکنه تلویزیون بسوزه؟؟منظورم این هستش که بشقاب رو مستقیما به تلویزیون وصل کنیم آیا اشکالی داره؟)

    • سردبیر

      سلام و درود
      در حالت عادی خیر ولی مواردی نیز دیده شده که تلویزیون چون توان تأمین برق آن را ندارد بُرد آن دچار سوختگی شده است.
      پیروز و سربلند باشید.

      • محمد

        ببخشید میشه توضیح بدین که چند وات برق میخواد که تلویزون اشکالی براش پیش نیاد؟

        • سردبیر

          سلام و درود
          جهت کسب اطلاعات بیشتر با یک نصاب مشورت کنید.

  6. اصغر

    بادرود.تلویزیون ال جی 42رسیوردار..مشکلش جدیدا بعداز چند وقت به تنظیم کارخانه برمیگرده.ازول باید جستجو کانال بزنم

    • سردبیر

      سلام و درود
      با یک نصاب در این زمینه مشورت کنید دوست عزیز

  7. امیر

    سلام وقت بخیر من تلویزیون اولد A7 الجی دارم چندین مرتبه کانال یابی کردم ولی تصویرHD ندارم فقط صدا دارم در صورتی که شبکه ۳ و شبکه مستند و شبکه تماشا HD است لطفا راهنمایی کنید…..متشکرم

  8. حسین رحیمی

    سلام..لطف میکنید بفرمایید تعداد کانالهایی که با گیرنده دیجیتال در تهران باید داشته باشیم چندتا هستش؟؟ همه کانالهایی که باید داشته باشیم با دستگاه بروز و انتن مناسب…کلا در تهران چندتا شبکه میشه گرفت؟

    • سردبیر

      سلام و درود
      کانال های 1 – 2 – 3 – 4 – شبکه تهران – شبکه خبر – شبکه آموزش -شبکه قرآن – پرس تی وی – شبکه جام جم – شبکه مستند -شبکه آی فیلم – شبکه شما – شبکه نمایش
      شبکه افق، شبکه ورزش، شبکه نسیم، شبکه تماشا، شبکه ایران کالاو شبکه پویا باید توسط گیرنده تلویزیون شما در تهران یافت شود.
      پیروز و سربلند باشید

  9. علیرضا

    سلام ال جی ۴۹ گیرنده دار کانال های اچ دی ایران رافقط صدا داره تصویر نداره باید چکار بکنیم که درست بشه ممنون

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
      با توجه به سیل عظیم نظرات در مورد HD سازی کانال های صدا و سیما و سراسری بودن این مشکل، در ادامه تمام راه حل های موجود را به صورت جامع برای شما شرح می دهیم:
      1. آن دسته از دوستانی که در مورد پشتیبانی کردن تلویزیون یا گیرنده خود از فرمت HEVC مطمئن نیستند می توانند به بخش مشخصات در سایت اصلی برند تلویزیون خود مراجعه کنند ولی این نکته را بدانید که اغلب تلویزیون های 4K از این قابلیت پشتیبانی می کنند و آپدیت کردن سیستم عامل در برخی مدل های محدود می تواند در پشتیبانی کردن از فرمت HEVC تأثیر گذار باشد.

      2. دسته دوم مشکلات مربوط به کسانی می شود که تلویزیونشان قادر به دریافت شبکه های HD می باشد اما عملاً تصویری وجود ندارد و فقط صدا دریافت می کنند؛در ادامه باید ذکر کنم که در ابتدا و طبق گفته های منابع رسمی قرار بود هر دو نوع محتوای SD و HD از طریق گیرنده ها قابل دریافت باشد یعنی پخش شبکه های SD ادامه داشته باشد اما طبق گفته روابط عمومی صدا و سیما افرادی که با چنین مشکلی مواجه هستند باید تلویزیون یا گیرنده خود را عوض کنند.

      3.با این وجود و طبق تجربه ی شخصی در چند روز اول تعدادی از گیرنده ها و تلویزیون ها قادر به دریافت بخشی از شبکه ها نبودند که با گذشت چند روز و کانال یابی مجدد، این مشکل رفع شد؛ لذا توصیه می کنم چند روزی در این مورد صبر داشته باشید سپس به خرید محصول اقدام کنید.
      چون مطلب جداگانه در این خصوص در سلام‌ بابا به رشته تحریر درآمده به همین دلیل از شما دعوت می کنم چنانچه در این خصوص نظر و یا پیشنهادی خاصی دارید در اینجا کلیک کرده تا به مطلب مربوطه راهنمایی شوید تا هم نظر خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و هم کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند
      مطلب ⬅آموزش رفع مشکل شبکه های HD صدا و سیما
      پیروز و سربلند باشید

  10. مرتضی

    چطور میتونم بفمم که در حالت هتل قرار گرفته؟ و چطور میتونم از حالت هتل خارج کنم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *