مقایسه ماشین ظرفشویی سامسونگ 5070 با ال جی 512

مقایسه ماشین ظرفشویی سامسونگ 5070 با ال جی 512

برند سامسونگ

سامسونگ به‌عنوان یکی از با ارزش‌ترین برندهای جهان در سال‌های اخیر شناخنه شده است. این روزها همه‌ی ما حداقل تجربه‌ی یک بار استفاده از محصولات شرکت سامسونگ مانند ماشین لباس‌شویی، جارو برقی، اتو، مایکروویو، لپ‌تاپ، یخچال فریزر، ساعت هوشمند و غیره را داشته‌ایم. لوازم خانگی برند سامسونگ بسیار متنوع است و محصولات متعددی با قابلیت‌ها و کیفیت‌های عالی و متفاوتی در این حوضه عرضه می‌گردد. سامسونگ توانسته با پیشرفت‌های زیاد در دهه‌های اخیر محصولات هوشمندی بسازد که زندگی ما متحول کرده‌اند. از همان ابتدا سامسونگ با سفارشی سازی محصولات خود توانسته زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار دهد. شرکت سامسونگ با تنوع بالای خود در ساخت محصولات با کیفیت رضایت بالای مصرف‌کنندگان در سطح جهان را کسب کرده است. از جمله محصولات پرطرفدار و با کیفیت سامسونگ می‌توان به ماشین ظرفشویی این برند اشاره کرد که این محصول از شرکت سامسونگ در بین مردم اهمیت بسیار زیادی دارد چون هم از لحاظ کیفیت قابل قبول است و هم از لحاظ قیمت بسیار مناسب است. ما در این مطلب به مقایسه ظرفشویی سامسونگ 5070 با ال جی 512 می‌پردازیم پس تا انتهای مطلب را دنبال کنید.

برند ال جی

شرکت ال جی برند شناخته شده‌ کره‌ای و پیشرو در زمینه لوازم خانگی الکترونیک است. شرکت ال جی معتقد است حول محور مردم، صداقت و پایبندی به اصول اولیه می‌چرخد و ادعا دارند که مشتریان خود را درک می‌کنند و راه حل‌های بهینه و تجربیات جدید را از طریق نوآوری بی‌وقفه ارائه می‌دهند و در نتیجه به مشتریان خود کمک می‌کنند تا زندگی بهتری داشته باشند. شرکت ال جی در سال 1958 تاسیس شد و از آن زمان به لطف تخصص تکنولوژیکی که با تولید بسیاری از لوازم خانگی مانند رادیو و تلویزیون به دست آمده است، راه را به عصر پیشرفته دیجیتال پیش برده است و هر ساله با ارائه فناوری‌های جدید جایگاه خود را در سطح جهانی حفظ کرده است. ماشین ظرفشویی ال جی یکی از تولیداتی است که برند ال جی را در ساخت وسایل منزل مطرح کرده است، این وسیله با طراحی بدنه بسیار با کیفیت و امکانات خیلی خوبی که دارد طرفداران زیادی را مجاب به خرید ماشین ظرفشویی ال جی کرده است. یکی از ویژگی‌های خوبی که این وسیله دارد قیمت مناسب و عالی است و همین موجب رضایت بیشتر مشتریان و مردمی شده است که می‌خواهد هزینه ی زیادی را ندهند. برای خرید محصولات ال جی به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

ماشین ظرفشویی

ظرفشویی سامسونگ 5070 با ال جی 512

ماشین ظرفشویی، یک دستگاه خودکار است که ظرف‌های کثیف را تمیز می‌کند. تنها کاری که لازم است شما انجام دهید، این است که ماشین را پر از ظرف کنید، پودر شوینده را اضافه کنید، چرخه شست و شو را تنظیم کنید و دکمه استارت را فشار دهید. این وسیله یک دستگاه مکانیکی برقی می‌باشد که برای شستشوی ظروف بکار می‌رود که امروزه به یکی از محبوب‌ترین و موردنیازترین وسیله خانه تبدیل شده است. برندهای زیادی هستند که اقدام به ساخت این وسیله کرده‌اند که در مدل‌های متفاوت و کیفیت‌های متنوع و امکانات زیادی و حتی رنگ‌بندی‌های متفاوت به بازار عرضه شده‌اند. انواع ماشین ظرفشویی توکار، ظرفشویی رومیزی و ظرفشویی ایستاده در بازار موجود است. ماشین ظرفشویی توکار را می‌توان زیر سینک ظرفشویی، بین کابینت‌ها، زیر صفحه کابینت‌ها نصب کرد و قابلیت جا به جایی ندارند. ماشین ظرفشویی رومیزی معمولا روی کابینت‌ها و یا نزدیک سینک ظرفشویی در آشپزخانه قرار داده می‌شوند و به راحتی می‌توان آن‌ها را جابه جا کرد که این مدل‌ها معمولاً ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت کم هستند. ماشین ظرفشویی ایستاده که دقیقاً حالت اصلی ماشین ظرفشویی هست و ظرفیت بیشتری دارند و همچنین به دلیل امکانات و برنامه‌های شستشوی بیشتر طرفداران بیشتر و فروش بسیار زیادتری دارند. کارایی‌های ماشین ظرفشویی بسیار زیاد است که هر برند نیز مشخصات مربوط به خود را دارند که در این بین می‌توان به قابلیت شستشو با بخار، سیستم اشعه ماوراء بنفش، خشک کن های قوی، ضدعفونی کننده و برنامه‌های متنوع شستشو اشاره کرد. برند ال جی و سامسونگ از جمله برندهای محبوب تولید ماشین ظرفشویی می‌باشند که از میان مدل‌های مختلف، مدل 5070 سامسونگ و مدل 512 ال جی جزو پرفروش‌ترین‌ها می باشند. بنابراین ما در این مطلب از سلام بابا تصمیم داریم این دو مدل ظرفشویی را با هم مقایسه کنیم تا شما راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید که کدام مدل را ترجیح می‌دهید. همچنین پیشنهاد می‌کنم برای مطالعه درباره بهترین برند ظرفشویی به مطلب بهترین مارک ظرفشویی نگاهی بیاندازید.

معرفی مدل 5070 سامسونگ و بررسی ویژگی‌ها

ظرفشویی سامسونگ 5070 با ال جی 512

ماشین ظرفشویی سامسونگ 5070 برای اولین بار در سال 2017 تولید و معرفی شده است و مونتاژ کشور چین می‌باشد. ظرفیت این ماشین ظرفشویی 14 نفره می‌باشد و می‌توانید به راحتی آن را به عنوان ماشین ظرفشویی روکار و یا توکار در آشپزخانه خود به کار ببرید. ظرفشویی 5070 سامسونگ از موتور دیجیتال اینورتر (Digital Inverter) برخوردار است و از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع موتور، تولید صدای بسیار کم در حین کار کردن و قدرت بالا در شستشو می‌باشد. این ماشین ظرفشویی 3 سبد یا طبقه دارد که شستشوی هر نوع ظرفی با هر اندازه و جنسی را امکان‌پذیر می‌کند. ماشین ظرفشویی سامسونگ 5070 دارای 7 برنامه شستشوی مختلف برای تمیز کردن هر نوع ظرفی با هر میزان کثیفی می‌باشد. این ماشین ظرفشویی به قابلیت Delay Start نیز مجهز بوده و با استفاده از آن می‌توانید زمان شروع شستشو را از 1 تا 24 ساعت با تأخیر انتخاب کنید. همچنین این محصول دارای قابلیت Control Panel بوده و با فعال کردن آن، پنل کنترلی آن به صورت کامل از کار می‌افتد و در صورت فشردن اتفاقی و یا بازی کردن بچه‌ها با دکمه‌ها، ایرادی در تنظیمات و یا برنامه‌ها رخ نمی‌دهد. دکمه‌ها و پنل این محصول در قسمت روبه‌رو و بالای درب محصول تعبیه شده‌اند و شما از طریق صفحه LED موجود در میان دکمه‌ها می‌توانید اطلاعات مربوط به قابلیت‌ها و برنامه‌ها را مشاهده کنید. 

معرفی مدل 512 ال جی و بررسی ویژگی‌ها

ماشین ظرفشویی ال جی 512

ماشین ظرفشویی ال جی 512 محصول سال 2018 این شرکت است. دارای ظرفیت 14 نفره است و مناسب خانواده‌های پرجمعیت می‌باشد. نوع نصب این ماشین ظرفشویی به صورت روکار بوده و دارای موتور دایرکت درایو اینورتر یا Inverter Direct Drive می‌باشد که مصرف انرژی پایینی دارد و در حین شستشو صدای بسیار کمی تولید می‌نماید. این ماشین ظرفشویی 2 طبقه برای قرار دادن ظروف طراحی شده است که می‌توانید هر نوع ظرفی را با هر شکل و اندازه‌ای در داخل آن‌ها قرار دهید. ماشین ظرفشویی ال جی 512 دارای 9 برنامه شستشوی مختلف برای تمیز کردن هر نوع ظرفی با هر میزان کثیفی می‌باشد. ماشین ظرفشویی ال جی B512 در ساخت خود از تکنولوژی QuadWash استفاده کرده که از طریق 4 بازو آب را به سمت ظروف اسپری می‌کند و به خوبی ظروف را آبکشی و تمیز می‌نماید. همچنین در قسمت داخلی این طبقه‌ها شاخک‌های کوچکی وجود دارد که ظروف خود را می‌توانید بین آن‌ها قرار دهید و به کمک سیستم EasyRack Plus نیز می‌توانید به راحتی آن‌ها را خم کنید و ظروف بزرگ‌تر را روی طبقات قرار دهید. پنل این محصول لمسی بوده و در قسمت بالای درب قرار دارد و می‌توانید به راحتی گزینه‌ها و برنامه‌های مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

مقایسه ظرفشویی سامسونگ 5070 با ال جی 512

هر دو مدل ماشین ظرفشویی 5070 سامسونگ و 512 ال جی تقریباً در یک محدوده قیمتی قرار دارند و هر دو دارای ظرفیت 14 نفره و محصول کشور کره هستند. ماشین ظرفشویی سامسونگ 5070 دارای موتور دیجیتال اینورتر (Digital Inverter) اما ظرفشویی ال جی 512 دارای موتور دایرکت درایو اینورتر (Inverter Direct Drive) است. حداکثر سطح صدا هنگام کار در هر دو مدل 46 دسی‌بل است. اما میزان مصرف آب در هر دور شستشو در ظرفشویی سامسونگ 12 لیتر و در ظرفشویی ال جی 9.6 لیتر می‌باشد. نوع نصب 5070 سامسونگ روکار است اما 512 ال جی هم به صورت توکار و هم به صورت روکار می‌باشد. هر دو مدل دارای امکانات و ویژگی‌های زیادی مانند قفل کودک، قابلیت کاهش سختی آب، قابلیت تنظیم سبدها، قابلیت تنظیم ارتفاع سبد، شستشوی ظروف بزرگ، شستشو با نصف ظرفیت، شستشو با تاخیر، شستشوی سریع و صرفه جویی در مصرف آب می باشند. اما ظرفشویی ال جی 512 دارای ویژگی سیستم تمیز کردن خودکار، تکنولوژی بخارشوی و سیستم عیب‌یابی هوشمند است که ظرفشویی سامسونگ 5070 فاقد این ویژگی‌ها می‌باشد.

از نظر تعداد برنامه‌های شستشو نیز مدل ال جی دارای 9 برنامه و مدل سامسونگ دارای 7 برنامه است، که هر دو دارای برنامه Auto Wash برای شستشو و خشک کردن بهتر ظروف با توجه به میزان کثیفی آن‌ها، برنامه Delicate برای شستشو و خشک کردن ظروف شیشه‌ای و ظریف، برنامه Eco برای شستشو و خشک کردن ظروف روزمره با صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، برنامه Express برای شستشوی سریع ظروف و برنامه Intensive برای شستشو و خشک کردن ظروف بسیار چرب و کثیف می‌باشند با این تفاوت که دمای آب مصرف شده برای این برنامه‌ها در مدل سامسونگ کمتر از مدل ال جی می‌باشد. مدل سامسونگ 5070 دارای برنامه‌های Pre Wash یا پیش شستشو برای شستن ظروف با آب سرد و Quick Wash برای شستشوی خیلی سریع ظروف روزمره با میزان کثیفی کم با آب 45 تا 55 درجه سانتیگراد نیز می‌باشد، اما مدل ال جی فاقد این برنامه‌ها است. همچنین مدل ال جی 512 دارای برنامه‌های Machine Clean برای شستشو و تمیز کردن خودکار داخل ماشین ظرفشویی، Rinse برای آبکشی سریع ظروف و بر طرف کردن مواد غذایی درشت باقیمانده بدون مواد شوینده و نگهداری ظروف و شستشو در زمان دیگر، Turbo برای شستشو و خشک کردن سریع‌تر ظروف روزمره و مصرف آب و انرژی بیشتر با آب 65 درجه سانتیگراد و Download Cycle برای دانلود برنامه‌های شستشوی جدیدتر می‌باشد که مدل سامسونگ فاقد این برنامه‌هاست. 

تفاوت‌هایی که از نظر طراحی دارند مربوط به تعداد طبقات و نوع دکمه‌های کنترلی می‌باشد که ماشین ظرفشویی ال جی 512 دارای دو طبقه و دکمه‌های لمسی می‌باشد اما ماشین ظرفشویی سامسونگ 5070 دارای سه طبقه و دکمه‌های فشاری است. 

ظرفشویی 5070 بخریم یا 512؟

در این مطلب به بررسی و مقایسه دو مدل ظرفشویی از برند سامسونگ و ال جی پرداخیتم. طبق مقایسه ظرفشویی سامسونگ 5070 با ال جی 512 این دو مدل دارای تفاوت‌های اندکی در برنامه‌ها و قابلیت‌های خود هستند. این دو مدل ظرفشویی هر دو مناسب خانواده‌های پرجمعیت هستند و بسیار با کیفیت و کاربردی می‌باشند. جهت بررسی و آشنایی با مدل‌های بیشتر می‌توانید به مطلب بهترین ماشین ظرفشویی در وبلاگ سلام بابا سر بزنید و همچنین جهت سفارش و خرید این محصولات می‌توانید به سایت فروشگاه سلام بابا مراجعه کنید.

در جدول زیر به صورت کامل ویژگی‌های این دو مدل ظرفشویی را آورده‌ایم و شما می‌توانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

ویژگی ها/ مدل5125070
تولید کنندهال جیسامسونگ
سال عرضه20182017
کشور سازندهکرهکره
ظرفیت شستشو14 نفره14 نفره
نوع موتوردایرکت درایو اینورتردیجیتال اینورتر
برچسپ مصرف انرژی++A-
خشک کن✔️✔️
حداکثر سطح صدا هنگام کار (دسی بل)4646
نوع نصبتوکار_روکارروکار (مبله)
تعداد برنامه های شستشو97
⬇امکانات⬇
قفل کودک✔️✔️
شستشوی ظروف بزرگ✔️✔️
شستشو با آب داغ✔️✔️
شبکه بی سیم (WiFi)
قابلیت اتصال به موبایل
⬇صفحه نمایش⬇
نوع صفحه نمایشسگمنتیسگمنتی
صفحه نمایش لمسی
نمایش وضعیت شستشو✔️✔️
نمایش وضعیت قفل درب✔️✔️
نمایش پیام خطا یا هشدار✔️✔️
⬇طراحی⬇
تعداد طبقات23
جنس بدنهاستیل ضد زنگاستیل ضد زنگ
جهت باز شدن درببه سمت پایینبه سمت پایین
جنس سطح داخلیاستیل ضد زنگاستیل ضد زنگ
چراغ روشنایی داخلی
نوع دکمه های کنترلیلمسیفشاری
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.2]

حتما ببینید

تشخیص اصالت ظرفشویی

نحوه شناسایی و تشخیص ظرفشویی تقلبی از اصلی

تشخیص اصالت ماشین ظرفشویی یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از خریداران با آن درگیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *