سیستم عامل Tizen سامسونگ

سیستم عامل Tizen در تلویزیون سامسونگ

سیستم عامل Tizen

تایزن یک سیستم ‌عامل آزاد و با متن‌ باز برای تلویزیون‌های هوشمند می‌باشد که بر اساس سیستم عامل لینوکس نوشته شده است. این محصول توسط بنیاد لینوکس پشتیبانی و توسط انجمن تایزن ارائه می‌شود. سیستم عامل Tizen از سیستم عامل سکوی لینوکس سامسونگ (SLP) ساخته شده است. این سیستم عامل تعدادی از ماژول‌های خود همانند مدیریت شبکه را از پروژه‌ی (Meego) دریافت کرده که آمیزشی از سیستم‌ عامل‌‌های تلفن همراه موبلین (moblin) شرکت اینتل و مااموی (maemo) نوکیا است و توسعه‌ی آن توسط شرکت‌های تشکیل شده در انجمن تایزن رهبری می‌شود که در حال حاضر سامسونگ و اینتل هستند. ما در این مطلب از سلام‌ بابا به کارایی و ویژگی‌های سیستم عامل Tizen می‌پردازیم و در ادامه بهترین و جدیدترین تلویزیون‌های سامسونگ با سیستم عامل تایزن موجود در بازار ایران را معرفی می‌کنیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

زمانی بود که کیفیت تصویر، طراحی و صدا از عوامل اصلی تعیین کننده کیفیت تصویر بودند، تا اینکه تلویزیون‌های هوشمند تولید شدند در حالی که مجهز به سیستم عامل‌های دقیقاً مانند رایانه‌ها و تلفن‌های همراه می‌باشند. ظهور این فناوری جدید بخصوص سیستم عامل Tizen امکان استفاده از طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را در تلویزیون‌ها برای کاربران فراهم می‌کند و همچنین می‌توانند دسترسی بیشتری به عنوان محتوا را داشته باشند. 

سیستم عامل tizen-webos-android

مقایسه سیستم عامل تایزن با اندروید

در گذشته بیشتر به ویژگی‌هایی همچون کیفیت تصویر و صدا توجه می شد اما امروزه قابلیت‌های اسمارت بسیار قابل توجه می‌باشد. حتماً با سیستم عامل اندروید، به این دلیل که در تلفن‌های همراه نیز استفاده شده است بیشتر آشنا هستید و می‌دانید که به اشتراک گذاری داده‌ها و همین‌طور انتقال آن‌ها راحت‌تر و سریع‌تر می‌باشد. سیستم عامل اندروید که بیشتر در تلویزیون‌های سونی و فیلیپس استفاده می‌شود از نظر سرعت پردازش و جستجو و دسترسی سریع به آن‌ها بسیار عالی می‌باشد. سیستم عامل اندروید دارای برنامه‌های بیشتری است.  

مقایسه سیستم عامل Tizen با WebOs

می‌توان گفت سیستم عامل WebOs مختص و ساخته شرکت ال جی می‌باشد و در تلویزیون‌های ال جی به کار برده شده است که دارای تعداد برنامه‌های مناسب، سرعت خوب و همچنین قابل آپدیت می‌باشد. سیستم عامل Tizen از تعدادی دستیار مجازی از جمله Bixby، Alexa و Google Assistant دسترسی به مطالب را تسهیل می‌کند. همانطور که در بالا به ویژگی‌های سیستم عامل Tizen اشاره شد، اما به این دلیل که از ویژگی Al پشتیبانی نمی‌کند از رقبای خود همچون WebOs جا مانده است. در صورتی که انتظار می‌رود Tizen نیز از ویژگی Al پشتبانی کند.  

نصب برنامه اندروید روی تایزن

سیستم عامل Tizen (تایزن) نگرانی طرفداران اندروید در مورد سازگاری با اپلیکیشن‌های رایج موجود در بازار را برطرف کرده و از آنجا که یک سیستم عامل لایه باز open) source) است، امکان اجرای اپلیکیشن‌‌های اندروید در آن ممکن می‌باشد. ویژگی دیگر تایزن، سرعت بالای این سیستم عامل است که باعث افزایش بهره ‌وری و عملکرد بهتر دستگاه‌ها می‌شود. به این ترتیب، محدودیت‌های سیستم عامل قدیمی تلویزیون‌های هوشمند که مبتنی بر لینوکس بوده را برطرف کرده است.

روش نصب برنامه اندروید

1: ابتدا تلویزیون خود را روشن کنید.

2: وارد حساب کاربری خود شوید.

3: برنامه ACL for Tizen را جستجو کنید و نصب کنید. یا از این لینک دانلود کنید و در فلاش بریزید و نصب کنید.

4: سپس به تنظیمات برنامه بروید و آن را فعال کنید.

سیستم عامل تایزن بهتر است یا اندروید 

در تلویزیون‌‌های مجهز به تایزن، علاوه بر تفاوت در سیستم عامل، تغییرات زیادی نیز در نمای پنل دسترسی به ویژگی‌های هوشمند دستگاه‌ها مشاهده می‌شود. ‌مهم‌ترین تفاوت که در بالا نیز به آن اشاره کردیم سرعت بالای دسترسی به محتوا است که ریموت کنترل پیشرفته این دستگاه کارایی آن را دو چندان می‌کند. با فشردن دکمه اسمارت بر ریموت کنترل، اپلیکیشن‌ها روی نواری در پایین صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شوند. سهولت در اشتراک‌ گذاری محتوا بین تلویزیون و دستگاه‌های هوشمند از دیگر ویژگی‌های سیستم عامل Tizen است که پیشرفت چشم ‌گیری در این زمینه دارد. 

تلویزیون اسمارت تایزن

ویژگی های تلویزیون‌های Tizen

ویژگی Samsung Sports Live

با این ویژگی شما می‌توانید مسابقات ورزشی را به صورت زنده تماشا کنید و همچنین نتایج مسابقات را هم بر روی صفحه ببینید. در واقع شرکت سامسونگ با شرکت‌های ورزشی بین المللی قرارداد بسته تا امکانات بیشتری رو برای اطلاع رسانی‌های ورزشی در اختیار شما قرار بدهد.

 بازی Just Dance Now

این بازی یکی از بهترین سرگرمی‌های تلویزون هوشمند سامسونگ است که برای همه کاربران تلویزیون‌های اسمارت سامسونگ در تمام دنیا در دسترس و کاربران با استفاده از کنترل تلویزیون می‌توانند جلوی تلویزون بایستند و برقصند و همچنین این بازی را یه صورت گروهی هم انجام دهند و در کل خیلی سرگرم کننده است.

دسترسی سریع تلویزون‌های سامسونگ SUHD

این رابط کاربری بسیار روان‌‌تر، خلوت‌تر و سریع‌تر شده و خریداران نسل آینده‌ی تلویزیون هوشمند سامسونگ بلاخره می‌‌توانند بدون رنج بردن از لک‌های جزئی و فریز شدن‌های ناگهانی، بین اپلیکیشن‌ها جابه‌جا شده و از امکانات زیاد تلویزیون خود لذت ببرند. علاوه بر این می‌توانید به منوی دسترسی سریعی که در این رابط کاربری معرفی شده نیز استفاده کنید. این منو که به تازگی پا به تلویزیون‌‌های اسمارت سامسونگ گذاشته است، کمک می‌کند که کاربران به تمام آیتم‌های مورد علاقه‌‌ی خود در یک مکان دسترسی داشته و سریعا بین آن‌ها حرکت کنند.

منوی Quick Menu

این منو که با نام Quick Menu مشخص شده، باعث می‌شود که کاربران بتوانند اپلیکیشن‌هایی که بیشتر از همه از آن‌ها استفاده می‌کنند را پین کرده تا دیگر مجبور نباشند برای یافتن آن‌ها بین چندین صفحه از اپ‌‌های مختلف بگردید، این موضوع در اسمارت تی‌وی‌های تولید شده توسط دیگر برندها نیز دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که در حال تبدیل شدن به یک استاندارد در میان تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند باشد.

سیستم عامل تایزن

در این تلویزیون‌ها صفحه اصلی یا «خانه» تلویزیون به گونه‌ای تنظیم شده تا تمامی موارد دلخواه و پرکاربرد افراد در کسری از ثانیه قابل دسترس باشد. بنابراین در صفحه ابتدایی، تنظیمات کلی تلویزیون، قسمت جستجوی برنامه‌ها و بخش حیاتی اسمارت هاب تلویزیون قابل دسترس می‌باشد. اسمارت‌هاب (Smart Hub) قابلیتی است که تمامی برنامه‌های کاربردی و بازی‌های مربوط به تلویزیون‌‌های هوشمند سامسونگ در آنجا قرار داده شده است. با رفتن به قسمت اسمارت ‌هاب با تعداد بسیار زیادی از اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی روبه‌رو می‌شوید که برای راحتی هر چه بیشتر کاربران در 5 گروه برنامه‌های کاربردی (What’s News)، پرطرفدارترین برنامه‌ها (Most popular)، برنامه‌های ویدیویی (Video)، سبک ‌زندگی (Lifestyle) و سرگرمی (Entertainment) دسته‌بندی شده‌اند. با رفتن به صفحه هر اپلیکیشن می‌توانید با دیدن متن کوتاه و تصاویری از برنامه و آشنایی با کاربردهای هر اپلیکیشن، آن را دانلود کنید.

تلویزیون های سامسونگ با سیستم عامل Tizen

تلوزیون‌های هوشمند سامسونگ مجهز به سیستم عامل Tizen به طور پیش فرض از برنامه‌های (OTT (Over the top پشتیبانی می‌کنند. هنگام اتصال، تلویزیون‌ها امکان دسترسی به Samsung TV Plus را نیز فراهم می‌کنند و به شما اجازه می‌دهد تا طیف وسیعی از محتوا مانند نمایش‌های متنوع، سریال‌های متنوع و فیلم‌ها را به صورت رایگان مشاهده کنید. 

بهترین تلویزیون های سامسونگ با سیستم عامل Tizen

S95B

تلویزیون سامسونگ S95B

امتیاز کلی: 9.1

امتیاز فیلم: 9.4

نمایش تلویزیون: 8.8

ورزش: 9.0

بازی های ویدیویی: 9.3

فیلم اچ دی آر: 9.0

بازی اچ دی آر: 9.3

مانیتور: 9.7

تلویزیون S95B یکی از بهترین تلویزیون های برند سامسونگ می باشد که در سال 2022 معرفی و به بازار عرضه شده است. تلویزیون مذکور با مونتاژ مجارستان وارد کشور ما می‌شود و مناسب استفاده خانگی و معمولی، تماشای حرفه ای فیلم، بازی و گیمینگ می‌باشد. تلویزیون مذکور دارای صفحه نمایش QD-OLED و کیفیت تصویر 4K می‌باشد. تلویزیون QD-OLED در واقع همان تلویزیون OLED است اما ساختار متفاوتی دارد و به گفته سامسونگ کیفیت تصویر بهتری نسبت به تلویزیون‌های OLED معمولی ارائه می‌دهد. در تلویزیون‌های QD-OLED به جای نور سفید از نور آبی استفاده شده است و همچنین توانایی نمایش حجم رنگ بیشتری دارند و کیفیت تصویر بهتری ارائه می‌دهند. تلویزیون S95B برای بازی کردن با کنسول‌های نسل نهم گزینه فوق‌العاده ای است. این تلویزیون جزو هیچکدام از سری‌های تلویزیون‌های سامسونگ نیست و برای اولین بار تولید شده است. از این جهت به تلویزیون سری S95B سامسونگ نیز معروف می‌باشد و همچنان از سیستم عامل تایزن در این تلویزیون نیز استفاده شده است و دارای قابلیت اتصال به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه‌های مختلف و نصب آنها و حافظه داخلی مناسب می‌باشد. S95B دارای قدرت خروجی صدا 60 وات است و 4 عدد پورت HDMI 2.1 می‌باشد. تلویزیون S95B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می‌باشد. 

سامسونگ از ریموت کنترل هوشمند و جدید خود مدل TM2280E در این تلویزیون استفاده نموده است. این ریموت کنترل مانند مدل‌های پیشرفته سال گذشته شارژی است و شما می‌توانید از طریق پورت USB-C و پنل خورشیدی (SolarCell) آن را شارژ کنید. علاوه بر موارد گفته شده این ریموت کنترل توانایی شارژ از طریق فرکانس رادیویی Wi-Fi را نیز دارد و دیگر نیازی نیست نگران شارژ ریموت کنترل آن باشید. موارد گفته شده تنها بخشی از امکانات هوشمند این تلویزیون بوده و شما با داشتن این تلویزیون می‌توانید از امکانات بسیار زیاد آن بهره‌مند شوید. طراحی تلویزیون سامسونگ S95B به معنی واقعی کلمه فوق العاده است. سامسونگ از زبان طراحی LaserSlim در این تلویزیون استفاده نموده است. ضخامت کلی تلویزیون فوق العاده باریک است. حاشیه های 4 طرف صفحه نمایش این تلویزیون بسیار ناچیز است و به صفحه نمایش بدون حاشیه نیز معروف می‌باشد. پایه این تلویزیون به شکل خطی است و در قسمت وسط تلویزیون نصب می‌شود. S95B از هر نظر تلویزیون بسیار عالی می‌باشد اما در صورتی که به تلویزیون Neo QLED با کیفیت تصویر 8K احتیاج دارید، ما تلویزیون سامسونگ QN900B را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

QN90B

تلویزیون سامسونگ QN90B

امتیاز کلی: 8.7

امتیاز فیلم: 8.7

نمایش تلویزیون: 8.6

ورزش: 8.6

بازی های ویدیویی: 8.7

فیلم اچ دی آر: 8.7

بازی اچ دی آر: 8.7

مانیتور: 8.9

در میان شرکت‌های تلویزیونی، سامسونگ به‌طور شگرفی در ارائه اندازه‌های مختلف برای همه خانواده‌های مجموعه‌هایش عالی کار کرده است. این موضوع در مورد خط QN90B که در اندازه های 43 ، 50 ، 55 ، 65 ، 75 و 85 اینچ عرضه می شود نیز صادق است. سامسونگ QN90B QLED یک تلویزیون رده بالا است که جزو تلویزیون های سری 9 سامسونگ محسوب می شود برای استفاده روزمره، تماشای حرفه ای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای کاملا مناسب است. مانند سایر تلویزیون های سامسونگ، از رابط هوشمند اختصاصی تایزن  OS سامسونگ استفاده می کند که مجموعه وسیعی از برنامه ها و بازی ­ها را ارائه می دهد. این تلویزیون صفحه نمایش 10 بیتی با قابلیت تولید و نمایش حدود 1 میلیارد رنگ مختلف دارد و می تواند تصاویر را با رنگ های واقعی و جذاب تری به بیننده نشان دهد. QN90B برای اتصال به کنسول های نسل نهم یا حتی کامپیوتر های گیمینگ نیز کاملا مناسب است. این محصول با مونتاژ کشور مصر، اسلواکی و مجارستان وارد کشور ما می شود. دارای قابلیت اتصال به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه های مختلف و نصب آنها و حافظه داخلی می باشد. QN90B دارای قدرت خروجی صدا 60 وات است و 4 عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون QN95B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2) ، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد.  به جرات می‌توان گفت این تلویزیون در سطح یک پرچم‌دار این کمپانی به حساب می‌آید. سامسونگ در این تلویزیون از درگاه‌ها و رابط‌های کاربری بسیار زیادی بهره گرفته است که شامل چهار درگاه HDMI است که در میان آن‌ها نیز از ورژن جدید آن یعنی HDMI2.1 استفاده شده تا عملکرد فوق‌العاده بهتری نسبت به مدل های پایین‌تر داشته باشد. همچنین این تلویزیون با توجه به این که در آن‌ها از درگاه ارتباطی HDMI2.1 استفاده شده دارای رفرش‌ریت 120 هرتز هستند.

این محصول توانایی تولید و نمایش طیف گسترده ای از رنگ ها را دارد و رنگ ها را به صورت دقیق و واقعی به بیننده نشان می ­دهد. سامسونگ تمرکز فزاینده‌ای را بر ارتقاء تجربه سینمایی در این تلویزیون گذاشته است و با اطمینان یکی از لوکس‌ترین محصولاتی است که می‌توانید به منزل خود ببرید، QN90B  است.  در صورتی که قصد خرید تلویزیونی با کیفیت تصویر و طراحی بهتر را دارید که علاوه بر استفاده خانگی، بازی کردن و تماشای فیلم به صورت حرفه ای برای استفاده به عنوان مانیتور گیمینگ نیز مناسب باشد ما تلویزیون سامسونگ QN95B را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر می خواهید کمتر هزینه کنید بهتر است که به سراغ تلویزیون سامسونگ QN85B بروید که برای استفاده روزمره، تماشای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای مناسب است اما به نسبت کیفیت تصویر پایین تری دارد.

QN95B

تلویزیون سامسونگ QN95B

امتیاز کلی: 8.7

امتیاز فیلم: 8.8

نمایش تلویزیون: 8.5

ورزش: 8.4

بازی های ویدیویی: 8.9

فیلم اچ دی آر: 8.7

بازی اچ دی آر: 8.8

مانیتور: 8.6

QN95B یکی از  بالاترین مدل های تلویزیون LED 4k سامسونگ است. این مدل از از سری 9 تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ در سال 2022 است که فناوری رنگ کوانتومی را با نور پس‌زمینه LED مینی ترکیب می‌کند و اجازه می‌دهد تا سطوح روشنایی بالاتر و کنترل دقیق‌تری بر مناطق کم‌ نور محلی داشته باشد. این محصول کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد و علاوه بر استفاده معمولی و تماشای حرفه ای فیلم و سریال، برای اتصال به کنسول های نسل نهم یا حتی کامپیوتر های گیمینگ نیز کاملا مناسب است. تلویزیون مذکور دارای پنل VA است که کنتراست تصویر بسیار خوبی دارد و به دلیل برخورداری از حداکثر روشنایی تصویر بالا، علاوه بر محیط های کم نور برای استفاده در محیط های پر نور نیز گزینه فوق العاده ای است. QN95B با مونتاژ کشور مصر وارد ایران می شود. در این تلویزیون از سیستم عامل تایزن استفاده شده و تمام پلتفرم‌های اصلی پخش محتوا وجود دارند و درست اجرا می شوند، و تلویزیون مجموعه‌ای از ویژگی‌های مرتبط با بازی نسل بعدی را در خود جای داده است. همچنین دارای قابلیت اتصال به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه های مختلف و نصب آنها و حافظه داخلی مناسب می باشد. QN95B دارای قدرت خروجی صدا 70 وات و رفرش ریت 120هرتز است و 4 عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون QN95B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد. 

این محصول رقیبی جدی برای برندهای دیگر همچون سونی و ال جی است. تلویزیون سونی A90K و تلویزیون ال جی G2 تا حدی می­توانند رقیب این محصول سامسونگ باشند. تلویزیون QN95B Neo QLED سامسونگ مانند یک تجهیزات درجه یک به نظر می رسد با قاب های هموار و بدنه نازک که عرض آن کمتر از 1 اینچ است. اگر بودجه کمتری دارید و طراحی تلویزیون اهمیت کمتری برایتان دارد پیشنهاد می کنیم تا به سراغ تلویزیون سامسونگ QN90B بروید که برای استفاده معمولی، تماشای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای مناسب است اما به نسبت کیفیت تصویر پایین تری دارد. اگر به دنبال تلویزیون بهتری هستید که علاوه بر استفاده خانگی و تماشای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای، کیفیت تصویر 8K داشته باشد می بایست به سراغ تلویزیون سامسونگ QN700B بروید.

ارزان ترین تلویزیون های سامسونگ با سیستم عامل Tizen

BU8000

تلویزیون سامسونگ BU8000

امتیاز کلی: 7.6

امتیاز فیلم: 8.4

نمایش تلویزیون: 7.4

ورزش: 6.8

بازی های ویدیویی: 7.7

فیلم اچ دی آر: 7.9

بازی اچ دی آر: 7.7

مانیتور: 6.8

BU8000 از دیگر تلویزیون‌های میان‌رده‌ای بوده که سامسونگ در سال 2022 معرفی کرده و دارای امکانات وقابلیت‌های مقبول و قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای است. نمونه این محصول نیز در سال 2021 با نام AU8000 نیز به بازار معرفی شد که امکانات نسبتا خوبی داشته و از نمونه‌های پرفروش این کمپانی به حساب می‌آمد. این تلویزیون با مونتاژ مصر وارد بازار ایران شده است. صفحه نمایش این محصول از رفرش ریت 60 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی Auto Motion Plus و Motion Rate 120 صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند. در سال 2022 نیز این مدل جدید فروش فوق‌العاده‌ای را از آن خود کرده چون به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند مناسب هر محیطی باشد. یکی دیگر از این ویژگی‌های فوق‌العاده در این تلویزیون صفحه نمایش کریستالی آن است که رنگ مشکی را به شکل فوق‌العاده ای یک نواخت ارائه می‌دهد و همین موجب می‌شود که HDR در این تلویزیون تصویر را در بهترین حالت قرار دهد، به خصوص زمان‌هایی که تابش نور به شکلی دید مخاطب را در هنگام نمایش کاهش می‌دهد، این صفحه نمایش کرستالی مانع آن می‌گردد و عملکرد تلویزیون را بهتر می‌کند. این تلویزیون برای بازی با کنسول های نسل نهم گزینه عالی نیست اما برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم می تواند گزینه خوبی باشد. این تلویزیون تنها 3 سانتی متر ضخامت دارد که در هنگام قرار دادن روی دیوار جذابیت فوق العاده ای ایجاد می کند.

قابلیت دیگری که در این تلویزیون می‌تواند مورد توجه باشد وجود سیستم عامل نسخه 6.5 تایزن است که در سال 2022 ارائه شده که کاربر با استفاده از آن دسترسی بهتری به بازی‌ها و برنامه‌های آن از طریق درگاه‌های ارتباط با اینترنت وایفا و LAN دارد و می‌تواند اوقات فراغت بی‌نظیری را برای مخاطب فراهم سازد. همچنین تراکم پیکسلی در این تلویزیون بسیار مطلوب ارائه شده است به گونه‌ای که برای کیفیت تصویر 4K در آن از رزولوشنی با ابعاد 3840×2160 پیکسل پشتیبانی شده است. در نظر داشته باشید سامسونگ با ارائه پردازنده تصویری از نوع Crystal 4K امکانی به وجود آورده که تصاویر قدیمی و کم کیفیت را می‌تواند به راحتی ارتقا دهد تا کاربر از دیدن آن لذت برد.

CU7000

تلویزیون سامسونگ CU7000

امتیاز کلی: 6.7

امتیاز فیلم: 7.0

نمایش تلویزیون: 6.4

ورزش: 6.6

بازی های ویدیویی: 7.2

فیلم اچ دی آر: 6.6

بازی اچ دی آر: 6.6

مانیتور: 7.2

CU7000 از تلویزیون‌های میان‌رده‌ای سری 7 بوده که سامسونگ در سال 2023 معرفی کرده و دارای امکانات وقابلیت‌های مقبول و قیمت بسیار مقرون به‌صرفه‌ای است.تلویزیون CU7000 یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌های کریستال 4K سامسونگ به حساب می‌آید. این تلویزیون برای استفاده خانگی و روزمره جهت تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است. تلویزیون سامسونگ CU7000 دارای صفحه نمایش Crystal با کیفیت تصویر 4K است. تلویزیون 4K سامسونگ CU7000 مجهز به پردازشگر تصویر Crystal Processor 4K است. پردازنده مذکور به کمک تکنولوژی 4K Upscaling می‌تواند حتی محتوایی که رزولوشن پایینی دارند را در حد کیفیت تصویر 4K به بیننده نمایش دهد. همچنین محصول فوق دارای قابلیت Film Mode بوده که فریم صحنه‌ها را افزایش می‌دهد و محتوای بهتری را به شما نمایش می‌دهد. تلویزیون مذکور فاقد پورت HDMI 2.1 است و تنها دارای 3 پورت HDMI 2.0 می‌باشد و حداکثر امکان پخش کیفیت تصویر 4K@60Hz را دارد. به طور کلی محصول مورد بررسی یک تلویزیون گیمینگ به حساب نمی‌آید اما دارای قابلیت بازی یا Auto Game Mode می‌باشد که در هنگام اتصال کنسول بازی به تلویزیون به لطف تکنولوژی ALLM به طور خودکار تأخیر ورودی را کاهش می‌دهد.

تلویزیون هوشمند سامسونگ CU7000 به جدیدترین نسخه از سیستم عامل تلویزیون‌های سامسونگ یعنی تایزن 7 (Tizen 7) مجهز می‌باشد. این سیستم عامل قابلیت نصب برنامه دارد و شما تنها می‌توانید برنامه‌های مربوط به این سیستم عامل را روی آن نصب نمایید و امکان نصب برنامه‌های سیستم عامل اندرویدی و یا سیستم عامل‌های دیگر روی آن وجود ندارد. محصول فوق قابلیت اتصال گوشی هوشمند اندرویدی یا iOS به تلویزیون را دارد. شما می‌توانید علاوه بر پخش محتوا، صفحه نمایش گوشی هوشمند خود را نیز به تلویزیون منتقل کرده و مشاهده کنید. به لطف وجود قابلیت Tap View در محصول فوق می‌توانید به آسانی با نزدیک کردن موبایل گلکسی خود به تلویزیون، محتوا و یا تصویر صفحه نمایش خود را روی تلویزیون پخش نمایید. این مدل به صورت دو طرف و دو شاخه طراحی شده است. شما می توانید با خرید پایه دیوار مناسب تلویزیون خود را به دیوار نیز متصل نمایید. 

پرفروش ترین تلویزیون های سامسونگ با سیستم عامل Tizen

Q60B

تلویزیون سامسونگ Q60B

امتیاز کلی: 7.8 امتیاز فیلم: 8.6
نمایش تلویزیون: 7.6 ورزش: 7.0
بازی های ویدیویی: 7.9 فیلم اچ دی آر: 8.1
بازی اچ دی آر: 7.9 مانیتور: 7.0

تلویزیون سامسونگ Q60B QLED یکی از تلویزیون های سامسونگ در سری 6 سال 2022  است. این تلویزیون برای استفاده روزمره و تماشای فیلم به صورت حرفه ای گزینه مناسبی است. تلویزیون Q60B در واقع ارزان ترین تلویزیون 4K سامسونگ با صفحه نمایش QLED در سال 2022 محسوب می شود که با مونتاژ کشور مصر و مجارستان وارد کشور شده و در سایزهای 43 ، 55 ، 65 ، 75 و 85 اینچ موجود می باشد. این تلویزیون مجهز به پنل VA و رفرش ریت 60 هرتز است. تلویزیون مذکور دارای صفحه نمایش QLED با نور پس زمینه Edge LED است. از  پهنای باند HDMI 2.1 یا نرخ نوسازی متغیر (VRR) پشتیبانی می کند که اکثر مدل های QLED رده بالاتر از آن برخوردار هستند. با این حال، همچنان با پلتفرم هوشمند تایزن همراه است که استفاده از آن آسان است و تعداد زیادی برنامه برای دانلود در دسترس قرار داده است. همچنین این تلویزیون از فرمت های HDR10 و HLG پشتیبانی می کند، دارای قدرت خروجی صدا 20 وات است، مناسب کنسول بازی نسل هشتم می باشد و دارای 3 عدد پورت HDMI 2.0 می باشد. تلویزیون Q60B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد. 

تلویزیون Q60B برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی یا ورزش‌ها در اتاق‌های پرنور خوب است، زیرا دارای حداکثر روشنایی و کنترل انعکاس مناسب است و به دلیل عملکرد عالی در اتاق تاریک، برای بازی یا تماشای محتوای HDR مناسب است. این تلویزیون پایین تر از مدل Q70B QLED سامسونگ قرار دارد و جایگزین Q60A QLED سامسونگ از سال 2021 شده است. در صورتی که بودجه بیشتری دارید و علاوه بر استفاده معمولی و تماشای فیلم به دنبال تلویزیونی مناسب کنسول بازی نسل نهم هستید، ما تلویزیون سامسونگ Q70B را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر به دنبال تلویزیون ارزان قیمت تری هستید، می بایست به سراغ تلویزیون BU8500 بروید.

Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70B

امتیاز کلی: 8.2

امتیاز فیلم: 8.8

نمایش تلویزیون: 7.6

ورزش: 7.6

بازی های ویدیویی: 8.7

فیلم اچ دی آر: 8.4

بازی اچ دی آر: 8.5

مانیتور: 8.1

 Q70B QLED یک تلویزیون با کیفیت 4k  از سری 7 در سال QLED 2022 سامسونگ است. این تلویزیون با مدل کامل QAQ70BAKXXT مونتاژ مصر و ویتنام (سفارش تایلند) وارد ایران شده و موجود می باشد. تلویزیون سامسونگ Q70B اساساً یک تلویزیون جذاب است که تقریباً  بر اساس این اصل ساخته شده است که تلویزیون های نازک تقاضای بیشتری دارند. قاب اطراف صفحه نمایش بسیار باریک است. Q70B گزینه بسیار جذابی برای نصب دیواری می باشد و ظاهر روی صفحه نمایش آن به طرز خوشایندی جمع و جور است. عملکرد خوبی برای اکثر استفاده‌ها مانند استفاده خانگی و گیمینگ و تماشای حرفه ای فیلم ارائه می‌کند. این تلویزیون دارای نرخ رفرش 120 هرتز بالا و زمان پاسخگویی مناسب است. . تلویزیون QLED سامسونگ  Q70B از نور پس زمینه Edge LED و پنل VA برخوردار می باشد. استفاده از پنل VA باعث شده است این تلویزیون رنگ های تیره را عمیق تر و واقعی تر نمایش دهد اما متاسفانه زاویه دید آن محدود تر است. شرکت سامسونگ از تکنولوژی جدید LED Clear Motion  در این محصول استفاده کرده است و به کمک آن می تواند نور پس زمینه را کنترل کرده و صحنه های سریع را واضح و روان نمایش دهد. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70B از سیستم عامل تایزن برخوردار است. فرقی نمی کند موبایل شما اندرویدی باشد یا iOS، می توانید آن را به صورت بیسیم به این تلویزیون متصل کنید، محتوای مورد نظر خود را روی تلویزیون به اشتراک بگذارید. تلویزیون مذکور در سایزهای 55 ، 65 ، 75 و 85 در بازار موجود است، همچنین دارای قدرت خروجی صدا 20 وات با دو کانال صدا است، مناسب برای کنسول بازی نسل نهم و دارای 4 عدد پورت HDMI 2.1 نیز می باشد.

در این تلویزیون نرخ نوسازی به شکل فوق‌العاده‌ای ارتقا یافته، و از 60 هرتز به 120 هرتز ارتقا داده شده است. گذشته از این درگاه‌های ارتباطی HDMI2.0 به HDMI2.1 ارتقا یافته‌اند و این تلویزیون به یک نمایشگر گیمینگ تبدیل شده است. اگر به تلویزیون گیمینگ بهتری نیاز دارید می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ Q80B بروید. اما اگر به دنبال تلویزیون ارزان تری برای مشاهده فیلم و سریال و استفاده خانگی و روزمره هستید، پیشنهاد ما تلویزیون سامسونگ Q60B می باشد.

Q80B

تلویزیون سامسونگ Q80B

امتیاز کلی: 7.7

امتیاز فیلم: 7.1

نمایش تلویزیون: 8.1

ورزش: 8.0

بازی های ویدیویی: 7.9

فیلم اچ دی آر: 7.1

بازی اچ دی آر: 7.9

مانیتور: 8.6

تلویزیون سامسونگ Q80B از محصولات سری 8 در سال 2022 می باشد.  تلویزیون Q80B از محصولات جدیدی است که نمونه آن با نام اختصاری Q80A در سال 2021 معرفی شده بود و اکنون  با پیشرفت‌های جدیدی در این تلویزیون مواجه هستیم که به بازار عرضه شده و مانند گذشته مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. تلویزیون Q80B یک تلویزیون 4K سامسونگ با صفحه نمایش QLED مناسب استفاده خانگی و معمولی، بازی و گیمینگ و تماشای حرفه ای فیلم است و با مونتاژ کشور مصر و اسلواکی وارد کشور شده و در سایزهای 50 ، 55 ، 65 ، 75 و 85 اینچ موجود می باشد. سامسونگ در این تلویزیون برای بهبود بخشیدن به تصاویر و صحنه‌های اکشن در کنسول‌های بازی و فیلم‌های هیجانی از نرخ نوسازی در تصویر 120 هرتز پشتیبانی کرده که می‌تواند برای گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای بسیار جالب توجه باشد. در کنار این‌ها صفحه نمایش QLED نیز مانند سری‌های 2021 تا حدودی رتبه بالای آن در سال 2022 کاسته و آن را به یک تلویزیون میان‌رده خوب تبدیل کرده است. همچنین این تلویزیون از فرمت های +HDR10 و HLG پشتیبانی می کند، دارای قدرت خروجی صدا 60 وات است، مناسب کنسول بازی نسل نهم می باشد و دارای 4 عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون Q80B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد. 

در کنار این فناوری‌ها وجود رابط‌های کاربری متعدد مانند HDMI و USB یکی از ضروری‌ترین نیاز کاربران را به خوبی پاسخگو بوده است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. تلویزیون فوق یک مدل کاملا مشابه با نام Q83B نیز دارد که در رنگ محصول و برخی از ویژگی ها با آن متقاوت است، سامسونگ این مدل را برای مناطق خاصی (کشور دانمارک، نروژ، سوئد و فنلاند) که به اسکاندیناوی معروف هستند عرضه کرده است که در مقایسه با تلویزیون گفته شده سیستم صوتی و Local Dimming بهتری دارد. در صورتی که به یک تلویزیون ارزان قیمت تر برای تماشای حرفه ای فیلم یا انجام بازی هستید، می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ Q70B بروید. اما اگر به تلویزیون مینی ال ای دی یا Neo QLED برای تماشای فیلم و انجام بازی بصورت حرفه ای نیاز دارید، ما تلویزیون سامسونگ QN85B را به شما پیشنهاد می کنیم. البته اگر به دنبال یک تلویزیون لوکس نیز هستید، می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ LS03B بروید که از سری فریم بوده و تفاوت های زیادی با این تلویزیون دارد.

شما مطلب سیستم عامل Tizen را در سلام‌ بابا مطالعه کردید در صورتی که سوال یا نظری دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات مطرح فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 19 میانگین: 4.5]

حتما ببینید

بهترین تلویزیون از لحاظ صدا

بهترین تلویزیون از لحاظ صدا

بهترین تلویزیون از لحاظ قدرت و کیفیت صدا می‌دانید که کیفیت تصویر جزو مهم‌ترین معیارهای …

77 نظر

  1. خدادادی

    درود خسته نباشید من تلویزیون au7000دارم ب دلیل جنس بد کابل HDMIفابریکی که باعث نواسان برق میشد یک نقطه از صفحه حالت ر‌وشنی پیدا کرده و از عرض و طول همون نقطه ب شکل یک +خط سوختگی ظاهر شده ضخامت سوختگی ایجاد شده خیلی نازکه دقیقا اندازه همون نقطه ک ظاهر شده خواستم ببینم آیا تعمییر میشه اگه میشه یک تعمیر کار خوب معرفی کنید ممنون؟

    • fariba

      یلام و درود
      دوست گرامی باید توسط تعمیرکار در شهر خودتان دیده و بررسی شود.
      موفق باشید

  2. امیرعلی

    سلام
    من تلوزیون q70a دارم نسخه مجارستان
    ریجن تلوزیون رو موقع نصب رو امریکا گذاشتم
    روی کنترل دکمه سامسونگ تی وی پلاس هست اما وقتی میزنم میزنه not available و نمیتونم باز کنم و جایی هم نیست برای نصب
    میخوام ببینم مشکل کجاست چجوری باید فعال کنم و اینکه راهی هست برای استفاده از وی****
    ممنونم

    • سردبیر

      سلام و درود
      متأسفانه به دلیل محدودیت‎‌های موجود و تحریم‌ها امکان استفاده از قابلیت ذکر شده به صورت عادی و پیش فرض وجود ندارد.

  3. مهرداد

    سلام،من میخوام تلویزیون۶۵ اینچ سامسونگAU8000 بخرم،تنها ایرادی که این تلویزیون داره اینه که تایزن هست،آیا روی این مدل تلویزیون میشه برنامه های اندروید رو نصب کرد؟ aclروی این مدل نصب میشه؟

    • سردبیر

      سلام و عرض ادب
      یک بار به یکی از دوستان عرض کردیم بین تایزن و اندروید برنامه‌های مشترک وجود دارد اما ایشون فکر کردن منظور ما این بوده که بر روی سیستم عامل‌های تایزن همه‌ی برنامه‌های اندرویدی نصب می‌شوند؛ بنا به دلایلی، اپلیکیشن‌های داخل تایزن کمی محدود بوده ولی در کل میشه گفت مناسب هستند ولی تعدادشون عالی هم نیست.

    • هیراد فرج وند

      من دارم خیر

  4. مهدی

    سلام درود
    تلویزیون سامسونگau7000 منو فارسی ندارد ایا می توان برنامه فارسی را نصب کرد

    • سردبیر

      سلام و درود
      نصب برنامه فارسی ربطی به زبان منو ندارد؛ البته میشه بعضی از این سری تلویزیون‌ها رو هم فارسی کرد.

  5. اکبر

    توصیه میکنم کسی سامسونگ خرید نکنه مزخرفتر از تایزن فقط تایزنه. اشتباه کردم 30 میلیون پول بی زبان رو دادم این تلویزیونو رو خریدم SUMSUNGAU9000

    • رضا سعیدی

      سلام و عرض ادب بفرمایید مشکلتان با این سیستم عامل چی است که دوستان دیگر استفاده کنند.

  6. فرهاد

    سلام خسته نباشید من ی تلویزیون tu7100 دارم و می خوام برنامه جدید روش نصب میکنم چیکار باید کرد چند راه حل خوندم ولی موفق نشدم

    • سردبیر

      دقیقا مشکلتون در چه بخشیه دوست عزیز؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *