منو مخفی تلویزیون سامسونگ

راهنمای ورود به منو مخفی تلویزیون سامسونگ

منو مخفی تلویزیون سامسونگ

در بیشتر تلویزیون‌های هوشمند جدید یک منوی مخفی وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد تنظیمات اصلی تلویزیون را تغییر دهد. برای دسترسی به این منوی مخفی روش‌های متفاوتی وجود دارد و این روش در هر برند تلویزیونی متفاوت است. ما در این مطلب قصد داریم تا روش‌های دسترسی به منو مخفی تلویزیون سامسونگ را برای شما توضیح دهیم. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

منو مخفی تلویزیون سامسونگ

منو مخفی چه کاربردی دارد؟

شما می‌توانید در منو مخفی تنظیمات اصلی تلویزیون مثل تنظیمات تصویر از قبیل موقعیت رنگ، ارتفاع تصویر، طول تصویر، تنظیم میزان روشنایی و نسبت کنتراست، و فعال و یا غیر فعال کردن بعضی ویژگی‌ها را تغییر دهید.

منو مخفی تلویزیون سامسونگ

ورود به منو مخفی تلویزیون سامسونگ

روش‌های زیادی برای دسترسی به منوی مخفی در مدل‌های مختلف تلویزیون سامسونگ موجود است. بنابراین ما انواع روش ورود به منو مخفی را برای شما بیان کردیم.

روش اول :

این روش بهترین روش است که در تمام سری‌های جدید تلویزیون سامسونگ کار می کند. پس این روش را حتما تست کنید.

1. تلویزیون خود را روشن نگه دارید، سپس دکمه‌های زیر (از چپ به راست) را به سرعت از روی ریموت کنترل تلویزیون خود فشار دهید:

2. Mute > 1 > 1 > 9 > Enter

نکته: در اینجا دکمه “Enter” همان دکمه OK یا Select موجود در مرکز دکمه‌های Left/Right/Top/Bottom است. این روش منو مخفی را باز می‌کند که به شما اجازه می‌دهد حالت Hospitality یا حالت Hotel و غیره را روشن یا خاموش کنید.

برای خرید تلویزیون سامسونگ به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

حالت هتل یا Hotel Mode چیست؟

حالت Hotel Mode از ویژگی‌هایی است که می‌توان در تلویزیون‌های سامسونگ فعال کرد، که گزینه‌های تنظیم و جستجوی کانال را از تنظیمات معمولی تلویزیون حذف می‌کند.

حالت Hospitality یا حالت مهمان چیست؟

فعالسازی این حالت دسترسی سایر افراد به تلویزیون را محدود می کند، مثلا افراد دیگر اجازه دسترسی به منوی تلویزیون را ندارد.

ویدیو نحوه ورود به منو مخفی تلویزیون سامسونگ + فارسی ساز منو تلویزیون سامسونگ

روش‌های دیگر فعال سازی منو مخفی تلویزیون سامسونگ

روش‌های دیگری برای فعال کردن منو مخفی تلویزیون سامسونگ وجو دارد. بنابراین اگر روش فوق برای شما مؤثر نبود و با آن نتوانستید منو مخفی را مشاهده کنید، روش‌های زیر را امتحان کنید:

ابتدا تلویزیون خود را با استفاده از ریموت کنترل خاموش کنید، سپس از هر کدام از روش‌هایی که برای شما ذکر کردیم، می‌توانید استفاده کنید. فقط توجه کنید از هر روشی که استفاده کردید دکمه‌های آن را (از چپ به راست) به سرعت از روی ریموت کنترل فشار دهید که منو متفاوتی را برای شما باز نکند.

روش دوم :

  • Info > Settings > Mute > Power

روش سوم :

  • Mute > 1 > 8 > 2 > Power

روش چهارم :

  • Mute > 1 > 1 > 9 > Power

روش پنجم :

  • Display/Info > Menu > Mute > Power

روش ششم :

  • Display/Info > P.STD > Mute > Power

روش هفتم :

  • P.STD > Help > Sleep > Power

روش هشتم :

  • P.STD > Menu > Sleep > Power

روش نهم :

  • Sleep > P.STD > Mute > Power

پس از مشاهده منو مخفی، توجه فرمایید که برای حرکت در میان گزینه‌های موجود، می‌توانید دکمه‌های Channel Up/Down را فشار دهید. و برای تغییر مقادیر آن‌ها، دکمه‌های Volume Up/Down را فشار دهید.

منو مخفی تلویزیون سامسونگ

به این نکته توجه بفرمایید که به احتمال زیاد تنها یکی از این روش‌ها برای مدل تلویزیون شما مناسب است پس همه روش‌ها را امتحان کنید تا روش مناسب برای تلویزیون خود را پیدا کنید. این روش‌ها را، بیشتر تعمیرکاران به کار می‌برند. پس شما باید برای تغییر این تنظیمات دقت کنید و مواردی را که لازم است تغییر دهید تا تنظیمات تلویزیون به هم نریزد. البته در بسیاری از موارد می‌توانید تنها با خاموش و روشن کردن تلویزیون، تنظیمات اعمال شده را به حالت اولیه برگردانید.

تعمیر منو مخفی تلویزیون سامسونگ:

درصورتی که در تنظیمات منو مخفی ایرادی داشتید یا به مشکلی برخوردید به تصاویر زیر مراجعه نمایید و تنظیمات را به حال اولیه خود تغییر دهید تا مشکل حل شود.

 قسمت اولیه و ورود به منو مخفی 

منو مخفی تلویزیون سامسونگ

منوی مربوط به قسمت option:

منو مخفی تلویزیون سامسونگ

قدم دوم در منوی option

منو مخفی تلویزیون سامسونگ

منوی مربوط به قسمت control:

منو مخفی تلویزیون سامسونگ

منوی مربوط به قسمت Debug:

منو مخفی تلویزیون سامسونگ

منوی مربوط به قسمت SVC:

منو مخفی تلویزیون سامسونگ

در این مطلب به بررسی روش‌های ورود به منو مخفی تلویزیون سامسونگ پرداختیم. اگر در این زمینه سوال یا نظری دارید حتماً در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 45 میانگین: 4]

حتما ببینید

کیفیت تصویر تلویزیون

بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون

چگونه کیفیت تلویزیون را بالا ببریم؟ مساله‌ای که همه هنگام خرید تلویزیون به آن توجه …

719 نظر

  1. مرتضی

    سلام من تلویزیون Au9000 سامسونگ دارم ، چندتا از کانال های ان صفحه کیبورد اعداد جهت وارد کردن رمز ظاهر نمیشه ، دکمه ظاهر سازی روی کنترل را هم میزنم رو صفحه تلویزیون میزنه موجود نیست ،اما در کانال های دیگه امتحان میکنم ظاهر میشه، تو تنظیمات میرم ، برای برداشتن رمز و کد که آنهم وارد کردن کد لازمه و متاسفانه بازهم صفحه کیبورد و اعداد ظاهر نمیشه !! ممنون خواهم شد راهنمای کنید

    • سردبیر

      سلام و درود
      از ریموت کنترل ساده سامسونگ استفاده کنید یا از اپلیکیشن‌های شبیه ساز ریموت کنترل در گوشی همراه خود استفاده کنید قربان

  2. امیر

    سلام وقت بخیر من وارد منوی مخفی سامسونگ 43T5300 شدم ولی گزینه ای پیدا نکردم که بتونم فیلم های داخل فلش مموری بصورت جدولی که هست تغییر بدم بصورت لیستی، یا من بلدنبودم پیدا کنم، میشه فرایندشو بهم بگین

  3. علیرضا

    سلام . خسته نباشید.
    من یک تلویریون tu8300 خریدم.
    موقعی که میخوام رمز وای فای رو وارد کنم کیبرد تلویزیون نمایش داده نمیشه. چطور میتونم کیبرد تلویزیون رو فعال کنم؟

    • ارمان نویدی

      سلام و عرض ادب و احترام
      روی قسمت وارد کردن رمز کلیک نمایید تا کیبور دوباره بیاد بالا اگر نیومد باید تلویزیون ریست بشه
      موفق باشید

    • داوود

      سلام وقت بخیر من تلویزیون سامسونگua48j6390awدارم ومشکل خاموش شدن داره که دربعضی مواقع خاموش وبعدروشن میشه برای همین تنظیمات کارخانه ای زدم وبعدازدوباره روشن شدن وتنظیمات دستگاه که مرحله ای هست وبعدازجستجوی کانالهامتاسفانه خاموش شدوبعدازاین مشکل خودبه خودروشن میشه واصلاکنترل وکلیدروی خودتلویزیون کارنمیکندودوباره بعدازچندثانیه خاموش میشودودوباره روشن میشودلطفاراهنمایی کنید متشکرم

      • سردبیر

        سلام و درود
        توصیه می‌کنم با یک سرویس کار مشورت کنید تا تلویزیون از نزدیک بررسی شود دوست عزیز

  4. اکبر

    سلام کد مخفی سری au7000 برای فارسی کردن منو چیه ممنون

    • سردبیر

      سلام و درود
      داخل مطلب به این مورد اشاره شده دوست عزیز

      • احمد

        سلام
        گزینه region در تنظیمات مخفی تلویزیون سامسونگ غیر فعال شده و حتی رنگش هم با بقیه گزینه ها عوض شده
        ممنون میشم در این خصوص راهنمایی کنید

        • ارمان نویدی

          سلام و عرض ادب و احترام
          لطفا به سرویس کار معتبر مراجعه نمایید
          موفق باشید

    • ایمان

      سلام وقت بخیر
      من ی سامسونگ سه بعدی هوشمند دارم تا چند وقت پیش از طریق قابلیت screen mirror گوشی هامون بهش وصل میشد ولی مدتی وقتی روی smart view گوشی سرچ میکنیم اسم تلویزیون رو پیدا میکنه و تلویزیون نشون میده داره وصل میشه کمی لوود میکنه بعد میپره بیرون با گوشی های مختلف هم تست کردم ریست کارخانه ای هم کردم آپدیت هم کردم ولی هیچکدوم جواب نداده لطفا راهنماییم کنید تلویزیون مال ۸سال پیشه

  5. مژگان

    سلام وقتتون بخیر ،ببخشید تلویزیون au8000 که به وایفای وصل شده ولی هر قسمتی که میخوایم وارد تنظیمات بشیم میگه تنظیم شرایط و حریم خصوصی وقتی هم شروع به دانلود کردن میکنه بعد از چند ثانیه مینویسه سرور در دست تعمیر است میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      دقیقا چه بخشی منظورتونه؟

    • کیوان

      این مساله مربوط به تحریم ها هست و جای نگرانی نداره. میتونید از اینترنت همراه اول استفاده کنید احتمالا مشکل حل میشه یا از مودمی که قابلیت ست کردن v** رو داشته باشه

    • امیدرضا

      سلام. مشکل شما حل شد؟؟؟

  6. فرهاد

    سلام وقت بخير من يك تلويزيون tu7100 دارم كه وقتي وارد تنظيمات صفحه نمايش ميشم گزينه هاي brightness,contrast-sharpness هيچ تغييري نميكنه وقتي تغيير ميدم و تنظيمات ذخيره نميشه و كلا تغيير نميكنه مشكل از چي هست ممنون ميشم راهنمايي كنين

    • سردبیر

      سلام و درود
      یکبار تلویزیون رو ریست کنید و مجدد اقدام کنید

      • اشکان

        ریست کردم اما درست نشد.به نظر شما چرا غیر فعاله؟حتی زبان و کشور رو هم تغییر دادم اما همچنان دکمه تغییر شماره کانال غیر فعاله.

        • آرمان

          سلام ، وقت بخیر، کارکرد تلوزیون اولد سری ۷ رو چطور پیدا کنم

  7. اشکان

    سلام .وقت بخیر
    بنده تلویزیون سامسونگ مدل 55q70a دارم از همان ابتدا زبان فارسی رو فعال کردم. در قسمت ویرایش کانال ها،منوی تغییر شماره کانال غیر فعاله و نمیتونم ترتیب کانال ها رو تغییر بدم.در واقع نمیتونم کانالهامو مرتب کنم.ممنونم میشم راهنماییم بفرمایید.با تشکر از سایت سلام بابا

  8. مسلم

    سلام
    من یه تلویزیون سامسونگ مدل LA32R91B دارم وارد منو مخفی شدم ولی نمی دانم از کدام گذینه وارد بشوم و دیجیتالش را فعال کنم.لطفا راهنمایی کنید.۱۳گذینه تو منو مخفی هست.
    ۱)CALIBRATION
    2)OPTION BYTE
    3)W/B
    8)ADJUST
    و تا گذینه ۱۳ ک ریست ست

  9. مسلم

    سلام.من یه تلویزیون سامسونگ مدل LA32R91B دارم وارد منو مخفی شدم ولی نمی دانم از کدام گذینه وارد بشوم و دیجیتالش را فعال کنم.لطفا راهنمایی کنید.
    تو لیست منو مخفی گذینه
    ۱)CALIBRATION
    2)OPTION BYTE
    3)W/B
    و ا آخر که ۱۳ گذینه داره

  10. م.ع

    سلام، تلوزیون سامسونگ مدل UA46F8880AM آیا چنین پنلی دارد؟(منظورم پنل مخفی است)، از این جهت می‌پرسم که کنترلش اصلا شماره نداره که بخوام از روش‌های رقم دارش استفاده کنم، دکمه pz کدومه! منظورتون تغیر شبکه است؟!

    • سردبیر

      سلام و درود
      از اپلیکیشن‌های شبیه ساز ریموت یا یک ریموت سامسونگ دیگر استفاده کنید دوست عزیز

      • م.ج

        سلام وقتی روشنه روش اول فقط حالت بیمارستان رو میاره و وقتی روش های دیگه رو میرم با زدن عدد قبل از زدن پاور تلویزیون روشن میشه و تنطیمات مخفی رو نمیاره

        • سردبیر

          سلام و درود
          با کنترل مادر سرویس‌کارهای تلویزیون هم یکبار تست کنید

        • S

          سلام خسته نباشید می خواستم بدونم چیکار کنیم هر کسی نتونه به تلوزیونمون وصل بشه این روهم میدونم اول باید از طرف خودمون باید اکی میکردیم ولی کنترل دست بچه کوچیکم بوده والان وصل میشه وفیلم های بیخودی میزاره

      • علی

        سلام برای استفاده از اپلیکیشنهای شبیه‌ساز ریموت، گوشی باید اینفرارد داشته باشه؟

        • سردبیر

          سلام و درود
          بله تلفن همراه باید از مادون قرمز پشتیبانی کند که این مورد به طور مثال توسط گوشی‌های برند شیائومی پشتیبانی خواهد شد و توسط برند سامسونگ پشتیبانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *