تلویزیون سامسونگ Q70C

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70C

تلویزیون سامسونگ Q70C 

شرکت سامسونگ هر ساله تلویزیون‌های سری جدید خود را روانه بازار می‌کند. تلویزیون های سامسونگ معمولاً جزو بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار هستند. تلویزیون‌های این شرکت از کیفیت تصویر بسیار خوبی با رنگ‌های بسیار اشباع و رنگ سیاه عمیق برخوردار هستند. شرکت سامسونگ یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه تولید تلویزیون هوشمند بوده و همیشه طرفداران خاص خود را نیز دارند. اما در این بخش نوبت به بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ Q70C رسیده که در ادامه به ترتیب به مواردی همچون طراحی، کیفیت تصویر، توان صوتی و قابلیت‌های این کیولد سامسونگ خواهیم پرداخت؛ ویدئوهای مربوط به بررسی، جعبه گشایی و مقایسه تلویزیون Q70C برای شما بارگذاری شده پس از شما دعوت خواهم کرد تا پایان مطلب با سلام بابا همراه باشید.

تلویزیون سامسونگ Q70C یک تلویزیون QLED مدل میان رده از سری تلویزیون‌های 2023 و با کیفیت تصویر 4K بوده که به نوعی بین دو مدل Q60C و Q80C قرار خواهد گرفت. تلویزیون Q70C از مدل‌های میان رده شرکت سامسونگ به شمار می‌آید که از ویژگی‌هایی نظیر پهنای باند HDMI 2.1، سرعت رفرش 120 هرتز و نرخ نوسازی متغیر (VRR) پشتیبانی خواهد کرد که از طرفی پشتیبانی از سیستم عامل تایزن می‌تواند در استفاده از قابلیت‌های هوشمند نیز بسیار کاربردی باشد. تلویزیون Q70C جزو تلویزیون های سری 7 و کیولد سامسونگ نیز بوده که از جمله ارزان ترین تلویزیون گیمینگ 120 هرتز سامسونگ در سال 2023 نیز به حساب می‌آید. این تلویزیون مشابه تلویزیون سامسونگ Q77C است و فقط از نظر رنگ پایه و برخی تکنولوژی ها با هم تفاوت هایی دارند. تلویزیون سامسونگ Q70C مدل جدیدتر و جایگزین یکی از خوش قیمت ترین تلویزیون های گیمینگ بازار یعنی تلویزیون سامسونگ Q70B است که در سال گذشته معرفی شده بود. به مقایسه دو تلویزیون Q70B و Q70C نیز در قالب یک بخش جداگانه در پایان مطلب اشاره شده که از شما دعوت می‌کنم حتما نیم نگاهی به آن داشته باشید.

جمع امتیازات تلویزیون سامسونگ Q70C ( امتیاز از 10 میباشد)
امتیاز کلی: 7.3 امتیاز فیلم: 7.5
نمایش تلویزیون: 7.0 ورزش: 7.2
بازی های ویدیویی: 8.0 فیلم اچ دی آر: 7.1
بازی اچ دی آر: 8.0 مانیتور: 8.1

تفاوت بین اندازه ها و انواع سایز

مدل های “55، “65 ، “75 و 85”  اینچ از تلویزیون سامسونگ Q70C موجود است که تقریباً همگی  از ویژگی های یکسانی برخوردارند و تنها نام مدل های آن ها متفاوت است.

اندازه مدل نوع پنل
55″ Q55Q70C VA
65″ Q65Q70C VA
75″ Q75Q70C VA
85″ Q85Q70C VA

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ Q70C

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ Q70Cتلویزیون سامسونگ Q70C تلویزیونی با طراحی شیک و سبکی بی نظیر است که دارای حاشیه های نازک و زیبا می باشد. پایه این تلویزیون به شکل خطی طراحی شده و به نوعی پایه وسط محسوب می شود که توسط پیچ در قسمت میانی تلویزیون نصب می شود و بر همین اساس به راحتی روی میزهای کوچک نیز قرار می گیرد اما به طور کلی پایه کمی کوچک است ولی به طور کلی می تواند تلویزیون را پشتیبانی کند. همچنین لازم به ذکر است که پایه نصب شده برای این مدل تلویزیون ها برای مونتاژ کشورهای مختلف امکان دارد کمی متفاوت باشد اما در کل مانند هم عمل می کنند. این پایه تلویزیون را حدود 3.07 اینچ بالاتر از میز قرار می دهد، بنابراین اکثر نوارهای صوتی و ساندبارها بدون مسدود کردن صفحه نمایش در جلوی آن قرار می گیرند. 
همچنین پشت تلویزیون به صورت پلاستیکی با حکاکی های افقی ظریف است تا ظاهری آلومینیومی برس خورده به آن بدهد. مسیرهایی هم در پشت تلویزیون و پایه مدیریت کابل وجود دارد. ورودی های تلویزیون نیز رو به پهلو هستند، اما در پشت تلویزیون قرار دارند و دسترسی به آنها کمی سخت است.
به طور کلی این تلویزیون دارای کیفیت ساخت بسیار خوبی است و احساس بسیار خوبی را منتقل می کند و برای استفاده حرفه ای مانند بازی کردن و تماشای فیلم و سریال گزینه بسیار خوبی است. تلویزیون سامسونگ Q70C دارای زبان طراحی AirSlim است که مشابه مدل سال گذشته خود است و از نظر زیبایی کاملا باریک و شیک است. ضخامت کلی این تلویزیون تنها 2.57 سانتیمتر است و بسیار باریک می باشد. ضخامت بسیار کم این تلویزیون باعث می شود تا برای نصب روی دیوار عالی باشد. حاشیه های 3 طرف صفحه نمایش این تلویزیون نیز بسیار باریک طراحی شده اند و به اصطلاح  3 Bezel-less است و زیبایی خاصی به تلویزیون داده و به شما کمک می کنند تا روی محتوای در حال پخش تمرکز کرده و از تماشای آن لذت بیشتری ببرید. به دلیل کیفیت، طراحی و قیمت مناسب، تلویزیون‌ Q70C جزو یکی از بهترین تلویزیون‌های 2023 می‌باشد. برای اطلاع از لیست بهترین تلویزیون‌ها حتماً به مطلب بهترین تلویزیون‌های 2023 نگاهی بیاندازید.

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ Q70C

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ Q70C

تلویزیون سامسونگ Q70C دارای کیفیت تصویر 4K است و تصاویر را با وضوح و کیفیت بسیار خوبی نمایش می دهد. همچنین دارای نسبت کنتراست فوق العاده خوبی است ولی فاقد ویژگی لوکال دایمینگ می باشد. اما به طور کلی دارای دقت تصویر بسیار عالی و کنتراست بالایی می باشد. کنتراست بالا به این معنی که تلویزیون می تواند سیاهی عمیق تری را نمایش دهد و کیفیت کلی تصویر را بهبود می بخشد، به خصوص هنگام تماشای محتوا در اتاق های تاریک. کمی رنگ سیاه در این تلویزیون وجود دارد، اما جزئیات سایه به خوبی حفظ شده و به راحتی در این تلویزیون قابل تشخیص است. تلویزیون 4K سامسونگ Q70C به پردازشگر Quantum Processor 4K مجهز است و به کمک آن صدا و تصویر را پردزاش می کند. این پردازشگر به کمک تکنولوژی 4K Upscaling و AI Upscale (هوش مصنوعی) رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد، حتی اگر محتوای شما از کیفیت تصویر پایین تری برخوردار باشد.

سامسونگ Q70C دارای حداکثر روشنایی عالی است. به طور کلی تلویزیون بسیار روشن می شود و حتی در یک اتاق روشن نیز می تواند بر تابش خیره کننده غلبه کند. همچنین هیچ تغییر قابل توجهی در روشنایی با صحنه های مختلف وجود ندارد. روشنایی HDR در حالت بازی هم بسیار خوب است. همچنین دارای یکنواختی خاکستری و مشکی مناسب است و شکوفایی در اطراف اجسام روشن نسبتاً کم است. این تلویزیون دارای تکنولوژی Quantum HDR است و از فرمت های HDR مانند HLG ،HDR10 وHDR10+   پشتیبانی می کند و به خوبی محتوای HDR را نمایش می دهد. این تلویزیون HDR10+ را هم برای فیلم ها و هم برای بازی ها ارائه می دهد که به نوبه خود عالی است. سامسونگ Q70C همچنین دارای طیف رنگی بسیار خوبی است و برای محتوای HDR به اندازه کافی مناسب است. همچنین دارای حجم رنگ مناسبی است و به لطف نسبت کنتراست بالا، رنگ‌های تیره و اشباع شده را به خوبی کنترل می‌کند، اما به طور کلی رنگ‌ها به ویژه آبی‌های اشباع، آنطور که باید روشن نیستند.

تلویزیون سامسونگ Q70C دارای کنترل انعکاس مناسبی است. با نور محیط خوب عمل می کند، اما با منابع نور قوی بیشتر مبارزه می کند زیرا بازتاب های نور باعث ایجاد حواس پرتی می شوند. بنابراین با وجود اوج روشنایی بالای آن، دید در اتاق‌های با نور خوب مشکلی ایجاد نخواهد کرد. این تلویزیون نیز مانند سایر تلویزیون ها به جای چیدمان سنتی قرمز-سبز-آبی از طرح بندی زیرپیکسلی BGR (آبی-سبز-قرمز) استفاده می کند. در کل برای محتوای ویدیویی، هیچ مشکلی ایجاد نمی کند، اما اگر قصد دارید از این تلویزیون به عنوان مانیتور رایانه شخصی استفاده کنید، وضوح متن را کمی کاهش می دهد.

نمایش تصاویر

این تلویزیون توانایی نمایش بازی های 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه را دارد و برای بازی کردن با کنسول های نسل نهم گزینه بسیار خوبی است. همچنین دارای تکنولوژی VRR نیز می باشد و رفرش ریت متغیر را ارائه می کند که برای تجربه روان بازی ها در کنسول های نسل نهم نیاز است. سامسونگ این محصول را به تکنولوژی Motion Xcelerator Turbo+ و Game Motion Plus نیز مجهز کرده است و بازی های سریع را روان و واضح نمایش می دهد و از تاری صحنه ها جلوگیری می کند. این تلویزیون به قابلیت HGiG نیز مجهز است و قسمت های روشن و تاریک بازی های HDR را با جزئیات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. 

ورودی ها

ورودی تلویزیون سامسونگ Q70C

این تلویزیون دارای تأخیر ورودی بسیار کم است و  از اکثر رزولوشن‌های رایج از جمله 4k با فرکانس 120 هرتز، بدون مشکل پشتیبانی می‌کند و chroma 4:4:4 را نیز به درستی نمایش می دهد. 

تلویزیون 120 هرتز سامسونگ Q70C دارای 4 پورت HDMI 2.1 می باشد که برای گیمر ها خبر خوبی است. این تلویزیون توانایی نمایش بازی های 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه را دارد و برای بازی کردن با کنسول های نسل نهم گزینه بسیار خوبی است. قابلیت Auto Game Mode این تلویزیون اتصال به کنسول های بازی را تشخیص می دهد و به صورت اتوماتیک به حالت Game Mode می رود و ویژگی های گیمینگ را تنظیم می کند.

کیفیت صدا تلویزیون سامسونگ Q70C

تلویزیون Q70C دارای پاسخ فرکانسی متوسطی می باشد. این تلویزیون  قدرت صدای 20 وات را در اختیار شما قرار می دهد. این تلویزیون از تکنولوژی Adaptive Sound+ بهره مند است و صداها را با توجه به محتوای در حال پخش و شرایط محیط تنظیم می کند تا همیشه بهترین کیفیت صدا را تجربه کنید. به طور کلی صدا کاملا متعادل و واضح است و همچنین بلندگوها اعوجاج قوی انتقال نمی‌دهند بنابراین در این رنج قیمتی بهترین کیفیت را ارائه می‌دهد.

ویژگی های هوشمند تلویزیون سامسونگ Q70C

تلویزیون Q70C به سیستم عامل تایزن 7 سامسونگ مجهز می باشد و دارای سه عملکرد جستجوی محیط، رسانه و منو می‌باشد. این تلویزیون از اینترنت اشیاء (IoT) و داشبورد هوشمند SmartThings برخوردار است و شما می توانید به کمک آن لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را مدیریت کنید. همچنین از برنامه SmartThings نیز پشتیبانی می کند و شما با نصب آن روی موبایل خود می توانید تلویزیون را کنترل کنید. فرقی نمی کند که موبایل هوشمند شما آیفون است یا اندرویدی، در هر صورت می توانید آن را به صورت بی سیم به راحتی به تلویزیون متصل کنید و محتوای دلخواه خود را از موبایل روی تلویزیون پخش کنید.

رابط کاربری و برنامه ها

رابط کاربری تلویزیون سامسونگ Q70Cاین تلویزیون از نسخه 2023 سیستم عامل اختصاصی تایزن 7 سامسونگ استفاده می کند که استفاده از آن سریع و آسان است. پیدا کردن محتوا آسان است و حرکت بین برنامه ها و ورودی ها راحت می باشد. این تلویزیون از اینترنت اشیاء (IoT) و داشبورد هوشمند SmartThings برخوردار است و شما می توانید به کمک آن لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را مدیریت کنید. همچنین از برنامه SmartThings نیز پشتیبانی می کند و شما با نصب آن روی موبایل خود می توانید تلویزیون را کنترل کنید. فروشگاه برنامه سامسونگ تعداد زیادی برنامه در دسترس دارد و مطمئناً هر برنامه پخش جریانی محبوبی را در لیست گزینه ها پیدا خواهید کرد. 

ریموت کنترل

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ Q70C دارای پنل خورشیدی (SolarCell) برای شارژ و همچنین سایر ویژگی های هوشمند از جمله میکروفون داخلی برای استفاده از دستیار صوتی است. این ریموت کنترل دارای میکروفون داخلی است و شما می توانید به کمک دکمه ای که برای آن تعبیه شده از دستورات و جستجوی صوتی استفاده کنید. این ریموت کنترل شارژی است و نیازی به باتری ندارد. 

لوازم جانبی

لوازم جانبی تلویزیون سامسونگ Q70Cلوازم جانبی این تلویزیون شامل موارد زیر می باشد:

    • ریموت کنترل
    • پایه رومیزی
    • پیچ اتصال پایه
    • دفترچه راهنما
    • راهنمای نصب
    • کابل برق

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت نقاط ضعف

کنتراست بسیار خوب

فاقد ویژگی لوکال دایمینگ

به طور خودکار لرزش 24p را از هر منبعی حذف می کند
زاویه دید نسبتاً محدود
دارای طیف رنگی وسیع
 
توانایی غلبه بر تابش خیره کننده
 
زمان پاسخگویی سریع  

آنباکس و کالیبراسیون تلویزیون سامسونگ Q70C

در ویدئوی زیر به صورت کامل بازگشایی تلویزیون سامسونگ Q70C انجام شده و شما می‌توانید با شیوه اصولی نصب و راه اندازی این کیولد 2023 آشنا شوید؛ همچنین در ادامه‌ی ویدئو، کارشناس سلام بابا وارد منوی تلویزیون شده و شما را با بخش‌های مختلف آشنا خواهد کرد تا به آسانی کالیبراسیون تلویزیون خود را انجام دهید.


مقایسه تلویزیون Q70C با Q70B

بنابر خواسته‌ی کاربران سایت سلام بابا ویدئوی مقایسه تلویزیون Q70C با Q70B که به نوعی مدل قدیمی‌تر آن در سال 2022 به حساب می‌آید، ضبط و بارگذاری گردید تا شما کاربران عزیز با آگاهی کامل نسبت به خرید این مدل اقدام کنید. معمولا به دلیل قیمت تمام ‌شده‌ی کمتر مدل‌های قدیمی‌تر، کاربران در یک دوراهی خرید مدل جدیدتر یا قدیمی‌تر مانده و به دنبال این پرسش هستند که “آیا با توجه به اختلاف قیمت موجود مدل Q70C ارزش خرید دارد یا خیر؟” برای پاسخ به این پرسش از شما دعوت می‌کنم حتما نظاره‌گر ویدئوی زیر از مجموعه سلام بابا باشید.

تلویزیون های سامسونگ Q70C و Q70B به طور تقریبی شبیه هم هستند و از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با هم ندارند و حتی از نظر عملکرد نیز تقریباً یکسان هستند، اما Q70C نسبت به مدل قبلی خود چند مزیت دارد. تلویزیون Q70C علاوه بر حالت‌های تصویر Dynamic، Filmmaker، Movie و Standard، دارای حالت تصویر Eco نیز می‌باشد که تلویزیون Q70B فاقد این گزینه است. ریموت کنترل دو تلویزیون نیز مقداری با هم تفاوت دارند که ریموت کنترل در تلویزیون Q70C مقداری کوچکتر شده است و همچنین توانایی شارژ از طریق پنل خورشیدی را دارد. همچنین سیستم عامل تایزن در تلویزیون Q70C به‌روزتر شده و نسخه 7 می‌باشد. از لحاظ تصویر نیز کنتراست Q70C نسبت به مدل پارسال خود مقداری بهتر شده است.

علاوه بر این موارد تلویزیون Q70C تعدادی ویژگی بیشتر مانند قابلیت Auto Device Detection جهت تشخیص خودکار دستگاه های متصل به تلویزیون، قابلیت BT HID برای اتصال ماوس (موس) و کیبورد بی سیم از طریق بلوتوث به تلویزیون و همچنین موارد دیگری را نیز دارد. در کل این تلویزیون‌ها تفاوت بسیار جزئی باهم دارند  و بیشتر ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها مانند هم است، اما تلویزیون Q70C به‌روزتر از مدل قبلی خود می‌باشد و در نهایت خرید هر کدام به سلیقه و نیاز شما بستگی خواهد داشت. به طور معمول سعی شده در مدل‌های جدیدتر، نقاط ضعف و باگ‌های قبلی برطرف شود تا خریدارن رضایت بیشتری از این محصولات داشته باشند.مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70C با Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70C بخریم یا نخریم؟

تلویزیون سامسونگ Q70C یک تلویزیون عالی برای اکثر مصارف است. به لطف نسبت کنتراست بالا در یک اتاق تاریک با سیاهی عمیق و بدون ایجاد حواس پرتی در اطراف هایلایت های روشن، عالی به نظر می رسد. همچنین برای تماشای نمایش‌ها و ورزش‌ها در اتاق‌های با نور خوب بسیار مناسب است، زیرا به اندازه کافی روشن می‌شود تا بر تابش خیره کننده غلبه کند. زمان پاسخ‌دهی سریع آن، حرکت آرامی را در محتواهایی مانند ورزش‌ها و بازی‌های ویدیویی ارائه می‌کند، و تأخیر ورودی کم آن باعث می‌شود هنگام بازی یا استفاده از آن به‌عنوان مانیتور رایانه شخصی، احساس پاسخگویی سریعی داشته باشید. در این تلویزیون HDR نیز خوب به نظر می رسد، اما به اندازه کافی روشن نیست که روشن ترین هایلایت ها را به نمایش بگذارد و متأسفانه فاقد ویژگی لوکال دایمینگ برای بهبود کنتراست است. پیشنهاد می کنیم برای دیدن مطالب بررسی تخصصی تلویزیون های دیگر از صفحه اصلی وبلاگ سلام بابا دیدن کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

حتما ببینید

تلویزیون سونی X90L

بررسی تخصصی تلویزیون سونی X90L

تلویزیون سونی X90L سونی از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون رده‌بالا و باکیفیت در دنیا است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *