راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات لازم برای راهنمای خرید ماشین لباسشویی

امروزه کمتر کسی زمان لازم برای شستن لباس­ با دست را دارد، به همین دلیل ماشین‌های لباسشویی ظهور کردند تا کار شستن لباس‌ها را برای شما انجام ‌دهند و در زمان و تلاش شما صرفه‌جویی شود. با ظهور تکنولوژی، ماشین‌های لباسشویی در قالب‌های مختلف و با ویژگی‌های فراوان عرضه می‌شوند. ماشین‌های لباسشویی را می‌توان در دو دسته ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک و  نیمه اتوماتیک دسته‌بندی کرد، همچنین می­‌توان به عنوان ماشین لباسشویی درب بالا و جلو نیز طبقه­‌بندی شود که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. بیشتر ماشین­‌های لباسشویی خودکار و اتوماتیک هستند و با یک فرایند الکترونیکی کنترل می‌شوند. با استفاده از یک دکمه و به صورت اتوماتیک برنامه‌ه­ای لازم برای شستشو تنظیم می‌­شود تا بر مبنای این برنامه، لباس­‌ها با ترکیب آب سرد و گرم تا سطح دلخواه، تنظیم مدت ­زمان شستشو، آبکشی لباس­‌ها و خشک کردن محدود آب لباس‌­ها از طریق چرخاندن سریع را انجام دهد. برخی از ماشین‌­های لباسشویی حتی لباس‌­های شسته شده را 100 درصد خشک می­‌کنند. با توجه به تنوع ماشین­‌های لباسشویی، انتخاب یک مدل با امکانات مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین هر شخصی با توجه به بودجه و شرایط خود به دنبال بهترین ماشین لباسشویی مناسب منزل خود می­‌گردد، اما سؤال اینجاست که معیار مناسب بودن لباسشویی چیست؟ داشتن چه ویژگی­‌هایی در یک ماشین لباسشویی ضروری است؟ برای پاسخ به این سؤالات با مطلب راهنمای خرید ماشین لباسشویی در سلام بابا همراه باشید.

علاوه بر ویژگی­‌های اولیه مانند نوع درب و ظرفیت لباسشویی، تعداد زیادی ویژگی دیگر نیز وجود دارد که باید در خرید ماشین لباسشویی آن‌­ها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال برخی از ماشین‌­های لباسشویی هوشمند هستند و می‌­توان از دور آن را کنترل کرد. برخی دیگر دارای برنامه‌­های مختلف برای شستشو هستند. بنابراین موارد زیادی وجود دارد که باید به آن­‌ها توجه شود. در ادامه این مطلب، ما مهم­ترین ویژگی­‌ها و کاربردهایی که باید در خرید لباسشویی، در نظر داشته باشید را آورده‌­ایم. همچنین در پایان مطلب دو مدل از بهترین لباسشویی‌های موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد.

انواع ماشین لباسشویی

نوع ماشین لباسشوییبه طور کلی دو نوع ماشین لباسشویی درب از جلو و درب از بالا داریم. بنابراین اولین قدم در خرید ماشین لباسشویی، انتخاب درب از جلو یا درب از بالا است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب هر دو مدل می­‌پردازیم.

درب از جلو

ماشین­‌های لباسشویی درب از جلو به دلیل مصرف کمتر آب و انرژی به طور کلی عملکرد بهتری دارند، همچنین بیشتر مورد استفاده قرار می­‌گیرند و طرفداران بیشتری هم دارند. این مدل لباسشویی با لباس‌­ها بسیار ملایم است و با چرخاندن آرام لباس­‌ها، شستشو را انجام می­‌دهند، اما عملیات شستشو در این مدل بیشتر به طول می‌انجامد. بیشتر این لباسشویی‌­ها دارای برنامه­‌های شستشوی متفاوت هستند و شما می‌­توانید با توجه به نوع لباس و یا میزان کثیف بودن آن‌­ها برنامه متناسب با آن را اجرا کنید. در جدول پایین مزایا و معایب لباسشویی درب از جلو را آورده‌­ایم.

مزایا معایب
مصرف آب کمتر گران قیمت‌تر
کارآمدتر  از نظر انرژی دارای وزن سنگین
اجرای راحت برنامه‌ها چرخه‌های شستشوی طولانی‌تر
شستشوی نرم‌تر لباس‌ها فاقد قابلیت اضافه کردن لباس در اواسط چرخه
استفاده کمتر از مواد شوینده آبکشی ضعیف به دلیل مصرف کمتر آب در برخی موارد
بهترین گزینه برای فضاهای کوچک نیاز به براکت مخصوص در صورت قرار گرفتن روی کف چوبی
سرعت چرخش بالاتر (خشک شدن سریع‌تر)
غیرممکن بودن بازیابی اقلام جا مانده در جیب‌ها در اواسط چرخه 
 دارای برنامه‌های بیشتر و گزینه‌های دمای بالاتر
 

درب از بالا

ماشین‌های لباسشویی درب از بالا معمولاً ارزان‌تر هستند، وزن کمتری دارند و خیلی سریع‌تر از درب جلویی‌­ها شستشو را انجام می‌­دهند، اما آب بسیار بیشتری هم مصرف می‌کنند. لباسشویی‌­های درب از بالا از آب زیادی برای شناور کردن لباس‌ها استفاده می‌کنند و از یک پروانه یا همزن نیز برای حرکت دادن و شستن لباس‌ها استفاده می‌کنند. در جدول پایین مزایا و معایب لباسشویی درب از بالا را آورده‌­ایم.

مزایا معایب
ارزان‌ قیمت‌تر مصرف آب بیشتر
چرخه‌های شستشوی کوتاه‌تر مصرف انرژی بیشتر
سبک‌تر و جا به جایی راحت‌تر امکان زبر شدن لباس‌ها
قابلیت اضافه کردن لباس در اواسط چرخه اجرای سخت‌تر برنامه‌ها
عدم نیاز به خم شدن برای درآوردن یا اضافه کردن لباس استفاده بیشتر از مواد شوینده
بازیابی راحت وسایل جامانده، مانند کلید و تلفن از جیب‌­ها در اواسط چرخه  

به طور کلی ماشین‌­های لباسشویی درب از جلو عملکرد بسیار بهتری دارند و بر همین اساس طرفداران بیشتری هم دارند. بنابراین انتخاب بین این دو مدل، به نیاز و شرایط مصرف کننده بستگی دارد. برای خرید و آشنایی با انواع مدل ماشین لباسشویی می‌توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید. 

ظرفیت لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشوییظرفیت یکی دیگر از عوامل مهمی است که در خرید ماشین لباسشویی باید مورد توجه قرار گیرد. ظرفیت به معنای حداکثر میزان لباسی است که یک لباسشویی می­‌تواند در هر چرخه شستشو، بشوید. هرچه بیشتر به شستشو نیاز داشته باشید یا خانواده بزرگتری داشته باشید، ظرفیت بیشتری نیاز خواهید داشت. ظرفیت ها از حدود 5 کیلوگرم تا بیش از 18 کیلوگرم متغیر هستند، بنابراین برای پیدا کردن یک ماشین لباسشویی با اندازه مناسب برای خانه خود مشکلی نخواهید داشت. در حالی که ماشین‌های بزرگتر برای خانه‌های بزرگ یا برای شستن وسایل حجیم مانند روتختی یا حوله‌­ها عالی هستند، بنابراین خانواده‌­های کوچک و متوسط به لباسشویی‌­های بزرگ نیاز ندارند. به خاطر داشته باشید که همیشه ظرفیت لباسشویی با وزن لباس خشک اندازه‌­گیری می­‌شود. رایج‌ترین اندازه‌ها بین 7 تا 8 کیلوگرم هستند و برای خانوارهای با جمعیت متوسط مناسب هستند.

سرعت چرخش ماشین لباسشویی

سرعت چرخش ماشین لباسشوییشاید سرعت چرخش اولین چیزی نباشد که باید هنگام خرید ماشین لباسشویی بررسی کنید، اما این مورد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. سرعت چرخش بالا به طور مؤثر آب بیشتری را از لباس‌­های شما در پایان چرخه حذف می‌کند که به خشک شدن سریع­‌تر آن­‌ها کمک می­‌کند. برعکس، سرعت چرخش کمتر برای پارچه‌­های ظریف ایده‌­آل است. هرچه سرعت چرخش بیشتر باشد، احتمال سفت شدن لباس‌ها بیشتر می‌شود و نیاز به یک یا دو تکان سریع دارد تا قبل از خشک شدن کمی صاف شوند. اما به طور کلی هرچه سرعت چرخش ماشین لباسشویی بیشتر باشد، بهتر است و در خشک شدن سریع‌­تر لباس‌­ها مؤثرتر می­‌باشد.

مصرف برق

اگر نمی­‌خواهید قبض‌­های برق بسیار بالایی داشته باشید، لازم است حتماً هنگام خرید ماشین لباسشویی به میزان مصرف انرژی لباسشویی توجه کنید. ماشین لباسشویی با صرفه جویی در مصرف انرژی اساساً در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه‌­های شما می‌­شود و برای محیط زیست نیز بهتر است.

سر و صدا

سر و صدا یکی دیگر از مشخصاتی است که باید بررسی کنید. ماشین‌های لباسشویی می‌توانند سر و صدای زیادی ایجاد کنند، به‌ویژه زمانی که در مراحل پایانی چرخه می‌­باشند. با این حال برخی از ماشین­‌های لباسشویی وجود دارند که بسیار بی‌صدا هستند و می‌­توانید حتی در زمان­‌هایی مثل صبح زود که مصرف انرژی نیز در کمترین مقدار خود است، لباسشویی را روشن کنید بدون اینکه مزاحمت و صدایی برای خواب اعضای خانواده ایجاد کند. ماشین‌­های لباسشویی دارای موتور دایرکت درایو اینورتر (Inverter Direct Drive)، در مقایسه با ماشین‌های لباسشویی معمولی لرزش و صدای کمتری دارند. برای آشنایی بیشتر با موتور دایرکت درایو اینورتر پیشنهاد می‌کنم به مطلب مربوط به آن در وبلاگ سلام بابا نگاهی بیاندازید.

تنظیمات و برنامه­‌های ماشین لباسشویی

تنظیمات و برنامه ماشین لباسشوییهنگام خرید ماشین لباسشویی باید توجه داشته باشید که دستگاه مورد نظر شما دارای تنظیمات کامل می­‌باشد و از برنامه­‌هایی که نیاز دارید، پشتیبانی می­‌کند یا نه؟ بسیاری از لباسشویی­‌ها دارای برنامه­‌های متفاوت و زیادی هستند که هرکدام مناسب شرایط خاصی می­‌باشند. بنابراین شما باید با توجه به نیاز خود به این برنامه‌­ها و ویژگی‌­ها در هنگام خرید لباسشویی توجه کنید.

ویژگی هوشمند ماشین لباسشویی

برای استفاده از آخرین فناوری‌­ها نیاز به یک ماشین لباسشویی با اتصال هوشمند دارید. این بدان معناست که ماشین لباسشویی می تواند به خانه هوشمند شما بپیوندد و با گوشی هوشمند شما جفت شود، و از این طریق دستگاه را نظارت و کنترل کنید. در صورت هوشمند بودن لباسشویی، انواع ویژگی‌ها بسته به برند و برنامه‌ای که استفاده می‌کنید در دسترس خواهد بود. برخی از این ویژگی­‌ها به شما اجازه می‌دهند دستگاه را از راه دور راه‌اندازی کنید، چرخه‌های اضافی دانلود کنید، برخی نیز حتی قابلیت عیب ­یابی هوشمند دارند و اگر دستگاه مشکلی داشته باشد، آن را شناسایی می‌­کند و راه حل­‌های پیشنهادی را به کاربر می‌­دهد. 

اندازه و ابعاد ماشین لباسشویی

اندازه و ابعاد ماشین لباسشوییاکثر ماشین‌های لباسشویی اندازه‌ای مشابه دارند، اما ابعاد آن می‌تواند بسته به مدل کمی متفاوت باشد. اگر فضای محدودی برای قرار دادن ماشین لباسشویی دارید، مطمئن شوید که ابعاد ماشین لباسشویی که می‌خواهید بخرید، متناسب با مکان موردنظر شما باشد و فضایی برای هواگیری نیز باقی بماند. وجود فضا در اطراف ماشین لباسشویی شما می‌تواند سر و صدای آن را نیز به حداقل برساند. همچنین باید در نظر بگیرید که آیا فضای کافی در بالا یا جلوی دستگاه برای باز کردن کامل درب خواهید داشت.

گارانتی

بیشتر لوازم خانگی و به تبع ماشین لباسشویی دارای گارانتی‌­های یک ساله و یا بیشتر هستند و برخی نیز دارای گارانتی جداگانه هستند که همه قطعات دستگاه را گارانتی می­‌کند. در صورت داشتن گارانتی اطمینان خاطر از خرید محصول بیشتر است. بنابراین هنگام خرید لباسشویی به این نکته توجه داشته باشید که آیا محصول مورد نظر شما از یک گارانتی مورد اطمینان پشتیبانی می‌­کند یا خیر.

برند ماشین لباسشویی

برند ماشین لباسشویییکی از مهم­ترین سؤالات هنگام خرید ماشین لباسشویی این است که کدام برند بهتر است؟ به طور کلی رقابت در تولیدات لوازم خانگی در جهان بسیار زیاد است. در این میان ماشین لباسشویی نیز در برندهای زیادی تولید و به بازار عرضه شده است. معیار برتری این لباسشویی‌­ها بیشتر بر اساس ویژگی­‌ها و امکانات لباسشویی‌­ها سنجیده می­‌شود. در ایران انواع برندهای داخلی و خارجی لباسشویی موجود است که از میان انبوه تولیدکنندگان، برندهای خارجی ال جی، سامسونگ و بوش طرفداران بسیار زیادی دارند و از امکانات بسیار خوبی نیز برخوردار هستند. البته ماشین‌­های لباسشویی خارجی دارای قیمت بیشتری نیز هستند. در میان برندهای ایرانی نیز، برند اسنوا و پاکشوما طرفداران خود را دارند. برای اطلاع از بهترین مدل‌های موجود در بازار به مطلب بهترین ماشین لباسشویی مراجعه کنید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی خارجی

ماشین لباسشویی از جمله لوازم ضروری موجود در منزل است، بنابراین در هنگام خرید این محصول باید نکات زیادی را در نظر داشت. ما در این مطلب یک راهنمای جامع برای خرید ماشین لباسشویی را ارائه دادیم و مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار هستند را بیان کردیم. مواردی مانند: نوع ماشین لباسشویی، ظرفیت، سرعت چرخش، مصرف برق، سر و صدا، تنظیمات و برنامه‌­ها، ویژگی‌­های هوشمند، اندازه و ابعاد، اهمیت گارانتی و برند ماشین لباسشویی دارای اهمیت زیادی هستند که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. علاوه بر این موارد نکات دیگری مانند رنگ لباسشویی و نیز نکات جزئی‌­تری هم وجود دارد که هر کاربر با توجه به نیاز خود آن‌­ها را در نظر می‌­گیرد. همچنین اگر تمایل به مطالعه بیشتر درباره ماشین لباسشویی و بهترین‌های هر برند دارید، به صفحه وبلاگ سلام بابا مراجعه کنید. در پایان به معرفی دو مدل از لباسشویی‌های پرطرفدار از برند ال جی می‌پردازیم. 

ماشین لباسشویی ال جی V9

برند ال جی از جمله پیشروترین برندها در تولید ماشین لباسشویی می‌باشد. این برند کره‌ای، لباسشویی مدل V9 را در سال 2019 به بازار عرضه کرد و به یکی از پرطرفدارترین لباسشویی‌های بازار تبدیل شد. این ماشین لباسشویی  از نوع درب از جلو می‌باشد و دارای موتور پرقدرت دایرکت اینورتر است. همچنین دارای 14 برنامه شستشو و سرعت چرخش 1400 دور در دقیقه می‌باشد. لباسشویی هوشمند V9 قابلیت عیب‌یابی هوشمند، اتصال به موبایل، شبکه وایفای و ویژگی‌های زیاد دیگری نیز می‌باشد. کازشناس سلام بابا در ویدیو زیر به طور کامل به بررسی این مدل لباسشویی می‌پردازد. حتماً ویدیو را تا انتها مشاهده فرمایید تا با قسمت‌های مختلف لباسشویی به خوبی آشنا شوید.

ماشین لباسشویی ال جی V12

لباسشویی ال جی V12 محصول سال 2021 شرکت ال جی است و این مدل نیز از باکیفیت‌ترین و بهترین مدل‌های لباسشویی موجود در بازار می‌باشد. این لباسشویی هوشمند ال جی نیز از نوع درب جلو می‌باشد و دارای ظرفیت 12 کیلوگرم است که برای خانوارهای با جمعیت زیاد نیز، پاسخگو می‌باشد. لباسشویی V9 مجهز به موتور دایرکت اینورتر است و همچنین دارای 14 برنامه شستشو و سرعت چرخش 1400 دور در دقیقه می‌باشد. برای آشنایی کامل با این مدل لباسشویی فوق‌العاده از برند ال جی، نظاره‌گر ویدیو زیر باشید. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

حتما ببینید

مقایسه لباسشویی ال جی

مقایسه لباسشویی ال جی V9 با V12

برند ال جی ال جی یکی از برندهایی است که در حوزه‌های مختلف و بعضاً …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *