تلویزیون سونی x8000h

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X8000H

تلویزیون سونی X8000H

همیشه عقل حکم می کنه قبل از خرید هر چیزی یه سؤالی یا تحقیقی در موردش انجام بدیم مخصوصاً اگه قرار باشه هزینه هنگفتی برای یه محصول پرداخت کنیم؛ خوب خرید یه تلویزیون هم از این قاعده مستثنی نیست چون اولاً بحث چندرغاز پول نیست و ثانیاً قراره یه عمر به پاش بشینیمو و اگه مثل خودم عاشقه فیلم دیدن و بازی کردن باشید قراره با هم صبح رو به شب و یا برعکس، شبو به صبح برسونید و خلاصه یه عمرو به پای هم پیر شید البته خودمونی بگم این شرایط در صورتیه که گیر یه آدمه درست بیوفتید و جنس اصل تلویزیون سونی X8000H رو بخرید و گرنه همه ی چیزایی که گفتم رؤیایی بیش نیست.

در ادامه ی این مقاله سلام‌ بابا قصد و نیت داریم دل و روده ی X8000H رو براتون بریزیم بیرون و هر چی هست رو براتون تشریح کنیم البته گاهی در این بین چند تا لینک خریدم براتون گذاشتیم شاید به دردتون خورد؛ هرچند ممکنه بعضی از اصطلاحات و یا عبارات فرنگی براتون قابل هضم نباشه که خودمم هنوزم که هنوزه معنیه همشونو بلد نیستم ولی به قول معروف” ندانستن عیب نیست، نپرسیدن عیب است” پس اگه در ادامه سؤالی براتون پیش اومد فوراً در قسمت نظرات یا انجمن اونو مطرح کنید تا یه فرد همه فن حریف سؤالاتونو در کمترین زمان براتون جواب بده 😉 

نقد و بررسی X8000H

در ادامه 5 فیلم از جعبه گشایی، بررسی مشخصات و کیفیت تصویر، تست گیم پلی، کانال یابی و اتصال گوشی به تلویزیون سونی X8000H رو برای شما بارگذاری کرده ایم که بسته به نیاز خود می توانید روی عکس مربوطه کلیک کنید تا بخش مربوطه برای شما به نمایش گذاشته شود.

video
play-sharp-fill

تلویزیون سونی x8000h از نوع LED، دارای پنل IPS و با رزولوشن 4k می باشد که نسبت به مدل های قبلی خود به روز شده و به لطف اوج روشنایی عالی، زاویه دید و شدت رنگ فوق العاده، در کل یک تلویزیون خوب ارزیابی شده است؛ با وجود اینکه تلویزیون x8000h از پنل IPS بهره می برد اما نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی آن در حد انتظار بوده هر چند در اتاق های تاریک رنگ مشکی آن تا حدی به سمت خاکستری تمایل پیدا می کند.

از جمله دیگر قابلیت های این تلویزیون می توان به زمان پاسخگویی و یکنواختی خاکستری عالی آن اشاره نمود البته این نکته هم قابل ذکر می باشد که تأخیر در ورودی یا لگ پایین آن نظر گیمرها را به خود جلب کرده هر چند از فناوری تازه سازی متغیر پشتیبانی نمی کند. قابلیت اندروید تی وی این محصول می تواند به وسیله سرویس گوگل پلی دنیایی از برنامه و بازی های مختلف را در دسترس شما قرار دهد.


طراحی تلویزیون سونی X8000H

سبک

طراحی ظاهری تلویزیون سونی x8000h

ظاهر آن همانند مدل قبلی خود یعنی تلویزیون سونی X8000G می باشد با این تفاوت که به جای سیستم مدیریت کابل درونی، دو گیره قلاب مانند در پشت پایه ها به کار رفته و تا حدی از ضخامت آن کاسته شده است؛ در ضمن فاصله پایه ها نیز بیشتر شده که همین فضای بیشتری را برای قرار دادن ساندبار در اختیار شما قرار می دهد. همچنین در بخش پشتی قسمتی به صورت مشبک در عرض آن تعبیه شده تا پراکندگی گرما را به صورت یکسان انجام دهد.

پایه های نگه دارنده

طراحی و ضخامت کم پایه ها از جلو بسیار چشم نواز بوده و چون فاصله زیادی از هم دارند به خوبی از تلویزیون در برابر تکان های ناگهانی یا ضربه ها پشتیبانی می کنند. جنس پایه ها پلاستیکی و یک طرفه می باشد یعنی نمی توان آنها را پشت و رو کرد. همانطور که از تصاویر پیداست کابل ها از داخل دو گیره متصل به پشت پایه ها عبور خواهد کرد که تا حدی به مدیریت کابل ها کمک خواهد کرد.

ضخامت، حاشیه و کیفیت ساخت تلویزیون سونی x8000h

قسمت پشتی

قسمت پشتی تمام پلاستیک بوده و از طراحی ساده ای برخوردار است؛ پورت های ورودی در سمت چپ ، موازی با صفحه تلویزیون و تقریباً در راستای پایه ها قرار دارند و افزون بر این در عرض قسمت فوقانی، بخش مشبکی گنجانده شده تا گرما از طریق آن خارج شود. همچنین ابعاد پشتی تلویزیون سونی x8000h نیز VESA 300×300 می باشد و این بدین معناست که فاصله هر کدام از چهار منفذ پشتی با منفذ دیگر که برای نصب براکت در حین نصب دیواری تلویزیون کاربرد دارد حدود 300 میلی متر است.

ضخامت

ضخامت تلویزیون سونی x8000h

همانطور که ذکر شد تلویزیون سونی x8000h نسبت به مدل پیشین خود نازک تر بوده به نحوی که بیشترین این مقدار از پهلو 2.87 اینچ معادل 7.3 سانتی متر است که این مقدار تا حدی بر روی اندازه قاب آن تأثیر گذاشته و عرض آن را به 1.5 سانتی متر(0.59اینچ) کاهش داده است.

کیفیت ساخت تلویزیون سونی x8000h

کیفیت ساخت شاید در حد انتظارات، مناسب باشد اما شاید یکی از نکاتی که نسبت به مدل پیشین آن یعنی تلویزیون x8000g افت کرده است بدنه پشتی آن بوده که اکنون تمام پلاستیکی می باشد. وجود انعطاف هایی در گوشه ها و لرزش های نسبی تلویزیون بر اثر پایه ها از جمله دیگر نکاتی می باشد که برخی آن را از کاستی های آن برمی شمارند.


کیفیت تصاویر

کنتراست

به زبان ساده کنتراست به تفاوت بین دو رنگ سیاه و سفید اشاره دارد که این نسبت برای این تلویزیون سونی 1083 بوده و هر چند نسبت به قبل این مقدار بهبود یافته است اما انتظار بیشتری نمی توان از پنل های IPS داشت. این مؤلفه وقتی اهمیت پیدا می کند که شما بخواهید در محیط های تاریک به تماشای تلویزیون بپردازید که به طور مثال در این مورد رنگ های مشکی به خاکستری تمایل پیدا می کنند؛ البته پشتیبانی نکردن از قابلیت لوکال دایمینگ هم بی تأثیر نمی باشد اما اگر به دنبال تلویزیونی با پنل VA هستید که دارای نسبت کنتراست عالی باشد تلویزیون سامسونگ TU8000 را به شما پیشنهاد می کنیم. 

اوج روشنایی SDR و HDR

همانطور که از اسمشان پیداست هر دو بیان کننده میزان روشنایی صفحه تلویزیون می باشند با این تفاوت که در نوع محتوا فرق دارند؛ HDR نسبت به SDR وضوح و جزئیات بیشتری را به نمایش می گذارد. به ترتیب مقدار اوج روشنایی SDR و اوج روشنایی HDR برای یک صحنه واقعی، 415 و 504 سی دی بر متر مربع (cd/m²) می باشد که این میزان برای x8000h سونی یک جهش بزرگ قلمداد می شود و آن را هم تراز مدل هایی همچون x8500g قرار می دهد و این بدین معناست که این تلویزیون می تواند درخشندگی بسیار متنوعی را برای محتواهای مختلف حفظ و به نمایش همگان بگذارد.

اگر به دقت تصویر به نمایش گذاشته شده زیاد اهمیت نمی دهید و ترجیح می دهید روشنایی تلویزیون بیشتر باشد می توانید برای محتواهای SDR حالت تصویر را بر روی Vivid و دمای تصویر را بر روی Expert 1 و گزینه Advanced Contrast Enhancer را روی بیشتر مقدار قرار دهید.
اگر به دقت تصویر به نمایش گذاشته شده زیاد اهمیت نمی دهید و ترجیح می دهید روشنایی تلویزیون بیشتر باشد می توانید برای محتواهای HDR هم می توانید حالت تصویر را بر روی HDR Vivid و دمای تصویر را بر روی Expert 2 و گزینه Advanced Contrast Enhancer را روی کمترین مقدار قرار دهید.

یکنواختی خاکستری

این مؤلفه به بیان یکنواختی رنگ ها بر روی صفحه نمایش اشاره دارد به طوری که میانگین آن در هنگام نمایش 50% خاکستری، %3/302 و در هنگام نمایش 5% خاکستری، %0/383 می باشد. همانطور که از تصویر پیداست گوشه ها کمی تاریک است اما مرکز آن یکنواخت تر است که در صحنه های تاریک تر تا حدی بهبود می یابد.

یکنواختی مشکی

همانند یکنواختی خاکستری این مؤلفه نیز به یکنواختی رنگ بر روی نمایشگر می پردازد با این تفاوت که فقط رنگ سیاه مد نظر ماست و به طور دقیق تر، میانگین اختلاف این مقدار برای تلویزیون x8000h سونی %0/513 درصد است که باعث می شود هاله هایی در اطراف صلیب دیده شود؛ چنانچه یکنواختی مشکی برای شما بسیار حائز اهمیت می باشد می توانید نگاهی به تلویزیون سامسونگ Q60T بیاندازید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب”یکنواختی مشکی در تلویزیون به چه معنی است؟“مراجعه کنید.

یکنواختی مشکلی تلویزیون x8000h

زاویه دید

زاویه دید عالی، این تلویزیون را به یک گزینه ایده آل برای فضای های باز تبدیل می کند به صورتی که حتی اگر از گوشه ها نیز به آن بنگریم تصاویر دقیق به نظر می رسند؛ در زاویه 44 درجه، نور نمایشگر تا %75 نسبت به زاویه اصلی کاهش می یابد و در زاویه 42 درجه، افت رنگ اتفاق می افتد یا به طوری تخصصی تر در زاویه 42 درجه این تلویزیون سونی، %80 رنگ ها شدت رنگ (کروم) خود را از دست می دهند.

بازتاب نور

روکش صفحه از نوع نیمه براق بوده که تا حدی موجب پخش نور های جزئی می شود اما در صورت تابش نور مستقیم همانند تصویر آثاری از آن بر روی نمایشگر قابل مشاهده بوده که برای برخی آزار دهنده می باشد اما در کل هندلینگ انعکاسی آن قابل قبول است.

طیف رنگی

برای پی بردن به عملکرد یک تلویزیون در نمایش رنگ ها از نمودار EOTF استفاده می شود؛ همانطور که مشاهده می کنید در مورد x8000h سونی مؤلفه به خوبی نمودار را دنبال می کند تا زمانی که به صورت منحنی از نمودار جدا شده که این نکته بیانگر این است که طیف رنگی گسترده ای را پوشش می دهد. تلویزیون های مجهز به IPS از نسبت کنتراست خوبی پشتیبانی نمی کنند اما می توانند رنگ ها را با روشنایی کامل به نمایش بگذارند. چنانچه احساس کردید رنگ محتوای HDR شفاف نمی باشد گزینه Color Temperature را بر روی Expert 2 ، کنتراست و گاما را بر روی بیشترین حالت، Advanced Contrast Enhancer را بر روی Low و حالت تصویر را بر روی Vivid قرار دهید. محو شدگی رنگ ها حیرت انگیز بوده و علاوه بر این هیچ نشانه ای از افت فریم و خطر سوختگی در طولانی مدت در اثر پایداری تصویر قابل مشاهده نمی باشد.


نمایش و پخش محتوا

زمان پاسخگویی

به طور کلی زمان پاسخگویی، میزان تاری را در حرکت های سریع تصویر در مواردی همچون بازی های کامپیوتری یا مسابقات ورزشی مورد بررسی قرار می دهد و در این بین شاخص های دیگری نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت همانند سرعتی که یک پیکسل می تواند از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر پیدا کند که این زمان برای %100 قابلیت آن، 14.7 میلی ثانیه و برای پاسخگویی به %80 درصد قابلیت موجود، زمانی بالغ بر 4.9 میلی ثانیه طول خواهد کشید؛ همچنین یکی دیگر از قابلیت های تلویزیون سونی x8000h فاقد سوسو زدن تصویر یا همان Image Flicker بوده که باعث شده تا محتوای شما بدون هیچ نوسانی به نمایش گذاشته شود که بسیار عالی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به مقاله”Image Flicker در تلویزیون” مراجعه کنید. x8000h سونی دارای نرخ تازه سازی 60 هرتزی بوده و از فناوری های همچون نرخ تجدید متغیر (FreeSync AMD) یا VRR پشتیبانی نمی کند.

تأخیر در ورودی

برای پردازش اطلاعات ورودی و نمایش آن زمانی لازم است که از آن به عنوان لگ یا تأخیر در ورودی نام برده می شود؛ به طور مثال میزان تأخیر در ورودی برای پردازش تصویری با وضوح 1080 پیکسل و با نرخ 60 هرتز حدود 9.8 میلی ثانیه می باشد که می توانید با فعال کردن حالت گیمینگ تا حدی از این مقدار هم بکاهید تا تجربه بهتری از بازی ها داشته باشید.

تلویزیون سونی x8000h سونی از رزولوشن های 4k و 1080p در نرخ 60 هرتز پشتیبانی کرده که افزون بر این موارد می توانید از رزولوشن 4:4:4chroma برای مانیتورینگ تلویزیون بهره ببرید. نرخ 120 هرتز و رزولوشن 8k در این تلویزیون پشتیبانی نمی شود.

پورت های ورودی تلویزیون سونی X8000H

در کل 4 پورت HDMI، یک خروجی صدای آنالوگ 3.5 میلی متری، 2 پورت USB، یک کمپوزیت ورودی، یک خروجی برای صدای دیجیتال(نوری)، یک ورودی برای Ethernet، یک پورت آنتن و یک پورت IR In وجود دارد که در این میان از دو پورت USB یکی از USB 3.0  و دیگری از پورت USB 2.0 پشتیبانی خواهد کرد.
فرمت های تصویریCEC ،HDR10 ،HDCP 2.2 ،HLG ،HDMI 2.0، وای فای(5GHz,2.4GHz) و فرمت های صوتیDolby Atmos ،Dolby Digital  ،ARC نیز توسط این تلویزیون پشتیبانی می شوند.

پورت های ورودی سونیx8000h

کیفیت صدا

فرکانس صدا

کمترین گستره فرکانسی تلویزیون سونی x8000h به 100.79 هرتز ارتقا یافته که با استفاده از آن می توان صدای تلویزیون را تا حد زیادی بالا برد اما اگر به دنبال کیفیت صدای بسیار بالایی هستید بهتر است از یک سیستم صوتی و یا ساندبار استفاده کنید که برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مطلب”آیا خرید ساندبار در کنار تلویزیون ضروری است؟“مراجعه کنید.


ویژگی های هوشمند تلویزیون سونی X8000H

رابط کاربری

سیستم عامل تلویزیون سونی x8000h بر پایه نسخه 9 اندروید بوده و استفاده از رابط کاربری آن بسیار آسان است؛ به طور کلی اگر از آگهی های تبلیغاتی صرف نظر کنیم مشکل خاصی در آن دیده نمی شود.

رابط کاربری تلویزیون سونی x8000h

برنامه های تلویزیون سونی X8000H

یکی از مهمترین قابلیت های اندروید تی وی ها دسترسی بی شمار آنها به فیلم ها، برنامه ها و بازی ها از طریق سرویس هایی نظیر گوگل پلی، یوتیوب و نتفلیکس می باشد؛ پوشش دادن طیف گسترده ای از سرویس های استریم و شبکه های آنلاین می تواند شما را ساعت ها و یا حتی روز ها پشت تلویزیون نگه دارد. پخش محتواها به صورت HDR از طریق USB، نتفلیکس ویوتیوب از دیگر مزیت های آن می باشد. همچنین شما می توانید با استفاده از ویژگی Cast Capable، برنامه های روی گوشی هوشمند و یا تبلت خود را به صورت آنی بر روی تلویزیون پخش کنید.

کنترل از راه دور

ارتقای ریموت x8000h باعث شده تا نسبت به مدل قبلی آن کمی شیک تر و کاربردی تر به نظر برسد؛ قابلیت هایی همچون کنترل صوتی و استفاده همگانی(CEC) در آن گنجانده شده است که هر چند برای کنترل صوتی آن باید بلوتوث ریموت به تلویزیون متصل باشد اما دیگر به دید مستقیم برای عوض کردن کانال یا حجم صدا نیاز ندارید و حتی در صورتی که پشت به تلویزیون هم ایستاده باشید گیرنده ها دستورات را دریافت می کنند. در صورتی که دستگاه های دیگری هم داشته باشید که از پلتفرم CEC پشتیبانی کنند می توانید از این ریموت برای کنترل کردن آنها استفاده کنید.

با وجود اینکه از تعداد دکمه های ریموت x8000h نسبت به مدل پیشین آن کاسته شده است اما ظاهری بهتر پیدا کرده است؛ دکمه های دسترسی سریع به نتفلیکس و گوگل پلی با دو رنگ سفید و قرمز و دکمه ی دستیار صوتی گوگل با چهار دایره رنگی در تصویر مشخص است. با فشردن دکمه ی موجود در زیر آرم سونی نیز می توانید به آسانی نسبت به تغییر کانال، صدا، ورودی و یا خاموش کردن تلویزیون اقدام کنید.

لوازم داخل جعبه

معمولاً به همراه تلویزیون وسایل زیر نیز وجود دارند که به آنان اشاره ای خواهیم کرد:

رابط کاربری تلویزیون سونی x8000h

  • باتری 
  • ریموت
  • دفترچه راهنما
  • 4 تبدیل براکت(برای نصب دیواری تلویزیون)
  • گیره برای مدیریت کابل(در تصویر نشان داده نشده است)

مشخصات تلویزیون سونی X8000H

ویژگی ها و مــــدلQ70C
تولید کنندهسامسونگ
سال ساخت2023
کشورسازندهکره
کشور مونتاژمصر
قابلیت ضبط✔️
منو فارسی✔️
⬇امتیازات⬇
ترکیبی7.6
فیلم7.1
برنامه تلویزیونی7.5
برنامه ورزشی7.7
گیمینگ7.5
فیلم HDR6.8
بازی HDR7.8
مانیتور8.5
⬇مشخصات اصلی⬇
نوع صفحه نمایشQLED
نوع پنلVA
کیفیت تصویر4K
⬇طراحی⬇
نوع پایهوسط و خطی
ضخامت بدنه(cm)2.8
ضخامت حاشیه(cm)1.2
کیفیت ساخت7.9
نرخ تازه سازی120Hz
کنتراست7.8
لوکال دایمینگ
اوج روشنایی SDR8.5
اوج روشنایی HDR7.2
طیف رنگ7.9
حجم رنگ7.4
یکنواختی خاکستری6.9
یکنواختی مشکی6.0
انعکاس نور7.2
کیفیت SD8
کیفیت HD8.0
کیفیت Full HD9.0
کیفیت 4k10
کیفیت 8k0.0
زمان پاسخ دهی8.0
سرعت تازه سازی متغیر9.2
VRR✔️
FreeSync✔️
G-SYNC Compatible
✔️
⬇ورودی⬇
تأخیر در ورودی9.6
تعداد HDMI4 عدد HDMI 2.1
تعداد USB2 عدد USB 2.0
گیرنده خارجی✔️
خروجی نوری صدا
خروجی هدفون
ورودی کامپوننت
خروجی RCA صدا0
ورودی کامپوزیت
ورودی آنتن2
Ethernet1
ورودی IR0
HDR10✔️
+HDR10✔️
دالبی ویژن
HLG✔️
HDMI 2.0✔️
HDMI 2.1✔️
CEC✔️
HDCP 2.2✔️
USB 3.0
خروجی صدا متغیر
پشتیبانی Wi-Fi ✔️
ARC✔️
eARC
✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC
✔️
DTS
⬇صوتی⬇
امتیاز کیفیت صدا6.4
توان صدا خروجی60w
⬇قابلیت های هوشمند⬇
رابط کاربری8.5
سیستم عاملTizen
نسخه7
راحتی استفاده آسان
اتصال به موبایل✔️
کنترل صوتی✔️
کنترل روی تلویزیون ✔️
مصرف برق45w

قیمت تلویزیون سونی X8000H

مـــــــــــدل قیمت تـاریخ آپدیت استعلام قیمت به روز
تلویزیون سونی 49X8000H ۱۸.۰۰۰.۰۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ کلیک کنید
تلویزیون سونی 55X8000H ۲۱.۰۰۰.۰۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ کلیک کنید
تلویزیون سونی 65X8000H ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ کلیک کنید
تلویزیون سونی 75X8000H ۴۲.۰۰۰.۰۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ کلیک کنید
تلویزیون سونی 85X8000H ۶۲.۵۰۰.۰۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۲۹ کلیک کنید

تنظیمات تلویزیون سونی x8000h

یکی از اولین کارهایی که باید پس از اتمام نصب و راه اندازی تلویزیون خود انجام بدهید شخصی سازی و یا به طور تخصصی تر کالیبراسیون می باشد که بدین منظور ابتدا از طریق منو گزینه های صرفه جویی در انرژی(Power Saving)، حالت تصویر خودکار(Auto Picture Mode) و حسگر روشنایی(Light Sensor) را غیرفعال کنید چون این موارد می توانند به صورت خودکار تنظیمات اعمال شده را تغییر دهند.

تنظیمات تلویزیون سونی x8000h سونی

تنظیمات SDR

SDR مخفف محدوده دینامیکی استاندارد(Standard Dynamic Range)بوده و برای آن 6 حالت تصویر در نظر گرفته شده که ما پیشنهاد می کنیم آن را بر روی”Custom” گذاشته چون هم دقیق تر عمل کرده و هم تنظیمات بیشتری را در اختیار ما قرار می دهد. برای میزان روشنایی عدد خاصی را مشخص نمی کنیم چون شرایط محیطی ممکن است برای هر فرد متغیر باشد اما یکی از ساده ترین راه ها برای تنظیم میزان روشنایی، انتخاب یک تصویر با رنگ های تیره و روشن می باشد سپس میزان روشنایی را به صفر برسانید و به آرامی آن را افزایش دهید تا جایی که احساس کنید همه ی رنگ ها طبیعی به نظر می رسند البته به این نکته توجه داشته باشید که روشنایی زیاد رنگ های تیره را بیش از حد روشن و مقدار کم آن نیز رنگ های روشن را به سمت خاکستری متمایل می کند.

تنظیمات تلویزیون سونی x8000h سونی

ما دو گزینه Black Adjust و Adv. Contrast Enhancer را غیر فعال کردیم ولی شاید این کار برای شما ضرورتی نداشته باشد؛ بقیه موارد را می توانید از روی جدول تنظیم کنید.

تنظیمات مقدار پیشنهادی
Brightness
Contrast 90
 Gamma -0-
Black level 50

اما در مورد بخش Clarity آیتم sharpness را بر روی 50 تنظیم کنید؛ همچنین 3 گزینه دیگر در این بخش تحت عناوین Random Noise Reduction Reality Creation و Digital Noise Reduction وجود دارد که اولاً در حالت عادی به فعال کردن آن را توصیه نمی کنیم چون می توانند از جزئیات محتواهایی با کیفیت بالا بکاهند ولی چنانچه از ویدیویی با کیفیت پایین استفاده کردید فعال کردن این گزینه ها می تواند در ارتقای کیفیت آنان مؤثر باشد.

تنظیمات HDR

[bs-quote quote=”اگر احساس می کنید ویدیوی HDR شما کم رنگ تر از حد معمول است می توانید آیتم های کنتراست و گاما را افزایش داده و گزینه Adv. Contrast Enhancer را روی High قرار دهید.” style=”style-7″ align=”right” color=”#db7532″][/bs-quote]

HDR کوتاه شده High Dynamic Range و به معنای محدوده دینامیکی بالا بوده و نسبت به SDR از وضوح بیشتری برخوردار بوده و جزئیات بیشتری را به نمایش خواهد گذاشت؛ هنگام پخش یک ویدیو با کیفیت HDR تلویزیون به صورت خودکار آن را تشخیص داده و تغییراتی را در تنظیمات اعمال می کند همانند افزایش میزان روشنایی صفحه، البته به محض شروع محتوا آیکونی کوچک در بخش تنظیمات نمایان می شود که توصیه می کنم هیچ تغییری در این تنظیمات ایجاد نکنید.

تنظیمات تلویزیون سونی x8000h سونیهمچنین در صورتی که محتوای HDR را از طریق یک دستگاه خارجی مثل Blu-ray پخش کنید می توانید از طریق بخش”HDMI signal format” گزینه Enhanced Format را انتخاب کنید تا تصاویر با کیفیت بیشتری به نمایش گذاشته شود.

تنظیمات نمایش 

تلویزیون های سونی دارای قابلیت های عالی همراه با حرکات قابل تنظیم هستند که تلویزیون سونی x8000h از این قائده مستثنی نیست؛ تنظیمات مربوط به قسمت MOTION همانند بخش روشنایی می تواند بسته به هر محتوا یا فردی تفاوت داشته باشد لذا در این قسمت توضیحات زیادی ارائه نمی دهیم و فقط به این نکته بسنده می کنیم که اگر مایل به فعال کردن این بخش هستید”Motionflow”را روی custom گذاشته و بقیه موارد را به صورت دستی و با توجه به پیش نمایش تصویر تنظیم کنید.

تنظیمات تلویزیون سونی x8000h سونی

تنظیمات گیمینگ

اگر تنظیمات فوق را اعمال کرده باشید تغییرات زیادی برای تجربه ی یک بازی به یادماندنی وجود ندارد، فقط باید حالت تصویر را روی Game گذاشته تا کمترین میزان لگ را داشته باشید و حتماً این نکته را به یاد داشته باشید که گزینه HDMI Enhanced Format که در بالا نیز به آن اشاره شد برای ورودی کنسول یا کامپیوتر فعال شده باشد.

چنانچه در مورد تلویزیون سونی X8000h سؤالی دارید می توانید از قسمت نظرات در پایین و یا در انجمن آن را مطرح کنید تا کارشناسان سلام‌ بابا در اسرع وقت به آنان پاسخ بدهند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 3.8]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

64 نظر

  1. محمودی

    سلام
    تلوزیون سونی مدل 43W800Gدارم
    مشکل اینه که هر وقت برق میره باید از اول کانال یابی کنیم و همه تنظیمات قبلش پاک میشه
    لطفا بفرمایید اشکال را چطور رفع کنیم.

    • ارمان نویدی

      سلام و عرض ادب و احترام
      قاعدتا بعد از برق رفتن ساعت و تاریخ تلویزیون بهم میریزه وباید تنظیم مجدد گردد.در بیشتر تلویزیون های عادی هست اما برای رفع این مشکل بروز رسانی یا ریست اگر حل نشد به احتمال زیاد مشکل تغذیه دارد و باید به سرویس کار معتبر مراجعه نمایید
      موفق باشید

  2. رضا

    سلام بین سامسونگau8000با سونیx8000hکودوم یکی بهترن ؟

    • سردبیر

      سلام و درود
      در کل بستگی به نیاز و نوع استفاده شما خواهد داشت اما x8000h به طور معمول امتیاز بهتری رو در این زمینه کسب کرده

  3. امید

    سلام. ببخشید چه طور می شود صفحه لپ تاپ را بر روی تلویزیون انداخت بدون هیچ کابلی؟ من از طریق wifi direct سعی کردم این کار را بکنم ولی موفق نشدم. ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید.

  4. ناشناس

    با عرض سلام و ادب احترام در محصولات صوتی و تصویری سونی حرف اول را می زند و در مورد این مدل 8000h با بگویم از مدل 8000g بهتر است در کل در رنج قیمت خودش خیلی تلویزیون خوبی است

    • سردبیر

      سلام و درود
      سپاس از اظهار نظر سنجیده شما
      خودتون مدل x8000h رو خریداری کردید؟

      • ابراهیم

        سلام بله تازه چند روز پیش همین مدل را خریداری کرده با یک ساندبار rt3 واقعا ًً سونی تمام محصولاتش فوق‌العاده است ممنون از این سایت خوبی که راه انداخته اید خسته نباشید.

        • سردبیر

          تشکر از اظهار نظر شما دوست عزیز
          اگر امکانش بود جهت اطلاعات بیشتر کاربران از دیدگاه خودتون نقاط ضعف و قوت این مدل رو هم ذکر بفرمایید.
          پیروز و سربلند باشید

  5. عباس محمدی

    سلام خسته نباشید یک سوال داشتم
    من یک تلویزیون 55 8000h خریدم وقتی به وایفای یا …. وصل میشم میزنه(متصل،بدون اینترنت) اون جوابی که به دوست عزیز هم گفتید امتحان کردم ولی مشکل من حل نشد ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سردبیر

      سلام و درود
      دقیقاً چه کارایی رو انجام دادید؟

  6. توکلی

    با سلام تلویزیون سونیx8000h به یکباره برنامه پلی استور برنامه ها به یکباره پریدن و این جمله بالا میادyou don’t have permission to use Google play store

    • سردبیر

      سلام و درود
      تلویزیون رو ریست کنید سپس موقعیت مکانی رو موقع راه‌اندازی تغییر بدید دوست عزیز

  7. mimo

    سلام وقت بخیر با چ نرم افزاری میشه تلویزیون 49x8000h رو با گوشی اندروید و آیفون کنترل کرد؟؟

  8. توکلی

    با سلام تلویزیون سونی x8000hسونی مشکلی که دارد این است که برنامه ها پریدن اینترنت وصل هست بهش ولی برنامه پلی استور بالا نمیاد و دیگر برنامه ها هم پاک شدن علت چیست و راه حل مرسی

    • سردبیر

      سلام و درود
      توضیح ندادید که برنامه‌های نصب شده پریدن یــا برنامه‌های داخل پلی استور
      تلویزیون رو ریست کنید و موقع راه‌اندازی موقعیت مکانی جدیدی رو انتخاب کنید سپس ساعت و تاریخ رو به‌روز کنید ان‌شاءالله مشکلتون حل میشه
      در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *