موتور اینورتر دایرکت درایو 

موتور اینورتر دایرکت درایو در لباسشویی ال جی

موتور اینورتر دایرکت درایو 

همانطور که می‌دانید امروزه ماشین لباسشویی‌ جزو آن دسته از لوازم ضروری و پرطرفدار می‌باشد که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. علاوه بر طراحی و ظاهر ماشین لباسشویی عملکرد و نوع موتور لباسشویی از جمله مورادی می‌باشد که به هنگام خرید بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد؛ چرا که یک موتور قدرتمند تا سالیان سال می‌تواند عملکردی عالی از خود ارائه دهد. نوع موتور ماشین لباسشویی، بسته به برند متفاوت می‌باشد؛ که در این مقاله موتور اینورتر دایرکت درایو را برایتان مورد بحث قرار می‌دهیم.

انواع موتور ماشین لباسشویی

  • موتورهای معمولی (تسمه‌ای )
  • موتورهای دیجیتال (بدون تسمه)

موتورهای معمولی: موتورهای معمولی یا تسمه‌ای همانطور که از نامش پیداست در آن تسمه به کار رفته است. و امروزه به دلیل تولید صدا، لرزش زیاد و مصرف انرژی بالا در آن کمتر در لوازم خانگی همچون ماشین لباسشویی‌های جدید به کاربرده می‌شود. از مزیت موتورهای تسمه‌ای می‌توان به تعمیر کردن و یا تعویض موتور اشاره داشت که بسیار راحت و کم هزینه می‌باشد.

موتورهای دیجیتال: امروزه موتورهای دیجیتال یا بدون تسمه جایگزین موتورهای تسمه دار شده‌اند. و به دلیل نبود تسمه در آن میزان سر و صدا بسیار کم می‌باشد. همچنین میزان مصرف انرژی پایین و طول عمر بالا از مزیت‌های خوب موتورهای بدون تسمه می‌باشد. موتور اینورتر دایرکت درایو یکی از موتورهای بدون تسمه می‌باشد.

موتور اینورتر دایرکت درایو چیست؟

موتور اینورتر دایرکت درایو چیست

 موتور اینورتر دایرکت درایو بدون تسمه است و برای راه‌اندازی آن از برد الکترونیکی یا درایور استفاده می‌شود‌. این موتور مستقیما از طریق آهنربا به مرکز درام متصل می‌شود و موتور بدون تسمه و قرقره بار را به حرکت در می‌آورد. در این نوع موتور استفاده از گیربکس از بین می‌رود، در نتیجه قعطات کمتری در لباسشویی به کار برده می‌شود. بنابراین کارایی موتور افزایش می‌یابد و منجر به شستشویی آرام و بی‌صدا می‌شود.

همچنین موتور دایرکت درایو به دلیل حذف تسمه، قرقره و گیربکس در آن به ایجاد صدا، کاهش لرزش و نویز کمک بسیار زیادی می‌کند. در نتیجه کارایی و طول عمر موتور Direct Drive در مقایسه با موتورهای تسمه‌ای بیشتر می‌باشد؛ این موتورها کمتر از موتورهای دیگر خراب می‌شوند. از طرفی دیگر علاوه بر عملکرد بالا در مصرف برق و انرژی نسبت به موتورهای تسمه‌دار بسیار به صرفه می‌باشد.

مقایسه موتور دایرکت درایو با موتورهای معمولی

مقایسه ی موتور دایرکت درایو با موتور های معمولی

همان طورکه در عکس بالا نیز می‌توانید مشاهده کنید موتور لباسشویی‌های تسمه‌ای از چهار بخش اصلی، مخزن یا درام لباسشویی، قرقره (pulley)، موتور و تسمه تشکیل شده است. از طرفی دیگر موتور ماشین لباسشویی‌های بدون تسمه (Direct Drive) شامل دو بخش اصلی، مخزن یا درام لباسشویی و موتور اینوتر دایرکت درایو می‌باشد. ماشین لباسشویی‌های دایرکت درایو عملکرد بهتری در مقایسه با لباسشویی‌های معمولی دارند. موتورهای Direct Drive ساکت‌تر، کارآمد و با دوام هستند. اما در ماشین لباسشویی‌های معمولی درام به کمک قرقره و تسمه (کمربند) به موتور متصل می‌شود. اگر چه این سیستم کامل می‌باشد اما در مقایسه با دایرکت درایو کارآمد و قابل اعتماد نیست.

مزایای استفاده از موتور Direct Drive inverter

  • کاهش میزان اصطکاک
  • صرفه جویی در مصرف برق
  • عملکرد و طول عمر بالای موتور
  • قطعات کمتر به معنی لرزش و صدای کمتر
  • کاهش ساییدگی و پارگی به دلیل نبود قرقره و تسمه (کمربند)
  • کاهش هزینه‌های ناشی از خرابی موتور به دلیل حذف قرقره، تسمه (کمربند) و گیربکس

معایب موتورهای Direct Drive inverter

به طور کلی اگر بخواهیم معایب موتورهای اینورتر دایرکت درایو را بیان کنیم این اطمینان را به کاربر می‌دهیم که موتورهای Direct Drive هیچ معایبی ندارند. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که در صورت بروز نقص فنی در این نوع موتور باید هزینه‌های بالایی را صرف تعمیر کنید. در حالی که برای تعمیر لباسشویی‌های تسمه‌دار (معمولی) نیازی به هزینه‌های بالا نیست. اما این را نیز بدانید به دلیل کیفیت و دوام بالا، لرزش و سر و صدای پایین احتمال خرابی در لباسشویی‌های دایرکت درایو بسیار کم می‌باشد؛ پس با خیال آسوده می‌توانید یک عمر از لباسشویی‌های دایرکت درایو استفاده کنید.

معرفی لباسشویی دایرکت درایو ال جی

1- لباسشویی ال جی F4J6VYP2S

موتور اینورتر دایرکت درایو در لباسشویی 9 کیلویی ال جی

  • ظرفیت 9 کیلوگرم
  • موتور  Inverter Direct Drive
  • شش حرکت حرفه ای شستشو
  • سیستم عیب یاب Smart Diagnosis

ماشین لباسشویی ال جی F4J6VYP2S از لباسشویی‌های با کیفیت و پرفروش ال جی است که دارای ظرفیت 9 کیلوگرم، سیستم عیب یاب Smart Diagnosis همراه با موتور اینورتر دایرکت درایو می‌باشد. از طرفی دیگر لباسشویی‌های ال جی به لطف موتور دایرکت درایو دارای قابلیتی به نام 6Motion Direct Drive می‌باشند. به این معنی که موتور لباسشویی‌های ال جی در 6 مرحله اقدام به شستن لباس‌ها می‌نماید. این مراحل به ترتیب شامل پیچاندن، فیلتراسیون، آبکشی پله‌ای، تاباندن، غلتاندن و خیساندن است. در نهایت می‌توام گفت این لباسشویی در کمال سکوت و آرامش لباس‌هایی تمیز و خوش‌بو را به شما تحویل می‌دهد.

2- لباسشویی ال جی F4V5VYP2T

لباسشویی ال جی F4V5VYP2T

  • ظرفیت 9 کیلوگرم
  • هوش مصنوعی AI DD
  • موتور  Inverter Direct Drive
  • شش حرکت حرفه‌ای شستشو
  • سیستم عیب یاب Smart Diagnosis

لباسشویی F4V5VYP2T یکی دیگر از لباسشویی‌های شیک و خوش طرح ال جی است که با مشخصاتی چون ظرفیت 9 کیلوگرم، موتور Inverter Direct Drive، شش حرکت حرفه‌ای شستشو Motion Direct Drive، سیستم عیب‌یاب Smart Diagnosis و قابلیت SmartThinQ همراه می‌باشد. این لباسشویی 9 کیلویی ال جی F4V5 دارای قابلیتی خاص به نام هوش مصنوعی AI DD است. این تکنولوژی با تشخیص وزن، نوع پارچه، نرمی و زمختی لباس مناسب‌ترین برنامه را برای لباس‌ها انتخاب می‌کند و با 18 درصد مراقبت از الیاف پارچه لباسی با کیفیت را به شما تحویل می‌دهد. 

 تولید کنندگان لباسشویی‌های دایرکت درایو ادعا دارند که بافت سطح درام باعث افزایش تماس با پارچه می‌شود. این عمل در نهایت سبب شستشوی بهتر و حذف لکه‌ها می‌شود. همچنین سنسورها وزن بار را تشخیص می‌دهند، دمای متناسب را برای شستشو تنظیم می‌کنند و با توجه به کثیفی پارچه مواد شوینده را به کار می‌برند. تمامی این مزیت‌ها موجب صرفه جویی در مصرف آب و انرژی می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 4.3]

حتما ببینید

مقایسه لباسشویی ال جی

مقایسه لباسشویی ال جی V9 با V12

برند ال جی ال جی یکی از برندهایی است که در حوزه‌های مختلف و بعضاً …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *